نوشته شده توسط : nahal

www.parsnaz.ir - مضرات و فواید مهم مصرف قهوه!!

مصرف قهوه تان افزایش یافته؟ جای نگرانی نیست.

کاپوچینو، قهوه … قهوه لحظات استراحت دلچسب و دلپذیری را برای ما با خود به همراه می‌آورد.

خواص قهوه از آنتی اکسیدان ها ناشی می‌شود

اولین فایدۀ قهوه، مطمئناً به لطف کافین موجود در آن، مقابله با ضربات شلاقی است. قهوه، هوشیاری، تمرکز و توجه را افزایش می‌دهد. و به طور خلاصه، به بیدار و هوشیار ماندن کمک می‌کند… حتی شده برای یک دقیقه!

اما فواید قهوه به این موارد خلاصه نمی‌شود. در واقع، قهوه حاوی آنتی اکسیدان های متعدد، خصوصاً پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها بدن را در مقابل اکسیداسیون محافظت می‌کنند.

این پیدۀ طبیعی و اجتناب ناپذیر نابودی مولکول های سازندۀ بدن ما را به دنبال دارد. پیری و ظهور سرطان ها از دیگر پیامدهای اکسیداسیون است. اما همان طور که می‌دانیم یک فنجان قهوه ۲۰۰ میلی لیتر بیشتر از یک سهم میوۀ سرشار از آنتی اکسیدان، مانند زغال اخته یا گیلاس آنتی اکسیدان در خود دارد. آنتی اکسیدان ها تنها برگ برنده ای نیستند که قهوه در آستین خود دارد. این مادۀ مفید، منبع بسیار خوبی برای تأمین منیزیم، ویتامین B2، B3 و مس است.

به خاطر همین خواص است که قهوه عملکرد پیشگیرانه در مقابل بسیاری از بیماری ها دارد. بیماری هایی چون:

سرطان کبد، سرطان کولون و سینه،
دیگر بیماری های کبد (خصوصاً سیروز)،
بیماری پارکینسون،
دیابت،
نقرس،
و غیره.

قهوه مضراتی هم دارد

با تمام این حرف ها نمی‌توان گفت که قهوه سرآمده تمام نوشیدنی هاست. برخی از آثار آن زیان آور هستند:
مصرف کافئین، آزاد شدن هورمون استرس را با خود به دنبال دارد. اگر شما فرد پر استرس یا مضطربی هستید، بهتر است که مصرف قهوه تان را کاهش دهید.
قهوه گوارش را سرعت می‌بخشد. بنابراین افرادی که رودۀ حساسی دارند، باید از نوشیدن قهوه اجتناب کنند.

قهوه ترشح اسید معده را نیز افزایش می‌دهد: اگر مبتلا به رفلاکس معد-مری، ورم معده یا زخم معده هستید، حواس تان به میزان قهوه ای که می‌نوشید، باشد.

قهوه جذب آهن توسط بدن را نیز کم می‌کند. بنابراین نوشیدن قهوه به کسانی که مبتلا به کم خونی هستند، توصیه نمی‌شود.

ضمناً دُز بالای کافئین طی بارداری خطرناک است. از همین رو، به زنان باردار توصیه می‌شود که مصرف قهوه شان را نهایتاً به دو فنجان در روز محدود کنند. (این میزان قهوه در صورتی مجاز است، که هیچ نوشیدنی حاوی کافئین دیگری مورد استفاده قرار نگیرد.)

و در نهایت باید بدانید که کافئین تپش قلب را زیاد می‌کند. پس در صورتی که به خاطر مشکلات ریتم قلبی، دارو می‌خورید، حواس تان به میزان مصرف قهوه تان باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1183
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با خواندن این مطلب متوجه می شوید چه سبزیجاتی از امگا ۳ بیشتری برخوردارند.

زهرا رضایی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران گفت: امگا ۳ در سبزی های پربرگ و سبز وجود دارد.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: اسفناج یکی از همین سبزی هاست که می تواند تا حد زیادی به بدن شما امگا ۳ برساند و در زیبایی و پوست و موی شما نیز تأثیر داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: البته باید گفت: ویتامین A فراوان این سبزی ها می تواند پوست تان را جوانتر و شادابتر کند و باعث درخشش چهره شما می شود.

وی در ادامه گفت: اسفناج ماده ای به نام (لوتئین) دارد و آنتی اکسیدانی که نورهای مفید برای چشم را به خود جذب کرده و از آسیب دیدن سلول های چشمی جلوگیری می کند.

رضایی تأکید کرد: چشم هرچقدر سالم تر باشد درخشش بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: سبزی هایی از جمله اسفناج، بروکلی و جعفری منبع عالی ویتامین (C و A) بوده و این ویتامین ها برای حالت دادن طبیعی به موها مورد نیاز است.



:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که به دلایل مختلف دچار مشکلات و اختلالات خواب می‌شوند مثلا نمی‌توانند بلافاصله به خواب بروند و یا اینکه خواب آشفته و منقطع دارند؟

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی هلت می آپ، اگر به هر دلیل نمی‌توانید شب‌ها راحت بخوابید یا بی‌دلیل در اواسط شب از خواب بیدار می‌شوید و دیگر خوابتان نمی‌برد می‌توانید با رعایت کردن چند نکته ساده تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنید.

در این مقاله کارشناسان بهداشت خواب در آمریکا توصیه می‌کنند قبل از هر اقدامی یک برنامه مشخص و دائمی برای ساعت خواب و بیداری خود داشته باشید. سعی کنید در هر شبانه روز مدت مشخصی بخوابید و این زمان را دائم تغییر ندهید. اگر ساعت خواب و بیداری شما منظم نباشد بدنتان قادر نخواهد بود یک چرخه شبانه روزی مناسب داشته باشد و با آن هماهنگ شود. سعی کنید شب دیر خوابیدن برایتان عادت نشود و هم چنین فقط شب‌ها بخوابید. چرت‌های بین روز، خواب شب را دشوار می‌سازد. اگر هم ناچار به چرت نیمروزی هستند آن را به ۲۰ دقیقه محدود کنید.

نکته مهم بعدی ورزش کردن است. فعالیت بدنی به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید. حتی نیم ساعت ورزش روزانه در منزل و یا پیاده روی کوتاه در فضای باز می‌تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید. بهتر است زمان ورزش صبح زود، بعدازظهر یا اوایل عصر باشد چون فعالیت بلافاصله قبل از ساعت خواب، خوابیدن را دشوار می‌کند هم چنین توصیه می‌شود قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.

حمام آب گرم باعث آزاد شدن و انبساط عضلات منقبض شده می‌شود که کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. هم چنین قبل از خواب از خوردن وعده‌های غذایی سنگین و یا ادویه دار پرهیز کنید. بهتر است خوردن آخرین وعده غذایی سنگین را به دو ساعت قبل از خواب موکول کنید. این امر به گوارش بهتر غذا قبل از خواب کمک کرده و در نتیجه باعث می‌شود بدن در طول شب استراحت خوبی داشته باشد.

قبل از خواب از مواد کافئین دار استفاده نکنید. برای خواب بهتر می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از رفتن به رختخواب مطالعه کنید، پنجره‌ها را در صورتی که هوا مناسب است و سر و صدای اضافی وجود ندارد، باز بگذارید. هم چنین رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و موبایل خود را در هنگام خواب خاموش کنید تا ذهن شما برای آرامش یافتن آماده شود.



:: بازدید از این مطلب : 864
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

روش های جلوگیری از سردرد چیست؟  www.taknaz.ir

 

اولین نکته ای که برای پیشگیری از سردرد، باید توجه داشته باشیم، آرامش و بی توجهی به مسائلی است که امکان رفع آن وجود ندارد.

مثلا در خیابان سر و صدا زیاد است، اما امکان رفع آن نیست ولی اگر هر روز بگوییم سروصدا مرا خفه می کند، بیشتر ناراحت کننده می شود، حرف های ناخوشایند دوستان و هر چیزی که آرامش را به هم می زند، نیز می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

همچنین برای پیشگیری از سردرد باید اضطراب های بی مورد را از خود دور کرد و کارها را طوری برنامه ریزی کرد که باعث مشکل زیاد نشود.

از سوی دیگر خوب نخوابیدن از عوامل مهم سردرد است. بنابراین خوب یا بد خوابیدن در ابتلا به سردرد بسیار مهم است و حتی بالشی که از آن استفاده می کنیم نیز بسیار مهم است؛ بالش باید هنگام استراحت به طور کامل زیر گردن قرار گیرد.

معاینه چشم ها نیز مورد مهم بعدی برای ریشه یابی علت سردرد است، پس برای پیشگیری از سردرد هرچندوقت یک بار چشم ها را باید معاینه کرد، چرا که عیب های انکساری باعث سردرد می شود. نکته پایانی این است که باید نقش تغذیه را نیز جدی گرفت؛ گرسنگی نیز از عوامل سردرد است و با تغذیه به موقع می توان از بروز سردرد جلوگیری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 779
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جلوگیری از پیری زودرس پوست با سبوس برنج

اسیدهای چرب موجود در روغن برنج به سلول‌های شاخی و مرده سطح پوست متصل شده و آن‌ها را به آرامی از روی پوست برمی‌ دارد. این امر باعث می‌ شود پس از ماساژ ملایم صورت با روغن برنج، پوست شما کاملاً صاف و نرم و براق شود.

دکتر کوروش جعفریان متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص اثرات مثبت مصرف سبوس برنج بر پوست و مو بیان کرد: «ترکیبات فیتواسترول‌ها، توکوترینول‌ها و توکوفرول‌ها به همراه ویتامین (ای) موجود در سبوس برنج آنتی اکسیدان‌های بالایی هستند که دارای خواص ضد سرطانی بوده و از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها می‌تواند جلوگیری نماید.»

وی ادامه داد: «این ترکیبات به همراه ویتامین (E) در سلامت پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای خاصیت ضد پیری و چروکیدگی برای پوست است و می‌تواند از پیری زود رس پوست جلوگیری نماید. که این ترکیبات در تهیه برخی از ماسک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ارتباط ارتقاء سلامت پوست و مصرف سبوس برنج افزود: «سبوس برنج رطوبت پوست را حفظ می‌نماید که از خشکی و ترک و آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. مصرف این ماده مغذی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. اسید سیتریک موجود در سبوس به رشد سلول‌های پوست کمک می‌کند و به علت دارا بودن ویتامین (B۵) برای رشد موبسیار موثر است.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «توصیه می‌شود افراد دو قاشق مربا خوری سبوس برنج را در غذای خود اضافه نمایند. مصرف بیش از حد سبوس فرد را دچار انسداد روده می‌نماید. فیبر خاصیت جذب بالایی دارد، در صورت مصرف سبوس و هر ماده غذایی که مقدار فیبر بالایی دارند باید دقت شود که مقدار زیادی مایعات (آب) مصرف شود.»

  •  



:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بیماری آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل (dementia) است که شامل ۵۰ تا ۸۰ درصد موارد می باشد. محققان بیش از پیش به یافتن درمان این بیماری نزدیک می شوند، ولی گاهی اوقات ، پیشگیری بهترازدرمان است.

متخصصان می گویند شما با انجام بعضی کارها می توانید از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید:

• به رژیم غذایی تان دارچین اضافه کنید – تحقیقات نشان می دهند مصرف یک قاشق غذاخوری ازاین ادویه، از ساخته شدن پروتئین هایی درمغز جلوگیری می کند که منجر به شروع آلزایمر می شوند.

• آب سیب بخورید.

• قهوه بخورید.

• اجتماعی تر باشید.

• از بینایی خود محافظت کنید.

• مدیتیشن انجام دهید.

• رژیم غذایی مدیترانه ای داشته باشید ( سبزیجات برگ پهن، ماهی ، میوه وآجیل بخورید).

 



:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در این جا شما را با ۵ تکنیک آشنا می کنیم که به واسطه آن هم می توانید حس شوخ طبعی خود را ارتقا بخشید و هم سلامت روابط خود را تضمین کنید.


۱- با تمرکز بر روی موضوعات جالب سعی در بیدار کردن حس شوخ طبعی خود داشته باشید.  این امر در مراحل اولیه قدری دشوار به نظر برسد، اما چیزی نخواهد گذشت که تمام اطراف خود را مملو از چیزهایی خواهید دید که باعث بیدار کردن حس خوشحالی در شما می شوند. با اتکا به این شیوه از زندگی خود نیز لذت بیشتری خواهید برد.


۲- اگر احساس می کنید که به تازگی خیلی کمتر از گذشته می خندید، شاید بهتر باشد که ارتباط خود را با افراد شوخ و با مزه بیشتر کرده و از افراد بی حوصله و غمگین فاصله بگیرید.


۳- یاد بگیرید که به برخی از کارهای خودتان هم بخندید. اگر این کار را نکنید، این حق را به دیگان می دهید تا به شما بخندند. بسیاری از افراد به دلیل ناامنی ها و ترس هایی که در وجود خود احساس می کنند، قادر به انجام یک چنین کاری نیستند. آنها از این می ترسند که در نظر دیگران احمق و فاقد صلاحیت جلوه کنند. به هر حال همه افراد در زندگی خود دچار اشتباه می شوند، اگر به اشتباهات خود بخندید آنها را کم اهمیت جلوه می دهید. همچنین این امر از جمله خصیصه های فطری انسان نیز قلمداد میشوند.


۴- عکس های جالب و جوک های بامزه را جمع کنید و بر روی در یخچال یا تابلوی اعلانات بچسبانید تا همه بتوانند آنها را ببینند و لذت ببرند. البته باید از انواع جوک های نژاد پرستانانه، برانگیزاننده جنسی و پلید صرف نظر کنید. باور کنید که بدون وجود یک چنین مسائلی باز هم می توانید بخندید. من به شخصه ارزشی برای مقوله های زشت قائل نیستم.


۵- از حس شوخ طبعی برای حل مشکلات در روابط خود بهره بگیرید. وقتی که در رابطه خود به بن بست می رسید، سر شوخی را باز کنید. یکی از دوستانم تعریف میکرد که چندی پیش با همسر خود مشاجره ای داشت. در گرماگرم بحث همسرش ناگهان حرف بدی به او زد، دوست من هم با شنیدن آن عبارت به همسرش گفت تو با بیان یک چنین عبارات زننده ای کمر مرا شکستی! ناگهان همسرش شروع به خندیدن کرد و خودش هم همین کار را ادامه داد. چیزی نمی گذرد که هر دو یادشان می رود که چرا با هم دعوا می کردند و همه چیز به حالت عادی باز می گردد.


تذکر: توجه داشته باشید که شوخ طبعی ذاتی نیست و یک امر کاملاً اکتسابی میباشد. شما اگر بخواهید به راحتی می توانید حس شوخ طبعی خود را افزایش دهید. زمانی که این کار را انجام دهید به این نتیجه می رسید که روابطتتان غنی تر و مستحکم تر می شوند. مردم هم به چشم یک فرد جذاب تر به شما نگاه می کنند. این موضوع هم به نوبه خود سبب می شود که حس شوخ طبعی شما باز هم بیشتر ارتقا پیدا کند.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تاثیر باور نکردنی ۷ میوه بر پوست صورت

تاثیر باور نکردنی ۷ میوه بر پوست صورت

این روزها تب استفاده از انواع ماسک‌های زیبایی در میان خانم‌ها و حتی برخی آقایان به شدت افزایش یافته است اما جالب است بدانید که چون ماسک‌های صورت موجود در بازار مطابق با نیاز نوع پوست هر فرد ساخته نمی‌شوند ممکن است استفاده از آنها برای فرد زیان‌آور باشد بنابراین متخصصان پوست درباره عوارض استفاده از این ماسک‌ها در پوست‌های گوناگون هشدار می‌دهند....


دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌گوید: «متخصصان پوست گاهی به صورت تجربی و گاه به روش علمی‌فرمولاسیون مناسب پوست فرد را تجویز می‌کنند اما فرمولاسیون‌ ماسک‌های تجاری موجود در بازار ممکن است نه تنها برای پوست فرد مناسب نبوده بلکه آثار منفی به بار آورد.» وی در ادامه می‌افزاید: «برای مثال چنانچه پوست فردی خشک باشد و از دارویی حاوی الکل استفاده کند پوستش تحریک شده و حساس‌تر می‌شود. بنابراین شما که پوستی شاداب و با طراوت می‌خواهید و در این راه تا به حال پول فراوانی خرج کرده‌اید اما آن‌طور که انتظار داشته‌اید نتیجه نگرفته‌اید،

بهتر است پول و وقتتان را بیش از این بیهوده هدر ندهید.
یادتان باشد که همیشه گران‌ترین و پرهزینه ترین راه بهترین راه نیست! بهترین، کم‌خطرترین و مقرون به صرفه‌ترین ماسک‌ها، در واقع همان ماسک‌های متشکل از آب‌میوه‌ها، پوست میوه‌ها یا بافت آنها هستند که در منزل می‌توان به راحتی آنها را تهیه و از آنها استفاده کرد اما اولین قدم این است که پوست خود را بشناسید تا بتوانید ماسکی مناسب برای پوست خود تهیه کنید.» حال که پوست خود را شناخته‌اید شما را با طرز تهیه چند ماسک مفید آشنا می‌کنیم. (این ماسک‌ها حتی اگر مفید واقع نشوند ضرری ندارند؛ امتحان کنید!)
● ماسک خرما
یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید. بعد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. (توجه داشته باشید این ماسک به علت گرمی‌خرما می‌تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. (این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند.)
● ماسک آناناس
یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به همان اندازه الکل اتیلیک و یک لیوان روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.
● ماسک هلو
یکی از بهترین ماسک‌های زیبایی را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. (لازم نیست پوست هلوها را بکنید.) هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.
● ماسک گلابی
یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.
● ماسک لیموترش
آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.
● ماسک پرتقال
یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.
● ماسک سفیده تخم‌مرغ
سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل سفید مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد. سپس کمی‌صبر کنید تا ماسک خشک شود و ۲۰ دقیقه بعد بشویید. این ماسک برای رفع چین و چروک صورت مناسب است.



:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

روزهای قاعدگی را با این مواد غذایی بگذرانید

روزهای قاعدگی را با شیر، پنیر و کلم بروکلی بگذرانیدپژوهش‌های تازه از تاثیر فوق‌العاده كلسیم و ویتامین‌D در پیشگیری از ابتلا به علا‌یمی كه پیش از قاعدگی،زنان را گرفتار می‌‌كند و به آن<نشانگان پیش از قاعدگی> می‌گویند، خبر می‌دهند. اخیرا پژوهشگران دانشگاه ماساچوست پس از مطالعه مفصلی بر روی ۳۰۰۰ زن اعلام كرده‌اند كه رژیم غذایی سرشار از كلسیم و ویتامین D می‌تواند در كاهش بروز علایم این نشانگان موثر واقع شود. محققان اعتقاد دارند افرادی كه در رژیم غذایی خود به مقدار كافی از غذاهای حاوی ویتامین D و كلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه‌ها و كلم بروكلی استفاده می‌كنند، دچار كمترین میزان علایم این بیماری می‌شوند.

 

از نظر این محققان، دلیل كاهش علایم نشانگان پیش از قاعدگی توسط مواد مزبور، افزایش سطح هورمون‌های زنانه مثل استروژن و در عین حال كاهش پروژسترون است. دكتر الیزابت جانسون، مدیر این تیم تحقیقاتی، درباره نتایجی كه از این پژوهش به دست آمده، می‌گوید: <در این تحقیق، مشخص شد كسانی كه دریافت روزانه كلسیم و ویتامین D آنها در حد ایده‌آل و یا بالاتر از حد طبیعی است، كمتر از سایرین دچار علایم پیش از قاعدگی می شوند.>لابد می‌دانید كه نشانگان پیش از قاعدگی یا‌پی.ام.اس یكی ازشایع‌ترین بیماری‌های زنانه دنیاست. در ایران البته آمار دقیقی از این بیماری در دست نیست اما آمارهای امریكا حاكی از آن است كه ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان این كشور (و طبیعتا چیزی نزدیك به همین درصد از خانم‌های سایر كشورهای دنیا) بین سنین ۱۲ تا ۵۰ سالگی از این بیماری رنج می‌برند. اگرچه علایم این بیماری با افزایش سن، شدیدتر می‌شود اما برای دختران جوان و نوجوان نیز، این عارضه می‌تواند كاملا آزاردهنده و دردسرساز باشد. این بیماری معمولا در حول و حوش روزهای قاعدگی اتفاق می‌افتد. علایمش كاملا متنوع و متغیر است

 اما برخی از شایع‌ترین علایم و نشانه‌هایش عبارتند از: دل درد، ناپایداری خلقی، تحریك پذیری، تنش عصبی، سردرد، افزایش اشتها، تپش قلب، ضعف، سرگیجه و غش، افزایش وزن، ورم دست و پا، تورم و حساسیت پستان‌ها، میل شدید به شیرینی‌جات، احساس ورم و نفخ شكم، افسردگی، ضعف حافظه و بیخوابی. دكتر الیزابت جانسون، مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه ماساچوست، خاطر نشان می كند كه: <یافته‌های ما حاكی از آن است كه برای كمك به افرادی كه به شدت از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند، می‌توان از مكمل‌های دارویی این دو ماده ضروری ( یعنی كلسیم و ویتامین )D استفاده كرد و رژیم غذایی را در جهت تامین این منابع ضروری تغییر داد.> جالب است كه با آغاز دوره این بیماری و ورم ناشی از آن، احساس چاقی به مبتلایان دست می‌د‌هد و به همین دلیل، به رژیم‌های موقت غذایی روی میآورند. اما با برطرف شدن این دوره، دوباره پرخوری شروع می‌شود و در عوض، برای كم كردن این اشتهای كاذب، می‌روند سراغ داروهای لاغری. این چرخه تغذیه‌ای را در اغلب مبتلایان نشانگان پیش از قاعدگی می‌شود سراغ گرفت.

و جالب‌ترین نكته در خصوص نشانگان پیش از قاعدگی، این است كه رژیم غذایی اغلب مبتلایان به این بیماری شبیه همدیگر است. اكثرشان غذاهای آماده، غذاهای چرب، محصولات لبنی و مواد كافئین دار را زیادتر مصرف می‌كنند و كمتر به سراغ غذاهای طبیعی و سالم می‌روند؛ به همبرگر، سیب‌زمینی سرخ كرده، چیپس، نوشابه‌های كولادار، انواع بیسكوییت و شیرینی‌جات و بخصوص شكلات، ماكارونی و برنج شدیدا علاقه‌مندند و از طرفی برای حفظ تناسب اندامشان هم گهگاه بعضی از وعده‌های غذایی‌شان را كاملا حذف می‌كنند و در عوض، هر از گاهی هم حسابی در خوردن زیاده روی می‌كنند.‌



:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

هشت رازی كه زنها دوست ندارند مردها بدانند

هشت رازی كه زنها دوست ندارند مردها بدانند

آیا تابه حال به این فكر كرده اید كه در ذهن خانم ها چه می گذرد؟ آیا می دانستید كه گاهی اوقات منظور خانم ها آن چیزی نیست كه بر زبان می آورند؟ آنها ممكن است چیزی به زبان بیاورند و منظورشان دقیقاً برعكس آن باشد. اما خانم ها واقعاً چه می خواهند؟ در این مقاله رازهایی را برایتان فاش می كنیم كه خانم ها اصلاً دوست ندارند شما آنها را بدانید!

* بلوندها همیشه هم خنگ نیستند. اگر فكر می كردید كه همه بلوندها خنگ هستند باید بگویم كه كاملاً در اشتباهید. رنگ مو ارتباطی با هوش ندارد. آنها فقط خودشان را خنگ جلوه می دهند كه جذاب تر و بانمك تر به نظر برسند و شما پول بیشتری خرجشان كنید. و اگر شما این كار را بكنید آنوقت باید بگوییم كه خنگ شما هستید نه آنها!

* خانم ها به حد مرگ حسودند. شاید انكار كنند اما واقعیت این است كه شدیداً حسادت می كنند اگر طرفشان با یك زن ناشناس یا حتی یك دوست حرف بزند. شاید طور دیگری خود را نشان دهد اما مطمئن باشید كه شعله های حسادت درونش زبانه می كشد.

* من س*ك*س*ی ترین زن دنیام. همه خانم ها چنین طرز تفكری دارند حتی اگر سعی كنند كه انكارش كنند. تقریباً همه خانم ها دوست دارند احساس كنند كه تنها ملكه زیبایی در دنیا هستند و هیچ چیز دیگری در دنیا با آنها برابری نمی كند.

* من چاقم؟ مطمئنم كه این جمله تابه حال چندین و چند بار به گوشتان خورده است اما اجازه بدهید خیلی راحت قبول كنیم. خانم ها هرچقدر هم كه لاغر باشند به هیچ وجه خودشان را لاغر نمی دانند. تقریباً همه خانم ها عادت دارند كه هر لباسی كه می پوشند قبلش بپرسند كه چاق نشانشان می دهد یا نه.

* همیشه درمورد خریدهایشان دروغ می گویند. ممكن است برای خرید موادغذایی بیرون رفته باشند اما مطمئناً برای خودشان هم یك چیزی می خرند. بعد سعی می كنند یا آنرا پنهان كنند یا درمورد قیمت آن دروغ بگویند.

* هیچ رازی را با آنها درمیان نگذارید. تقریباً همه خانم ها هر رازی كه به آنها بگویید را با دوستانشان هم درمیان می گذارند. اگر اینكار را نكنند آنوقت وقتی برای ناهار بیرون می روند یا برای خوردن چای دور هم جمع می شوند حرف كم می آورند. این مسئله حتی درمورد خصوصی ترین رازهایتان هم صدق می كند (امیدوارم متوجه شده باشید منظورم چه رازهایی است).

* چه كفش هایی پایتان است؟ بله واقعیت دارد، خانم ها مردها را از روی كفش هایشان می سنجند. پس بهتر است دفعه بعد كه بیرون رفتید، كفش های شیك تر و تمیزتری بپوشید.

* وقتی خیانت كنید می فهمند. سیستم عاطفی و احساسی خانم ها آنقدر قوی است كه وقتی خیانت كنید سریع به آنها انتقال می دهد. هرچقدر هم كه در اینكار خبره باشید اما مطمئن باشید كه از چشم او پوشیده نمی ماند.



:: بازدید از این مطلب : 1057
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

برترین خصلت های زنان چیست؟

بهترین خصلت‏هاى زنان، بدترین خصلت‏هاى‏مردان است : غرور ، ترسویى و بخل؛ زیرا زن هرگاه مغرور باشد خودش را در اختیار (نامحرم) نمى‏گذارد .

بهترین خصلت‏هاى زنان، بدترین خصلت‏هاى‏مردان است.


به گزارش پایگاه 598، امیر المؤمنین علیٌّ علیه‏السلام :
خِیارُ خِصالِ النِّساءِ شِرارُ خِصالِ الرِّجالِ: الزَّهوُ ، والجُبنُ ، والبُخلُ ؛ فإذا کانتِ المَرأةُ مَزهُوَّةً لَم تُمَکِّنْ مِن نَفسِها ، وإذا کانت بَخیلَةً حَفِظَت مالَها ومالَ بَعلِها ، وإذا کانت جَبانَةً فَرِقَت مِن کُلِّ شَیءٍ یَعرِضُ لَها .

امام على علیه‏السلام :

بهترین خصلت‏هاى زنان، بدترین خصلت‏هاى‏مردان است : غرور ، ترسویى و بخل؛ زیرا زن هرگاه مغرور باشد خودش را در اختیار (نامحرم) نمى‏گذارد . هرگاه بخیل (و ممسک) باشد مال خود و شوهرش را نگه مى‏دارد و هرگاه ترسو باشد از هر چیزى که برایش پیش آید (و مایه بد نامى باشد) وحشت مى‏کند .



:: بازدید از این مطلب : 930
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پایان درمان چنگه‌های قاعدگی

بروز چنگه‌های قاعدگی (Menstrual cramps ) بیانگر شروع زمانی ناخوشایند برای بسیاری از زنان است.

این توصیه‌ها کمک می‌کند تا از درد و ناراحتی ناشی از چنگه‌های قاعدگی كاسته شود:
* از مسکن‌های معمول مانند ناپروکسن و ایبوپروفن استفاده کنید.


* ورزش منظم انجام دهید،‌ مانند راه‌رفتن یا تمرین‌های لگنی.


* رژیم غذایی سالم غنی از میوه‌جات، سبزیجات و غلات کامل داشته باشید.از نمک،‌ قند و‌ نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید.




:: بازدید از این مطلب : 782
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ده کلید طلایی که زن شیک باید داشته باشد

مجلات مختلف همچون الی و ووگ چیزهای زیادی در مورد نحوه لباس پوشیدن می گویند، اما واقعیت این است که زنان همانند مردان نیاز به چیزهای دارند که داشتن آنها برای اینکه شیک و مد باشند، ضروری است

۱) یک پیراهن مشکی:
داشتن آن برای هر زنی ضروری است. این لباس اشخاصی مانند آدری هیپبرن درفیلم صبحانه ای برای تیفانی و مونیکا بلوچی در فیلم مالن را ماندگار کرد. پیراهن مشکی لباسی است که می توان آن را در تمام موقعیتها و در هر زمان و مکانی پوشید.
۲) یک کیف دستی شیک و با کیفیت خوب:
کیف هایی که از مواد خوبی تهیه شده باشند و ظاهر شیکی داشته باشند، باعث می شوند که به شما توجه شود. کیف نخستین چیزی که افراد متخصص مد و خوش سلیقه در افراد مشهور به آن توجه می کنند.
۳) عینک آفتابی:
عینکها مکمل صورت شما هستند و زمانی که آن را به چشم می زنید، شما را اسرار آمیز و مرموز نشان می دهند.
۴) یک دستبند یا النگوی طلا:
به شما زیبایی و شیکی خاصی می بخشد. خصوصا اگر دستبندی داشته باشید که نام شما در سرتاسر آن نوشته شده باشد.
۵) عطری گرانبها و خوشبو:
بوی فریبنده و برانگیزنده عطری عالی، حسی از جذابیت و فریبندگی و مرموز بودن را به شما می بخشد. این عطر باعث می شود که فردی آن را بو کرده است، بخواهد تا شما را بشناسد و اسرار شخصیت شما را بداند.
۶) کفش هایی عالی با پاشنه بلند:
این کفش ها ظاهر شما را برازنده تر می کنند و با آنها زیباتر قدم بر می دارید.
۷) کت پوست و خز یا کتی از چرم عالی:
خواه شما به خز اعتقاد داشته باشید یا نه( در این صورت می توانید از نمونه مصنوعی استفاده کنید) یک کت خز همیشه قابل پوشیدن است و همیشه زیبا و شیک است. خزهای گران قیمت، پوست سمور و روباه است و نمونه ارزان، پوست و خز خرگوش است. یادتان باشد یک کت از چرم بسیار عالی می تواند جایگزین یک کت خز شود.
۸) یک ساعت جواهرنشان و شیک:
نیازی نیست که مارک خیلی معروف و گرانی باشد. فقط کار کند و شیک و زیبا باشد.
۹) روسری های ابریشمی:
این نوع روسری ظاهر شما را بهتر نشان می دهد و هیچ وقت از مد نمی رود.
۱۰) اعتماد به نفس:
اینکه لباس را به خوبی بپوشید و با اعتماد به نفس رفتار کنید، هیچ هزینه ای برای شما ندارد. خودتان باشید و به خودتان اعتقاد داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ده کلید طلایی که زن شیک باید داشته باشد

مجلات مختلف همچون الی و ووگ چیزهای زیادی در مورد نحوه لباس پوشیدن می گویند، اما واقعیت این است که زنان همانند مردان نیاز به چیزهای دارند که داشتن آنها برای اینکه شیک و مد باشند، ضروری است

۱) یک پیراهن مشکی:
داشتن آن برای هر زنی ضروری است. این لباس اشخاصی مانند آدری هیپبرن درفیلم صبحانه ای برای تیفانی و مونیکا بلوچی در فیلم مالن را ماندگار کرد. پیراهن مشکی لباسی است که می توان آن را در تمام موقعیتها و در هر زمان و مکانی پوشید.
۲) یک کیف دستی شیک و با کیفیت خوب:
کیف هایی که از مواد خوبی تهیه شده باشند و ظاهر شیکی داشته باشند، باعث می شوند که به شما توجه شود. کیف نخستین چیزی که افراد متخصص مد و خوش سلیقه در افراد مشهور به آن توجه می کنند.
۳) عینک آفتابی:
عینکها مکمل صورت شما هستند و زمانی که آن را به چشم می زنید، شما را اسرار آمیز و مرموز نشان می دهند.
۴) یک دستبند یا النگوی طلا:
به شما زیبایی و شیکی خاصی می بخشد. خصوصا اگر دستبندی داشته باشید که نام شما در سرتاسر آن نوشته شده باشد.
۵) عطری گرانبها و خوشبو:
بوی فریبنده و برانگیزنده عطری عالی، حسی از جذابیت و فریبندگی و مرموز بودن را به شما می بخشد. این عطر باعث می شود که فردی آن را بو کرده است، بخواهد تا شما را بشناسد و اسرار شخصیت شما را بداند.
۶) کفش هایی عالی با پاشنه بلند:
این کفش ها ظاهر شما را برازنده تر می کنند و با آنها زیباتر قدم بر می دارید.
۷) کت پوست و خز یا کتی از چرم عالی:
خواه شما به خز اعتقاد داشته باشید یا نه( در این صورت می توانید از نمونه مصنوعی استفاده کنید) یک کت خز همیشه قابل پوشیدن است و همیشه زیبا و شیک است. خزهای گران قیمت، پوست سمور و روباه است و نمونه ارزان، پوست و خز خرگوش است. یادتان باشد یک کت از چرم بسیار عالی می تواند جایگزین یک کت خز شود.
۸) یک ساعت جواهرنشان و شیک:
نیازی نیست که مارک خیلی معروف و گرانی باشد. فقط کار کند و شیک و زیبا باشد.
۹) روسری های ابریشمی:
این نوع روسری ظاهر شما را بهتر نشان می دهد و هیچ وقت از مد نمی رود.
۱۰) اعتماد به نفس:
اینکه لباس را به خوبی بپوشید و با اعتماد به نفس رفتار کنید، هیچ هزینه ای برای شما ندارد. خودتان باشید و به خودتان اعتقاد داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 706
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قابل توجه خانم هایی که گودی کمر دارند

زنان مراقب گودی كمر ناشی از كم‌تحركی باشند
به گفته یك فوق تخصص ارتوپدی، گودی كمر به علت كم تحركی و ورزش نكردن، ضعف عضلات كمر، حاملگی و كاهش قدرت عضلات شكم از بیماری‌های شایع زنان پس از بارداری است.

دكتر محمدرضا گیتی بیان این‌كه همه افراد به صورت طبیعی دارای یك انحنای مقعر به سمت عقب در ناحیه پایین كمر هستند، گفت: آنچه كه موجب می‌شود انحنای موجود در پایین كمر غیرعادی و به صورت یك بیماری شناخته شود، افزایش بیش از اندازه این تقعر است.

وی تصریح كرد: در نظر گرفتن زاویه و درجه مشخصی برای بیان غیرعادی بودن گودی كمر ممكن نیست و مساله تنها با معاینه و عكسبرداری قابل تشخیص است.

دكتر گیتی با بیان این‌كه گودی كمر به علل ارثی و اكتسابی بروز می‌كند عمده‌ترین دلیل گودی بیش از اندازه كمر را ژنتیكی دانست و تصریح كرد: برخی از افراد به صورت مادرزادی دچار شلی بیش از حد بافت‌های نگهدارنده مفاصل كه به اصطلاح رباط‌های مفصلی گفته می‌شوند هستند كه یكی از نمودهای این بیماری افزایش گودی كمر است.

وی با اشاره به موارد دیگر شلی بیش از حد مفاصل شامل صافی كف پا، خم شدن بیش از حد زانوها به سمت عقب، برجستگی شكم و سروصدای بیش از حد مفاصل افزود: معمولا والدین در سنین 7 تا 8 سالگی متوجه وجود این بیماری در فرزندان خود می‌شوند.

این فوق تخصص ارتوپدی تصریح كرد: گودی كمر با عامل ژنتیكی در كودكی و حتی در نوجوانی درد و ناراحتی را برای افراد مبتلا در پی ندارد اما با افزایش سن این حالت با درد همراه می‌شود.
دكتر گیتی از موارد اكتسابی بروز گودی كمر به پوشیدن كفش‌های پاشنه بلند، افزایش چربی و برجستگی شكم، بد نشستن و دراز كشیدن اشاره كرد و گفت: در زمان بارداری نیز به دلیل بزرگ شدن شكم بروز گودی كمر دردناك در خانم‌ها مشاهده می‌شود.

این فوق تخصص ارتوپدی نحوه صحیح نشستن و دراز كشیدن، انجام تمرینات ورزشی مرتب برای تقویت عضلات كمر، جلوگیری از چاقی بیش از حد شكم و عدم استفاده از كفش‌های پاشنه بلند را به عنوان روش‌های پیشگیری از ایجاد گودی بیش از حد كمر نام برد و به نوجوانان و افرادی كه به صورت ارثی دچار شلی مفاصل هستند توصیه كرد از انجام ورزش‌هایی مانند ژیمناستیك و یوگا كه حركات كششی شدید به سمت عقب دارند پرهیز شود.

دكتر گیتی تصریح كرد: در موارد بروز اكتسابی گودی بیش از حد كمر مانند چاقی شكم و نشستن ناصحیح و علل دیگر در صورتی كه علت اولیه مشخص شود می‌توان با اصلاح وضعیت و انجام تمرینات ورزشی این بیماری را درمان كرد اما در موارد گودی كمر مادرزادی درمان بسیار سخت است و تنها می‌توان از پیشروی این بیماری با فیزیوتراپی و انجام تمرینات ورزشی جلوگیری كرد.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پنج جمله که هرگز نباید به مرد زندگیتان بگویید

تا حالا شده که حرفی رو به/نامزد/همسرتون بزنید و یکهو از عکس العمل سریع و خشمگین اون شگفت زده شین؟؟ حرفی که گفتین شاید خیلی بی منظور و یا حتی یه انتقاد کوچیک بوده ..

اما عکس العمل سریع و تهاجمی اون شما رو ناراحت کرده.
حرفی که گفتین شاید خیلی بی منظور و یا حتی یه انتقاد کوچیک بوده اما عکس العمل سریع و تهاجمی اون شما رو ناراحت کرده. این نه تقصیر شماست نه اون. همش تقصیر بیولوژیه!!!!!

بدن مردها در مقابل تهدیدها خیلی متفاوت از زنها عمل میکنه. فشار خونشون سریع بالا میره ضربان قلبشون تندتر میشه و همه اینها پیش زمینه دعوا میشه.خبر خوب اینه که مردها قابلیت پیشرفت در زمینه بروز احساساتشون دارند. و باید یادمون باشه که وقتی میخواهیم مساله ای رو در مورد اونها مطرح کنیم کاری نکنیم که احساس کنند دارند از طرف ما تحقیر میشن. پس قبل از اینکه دهنمون رو باز کنیم و به طور اتفاقی حرفی بزنیم که پایه ریز جنگ جهانی سوم باشیم(!) بهتره نکات زیر رو بدونیم تا باعث آزردگی خاطر مرد زندگیمون نشیم...

حرفایی که هیچ وقت نباید به مردها زد:

۱- دوستات همه خل و چلن!!

خوب گیریم که همه دوستای نامزدت چت مغز باشن و یکسره در مورد برنامه ۹۰ و مسابقه فوتبال مسخره هفته پیش حرف بزنن.. باید هر جوری هست تحمل کنی! اگه راجع به فوتبال حرف نزنن میخوان در مورد خاطرات کسل کننده سربازی با هم حرف بزنن و سرت رو درد بیارن. ولشون کن به حال خودشون!

راه حلش اینه که سعی کنی با اونها یه نقطه مشترکی پیدا کنی تا از بودن باهاشون و رابطه نامزدت با اونها رنج نبری. میتونی برای خودشیرینی هم که شده به نامزدت بگی من واقعا دلم میخواد با دوستات بیشتر آشنا بشم...

۲- تو رابطمون دیگه هیچ چیز هیجانی وجود نداره...

این جمله دقیقا مساوی اینه: تو عرضه نگه داشتن این رابطه رو نداری!!

خوب شما به جای اینکه با گفتن این جمله مسئولیت این پست رو بندازین رو دوش اون٬ میتونین پیشنهاد انجام کارهای هیجان انگیز٬ بیرون رفتن٬ سفر رفتن یا ... رو بدین.

۳- اگه عاشقم بودی٬ فلان کارو برام انجام میدادی...

هر جمله ای از این دست نشون میده که بیان کننده اون نیازمند توجه هستش! خوب اگه واقعا اینطوری چرا رک نمیگی که دلت میخواد بهت بیشتر توجه کنه؟؟

به جای اون٬ میتونین بگین عزیزم من احساس میکنم به توجه بیشتری از طرف تو نیاز دارم. این جمله بدون اینکه مسئولیت رو انداخته باشین رو دوش اون.برای گفتن یه همچین چیزهایی با جمله "من احساس میکنم" شروع کنید.

۴- خانواده ات به دردنخور هستن...

بشر از ابتدای خلقت به والدین خود به چشم حامی نگریسته و در همه حال دوست داره این باور رو داشته باشه که اونها کمکش میکنن. حالا سوال اینه که اگر مشکل خاصی در مورد خانوادش وجود داره چجوری بهش باید گفت؟ خوب سعی کنید وقتی راجع به چیز مهمی مثل این میخواین حرف بزنید صحبت رو جوری مطرح کنین که براش قابل هضم باشه. مثلا بگیم من میدونم که خانواده ات برات خیلی مهم هستن. اما احساس میکنم که اونها رابطمون رو تحت الشعاع قرار میدن. من مایلم که در این مورد با هم صحبت کنیم.

۵- ما تمکن مالی برای خرید فلان وسیله نداریم.

فکر کن همسرت با یه تلویزیون ۴۹ اینچ ال سی دی با شور و شوق و هیجان وارد میشه و تو یهو با عصبانیت داد میزنی وااااای تو فکر نکردی که پولشو چجوری باید بدیم؟؟

درسته که نگران پرداخت پول و فشار مالی هستی اما به جای دادن زدن و بی مسئولیت جلوه دادن اون٬ خیلی آروم میتونی بگی که چقدر سورپرایز و خوشحال شدی و در ضمن بگی که نگرانی که آیا میتونی از عهده پرداخت قسطش بر بیاین...



:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آبمیوه ای فوق العاده مفید مخصوص خانمها

مطالعات جدید نشان می دهد: مصرف میوه های قرمز رنگ از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند . در این مطالعه زمانی که مصرف آب انار را ارزیابی کردند، مشخص شد: این ماده به دلیل وجود آنتی اکسیدان به مقدار زیاد می تواند به عنوان راهی برای مبارزه و جلوگیری از سرطان باشد.

بیش از ۷۵ درصد از همه موارد سرطان با استروژن تغذیه می شوند و سالانه حدود ۴۰۰ هزار زن در سراسر جهان جان خود را بدین طریق از دست می دهند.

بر این اساس محققان دانشگاه اوهایو روی مزایای انار در مبارزه با سرطان متمرکز شدند.

این گروه دریافتند: میوه های قرمز دارای آب و دانه به طور طبیعی یک نوع ماده شیمیایی به نام «اسید الاجیک» تولید می کنند که به نظر می رسد برای جلوگیری از رشد سلول های سرطان در بافت های مفید باشد.

طبق این گزارش، محققان مدتی است در خصوص آنتی اکسیدان های موجود در انار و قدرت آن برای مبارزه با سرطان همانند مزایای سلامتی این میوه برای قلب مطالبی ارائه کرده اند.

در آزمایشگاه محققان روی آنزیم روماتاس که نقش کلیدی در تولید استروژن و توسعه رشد سرطان و اثرات ده ها ترکیب موجود در انار که با مبارزه با سرطان مرتبطند، مطالعه کردند.

به طور کلی محققان اظهار داشتند: با استفاده از آب میوه های قرمز دانه دار به خصوص انار می توان به مبارزه با رشد سرطان پرداخت.

آب انار سرشار از نوعی ماده آنتی اکسیدان است و همین ماده انار را در صدر میوه های دارای آنتی اکسیدان از قبیل زغال اخته، پرتقال و انگور قرار داده است.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا معتقدند ، میزان آنتی اکسیدان آب انار که به فنولیک موسوم است ، از انواع چای سبز و زیتون سیاه نیز به مراتب بیشتر است.

براساس پژوهش این محققان آب انار دست کم ۲۰ درصد بیش از دیگر آب میوه ها دارای خواص آنتی اکسیدان است.



:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عوامل موثر در خواب زنان

زنان دو برابر مردان به اختلالاتی در به خواب رفتن یا در خواب ماندن دچار می شوند. زنان جوان تر خواب عمیق تری دارند، با آشفتگی و بی نظمی کمتر. اما برخی زنان در طول سال های باروری خود مستعد ابتلا به اختلالات خواب هستند.

اختلال شایع خواب در زنان تا سال های اخیر مورد توجه قرار نگرفته بود و چند سالی است که شرکت های داروسازی به فکر رفع اختلالات خواب در زنان افتاده اند.

اختلال خواب در زنان

عوامل متعددی در خواب زنان تاثیر می گذارند

تغییر میزان ترشح هورمون های زنانه، استرس، بیماری، روش زندگی و محیط خواب از جمله عواملی هستند که در خواب زنان تاثیر می گذارند.

نوسانات هورمونی:

نوسانات هورمونی مرتبط با قاعدگی معمولا بر الگوهای خواب، حالات و نحوه واکنش نسبت به استرس اثر می گذارند. بسیاری از زنان پیش از قاعدگی دچار اختلالات خواب می شوند. سخت به خواب رفتن و از خواب برخاستن، راه رفتن در خواب و خواب آلودگی در طی روز، همگی با تغییرات هورمونی پیش از قاعدگی ارتباط دارند. بی خوابی یکی از شایع ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS ) زنان است.

حاملگی:

حاملگی نیز ممکن است خواب را مختل کند. در سه ماه اول بارداری زنان به خواب بیشتری نیاز دارند و معمولا در طول روز احساس خواب آلودگی می کنند. در سه ماهه دوم، وضعیت خواب بهتر می شود. اما در سه ماهه سوم زنان کمتر می خوابند و بیشتر بیدارند.

شایع ترین دلایل بروز اختلال خواب در این دوران عبارت اند از:

دفع مکرر ادرار، سوزش سر دل، احساس ناخوشی عمومی، حرکات جنین، کمردرد، گرفتگی عضلات پا و کابوس های شبانه. تورم حفره های بینی نیز ممکن است باعث خروپف و وقفه تنفسی شبانه در دوران حاملگی شود.

شایع ترین اختلال خواب در زنان بی خوابی مفرط است، یعنی سخت به خواب رفتن و تداوم نیافتن خواب، یا زود بیدار شدن و ناتوانی در از سرگرفتن خواب

استرس های روانی- اجتماعی:

شاید بتوان گفت که استرس های روانی- اجتماعی بیشتر از تغییرات هورمونی مانع خواب می شوند. بسیاری از زنان جوان، برای سازگار شدن با شرایط کاری و نقش های مادری و همسری، کمتر می خوابند و به ناچار خستگی و سایر عوارض خواب ناکافی را نادیده می گیرند. در حدود 30 درصد از زنان شاغل دچار اختلالات خواب هستند.

افزایش سن:

مشکلات مربوط به خواب در زنان بالای 40 سال بیشتر است. با افزایش سن، بروز تغییرات فیزیکی و هورمونی در بدن زنان، خواب آنان را سبک تر می کند. اختلالات خواب در دوران یائسگی به مراتب شایع تر است.

زنان اغلب در طول شب بیدار و در طول روز خسته ترند. گرگرفتگی و تعریق شبانه ناشی از پایین بودن سطح استروژن نیز ممکن است این مشکلات را تشدید کنند. خرناس کشیدن در زنان یائسه شایع تر است و می تواند خوابشان را مختل کند.

زنان در دوره بعد از یائسگی خواب سبک تری دارند و دفعات بیشتری در طول شب از خواب بیدار می شوند. درد، غم و غصه، نگرانی، مصرف بعضی داروها و مشکلات تنفسی نیز می توانند در زنان یائسه اختلالات خواب ایجاد کنند.

نوع شغل و شیوه زندگی:

 نوع شغل و شیوه زندگی نیز می تواند در بروز اختلالات اولیه خواب دخیل باشد. زنان شاغل در شیفت های چرخشی و شبانه احتمالا مشکلات خواب را تجربه می کنند.

مصرف کافئین، نیکوتین و داروهای محرک:

مصرف کافئین، نیکوتین یا سایر داروهای محرک در حوالی ساعات خواب ممکن است مانع از به خواب رفتن شود. الکل هم می تواند باعث از هم گسیختگی خواب و کابوس های شبانه شود.

افسردگی و اضطراب:

افسردگی و اضطراب در زنان شایع تر از مردان است و می تواند باعث اختلالات خواب شود. بروز این تغییرات روانی در برخی از زنان با چرخه قاعدگی مرتبط است. اضطراب مانع از شروع خواب و افسردگی موجب بسیار زود بیدار شدن از خواب می شود.

اضافه وزن:

اضافه وزن و چاقی احتمال ابتلای زنان به اختلالات خواب را افزایش می دهد.
سندرم پای بی قرار

شایع ترین اختلال خواب در زنان

شایع ترین اختلال خواب در زنان بی خوابی مفرط است، یعنی سخت به خواب رفتن و تداوم نیافتن خواب، یا زود بیدار شدن و ناتوانی در از سرگرفتن خواب. سایر اختلالات متداول خواب شامل اختلال تنفسی در حین خواب، سندروم پاهای بی قرار، اختلال حرکتی دوره ای اندام ها و حمله خواب است.

اختلال تنفسی در حین خواب:

اختلال تنفسی در حین خواب (وقفه تنفسی) با خرناس های بلند، تنفس منقطع، خواب منقطع و خواب آلودگی در طی روز همراه است.

سندروم پاهای بی قرار و اختلال حرکتی دوره ای اندام ها:

سندروم پاهای بی قرار و اختلال حرکتی دوره ای اندام ها نیز می توانند خواب را عمیقا مختل کنند. عوامل ایجادکننده این اختلالات ناشناخته اند. سندروم پاهای بی قرار با احساس ناراحتی و خستگی در پاها پیش از شروع خواب همراه است که با حرکت دادن آنها تسکین می یابد.

اختلال حرکتی دوره ای اندام ها باعث حرکات دوره ای پا می شود و فرد را از خواب بازمی دارد. هر دو این اختلالات ممکن است باعث بی خوابی مفرط شوند و در افراد مسن شایع ترند.

حمله خواب یا نارکولپسى:

حمله خواب میل شدید و مقاومت ناپذیر نسبت به خواب است و باعث خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز می شود. بیماران دچار حمله خواب اغلب خواب منقطعی دارند.

نشانگان خوردن شبانه:

بیماران سه یا چهار بار در طول شب بیدار مى شوند و احساس مى کنند که مجبورند چیزى بخورند. الگوى ترشح هورمونى این افراد غیرعادى است. سطوح بالاى کورتیزول که هورمون استرس محسوب مى شود، افزایش کمتر از حد طبیعى ملاتونین به هنگام شب و سطوح پایین لپتین که هورمون مهار کننده اشتها است.

علائم اختلالات خواب در زنان

اختلالات خواب در زنان دارای سه علامت شایع است که معمولا همزمان با یکدیگر بروز می کنند:

مشکل در شروع خواب:

این مشکل در زنان جوان شایع تر است و غالبا با اختلالات اضطرابی و داشتن زندگی پراسترس مرتبط است.

مشکل در ادامه خواب:

بیدار شدن های مکرر بیشتر در زنان مسن شایع است. این علامت ممکن است نشانه اختلال حرکتی دوره ای اندام ها باشد. ورم مفاصل، درد و بی قراری در سه ماه آخر بارداری نیز ممکن است باعث بیدار شدن های متعدد شود.

خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز:

در زنان مسن تر و یائسه، اختلال حرکتی دوره ای اندام ها و وقفه تنفسی حین خواب ممکن است به خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز منجر شود. در زنان جوان تر، محرومیت از خواب و حمله خواب بیشتر باعث خواب آلودگی شدید روزانه می شود.

پیشگیری از سرطان با خواب آرام

یافته ‌های دانشمندان حاکی است خواب آرام از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌ کند.

هرگونه اختلال در خواب باعث برهم ریختگی توازن هورمون ها شده و با اختلال در توازن هورمون ها زمینه بروز سرطان ایجاد می شود.

هورمون های کورتیزول، استروژن و ملاتونین در تشخیص ابتلای شخص به سرطان نقش اساسی دارند.

هورمون کورتیزول عامل اصلی تنش در بدن است که به تنظیم دستگاه های دفاعی بدن کمک کرده و میزان آن صبح افزایش و به هنگام خواب کاهش می ‌یابد.

همچنین در زنان مبتلا به سرطان سینه میزان کورتیزول عصر هنگام بسیار بالاتر است و تنش های ناشی از بدخوابی در توازن این هورمون ها اختلال به وجود می ‌آورد.

هورمون ملاتونین در هنگام خواب ترشح می‌ شود و در گردش خون مؤثر بوده و از نابودی وراثتی  DNAجلوگیری می‌ کند.

نابودی DNA به رشد سرطان منجر می ‌شود و تولید هورمون استروژن را کند می‌ کند که این کند شدن جلوی رشد غدد سرطانی سینه و تخمدان را می ‌گیرد.

پژوهشگران دریافته ‌اند زنانی که شب کار هستند و یا زیاد در شب نشینی‌ ها شرکت می ‌کنند به سبب اختلال در خواب،‌ میزان ترشح هورمون ملاتونین بدن شان کم می ‌شود و این کاهش، افزایش هورمون استروژن را در پی دارد در نتیجه درصد ابتلای آن ها به سرطان سینه افزایش می یابد.



:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

zanashooyi4 با شوهرتان زیاد بحث نکنید

● فقط یک کم کوتاه بیایید

فرز-بیشتر اوقات اگر فقط کمی کوتاه بیایید وضعیت کاملا تغییر می کند، چون وقتی طرف مقابل می بیند که شما از مواضع تان کمی پایین آمده اید او نیز سعی می کند کمی کوتاه بیاید.

سازش ها و کوتاه آمدن های کوچک می تواند تفاهم های بزرگ به همراه بیاورد و رابطه را متحول کند. البته باید بدانید تفاهم و توافق به این معنا نیست که همه چیز زندگی ۵۰ ۵۰ است.

گاهی مثلا ۶۰ به ۴۰ به نفع شماست و ۸۰ به ۲۰ به نفع طرف مقابل، مهم این نیست که حتما هر ۲ طرف به یک میزان در توافق شرکت داشته باشید بنا به شرایط ممکن است هرکدام از طرفین سهمی بیشتر یا کمتر داشته باشند و مهم این است که بتوانید مشکل را با هم حل کنید.

● دعوا را قیچی کنید

راه های زیادی برای قطع دعوا وجود دارد؛ یکی از آن ها، دور شدن از فضای متشنج است و این کار به آرام شدن فضا کمک می کند. راه دیگر این است که هنگام دعوا آشکارا بگویید از چه چیزی ناراحت هستید تا بتوانید زودتر طرف مقابل را قانع و دعوا را ختم کنید.

می توانید بگویید که بحث را بعدا دنبال می کنید تا کمی آرام تر شوید. عوض کردن موضوع هم گاهی می تواند کمک کننده باشد و عصبانیت هر ۲طرف را فرو بنشاند.

عذرخواهی نیز یکی از روش هایی است که می توان به کمک آن، دعوا را به طور موقت خاتمه و اگر لازم بود بعدا دوباره آن را ادامه داد. در دعوای خانوادگی، نباید همیشه فکر کنید که حق با شماست. اصرار بر یک رفتار، معمولا نتیجه خوبی ندارد.

● از جادوی کلمات استفاده کنید

اگر یاد بگیرید که با حمله زبانی شریک زندگی تان را مورد هدف قرار ندهید، به احتمال زیاد می توانید از همسرتان بخواهید از زاویه دید شما به قضیه نگاه کند. بهتر است لحن صحبت های تان را تغییر دهید و از جادوی کلمات استفاده کنید.

می توانید یک درخواست تند و خشونت آمیز را با جملات نرم تر طوری تغییر دهید که روی شنونده تاثیر بیشتری داشته باشد و بدین ترتیب از جدال های همیشگی پیشگیری کنید.

یک مثال می زنیم، فرض کنید شما و همسرتان جایی باهم قرار داشته اید اما او دیر آمده، شما را مدتی در خیابان معطل کرده و بعد هم دیر به مهمانی رسیده اید.

شما از این کارش ناراحت و کمی هم عصبانی هستید. به جای این که بگویید: «تو واقعا آدم بی ملاحظه ای هستی.» این جمله را به کار ببرید:« اگر کمی زودتر می آمدی من احساس آرامش بیشتری داشتم و شب بهتری را با هم می گذراندیم.

می توانم روی قرار بعدی که با تو دارم این طور حساب کنم؟» در این صورت همسر شما برای این که به درخواست تان پاسخ دهد تمایل بیشتری دارد چون احساس نمی کند که مورد حمله و فشار قرار گرفته و در مقام دفاع از خودش برنمی آید.

● وقت مناسب دعوا را بدانید

نسبت به زمانی که همسر شما خلق وخوی مناسبی ندارد، حساس باشید. آیا شوهر شما صبح ها عجله دارد و آشفته است؟ در این صورت وقتی او از خواب بیدار می شود بحث موضوعات مهم را پیش نکشید؛ به ویژه اگر موضوع به گونه ای است که یک مکالمه طولانی را می طلبد.

به جای این کار زمانی را انتخاب کنید که به نظر می رسد آرامش او بیشتر است و آمادگی شنیدن صحبت های شما را دارد. پیدا کردن زمان مناسب برای حرف زدن به این معنا نیست که همواره از صحبت کردن هراس دارید بلکه به سادگی نشان می دهد اگر همسرتان در وضعیت ذهنی مناسبی نباشد شاید به سرعت با شما مخالفت کند درصورتی که اگر موضوع را در یک وقت عادی مطرح کنید، نظر شما را می پذیرد.

به شما پیشنهاد می کنیم هیچ گاه یک دعوا را طولانی نکنید، حتی می توانید با هم قرار بگذارید تا زمانی که مشکل حل نشده است نخوابید. باید بدانید و از قبل با هم توافق کنید که رابطه شما خیلی مهم تر از تمایل تان به دعوا و بحث است، البته شاید گاهی مجبور شوید تا دیروقت بیدار بمانید تا با هم به تفاهم برسید.

البته زمان هایی هم پیش می آید که یکی از شما یا هردو به توافق می رسید که موضوع آنقدر مهم نیست که بخواهید به خاطر آن بیدار بمانید یا فکر می کنید الان خیلی عصبانی هستید و بهتر است زمانی دیگر با هم صحبت کنید. این جور مواقع راحت بروید، بخوابید.



:: بازدید از این مطلب : 647
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


استخوان ها برای سالم ماندن و پیشگیری از ابتلا به آرتروز و پوکی استخوان به کلسیم نیاز دارند اما مصرف بعضی از مواد غذایی مانند غلات از جذب کلسیم توسط بدن جلوگیری می کنند.

دکتر محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، بدن روزانه به ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد.
وی با بیان اینکه لبنیات مانند شیر، ماست و پنیر از صنایع غذایی سرشار از کلسیم هستند، افزود: افرادی که لبنیات رادوست ندارند باید کلسیم مورد نیاز خود را از طریق مصرف مکمل ها و یا مواد غذایی جایگزین تامین نمایند.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: سبزیجات و خصوصا کلم بروکلی از منابع غذایی حاوی کلسیم هستند که با توجه به جذب کمتر کلسیم گیاهان توسط بدن، باید درحجم بیشتری استفاده شوند.

انوشه ادامه داد: منابع غذایی حاوی امگا ۳ مانند ماهی و دانه های گیاهی از جمله مغز بادام و گردو به علت دارا بودن خاصیت ضد التهابی ازخشکی مفاصل ممانعت می کند.
وی با اشاره به اینکه مواد غذایی حاوی فسفر و کلسیم نباید همزمان مصرف کردند، گفت: فسفر حاوی در گوشت قرمز و نوشابه ها از جذب کلسیم توسط بدن جلوگیری می کند.
این کارشناس خاطر نشان کرد: انجام تمرینات ورزشی به طور مرتب به روند رسوب گذاری کلسیم در استخوان ها کمک کرده و سلامت آنها را حفظ می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

khande.jpg

دقت کردین هر موقع دارین سشوار میکشین حتی اگه تو خونه تنهام باشین هی حس میکنین یکی صداتون میکنه؟
. . .
تا حالا دقت کرده بودین تام و جری تمام مدت لخت بودن، اما وقتی میرفتن لب ساحل شلوارک پاشون میکردن؟
. . .
تا حالا دقت کردین تو فیلمای ایرانی،همیشه وقتی طرف میفهمه بچه دار نمیشه همه بچه ها از ماشینای بقلی و جلویی و عقبی باهاش بای بای میکنن میخندن؟!
. . .
تا حالا دقت کردین تمام مریضا توی فیلما و سریالای ایرانی ، انتهای راهرو سمت راست بستری هستن !
. . .
تا حالا دقت کردین وقتی عجله نداری همه ی چراغا سبزن و راهها خلوت وقتی دیرت شده همه ی چراغا قرمزند و راهها بسته؟
. . .
تا حالا دقت کردین هر وقت یه تیکه یخ از دستت افتاده روی زمین با لگد زدی که بره زیر یخچال!
. . .
تا حالا دقت کردین تو مهمونی تا میای پشت سر یکی حرف بزنی موزیک قطع میشه و نصف حرفتو یهو همه میشنون…!!!!

. . .
تا حالا دقت کردی… مغز انسان پر کارترین جای بدنه ۲۴ ساعت در ۳۶۵ روز سال و کار میکنه فقط وقتی متوقف میشه که ما وارد سالن امتحانات میشیم …
. . .
لــــــــــذتی که در خوابیدن روی جزوه هست تو خوابیدن روی تختـخواب نرم نیس…:


. . . تنها زمانی مشتری ها با لبخند وارد مغازه میشوند که میخوان جنسی رو تعویض کنن یا پس بدن !


. . .
تا حالا دقت کردین پدر مادر تا میخوان شما را صدا بزنن، اول اسم داداش یا خواهرتون را میگن؟
. . .
تا حالا دقت کردین تو جاده های ایران وقتی قسمت انگلیسی تابلو اسم یک شهر رو می خونین بهتر متوجه میشین تا فارسیش رو … !!!!
. . .
تا حالا دقت کردین اگه تو مترو الکی شروع به دویدن بکنید ملت هم همینطوری دنبالتون میدوند…..! . . . تا حالادقت کردین وقتی که خوشحالیم بالاخره یه چیزی یا یه کسی پیدا میشه که سریع گند بزنه به خوشحالیمون…..!
. . .
دقت کردین وقتی میگن غصه نخور ،آدم بیشترغصه ش میگیره؟؟؟!!!
. . .

تاحالا دقت کردین وقتی که عجله دارین و میخوای سریع به مقصد برسین همه ی تاکسی ها غیب میشن یا مسافر دارن ولی وقتی میخوای از خیابون رد شین هرچی تاکسی تو اون خیابون هست میاد جلو بوق میزنه؟آخ که حرص آدم درمیاد
. . .
دقت کردین ما ایرانیا وقتی بچه هستیم میگن بچه است، نمیفهمه وقتی نوجوان هستیم میگن نوجوانه، نمیفهمه وقتی جوان هستیم میگن جوون و خامه، نمیفهمه وقتی بزرگ میشیم میگن داره پیر میشه، نمیفهمه وقتی هم پیر هستیم میگن پیره، حالیش نیست، نمیفهمه فقط وقتی میمیریم میان سر قبرمون و میگن عجب انسان فهمیده ای بود



:: بازدید از این مطلب : 975
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

درمان های خانگی با خوراکی های طبیعی

مصرف خوراکی های طبیعی به دلیل داشتن مواد مغذی و تاثیر بر فعل و انفعالات بدن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و از طرفی با بعضی از بیماری ها مقابله می کند. در این مطلب به نقل از «prevention»به درمان خانگی برخی از بیماری ها پرداخته ایم و تاثیر برخی از خوراکی ها را بر سلامت بدن یادآوری می کنیم.

▪ دید معیوب: 
مواد غذایی غنی از ویتامینA مانند اسفناج خام، برگ شلغم، سرشیر، پنیر، کره، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، برگ کلم، دانه سویا، نخود سبز و شیر تازه مصرف کنید.

▪ دیابت: 
گریپ فروت موثرترین میوه ای است که با دیابت مقابله می کند. بنابراین روزانه از این میوه استفاده کنید.

▪ گوش درد: 
۴عدد حبه سیر را در مقداری آب بجوشانید، له کنید و کمی نمک به آن اضافه کنید. مواد به دست آمده را در پارچه بپیچید و روی گوشی که درد می کند، قرار دهید.ویتامینC تب و التهاب را کاهش می دهد. روی نیز عفونت گوش را کاهش می دهد بنابراین مواد حاوی روی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از مصرف برخی مواد غذایی به خصوص لبنیات مانند شیر، کره و پنیر که عفونت گوش را تشدید می کند، بپرهیزید.

▪ بیماری لثه: 
مقداری روغن میخک را روی لثه بمالید یا این که به آرامی میخک بجوید.با خمیردندانی حاوی روغن مریم گلی، نعناع و… مسواک بزنید. روزی ۲بار با آب نمک غرغره کنید.برای درمان ورم لثه، با دهان شویه ضدباکتریایی غرغره کنید.

▪ ریزش مو: 
یکی از بهترین درمان ها، ماساژ آرام پوست سر با انگشتان است. این کار باعث افزایش گردش خون، در پوست سر و شادابی مو می شود.

▪ سردرد: 
هرروز ناشتا یک عدد سیب با کمی نمک بخورید تا شاهد اثر معجزه گر آن شوید.سردرد بر اثر باد سرد را با دارچین درمان کنید. مخلوطی از پودر دارچین و آب را روی پیشانی بمالید.

▪ سوزش سردل: 
چای زنجبیل تازه در رفع سوزش سردل موثر است.
زنجبیل تازه به غذا اضافه کنید.مصرف فیبر را بالا ببرید. فیبر در جذب اسید و گاز اضافه و در دفع سموم موثر است.روزی حداقل ۸لیوان آب بخورید.چای حاوی مقداری کم و مساوی مخلوطی از نعناع، بابونه، زنجبیل، ریشه شیرین بیان و علف گربه را پس از شام مصرف کنید.

▪ تبخال: 
برای مدت چند دقیقه یخ را روی تبخال بمالید. یا این که کیسه چای ولرم را به مدت نیم ساعت روی تبخال قرار دهید.
عصاره لیموترش نیز برای درمان تبخال موثر است.مواد غذایی غنی از ویتامین، روی و آهن مصرف کنید. میوه و سبزی فراوان را در رژیم غذایی بگنجانید.

▪ کلسترول بالا: 
۲قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در یک پیمانه آب بجوشانید از صافی رد کنید و بگذارید خنک شود. این مایع را روزی ۲بار مصرف کنید.تخم آفتابگردان حاوی اسید لینولیک است که کاهش دهنده رسوب کلسترول خون است.مصرف فیبر را بالا ببرید زیرا فیبر در کاهش کلسترول موثر است.

▪ فشارخون بالا: 
روزی ۲بار مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری آب زنجبیل و یک قاشق مرباخوری پودر زیره مصرف کنید. اضافه کردن پودر برگ گشنیز یا رازیانه نیز مفید است.



:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عامه مردم معتقدند رژیم غذایی افراد دچار جوش های دوره جوانی رابطه مستقیمی با تعداد این جوش ها دارد و حتی گروهی، رژیم غذایی نامناسب را عامل به وجودآمدن این جوش ها می دانند. به همین دلیل نیز با توجه به تجربه شخصی به این افراد توصیه هایی می کنند.
اما آیا واقعا رژیم غذایی خاصی برای کاهش جوش های نوجوانی و جوانی وجود دارد؟
آنچه در کتاب ها و مقاله های علمی دراین باره وجود دارد، حاکی از آن است که رژیم غذایی بر این جوش ها اثر غیرمستقیمی دارد؛ مشاهده شده که افزودنی ها، سرخ کردنی ها و چربی ها در افزایش تعداد جوش ها تاثیر دارند و توصیه شده است که از مصرف این مواد خودداری شود. 
مواد غذایی ای نیز وجود دارند که مصرف آنها برای افراد دچار جوش دوره جوانی بیشتر توصیه شده است؛ مانند جوانه ها،تخم آفتابگردان و حبوبات و موادی که از نظر میزان ویتامین E غنی تر هستند، به طور تجربی، دیده شده است که مصرف سوسیس، کالباس، شکلات و گردو باعث افزایش جوش ها و دیرتر از بین رفتن آنها می شود.
مصرف سبزی های تازه، میوه ها و داشتن رژیم غذایی سالم و طبیعی نیز در بهبود سریع تر این جوش ها تاثیر دارد. در نهایت می توان گفت، همان طور که از نام این جوش ها (جوش های دوره جوانی) برمی آید درگیری افراد با آنها، موقت است و با گذشت زمان بهبود می یابند.
رعایت بهداشت فردی بهترین اثر را در از بین رفتن آنها دارد ولی در هر حال باید مراقب رژیم غذایی و ورود کالری های اضافی به بدن هم بود.



:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چشم ها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت به عهده دارند. چشمان درشت، چهره را زیباتر و بشاش تر نشان می دهند. اگر مایلید چشمان خود را زیباتر جلوه دهید، این مطلب برای شماست.

مژه های خود را ریمل بزنید

ریمل یکی از بهترین انتخاب ها برای درشت جلوه دادن چشم ها است. برای اثر بخشی بیشتر، دو مرتبه به مژه های خود ریمل بزنید، بدین صورت که پس از خشک شدن ریمل در مرحله اول، مرحله دوم را آغاز کنید. برای اینکه مطمئن شوید همه مژه هایتان به ریمل آغشته شده، برس ریمل را بصورت زاویه دار و در جهت رویش مژه بکشید.

از فرمژه استفاده کنید

فرمژه را در محل رویش مژه ها قرار داده و به آرامی سه مرتبه آن را باز و بسته کنید. می توانید فرمژه خود را بمدت ۱۰ ثانیه بوسیله سشوار گرم نموده و اثر بخشی آن را چندین برابر کنید. در این حالت فرمژه همانند بابلیس (اتو موی پیچی) عمل می کند.

سایه های چشم را امتحان کنید

با در نظر گرفتن رنگ چشمان خود، رنگ مناسب برای سایه را انتخاب کنید. رنگ های گرم، خاکی و بنفش برای چشمان سبز رنگ بسیار مناسبند. سایه های صورتی و طلایی، درخشندگی خاصی به چشمان قهوه ای می دهند. و همچنین سایه های قهوه ای و آبی زیبایی چشمان آبی را دوچندان می کند.

از کاور دور چشم استفاده کنید

حتی اگر علاقه ای به آرایش کردن چشمان خود ندارید، کاور دور چشم را هرگز فراموش نکنید. کاور چشم راه مناسبی برای پوشاندن پف، تیرگی و منافذ ریز اطراف چشم است. کاورهای به رنگ صورتی بهتر از رنگهای زرد عمل می کنند. ته رنگ نارنجی موجود در کاورهای صورتی، تیرگی ها و درجات رنگی آبی را از اطراف چشم محو می کند.

آرایش خود را محو کنید

برای زیباتر جلوه دادن چشمهای خود، آرایش چشمان خود را محو کنید تا طبیعی تر بنظر برسد. سایه ابروان خود را با قلمو به سمت بالا محو کنید و تا دنباله استخوان زیر ابرو ادامه دهید. با این کار چشمان خود را درشت تر و درخشان تر جلوه می دهید.

مژه مصنوعی را امتحان کنید

اگر می خواهید بی دردسر مژه های پُر تر و بلندتری داشته باشید، از مژه های مصنوعی استفاده کنید. استفاده از مژه های مصنوعی بسیار آسان است و تاثیر غیر قابل انکاری در درشت تر جلوه دادن چشمان دارند.

ابروهای خود را مرتب کنید

ابروانی مرتب و برداشته شده نقش بسزایی در زیبایی صورت دارند. ابروان خود را رو به بالا شانه زده و موهای اضافی را بچینید. هرچه ابروها نسبت به پلک ها بالاتر باشند، چشمها درشت تر بنظر می آیند.

خط چشم

پس از استفاده از ریمل، می توانید خط چشم را امتحان کنید. نقاط خالی بین مژه های خود را با خط چشم مایع پر کنید. این عمل مژه ها را پُر تر و چشمان شما را کشیده تر نشان می دهد.

بدرخشید

برای اینکه چشمان خود را درخشان تر نشان دهید، زیر چشمان خود سایه براق بزنید. سایه روشن هایی از رنگ های ملایم و روشن برای روز و رنگ های تیره برای شب، توصیه می شوند.

از رژلب های روشن استفاده کنید

 

شاید باور نکنید، اما استفاده از رژلب هایی با رنگ های روشن، چشمان را درشت تر نشان می دهد. در انتخاب رژ لب دقت فراوان داشته باشید و از رنگ های روشن غافل نشوید.



:: بازدید از این مطلب : 961
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

هورمون… این اسم به گوش شما آشناست، اما احتمالا اطلاعات تان در مورد هورمون هایی که در بدن تان ترشح می شود کافی نیست؛ هورمون هایی که هرروز، در واقع در هر دقیقه، ترشح می شوند و وظایف آن ها آن قدر متنوع است که باور آن ها شاید سخت باشد. شما باید در مورد ارگان هایی که هورمون ها را ترشح می کنند و همچنین درباره تنظیم این هورمون ها، اطلاعات کاملی داشته باشید.

 

 

● برای آن که در مقابل اضطراب مسلح باشید

غده فوق کلیه، هورمون کورتیزول

هروقت که دچار ترس شوید یا اضطراب داشته باشید یا حال تان خوب نباشد، غده فوق کلیه، هورمون کورتیزول که معروف به هورمون استرس است را به جریان خون ترشح می کند. این هورمون ضربان قلب را سریع تر می کند، میزان اکسیژنی که باید به مغز برسد را افزایش می دهد و شروع به سوزاندن ذخیره چربی بدن و استفاده از ذخایر گلوکز بدن می کند. همه این واکنش ها در شرایط ترس و اضطراب به نفع بدن هستند اما مطالعات نشان داده استرس دائمی این مسیر داخلی را در بدن دچار مشکل کرده و باعث می شود میزان ترشح کورتیزول در بدن کاهش یافته و این باعث می شود بدن در مقابله با شرایط ترسناک و پراضطراب سلاحی برای مقابله نداشته باشد.

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون تنظیم باشد

تنها هفته ای ۳ ساعت ورزش های کاردیو یا ورزش های موسوم به مقاومتی، به خصوص اگر این ورزش ها در مقطع کوتاه اما پرفشار انجام شود، بسیار مفید است. دکتر ناتاشا ترنر، فوق تخصص غدد، نویسنده کتاب «خوردن برای هورمون های شما» می گوید: «وقتی برای ۴۰ دقیقه یا بیشتر، ورزش جدی ای انجام می دهید، ترشح هورمون کورتیزول در بدن تان افزایش می یابد و درنتیجه چگونگی ترشح آن تنظیم می شود.» شاید بهترین کار این باشد که برنامه ورزشی مناسبی که حالت استقامتی پرفشار داشته باشد را از مربی ورزش خود یاد بگیرید؛ برای مثال ۶۰ ثانیه دویدن سریع، سپس ۳۰ ثانیه استراحت و حرکت نرم، بعد ۴۵ ثانیه حرکات پرشی و سپس ۳۰ ثانیه استراحت و حرکت نرم را برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه انجام دهید.

 

 

● این بار تاریکی بهترین انتخاب است

مغز، هورمون ملاتونین

وقتی خورشید غروب می کند و جهان پر از تاریکی می شود، غدد صنوبری مغز شروع به ترشح هورمون ملاتونین می کنند که به نام «هورمون خواب» شهرت دارد؛ این هورمون نیازمند تاریکی مطلق است تا کار کند، برای همین نور مصنوعی، مثل چراغ خواب یا هر نور دیگری مانع از کارکرد آن می شود. خبر بد این است که این هورمون جدا از تنظیم خواب شما، یک هورمون موثر در مقابله با استرس و اضطراب و همین طور آنتی اکسیدانی قوی که با رادیکال های آزاد مضر مقابله می کند، هم هست. در ضمن کمبود ملاتونین در بدن حالت هایی مثل چاقی، دیابت و سرطان ها را هم رقم می زند.

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون تنظیم شود

اگر اتاق خواب شما کاملا تاریک نیست، شما نمی توانید از حداکثر میزان ملاتونین خودتان استفاده کنید. برای همین بهتر است تمام منبع نور و تمام دستگاه های الکترونیک (از جمله دستگاه تلویزیون، لپ تاپ و تلفن همراه) را از اتاق خواب تان خارج کنید. اگر به هردلیلی نمی توانید اتاق خواب تان را تاریک تاریک کنید از چشم بند استفاده کنید. درضمن بدانید لباس راحت پوشیدن در زمان خواب هم بسیار مهم است زیرا لباس های تنگ باعث کاهش تولید ملاتونین می شوند. برخی مطالعات نشان داده، در افرادی که در زمان خواب لباس بسیار تنگ می پوشند میزان ترشح این هورمون نصف می شود.

اگر قبل از خواب از میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو که حاوی ملاتونین هستند بخورید هم به افزایش ترشح این هورمون در بدن خودتان کمک کرده اید.

 

 

● برای آن که عشق تان تنظیم باشد

مغز، هورمون اکسی توسین

هروقت به کسی که دوست دارید نزدیک می شوید یا به او فکر می کنید هورمون اکس توسین در بدن تان ترشح می شود؛ به همین دلیل این هورمون را «هورمون عشق» می نامند. این هورمون روی میل جنسی تاثیر مستقیم می گذارد، جدا از این موضوع، این هورمون میزان اطمینان و آرامش فرد را افزایش می دهد، با استرس مقابله کرده و فشارخون را کاهش می دهد. درضمن هورمون اکس توسین روند حافظه را هم ترمیم می کند و باعث بهبود حافظه و عملکرد مغز می شود؛ (برای مثال اکس توسین باعث می شود یک مسئله ناخوشایند مثل یک دعوا را از یاد ببرید و درعوض یک خاطره خوشایند را تا مدت ها در ذهن داشته باشید.)

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون تنظیم شود

داشتن عشق و علاقه باعث ترشح هورمون اکس توسین می شود. مطالعات نشان می دهد حتی فکر کردن به کسی که دوستش دارید، باعث ترشح این هورمون می شود اما به هرحال مهم ترین مسئله ای که باعث تنظیم ترشح این هورمون می شود داشتن یک ارتباط عاشقانه خوب با افرادی که دوست داریم، است.

 

 

● ترموستات بدن تان را تنظیم کنید

تیروئید، هورمون های تیروکسین و تری پدوتیرونین (۴T و ۳T)

هورمون های تیروئید مثل ترموستات بدن کار می کنند؛ این هورمون ها در ضمن نقش مهمی در تنظیم متابولیسم بدن و تنظیم سطح انرژی دارند. عواملی مثل اضطراب مزمن، مشکلات تغذیه ای و رژیم های غذایی نامناسب و بیماری ها و التهاب بافت ها باعث تضعیف ترشح این هورمون و کاهش عملکرد آن ها می شود و در نتیجه درکل تعادل بدن به هم می خورد و فرد احساس خستگی و ضعف، کمبود انرژی و سرما کرده و نیز یبوست پیدا می کند. دکتر راشل تذهیب، مدیرمرکز تحقیقات و پژوهش اینتگراوتیو ریسرچ می گوید: «وقتی هورمون تیروئید به اندازه کافی در خون شما نباشد شما بی دلیل اضافه وزن پیدا کرده، همیشه احساس سرما می کنید، کم انرژی و خسته هستید و ممکن است احساس افسردگی کنید.»

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون تنظیم شود

برخی از سموم موجود در طبیعت و برخی وسایل پیرامون ما مثل بیزفنل ( A ( BPA که دربرخی انواع پلاستیک وجود دارد به عملکرد تیروئید ضربه می زنند. بهتر است در زمان خرید ظرف های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف از سالم بودن آن ها و وجود نداشتن BPA در آن ها مطمئن شوید. درضمن برخی از فلزات سنگین مثل جیوه (که در برخی ماهی ها از جمله ماهی تن وجود دارد) هم به تیروئید ضربه زده و عملکرد آن را برهم می زند.

 

 

● برای آن که مادر شوید

تخمدان ها هورمون های استروژن و پروژسترون

به زبان ساده می توان گفت وقتی تخمدان ها شروع به ترشح هورمون های زنانه می کنند، ترشح یکی از آن ها، ترشح دیگری را متوقف می کند؛ به این ترتیب عملکرد دستگاه تناسلی و جنسی زنان تنظیم می شود اما ترشح این هورمون ها تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می گیرد، اضافه وزن، استرس مزمن و در معرض مواد شیمیایی مثل BPA قرار گرفتن می توانند باعث این شوند که عملکرد تخمدان ها ضعیف شود. کاهش استروژن در بدن خانم ها می تواند باعث کاهش تمایل جنسی، بی قراری، اضطراب، سردردهای شبیه میگرن، افسردگی و برهم خوردن نظم دوران قاعدگی و دردهای شدید قبل از شروع قاعدگی (Pms) شود. دکتر سی دبلیوراندلف، فوق تخصص بیماری های زنان در جکسن ویل فلوریدا می گوید: «تمام زنان باید تحت نظر متخصص باشند تا مشخص شود هورمون های زنانه آن ها به طور منظم ترشح می شود یا نه، برخی از مشکلات ارتباط، تمایل جنسی و ناباروری زنان با تنظیم نبودن ترشح این هورمون ها ارتباط دارد.»

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون ها تنظیم شود

دکتر راندلف می گوید: «بهترین کاری که می توانید بکنید تا تخمدان های شما به میزان کافی هورمون های استروژن و پروژسترون ترشح کنند، این است که یک رژیم غذایی مناسب، با استفاده از موادغذایی طبیعی (و نه فرآوری شده) داشته باشید و نگذارید وزن تان از حد طبیعی کمتر یا بیشتر باشد. سبزی هایی مثل گلم کلم و کاهو، مرکبات و غلات کامل هم غذاهایی هستند که می توانند در تولید بیشتر استروژن در بدن شما دخیل باشند.» پس از همین امروز غذاهای آماده بسته بندی شده و فست فودها را کنار بگذارید و از موادغذایی مثل سالاد سبزی ها، کلم، اسفناج، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و برنج (به خصوص برنج قهوه ای) بیشتر استفاده کنید.

 

 

● این هورمون مردانه نیست

تخمدان ها هورمون تستوسترون

درست است که همه هورمون تستوسترون را به عنوان هورمونی مردانه می شناسند اما این هورمون در بدن زنان هم وجود دارد. غدد فوق کلیوی و تخمدان های زنان حدود ۱۰درصد از میزان تستوسترون مردان را در بدن زنان می سازند اما عملکرد هورمون در هر ۲ جنس شبیه هم است: افزایش تمایل جنسی، افزایش بافت و قدرت عضلانی، تحکیم بافت استخوانی و نیز افزایش متابولیسم بدن. اگر در بدن یک زن میزان کمی از هورمون تستوسترون ترشح شود این زن میل جنسی، انرژی و توان کمتری دارد و احساس افسردگی می کند. میزان بالای تستوسترون در زنان هم می تواند باعث آکنه های شدید، پرمویی به خصوص در ناحیه صورت و برخی مشکلات دیگر شود.

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون تنظیم شود

متخصصان و پژوهشگران هنوز هم مشغول بررسی روی این موضوع هستند که زنان چگونه می توانند سطح مناسبی از هورمون تستوسترون در بدن خود داشته باشند اما آنچه مسلم است این است که برخی بیماری ها و مشکلات از جمله تخمدان های پلی کیستیک می توانند باعث افزایش ترشح تستوسترون در بدن آن ها شود. اگر یک خانم دچار هریک از این مشکلات است باید توسط متخصص زنان مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 

● گرسنگی، سیری و اضافه وزن

معده، هورمون های لپتین و گرلین

این هورمون ها که به هورمون های گرسنگی و سیری شهرت دارند، درواقع وزن شما را رهبری می کنند، این هورمون ها هستند که به شما می گویند چه زمانی غذا بخورید و چه زمانی دست از غذا خوردن بکشید. هورمون گرلین که توسط معده و پانکراس ترشح می شود به مغز پیام می دهد که شما گرسنه هستید. لپتین که توسط سلول های چربی ترشح می شود باعث احساس سیری می شود. این مسیر طبیعی با میزان قندخون تحت تاثیر قرار می گیرد و در واقع نامنظمی میزان قندخون می تواند سیگنال های گرسنگی نابجا به مغز ارسال کرده و باعث زیاد خوردن شود.

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون تنظیم شود

میزان قند خون تان را تنظیم می کند. به طور متوسط هر انسان در طول روز حدود ۲۰ قاشق چای خوری قند می خورد اما یادتان باشد حد طبیعی برای یک خانم بالغ ۶ قاشق چای خوری است!

 

 

● اگر می خواهید خوش اخلاق باشید

دستگاه گوارش هورمون سروتونین

این هورمون نقش بسیارمهمی در خلق و خو و نیز روحیه و حافظه دارد. این هورمون بیشتر در دستگاه گوارش و روده ها تولید می شود. درضمن این هورمون نقش مهمی در «چندفعالیتی» بودن دارد. میزان کم این هورمون با بیماری ها و حالاتی مثل وسواس و نیز افسردگی مرتبط شمرده می شود.

 

 

● برای آن که ترشح این هورمون تنظیم شود

بدن شما برای تولید هورمون سروتونین نیازمند کربوهیدرات است؛ برای همین اگر رژیم غذایی با کربوهیدرات های کم داشته باشید قطعا دچار کمبود سروتونین می شوید. دکتر سوزان ام کلانیر، متخصص روان پزشکی و نویسنده کتاب «رژیم غذایی خوب برای خلق و خوی خوب» می گوید: «شما جدا از کربوهیدرات برای ساخت سروتونین به اسیدآمینه ای به نام تریپتوفان نیاز دارید. برای همین باید غذاهایی مثل ماست و موز را در رژیم غذایی خودتان جای دهید.»



:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

انسان از دوران باستان همواره در پی تحقیق و تلاش برای رسیدن به زیبائی بوده است، این را از بررسی فعالیت های مردم عهد باستان می یابیم به عنوان مثال تاریخچه استفاده از بخار آب به منظور تمیز کردن بدن به زمان روم باستان بر می گردد. در حمام هائی که توسط رومیان اشغال شده بود ترکیبی از بخار، مواد شوینده و ماساژور ها مشاهده شده است. در دنیای مدرن امروز هم از بخار آب (بخور) در سالن های آرایشی و زیبایی پوست صورت استفاده می شود.
بخار آب (بخور دادن پوست صورت) دارای مزایای چند از جمله موارد زیر است:
ـ منافذ و روزنه های پوست را باز می کند.
ـ سلولهای پوستی مرده را می زداید.
ـ امکان پاک کردن کامل و عمیق پوست را مهیا می سازد.
ـ برای جوش ها ی سر سیاه و همچنین آکنه یا غرورجوانی مفید است.
بخوردادن به عنوان یک نظافت جهت زیبایی صورت هفته ای یک بار انجام می شود و به عنوان یک پیش زمینه عالی جهت استفاده از ماسک های صورت است. برخورداری از مزایای بخورپوست بدون پرداخت هزینه های سنگین سالنهای زیبایی به راحتی در خانه نیز امکان پذیر است. همه آنچه برای اجرای این نظافت نیازمندید شامل مواد پاکننده، کتری آب، حوله بلند و صورت خودتان است. برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا آرایش صورت خود را به کمک آب و صابون یا مواد پاک کننده مورد استفاده خود به طور کامل بزدایید.
کتری را تقریبا با سه لیوان آب پر کنید و بجوشانید. آب کتری را بعد از جوشاندن در یک کاسه با سطح مقطع وسیع بریزید. فاصله صورت خود را تا ظرف آب جوش مقابلتان حداقل به میزان نیم متر حفظ کنید. سپس حوله را روی سر خود انداخته به طوری که دور سر شما و ظرف آب جوش حایلی ایجاد کند. بخار آب باید به صورت گرم و ملایم و آرامش بخش احساس شود نه خیلی داغ و غیر قابل تحمل.
اگر چنانچه بخار آب خیلی داغ و آزاردهنده بود فورا عمل بخور دادن را متوقف کنید. به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در زیر حوله باقی بمانید سپس صورت خود را با آب سرد شست وشو دهید. این امر باعث بسته شدن و جمع شدن منافذ پوست می گردد. سپس از یک ماسک صورت یا مرطوب کننده ساده استفاده کنید.
اگر چنانچه مایل به استفاده از داروهای گیاهی پوست همچون چای سبز، بابونه، اسطوخودوس یا قرص نعناع هستید بسته گیاهی مورد نظر را در فنجان آب فرو کرده و داخل ظرف آب جوش مقابل صورت خود کنید. فقط توجه داشته باشد که قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی برای پوست خود از عدم حساسیت پوست خود نسبت به این گیاهان مطمئن شوید.
یکی دیگر از روشهای بخوردادن صورت شامل مراحل زیر است
صورت خود را از مواد آرایشی پاک کنید. لیف حمام یا پارچه تمیزی را به طور کامل در ظرف آب گرم فرو کنید سپس آب آن را گرفته و روی صورت خود قرار دهید.
زمانیکه پارچه یا لیف سرد شد (معمولا در کمتر از یک دقیقه) مجددا آن را در آب گرم فرو برده و دستور شماره دو را مجددا تکرار کنید. برای اینکه نتیجه بهتری از این روش بدست آورید این کار را برای ۵ الی ۱۰ بار تکرار کنید. سپس صورت خود را با آب سرد شست و شو داده و از یک ماسک صورت یا مرطوب کننده ساده استفاده کنید.به خاطر داشته باشید که استفاده از آب با حرارت بسیار بالا در هر دو روش ذکر شده در بالا بیش از آنکه مفید باشد می تواند آسیب رسان نیز باشد.زیرا بخار شدید پوست را می سوزاند. بنابر این بسیار مراقب بوده که در هر دو روش شما در شرایط کاملا راحتی باشید.
چنانچه دارای پوست حساس یا شرایط پوستی خاصی هستید قبل از استفاده از بخور حتما با پزشک خود مشورت کنید. بدلیل اینکه بخار آب باعث خارج شدن ناپاکی ها ی پوست می گردد بنابر این طبیعی است که لکه ها و بعضی نقایص پوست یا لکه ها برجسته تر و نمایان تر از قبل جلوه کند. در هر حال برای پوستهای عادی و نرمال در صورتی که در حین بخور دادن یا بعد از آن دچار التهاب یا لک شود بعد از مدتی این نقصها از بین رفته و در چندین مرتبه استفاده از بخار کمتر می شود. ظاهر پوست شما در صورت اجرای منظم این روش بهبود می یابد.



:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلامتی تان را با خوراکی هایی به رنگ امسال تضمین کنید!
میوه‌ها و سبزی‌هایی كه مایه‌هایی از رنگ‌های زرد یا نارنجی را دارند علاوه بر زیبایی بی‌نظیرشان حاوی بتاكاروتن، پتاسیم و ویتامین‌C هستند. این میوه‌ها اثرات بالا رفتن سن و ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می‌دهند.
 

امسال رنگ‌های زیادی وارد دنیای مد شده‌اند اما رنگ اصلی، سال 2012 نارنجی متمایل به قرمز ( رنگ نارنگی ) است. نارنجی رنگ آدم‌های شاد و با روحیه است، آدم‌هایی كه در برابر ناملایمات طاقت می‌آورند و به‌خودشان روحیه می‌دهند. بد نیست كمی روحیه هم سر میز یا سفره غذای‌تان ببرید و سفره را با نارنجی تزئین كنید. این شد كه رفتیم به سراغ خوراكی‌هایی كه نارنجی رنگ هستند و خواص‌شان؛ میوه‌ها و سبزی‌هایی كه اگر آن‌ها را اكسیر جوانی بنامیم اشتباه نكرده‌ایم. 
 
 خواص میوه‌های نارنجی
میوه‌ها و سبزی‌هایی كه مایه‌هایی از رنگ‌های زرد یا نارنجی را دارند علاوه بر زیبایی بی‌نظیرشان حاوی بتاكاروتن، پتاسیم و ویتامین‌C هستند. این میوه‌ها اثرات بالا رفتن سن و ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می‌دهند. از طرف دیگر با فشار خون بالا مبارزه می‌كنند و كلسترول بد بدن را هم پایین می‌آورند. این تركیبات مفاصل را محكم می‌كنند و با استفاده از مگنزیم و كلسیم استخوان‌هایی سالم را به مصرف‌كنندگان‌شان هدیه می‌دهند. تركیبات میوه‌های نارنجی و زرد باعث تقویت كلاژن‌سازی‌ پوست می‌شوند و با رادیكال‌های آزاد مضر مبارزه كرده و در نهایت باعث تعادل قلیایی بدن می‌شوند.
 
 چرا مردم از بتاكاروتن استفاده می‌كنند؟
1 - جلوگیری از آب مروارید 
2 - جلوگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی 
3 - محافظت از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی 
4 - تنگی نفس 
5 - افسردگی 
6 - ناباروری 
7 - پاركینسون 
8 - پسوریازیس 
9 - ورم مفاصل

هشدار: در مورد استفاده از مواد‌غذایی حاوی بتاكاروتن نگرانی خاصی وجود ندارد فقط اگر مقادیر مصرف آن بالا برود تا حدودی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به‌خصوص در افرادی كه سیگار می‌كشند، بالا می‌برد. عوارض جانبی مصرف زیاد از حد بتاكاروتن اسهال و رنگ پریدگی است كه با كاهش مصرف آن كم‌كم از بین می‌رود.

نارنجی شماره 1 : هویج
فقط سوی چشمتان را زیاد نمی‌كند!
مادرها هنوز هم كه هنوز است به نیت قوی شدن سوی چشم بچه‌ها به آن‌ها آب هویج می‌دهند. قصه تاثیر هویج روی بینایی از جنگ جهانی دوم شروع شد. شایعه شده بود كه نیروی هوایی انگلیس قدرت بینایی خیلی خوبی دارند و دلیلش هم مصرف هویج است. به‌همین‌دلیل آلمانی‌ها هم شروع به استفاده از این سبزی كردند تا عقب نمانند. همین شد كه خوردن هویج بیشتر از قبل بین مردم جا افتاد. هویج یك منبع غنی و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست. هویج‌های كوچك ترد و آبدار هستند و می‌توانید آن‌ها را فریز كرده و در مواقع احتیاج آن را مصرف كنید. آب هویج یكی از نوشیدنی‌های مغذی است و به كار آن‌هایی می‌آید كه حوصله جویدن این سبزی را ندارند.  جالب است بدانید با هویج می‌توانید به جنگ سرطان سینه بروید؛ دلیل اصلی سرطان‌ها تخریب ساختار DNA  بدن است. با مصرف سبزی‌ها از جمله هویج می‌توانید از این تخریب جلوگیری كنید. تحقیقات نشان می‌دهد سبزی‌های پخته شده مثل سیب‌زمینی شیرین، هویج و بروكلی می‌توانند برای جلوگیری از سرطان مفید واقع شوند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهند زنانی كه در تاریخچه خانوادگی‌شان مواردی از سرطان سینه مشاهده شده بود و از گوشت كمتر و سبزی‌های بیشتری استفاده می‌كردند DNA آن‌ها كمتر تخریب شده بود.
 

نارنجی‌های شماره 2 و 3 : نارنگی و پرتقال
میــوه‌ای برای تمام فصـول
مركبات معمولا از اوایل آبان ماه وارد بازار می‌شوند و تا اوایل ماه اردیبهشت سال بعد هم در میوه‌فروشی‌ها دیده می‌شوند. محبوب‌ترین مركباتی كه در ایران به فروش می‌رسند نارنگی و پرتقال هستند كه هر كدام انواع مختلفی دارند. بر‌حسب این‌كه مركبات شما چه اندازه‌ای باشند و ضخامت پوست‌شان چقدر باشد اسم‌ها و انواع مختلفی روی‌شان گذاشته می‌شود. بهترین انواع مركبات آن‌هایی هستند كه بزرگ‌تر و نازك پوست‌تر هستند. پرتقال‌ها میان‌وعده‌های خوبی هستند و برای طعم‌دار‌كردن سالادهای‌تان می‌توانید از آب پرتقال استفاده كنید. برای ایام عید می‌توانید شربت پرتقال سرو كرده یا دسرهای پرتقالی تهیه كنید. از عطر پرتقال در صنعت عطر استفاده می‌شود و در عین حال یكی از بهترین چاشنی‌ها برای عطر و طعم‌دار‌كردن غذا هم هست. 

راهنـمای خریــد مركبـات
زمان خرید مركبات آن‌هایی را انتخاب كنید كه سفت‌تر هستند و پوست شان سالم و بدون لكه یا چروكیدگی است. پرتقال را می‌شود به‌مدت 7 روز در دمای اتاق نگهداری كرد . 

پرتقال تو سرخ :
پرتقال‌های تو سرخ به‌دلیل رنگ‌شان محبوبیت زیادی دارند. اندازه این پرتقال‌ها به نسبت سایر انواع پرتقال كوچك‌تر است و طعم‌شان هم شیرین‌تر. بر‌خلاف پرتقال‌های آبگیری از این نوع فقط به‌عنوان میوه و نه نوشیدنی استفاده می‌شود. پرتقال تو سرخ را می‌شود از رگه‌های قرمز روی پوستش تشخیص داد البته در خیلی از موارد این میوه می‌تواند پوست نارنجی یك دست داشته باشد، بدون هیچ‌ رگه‌ای. 
 
پوست پرتقال: پوست پرتقال حاوی موادی است كه برای قلب، چشم‌ها و دیابت مفید است. فقط باید به پاكیزگی پوست میوه‌ها دقت كرد چون بعضی از انواع قارچ‌ها می‌توانند روی آن‌ها رشد كنند، بنابراین بهترین كار تازه مصرف‌كردن‌شان است در غیراین صورت و درصورت نگهداری در مكان‌های مرطوب احتمال آلوده‌شدن‌شان زیاد می‌شود. از پوست پرتقال می‌توانید مربا هم تهیه كنید. 
 
نارنجی شماره 4 : خرمالو
ایـده‌آل بـرای دسـر
به مزه گسش كه فكر كنید دل‌تان نمی‌خواهد حتی جلوی چشم‌تان بیاید اما لطفا خرمالوهای رسیده را قربانی نرسیده‌ها نكنید. خرمالو یكی از منابع غنی آنتی‌اكسیدان و ضد‌پیری است. شاید برای همین است كه میوه رسمی ژاپنی‌هاست! خوب است بدانید كه طول عمر ژاپنی‌ها به نسبت سایر كشورها بالاتر است! خرمالو به جذب آهن كمك می‌كند و به همین دلیل برای درمان كم خونی مناسب است. اگر دل‌تان می‌خواهد فرزندتان زودتر رشد كند بهتر است به او خرمالو بدهید تا بخورد چون این میوه مثل شربت سانوستل پر از انواع ویتامین‌های A، B، C، منیزیم، كلسیم، پتاسیم، آهن، گوگرد و فسفر است.  اگر در پاییز مارمالاد و مربای خرمالو تهیه كرده‌اید و هنوز هم دارید، می‌توانید میزتان را با این میوه نارنجی، رنگی كرده و از خواصش هم استفاده كنید. همچنین برگه‌های خشك شده خرمالو در خوار و بار و آجیل‌فروشی‌ها فروخته می‌شوند و می‌توانید در كنار آجیل‌تان برگه خرمالو هم قرار بدهید.

نبایدها : در مورد خرمالو به 3 نكته توجه داشته باشید:
 اول این‌كه طبع خرمالو گرم است، پس در خوردنش زیاده‌روی نكنید. 
 
دوم این‌كه خرمالو میوه‌ای اسیدی است پس با معده خالی خرمالو نخورید. از اسیدی بودن این میوه برای هضم غذاها استفاده كرده و به‌عنوان دسر آن را مصرف كنید.
 
 سوم این‌كه كالری این میوه بالاست؛ اگر رژیم دارید حواس‌تان به مقدار مصرفش باشد.
 
 نارنجی شماره 5 : نارنج
نشاط را بو بكشید!
نارنج برای ما ایرانی‌ها سرشار از خاطره است. از قصه‌های نارنج و ترنج گرفته تا عطر بهار نارنج در فیلم «شیدا». این میوه قبل از هر چیزی به‌دلیل بوی فوق‌العاده‌اش شناخته شده است.  با بوییدن این میوه حسی از نشاط و خوشحالی برای افراد پیش می‌آید. به همین دلیل هم گفته می‌شود این عطر می‌تواند خواب را از سر بپراند، درست بر‌خلاف عطر گلاب كه باعث آرامش می‌شود و به افراد بی‌خواب كمك می‌كند. می‌توانید در سالادهای غذاهای‌تان برای عطر بیشتر از نارنج استفاده كنید؛ درست مثل پرتقال از پوست نارنج هم مربا تهیه می‌شود. شكوفه‌های بهارنارنج هم كه جای خود را دارند؛ نارنجی نیستند اما خواص‌شان كم از نارنجی‌ها ندارد. از شكوفه‌های بهارنارنج مربا تهیه می‌شود و از عصاره آن، عرق بهار نارنج، به‌عنوان یك نوشیدنی خوب برای پذیرایی از مهمان‌ها. 
 
نارنجی شماره 6 : كدو تنبل
میوه مخصوص سیگاری‌ها
وقتی فرشته مهربان سراغ سیندرلا آمد یك كدوی تنبل را انتخاب كرد تا به كالسكه تبدیلش كند. فرشته مهربان یك چیزی می‌دانست كه جای هر میوه دیگری كدو تنبل را انتخاب كرد؛ كدو تنبل‌ها جادویی هستند! وقتی كدو تنبل مصرف می‌كنید فكر كنید سوار كالسكه‌ای شده‌اید كه دارد شما را مستقیم به سمت سلامت می‌برد!
این نارنجی‌پوش خوش طعم حاوی انواع و اقسام ویتامین‌هاست به‌خصوص خواص ضد‌سرطان دارد. بر‌خلاف خرمالو كه كالری بالایی دارد، كدو تنبل كالری پایینی دارد و می‌تواند كلسترول را پایین بیاورد. به‌علت داشتن مقادیر بالای ویتامینA، مصرف آن به‌خصوص به افراد سیگاری توصیه می‌شود چون سیگار مانع رسیدن و جذب ویتامینA به بدن می‌شود. كدو تنبل برای سلامت ریه‌ها و پروستات هم مفید است و فشار خون را پایین می‌آورد. 
 
نارنجی شماره 7 : پاپایا
این میوه مد 2012 است!
پاپایا واقعا میوه زیبایی است. تركیب رنگ بی‌نظیر و هسته‌های كوچولوی با نمك و طعم خوبش آن را به یكی از خوراكی‌های محبوب دنیا تبدیل كرده است. پاپایا پر است از آنتی‌اكسیدان و انواع ویتامین‌ها، به‌همین‌دلیل ضد‌پیری است.
 این میوه خیلی زود می‌رسد، به همین علت خیلی وقت‌ها وقتی هنوز پوستش سبز است آن را می‌چینند چون می‌دانند در طول مسیر حمل‌ونقلش سریع تغییر شكل خواهد داد. پوست این میوه 3 مرحله را طی می‌كند: سبز(كال)، زرد(نیمه رسیده) و نارنجی(كاملا رسیده). اگر قرار است پاپایا بخرید كه ما توصیه می‌كنیم حتما از این میوه استفاده كنید، درنظر داشته باشید كه قرار است چه وقتی میوه را بخورید. اگر برای همین امروزتان خرید می‌كنید سراغ آن‌هایی بروید كه پوست‌شان كاملا مطابق مد امسال است؛ نارنجی متمایل به قرمز اما اگر قرار است برای چند روز آینده‌تان خرید كنید می‌توانید پاپایاهای زرد رنگ را بخرید و مطمئن باشید كه خیلی زود می‌رسند. مثل بقیه نارنجی‌پوش‌ها این میوه هم برای سوی چشم و ورم مفاصل و دستگاه گوارش مفید است البته استفاده از این میوه هنوز در كشور ما جا نیفتاده است. این مطلب را به فال نیك بگیرید و سعی كنید از این به بعد این میوه خوشمزه را هم به سبد خوراكی‌های‌تان اضافه كنید.



:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید...

شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این 17 نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

1) مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند اما...
مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

2) مردان با کارهایشان دوست داشتن را بیان می کنند
بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی وسایل خراب خانه را تعمیر یا حیاط را تمیز می کنند یا سطل زباله را بیرون می برند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

3) مردان ازدواج را جدی می گیرند
مردان معمولا از ابراز سریع نظر خود واهمه دارند. شواهد نشان می دهد آنها ازدواج را بیشتر جدی می گیرند ولی ممکن است مدت طولانی تری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند زیرا می خواهند مطمئن شوند کاری که انجام می دهند، درست است. نتایج یک بررسی روی مردان متاهل نشان داد وقتی مردی با اطمینان کامل تصمیم به ازدواج می گیرد، همه جوانب را بررسی کرده و بیشتر معیارها را مطابق میل خود می بیند. 90 درصد مردان می گویند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همین همسرشان ازدواج خواهند کرد.

4) او یک شنونده واقعی است
بیشتر ما خانم ها وقتی حرف های دیگران را گوش می کنیم معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می دانم به آنها نشان می دهیم به حرف هایشان گوش می دهیم. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می کند اما این در مورد مردان صدق نمی کند. وقتی که با همسر خود صحبت می کنید و چیزی نمی گوید یا حرکتی از او نمی بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی دهد بلکه ترجیح می دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما می گویید، فکر کند.

5) مردان بیشتر عمل می کنند
مردان روابطشان را با عمل تقویت می کنند، نه احساس. بسیاری از مردان، با انجام فعالیت هایی مانند ورزش و پیاده روی همراه همسرشان و رابطه زناشویی سعی می کنند به همسرشان نزدیک تر شوند.

6) مردان زمانی را برای خود می خواهند
اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه ای بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می برند اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه مند خواهند شد.

7) مردان مثل پدرانشان عمل می کنند
اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

8) مردان زبان بدن را نمی دانند
مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.

9) واکنش مردان سریع تر است
زنان در واکنش نشان دادن به برخی امور و کارها دیرتر از مردان عمل می کنند و مدت طولانی تری برای بیان واکنش و تفکر نیاز دارند. حتی ممکن است در مقابل مردان بیشتر احساس اضطراب و استرس داشته باشند اما مردان در مقابل حوادث واکنش سریع تری نشان می دهند بنابراین وقتی هنوز می خواهید درمورد مباحث شب گذشته صحبت کنید، ممکن است همسرتان آن را از یاد برده باشد.

10) مردان به قدردانی واکنش نشان می دهند
قدردانی از همسر می تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان می دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته می شود، بیشتر سعی می کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

11) رابطه زناشویی برای مردان بسیار مهم است
برای بسیاری از مردان، رابطه زناشویی بسیار مهم است در حالی که برای زنان این طور نیست. برای مردان صمیمیت در روابط زناشویی بسیار رضایت بخش تر از خود رابطه زناشویی است.

12) مردان دوست دارند زنان اول شروع کنند
بسیاری از مردان دوست دارند همسر آنها شروع کننده رابطه زناشویی و مشتاق این رابطه باشد بنابراین از ابراز عشق به همسر خود خجالت نکشید و اجازه دهید که بداند شما خواهان رابطه زناشویی هستید. شروع رابطه زناشویی از سوی زن می تواند باعث رضایتمندی بیشتر زوجین شود.

13) مردان همیشه مشتاق نیستند
مردان برخلاف تصور زنان همیشه حوصله رابطه زناشویی را ندارند. مردان هم مانند زنان دچار استرس می شوند. استرس شغلی، خانوادگی و پرداختن صورتحساب ها از بزرگ ترین عوامل کاهش دهنده میل جنسی در مردان هستند. وقتی یک مرد یک بار برای رابطه زناشویی تمایل ندارد، به معنی آن نیست که برای همیشه میل و علاقه اش را به شما از دست داده است. او فقط در آن لحظه تمایلی به برقراری روابط زناشویی ندارد.

14) مردان زیاد به روابط زناشویی فکر می کنند
بیشتر مردان زیر 60 سال حداقل یک بار در روز به روابط زناشویی فکر می کنند در حالی که فقط یک چهارم زنان یک بار در روز به این موضوع فکر می کنند. همچنین مردان 2 برابر زنان درمورد روابط زناشویی رویاپردازی می کنند و جالب است که رویاهای آنها بسیار متفاوت از عملشان است. مردان درمورد روابط زناشویی نسبت به آنچه زنان فکر می کنند، جدی نیستند و تصورات آنها شبیه آنچه انجام می دهند، نیست.

15) مردان، لذت بردن همسر خود را دوست دارند
خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمی شود، بنابراین بهتر است احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

16) مردان درمورد ظاهر خود دچار اضطراب می شوند
بسیاری از مردان در برخی موقعیت ها دچار اضطراب می شوند، مخصوصا وقتی سنشان افزایش پیدا می کند. یک مرد ممکن است در مورد جسم و توانایی های خود نگران شود. اگر می توانید، به او کمک کنید تا روش های آرام سازی را یاد بگیرد و مطمئنش کنید هنوز هم او را مانند قبل دوست دارید، در این صورت کمتر در روابط زناشویی دچار استرس می شود.

17) مردان نیاز دارند دوست داشته شوند
اگر یک مرد احساس کند از سوی همسر مورد بی محبتی قرار گرفته ، ممکن است به فرد دیگری متمایل شود تا رضایت او را جلب کند. برای پرهیز از این موضوع زنان باید نیازهای عاطفی همسر خود را درک کنند و برای رفع نیازهای وی بکوشند.



:: بازدید از این مطلب : 819
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عطسه و آبریزش بینی

عطسه و آبریزش بینی

آلرژی‌ها یا حساسیت‌ها همراه با آمدن فصل بهار در بین مردم شایع شده و افزایش پیدا می‌کنند. بیشترین داروهایی که در این مورد استفاده می‌شوند آنتی‌هیستامین‌ها هستند که در واقع علایم ظاهری آلرژی را کاهش می‌دهند، نه این که آن را درمان کنند. از عوارض مهم این داروها ایجاد خواب‌آلودگی است.

آلرژی بهاری معمولا با آب ریزش بینی و سوزش چشم همراه است و در برخی موارد همانند سرماخوردگی حالت کرختی در بدن ایجاد می‌کند و فرد بهعطسه‌های مکرر مبتلا می‌شود.

آلرژی، به واکنش‌های شدید و غیرعادی سیستم ایمنی بدن نسبت به ورود عوامل خارجی گفته می‌شود که عوارض گوناگونی را برای فرد ایجاد می‌کند.این عوارض اگرچه در بیشتر موارد مقطعی و زودگذر هستند، ولی در مواردی نیز واکنش‌های شدید بدن را سبب می‌شوند و تا مدت طولانی ادامه می‌یابند.به گفته پزشکان، حساسیت بهاری می‌تواند به طور ناگهانی یا تدریجی ایجاد شود و چند دقیقه تا چند ماه به طول بینجامد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مای هلث دیلی نیوز، آلرژی در بیشتر موارد زمینه ژنتیکی دارد، ولی عوامل محیطی نیز بر آن موثر هستند.درمان آلرژی به شناخت دقیق عوامل حساسیت‌زا (آلرژن) نیاز دارد و به این منظور باید آزمایش‌های متعددی انجام شود.پس از شناسایی این عوامل به بیمار توصیه می‌شود که حتی‌الامکان از این عوامل دوری کند.البته در برخی موارد داروهای ضدحساسیت تجویز می‌شود و در صورتی که آلرژی خیلی شدید باشد، تزریق آمپول هم انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، درمان قطعی آلرژی جز در موارد معدودی امکان‌پذیر نیست که البته مدت درمان این تعداد محدود نیز طولانی خواهد بود.بروز آلرژی در زمان‌های مختلف متفاوت است، یعنی ممکن است در طول یک دوره زمانی به اوج خود برسد، ولی در مقابل ممکن است چند سال به صورت خفته بماند و بروز نکند. در کل ریشه‌کن کردن آلرژی بسیار مشکل است.

طبق بررسی‌های انجام شده، اولین و مهم‌ترین قدم در جلوگیری از بروز آلرژی، پیشگیری است.

برای این کار مناسب‌ترین عمل، دور کردن فرد از عامل حساسیت‌زاست، مثلا اگر فرد به گیاهی خاص حساسیت دارد، بهترین کار دور کردن فرد از آن گیاه است، ولی اگر این کار مقدور نبود، می‌توان از ورود عامل حساسیت‌زا به منزل جلوگیری کرد، مثلا با بستن پنجره‌های خانه و بالا کشیدن شیشه اتومبیل در هنگام خروج از منزل تا حد زیادی از بروز آلرژی جلوگیری کرد.

معمول‌ترین داروهایی که برای آلرژی استفاده می‌شوند آنتی‌هیستامین‌ها هستند که در واقع علایم بالینی آلرژی را کاهش می‌دهند، نه این که آن را درمان کنند. از عوارض مهم این داروها ایجاد خواب‌آلودگی است.

حساسیت در کودکان

بسیاری از کودکان در اثر دچار شدن به آلرژی فصل بهار دچار مشکلات بعدی می شوند که گاه این مشکلات تا سال ها با آنها همراه است.

بهترین درمان برای کودکان، پیشگیری لازم قبل از بروز حساسیت است.

در کودکان از تماس با عوامل حساسیت زا باید اجتناب کرد. ذرات غبارمانندی که اصطلاحاً «مایت» گفته می شود در هوا پراکنده اند.

در اطراف هر کودکی حتی در منزل پر از عوامل حساسیت زا است. از پتویی که کودک برای خواب استفاده می کند گرفته تا عروسک های پرزدار، فرش و گردوغبار خانگی، همگی حساسیت زا هستند.

این مواد حساسیت زا با دهان و چشم و بینی کودک در تماس هستند و بیشتر این نواحی را درگیر آلرژی می کنند.

شکلات های رنگی و نوشابه ها نیز به تشدید علائم این بیماری کمک می کنند که باید در مواقع بروز آلرژی از مصرف این گونه مواد و خوراکی ها توسط کودکان جلوگیری نمود.

باید حتی المقدور از نگه داشتن پرندگان در منزل خودداری کرد.

البته ناگفته نماند مواد استنشاقی مانند انواع سفیدکننده و یا شوینده ها کودکان را مستعد آلرژی می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عوارض ناشی از مصرف غذای آلوده به چند روز تب، دل‌به‌هم‌خوردگی و دل درد خلاصه نمی‌شود و می‌تواند اثرات مادام‌العمر نگران‌کننده‌ای از حمله قلبی گرفته تا فشار خون و از دست دادن کلیه‌ها را شامل شود.

محبوبه عمیدی: بسیاری از مردم عوارض ناشی از مصرف غذای آلوده را چند روز تب، دل‌به‌هم‌خوردگی و دل درد می‌دانند؛ اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف غذای آلوده می‌تواند اثرات مادام‌العمر نگران‌کننده‌ای از افزایش شانس ابتلا به آرتروز گرفته تا افزایش فشار خون و از دست دادن کلیه‌ها داشته باشد.

به گزارش ساینتیفیک امریکن، یکی از قربانیان این مسمومیت‌های غذایی دینای ۱۴ است که از اولین سال‌های راه رفتن تاکنون به دلیل احساس درد شدید در زانوها و قوزک پایش سراغ ورزش نرفته و حتی از درد نیمه‌شب‌ها بیدار می‌شود. دو متخصص اطفال و یک متخصصص بیماری‌های استخوانی این دردها را دردهای دوران رشد تشخیص داده‌اند چون تصور اینکه یک مسمومیت غذایی بتواند به آرتریت واکنشی منجر شود، هنوز برای بسیاری از پزشکان هم دشوار است.

دینا زمانی که ۱۱ سال داشت در تحقیقی که توسط سازمان «بیماری‌های ناشی از غذا را متوقف کنیم، STOP » شرکت کرد که برای شناخت اثرات ناشی از عفونت‌ها و مسمومیت‌های غذایی طراحی شده بود. در این پرسش‌نامه سئوالاتی در مورد دردهای مزمن که افراد گرفتار آن شده بودند نیز وجود داشت. دینا زمانی که تنها ۳ سال داشت مانند بیش از ۵۰ نفر دیگر به دلیل مصرف طالبی آلوده به سالمونلا دو هفته در بیمارستان بستری شده بود و حالا می‌دید که در میان شکایات این افراد از مشکلات ظاهر شده پس از این مسمومیت آرتریت واکنشی نیز به چشم می‌خورد.

خانواده او که مانند بسیاری از افراد نمی‌توانستند ارتباطی میان آرتریت و مسمومیت غذایی پیدا کنند، به سراغ یک متخصص بیماری‌های روماتیسمی رفتند. آزمون‌ها نشان می‌دادند دینا به آرتریت واکنشی مبتلا شده و هیچ توضیحی غیر از مسمومیت غذایی برای ابتلای او به این بیماری وجود ندارد. پرونده‌ پزشکی دینا نشان می‌داد او در دهمین روز بستری شدن در بیمارستان می‌لنگیده و از درد مفاصل شکایت کرده است.

 

مشکل رایج؟

تصور این‌که مسمومیت‌های غذایی می‌توانند یک عمر فرد را درگیر کنند، هولناک است؛ اما تا سال‌های اخیر هیچ پژوهشی برای شناخت اثرات این بیماری‌ها وجود نداشت و به تازگی چند تیم از محققان بررسی ارتباط میان این بیماری‌ها و مشکلات آتی را آغاز کرده‌اند.

آمار منتشر شده توسط سازمان‌های بهداشتی و نظارتی ایالات متحده نشان می‌دهد تنها در سال ۲۰۱۱ / ۱۳۹۰ بیش از ۴۸میلیون مورد ابتلا به مسومیت‌های غذایی، ۱۲۸هزار مورد بستری و بیش از ۳۰۰۰ مرگ در ۵۰ ایالت این کشور گزارش شده است. این رقم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نزدیک به ۴۹هزار مورد ابتلا و ۴۶ مورد مرگ را به دلیل مسمومیت‌های غذایی در سال ۲۰۰۹ / ۱۳۸۸ نشان می‌دهد. هزینه سالانه ابتلای مردم به عفونت‌های باکتریایی حداقل ۶٫۷ میلیارد دلار برآورد شده که اگر مشکلات ناشناخته آتی نیز به آن اضافه شوند، به مراتب بیشتر از این خواهد شد.

کرک اسمیت از مرکز بهداشت مینه‌سوتا که این پژوهش‌ها را آغاز کرده می‌گوید: «مردم پیامدهای ناشی از مسمومیت‌ها و عفونت‌های غذایی را چند روزی اسهال و استفراغ می‌دانند اما باید خودشان را برای بیماری‌های مزمنی آماده کنند که می‌توانند تمام زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار بدهند».

این اثرات مادام‌العمر تنها در افرادی که به علت شدت مسمومیت بستری شده‌اند، دیده نمی‌شود بلکه دوره کوتاه‌مدت تب و دل‌به‌هم‌خوردگی که بر اثر آلودگی فرد به سالمونلا یا شیگلا رخ داده نیز می‌تواند باعث ورم مفاصل، مشکلاتی در مجاری ادراری و حتی آسیب به چشم‌ها شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهند عفونت ناشی از اشرشیا کلی O157:H7 می‌تواند باعث از کار افتادن کلیه و ظهور دیابت در فرد شود و ابتلا به عفونت‌های کامپیلوباکتری می‌تواند کولیت اولسروز را که روده‌ها و بخصوص روده بزرگ را دچار التهاب مزمن می‌کند، درگیر کند.

جالب است بدانید این میکروارگانیسم‌ها بسیار متداولند و در گوشت، ماکیان، تخم‌مرغ‌، غذاهای دریایی، میوه، سبزیجات و حتی غذاهای فراوری شده وجود دارند.

آمارها نشان می‌دهند در سوئد بین سال‌های ۱۹۹۷ / ۱۳۷۶ تا ۲۰۰۴ / ۱۳۸۳ حدود ۱۰۱۸۶۰ نفر دچار مسمومیت‌ غذایی شده‌اند و بخش قابل‌توجهی از آنها از مشکلات مزمن متعددی که پیش از این ذکر شد، رنج می‌برند. در اسپانیا نیز پس از شیوع سالمونلا در سال ۲۰۰۵ / ۱۳۸۴آمار مشابهی وجود دارد.

یکی از دقیق‌ترین پژوهش‌ها روی ساکنان شهری کوچک در ایالات متحده انجام شده که تقریبا نیمی از ساکنان آن به دلیل سیل و آلودگی آب آشامیدنی در سال ۲۰۰۰ / ۱۳۷۹ به E. coli O157 دچار عفونت باکتریایی شدند. نتایج تحقیق نشان می‌دهد در میان افرادی که شدیدتر از دیگر ساکنان این شهر به عفونت مبتلا شدند، ۳۳درصد شانس بیشتر برای ابتلا به فشار خون بالا، ۲۱۰درصد احتمال بیشتر خطر حمله قلبی و سکته و ۳۴۰درصد خطر ابتلا به مشکلات کلیوی وجود دارد. به همین دلیل بررسی فشار خون افرادی که شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند، هر سال یک بار و نحوه عملکرد کلیه‌های آنها هر ۲ تا ۳ سال یک بار پیشنهاد شده است.

هنوز کسی نمی‌تواند ارتباط دقیق میان مسمومیت‌ها یا عفونت‌های غذایی را با این بیماری‌های مزمن تشریح کند، اما جمع‌آوری اطلاعات در مورد قربانیان این بیماری‌ها و آغاز کمک‌های پزشکی مرتبط می‌تواند از شدت آسیب‌های بعدی در این افراد بکاهد. در حال حاضر سازمان غذا و داروی ایالات متحده، FDA به سازمان STOP اجازه داده است میزان فراوانی مشکلات ناشی از این بیماری‌ها را بررسی کند. نتایج این بررسی که با حمایت مالی FDAهمراه خواهد بود، می‌تواند به سازمان‌های بهداشتی در شناسایی قربانیان این بیماری‌ها و آغاز درمان‌های پیشگیرانه کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

حتما ً قبـل ِ خواب ببـوسیـدش !...

حتی اگه با هم دعـوای ِ بـدی کرده باشیـد . ببـوسیـدش !

حتی اگه بهتـون گفته باشه از این زنـدگی ِ کوفتـی خسته شـده .. ببـوسیـدش !

حتی اگه برچسـب ِ ” بد اخـلاق ” بهـتون چسبـونده باشه . ببـوسیـدش !

حتی اگه بهتـون گیر ِ بیخـود داده باشه .. ببـوسیـدش !
22906.aspx


گفته باشه از لباسـی که شما عاشقشین متنفـره ! .. نفهمیـده باشه شما موهـاتون رو مِش کردین !ببـوسیـدش ..

حتی اگه بـوی ِ عرق و خستگی میـده .. ببـوسیـدش !

حتی اگه یـادش میـره جواب سلام ِ شما رو بـده .. ببـوسیـدش !

حتی اگه خیلی وقته براتـون گُـل نخـریده . ببـوسیـدش !.

وقتی زیرپیـرهنی سفیـد ِ حلقه ای پوشیـده و بـازوهای ِ سفیـدش رو با اون پیـچ ِ ماهیچه ای ِ مردونه انداخته بیـرون ..
 
22907.aspx
 
 وقتی صورتش ته ریش ِ جذابی داره .. وقتی صداش خسته ُ خمار ِ خوابه . ببـوسیـدش !

حتی اگه شما رو رنجـونده و غـرورش نمیذاره دلجـویی کنه .. ببـوسیـدش !

حتی اگه گرسنه اس و با شما مثل ِ آشپـز ِ دربـارش برخـورد می کنه .. ببـوسیـدش !

حتی اگه یادش میـره ازتـون تشـکر کنه . ببـوسیـدش !

وقتی براتـون یه آهنگ ِ جدیـد میذاره و می گه : ” اینـو برای تـو آوردم ! ” .. وقتی تو چشـاش پـُر ِ خواستنه ..
 وقتی دست های ِ ظریـف ِ دختـرونه تـون میـون ِ دستای ِ زمخت و مردونه اش گم می شن .. ببـوسیـدش !
 
22908.aspx


حتی اگه از عصبانیت داریـد دیوونه می شید .. ببـوسیـدش !

حتی اگه شما رو با مادرش مقایسه می کنه .. ببـوسیـدش !

حتی اگه با حرص می خوایید از خونه بزنیـد بیـرون و اون محـکم بـازوهاش رو دورتـون حلقه می کنه و
 وسـط ِ جیـغ های ِ شما با خنـده می گه : ” عزیـزم ؛ کجا می خـوای بـری این وقته شب ؟ . ببـوسیـدش !

وقتی ناغافلی لباسـی رو خریـده که هفته ی پیش ، پشت ِ ویتریـن دیدین و فقـط یه کلمه گفتین این چه خوشگله ! ..
 
22909.aspx
 
 
 وقتی دست هاش پـُر از خریـد خونه هست و درُ با پـاش می بنـده ..
وقتی با نگاهـی پـُر از تحسین سر تا پاتـون رو برانـداز می کنه .. ببـوسیـدش !
 
حتی اگه تـوی ِ شرکـت پیـاز خورده و تا موهاش بـو میدن .. ببـوسیـدش !

حتی اگه با دوست هاش تلفنـی یک ساعـت حرف می زنه و شامتـون سـرد شده ..

حتی اگه رو دنـده ی ” نه ” گفتن افتـاده .. ببـوسیـدش !
 
22912.aspx
 


وقتی شمـا رو وسـط ِ آرایش کردن می بوسه .. وقتی باهاتـون کُشتـی می گیـره و مثل ِ پـَر از رو زمین بلنـدتون می کنه .. !
 وقتی تو دلتنگی هاتون داوطلبانه می بردتـون بیـرون و شما رو تو شهـر می گردونه .. ببـوسیـدش !
 
22910.aspx


حتماً قبـل خـواب ببـوسیـدش .. !شایـد فـردایی نباشـه …

شایـد شما فـردا نباشیـد …
 
22914.aspx
 



:: بازدید از این مطلب : 974
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ماسک صورت,نوع پوست,ماسک های صورت,لپسورالن,کرم مرطوب کننده,حساسیت پوستی

 

بایدها و نبایدهای ماسک صورت

ماسک طبیعی صورت را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید و به بایدها و نبایدهایش توجه داشته باشید.

دکتر سیمین ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ماسک های صورت برای انواع پوست های خشک، چرب و حساس متفاوت است گفت: ماسک های پوست های خشک و حساس با میزان چربی بیشتر و لایه برداری های ضعیف و ماسک پوست های چرب با میزان چربی کمتر و بصورت ژل با لایه بردارهای قوی تر طراحی شده است.

این متخصص پوست با تاکید بر اینکه استفاده از ضد آفتاب پس از مصرف ماسک بسیار مهم است گفت: پس از استفاده از ماسک ها در مواجه با آفتاب، لامپ های کم مصرف و مانیتور کامپیوتر حتما باید ضد آفتاب استفاده کنید.

 

**استفاده از ماسک های نامناسب وایجاد حساسیت

وی با اشاره به اینکه استفاده نادرست از انواع مواد به عنوان ماسک های صورت موجب ایجاد حساسیت می شود گفت: آب کرفس، لیمو ترش، و جعفری حاوی ماده ی " لپسورالن" است که در اثر تماس با نور موجب تیرگی پوست می شود .

وی در ادامه گفت: پرتقال و انبه نیز حساسیت پوستی ایجاد می کند بنابراین در صورتی که پوستی حساس ندارید می توان از این مواد استفاده کنید.

دکتر ابراهیم زاده با بیان اینكه  استفاده از ماسک خیار برای هر نوع پوستی مناسب است، یاد آور شد: در انتخاب ماسک های ضرورت دارد با متخصص پوست مشورت کنید ولی اگر تمایل دارید از ماسک یا میوه ای استفاده کنید که فکر می کنید با نوع پوستتان سازگاری دارد، بهتر است قبل از استفاده کمی از آن را روی قسمت داخلی بازو استفاده کرده و در صورت عدم حساسیت از آن بر ای صورت استفاده کنید.

 

** مراقبت از پوست پس از استفاده ی ماسک

دکتر ابراهیم زاده گفت: ماسک های صورت معمولا باید 20 تا 30 دققه روی پوست بمانند وفرد وضعیت استراحت باشد، پس از این مدت صورت را ابتدا به آرامی با آب ولرم شستشو دهید و با ملایمت و ایجاد ضربات آرام حوله نرم خشک کنید، پس بلافاصله از یک کرم مرطوب کننده صورت و پس از20 دقیقه از ضد آفتاب استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تمایل به زیبایی,زیبایی و هوش,تست iq,زیبارویان,بهره هوشی,گرایش مردان,اخبار,اخبار علمی

 

زیبایی با هوش ارتباط دارد؟

تمایل به زیبایی، امری بدیهی است اما سوءاستفاده از زیبایی و دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به اهداف خاص، كار پسندیده‌ای نیست.

به گزارش سرویس علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران،  عده‌ای زیبایی را موثر و دخیل در هر كاری می‌دانند. خانم دكتر بدر‌السادات بهرامی پاسخ‌هایی به سوالات ما در ارتباط با هوش و زیبایی داده‌اند كه خواندن آن شاید پاسخی باشد به پرسش‌های شما.

 

در مفهوم روان‌شناسی، فوبیا به چه معنی است؟

فوبی در اصطلاح به معنای ترس مرضی است كه جزو اختلال‌های اضطرابی به شمار می‌آید. به طوری كه فرد به طور بیمارگونه از یك موضوعی می‌ترسد؛ به طور مثال ممكن است فرد از چهره خود ناراضی باشد و مدام به آن فكر كند و بترسد. به این ترس بیمارگونه شدید، فوبی گفته می‌شود.

 

آیا این امر صحت دارد كه زیبارویان از بهره هوشی بالاتری برخوردار هستند؟

اصلا، IQ ربطی به زیبایی ندارد. زیبایی یك ارزش است و از نگاه افراد، درجه آن متفاوت است. تقریبا زیبایی در همه وجود دارد و ارزش نسبی برای آن قائل شده‌اند. بهتر است بگوییم افراد زیبا، اعتماد به نفس بالایی دارند. به همین دلیل، مورد تایید عده زیادی از آدم‌ها هستند. پس بنابراین زیبایی ربطی به هوش ندارد، بلكه اعتماد به نفس را زیاد می كند. ممكن است در هوش عاطفی تاثیرگذار باشد. به این دلیل كه خیلی‌ها به او ابراز علاقه می‌كنند ولی در هوش فرد تاثیری ندارد.

 

چرا افراد نسبت به چهره خود دچار وسواس فكری می‌شوند؟

در واقع، نوعی بیماری است. افرادی كه اعتماد به نفس ندارند و از درون، خودشان را قبول ندارند، به دنبال تایید و تمجید دیگران هستند. به همین دلیل، مدام درگیر چهره خود می‌شوند و گاهی نیز چهره زیبای‌شان را به دلیل تصویری كه از خود دارند، زشت می‌‌كنند، چون تصویری كه از خودشان در ذهن دارند، غیرواقعی است؛ یعنی آن چیزی كه مردم می‌بینند با آن چیزی كه خودشان می بینند، متفاوت است. به همین دلیل ممكن است به سراغ جراحی‌های زیبایی بروند. البته این جزو یكی از بیماری‌های وسواس فكری است؛ یعنی به دلیل وسواس فكری، نسبت به زیبایی خودش، درگیری‌ فكری دارد و دائم در مورد صورت خود فكر می‌كند. ما در این زمینه، درمان‌های دارویی و مشاوره‌های لازم را براین گونه بیماران ارائه می‌دهیم.

 

آیا گرایش مردان به زیبایی امری قابل قبول است؟

بله، امروزه میزان جراحی‌های بینی همان قدر كه در خانم ها افزایش یافته است، ‌در آقایان نیز رواج پیدا كرده است. متاسفانه موهای خود را رنگ و مش می‌كنند. زیرابرو بر می‌دارند و موهای صورت‌شان را به طور دائمی لیزر می‌كنند كه امر پسندیده‌ای نیست، چرا كه جنس زیبایی مردانه به این شكل كه بعضی‌ها به سراغ آن رفته‌اند، نیست. زیبایی مردانه از جنس پنكیك و رنگ مو نیست. زیبایی مرد از نوع جذبه هیبت است كه آنها را زیبا نشان می‌دهد. ما متاسفانه در جامعه شاهد آن هستیم كه مردها به سراغ برنزه شدن و از این قبیل مسائل كه شایسته فرهنگ و مردان جامعه ما نیست،‌می‌روند.



:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

هوش خود را ورزیده كنید


این كار یك بازی دو سر برد است؛ از هر طرف كه نگاه كنید برای‌تان سودمند است. فعالیت‌هایی كه در زیر به شما معرفی می‌شود صرفا چند كار تفننی لذت‌بخش برای پركردن اوقات فراغت نیست، بلكه نتایج تعداد زیادی تحقیق در سراسر دنیا نشان داده كه این فعالیت‌ها تعدادی از بهترین روش‌ها برای تقویت و بهبود عملكرد سلول‌های خاكستری هستند.

به گزارش سه نسل به نقل از مجله تپش ، به‌عنوان مثال، در ورزشی مثل ایروبیك تعداد زیادی از سیستم‌های مغزی از جمله برنامه‌ریزی، هماهنگی و قضاوت را به كار می‌گیرد؛ درحالی‌كه تحقیقات نشان داده مدیتیشن بخش‌هایی از مغز را كه در ارتباط با یادگیری و حافظه هستند درگیر می‌كند.

- یادگیری نواختن یك ساز/  یادگیری و مطالعه یك زبان خارجی.

- مدیتیشن یا حركات كششی ذهن و جسم (یوگا)/ یادگیری و بازی شطرنج.

- ورزش‌هایی مثل ایروبیك یا پیلاتس/ یادگیری یك مهارت پیچیده مثلا نقاشی یا مجسه‌سازی.

- ادامه تحصیل در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی/ یادگیری مهارتی مثل شعبده‌بازی.

 




 
ذهن‌تان را به هم بریزید


توان و قدرت ذهنی را با سیستم نوروبیك افزایش دهید. نوروبیك سیستمی از تمرینات ذهنی است كه شما را وادار می‌كند تا حواس خود را به كار گرفته و ذهن خود را در مسیری غیرقابل انتظار تحریك كنید. چند راه ساده برای این كار را با هم مرور كنیم؛

- از دست غیرتخصصی خود برای مسواك زدن استفاده كنید.

- وقتی دارید كارهای مختلف انجام می‌دهید گوش‌های‌تان را بپوشانید.

- به‌مدت یك ساعت قاب عكس‌های روی میز كارتان را سر و ته كنید.

- با چشم‌های بسته سعی كنید در خانه یا اطراف خانه راه‌تان را پیدا كنید.

 




 
مغزتان را ورزش بدهید


شاید كمی عجیب باشد ولی می‌توان مغز را هم مثل عضلات ورزیده كرد اما نكته جالب‌تر این‌كه ورزش به تنهایی یكی از عوامل بهبود عملكرد مغز محسوب می‌شود. ورزش باعث تولید پروتئین‌های خاصی می‌شود كه این پروتئین‌ها عامل تحریك رشد سلول‌های مغزی بوده و به نورون‌های عصبی كمك می‌كنند در بهترین شرایط فعالیت كنند. برای دستیابی به این هدف این كارها را امتحان كنید:

- به‌مدت یك ساعت در روز، 3 بار در هفته تمرینات قدرتی(بدنسازی و كار با وزنه) را در دستور كار خود قرار دهید. نتایج مطالعه‌ای كه در ژورنال علوم پزشكی و ورزش به چاپ رسیده نشان می‌دهد، ادامه دادن و پیگیری این تمرینات باعث تقویت و بهبود عملكرد حافظه متناسب با سن و سال شما می‌شود.

- تمرینات منقطع با شدت بالا(مثلا دوی سرعت 6 ثانیه و بعد 20 ثانیه دویدن آرام) یا تمرینات استقامتی انجام دهید. این 2گروه از تمرینات سطح هورمون‌های مرتبط با سلامت مغزرا افزایش می‌دهد. این تمرینات را به‌مدت 30 دقیقه 2‌بار در هفته انجام دهید.

 




 
بخورید تا باهوش شوید


حتما شما هم از مادر بزرگ‌تان شنیده‌اید كه خوردن برخی غذاها باعث باهوش‌تر شدن می‌شود مثل مویز. در اینجا چند غذای متفاوت را به شما معرفی می‌كنیم؛

تخم‌مرغ: این غذای استثنایی حاوی كولین است؛ این ماده غذایی در بهبود عملكرد مغز نقش مهمی دارد.

بلوبری(قره‌قاط): بلوبری غنی از ماده‌ای به نام اپیكاتكین است؛ این ماده باعث افزایش تمركز حواس و جلوگیری از حواس‌پرتی می‌شود.

ماهی سالمون: ماهی سالمون منبع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای چرب امگا3 است. تحقیقات نشان داده امگا3 برای سلامت و عملكرد صحیح مغز ضروری است.

 


 

راه‌هایی هوشمندانه برای باهوش‌ بودن


محققان بخش روان‌پزشكی دانشگاه كالیفرنیا در لس‌آنجلس مطالعه مفصلی روی بحث تقویت ذهن انجام داده‌اند؛ نتایج بخشی از این تحقیقات را در زیر خواهید دید؛
 

  •  خودتان را ویران كنید

تحقیقات نشان داده فرآیند یادگیری افراد به‌صورت بلوك بلوك است یعنی این‌كه فرد ابتدا در یك زمینه تبحر پیدا كرده و بعد سراغ مرحله بعدی می‌رود. محققان روش به‌مراتب موثرتری را برای بهبود عملكرد ذهنی پیشنهاد می‌كنند؛ روشی كه به آن بافندگی می‌گویند. مثلا فرض كنید شما می‌خواهید در ورزش تنیس پیشرفت كنید پیشنهاد این است كه به‌جای این‌كه یك ساعت وقت صرف كرده تا در سرویس زدن پیشرفت كنید تركیبی از تمرینات مختلف و متنوع را انجام دهید مثل سرویس، بك هند و فورهند؛ در چنین شرایطی قدرت یادگیری‌تان افزایش می‌یابد.

  •  چشم‌انداز خود را تغییر دهید

مطالعه در محیط‌های مختلف به شما كمك می‌كند تا بعدا راحت‌تر داده‌های مطالعه‌ شده را به یاد آورید به‌عنوان مثال یادداشت‌های خود را فقط در دفتر كارتان مرور نكنید: روی مبل، قبل از خواب، سر میز صبحانه و داخل اتوبوس و... یا این‌كه اگر همیشه عصرها مطالعه می‌كنید سعی كنید زمان این كار را تغییر دهید.

  •  با فاصله كافی مطالعه كنید

اگر می‌خواهید یك برنامه كامپیوتری یاد بگیرید یا زبان خارجی مطالعه كنید فاصله منطقی‌ای بین جلسات مطالعه خود در نظر بگیرید تا در جلسات بعدی برای به یاد آوردن ناچار شوید به مغزتان فشار بیاورید. تحقیقات نشان داده هر چقدر برای یادآوری اطلاعات بیشتر به مغزتان فشار بیاورید در جلسه بعدی با فشار و تمركز بیشتری مطالعه خواهید كرد.



:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

لبنیات یکی از گروه‌های اصلی هرم راهنمای غذایی است که شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، کشک و بستنی می‌شود. مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد از این گروه برای همه افراد توصیه شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ لبنیات یکی از گروه‌های اصلی هرم راهنمای غذایی است که شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، کشک و بستنی می‌شود. بهتر است در برنامه غذایی خود برای بدست آوردن همه مواد مورد نیاز بدن از گروه‌های غذایی متنوع استفاده کنید. به طور مثال برای تامین کلسیم مورد نیاز خود فقط به مصرف شیر اکتفا نکرده بلکه سعی کنید از ۲ تا ۳ ماده غذایی در این گروه استفاده کنید.

*ارزش غذایی پنیر
پنیر به عنوان جزیی از گروه لبنیات، منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر است. مصرف ۳۰ گرم پنیر (معادل یک قوطی کبریت ) در حدود ۸ گرم پروتئین و ۲۰۰ میلی گرم کلسیم به بدن می‌رساند. در حالی که ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم شیر (معادل یک لیوان شیر)چنین میزان کلسیمی را ‌به بدن می‌رساند.

*آیا میزان کلسیم و فسفر پنیر برای داشتن استخوان‌های سالم مناسب است ؟
برای داشتن استخوان‌هایی سالم تنها مقدار کلسیم دریافتی مهم نیست. مقدار فسفر نیز اهمیت دارد. در واقع نسبت کلسیم به فسفر دریافتی از برنامه غذایی است که در رسوب کلسیم در استخوان‌ها مهم است. مصرف نوشابه‌های کولا که حاوی مقادیر زیادی فسفر است باعث به هم خوردن این تعادل شده و باعث افزایش خروج کلسیم از استخوان‌ها می‌شود. مناسب‌ترین نسبت میان این دو ریز مغذی ،مشابه ترکیب شیر مادر یا استخوان‌های بدن است. یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافتی ۴۴۰ میلی گرم فسفر باید دریافت شود. جالب است بدانید که چنین نسبت مناسبی در مواد غذایی مثل شیر، پنیر و همچنین لیمو، پرتقال، کلم و گل کلم و هویج دیده می‌شود. البته شیر و لبنیات منبع غنی‌تری از کلسیم هستند.

*آیا می‌دانستید که پنیر می‌تواند دندان‌ها را در مقابل پوسیدگی محافظت کند ؟
تحقیقات نشان داده است که پنیر می‌تواند دندان‌ها را در مقابل پوسیدگی محافظت کند. پنیر و به طور کلی لبنیات، منبع خوب کلسیم، فسفر و پروتئین است و مانع از اسیدی شدن حفره دهانی پس از صرف غذا می‌شود. همچنین کلسیم، فسفر و پروتئین از مینای دندان محافظت می‌کنند. پس از صرف محصولات لبنی، میزان کلسیم و فسفر بزاق افزایش می‌یابد. همچنین حدس زده می‌شود که پنیر خاصیت ضد میکروبی در حفره دهان دارد.

*آیا می‌دانستید افراد مبتلا به عدم تحمل به لاکتوز می‌توانند به راحتی پنیر مصرف کنند؟
مصرف پنیر به افرادی که به دلایلی عدم تحمل به لاکتوز شیر دارند توصیه می‌شود. این افراد به دنبال مصرف شیر، به دلیل کاهش تولید آنزیم‌های تجزیه‌کننده قند شیر (لاکتوز) نمی‌توانند لاکتوز شیر را هضم کرده، دچار اسهال، نفخ، دردهای شکمی ‌و تهوع می‌شوند. اما از آنجا که میزان لاکتوز پنیر و ماست خیلی کم است، مصرف این دو ماده غذایی به این افراد توصیه می‌شود.

*آیا می‌دانستید پنیر روی کیفیت خواب موثر است ؟
پیش از این عنوان شده بود که مصرف پنیر پیش از خواب باعث ایجاد کابوس‌های شبانه می‌شود. اما با تحقیقات جدید انجام گرفته مشخص شده که مصرف پنیر پیش از خواب به ایجاد خواب آرام در افراد کمک می‌کند.

*بهتر است چه نوع پنیری را انتخاب کنیم ؟
پبهتر است از میان انواع پنیر، پنیر های کم چرب را انتخاب کنیم.انواع پر چرب منبع عمده اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامتی مضرند. بنابراین مصرف پنیر های پرچرب و خامه‌ای به یک بار در هفته باید محدود شود. مصرف پنیر های باز و محلی به علت احتمال آلودگی‌های میکروبی توصیه نمی‌شود.چرا که می‌تواند حامل میکروب‌های مسمومیت‌زای خطرناکی مثل سالمونلا، لیستریا، بروسلا و… باشد که ایجاد حصبه، مسمومیت ناشی از لیستریا و تب مالت می‌کنند.

*چه کسانی باید در مصرف پنیر احتیاط کنند ؟
همان‌طور که می‌دانیم، برخی داروها در صورتی که همراه با برخی مواد غذایی مصرف شوند، واکنش‌های نا مطلوبی ایجاد می‌کنند. در این صورت باید برخی مواد غذایی از رژیم غذایی حذف شوند.

*برخی افراد که به افسردگی مبتلا هستند تحت درمان با داروهایی مثل ایزوکربوکسازید، فنلزین، ترانیل سیپرومین قرار می‌گیرند. همچنین آنتی بیوتیک فورازولیدون، داروی ضد سرطان پروکاربازین و داروی ضد سل ایزونیازید همگی جزو داروهای مهارکننده آنزیم مونوآمین اکسیداز محسوب می‌شوند. پنیر ماده غذایی غنی از تیرامین است که در این افراد به علت مصرف داروهای فوق تجزیه نخواهد شد. عوارض شدیدی مثل تنگ شدن عروق و افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب و نامنظمی ‌ضربان قلب و در موارد شدیدتر خون‌ریزی داخل جمجمه‌ای و حتی مرگ را به دنبال خواهد داشت. این افراد باید از مصرف انواع پنیر ها به ویژه پنیر های کهنه و رسیده و سخت، همچنین سوسیس و کالباس، غذاهای تخمیری مثل ماءالشعیر، گوشت‌های کنسروهای گوشتی، شکلات و کاکائو، باقلا، بادام زمینی و ترشی‌ها خودداری کنند. مصرف پنیر خامه‌ای، نوشیدنی‌های کولا و قهوه نیز باید با احتیاط صورت گیرد.

* افرادی که به سردردهای میگرنی مبتلا هستند نیز باید بسیاری از غذاهای ذکر شده در فوق از جمله غذاهای حاوی تیرامین مثل پنیر را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

* در فرآیند تولید پنیر از کازئین که پروتئین شیر است، کازومورفین و اوپیات تولید می‌شود. این مواد شبه مخدرند. البته جای نگرانی نیست. مواد شبه مخدری در خیلی از مواد غذایی در میزان کم وجود دارند. خاصیت آرام بخشی خیلی از مواد غذایی به طور مثال دم کرده گل گاوزبان وابسته به وجود همین مواد است. ولی مقدار این مواد خیلی کم است و در حالت طبیعی اعتیاد ایجاد نمی‌کند. ولیکن در برخی اختلالات رفتاری، کودکان بیش فعال و نیز افراد مبتلا به توهم‌زایی باید مصرف پنیر و این نوع مواد غذایی محدود شود.



:: بازدید از این مطلب : 795
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سر تیم محققان می گوید که یافته آنها نشان می دهد که فقط میزان کالری مصرفی در چاق شدن افراد مهم نیست، بلکه گاهی مهم این است که منشا آنها از کجاست.

به گزارش  جام نیوز   نتایج جدید تحقیقات دانشمندان نشان می دهد، کسانی که هر از گاهی شکلات می خورند، لاغرترند.

محققان، با بررسی رژیم غذایی ۱۰۰۰ نفر در آمریکا به این نتیجه رسیده اند.

آنها به این نتیجه رسیده اند که کسانی که چند بار در هفته شکلات می خورند به طور متوسط لاغرتر از کسانی هستند که گاه به گاه شکلات می خورند.

 

به گفته این دانشمندان، گرچه شکلات پر از مواد پر کالری است اما دارای مواد دیگری هم هست که کمک می کند افراد وزن کم کند.

در این تحقیق آمده که مهمتر از میزان مصرف شکلات، تعداد دفعاتی است که فرد شکلات می خورد.

 

سر تیم محققان می گوید که یافته آنها نشان می دهد که فقط میزان کالری مصرفی در چاق شدن افراد مهم نیست، بلکه گاهی مهم این است که منشا آنها از کجاست.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، البته پیش از این هم دانشمندان در تحقیقاتشان به اثرات خوب شکلات پی برده بودند. برای مثال پیش از این نتایج یک تحقیق نشان داده بود که شکلات برای قلب خوب است.

در آن تحقیق آمده بود که مصرف گونه های خاصی از شکلات منجر به تغییراتی در فشار خون می شود و حتی کلسترول خون را هم تنظیم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بررسی‌ها حاکی از آن است نوشیدن چای بسیار داغ می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مری را تا میزان زیادی افزایش دهد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ محققان طی نتاییج حاصله از تحقیقات خود،‌ اعلام کردند نوشیدن چای با حرارت بیش از ۷۵ درجه سانتی‌گراد احتمال ابتلا به سرطان مری را تا میزان ۸ برابر افزایش می‌دهد.

متخصصان می‌گویند بهتر است همیشه قبل از نوشیدن چای پنج دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود با این کار نه تنها هیچ ضرری متوجه سلامتی شما نخواهد شد بلکه از خواص مفید چای نیز بهره‌مند خواهید شد.

محققان در تحقیقات خود در زمینه سرطان مری، منطقه شمال ایران استان گلستان را انتخاب و مورد بررسی قرار دادند جایی که مردمان آن، چای را به صورت خیلی داغ می‌نوشند.

استان گلستان منطقه‌ای است که بالاترین میزان مبتلایان به سرطان گلو و مری در آن گزارش شده و این در حالی است که آمار استعمال سیگار در این منطقه نسبتا پایین است.

محققان در این استان، ۳۰۰ نفر از افراد مبتلا به سرطان گلو را مورد بررسی قرار داده و وضعیت آن‌ها را با گروهی متشکل از ۵۷۱ نفر از افراد سالم همان منطقه مقایسه کردند.

در این تحقیق مشخص شد افرادی که چای را در دمای بالاتری نوشیده بودند احتمال ابتلا به سرطان مری در آنان نسبت به آن‌هایی که چای را کمی خنک‌تر و به صورت خیلی داغ ننوشیده بودند افزایش یافته بود.

در این بررسی که در نشریه پزشکی انگلیس نیز به چاپ رسید مشخص شد هیچ ارتباطی بین میزان مصرف چای و سرطان مری وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سفیدکردن دندان ها باید در مطب و زیرنظر پزشک انجام شود و باید توجه داشت که سیگار، کافئین موجود در چای و قهوه دشمن اصلی سفیدی دندان ها هستند.

دکتر رامین فرزاد جراح و دندانپزشک در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران گفت: مواد مختلفی برای سفید کردن دندان ها در داروخانه ها به فروش می رسد.
وی تصریح کرد: توصیه ما استفاده از مواد به منظور سفید کردن دندان ها در مطب، زیر نظر دندانپزشک است.
فرزاد ادامه داد: استفاده از مواد مختلفی که برای سفیدکردن دندان ها به صورت کیت های تجارتی به فروش می رسد مورد قبول نیست زیرا بیمار در استفاده از دوز مورد نیازقابل کنترل نبوده و همچنین نتیجه درمان به طور معمول رضایت بخش نیست.
این متخصص اظهارداشت: سیستم های یک مرحله ای که در یک جلسه به بیمار اطمینان داده می شود تا حتی ۱۲ در جه دندان های سفید می شود از نظر علمی رد شده است.
وی گفت :درمان سفید کردن دندانها در چند جلسه به فاصله ۳ تا ۴ روز ازسوی دندانپزشک انجام می گیرد.
فرزاد خاطرنشان کرد: برای سفید کردن دندان ها هرگز از سرکه و لیموترش استفاده نکنید چون این مواد به علت ساختار اسیدی موجود در آن بسیار مخرب هستند و به مینای دندان آسیب می رسانند.
وی تاکید کرد: سیگار و کافئین موجود در چای و قهوه دشمن اصلی سفیدی دندان ها هستند.



:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در مطلب ذیل اتفاقاتی که هنگام خوردن نوشابه سیاه می افتد را مطالعه کنید.
افکارنیوز- در مطلب ذیل اتفاقاتی که هنگام خوردن نوشابه سیاه می افتد را مطالعه کنید.


۱۰ دقیقه بعد
۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

۲۰ دقیقه بعد
قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین منجر می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

۴۰ دقیقه بعد
حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

۴۵ دقیقه بعد
ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین به ایجاد سرخوشی منجر می‌شود.

۶۰ دقیقه بعد
اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعدتر
کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

و بالاخره
...
کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.



:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چاله چوله‌های پوست صورت

داشتن چنین پوستی، تاثیر زیادی در كاهش اعتماد به نفس هر جوانی خواهد داشت، این اثرات روانی منفی به حدی آزاردهنده است كه بسیاری افراد حاضرند برای رفع جاهای جوش‌ها به خصوص در ناحیه صورت، تن به روش‌های سخت و پرهزینه بدهند تا شاید رویای داشتن پوستی صاف و زیبا را به واقعیت تبدیل كنند.

در حالی كه بنا به گفته متخصصان پوست نه تنها درمان جای جوش نسبی است، بلكه رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی به عمق فرورفتگی، میزان بازسازی پوست شخص و البته انتخاب درمان مناسب بستگی دارد.

دكتر سعید كشاورز، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه‌الله در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: جای جوش اگر به معنای ایجاد فرورفتگی در پوست باشد، به هیچ وجه و در هیچ شرایطی صددرصد درمان نمی‌شود، بلكه تنها می‌توان با بهره‌گیری از یكی از روش‌های نوین درمانی، شدت و آثار منفی آن را كاهش داد.

جوش‌هایی كه آثارشان محو نمی‌شود

دكتر كشاورز نیز با تاكید بر این كه معمولا جوش‌های بزرگ و چركی آثاری از خود بر پوست به جا می‌گذارد، می‌گوید: البته باقی ماندن جای جوش به چند عامل بستگی دارد كه یكی زمینه‌های ژنتیك پوست برای ترمیم و بازسازی است كه در برخی افراد، این زمینه بسیار ضعیف است.

از سوی دیگر دست كاری زیاد و فشار دادن جوش‌های چركی به باقی ماندن جای آنها روی پوست منجر می‌شود، پس توصیه می‌شود كه در هر شرایطی از دستكاری جوش‌ها پرهیز شود.

جای جوشی كه محو می‌شود

متخصصان پوست معتقدند پیشگیری از ایجاد جای جوش بسیار ساده‌‌تر از درمان آن است، به همین دلیل در اكثر موارد، این متخصصان بر درمان طبی زودرس و طولانی جوش‌ها یعنی تا محو شدن كامل آنها تاكید می‌كنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بقیة‌الله تاكید می‌كند: اگر جای جوشی به شكل لكه‌های قرمز روی پوست دیده شود، نیاز به درمان نداشته و پس از مدتی به خودی خود محو می شود، اما اگر جای جوش به شكل لكه‌ها قهوه‌ای باشد، با لیزر قابل درمان است. از سوی دیگر لكه‌های تیره و قهوه‌ای رنگ با لایه‌برداری یا پیلینگ‌های پوستی نیز قابل رفع است.

دكتر كشاورز می‌افزاید: درمان میكرودرم نیز نوعی از روش‌های لایه‌برداری محسوب می‌شود كه در آن از روش‌های فیزیكی برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شود، اما رفع جای جوش‌های عمیق بسته به قابلیت بازسازی پوست و روش درمانی انتخابی، قابلیت درمان نسبی دارد.

روش‌های درمانی متنوع

متخصصان پوست روش‌‌های مختلفی را برای درمان اسكار یا جای جوش صورت پیشنهاد می‌كنند كه عمده‌‌ترین آنها لیزر است و آثار تهاجمی كمی چون زخم و قرمزی را روی پوست به جا می‌گذارد.

البته از روش‌های درمانی دیگری چون پانچ یعنی بریدن یا برآمده كردن جای جوش نیز استفاده می‌شود كه در هر دو مورد خون‌ریزی ایجاد شده به پر شدن جای جوش تا حد قابل قبولی منجر می‌شود.

دكتر كشاورز اضافه می‌كند: استفاده از فیلرها یا پركننده‌ها كه می‌تواند از نوعی ژل یا چربی خود بدن باشد، نیز از روش‌های رایج درمان جای جوش محسوب می‌شود، اما این روش به دلیل عوارضی كه دارد، شیوه مطلوبی نیست.

تراشیدن پوست، روشی تهاجمی و موثر

این متخصص پوست با اشاره به تهاجمی بودن روشی تحت عنوان «درم ابریژن» كه با تراشیدن، لایه سطحی پوست برداشته می‌شود، می‌گوید: به دنبال انجام این روش لایه زیرین پوست كه ظاهر صاف‌ و شفاف‌‌تری دارد، جایگزین لایه ناصاف و پر از اسكار قبلی می‌شود.

اما میزان قرمزی و لكه‌های ناشی از انجام این روش نه تنها تا چند ماه روی پوست می‌ماند، بلكه برای این‌كه به لكه‌های ماندگاری تبدیل نشود به مراقبت زیادی نیاز دارد.

وی ادامه می‌دهد: بعضی مواقع جوشگاه‌‌های عمیق پوست صورت را می‌توان با عمل جراحی برداشت و محل را بخیه كرد، در برخی بیماران نیز لازم است اسكارهای عمیق توسط تزریق كلاژن پر شده یا در بعضی موارد كه پیوند پوست از پشت گوش به ناحیه فرو رفته انجام ‌شود.

 

اما لیزرهای كم تهاجمی كه میزان التهاب و قرمزی كمی را به جا می‌گذارد، یكی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن جای جوش محسوب می‌شود



:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()