نوشته شده توسط : nahal

hamtaraneh.com

 

 

کاش یادت نرود ...روی آن نقطه ی پررنگ بزرگ

....

 

بین بی باوری انسانها...

 

یک نفر میخواهد با تو تنها باشد...

 

نکند کنج هیاهو بروم از یادت؟



:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

10 تولد عجیب " روز تولد هر انسانی از روزها ی مهم زندگی او به حساب می آید. و هر تولد می تواند گفتنی های بسیاری برای اطرافیان یک انسان داشته باشد. اگر این اتفاق به نحو شگفت آور هم رخ دهد گفتنی های آن روز بیشتر خواهد کرد.به گزارش سایت تکناز ،با داستان 10 تولد جالب و عجیب در دنیا آشنا خواهیم شد.


1.    زنی که سه فرزند خود را در روزهای 10/10 2010 و 9/9/2009 و 8/8/2008 به دنیا آورده است!
خانواده میشیگان تولد فرزندان خود را که به ترتیب دختر بزرگشان در تاریخ 10.10.10 و سپس پسرشان را در تاریخ 09.09.09 برگزار می کنند اما در عین ناباوری دختر و فرزند سوم آنان در تاریخ 08.08.08 به دنیا می آید. اتفاقی که در هر 50 میلیون نفر برای یک نفر ممکن است اتفاق بیافتد.

 


2.    نوزادی که در ساعت 11:01  در تاریخ 01/11/2011 به دنیا آمده است!
خانمی در مینستوتای آمریکا فرزندش را دقیقا در ساعت 11 و یک دقیقه روز سه شنبه در تاریخ 1/11/2011 به دنیا می آورد. تصاویر ضبط شده از لحظه تولد این نوزاد نیز این امر را تایید می کند که وی دقیقا در ساعت مورد اشاره به دنیا آمده است.


3.    دو خواهر دو قلویی که در یک روز و در یک بیمارستان صاحب فرزند شده اند.
این دو خواهر دو قلو که با یکدیگر بسیار صمیمی بودند بهترین لحظه زندگی خود را با هم سهیم شدند. فاصله تولد فرزندان این دو خواهر دوقلو تنها 14 دقیقه بوده است.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس


4.    پنج عضو یک خانواده صاحب یک تاریخ تولد هستند.
در یک اتفاق عجیب و از روی شانس و یا یک برنامه تصادفی پنج نفر از اعضای یک خانواده در یک تاریخ به دنیا آمده اند. کوچکترین عضو این خانواده که هم اکنون میلا نام دارد در تاریخ 29 مارچ همچون سایر اعضای خانواده اش به دنیا آمده است.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس


5.    زنی که خود برای به دنیا آوردن فرزندش به تنهایی اقدام به سزارین کرد
خانم اینس رامیز تنها زنی است که  شخصا اقدام به سزارین کرده و این کار را با موفقیت به پایان برده است. او که به علت فقر و دوری مسافت از اولین درمانگاه آن هم در گذر از راه های سخت العبور ، مجبور به این کار شده بود در زیر تنها نور مهتاب شب و در شبی سخت این اتفاق را به صبح می رساند، و زمانی که کمک به وی می رسد او هوشیار در کنار نوزاد به دنیا آمده اش دراز کشیده بود.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس


6.    زنی که سه ساعت پس از تشخیص باردار بودن وی، فرزندش را به دنیا آورد
در تمام طول بارداری  بلیندا ویت با مراجعه به بیمارستان محلی از ناراحتی و حال خود شکایت داشت، اما پزشکان بیماری او را یک ورم مزمن تشخیص داده بودند. تا شب به دنیا آمدن دختر کوچک سالم آن ها می رسد. در آن زمان هم پزشک تشخیص بارداری سه ماه را می دهد. در حالی که سه ساعت پس از این تشخیص نوزاد سالم دختر به دنیا می آید. البته این امر برای بلیندا بسیار غیر منتظره و شوک آور بود.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس


7.    دو قلو هایی که تنها به فاصله یک دقیقه از هم به دنیا آمده اند اما در سالی متفاوت
یک زوج جوان آمریکایی در آخرین دقایق تحویل سال 2010 میلادی صاحب فرزند پسر خود شدند. در حالی که در آغاز سال 2011 پسر دوم این زوج به دنیا آمد. ساعت 11:59 شب آخر سال مدیسون کارین به دنیا آمد و در ساعت 12 همان شب یعنی در ورود به سال 2011 آیدن اورت به دنبال برادرش پا به این دنیا گذاشت.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس


8.    مادری که اول صاحب  یک فرزند ،سپس دوقلو و پس از آن سه قلو می شود
جالب تر از آنچه که به دنیا آوردن این فرزندان داشته است ، رعایت توالی این حادثه  نیز هست.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس


9.    زوجی که دوبار صاحب  فرزندان دوقلو آن هم دوقلو های سیاه و سفید پوست شدند
فرزندان این زوج انگلیسی یک بار با وجود تفاوت در رنگ پوست و چشمانشان تعجب و شگفتی بسیاری را بر انگیخته بودند. اما به دنیا آمدن مجدد فرزندان دوقلوی آنان برای بار دوم تنها نکته متعجب کننده برای آنان نبود، که تکرار تفاوت نوزدان دوقلو به همان شکل در رنگ پوست و رنگ چشمان بیش از گذشته آنان را شگفت زده کرد.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس


10.    مادری که فرزندی تقریبا در اندازه خود به دنیا آورد
استیسی هرالد که خود از بیماری کوتولگی رنج  می برد ، فرزندی سالم به دنیا آورد که چندان اندازه قدش با مادرش تفاوت نمی کند.

www.iranfars.ir گروه ایران فارس 



:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
http://tehranpic.net/images/2iytxof9kfeoqgxso4q.jpg


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




3.jpg

4.jpg

5.jpg

 


 



:: بازدید از این مطلب : 1094
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

6دشمن تمرکز را بشناسید

کارشناسان می‌گویند برای کمک به تمرکزتان،‌ اول لازم است چیزهایی را که باعث حواس پرتی‌تان می‌شود، پیدا کنید.
 
در اینجا شش عامل شایع برهم‌زننده تمرکز و نحوه مقابله با آنها را می‌‌آوریم:
1- چندکاری (multitasking):
افرادی که همزمان چند کار انجام می‌دهند شاید احساس کنند که زودتر کارهای‌شان را تمام می‌کنند، اما تقریبا همیشه انجام چند کار به طور همزمان از انجام هر کاری در یک زمان بیشتر طول می‌‌کشد.
در انجام چند کار با هم جابه‌جایی میان کارها باعث هدر رفتن وقت می‌شود.

 
در یک بررسی در سال 2001 که در ژورنال "روانشناسی تجربی" منتشر شد، پژوهشگران دانشگاه میشیگان و سازمان هوانوردی آمریکا آزمایش‌هایی را انجام دادند که در آن افراد باید مسائل ریاضی حل می‌کردند یا اجرام هندسی را طبقه‌بندی می‌کردند. این پژوهشگران دریافتند که افراد هنگامی بین وظایف متفاوت جابه‌جا می‌شوند زمان از دست می‌دهند. و هنگامی که این کارها پیچیده‌تر یا نا‌آشناتر باشند،‌ زمان حتی بیشتری در هنگام جابه‌جایی بین آنها هدر می‌رود.

 
کلید حل مشکل در موارد چند کاری این است که طور گزینشی عمل کنید، برای مثال صحبت کردن با تلفن،هنگامی که دارید لباس درون ماشین لباسشویی می‌ریزید،‌ مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما صحبت با تلفن در هنگام کاری مشکل یا نیازمند تمرکز بالا مثلا نمونه‌خوانی یک گزارش، حواس‌تان را پرت خواهد کرد.

 
2- ملال و کسالت
انجام کارهای ملال‌آور توانایی شما را برای تمرکز کاهش می‌دهد و شما را در معرض حواسپرتی قرار می‌دهد. هنگامی که کاری کسالت‌بار را انجام می‌دهید، تقریبا هر چیز دیگری برای‌تان را جذاب‌تر از انجام آن کار است.

 
برای حل این مشکل می‌توانید به خودتان پاداش‌های کوچکی بدهید، برای مثال برای ادامه دادن آن کار مدت معینی از زمان با خوردن قهوه یا غذای حاضری به خود جایزه بدهید.

 
همچنین می‌توانید زمان‌های برای استراحت در میان کار را برای خود برنامه‌ریزی کنید:
برای مثال 10 دقیقه پیاده‌روی در بیرون- به این ترتیب شما چیزی دلخواهی دارید که در ضمن کار ملال‌آور انتظارش را بکشید و فرصتی برای تجدید قوا پیدا می‌کنید.

 
کسالت حین انجام کار یکی از مواردی است که در آن چندکاری می‌توانند به نفع شما تمام شود. چندکاری در مواردی انجام کاری هستید که آنقدر ملال‌آور است که انگیزه‌ای برای انجامش ندارید، اغلب به شما کمک می‌کند.
 
برای مثال اگر تمرکز بر شستن ظرف‌ها یا پرکردن فرم‌ها برای‌تان کسل‌کننده است، گوش دادن به رادیو یا فرستادن اس‌ام‌اس به یک دوست می‌تواند انگیزه شما برای ادامه کار حفظ کند.

 
3- عوامل ذهنی حواس‌پرتی
این عوامل ایجاد کننده حواسپرتی افکاری هستند که در ذهن شما جریان دارند و می‌توانند تاثیری قوی برای شما داشته باشند. یک راه برای خلاص شدن از این افکار آزارنده،‌ ثبت کردن سریع آنها به صورت یادداشت است. برای مثال مواردی که ذهن‌تان را مشغول کرده است،‌ به فهرست کارهای ضروری‌تان اضافه کنید، یا ناکامی‌های‌تان را با نوشتن خاطرات روزانه تخلیه کنید.

 
اگر در مورد مسئله خاصی تحت استرس هستید، زمانی را برای صحبت کردن در مورد آن با فردی مورد اعتماد اختصاص دهید. اگر شنونده‌ای حمایت‌کننده و فعال داشته باشید، به تخلیه برخی از تنش‌هایی که ذهن‌تان را آزار می‌دهد،کمک خواهد شد.

 
مراقبه (meditation) هم نیز می‌تواند به شما کمک کند. هنگامی که مراقبه انجام می‌دهید،‌ یاد می‌گیرید که افکار مزاحم را کنترل کنید،‌ به این ترتیب آنها نمی‌تواند تاثیر زیادی روی تمرکز شما داتشه باشند. در تمرین‌های مراقبه می‌آموزید که توجه‌تان را دوباره متمرکز کنید و آن را معطوف چیزی کنید که می‌خواهید.
 
یک بررسی در سال 2007 نشان داد که افرادی که در یک دوره هشت هفته‌ای مراقبه شرکت کرده بودند، توانستند توانایی متمرکز کردن توجه‌شان را بهبود بخشید.
 
فنون پایه‌ای مراقبه - مانند تمرکز کردن روی حس تنفس و بعد انتقال کانون تمرکز به سایر حس‌ها در بدن را می‌توانید گذراندن یک دوره هشت هفته‌ای کلاس مراقبه برای کاهش استرس به طور حضوری یا به صورت آنلاین بیاموزید.

 
4- مزاحمت‌های الکترونیک:
اگر به طور مداوم به دنبال چک کردن ای‌میل باشید، به سادگی حواس‌تان پرت می‌شود. اگر در حال انجام کاری هستید که نیاز به تمرکز دارد، هر بار که پیام صوتی "ای میل دارید" را می‌شنوید، رشته افکارتان از هم گسیخته خواهد شد.

 
ما اغلب احساس می‌کنیم باید به محض دریافت یک ای‌میل، یا پیام متنی یا صوتی پاسخش را بدهیم. اما کارشناسان می‌گویند باید حدودی را تعیین کنید تا نگذارید تکنولوژی شما را کنترل کند.
 
زمان‌هایی را در روز اختصاص دهید تا در آن بتوانید بدون مزاحمت‌های الکترونیک بر کارتان متمرکز شوید. برای چک کردن روزانه ای‌میل‌تان زمان مشخصی را تعیین کنید، (نه اینکه به طور مداوم آن را تحت نظر داشته باشید)، و در بقیه اوقات از ای‌میل‌تان خارج شوید.
تغییر دادن مکان هم ممکن است به شما کمک کند. برای مثال لپ‌تاپ‌تان را به نقطه‌ای منتقل کنید که برای چند ساعت در روز دسترسی به شبکه بی‌سیم نداشته باشید.

 
5- خستگی:
بسیاری از بررسی‌ها نشان می‌دهند که کمخوابی تمرکز،‌ حافظه کوتاه مدت و سایر کارکردهای ذهنی را مختل می‌کند. هنگامی از خواب محروم می‌شود، میزان تمرکز و توجه تان افت می‌کند. نیاز به خواب در میان افراد متفاوت است، اما اغلب افراد بزرگسال نیاز به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه دارند. دست کم 7 ساعت خواب به شما کمک خواهد تا در طول روز متمرکز بمانید.

 
همچنین سعی کنید کارهایی را نیاز به تمرکز بیشتر دارند را در ساعاتی در روز انجام دهید، که احساس بیشترین هشیاری را دارید. به ریتم زیستی خود توجه کنید و زمان‌هایی از روز را که برای شما بهترین موقع برای کار است،‌ پیدا کنید.

 
6- اثرات داروها و مسائل پزشکی
اگر مشکلات تمرکز توانایی شما در محل کار یا در خانه را مختل کرده است یا اگر متوجه علائمی جسمی مانند بیخوابی یا اضافه وزن شده‌اید،‌ با دکترتان مشورت کنید.
اختلال تمرکز ممکن است ناشی از بیماری‌های مانند اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی (ADHD)، قطع تنفس حین خواب، افسردگی، کمخونی یا بیماری تیروئید باشد.

 
برخی از داروها مانند داروهایی که برای درمان افسردگی، صرع یا عفونت‌های آنفلوآنزا به کار می‌روند،‌ ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی باعث اشکالات تمرکز شوند.



:: بازدید از این مطلب : 936
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

1.        آتی باغلاسان آتین یانینا، یا هایین گوتورر یا هویون.

2.        نه سالسان آشان، او گلر قاشیغان.

3.        بیر دلی گویا داش سالار، مین آغیللی چیخارتانماز.

4.        قونشویا اومود اولان شامسیز قالار.

5.        گئچینین قوطوری، چشمنین گوزونن سو ایچر.

6.        گئچی قالیب جانینین هایینا، قصاب پییینین هاینا.

7.        ده وییه دیللر نیه بوینون ایریدی, دییر هارام دوزدی؟

8.        یئر برک اولسا، اؤکوز، اؤکوزدن گورر.

9.        آشینا آشینا، چیخدی اوجاق باشینا.

10.     اَل اَلی یووار، اَلده اؤزی.

11.     کور توددوغون بوراخماز.

12.     قوناخ قوناغی ایسته مز، ائو صاحابی هئش بیرین.

13.     گئجدن اودونا گئدن چوخ اولار.

14.     قورخ او آدامنان کی قوخمور آللاهدان.

15.     دلی دلی گورنده چوماقین دالدا توتار.

16.     چوخ بولن چوخ چکر.

17.     اَل مرد اولار، گؤز نامرد.

18.     اوجوزلی اَتین شورباسی اولماز.

19.     جیقّلی آدام دییر من آللاهام.

20.     اوزونون آغلی توپوغوندا اولار.

21.     اِشّه ایشلر آت یییر.

22.     مال گئدر بیر یئره، ایمان گئدر مین یئره.

23.     اؤزی یئره دَیَن آغلاماز.

24.     دمیر قاپینیندا تاختا قاپیا ایشی دوشر.

25.     اوقد آیا باخما کی دوشسون آیاغین آلتینا.

26.     بیر الدن سس چیخماز.

27.     داغ داغا یئتیشمز، آدام آداما یئتیشر.

28.     آج تویوخ یاتار، دیشینین دیبینده داری گورر.

29.     سوز سوزی گئتیرر، آشین بئزی گتیرر.

30.     باقّال تره زیدن کسَر، آلّاه ایکیسینن کسَر.

31.     بقّال اؤز یوغوردونا تورش دئمز.

32.     خوروز یوخودی سحر اولموردی؟

33.     بوشلی بوشلونون ساغلینی ایستر.

34.     نه نه سینه باخ قیزینی آل.

35.     یورقانان گؤره گیچین اوزالت.

36.     گولووا باخ، گولباخ تاخ.

37.     قونشی قونشی یا  باخار، اوداسین گونه یاخار.

38.     آتادان ، آنادان آداما قالان قونشو دیر.

39.     اِشّه تَزین قویدولار شوشه باشینا، شیشدی دوشدی یئره.

40.     ایپ گلر دووناخدان گئچر.

41.     قازانچا قازانچیا دییر اوزون قارادی.

42.     کوری اولدوره للر، کار دییر نه تابّاتاپدی.

43.     تویوغی اوتورسن انبارا، دورار دئشینر.

44.     اؤلونی گویسان اؤز باشینا، هر یئری باتیرار.

45.     گویون اولمویان یئرده، گئچی یه دیللر عبدالکریمدی.

46.     بیر ناخیرین آدین آلا دانا کورلار.



:: بازدید از این مطلب : 1319
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عکس   طالع بینی دانشجویان

 

متولدین فروردین ماه:

دختر یا پسر فرقی نمی کند، شما باید بدانید چون در ماه اول سال به دنیا آمده اید و کنکور ارشد در ماه آخر سال برگزار میشود، روز امتحان دیر از خواب بیدار میشوید، بعد در ترافیک گیر می کنید و احتمالاً از کوچه که رد می شوید زنی با یک سطل آب کف از شما استقبال خواهد کرد (به عبارتی بدرقه) .

 

از تمام این مخاطرات که بگذرید، جلوی حوزه امتحانی متوجه گم شدن کارت ورود به جلسه تان می شوید بنابراین توصیه می شود بیخود دنبال دردسر نروید و از هرگونه تلاشی برای رسیدن به مقاطع بالاتر دانشگاهی خودداری کنید!

متولدین اردیبهشت ماه:

اول، قدم نورسیده را به مامان و بابا تبریک می گوییم.

تو اگر دختر باشی، اسمت یا رکسانا است یا مرسده و اگر پسر باشی اسمت هوخشتره است یا جغتای!

لزومی ندارد به بقالی سر کوچه تان پز بدهی که بعد از یازده سال فوق قبول شده ای خبر قبولی را احتمالاً در مراسم خاکسپاری یکی از بستگان می شنوی و چنان قهقهه میزنی که گورکن با بیل و صاحب عزا با دسته بیل به دنبالت خواهند دوید.

متولدین خردادماه:

همانطور که از اسم ماه تولدتان پیداست، دچار درس خواندن افراطی از نوع طالبانی می باشید (همان خرخوان خودمان) .

دخترهای خردادی یک روز قبل از کنکور ارشد برایشان خواستگاری پیدا می شود (آنهم کچل پلاک لیزری نمره قبرس)، پس بهتر است که دنبال بختشان بروند و فرصت را به پسرهای خردادی بدهند (که برای پنجمین بار امتحان می دهند).

متولدین تیرماه:

یک خبر خوش به شما خواهد رسید. لطفاً جنبه داشته باشید، هیچ ربطی به کنکور ارشد ندارد چون هنوز چند ماهی تا امتحان باقی مانده، احتمالاً خبر دوقلو زاییدن گاو پدربزرگتان می باشد یا تصویب طرح افزایش وامهای دانشجویی.

فعلاً بهتر است بی خیال فوق شوید و هر وقت گاو پدربزرگتان تخم دو زرده گذاشت، آنوقت در امتحان شرکت کنید و مطمئن باشید قبول میشوید.

متولدین مردادماه:

داوطلب گرامی ستاره بخت شما در دسترس نمی باشد ، لطفاً جهت اطلاع بیشتر با وبلاگ از ما بهترون بخش طالع بینی و فالگیری تماس بگیرید.

متولدین شهریور:

اشتباه نکنیم باید رشته ی هنر باشید، دختر یا پسر خوبم هیچ گنجی بهتر از یک تیپ عجیب و غریب

و هیچ عزتی بالاتر از اینکه موهایت را دم اسبی ببندی، وجود ندارد.

ناصحم گفت: «که جز تیپ چه هنر داشت هنر؟» گفتم: ای ناصح عاقل هنری بهتر از این فوق به چه درد می خورد؟! مهم تیپه، که آخرشی!

متولدین مهرماه:

متولدین مهرماه، یا پسرند یا دختر (البته یک سری موجودات دیگر را هم شامل می شود، که مد نظر ما نیستند)، دخترها بعد از گرفتن لیسانس در کارگاههای قالیبافی مشغول به کار خواهند شد و پسرها اگر پشتکار داشته باشند، به شاطر خوبی تبدیل می شوند.

بنابراین خانمها در رشته فرش و آقایان در رشته بسکتبال در امتحان فوق قبول خواهند شد.

متولدین آبان ماه:

تو احتمالاً یا ترانه پانزده سال داری و یا سکینه شانزده سال و یا اصغر یازده سال، پس توصیه میشود که هر وقت به سن قانونی رسیدید، بروید سراغ این جور امتحانها، فعلاً شیرتان رابخورید.

متولدین آذرماه:

ای جووونم….. عجب اختر بختی دارید آذریها!

پسرهای متولد آذر، روز امتحان عاشق میشوند و شکل خانه های سیاه پاسخنامه بی شباهت به قلب (نیزه اش فراموش نشود) نخواهد بود البته نیاز به خوندن ندارن چون آذریها خیلی باهوشند .

اما خانمها شما در واحد دانشگاهی هوشنگ آباد سفلی در یک رشته نیمه تابان پیام نور با مدرک معادل، تحت نظر دانشگاه پیام نور (البته با گواهی ISO هفت و هشت ده هزار) قبول خواهید شد.

لابد توقع دارید تحویلتان هم بگیرند ، مواظب خودت باش نابغه!

متولدین دی ماه:

دوست عزیز متأسفانه طالعتان در کنکور خیلی بد است چون شما یا شش سال پشت کنکور میمانید یا هشت سال.

اگر شش سال پشت کنکور ماندید که حتماً دو سال دیگر هم خواهید ماند و سال هشتم قبول می شوید، ولی روز اعلام نتایج دچار عارضه قبلی (منظور همان قلبی است) خواهید شد .

متولدین بهمن ماه:

متولدین این ماه باید قبل از اینکه صبح زود ساعت ۱۲ از خواب بیدار شوند ، توی رختخواب نرمش سنگین انجام داده، بعد ۳۵ دقیقه خمیازه بکشند (کمتر از حد اعتیاد) و مجدداً بخوابند.

این کار را تا شب قبل از امتحان به مدت شش ماه انجام دهید تا روز امتحان بدون استرس، به سئوالات پاسخ دهید. قبولی شما را آن هم با رتبه تک رقمی تضمین میکنیم.
متولدین اسفند:

عزیز دلم، اسفند، بدترین زمان ممکن برای به دنیا آمدن است آخه، عزیز من، ماه قحطی بود چون امتحان کارشناسی ارشد در این ماه برگزار میشود.

پسرهای متولد اسفند، احتمالاً به واسطه ضعف در ریاضی پس از چند ترم آب خنک خوردن در دانشگاه پیام نور محل، به همان مدرک لیسانس راضی میشوند.

دختر خانمها اگر کمتر سریالهای بیمزه تلویزیون را نگاه کنند، قبولی ارشد جلوی پای آنهاست، اگر نمی بینند به چشم پزشک مراجعه کند



:: بازدید از این مطلب : 1161
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

Www.TakClub.Mihanblog.com

این یافته‌ها، داستان کم‌هوش یا نادان بودن زنان و مردان زیبا را زیر سوال می‌برد…

 

 

براساس تحقیقی جدید افراد خوش سیما نه فقط از شانس بیشتری برخوردارند بلکه برخلاف تصورات قدیمی از مردم عادی باهوش تر هم هستند!
تحقیقات انجام شده در انگلیس و آمریکا نشان می دهد بهره هوشی این افراد ۱۴ درجه از حد میانگین بالاتر است.

 


این یافته ها، داستان کم هوش یا نادان بودن زنان و مردان زیبا را زیر سوال می برد.
براساس تحقیقات دانشکده اقتصاد لندن، به نظر می رسد افرادی که از زیبایی بهره مندند معمولا همسرانی را انتخاب می کنند که علاوه بر زیبایی از فکر خوب نیز برخوردارند.
فرزندان این زوج هر دو خصیصه زیبایی و دانایی را از والدین خود به ارث می برند که باعث ساخته شدن یک پیوند ژنتیکی بین نسل های بعدی آنها می شود.
به گفته این محققان، جذابیت ظاهری با هوش عمومی ارتباط زیادی دارد و این مساله ارتباطی با سطح اجتماعی، سایز بدن و سلامتی ندارد.
این مساله در بین مردان قوی تر از زنان است.
این بررسی در انگلستان نشان داد که بهره هوشی مردان جذاب ۱۳٫۶ درجه بالاتر از حد میانگین دارند در حالی که این میزان در زنان ۱۴ درجه است.
این تحقیقات بر اساس بررسی ملی پیشرفت کودک انجام شد که بر روی ۱۷ هزار و ۴۱۹ تن از زمان تولد آنها در ماه مارس سال ۱۹۵۸ صورت گرفت.
در آمریکا نیز تحقیقاتی مشابه بر روی ۳۵ هزار نفر انجام گرفته بود.
به گفته این محققان، این یافته ها با این که اساسی کاملا علمی دارد ولی نباید مبنای قضاوت در زمینه هوش افراد قرار گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 940
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
aks fogholade az bache ha (31)

aks fogholade az bache ha (32)

aks fogholade az bache ha (33)

aks fogholade az bache ha (35)

aks fogholade az bache ha (36)

aks fogholade az bache ha (37)

aks fogholade az bache ha (38)

aks fogholade az bache ha (39)

aks fogholade az bache ha (40)

aks fogholade az bache ha (42)

aks fogholade az bache ha (43)

aks fogholade az bache ha (44)

aks fogholade az bache ha (45)

aks fogholade az bache ha (46)

aks fogholade az bache ha (47)

aks fogholade az bache ha (48)

aks fogholade az bache ha (50)

aks fogholade az bache ha (51)

aks fogholade az bache ha (52)

aks fogholade az bache ha (53)

aks fogholade az bache ha (54)

aks fogholade az bache ha (55)

aks fogholade az bache ha (57)

aks fogholade az bache ha (58)

aks fogholade az bache ha (59)

aks fogholade az bache ha (60)

aks fogholade az bache ha (61)

aks fogholade az bache ha (62)

aks fogholade az bache ha (34)

aks fogholade az bache ha (49)

aks fogholade az bache ha (54)

aks fogholade az bache ha (41)

aks fogholade az bache ha (56)


 

 



:: بازدید از این مطلب : 1415
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پیشنهاد میکنم کسانی که ناراحتی قلبی دارن این عکسها رو نبینن !!!

 

 


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif


4.gif

 

 

0.217871001296357052_taknaz_ir.jpg



0.835086001296357052_taknaz_ir.jpg


0.198347001296357055_taknaz_ir.jpg

0.792406001296357055_taknaz_ir.jpg

0.377866001296357056_taknaz_ir.jpg

0.368117001296357057_taknaz_ir.jpg

0.859644001296357057_taknaz_ir.jpg

0.090670001296357059_taknaz_ir.jpg

0.585769001296357059_taknaz_ir.jpg

0.077581001296357060_taknaz_ir.jpg

0.442483001296357062_taknaz_ir.jpg

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
دوستی با بعضی آدم ها مثل نوشیدن چای کیسه‌ایست. هول هولکی و دم دستی. این دوستی‌ها برای رفع تکلیف خوبند. اما خستگی‌ات را رفع نمی‌کنند. این چای خوردن‌ها دل آدم را باز نمی‌کند. خاطره نمی‌شود. فقط از سر اجبار می‌خوریشان که چای خورده باشی به بعدش هم فکر نمی‌کنی.

 

دوستی با بعضی آدمها مثل خوردن چای خارجی است. پر از رنگ و بو. این دوستی‌ها جان می‌دهد برای مهمان‌بازی برای تعریف کردن لطیفه‌های خنده‌دار. برای فرستادن اس ام اس‌های صد تا یک غاز. برای خاطره‌های دمِ دستی. اولش هم حس خوبی به تو می‌دهند. این چای زود دم خارجی را می‌ریزی در فنجان بزرگ. می‌نشینی با شکلات فندقی می‌خوری و فکر می‌کنی خوشحال‌ترین آدم روی زمینی. فقط نمی‌دانی چرا باقی چای که مانده در فنجان بعد از یکی دو ساعت می‌شود رنگ قیر. یک مایع سیاه و بد بو که چنان به دیواره فنجان رنگ می‌دهد که انگار در آن مرکب چین ریخته بودی نه چای.

 

دوستی با بعضی آدم‌ها مثل نوشیدن چای سرگل لاهیجان است. باید نرم دم بکشد. باید انتظارش را بکشی. باید برای عطر و رنگش منتظر بمانی. باید صبر کنی. آرام باشی و مقدماتش را فراهم کنی. باید آن را بریزی در یک استکان کوچک کمر باریک. خوب نگاهش کنی. عطر ملایمش را احساس کنی و آهسته، جرعه جرعه بنوشی‌اش و زندگی کنی .


:: بازدید از این مطلب : 1016
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این که خوابیده است اینجا آدمی جوگیر بود
ظاهرش جیغ و صدایش عینهو آژیر بود

از همان وقت تولد داخل گهواره اش
دایماً دلواپس آمار مرگ و میر بود

این اواخر دستش آمد تازه دنیا دست کیست
سعی کرد آدم شود البته دیگر دیر بود

شعرهایش گرچه از ذوق و لطافت بهره داشت
غُر غُر و زخم زبانش بدتر از شمشیر بود

از لحاظ تیپ و ظاهر هیچ چیزی کم نداشت
مانتویش خفّاشی و پوتین و کیفش جیر بود

آن اوایل ساق و سالم  عشق را شوخی گرفت
این اواخر عاشق مردی مریض و پیر بود

بس که تنبل بود حال مردم آزاری نداشت
در عوض یک عمر طفلک با خودش درگیر بود

شر به پا می شد اگر خیرش به جایی می رسید
شیر هم می داد اما گاو نُه من شیر بود4.gif

گرچه از خدمت به محرومان نمی شد هیچ سیر
بی تعارف گاه گاهی از خودش هم سیر بود

عینهو دیوانه ها  در گوشه ای متروک و دنج
صبح تا شب دست وپاهایش به هم زنجیر بود

سالها جان کند تا چیزی شود اما نشد
کوشش وسعی و تلاشش در خور تقدیر بود!



:: بازدید از این مطلب : 964
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اندکی آهسته

 

  

در یک سحرگاه سرد ماه ژانویه، مردی وارد ایستگاه متروی واشینگتن دی سی شد و شروع به نواختن ویلون کرد.

 

این مرد در عرض 30 دقیقه، شش قطعه ازبهترین قطعات باخ را نواخت.

 

از آنجا که شلوغ ترین ساعات صبح بود، هزاران نفر برای رفتن به سر کارهایشان به سمت مترو هجوم آورده بودند.

 

سه دقیقه گذشته بود که مرد میانسالی متوجه نوازنده شد.

 

از سرعت قدمهایش کاست و چند ثانیه ای توقف کرد، بعد با عجله به سمت مقصد خود براه افتاد.

 

یک دقیقه بعد، ویلونزن اولین انعام خود را دریافت کرد.

 

خانمی بی آنکه توقف کند یک اسکناس یک دلاری به درون کاسه اش انداخت و با عجله براه خود ادامه داد.

 

چند دقیقه بعد، مردی در حالیکه گوش به موسیقی سپرده بود، به دیوار پشت سر تکیه داد، ولی ناگهان نگاهی به ساعت خود انداخت وبا عجله از صحنه دور شد.

 

کسی که بیش از همه به ویلون زن توجه نشان داد، کودک سه ساله ای بود که مادرش با عجله و کشان کشان به همراه می برد. کودک یک لحظه ایستاد و به تماشای ویلونزن پرداخت، مادر محکم تر کشید وکودک در حالیکه همچنان نگاهش به ویلون زن بود، بهمراه مادر براه افتاد، این صحنه، توسط چندین کودک دیگرنیز به همان ترتیب تکرار شد، و والدینشان بلا استثنا برای بردنشان به زور متوسل شدند.

 

در طول مدت 30 دقیقه ای که ویلون زن می نواخت، تنها شش نفر، اندکی توقف کردند. بیست نفر انعام دادند، بی آنکه مکثی کرده باشند، و سی و دو دلار عاید ویلون زن شد.

 

وقتیکه ویلون زن از نواختن دست کشید و سکوت بر همه جا حاکم شد، نه کسی متوجه شد، نه کسی تشویق کرد، ونه کسی او را شناخت.

 

هیچکس نمیدانست که این ویلون زن همان "جاشوا بل" (Jashua Bell) یکی از بهترین موسیقی دانان جهان است، و نوازنده ی یکی از پیچیده ترین قطعات نوشته شده برای ویلون به ارزش سه ونیم میلیون دلار، میباشد.

 

جاشوا بل، دو روز قبل از نواختن در سالن مترو، در یکی از تئاتر های شهر بوستون، برنامه ای اجرا کرده بود که تمام بلیط هایش پیش فروش شده بود، وقیمت متوسط هر بلیط یکصد دلار بود.

 

این یک داستان حقیقی است، نواختن جاشوا بل در ایستگاه مترو توسط واشینگتن پست ترتیب داده شده بود، وبخشی از تحقیقات اجتماعی برای سنجش توان شناسایی، سلیقه و الوویت های مردم بود.

 

نتیجه:

 

آیا ما در شرایط معمولی و ساعات نامناسب، قادر به مشاهده ودرک زیبایی هستیم؟

 

لحظه ای برای قدردانی از آن توقف میکنیم؟

 

آیا نبوغ و شگرد ها را در یک شرایط غیر منتظره میتوانیم شناسایی کنیم؟

 

یکی از نتایج ممکن این آزمایش میتواند این باشد:

 

اگر ما لحظه ای فارغ نیستیم که توقف کنیم و به یکی از بهترین موسیقی دانان جهان که در حال نواختن یکی از بهترین قطعات نوشته شده برای ویلون است، گوش فرا دهیم ،چه چیز های دیگری را داریم از دست میدهیم؟



:: بازدید از این مطلب : 1005
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

وقتی سیگار مهربان میشود

 

یک پزشک- بدون شک سیگار، ‌انبوهی از مشکلات پزشکی را باعث می‌شود که در مورد آنها می‌توان کتاب‌ها نوشت. اما آیا در این میان، سیگار تأثیرات خوبی هم می‌تواند روی بعضی از بیماری‌ها داشته باشد؟!

 


 


 


 

بله! ما می‌توانیم ۴ بیماری را فهرست کنیم که سیگار تأثیر مثبتی روی آنها دارد:


 


 

۱- بیماری کولیت اولسرو Ulcerative colitis: این بیماری، نوعی از بیماری التهابی روده است. در این بیماری مخاط سطح روده زخمی می‌شود و خونریزی می‌کند. این بیماری بیشتر راست‌روده و سمت چپ روده را درگیر می‌کند.

 


 

 


 

زخمی شدن روده‌ها باعث علایم مختلفی مثل اسهال خونی، ‌تب، کاهش وزن بشود. البته این بیماری علایمی به غیر از علایم روده‌ای مثل درد و التهاب مفاصل و عوارض پوستی هم دارد.

جالب است که معلوم شده این بیماری در افراد سیگاری، به وضوح، شیوع کمتری دارد.

 


 

۲- سارکوئیدوز: سارکوئیدوز ، بیماری‌ای است که قسمت‌های متعددی از بدن را درگیر می‌کند. خستگی و کاهش وزن و فقدان انرژی، جزو علایم عمومی این بیماری است. اما بیماری روی قلب، سیستم تنفسی، پوست، چشم و کبد و طحال هم اثر می‌گذارد.

 


 

سارکوئیدوز، جزو معدود بیماری‌های ریوی است که در غیرسیگاری‌ها شیوع بالاتری دارد.

۳- پارکینسون: این بیماری را اغلب مردم می‌شناسند. واضح‌ترین علامت این بیماری، لرزش و سفتی اندام‌ها در هنگام انجام حرکات ارادی است.

 


 

باز هم معلوم شده که ریسک ابتلا به این بیماری در سیگاری‌ها کمتر است.

 


 

۴- میوم‌های رحمی: میوم رحمی عبارت است از ازدیاد رشد عضلات صاف جدار رحم. این بیماری شیوع کمی ندارد، منتها در بیشتر موارد، برای بیمار خطرساز نیست.

 


 


 


 

سیگار احتمال ابتلا به میوم را کاهش می‌دهد!

بدیهی است که کاهش احتمال ابتلا به این ۴ بیماری در سیگاری‌ها، به هیچ عنوان نمی‌تواند دست‌آویزی برای توجیه مصرف سیگار باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1028
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تست بسیار هیجان انگیز 

 

 

یك جراح استخوان می گوید: به نظر من یك سری اعمال و حركات وجود دارد  كه مغز انسان قادر به انجام نیست و یا اینكه برای آنها برنامه ریزی نشده است.

 تست زیر این نكته را ثابت‌می‌كند

تست زیر نمونه‌ی از حركاتی است كه با انجام آن مغز درگیر و گیج می‌شود. حتی اگر بارها و بارها این عمل را انجام دهید،

 مغز با سردر گمی زیاد همان نتیجه را نشان خواهد داد و‌ هیچ تغییری بوجود نخواهد آمد

یعنی شما نمی‌توانید، با سعی و تمرین مداوم پای تان را با هوش كنید. چرا كه مغز شما از قبل برنامه ریزی شده است

 


 

 

 

این تست بسیار هیجان انگیز تنها چند ثانیه طول می‌كشد.

 

 در حالیكه مقابل مانیتورتان نشستید (هر جای دیگر مانند؛ صندلی، مبل...)

پای راستتان را كمی بالا آورید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید

 در همین حال با دست راست شماره 6 را در هوا بنویسید(عدد 6 را از بالایش شروع کنید یعنی حرکتی در خلاف عقربه های ساعت) 

مسیر چرخش پای شما تغییر كرد نه؟!! یعنی پای شما خلاف عقربه‌های ساعت شروع به چرخیدن كرد . درسته؟

هنوز دانشمندان علتی برای این عكس العمل مغزپیدا نكرده‌اند. در نتیجه هیچ‌كاری برای تغییر آن نمی‌توان انجام داد. جالب بود نه؟!!....

 

 شما می‌توانید بارها و بارها این آزمایش را انجام دهید و بارها و بارها همان نتیجه را مشاهده كن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 923
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اگر می‌خواهید زود درس را به‌خاطر بسپارید...


پژوهش‌های قبلی نشان داده بود كه اتفاقات اخیر به طور موقت در ناحیه‌ای از مغز به نام هیپوكاموس ذخیره می‌شوند كه یادآوری دوباره آنها بلافاصله پس از یادگیری در انتقال آنها به بخش‌های دائم تر مغز نقشی حیاتی دارد. اما در زمان بیداری این مقاومت بسیار شكننده است برای مثال حفظ كردن شعر دوم انتقال شعر قبلی به قسمت عمیق مغز را مشكل می‌كند.
نتایج یافته‌های جدید دانشمندان را حیرت زده كرده است. این نتایج نشان می‌دهد كه بهترین راه برای فراموش نكردن چیزی كه به تازگی یاد گرفته‌اید مانند یك شعر، یك بازی یا یك معادله جبری چرت كوتاهی پس از یادگیری است.

به گزارش «تابناک» اجتماعی به نقل از خبرگزاری فرانسه، محققان آلمانی نشان دادند عملكرد مغز برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن موارد به ذهن سپرده شده در جریان خواب بهتر از بیداری است كه روزنه جدیدی به روند بسیار پیچیده ضبط و بازیابی داده‌ها و یادگیری كوتاه مدت است.

پژوهش‌های قبلی نشان داده بود كه اتفاقات اخیر به طور موقت در ناحیه‌ای از مغز به نام هیپوكاموس ذخیره می‌شوند كه یادآوری دوباره آنها بلافاصله پس از یادگیری در انتقال آنها به بخش‌های دائم تر مغز نقشی حیاتی دارد.

اما در زمان بیداری این مقاومت بسیار شكننده است برای مثال حفظ كردن شعر دوم انتقال شعر قبلی به قسمت عمیق مغز را مشكل می‌كند.

تحقیقات جدید نشان داده كه این اتفاق زمانی كه ما می‌خوابیم نیز رخ می‌دهد. از 24 داوطلب این تحقیق خواسته شده بود تا 15 جفت كارت را به شكل حیوانات و اشیا حفظ كنند و در هنگام انجام آزمایش بوی نامطبوعی برای آنها پخش شد.

40 دقیقه بعد، نیمی از آزمایش شوندگانی كه بیدار مانده بودند، به یادگیری دوم و اشكال مختلف دیگری پرداختند و درست پیش از آغاز، بوی مشابهی برای آنها پخش شد تا خاطره آزمایش اول را زنده كند.
12 آزمایش شونده دیگر، آزمایش دوم را پس از چرتی كوتاه انجام دادند كه در جریان این چرت، بویی برای آنها پخش می‌شد.

عملكرد گروه دوم هنگام به خاطر آوردن آزمایش اول تا حد زیادی بهتر از گروه اول بود؛ 85 در برابر 60 درصد.
به گفته پزشكان، این كشف می‌تواند كمك خوبی به قربانیان تصادفات شدید باشد كه بر حافظه آنها تأثیرگذار بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 759
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


:: بازدید از این مطلب : 896
|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تخت خواب جدیدhttp://bamazeh.com
 



:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

d8afd984.jpeg

 

خدا دل را از خاک آفرید

از خاکی پست و بی مقدار

ولی نه برای آن که خاک بماند

بلکه تا  نشان دهد اگر دل خاک بماند

بی مقدار و  سیاه خواهد بود

 


خدا دل را از خاک آفرید

اما برای آن که مزرعه ای شود

پر از یاس های احساس و رزهای عشق

برای آن که بلندایی یابد به اندازه  آسمان

برای آن که  اوجی گیرد چون دورترین ستاره

و برای آن که زلال شود به زلالی عشقی پاک

 


خدا دل را از خاک آفرید

تا با  با اکسیر عشق

با کیمیای محبت و مهر

به گُلی زیبا تبدیل شود

و بلکه به باغ آباد عشق



:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
بسیاری از موادغذایی با ارزش در صورت استفاده بی رویه یا نابه جا می تواند مضر باشد

 
مواد غذایی مفیدی که می تواند مضر باشد
محققان آمریکایی دریافته اند که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر ناراحتی های قلبی را در بیماران قلبی افزایش دهد. در این مطلب به چند نوع از این مواد غذایی اشاره می کنیم که باید در مورد مصرف آن دقت کرد.
به گزارش سلامت نیوز این مواد غذایی عبارتند از :

گریپ فروت:
این میوه ماده ای به نام نارینجنین (Naringenin) دارد که میزان قند خون را متعادل می کند با تحریک کبد در سوخت چربی اضافه، مانع بروز سندروم سوخت و ساز که زمینه ساز بیماری دیابت است می شود.

اما این میوه می تواند میزان هورمون استروژن در بدن را افزایش دهد. زنان مسن تری که روزی یک چهارم گریپ فروت را مصرف می کنند
۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. اگرچه این میوه منبع عالی ویتامین C، فیبر و فیتونیوترینت ها است، مصرف روزی نصف این میوه یا ۲۵۰ میلی لیتر  آب میوه آن کافی است. هرچند مصرف بیش از یک لیتر آب گریپ فروت یا ۲ عدد در روز، به بدن ضرر می رساند و باید از آن پرهیز شود.

* زردچوبه:
کورکومین موجود در این ادویه علاوه بر تسکین علائم سندروم تحریک پذیر روده (
IBS) نقش محافظت از کبد و کمک به هضم چربی و خاصیت ضدتوموری نیز دارد. تحقیقاتی که توسط محققان آمریکایی انجام گرفته نشان می دهد مصرف ۲ وعده غذایی حاوی زردچوبه، در پیش گیری از بیماری آلزایمر موثر است. اگرچه مصرف میزان متعادل این ادویه برای بدن مفید است اما مصرف روزی بیش از ۱۰۰ میلی گرم می تواند منجر به زخم معده شود.

از آن جایی که زردچوبه باعث رقیق شدن خون می شود، در صورتی که خون ریزی دارید، قرار است عمل شوید یا داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، از مصرف زیاد آن بپرهیزید. مصرف زیاد آن، میزان قند خون را کاهش می دهد. باید مصرف زردچوبه را به هفته ای یک قاشق مرباخوری محدود کنید.

* سویا:
از این دانه در تهیه سس و شیرسویا استفاده می شود. سویا نسبت به گوشت، حاوی چربی اشباع شده کمتری است و حاوی مقادیر فراوانی اسید چرب امگا
۳ است که برای سلامت قلب مفید است دانه سویا تصفیه نشده نیز حاوی تمامی ۷ اسیدآمینه اساسی لازم برای حفظ و بازسازی تمامی بافت های بدن از عضلات تا مو می باشد.

از طرف دیگر سویا حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که مانع هضم پروتئین و جذب مواد معدنی می شود و نیز روی سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارد. اگرچه سویا خطر بروز سرطان سینه را کمی کاهش می دهد اما تحقیقی که در آمریکا انجام گرفت نشان داد مصرف مکمل های سویا می تواند برای افرادی که از این بیماری جان سالم به در بردند، کمی خطرناک باشد.

مکمل های سویا حاوی مقدار بالای ایزوفلاوانز (
Isoflavones) شبیه به استروژن است که سلول های تومور را به تقسیم و تکثیر تشویق می کند. کارشناسان، مصرف روزی یک وعده فرآورده تصفیه نشده سویا را توصیه می کنند.

* فلفل:
کپسیسین (
Capsaicin) موجود در فلفل، درد را تسکین می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد و با تومورهای سرطانی مقابله می کند. مصرف فلفل باعث کاهش وزن در افراد چاق می شود.

اما محققان دانشگاهی معتقدند، مصرف روزی یک دانه فلفل تند، خطر سرطان معده را
۱۵ درصد افزایش می دهد و سندروم تحریک پذیر روده را نیز تشدید می  کند. فلفل با کاهش حفاظ های معده باعث زخم، سوءهاضمه و یا سوزش سردل می شود. برای به دست آوردن حداکثر فایده، هفته ای ۳ عدد فلفل همراه با رژیم غذایی متعادل بخورید.

* ماهی چرب:
ماهی های ساردین، آزاد و ماکرو سرشار از امگا۳ هستند که مانع بیماری قلبی می شود و سلامت مغز را نیز تقویت می کند. ماهی های چرب غنی از ویتامین های A و D نیز می باشند. ماهی های چرب یکی از مواد غذایی نادر، حاوی ویتامین D است که معمولا با قرار گرفتن در معرض نور خورشید در بدن تولید می شود.

ویتامین D، سراتونین (Seratonin) را -نوعی هورمونی که روی روحیه فرد تاثیر مثبتی می گذارد- تقویت می کند. اما سموم موجود در دریاها که در بافت های چربی تجمع پیدا می کنند، با محدود کردن توانایی تولید انسولین در بدن، خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می دهد. بنابراین مصرف هفته ای ۱۴۰ گرم به افراد عادی توصیه شده و زنان در سن باروری و کودکان نباید هفته ای بیش از ۲ وعده ماهی چرب بخورند.



 

 



:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
متخصصان تغذیه و طب جایگزین می‌گویند: چند چاشنی یا خوردنی گیاهی وجود دارند که بعنوان سوپر غذا برای درمان معده مفید و سودمند هستند.
شبکه خبری تورنتو نیوز، با انتشار فهرست این خوردنی‌های شفابخش و تسکین دهنده درد معده اعلام کرد:

زنجبیل حاوی یک ماده فعال به نام جینگرول است که طعم گرم و تند این چاشنی را ایجاد می‌کند و خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود عملکرد آنزیم‌های گوارشی به بهبود عملکرد سیستم هاضمه بدن کمک می‌کند.

رازیانه نیز حاوی ماده‌ای موسوم به «آنتول» است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. رازیانه همچنین حاوی اسید اسپارتیک است که بعنوان یک ماده ضد نفخ عمل می‌کند و به همین خاطر برخی افراد عادت دارند که بعد از هر وعده غذا، دانه‌های رازیانه را می‌جوند. رازیانه یک گیاه هاضمه است که استفاده‌های پزشکی و درمانی بسیاری از این لحاظ دارد.

خوردنی مفید بعدی ماست است که به دلیل دارا بودن پروبیوتیک‌ها چندین فعالیت مختلف را در روده‌ها انجام می‌دهد مانند تولید لاکتاز، نابود کردن باکتری‌های مضر و بهبود عملکرد مجاری گوارشی که به همین خاطر برای کمک به هضم غذا بسیار مفید است.

گیاه دیگری که برای مشکلات معده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نعنا است. نعنا بعنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سردل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می‌کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.

چای سوسن‌عنبر یا سوسنبر هم که از خانواده نعنا است، خشکی گلو را برطرف می‌کند.

گیاه بعدی برگ بو است که برای درمان سردردهای میگرنی و کاهش استرس و اضطراب کاربرد مفید دارد. بعلاوه به دستگاه هاضمه هم کمک می‌کند و خاصیت سم زدایی دارد.

 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 934
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کلمه «الله»

یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.
این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه "الله" را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.
وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.
این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.
به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید: «الذین آمنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب».

 



:: بازدید از این مطلب : 937
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

كدام دعا به اجابت نمى رسد


دعا

عثمان بن عیسى ،از محدثى كه وى را حدیث كرده از ابى عبد الله ،امام صادق ، علیه السلام روایت كرد كه خدمت امام عرضه داشتم كه دو آیه در كتاب خداست كه معناى آن دورا مى جویم ، ولى نمى یابم ؟ امام علیه السلام فرمود:آن دو آیه كدام است ؟ عرضه داشت آیه ادعونى استجب لكم زیرا دعا مى كنم ولى اجابت را نمى بینم امام فرمود :آیا نظر تو این است كه خداى تعالى خلف وعده كرده است ؟ عرضه داشتم :خیر ،فرمود: پس براى چه اجابت نمى شود؟ عرض كردم : نمى دانم .فرمود: ولى من با تو مى گویم :هر كس ‍ اطاعت اوامر الهى كند سپس او را از راه دعا بخواند ،حق تعالى اجابت مى كند. پرسیدم :راه دعا كدام است ؟ فرمود:دعا را به ستایش و حمد خداى شروع مى كنى و نعمت هایى را كه به تو داده یادآور مى شوى ، سپس شكرش ‍ مى نمایى ، آنگاه بر پیامبر و آلش درود مى فرستى (صلوات مى فرستى ) و سسپس یاد آور گناهانت مى شوى و بدان اقرار مى كنى ، سپس از آنها استغفار مى نمایى . این راه دعاست سپس آن حضرت پرسید :آیه دیگر كدام است ؟ عرضه داشتم گفتار حق سبحان :

وما انفقتم من شى فهو یخلفه و هو خیرالرازقین : 1 آنچه خرج كنى خداى بجایش مى آورد و اوست بهترین روزى دهندگان . و من خرج مى كنم و درجاى آن چیزى نمى بینم حضرت پرسید :آیا مى پندارى كه خدیا تعالى خلف وعده كرده است عرض كردم :خیر، فرمود:پ س علت عدم جایگزینى چیست ؟ عرض كردم : نمى دانم . فرمود: اگر كسى از راه حلال كسب مال كند، و در راه حلال خرج كند ،درهمى خرج نمى كرد جز آنكه خداى به جایش درهمى دیگر مى داد. ویا اینكه چیزى را در خواست كرده است كه صلاح او در آن نیست و آن چیز براى او یا دیگران مفسده دارد. زیرا هیچكس ‍ خداى تعالى را بر طبق حكمتش در مورد صلاح خود نخوانده جز آنكه حق سبحانه آنرا اجابت كرد،و وظیفه دعا كننده آن است كه صلاحیت دعا را در زبان یا در نیت قلبى خویش در نظر بگیرد، پس اگر مصلحت در اجابت آن است ، خداى تعالى آنرا اجابت مى كند. با آنكه اگر مصلحت در تاخیر اجابت است آنرا به تاخیر مى اندازد و خداى تعالى فرمود: ولو یعجل الله للناس الشر استعجالهم بالخیر لقضى الیهم اجلهم . 2و اگر خدا به عقوبت عمل زشت مردم و دعاى شرى كه در حق خود مى كنند بمانند خیرات تعجیل مى فرمود همه دستخوش مرگ و هلاكت مى شدند. و در دعاى ائمه علیه السلام آمده است :یا من لا یغیر حكمته الوسائل اى كسى كه وسایل ،حكمت او را تغییر نمى دهند ،و چون علم غیب از بنده پوشیده است ، چه بسا قواى شهویه با عقل مشتبه شده آنگاه بنده امر موجب فساد خود را صلاح مى پندارد و از خدا مى خواهد و در سؤ ال اصرار مى ورزد.
وما انفقتم من شى فهو یخلفه و هو خیرالرازقین: آنچه خرج كنى خداى بجایش مى آورد و اوست بهترین روزى دهندگان
دعا

و اگر خداى تعالى در اجابت تعجیل كند و آنرا بر آورده نماید ،بنده به هلاكت مى رسد. و این بر همگان روشن است و بیان نمى خواهد. و زیاد هم واقع شده است .چه بسا خواسته هایى داریم ، سپس از آن به خدا پناه مى بریم . و از چه امورى دورى مى جوییم .سپس آنرا مى خواهیم . و بر همین معنى این سخن على (ع ) حمل شده است كه فرمود:چه بسا كار كه انسان حریص بر آن است اما وقتى به آن مى رسد دوست دارد كه بدان نرسیده بود. و گفتار حق سبحانه تو را كفى است كه عسى ان تكرهوا شیئا و هو خیر لكم و عسى ان تحبوا شیئا و هو شر لكم والله یعلم و انتم لا تعلمون 3چه بسا از چیزى بدتان بیاید ولى خیر شما در آن است و چه بسا چیزى را دوست بدارید و بد شما در آن است و خداى مى داند و شما نمى دانید.

پس خداى تعالى ، از كرم فراوان و نعمت هاى بسیار خود ،آن را اجابت نمیكند. یا به خاطر اینكه رحمت او سبقت گرفته ، زیرا رحمت الهى قبل از غضب اوست و دعا را به این خاطر آورده است كه به او رحمت كرده ، و او را در معرض ثواب و جزاء قرار داده باشد و او بى نیاز از خلق و عقاب ایشان است یا آنكه مى داند كه مقصود بنده از دعا اصلاح حال خویش ‍ است گویا آنچه را كه در ظاهر طلب كرده است به طور مطلق مقصودش نیست ،بلكه در صورتى كه آن چیز براى او منفعت داشته باشد پس این شرط در قلب او مركوز است ، گرچه در حال دعا آنرا به زبان نیاورده و یا حتى به قلبش خطور نكرده باشد. پس این چنین بنده اى مثل عجمى است كه لفظ عربى به تلقین شده و او معناى آنرا نمى داند یا لفظى را شنیده و گمان كرده كه نام چیزى است و آنرا از دانایى كه مقصودش را مى داند خواسته آن دانا وقتى مقصودش را بداند همان مقصود را به اوو مى دهد نه آنچه ظاهر لفظش بر او دلالت دارد و این وجه معناى همان دعاى مغلوط است كه خداى تعالى آنرا قبول نمى كند بنابر آنچه كه در بعضى از اخبار آمده است .
گروه دین و اندیشه تبیان



:: بازدید از این مطلب : 1194
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یک رژیم 3روزه با 4.5کیلوگرم کاهش وزن!

 

این رژیم غذایی یک رژیم پرطرفدار است .این نوع از رژیم غذایی بر می گردد به سال 1985 .این نوع رژیم بسرعت فراگیر شد،برای کاهش وزن سریع تر،ساده بودن،کاهش کلسترول و افزایش انرژی.به هر حال هیچ کتابی که با دلیل و مدرک علم واسرار واکنش های متابولیکی را بازگو کند،وجود ندارد.

اکثراً به اشتباه رژیم کلینیک کلوند نامیده می شد.رژیم سه روزه طرحی تنظیم شده است که باید سه روز دقیقاً از آن پیروی کرد.چهار تا پنج روز رژیم غذایی معمول خود را پیش بگیرید و مجدداً رژیم سه روزه را دنبال کنید.

جدید ترین رژیم های غذایی:

هر روزه رژیم های غذایی و متدهای مختلف کاهش وزن مختلفی فریبکارانه ترویج می یابند.برای نمونه:

رژیم سوپ کلم

رژیم 3 روزه

رژیم atkins

رژیم سواحل جنوب ...
به افرادی که از رژیم 3 روزه تبعیت می کنند قول می دهیم که حدود 4.5 کیلوگرم (10 پوند) کاهش وزن طی این 3روز داشته باشند. گرچه در واقع بیشتر این کاهش وزن بسبب از دست دادن مایعات است،نه سوختن چربی های نا مطلوب بدن.برای رسیدن به کاهش وزن پیشنهاد شده، ورزش در این متد ذکر نشده است.

آنچه میتوانید بخورید:
رژیم 3 روزه،برنامه غذایی فوق العاده خاصی است که باید دقیقاً اجرا شود.قسمت هایی که باید خورده شوند دقیقاً تعیین شده اند و به افرادی که تحت این رژیم غذایی قرار دارند هشدار داده می شود که بیش از غذاهای تعیین شده،چیزی نخورند،در غیر این صورت کاهش 10 پوندی در وزن خود نخواهند داشت.

بعلاوه افرادی که تحت این رژیم غذایی اند نباید کمتر از آنچه در برنامه ی غذاییشان است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنند.
در جزئیات این رژیم هیچ گونه ورزشی ذکر و یا توصیه نشده است.

برنامه ی غذایی رژیم 3 روزه:

روز اوّل

صبحانه

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

یک دوم گرپ فروت یا آب آن

1 تکه نان تست (برشته) و 1 قاشق سوپ خوری کره ی بادام زمینی

ناهار

نیمی از یک تن ماهی

1 تکه نان برشته

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

شام

حدوداً 90 گرم گوشت قرمز یا سفید

1 فنجان لوبیا

1 فنجان هویج

1 عدد سیب
1 فنجان بستنی وانیلی

روز دوّم

صبحانه

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

1 عدد تخم مرغ

نیمی از یک موز
1 تکه نان برشته

ناهار

1 قالب پنیر خانگی یا 1 عدد تن ماهی
8 عدد کلوچه

شام

2 ورق کالباس گوشت

1 فنجان بروکلی یا کلم

نصف فنجان هویج

نصف 1 عدد موز

نصف فنجان بستنی وانیلی

روز سوّم

صبحانه

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

5 عدد کلوچه

حدود 30 گرم پنیر خانگی
1 عدد سیب

ناهار

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

1 عدد تخم مرغ آب پز
1 تکه نان برشته

شام

1 عدد تن ماهی

1 فنجان هویج

1 فنجان گل کلم

1 فنجان خربزه یا هندوانه

نصف فنجان بستنی وانیلی
بعلاوه ی این رژیم سخت،فرد تحت این رژیم روزانه موظف به نوشیدن 4 فنجان آب یا نوشیدنی فاقد از کالری است.

مکانیسم این رژیم غذایی

در کنار نیروی معمول و جادویی،گمان می شود ترکیب غذایی موجود در این برنامه واکنش های متابولیک را ایجاد کرده و سبب افزایش سوختن چربی ها می شود.

بدون یک مؤلف یا کتاب،هیچ مدرک یا توضیحی در مورد چگونگی رژیم 3 روزه که چربی ها را می سوزاند،انرژی را افزایش می دهد،بدن را پاک می کند یا کلسترول را کاهش می دهد،وجود ندارد.
همان طوری که از نام این رژیم پیداست،تنها 3 روز به طول می انجامد.اگرچه می توان آن را به دفعات و با فواصل 4-5 روزه تکرار کرد.هدف از فواصل موجود در این رژیم بازگشت به برنامه ی غذایی عادی جهت پیش گیری از کاهش متابولیسم بدن،جمع شدن مجدد چربی ها و احساس گرسنگی است.

متخصصان چه می گویند :

رژیم غذایی 3 روزه ارتباطی به کلینیک معتبر کلولند (Cleveland Clinic) ندارد.چیزی به عنوان رژیم غذایی Cleveland Clinic وجود ندارد.

Cindy Moore(رئیس بخش تغذیه درمانی Cleveland Clinic) می گوید :

تنها عامل مؤثر در کاهش وزن دریافت کالری کمتر است،نه ترکیب غذایی و واکنش های متابولیک.پیروی از این رژیم غذایی در حالی که انرژی دریافتی بدن در روز کمتر از 1000 کالری باشد موضوعی است که مور از آن ابراز نگرانی می کند.از آنجایی که این برنامه غذایی روزانه 1000 کالری به بدن می رساند باعث کاهش متابولیسم بدن شده و قطع رژیم،سبب افزایش وزن با سرعتی بیش از قبل می شود.

مور هم چنین می افزاید: این رژیم سیکل معیوبی در بدن ایجاد می کند که باعث می شود به دنبال 3 روز گرسنگی کشیدن با اشتهای بیشتری در روز های آینده مواجه شوید.این رژیم بسیار یکنواخت بوده و باعث می شود فرد در پایان این 3 روز با خوشنودی به برنامه ی غذایی سابق خود بازگردد.بدون اینکه مشکل اضافه وزن او بر طرف شده باشد.
به بیان دیگر این رژیم 3 روزه برای تغییر عادات غذایی و سبک زندگی سالم تر (که پایه و اساس کنترل وزن هستند) مفید نیست.دلیل کاهش وزن دراین رژیم، کمبود کربوهیدرات است که باعث از دست دادن آب بدن می شود.با بازگشت فرد به رژیم با مقدار عادی کربوهیدرات،آب بدن نیز بازگشته و مجدداً دچار افزایش وزن می شود.

رژیم غذایی بجای تغییر سبک زندگی!!
متخصصان نگران این موضوع هستند که وقتی فرد نتواند طبق رژیم غذایی مورد نظر عمل کند خود را مقصر می داند و احساس شکست می کند.

مور می گوید: رژیم های غذایی در هر دوره ی زمانی قابل تحمل نیستند و همین مسئله باعث می شود که بسیاری از مردم این رژیم ها را بی فایده دانسته و از آنها دست بکشند و یا به درستی به آن عمل نکنند.
کاهش وزن با رژیم 3 روزه ممکن می باشد و تنها دلیل آن نیز کاهش دریافت کالری است.رژیم گرفتن و بازگشت مجدد به برنامه ی غذایی عادی روش مطلوبی برای کنترل وزن نمی باشد،بلکه بهتر است سبک زندگی خود را سالم تر کنیم.

در پایان:

اگر در جستجوی وزن متعادل هستید،کالری دریافتی روزانه ی خود را کنترل کنید،ورزش کنید و از یک برنامه ی غذایی متنوع و سالم پیروی کنید.
برای کاهش وزن فقط پیروی از یک رژیم غذایی کوتاه مدت،بدون ایجاد تغییر در عادات غذایی کافی نیست.

 



:: بازدید از این مطلب : 952
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا می خواهید انرژی تان کم نشود؟

تقریبا هر روز با اشخاصی مواجه می ‌شویم که از احساس خستگی شکایت می‌کنند. اغلب اوقات این شکایت‌ها بعد از صرف ناهار بیشتر می‌شود، زیرا افراد احساس افت جسمی و روحی بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا، متاسفانه زندگی پُر تلاطم امروزی در واقع به بخشی طبیعی از عمر انسان‌ها تبدیل شده است، بنابراین بسیاری از مردم نمی ‌توانند برای خستگی خود چاره ی مناسبی پیدا کنند.

همواره این چالش برای انسان ها وجود دارد که علاوه بر حفظ سلامتی خود، بتوانند انرژی بدنی خود را نیز حفظ کنند. هر چند با افزایش سن، این انرژی کاهش می‌یابد، اما راه‌هایی وجود دارند که می توانند روند این کاهش را کند کنند و انرژی حیاتی را در بدن ذخیره نمایند.

در این مقاله چند راه کار برای افزایش سطح انرژی بدن توصیه شده است:

اول از همه مصرف موز و هندوانه توصیه می‌شود، چون این دو میوه انرژی بدن را به همان سرعت شیرینی‌ها تجدید می ‌کنند. در واقع موز حاوی قند بالایی است، اما بر خلاف قندهای مصنوعی، میوه‌های تازه می‌توانند املاح،‌ ویتامین‌ها و فیبر غذایی را نیز به بدن برسانند که بسیار مفید هستند.

توصیه بعدی، مصرف هویج و سیب زمینی است. این دو خوردنی خوشمزه مثل تنقلات شیرین می‌توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عین حال بر خلاف فست فودها و تنقلات، مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می‌کنند؛ همانند ویتامین C , A ، اسید فولیک و پتاسیم.

خوردنی پُرانرژی بعدی برشتوک و گندمک سبوس دار است که حتی بدون افزودن شکر هم حاوی انرژی بالایی است و جزو مواد غذایی مهم در فهرست غذایی صبحانه محسوب می‌شود.

هم چنین برای حفظ انرژی بدن، نوشیدن آب توصیه می‌شود. اگر روزانه به ویژه در هوای گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشید، می‌توانید آبی را که از دست می‌دهید به خوبی تامین کنید و تا احساس تشنگی صبر نکنید، چون بدن دائما در حال از دست دادن آب است. سعی کنید همیشه لیوان پر از آب روی میزتان باشد.

نکته پایانی و مهم بعدی برای استفاده ی صحیح از انرژی بدنتان این است که به موقع استراحت کنید،‌ آرامش خود را حفظ کنید و تغذیه مناسبی داشته باشید.

روزی 20 تا 25 دقیقه مدیتیشن انجام دهید.

در شبانه روز کمتر از شش تا هفت ساعت نخوابید. هم چنین چرت 15 تا 20 دقیقه ای نیمروز را فراموش نکنید.

در روز دو بار و هر بار 10 دقیقه حرکات ورزشی کششی انجام دهید. این کار جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد.

تمام این اقدامات مدیریت ذخیره انرژی نامیده می‌شوند که در حفظ انرژی بدن بسیار حائز اهمیت هستند.


بخش تغذیه و سلامت تبیان

 



:: بازدید از این مطلب : 979
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://s1.picofile.com/file/6303369214/salar.jpg



:: بازدید از این مطلب : 990
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 



:: بازدید از این مطلب : 786
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
دست ها بالا بود

هر کس سهم خودش را طلبید

سهم هر کس که رسید داغ تر از دل ما بود

نوبت من که رسید

سهم من یخ زده بود

سهم من چیست مگر

یک پاسخ

پاسخ یک حسرت

سهم من کوچک بود

قد انگشتانم

عمق آن وسعت داشت

وسعتی تا ته دلتنگی ها

شاید از وسعت آن بود که بی پاسخ ماند

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1106
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

منظور از ناتوانی جنسی  عدم توانایی در ایجاد و نگهداری نعوظ در مرد میباشد . این مشکل معمولاً دلایل بدنی و روانی داشته با افزایش سن شیوع بیشتری پیداکرده و تقریباً 30 میلیون امریکایی را اسیر خود ساخته است . از جمله زمینه های بدنی ایجاد کننده ناتوانی جنسی میتوان به مشکلات سیستم عصبی ، عروقی و هورمونی اشاره نمود . مصرف مشروبات الکلی  ، استفاده از داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی و همچنین داروهای فشار خون ، استعمال کوکائین و سیگار از جمله عوامل ایجاد کننده ناتوانی جنسی میتوانند باشند . در مورد بررسی رابطه بین سیگار و ناتوانی جنسی پژوهشی در دانشگاه تولین انجام پذیرفته است که به شکل علمی نشان میدهد افراد سیگاری بیش از سایرین در معرض مشکل ناتوانی قرار دارند . پژوهش انجام شده در مورد رابطه بین استفاده از سیگار و ناتوانی جنسی در مردان نشان میدهد به موازات افزایش تعداد سیگار های استفاده شده در روز ، شکایت مردان از ناتوانی جنسی بالا تر بوده است  . نتایج های این تحقیق که آزمودنی های آن  7684  مرد  چینی 74-35 ساله بوده اند در ژرنال امریکایی اپیدمی مندرج گشته است . این رابطه معنا دارکه بین تعداد استعمال روزانه سیگار و میزان ناتوانی جنسی وجود دارد در بیماران دیابتی شکل قویتری نیز پیدا مکند . در تحقیق دیگری نشان داده شده است که افرادی که دچار فشار خون هستند و سیگار هم میکشند 26 بار بیش از سایرین با مشکل ناتوانی جنسی روبرو هستند .

 اگر چه ناتوانی جنسی بیماری خطرناک ویا مشکلی که زندگی فرد را به خطر بیاندازد نمیباشد ، لیکن به نوعی کیفیت  زندگی را تحت تاثیر خود قرار میدهد و علت مراجعه 50% از افراد به کلینیک های جنسی را شامل میشود. در درمان ناتوانی جنسی راهکارهای بدنی و روانی تواماً توصیه میگردد . در بعد بدنی و فیزیکی استفاده از دستگاه مکنده ، نصب وسیله کمکی درناحیه دستگاه تناسلی ، تزریق موضعی و قرص های خوراکی و در بعد روانی شناخت درمانی ، رفتار درمانی ، آموزش مهارت های بین فردی است که از هر دو شریک جنسی و نه فقط مرد ، خواسته میشود تا در پیاده سازی تکنیک ها ارائه گر نقش اصلی در درمان باشند.



:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

صبر کن تا کامل لود بشه

صورة اصلن ما یعور

 



:: بازدید از این مطلب : 777
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با هر username كه باشم، من را connect می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تا خودم نخواهم مرا D.C نمی كند .

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با یك delete هر چی را بخواهم پاك می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه friend برای من add می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه wallpaper كه update می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با اینكه خیلی بدم من را log off نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همه چیز من را می داند ولی SEND TO ALL نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می گذارد هر جایی كه می خواهم Invisibel بروم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه جزء friend هام می ماند و من را delete و ignore نمی كند.

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه اجازه، undo كردن را به من می دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه آن من را install كرده است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت به من پیغام the line busy نمی دهد
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اراده كنم، ON می شود و من می توانم باهاش حرف بزنم
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه دلش را می شكنم، اما او باز من را می بخشد و shout down ام نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه password اش را هیچ وقت یادم نمی رود، كافیه فقط به دلم سر بزنم


aseman.jpg

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تلفنش همیشه آنتن می دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه شماره اش همیشه در شبكه موجود است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت پیغام no response to نمی دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هرگز گوشی اش را خاموش نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت ویروسی نمی شود و همیشه سالم است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچوقت نیازی نیست براش BUZZ بدهم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه آهنگ حرف هاش همیشه من را آرام می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه نامه هاش چند كلمه ای بیشتر نیست، تازه spam هم
 تو كارش نیست


خدا را دوست دارم ، بخاطر اینكه وسط حرف زدن نمی گوید، وقت ندارم، باید بروم یا دارم با كس دیگری حرف می زنم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه من را برای خودم می خواهد، نه خودش

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه وقت دارد حرف هایم را بشنود

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه فقط وقت بی كاریش یاد من نمی افتد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می توانم از یكی دیگر پیشش گله كنم، بگویم كه ....

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه پیشم می ماند و من را تنها نمی گذارد، دوست داشتنش ابدی است

به خاطر اینكه می توانم احساسم را راحت بگویم، نه اصلا نیازی نیست بگویم، خودش
 میتواند نگفته، حرف ام را بخواند


خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه به من می گوید دوستم دارد و دوست داشتنش اش را مخفی نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تنها كسی است كه می توانی جلوش بدون اینكه خجل بشوی گریه كنی، و بگویی دلت براش تنگ شده

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه ، می گذارد دوستش داشته باشم ، وقتی می دانم لیاقت آنرا ندارم

خدا را دوست دارم به خاطر اینكه از من می پذیرد كه بگویم : خدا را دوست دارم



:: بازدید از این مطلب : 966
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
این نقاشی توسط پسرکی مکزیکی-آمریکایی کشیده شده که از بدو تولد از مادرش ایدز گرفته است. این نقاشی برنده 16 جایزه بین‌المللی شده و از آن به عنوان نماد در NGOهای مبارزه با ایدز استفاده می‌شود.

 

 

 

مبتلا به ایدز هستم ، لطفا مرا در آغوش بگیرید

 



:: بازدید از این مطلب : 939
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

10.jpg


13.jpg


5.jpg


2.jpg


11.jpg


6.jpg


9.jpg


4.jpg


3.jpg


7.jpg


8.jpg


12.jpg


1.jpg

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1023
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
تفریحات سالم
 
14.jpg
 





1.jpg



2.jpg



12.jpg


موتورسیکلت دوگانه سوز
5.jpg



10.jpg

به خدا اینجا دربنده
15.jpg


در جمع دختران نابینااااا
7.jpg


9.jpg



13.jpg



8.jpg



16.jpg



3.jpg



4.jpg



18.jpg






پشت صحنه از یک گزارش مردمی
17.jpg

 


:: بازدید از این مطلب : 955
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

084a233aaf321abd30265cb4c258f612.jpg

 

یك مادر چینی كه بعد از تولد نوزادش مقدار زیادی شیر دارد، هر روز با شیر اضافه خود نوزادش را حمام می‌كند. به گفته این مادر او روزانه حدود 2 لیتر شیر دارد و این مقدار شیر برای تغذیه دخترش كه 6 هفته از تولدش می‌گذرد خیلی زیاد است. به همین علت او هر روز با اضافه شیر خود نوزادش را در وانی از شیر حمام می كند.


33376676987884421475.gif
این خانم كه به پیشنهاد مادرش تصمیم به این كار گرفته است می‌گوید در این مدتی كه نوزاد را با شیر خودش حمام می‌كند پوست دخترش خیلی نرم و روشن تر شده و هر روز سفیدتر می‌شود.
مادر نوزاد می‌گوید تصمیم دارد با شیر اضافه‌اش مسوولیت شیر دادن به چند نوزاد دیگر را قبول كند تا استفاده بهتری داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1119
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1389 | نظرات ()