نوشته شده توسط : nahal

اخبار پزشکی: درمان بیماری ام اس با زعفران!!!
دانشمندان هندی اعلام کردند ماده‌ای در زعفران ایرانی وجود دارد که به درمان بیماری ام اس کمک می‌کند. دانشمندان هندی موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان بیماری ام اس و تصلب شرایین موثر است.ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند. چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق محافظتی از بین می رود. بر‌ اساس یافته‌های محققان، مصرف زعفران ایرانی که حاوی کروسین است، می‌تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می‌شود را تا حد زیادی کاهش دهد.


:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص خوراکی و درمانی بلوط

مشخصات:
درختی با عمر طولانی است که دارای پوست خاکستری و تاج گرد و عریض می باشد.برگها به رنگ سبز تیره ،به شکل تخم مرغ با حاشیه ای مواج و بدون دمبرگ می باشند.گلهای نر بصورت گروهی روی یک پایه و به شکل آویزان می رویند،گلهای ماده بر روی دمگل های بلند از بغل برگها میرویند و در گروه های 2 – 5 تایی بوده و دارای کاسه ای هستند که از فلس پوشیده شده است و میوه داخل همین کاسه تشکیل می شود . پراکندگی: مناطق معتدل جنوب اروپا،قفقاز وآناتولی در ایران در آذربایجان و خراسان یافت می شود.

خواص:
* ضد اسهال : بدلیل وجود تانن زیاد،قابض ( مایعات اطراف را به خود جذب می کند ) بوده و در اسهال های آبکی حاد،دفعات اسهال را کم می کند.

* ضد التهاب : به خاطر ترکیبات فلاونوئیدی خواص ضد التهابی دارا می باشد و این اثررا در مخاط روده ، پوست و بواسیر نشان می دهد. * کاهنده ترشحات : با اثر قابض ترشحات اضافی بافت را بخود گرفته و در عین حال ایجاد حساسیت و تحریک نمی کند.

موارد مصرف: درمان * اگزما : بخصوص در اگزمای حاد که ترشحات زیادی دارد با کم کردن ترشحات و کاهش التهاب موثر می باشد. * اسهال : با کاهش ترشحات روده ای منجر به کاهش دفعات اسهال می گردد . * بواسیر : با کاهش تورم عروق منجر به کم شدن تورم و التهاب هموروئید می شود.

* التهاب مقعد : در التهاب انتهای روده بزرگ و مقعد موثر می باشد . * کورک : منجر به رسیدن کورک و سر باز کردن آن می شود . * التهاب لبه پلک : منجر به کاهش التهاب ، تورم و درد می گردد .

موارد منع مصرف و احتیاط: * در مواردی که سطح وسیعی از پوست آسیب دیدگی دارد بدلیل احتمال جذب غیر قابل کنترل تانن ها مصرف موضعی و حمام ممنوع است .

* در اگزما های خونریزی دهنده محدودیت مصرف دارد. * در نارسائی قلبی متوسط و پیشرفته منع مصرف دارد . * در عفونتهای پوستی منع مصرف دارد.

تداخلات داروئی: * در صورت مصرف توام با آلکالوئیدها و داروهای قلیائی احتمال رسوب دارو و کاهش جذب آنها وجود دارد . * تانن بلوط منجر به رسوب نمکهای آهن شده و عدم جذب کافی آهن را موجب می شود. مصرف در دوران بارداری: بدلیل نبود مطالعات کافی با احتیاط صورت گیرد.

مصرف در دوران شیردهی: با احتیاط صورت گیرد.

‏خواص خوراکی و درمانی بلوط

مشخصات:
درختی با عمر طولانی است که دارای پوست خاکستری و تاج گرد و عریض می باشد.برگها به رنگ سبز تیره ،به شکل تخم مرغ با حاشیه ای مواج و بدون دمبرگ می باشند.گلهای نر بصورت گروهی روی یک پایه و به شکل آویزان می رویند،گلهای ماده بر روی دمگل های بلند از بغل برگها میرویند و در گروه های 2 – 5 تایی بوده و دارای کاسه ای هستند که از فلس پوشیده شده است و میوه داخل همین کاسه تشکیل می شود .
پراکندگی:
مناطق معتدل جنوب اروپا،قفقاز وآناتولی در ایران در آذربایجان و خراسان یافت می شود.

خواص:
* ضد اسهال : بدلیل وجود تانن زیاد،قابض ( مایعات اطراف را به خود جذب می کند ) بوده و در اسهال های آبکی حاد،دفعات اسهال را کم می کند.

* ضد التهاب : به خاطر ترکیبات فلاونوئیدی خواص ضد التهابی دارا می باشد و این اثررا در مخاط روده ، پوست و بواسیر نشان می دهد.
* کاهنده ترشحات : با اثر قابض ترشحات اضافی بافت را بخود گرفته و در عین حال ایجاد حساسیت و تحریک نمی کند.

موارد مصرف:
درمان
* اگزما : بخصوص در اگزمای حاد که ترشحات زیادی دارد با کم کردن ترشحات و کاهش التهاب موثر می باشد.
* اسهال : با کاهش ترشحات روده ای منجر به کاهش دفعات اسهال می گردد .
* بواسیر : با کاهش تورم عروق منجر به کم شدن تورم و التهاب هموروئید می شود.

* التهاب مقعد : در التهاب انتهای روده بزرگ و مقعد موثر می باشد . 
* کورک : منجر به رسیدن کورک و سر باز کردن آن می شود .
* التهاب لبه پلک : منجر به کاهش التهاب ، تورم و درد می گردد .

موارد منع مصرف و احتیاط:
* در مواردی که سطح وسیعی از پوست آسیب دیدگی دارد بدلیل احتمال جذب غیر قابل کنترل تانن ها مصرف موضعی و حمام ممنوع است .

* در اگزما های خونریزی دهنده محدودیت مصرف دارد.
* در نارسائی قلبی متوسط و پیشرفته منع مصرف دارد .
* در عفونتهای پوستی منع مصرف دارد.

تداخلات داروئی:
* در صورت مصرف توام با آلکالوئیدها و داروهای قلیائی احتمال رسوب دارو و کاهش جذب آنها وجود دارد .
* تانن بلوط منجر به رسوب نمکهای آهن شده و عدم جذب کافی آهن را موجب می شود.
مصرف در دوران بارداری:
بدلیل نبود مطالعات کافی با احتیاط صورت گیرد.

مصرف در دوران شیردهی:
با احتیاط صورت گیرد.‏


:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

11 گیاه دارویی پایین آورنده قند خون:

این یادداشت، اشاره ‌ای دارد به برخی از مهم‌ ترین گیاهان دارویی با خواص کاهش‌ دهندگی قند خون که گزارش‌ های بالینی و آزمایشگاهی معتبر مبنی بر موثر بودن آن ها موجود است و همچنین نگاهی می ‌اندازد به گیاهان دارویی که در طب سنتی ایران در درمان بیماری دیابت تجویز می ‌شوند. 1- پیاز و سیر سیر از سبزی‌ هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد. این گیاه حداقل 3 هزار سال در طب چین كاربرد داشته است.
پیاز نیز یكی از قدیمی ‌ترین گیاهان زراعی است كه از هزاران سال قبل به عنوان طعم ‌دهنده غذاها و همچنین دارو از آن استفاده می ‌شود. ترکیبات فعال گوگردی مانند آلیل‌ پروپیل دی ‌سولفید موجود در پیاز و اکسیدآلیل دی‌ سولفید موجود در سیر نقش اصلی را در کاهش قندخون دارند. پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین در خون می ‌شوند. هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش می ‌یابد. مصرف قرص ‌های سیر به میزان 2400 میلی‌ گرم در روز به مدت 3 ماه، قند خون را مختصرا كاهش می ‌دهد. گیاهان دارویی توسط بیماران دیابتی تحت هیچ شرایطی نباید بدون نظر تیم پزشکی مصرف شوند. 2- خیار تلخ
این میوه شبیه كدوی زگیل‌ دار است و در نواحی گرمسیر مانند آمازون، آفریقای‌ شرقی و آسیا رشد می‌ كند و در آمریكای‌ جنوبی به عنوان غذا و دارو كشت می ‌شود. میوه تازه آن به رنگ سبز است كه با رسیدن به رنگ نارنجی- زرد تبدیل می ‌شود. تمام قسمت ‌های این میوه بسیار تلخ است. میوه خیار تلخ حاوی ماده ‌ای شبیه انسولین است و مصرف روزانه حدود 60 گرم شیره این گیاه به کاهش مختصر قندخون منجر می ‌شود.

3- شنبلیله این گیاه بومی ‌ایران است و در بیشتر نواحی ایران می‌ روید و به عنوان سبزی خوراکی کاشته ‌شده و مصرف می ‌شود.
تجویز 15 تا 50 گرم پودر دانه شنبلیله خیسانده در آب موجب کاهش قندخون ناشتا و بعد از غذا می‌ شود. پودر دانه شنبلیله علاوه بر کاهش مختصر قندخون باعث کاهش چربی ‌های خون نیز می ‌شود. 4- سیاه گیله در ایران تنها یک گونه از قره ‌قات وجود دارد که آن هم در جنگل‌ های تالش و نواحی مرطوب رشد می‌ كند که در زبان محلی به آن سیاه گیله می ‌گویند. میوه آن را می ‌توان هم به صورت تازه و هم خشك شده مصرف كرد یا در تهیه انواع مرباها و دسرها به كار برد. برگ‌ های این گیاه در طب سنتی در درمان بیماری دیابت استفاده می‌ شود. اثر ضددیابت یک بار مصرف عصاره این گیاه که اثری مشابه انسولین دارد، تا چند هفته در بدن باقی می ‌ماند. به علاوه این گیاه دارویی در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی- عروقی، عصبی، کلیوی و چشمی‌ تا حدی موثر است. عصاره آن به مقدار80 تا 160 میلی ‌گرم 3 بار در روز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می ‌شود.

5- خار مریم
خار مریم اصالتا بومی ‌منطقه مدیترانه است. این گیاه امروزه در سراسر نقاط دنیا از اروپا تا آسیا و از آفریقا تا آمریکای شمالی گسترده شده است. این گیاه دارویی موجب افزایش حساسیت سلول‌ ها به انسولین و کاهش قندخون می ‌شود. ماده موثر آن سیلی مارین نام دارد که تجویز آن به مقدار 200 میلی ‌گرم 3 بار در روز موجب کاهش مختصر قندخون ناشتا و هموگلوبین HbA1C و چربی ‌های خون می‌ شود. 6- هندوانه ابوجهل هندوانه ابوجهل یا خربزه روباه یکی از گیاهان دارویی متعلق به خانواده خیارها و کدوها است. این گیاه بومی ‌ایران بوده و در نواحی جنوبی کشور و مناطقی مانند جنوب استان خراسان یافت می ‌شود. میوه این گیاه دارای گلوکوزید قابل ‌تبلوری با طعم بسیارتلخ به نام کولوسنتین است. این گلوکوزید که به حالت متبلور و خالص به رنگ زرد است، در آب به نسبت 20 درصد حل می ‌شود و اگر هیدرولیز شود، گلوکز و ماده‌ ای به نام کولوسنتتین می ‌دهد. در طب سنتی بسیاری از کشورها از جمله ایران تجویز میوه این گیاه جهت کاهش قند خون متداول است. میوه این گیاه بسیار سمی ‌است و مصرف مقدار زیاد آن باعث اسهال ‌خونی و درنهایت مرگ می‌ شود. تجویز مقدار 100 میلی ‌گرم 3 بار در روز ماده موثر هندوانه ابوجهل به مدت 2 ماه در بیماران دیابتی نوع دوم، موجب كاهش مختصر میزان هموگلوبین   HbA1C و قندخون ناشتا می ‌شود. تجویز این مقدار به مدت 2 ماه در این بیماران بدون هیچ ‌گونه عوارض جانبی گوارشی، كبدی و كلیوی است.

7- پسیلیوم
پسیلیوم یا اسفرزه، گیاهی از خانواده پلانتاجیناسه‌ آ و یک داروی ملین گیاهی است که از طریق جذب آب باعث حجیم‌ شدن محتویات روده شده و با افزایش حرکات دودی شکل باعث تخلیه مدفوع می‌ شود. مصرف پودر پسیلیوم به مقدار 10 گرم در روز و به مدت 8 هفته هموگلوبین HbA1C را مختصرا كاهش می‌ دهد. 8- عدس ‌الملک
این گیاه بومی ‌ایران است و در طب سنتی جهت کاهش قندخون بیماران دیابتی تجویز می‌ شود. با این حال مصرف روزانه پودر بذر گیاه به مقدار 1500 میلی‌ گرم در روز به مدت 2 ماه اثر مفیدی بر قندخون نشان نداده است و فعلا اطلاعات علمی كافی در مورد اثرات این گیاه در دسترس نیست. 9- چای سبز
بسیاری از خواص چای سبز مربوط به ماده ‌ای به نام كاتچین است كه فعالیت آنتی ‌اكسیدانی آن بسیار بالا است. مصرف روزانه 5/1 گرم پودر چای سبز خشک موجب کاهش مختصر قندخون در بیماران دیابتی می‌ شود. مقدار توصیه ‌شده برای بیماران دیابتی مصرف 2 فنجان چای دم ‌کرده در روز است. 10- دم‌ كرده گزنه
ساقه این گیاه را پرزها و تارهای مخروطی ‌شكل پوشانده است كه در صورت لمس كردن ساقه به دست می ‌چسبد و پوست را می ‌گزد و تولید خارش و سوزش می‌ كند و شاید به همین دلیل آن را گزنه نامیده ‌اند. تخم آن نرم، ریز و تیره رنگ و مانند تخم‌ كتان است. قسمت مورد استفاده این گیاه برگ‌ های تازه، ریشه، شیره و دانه آن است. گزنه در طب سنتی ایران به عنوان یك داروی كاهنده گلوكز خون معرفی شده است. عصاره برگ گزنه می ‌تواند یك نقش حفاظتی در برابر افزایش میزان قندخون و تخریب سلول ‌های پانكراس داشته باشد. 11 - کلپوره همدانی، مریم نخودی همدانی
استفاده از این گیاه به ‌طوری که در کتب دارویی قدیمی ‌آمده است به زمان‌ های دور نسبت داده می‌ شود. بقراط، دیوسکورید، پلین و جالینوس از این گیاه در آثار خود نام برده ‌اند. عصاره این گیاه محتوی مواد موثره زیره است. مصرف عصاره این گیاه به مقدار 125 میلی ‌گرم به ازای هر كیلوگرم وزن بدن به مدت 6 هفته قندخون را مختصرا كاهش می‌ دهد. حرف آخر در مجموع، مصرف گیاهان دارویی توسط بیماران دیابتی تحت هیچ شرایطی نباید بدون نظر تیم پزشکی انجام شود. این گیاهان دارویی نباید جایگزین داروهای ضددیابت یا انسولین در بیماران دیابتی شود چرا که اولا اثر این گیاهان بر کاهش قندخون خفیف است و ثانیا از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و ثالثا ممکن است با دیگر داروهای مورد استفاده بیماران تداخل داشته باشند. همچنین عوارض و اثرات مصرف طولانی مدت این گیاهان ناشناخته است. در حال حاضرهیچ‌ گونه توصیه ‌ای علمی ‌در ارتباط با مصرف آن ها وجود ندارد.

منبع: دكتر سیدمحسن خوش‌ نیت متخصص غدد و متابولیسم

‏11 گیاه دارویی پایین آورنده قند خون:

این یادداشت، اشاره ‌ای دارد به برخی از مهم‌ ترین گیاهان دارویی با خواص کاهش‌ دهندگی قند خون که گزارش‌ های بالینی و آزمایشگاهی معتبر مبنی بر موثر بودن آن ها موجود است و همچنین نگاهی می ‌اندازد به گیاهان دارویی که در طب سنتی ایران در درمان بیماری دیابت تجویز می ‌شوند.
1- پیاز و سیر
سیر از سبزی‌ هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد. این گیاه حداقل 3 هزار سال در طب چین كاربرد داشته است.
پیاز نیز یكی از قدیمی ‌ترین گیاهان زراعی است كه از هزاران سال قبل به عنوان طعم ‌دهنده غذاها و همچنین دارو از آن استفاده می ‌شود. ترکیبات فعال گوگردی مانند آلیل‌ پروپیل دی ‌سولفید موجود در پیاز و اکسیدآلیل دی‌ سولفید موجود در سیر نقش اصلی را در کاهش قندخون دارند.
پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین در خون می ‌شوند. هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش می ‌یابد. مصرف قرص ‌های سیر به میزان 2400 میلی‌ گرم در روز به مدت 3 ماه، قند خون را مختصرا كاهش می ‌دهد.
گیاهان دارویی توسط بیماران دیابتی تحت هیچ شرایطی نباید بدون نظر تیم پزشکی مصرف شوند.
2- خیار تلخ
این میوه شبیه كدوی زگیل‌ دار است و در نواحی گرمسیر مانند آمازون، آفریقای‌ شرقی و آسیا رشد می‌ كند و در آمریكای‌ جنوبی به عنوان غذا و دارو كشت می ‌شود. میوه تازه آن به رنگ سبز است كه با رسیدن به رنگ نارنجی- زرد تبدیل می ‌شود.
تمام قسمت ‌های این میوه بسیار تلخ است. میوه خیار تلخ حاوی ماده ‌ای شبیه انسولین است و مصرف روزانه حدود 60 گرم شیره این گیاه به کاهش مختصر قندخون منجر می ‌شود.

3- شنبلیله
این گیاه بومی ‌ایران است و در بیشتر نواحی ایران می‌ روید و به عنوان سبزی خوراکی کاشته ‌شده و مصرف می ‌شود.
تجویز 15 تا 50 گرم پودر دانه شنبلیله خیسانده در آب موجب کاهش قندخون ناشتا و بعد از غذا می‌ شود. پودر دانه شنبلیله علاوه بر کاهش مختصر قندخون باعث کاهش چربی ‌های خون نیز می ‌شود.
4- سیاه گیله
در ایران تنها یک گونه از قره ‌قات وجود دارد که آن هم در جنگل‌ های تالش و نواحی مرطوب رشد می‌ كند که در زبان محلی به آن سیاه گیله می ‌گویند. میوه آن را می ‌توان هم به صورت تازه و هم خشك شده مصرف كرد یا در تهیه انواع مرباها و دسرها به كار برد. برگ‌ های این گیاه در طب سنتی در درمان بیماری دیابت استفاده می‌ شود.
اثر ضددیابت یک بار مصرف عصاره این گیاه که اثری مشابه انسولین دارد، تا چند هفته در بدن باقی می ‌ماند. به علاوه این گیاه دارویی در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی- عروقی، عصبی، کلیوی و چشمی‌ تا حدی موثر است. عصاره آن به مقدار80 تا 160 میلی ‌گرم 3 بار در روز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می ‌شود.

5- خار مریم
خار مریم اصالتا بومی ‌منطقه مدیترانه است. این گیاه امروزه در سراسر نقاط دنیا از اروپا تا آسیا و از آفریقا تا آمریکای شمالی گسترده شده است. این گیاه دارویی موجب افزایش حساسیت سلول‌ ها به انسولین و کاهش قندخون می ‌شود. ماده موثر آن سیلی مارین نام دارد که تجویز آن به مقدار 200 میلی ‌گرم 3 بار در روز موجب کاهش مختصر قندخون ناشتا و هموگلوبین HbA1C و چربی ‌های خون می‌ شود.
6- هندوانه ابوجهل
هندوانه ابوجهل یا خربزه روباه یکی از گیاهان دارویی متعلق به خانواده خیارها و کدوها است. این گیاه بومی ‌ایران بوده و در نواحی جنوبی کشور و مناطقی مانند جنوب استان خراسان یافت می ‌شود. میوه این گیاه دارای گلوکوزید قابل ‌تبلوری با طعم بسیارتلخ به نام کولوسنتین است. این گلوکوزید که به حالت متبلور و خالص به رنگ زرد است، در آب به نسبت 20 درصد حل می ‌شود و اگر هیدرولیز شود، گلوکز و ماده‌ ای به نام کولوسنتتین می ‌دهد.
در طب سنتی بسیاری از کشورها از جمله ایران تجویز میوه این گیاه جهت کاهش قند خون متداول است. میوه این گیاه بسیار سمی ‌است و مصرف مقدار زیاد آن باعث اسهال ‌خونی و درنهایت مرگ می‌ شود.
تجویز مقدار 100 میلی ‌گرم 3 بار در روز ماده موثر هندوانه ابوجهل به مدت 2 ماه در بیماران دیابتی نوع دوم، موجب كاهش مختصر میزان هموگلوبین  HbA1C و قندخون ناشتا می ‌شود. تجویز این مقدار به مدت 2 ماه در این بیماران بدون هیچ ‌گونه عوارض جانبی گوارشی، كبدی و كلیوی است.

7- پسیلیوم
پسیلیوم یا اسفرزه، گیاهی از خانواده پلانتاجیناسه‌ آ و یک داروی ملین گیاهی است که از طریق جذب آب باعث حجیم‌ شدن محتویات روده شده و با افزایش حرکات دودی شکل باعث تخلیه مدفوع می‌ شود. مصرف پودر پسیلیوم به مقدار 10 گرم در روز و به مدت 8 هفته هموگلوبین HbA1C را مختصرا كاهش می‌ دهد.
8- عدس ‌الملک
این گیاه بومی ‌ایران است و در طب سنتی جهت کاهش قندخون بیماران دیابتی تجویز می‌ شود. با این حال مصرف روزانه پودر بذر گیاه به مقدار 1500 میلی‌ گرم در روز به مدت 2 ماه اثر مفیدی بر قندخون نشان نداده است و فعلا اطلاعات علمی كافی در مورد اثرات این گیاه در دسترس نیست.
9- چای سبز
بسیاری از خواص چای سبز مربوط به ماده ‌ای به نام كاتچین است كه فعالیت آنتی ‌اكسیدانی آن بسیار بالا است. مصرف روزانه 5/1 گرم پودر چای سبز خشک موجب کاهش مختصر قندخون در بیماران دیابتی می‌ شود. مقدار توصیه ‌شده برای بیماران دیابتی مصرف 2 فنجان چای دم ‌کرده در روز است.
10- دم‌ كرده گزنه
ساقه این گیاه را پرزها و تارهای مخروطی ‌شكل پوشانده است كه در صورت لمس كردن ساقه به دست می ‌چسبد و پوست را می ‌گزد و تولید خارش و سوزش می‌ كند و شاید به همین دلیل آن را گزنه نامیده ‌اند. تخم آن نرم، ریز و تیره رنگ و مانند تخم‌ كتان است. قسمت مورد استفاده این گیاه برگ‌ های تازه، ریشه، شیره و دانه آن است.
گزنه در طب سنتی ایران به عنوان یك داروی كاهنده گلوكز خون معرفی شده است. عصاره برگ گزنه می ‌تواند یك نقش حفاظتی در برابر افزایش میزان قندخون و تخریب سلول ‌های پانكراس داشته باشد.
11 - کلپوره همدانی، مریم نخودی همدانی
استفاده از این گیاه به ‌طوری که در کتب دارویی قدیمی ‌آمده است به زمان‌ های دور نسبت داده می‌ شود. بقراط، دیوسکورید، پلین و جالینوس از این گیاه در آثار خود نام برده ‌اند. عصاره این گیاه محتوی مواد موثره زیره است. مصرف عصاره این گیاه به مقدار 125 میلی ‌گرم به ازای هر كیلوگرم وزن بدن به مدت 6 هفته قندخون را مختصرا كاهش می‌ دهد.
حرف آخر
در مجموع، مصرف گیاهان دارویی توسط بیماران دیابتی تحت هیچ شرایطی نباید بدون نظر تیم پزشکی انجام شود. این گیاهان دارویی نباید جایگزین داروهای ضددیابت یا انسولین در بیماران دیابتی شود چرا که اولا اثر این گیاهان بر کاهش قندخون خفیف است و ثانیا از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و ثالثا ممکن است با دیگر داروهای مورد استفاده بیماران تداخل داشته باشند. همچنین عوارض و اثرات مصرف طولانی مدت این گیاهان ناشناخته است. در حال حاضرهیچ‌ گونه توصیه ‌ای علمی ‌در ارتباط با مصرف آن ها وجود ندارد.

منبع:
دكتر سیدمحسن خوش‌ نیت متخصص غدد و متابولیسم‏


:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ﺑﻬﺎﺭﻧﺎﺭﻧﺞ، ﺩﯾﺎﺯﭘﺎﻡ ﺍﺳﺖ.
..............................................
ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ
ﺍﺳﺖ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﺳﺪﺭﯾﻦ ﺩﺭ ﺑﻬﺎﺭﻧﺎﺭﻧﺞ ﺑﺎﻋﺚ
ﮐﺎﻫﺶ ﺍﺷﺘﻬﺎ ﻭ ﻗﻨﺪﺧﻮﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻃﺒﻊ
ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ .
ﺑﻬﺎﺭ ﻧﺎﺭﻧﺞ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻓﻊ
ﻧﺎﺁﺭﺍﻣﯽﻫﺎﯼ ﺟﺴﻤﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﯽ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ
ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﺻﯿﺖﻫﺎﯼ ﻣﻔﯿﺪ
ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ
ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ .
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﺻﯿﺖ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﺨﺶ ﻭ ﺿﺪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ
ﺑﻬﺎﺭ ﻧﺎﺭﻧﺞ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﯾﮏ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺩﻡ
ﻧﻮﺵ ﯾﺎ ﻋﺮﻕ ﺁﻥ ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺭﺍ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ
ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﻭ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮﻧﺪ ﺗﺎ
ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺳﺎﺑﻖ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺩ .
...................................
ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻬﺎﺭ ﻧﺎﺭﻧﺞ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ
ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﻋﻮﺍﺭﺿﯽ ﺑﺮﺍﯼ
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ
ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﺻﯿﺖ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ
ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﭘﺮﻓﺸﺎﺭﯼ ﺧﻮﻥ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ
ﻗﻠﺒﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻣﺼﺮﻑ ﺯﯾﺎﺩ ﺁﻥ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ .
ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﻬﺎﺭ ﻧﺎﺭﻧﺞ ﻭ ﺩﯾﺎﺯﭘﺎﻡ ﺩﺭ ﺭﻓﻊ ﺑﯽﺧﻮﺍﺑﯽ،
ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﺩﺭ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ، : ﺑﺮﺍﯼ
ﺭﻓﻊ ﺑﯽﺧﻮﺍﺑﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﯾﺎﺯﭘﺎﻡ ﮐﻪ
ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ، ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻋﻮﺍﺭﺿﯽ
ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻟﺐ ﺷﮑﺮﯼ ( ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﮑﺎﻑ ﺩﺭ ﻟﺐ ﻧﻮﺯﺍﺩ ) ﻭ ﮐﺎﻡ
ﺷﮑﺮﯼ ( ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﮑﺎﻑ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻥ ﻧﻮﺯﺍﺩ ) ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺑﻬﺎﺭﻧﺎﺭﻧﺞ ﺑﺮﺍﯼ
ﺧﻮﺍﺏ ﺑﻬﺘﺮ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ .
ﺍﺯ ﺧﺎﺻﯿﺖﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻬﺎﺭﻧﺎﺭﻧﺞ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ
ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺛﺮ ﺿﺪﺗﺸﻨﺞ، ﻣﻘﻮﯼ ﻣﻌﺪﻩ، ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺗﭙﺶ ﻗﻠﺐ،
ﺿﺪ ﯾﺒﻮﺳﺖ، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻐﺰ، ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ
ﺗﻨﻔﺴﯽ، ﺩﻓﻊ ﺻﻔﺮﺍ، ﺭﻓﻊ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮﻉ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ ﺩﺭ
ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ، ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ ﻣﻮﯾﺮﮒﻫﺎ ﻭ
ﺷﻔﺎﻑ ﻭ ﻧﺮﻡ ﮐﺮﺩﻥ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ .
ﺯﻧﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﺑﻪ
ﺟﺎﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺑﺎﻻ،
ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺳﻼﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﻭ
ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺭﺍ ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪ



:: بازدید از این مطلب : 916
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نقش تغذیه در زیبایی نوزاد

خوردن سيب،به ،گلابي (پدر بيشتر )،انار ،نيم ساعت قبل از صبحانه و به صورت
ناشتا، در زيبايي موثر است. همچنين معجون شير ،گردو و خرما تاثير زيادي بر
زيبايي دارد، مغز بادام و مغز تخمه خربزه قواي جنسي مرد را تقويت و بر
زيبايي فرزند موثر است.
خواندن سورهای: يوسف ، سوره يس ، سوره محمد ، سوره والعصر (برا ي صبور شدن بچه (
سيب سرخ (سوره يوسف به سيب خوانده شود به خصوص در ماه هشتم
گلابي (صبح ناشتا )
انار (دادن چند قطره آب انار شيرين سبب خوش صدا شدن نوزاد مي شود)
به
هلو
خربزه
پيازچه
انگور
سبزيجات
آناناس (زیبا شدن صداي بچه )
پرتقال (بلند قد شدن بچه )
روغن زيتون (روزي يك قاشق پوست بچه را روشن مي كند)
خرما (براي آرام و صبور بودن)
رازيانه و باديان (براي داشتن نوزادي با چشمان زيبا)
عرق كاسني (در صورت در دسترس نبودن گرفتن ريشه ي كاسني و كوبيدنش و خوردنش با عسل)
انواع مربا به خصوص مرباي شقاقل)در استخوان بندي جنين موثر است
شنبليله خام يا پخته (جنين را گيسو بلند و پر مو مي كند )



:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص چای زعفران:

زعفران گیاهی است بومی اروپا و آسیا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادویه و دم کرده استفاده می شود. همان طور که همه ی شما خوب می دانید این ادویه خیلی هم گران است. دلیل آن هم این است که حدود 400 هزار کلاله ی گیاه زعفران، تنها یک کیلوگرم از این ادویه را در اختیار ما قرار می دهد. اگر چه زعفران اخیراً به دلیل گران بودن و آگاهی و شناخت مردم از دیگر گیاهان دارویی که علاوه بر این که خواص خوبی دارند و به اندازه ی زعفران هم گران نیستند، محبوبیت قبلی خود را از دست داده اما به هر حال این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنم. کاهش درد قاعدگی:
در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود. البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.

ضد افسردگی:
چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود. پیشگیری از سرطان: زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند. سلامت قلب: بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. تسکین دردهای شکمی: دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

کاهش فشار خون:
دم کرده ی زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند. خلط آور: دم کرده ی زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.

فواید دیگر:
چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است. از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موها ی پشت سر به صورت موضعی می شود.

‏خواص چای زعفران:

زعفران گیاهی است بومی اروپا و آسیا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادویه و دم کرده استفاده می شود. همان طور که همه ی شما خوب می دانید این ادویه خیلی هم گران است. دلیل آن هم این است که حدود 400 هزار کلاله ی گیاه زعفران، تنها یک کیلوگرم از این ادویه را در اختیار ما قرار می دهد.
اگر چه زعفران اخیراً به دلیل گران بودن و آگاهی و شناخت مردم از دیگر گیاهان دارویی که علاوه بر این که خواص خوبی دارند و به اندازه ی زعفران هم گران نیستند، محبوبیت قبلی خود را از دست داده اما به هر حال این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنم.
کاهش درد قاعدگی:
در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.
البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.

ضد افسردگی:
چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.
پیشگیری از سرطان:
زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند.
سلامت قلب:
بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
تسکین دردهای شکمی:
دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

کاهش فشار خون:
دم کرده ی زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.
خلط آور:
دم کرده ی زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.
 
فواید دیگر:
چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.
از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موها ی پشت سر به صورت موضعی می شود.‏


:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
‏◄آنتی اكسیدان‌ها فلفل دارای اثر ضدپیری هستند►
خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و سرطان را كاهش می دهند!
فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد. که این امر باعث پایین آمدن فشارخون میشود!
فلفل دارای خاصیت ضد باکتری است!درد موجود مفاصل بدن را تسکین می بخشد!مصرف فلفل قرمز و سبز و سایرفلفل ها به علت داشتن ماده کپسسین علاوه براینکه موجب زخم معده نمی شود بلکه ضامن سلامتی معده و کبد﴿جگر﴾ است به شرطی که درمصرف آن زیاده روی نشود.
◄مضرات:
با وجود خواص فلفل مصرف آن به افراد مبتلا به بیماری آرتریت رماتوئید (رماتیسم) توصیه نمی‌شود و این افراد بهتر است مصرف انواع فلفل‌ها را محدود كنند. کسی که به طور مداوم فلفل مصرف می کند، حساسیت گیرنده های چشایی اش به تدریج کم می شود .کسانیکه زخم معده دارند بهتراست از فلفل تند استفاده نکنند.‏

◄آنتی اكسیدان‌ها فلفل دارای اثر ضدپیری هستند► خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و سرطان را كاهش می دهند! فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد. که این امر باعث پایین آمدن فشارخون میشود!
فلفل دارای خاصیت ضد باکتری است!درد موجود مفاصل بدن را تسکین می بخشد!مصرف فلفل قرمز و سبز و سایرفلفل ها به علت داشتن ماده کپسسین علاوه براینکه موجب زخم معده نمی شود بلکه ضامن سلامتی معده و کبد﴿جگر﴾ است به شرطی که درمصرف آن زیاده روی نشود. ◄مضرات: با وجود خواص فلفل مصرف آن به افراد مبتلا به بیماری آرتریت رماتوئید (رماتیسم) توصیه نمی‌شود و این افراد بهتر است مصرف انواع فلفل‌ها را محدود كنند. کسی که به طور مداوم فلفل مصرف می کند، حساسیت گیرنده های چشایی اش به تدریج کم می شود .کسانیکه زخم معده دارند بهتراست از فلفل تند استفاده نکنند.



:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گیاهی جهت افزایش اشتها:

آیا از کمبود اشتها رنج می برید و داروهای بسیاری را امتحان کرده اید ، توصیه می کنیم این گیاه را نیز امتحان کنید زیرا تاثیر باور نکردنی دارد .

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ سداب گیاه بومی اروپاست اما در کشورهای دیگری‌ نیز به طور گسترده کشت می شود.

بوته های همیشه سبز این گیاه گل های زرد و کوچکی دارد. سداب که بوی زننده ای دارد در گذشته برای مقابله با وبا و بیماری های مسری به کار برده می شد. بوی نامطبوع آن حشرات را از خود می راند. این گیاه برای درمان گزیدگی حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. مواد موجود در برگ های خشک سداب به دلیل تبخیر شدن موجب می شود که این بو کاهش یابد.

خواص دارویی سداب:

- در قدیم مردم کشور ایتالیا این گیاه را برای تقویت بینایی به سالاد می افزودند.

- خاصیت آرامش بخش بودن آن باعث تسکین می شود و از اضطراب می کاهد.

- سداب برای برطرف کردن ناراحتی های عصبی قلبی و سردردهای عصبی موثر است.

- این گیاه گرفتگی عضلات به خصوص روده و معده را برطرف می کند.

- سداب برای افزایش اشتها، رفع باد معده و قولنج به کار برده می شود.

- Rutin نوعی فلاوانوئید، عاملی است که آسیب پذیری مویرگ ها را کاهش می دهد و آن ها را تقویت می کند و فشار خون را کاهش و گردش و جریان خون را به قلب افزایش می دهد.

- سداب دردهای روماتیسم ، مفصل ها و آرتریت را تسکین می دهد.

- این گیاه در کاهش تب و دفع سموم از طریق پوست موثر است.

- افزودن این گیاه به آب حمام در کاهش خستگی چشم ها و بهبود بیماری های پوستی موثر است.

‏گیاهی جهت افزایش اشتها:

آیا از کمبود اشتها رنج می برید و داروهای بسیاری را امتحان کرده اید ، توصیه می کنیم این گیاه را نیز امتحان کنید زیرا تاثیر باور نکردنی دارد .

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ سداب گیاه بومی اروپاست اما در کشورهای دیگری‌ نیز به طور گسترده کشت می شود.

بوته های همیشه سبز این گیاه گل های زرد و کوچکی دارد. سداب که بوی زننده ای دارد در گذشته برای مقابله با وبا و بیماری های مسری به کار برده می شد. بوی نامطبوع آن حشرات را از خود می راند. این گیاه برای درمان گزیدگی حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. مواد موجود در برگ های خشک سداب به دلیل تبخیر شدن موجب می شود که این بو کاهش یابد. 

خواص دارویی سداب: 

- در قدیم مردم کشور ایتالیا این گیاه را برای تقویت بینایی به سالاد می افزودند. 

- خاصیت آرامش بخش بودن آن باعث تسکین می شود و از اضطراب می کاهد.

- سداب برای برطرف کردن ناراحتی های عصبی قلبی و سردردهای عصبی موثر است. 

- این گیاه گرفتگی عضلات به خصوص روده و معده را برطرف می کند.

- سداب برای افزایش اشتها، رفع باد معده و قولنج به کار برده می شود. 

- Rutin نوعی فلاوانوئید، عاملی است که آسیب پذیری مویرگ ها را کاهش می دهد و آن ها را تقویت می کند و فشار خون را کاهش و گردش و جریان خون را به قلب افزایش می دهد. 

- سداب دردهای روماتیسم ، مفصل ها و آرتریت را تسکین می دهد.

- این گیاه در کاهش تب و دفع سموم از طریق پوست موثر است. 

- افزودن این گیاه به آب حمام در کاهش خستگی چشم ها و بهبود بیماری های پوستی موثر است.‏


:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زینیان و خواص آن:

زینیان یا زینان که در عربی به" انیسون بری" معروف است، گیاهی است علفی، بوته ای و یک ساله که ارتفاع آن تا 90 سانتی متر می رسد. برگ ها دارای بریدگی و تقسیمات زیادی هستند؛ به طوری که بسیار ظریف و نازک می باشند.
گل ها کوچک و سفید رنگ و به صورت چتر مرکب بر روی سرشاخه ها قرار دارند. اشعه های چتر گل ها تقریبا مساوی و کوتاه و در محل اتصال به هم دارای  براکته هایی می باشند. قسمت مورد استفاده ی گیاه، میوه های آن است. این میوه ها کوچک، بیضی شکل و به رنگ زرد مایل به قهوه ای بوده و دارای اسانس با بوی نافذ و مشابه آویشن می باشند. بر روی میوه ها پنج خط طولی نازک وجود دارد که روشن تر از رنگ میوه هستند.

زینیان به صورت خودرو در نواحی شرقی هندوستان، ایران و مصر می روید و در همین نواحی و بسیاری از نقاط با آب و هوای مشابه کشت نیز می شود. مهم ترین مناطق رویش این گیاه در ایران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان و خراسان است. ترکیبات مهم:
میوه های گیاه حاوی 2 تا 4 درصد اسانس می باشد. مهم ترین اجزای اسانس شامل تیمول به میزان 35 تا 60 درصد، پاراسیمن، کاماترپی نن، آلفا و بتا پی نن، دی پنتن، آلفا ترپی نین و کارواکرول است. گذشته از ترکیبات اسانس، ترکیبات گلوکوزیدی و ساپونینی نیز در گیاه وجود دارد. گزارش هایی از وجود میزان قابل توجهی کارون در زینیان وجود دارد. داروشناختی و اثرات مهم:

زینیان از قدیم به عنوان ادویه و نگه دارنده ی مواد غذایی مورد استفاده بوده است. همچنین در تهیه پودر کاری، ترشیجات، بیسکویت و مواد خوراکی دیگر به کار می رود. این گیاه در صابون سازی و عطرسازی کاربرد دارد. از اسانس آن تحت نام " آجوان اُیل " در هندوستان به عنوان یک ضد میکروب قوی(مشابه تیمول) استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان ضد قارچ پوستی و ضد نزله تنفسی می توان استفاده کرد. از رایحه این گیاه، که از میوه های آن به دست می آید، در دهان شویه ها و خمیردندان ها استفاده می گردد. یکی دیگر از کاربردهای زینیان به عنوان ضد کرم و ضد حشره است.

محصولات زینیان به اشکال پودر، دئودرانت، پماد، لوسیون و محلول، در بازار عرضه می شوند. دانه زینیان می تواند علیه بعضی میکروب ها از جمله سالمونلا تیفوزا، میکروسپوریوم پیوژنز و اشرشیاکلی اثر کند.
از زینیان در طب آیورودا استفاده های زیادی به عمل می آید؛ از جمله به عنوان ضد اسپاسم، درمان امراض ریه، تسکین روماتیسم، ضد سرماخوردگی، ضد سرفه، ضد تب و ضد یبوست.

طریقه و میزان مصرف: پودر: می توان روزانه 3 تا 6 گرم پودر دانه ها را به طرق مختلف یا همراه با غذا مصرف نمود. با وجودی که دانه ها ریز هستند، برای اثر بخشی بیشتر لازم است پودر شوند تا مواد آن ها در بدن بهتر استخراج گردد. عصاره خشک: از عصاره خشک دانه های زینیان می توان روزانه 125 میلی گرم مصرف نمود. عصاره مایع(تنتور): از عصاره مایع زینیان می توان روزانه تا 6 میلی لیتر مصرف کرد. مهم ترین اثرات گزارش شده:
ضد اکسیدان، ضد تب، ضد میکروب، ضد اسپاسم، افزایش دهنده قوای جنسی، ضد نفخ، ضد آسم، ادرارآور، معرق، خلط آور، قاعده آور، ضد قارچ، محرک معده، کاهش دهنده ی پُرفشاری خون، مُسهل، شیرافزا، مقوی معده و کرم کش. نکات قابل توجه:
1- از میوه زینیان اسانسی به نام اجوان آویل استخراج می شود که مصارف زیادی دارد. یکی از مصارف مهم این اسانس استخراج ماده تیمول از آن است.
2- با توجه به این که ماده اصلی اسانس زینیان، تیمول می باشد، می توان انتظار داشت تعدادی از خواص زینیان و آویشن مشترک باشد، زیرا ماده اصلی اسانس آویشن نیز تیمول است. 3- با توجه به این که در اکثر آویشن های دنیا میزان تیمول بین 20 تا 30 درصد و میزان اسانس آن تا حدود 2 درصد گزارش شده، میزان اسانس در دانه زینیان از 4 تا 9 درصد و میزان تیمول آن 40 تا 50 درصد گزارش شده است که این تغییرات مربوط به شرایط آب و هوایی محل روش گیاه می باشد. 4- در یک تحقیق که به صورت پایان نامه دکتری داروسازی در سال 1375 توسط نگارنده و همکاران در دانشکده داروسازی تهران انجام شد، زینیان موجود در بازار ایران برای اولین بار مورد بررسی اسانس و خرده نگاری قرار گرفت. در این تحقیق مشخص شد که میزان اسانس میوه های این گیاه 4 درصد و مهم ترین ماده آن یعنی تیمول، 45 درصد می باشد. اجسام اصلی دیگر این اسانس شامل گاماترپی نن به میزان 5/22 درصد، بتا پی نن به میزان 22 درصد و ترکیبات دیگر از جمله آلفاپی نن، سابی نن و پاراسیمن با مقادیر کمتری در اسانس وجود دارد.

دکتر محمد حسین صالحی سورمقی - دکترای تخصصی فارماکوگنوزی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران

‏زینیان و خواص آن:

زینیان یا زینان که در عربی به" انیسون بری" معروف است، گیاهی است علفی، بوته ای و یک ساله که ارتفاع آن تا 90 سانتی متر می رسد.
برگ ها دارای بریدگی و تقسیمات زیادی هستند؛ به طوری که بسیار ظریف و نازک می باشند.
گل ها کوچک و سفید رنگ و به صورت چتر مرکب بر روی سرشاخه ها قرار دارند. اشعه های چتر گل ها تقریبا مساوی و کوتاه و در محل اتصال به هم دارای  براکته هایی می باشند.
قسمت مورد استفاده ی گیاه، میوه های آن است. این میوه ها کوچک، بیضی شکل و به رنگ زرد مایل به قهوه ای بوده و دارای اسانس با بوی نافذ و مشابه آویشن می باشند. بر روی میوه ها پنج خط طولی نازک وجود دارد که روشن تر از رنگ میوه هستند.
 
زینیان به صورت خودرو در نواحی شرقی هندوستان، ایران و مصر می روید و در همین نواحی و بسیاری از نقاط با آب و هوای مشابه کشت نیز می شود. مهم ترین مناطق رویش این گیاه در ایران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان و خراسان است.
ترکیبات مهم:
میوه های گیاه حاوی 2 تا 4 درصد اسانس می باشد. مهم ترین اجزای اسانس شامل تیمول به میزان 35 تا 60 درصد، پاراسیمن، کاماترپی نن، آلفا و بتا پی نن، دی پنتن، آلفا ترپی نین و کارواکرول است.
گذشته از ترکیبات اسانس، ترکیبات گلوکوزیدی و ساپونینی نیز در گیاه وجود دارد. گزارش هایی از وجود میزان قابل توجهی کارون در زینیان وجود دارد.
داروشناختی و اثرات مهم:

زینیان از قدیم به عنوان ادویه و نگه دارنده ی مواد غذایی مورد استفاده بوده است. همچنین در تهیه پودر کاری، ترشیجات، بیسکویت و مواد خوراکی دیگر به کار می رود.
این گیاه در صابون سازی و عطرسازی کاربرد دارد.
از اسانس آن تحت نام " آجوان اُیل " در هندوستان به عنوان یک ضد میکروب قوی(مشابه تیمول) استفاده می شود.
همچنین از آن به عنوان ضد قارچ پوستی و ضد نزله تنفسی می توان استفاده کرد.
از رایحه این گیاه، که از میوه های آن به دست می آید، در دهان شویه ها و خمیردندان ها استفاده می گردد.
یکی دیگر از کاربردهای زینیان به عنوان ضد کرم و ضد حشره است.
 
محصولات زینیان به اشکال پودر، دئودرانت، پماد، لوسیون و محلول، در بازار عرضه می شوند.
دانه زینیان می تواند علیه بعضی میکروب ها از جمله سالمونلا تیفوزا، میکروسپوریوم پیوژنز و اشرشیاکلی اثر کند.
از زینیان در طب آیورودا استفاده های زیادی به عمل می آید؛ از جمله به عنوان ضد اسپاسم، درمان امراض ریه، تسکین روماتیسم، ضد سرماخوردگی، ضد سرفه، ضد تب و ضد یبوست.
 

طریقه و میزان مصرف:
پودر: می توان روزانه 3 تا 6 گرم پودر دانه ها را به طرق مختلف یا همراه با غذا مصرف نمود. با وجودی که دانه ها ریز هستند، برای اثر بخشی بیشتر لازم است پودر شوند تا مواد آن ها در بدن بهتر استخراج گردد.
عصاره خشک: از عصاره خشک دانه های زینیان می توان روزانه 125 میلی گرم مصرف نمود.
عصاره مایع(تنتور): از عصاره مایع زینیان می توان روزانه تا 6 میلی لیتر مصرف کرد.
مهم ترین اثرات گزارش شده:
ضد اکسیدان، ضد تب، ضد میکروب، ضد اسپاسم، افزایش دهنده قوای جنسی، ضد نفخ، ضد آسم، ادرارآور، معرق، خلط آور، قاعده آور، ضد قارچ، محرک معده، کاهش دهنده ی پُرفشاری خون، مُسهل، شیرافزا، مقوی معده و کرم کش.
نکات قابل توجه:
1- از میوه زینیان اسانسی به نام اجوان آویل استخراج می شود که مصارف زیادی دارد. یکی از مصارف مهم این اسانس استخراج ماده تیمول از آن است.
2- با توجه به این که ماده اصلی اسانس زینیان، تیمول می باشد، می توان انتظار داشت تعدادی از خواص زینیان و آویشن مشترک باشد، زیرا ماده اصلی اسانس آویشن نیز تیمول است.
3- با توجه به این که در اکثر آویشن های دنیا میزان تیمول بین 20 تا 30 درصد و میزان اسانس آن تا حدود 2 درصد گزارش شده، میزان اسانس در دانه زینیان از 4 تا 9 درصد و میزان تیمول آن 40 تا 50 درصد گزارش شده است که این تغییرات مربوط به شرایط آب و هوایی محل روش گیاه می باشد.
4- در یک تحقیق که به صورت پایان نامه دکتری داروسازی در سال 1375 توسط نگارنده و همکاران در دانشکده داروسازی تهران انجام شد، زینیان موجود در بازار ایران برای اولین بار مورد بررسی اسانس و خرده نگاری قرار گرفت. در این تحقیق مشخص شد که میزان اسانس میوه های این گیاه 4 درصد و مهم ترین ماده آن یعنی تیمول، 45 درصد می باشد. اجسام اصلی دیگر این اسانس شامل گاماترپی نن به میزان 5/22 درصد، بتا پی نن به میزان 22 درصد و ترکیبات دیگر از جمله آلفاپی نن، سابی نن و پاراسیمن با مقادیر کمتری در اسانس وجود دارد.

دکتر محمد حسین صالحی سورمقی - دکترای تخصصی فارماکوگنوزی
و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران‏


:: بازدید از این مطلب : 755
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در یک فنجان آب داغ، 2 قاشق عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین اضافه کنید و
آنها را خوب بهم بزنید. اگر افرادی که از درد ورم مفاصل رنج می‌برند از
این مخلوط به طور منظم استفاده کنند، می‌توانند اثرات تسکین درد مداوم خود
را مشاهده کنند.
بررسی‌ها نشان داده است افرادی که به علت این بیماری
قادر به راه رفتن نبودند، پس از مصرف یک ماه از این مخلوط، توانستند بدون
هیچ دردی شروع به راه رفتن کنند.



:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نسخه « غااوتی» معروف مرحوم دکتر احمدیه  برای برطرف کردن و جلو گیری از چاقی و بزرگ شدن شکم : مصطکی ,سیاهدانه ,زنیان ,تخم کرفس ,رازیانه ,گلپر. دکتر احمدیه معتقدند این «غااوتی» رطوبت و سموم بدن را حل و دفع می کند, و شکم را نیز کوچک می کند . از دیگر فوایدش رافع «فراموشی» است . زیرا این غااوتی , رطوبت مغز را برطرف , و قوه حافظه را زیاد می نماید. منبع: کتاب نفیس «راز درمان» دکتر احمدیه ,جلد 2 ,ص170.

‏نسخه « غااوتی» معروف مرحوم دکتر احمدیه  برای برطرف کردن و جلو گیری از چاقی و بزرگ شدن شکم : مصطکی ,سیاهدانه ,زنیان ,تخم کرفس ,رازیانه ,گلپر. دکتر احمدیه معتقدند این «غااوتی» رطوبت و سموم بدن را حل و دفع می کند, و شکم را نیز کوچک می کند . از دیگر فوایدش رافع «فراموشی» است . زیرا این غااوت , رطوبت مغز را برطرف , و قوه حافظه را زیاد می نماید. منبع: کتاب نفیس «راز درمان» دکتر احمدیه ,جلد 2 ,ص170.‏
 


:: بازدید از این مطلب : 1560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
 
 
‏به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر سفر نکنی،
اگر کتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نکنی.
به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
زمانی که خودباوری را در خودت بکشی،
وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند.
به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر برده عادات خود شوی،
اگر همیشه از یک راه تکراری بروی ..
اگر روزمرّگی را تغییر ندهی
اگر رنگهای متفاوت به تن نکنی،
یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی.
تو به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر از شور و حرارت،
از احساسات سرکش،
و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وامی‌دارند …
و ضربان قلبت را تندتر می‌کنند،
دوری کنی . . .
تو به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر هنگامی که با شغلت،
آن را عوض نکنی
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی
اگر ورای رویاها نروی،
اگر به خودت اجازه ندهی
که حداقل یک بار در تمام زندگیت
ورای مصلحت‌اندیشی بروی . . .
امروز زندگی را آغاز کن !
امروز مخاطره کن!
امروز کاری کن !
نگذار که به آرامی بمیری !
شادی را فراموش نکن…

پابلو نرودا | نویسنده و شاعر | 12Ceo : کارآفرینان جوان | www.12CEO.ir‏

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی اگر سفر نکنی، اگر کتابی نخوانی، اگر به اصوات زندگی گوش ندهی، اگر از خودت قدردانی نکنی. به آرامی آغاز به مردن می‌کنی زمانی که خودباوری را در خودت بکشی، وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند. به آرامی آغاز به مردن می‌کنی اگر برده عادات خود شوی، اگر همیشه از یک راه تکراری بروی .. اگر روزمرّگی را تغییر ندهی اگر رنگهای متفاوت به تن نکنی، یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی. تو به آرامی آغاز به مردن می‌کنی اگر از شور و حرارت، از احساسات سرکش، و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وامی‌دارند … و ضربان قلبت را تندتر می‌کنند، دوری کنی . . . تو به آرامی آغاز به مردن می‌کنی اگر هنگامی که با شغلت، آن را عوض نکنی اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی اگر ورای رویاها نروی، اگر به خودت اجازه ندهی که حداقل یک بار در تمام زندگیت ورای مصلحت‌اندیشی بروی . . . امروز زندگی را آغاز کن ! امروز مخاطره کن! امروز کاری کن ! نگذار که به آرامی بمیری ! شادی را فراموش نکن…



:: بازدید از این مطلب : 879
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فقط چند لحظه برای خواندنش وقت بگذار.

از صميم قلب عشق بورز. ممکن است کمي لطمه ببيني، اما تنها راه استفاده بهينه از حيات همين است.

در مورد موضوعي که درست متوجه نشده اي درست قضاوت نکن.

وقتي از تو سوالي را پرسيدند که نمي خواستي جوابش را بدهي، لبخند بزن و بگو: "براي چه مي خواهيد بدانيد؟"

هرگز موفقيت را پيش از موقع عيان نکن.

وقتي احساس خستگي مي کني اما ناچاري که به کارت ادامه بدهي، دست و صورتت را بشوي و يک جفت جوراب و يک پيراهن تميز بپوش. آن وقت خواهي ديد که نيروي دوباره بدست آورده اي.

هرگز پيش از سخنراني غذاي سنگين نخور.

برای راحتی ذهن، بهداشت دهان و دندانت را همیشه رعایت کن.

سعی کن از عطری مخصوص استفاده کنی که در فصل گرم مشام را خنک و در فصل سرد فضا را گرم کند، تا بودنت همیشه با زیبایی و یادت با عطری دل انگیز احساس شود.

راحتي و خوشبختي را با هم اشتباه نکن.

شغلي را انتخاب کن که روحت را هم به اندازه حساب بانکي ات غني سازد.

هر وقت فرصت کردي دست فرزندانت را در دست بگير. به زودي زماني خواهد رسيد که او اجازه اين کار را به تو نخواهد داد.

چتري با رنگ روشن بخر. پيدا کردنش در ميان چتر هاي مشکي آسان است و به روزهاي غمگين باراني شادي و نشاط مي بخشد.

وقتي کت و شلوار تيره به تن داري شيريني شکري نخور.

هيچوقت در محل کار درمورد مشکلات خانوادگي ات صحبت نکن.

وقتي در راه مسافرت، هنگام ناهار به شهري مي رسي رستوراني را که درميدان شهر است انتخاب کن.

در حمام آواز بخوان.

در روز تولدت درختي بکار.

طوري زندگي کن که هر وقت فرزندانت خوبي، مهرباني و بزرگواري ديدند، به ياد تو بيفتند.

بچه ها را بعد از تنبيه در آغوش بگير.

فقط آن کتابهايي را امانت بده که از نداشتن شان ناراحت نمي شوي. ساعتت را پنج دقيقه جلوتر تنظيم کن.

هنگام بازي با بچه ها بگذار تا آنها برنده شوند.

شير کم چرب بنوش.

هرگز در هنگام گرسنگي به خريد مواد غذايي نرو. اضافه بر احتياج خريد خواهي کرد.

‏فقط چند لحظه برای خواندنش وقت بگذار.

از صميم قلب عشق بورز. ممکن است کمي لطمه ببيني، اما تنها راه استفاده بهينه از حيات همين است.

در مورد موضوعي که درست متوجه نشده اي درست قضاوت نکن.

وقتي از تو سوالي را پرسيدند که نمي خواستي جوابش را بدهي، لبخند بزن و بگو: "براي چه مي خواهيد بدانيد؟"

هرگز موفقيت را پيش از موقع عيان نکن.

وقتي احساس خستگي مي کني اما ناچاري که به کارت ادامه بدهي، دست و صورتت را بشوي و يک جفت جوراب و يک پيراهن تميز بپوش. آن وقت خواهي ديد که نيروي دوباره بدست آورده اي.

هرگز پيش از سخنراني غذاي سنگين نخور.

برای راحتی ذهن، بهداشت دهان و دندانت را همیشه رعایت کن.

سعی کن از عطری مخصوص استفاده کنی که در فصل گرم مشام را خنک و در فصل سرد فضا را گرم کند، تا بودنت همیشه با زیبایی و یادت با عطری دل انگیز احساس شود.

راحتي و خوشبختي را با هم اشتباه نکن.

شغلي را انتخاب کن که روحت را هم به اندازه حساب بانکي ات غني سازد.

هر وقت فرصت کردي دست فرزندانت را در دست بگير. به زودي زماني خواهد رسيد که او اجازه اين کار را به تو نخواهد داد.

چتري با رنگ روشن بخر. پيدا کردنش در ميان چتر هاي مشکي آسان است و به روزهاي غمگين باراني شادي و نشاط مي بخشد.

وقتي کت و شلوار تيره به تن داري شيريني شکري نخور.

هيچوقت در محل کار درمورد مشکلات خانوادگي ات صحبت نکن.

وقتي در راه مسافرت، هنگام ناهار به شهري مي رسي رستوراني را که درميدان شهر است انتخاب کن.

در حمام آواز بخوان.

در روز تولدت درختي بکار.

طوري زندگي کن که هر وقت فرزندانت خوبي، مهرباني و بزرگواري ديدند، به ياد تو بيفتند.

بچه ها را بعد از تنبيه در آغوش بگير.

فقط آن کتابهايي را امانت بده که از نداشتن شان ناراحت نمي شوي.
ساعتت را پنج دقيقه جلوتر تنظيم کن.

هنگام بازي با بچه ها بگذار تا آنها برنده شوند.

شير کم چرب بنوش.

هرگز در هنگام گرسنگي به خريد مواد غذايي نرو. اضافه بر احتياج خريد خواهي کرد.‏


:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جملاتي زيبا واثر بخش در رابطه با قانون جذب از بزرگان و اساتيد :

عیار واقعی بودن تصمیم ان است که دست به عمل بزنیم>>> انتونی رابینز

 

اجازه نده ترس تو را فلج سازد>>>مارک فیشر

 

افرادی که از ریسک کردن میترسند به جایی نمیرسند>>>مارک فیشر

 

منشا همه بیماریها در فکر است>>> ژوزف مورفی

 

رحمت خداوند ممکن است تاخیر داشته باشد اما حتمی است>>>انتونی رابینز

 

چنانچه نیک اندیش باشید خیر و خوشی به دنبالش خواهد امد>>>ژوزف مورفی

افراد موفق هیچ وقت اجازه نمیدهند که شرایط ازارشان دهد>>>مارک فیشر

 

افرادی که زمان را در انتظار شرایط عالی از دست میدهند هرگز موفق نمیشوند>>>مارک فیشر

اعمال ثابت ما سرنوشت ما را تعیین میکند.>>>انتونی رابیتز

هنگامی که تخیلات و منطق در ضدیت با هم قرار بگیرند تخیلات پیروز میشوند>>> مارک فیشر

وقتی که هدف روشنی داشته باشیم احساس روشنی به ما دست میدهد>>>انتونی رابینز

ترس را از خود بران و با خود بگو من با نیروی شعور خود قدرت انجام هر کاری را دارم>>>ژوزف مورفی

هر کس از قدرت انتخاب برخوردار است پس سلامتی و شادی را انتخاب کند>>>ژوزف مورفی

قانون زندگی , قانون باور است.>>>ژوزف مورفی

اعتقادات ما اعمال افکار و احساسات ما را شکل میدهد>>>انتونی رابینز

با هر تصمیمی تغییری تازه در زندگی اغاز میکنید.>>>انتونی رابینز

  برای شروع باید باور داشته باشی که میتوانی سپس با اشتیاق شروع کنی>>>مارک فیشر

اگر نمیدانی به کجا میروی به هیچ کجا نخواهی رسید.>>>مارک فیشر

نبوغ در سادگی نهفته است>>>مونزارت

این روشنی هدف است که به شما نیرو میبخشد>>>انتونی رابینز

 

در زندگی شکست وجود ندارد بلکه فقط نتیجه موجود است>>>انتونی رابینز

 

تمام کسانی که ثروتمند شده اند باور داشته اند که میتوانند ثروتمند شوند.>>>مارک فیشر

باور به طور خود بخود به اجرا در میاید>>>ژوزف مورفی

 

نه موفقیت و نه شکست یک شبه ایجاد نمیشود.>>>انتونی رابینز

 

به ضمیر باطن خود به صورت یک هوش زنده و یک یار موافق بنگرید>>>ژوزف مورفی

ترس باعث میشود تا بسیاری از مردم به رویاهایشان نرسند.>>>مارک فیشر

 

زندگی دقیقا به ما ان چیزی را میدهد که به دنبالش هستیم>>>مارک فیشر

نباید مطالب غلطی که از گذشته در ذهن ما برنامه ریزی شده اند حال و اینده ما را تباه کنند >>> انتونی رابینز

آرزوهی هر فرد موجب شکل گرفتن و بقای افکار او میشود>>>هراکلیتوس

 

اندیشه هایتان را عوض کنید تا سرنوشتتان عوض شود.>>>ژوزف مورفی

 

زندگی آماده است تا بسیار بیشتر از انچه تصورش را میکنید به ما بدهد.>>>مارک فیشر

 

تنها کسانی میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند که به قدرت ذهن ایمان دارند.>>>مارک فیشر

ضمیر باطن شما سازنده بدن شماست و میتواند شما را درمان کند.>>>ژوزف مورفی

‏جملاتي زيبا واثر بخش در رابطه با قانون جذب از بزرگان و اساتيد :

عیار واقعی بودن تصمیم ان است که دست به عمل بزنیم>>> انتونی رابینز

 

اجازه نده ترس تو را فلج سازد>>>مارک فیشر

 

افرادی که از ریسک کردن میترسند به جایی نمیرسند>>>مارک فیشر

 

منشا همه بیماریها در فکر است>>> ژوزف مورفی

 

رحمت خداوند ممکن است تاخیر داشته باشد اما حتمی است>>>انتونی رابینز

 

چنانچه نیک اندیش باشید خیر و خوشی به دنبالش خواهد امد>>>ژوزف مورفی

افراد موفق هیچ وقت اجازه نمیدهند که شرایط ازارشان دهد>>>مارک فیشر

 

افرادی که زمان را در انتظار شرایط عالی از دست میدهند هرگز موفق نمیشوند>>>مارک فیشر

اعمال ثابت ما سرنوشت ما را تعیین میکند.>>>انتونی رابیتز

هنگامی که تخیلات و منطق در ضدیت با هم قرار بگیرند تخیلات پیروز میشوند>>> مارک فیشر

وقتی که هدف روشنی داشته باشیم احساس روشنی به ما دست میدهد>>>انتونی رابینز

ترس را از خود بران و با خود بگو من با نیروی شعور خود قدرت انجام هر کاری را دارم>>>ژوزف مورفی

هر کس از قدرت انتخاب برخوردار است پس سلامتی و شادی را انتخاب کند>>>ژوزف مورفی

قانون زندگی , قانون باور است.>>>ژوزف مورفی

اعتقادات ما اعمال افکار و احساسات ما را شکل میدهد>>>انتونی رابینز

با هر تصمیمی تغییری تازه در زندگی اغاز میکنید.>>>انتونی رابینز

 برای شروع باید باور داشته باشی که میتوانی سپس با اشتیاق شروع کنی>>>مارک فیشر

اگر نمیدانی به کجا میروی به هیچ کجا نخواهی رسید.>>>مارک فیشر

نبوغ در سادگی نهفته است>>>مونزارت

این روشنی هدف است که به شما نیرو میبخشد>>>انتونی رابینز

 

در زندگی شکست وجود ندارد بلکه فقط نتیجه موجود است>>>انتونی رابینز

 

تمام کسانی که ثروتمند شده اند باور داشته اند که میتوانند ثروتمند شوند.>>>مارک فیشر

باور به طور خود بخود به اجرا در میاید>>>ژوزف مورفی

 

نه موفقیت و نه شکست یک شبه ایجاد نمیشود.>>>انتونی رابینز

 

به ضمیر باطن خود به صورت یک هوش زنده و یک یار موافق بنگرید>>>ژوزف مورفی

ترس باعث میشود تا بسیاری از مردم به رویاهایشان نرسند.>>>مارک فیشر

 

زندگی دقیقا به ما ان چیزی را میدهد که به دنبالش هستیم>>>مارک فیشر

نباید مطالب غلطی که از گذشته در ذهن ما برنامه ریزی شده اند حال و اینده ما را تباه کنند >>> انتونی رابینز

آرزوهی هر فرد موجب شکل گرفتن و بقای افکار او میشود>>>هراکلیتوس

 

اندیشه هایتان را عوض کنید تا سرنوشتتان عوض شود.>>>ژوزف مورفی

 

زندگی آماده است تا بسیار بیشتر از انچه تصورش را میکنید به ما بدهد.>>>مارک فیشر

 

تنها کسانی میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند که به قدرت ذهن ایمان دارند.>>>مارک فیشر

ضمیر باطن شما سازنده بدن شماست و میتواند شما را درمان کند.>>>ژوزف مورفی‏
 


:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کنار کنترل تلویزیون نخوابید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد کسانی که قبل از خواب تلویزیون تماشا می کند و در روی کاناپه و کنار کنترل خوابشان می برد و انواع بیماری های روحی و روانی گرفتار می شوند. جام علمی؛ زمانی که تلویزیون روشن است کنترل تلویزون امواجی را ساطع می کند که باعث تداخل در خواب می شود.
بررسی ها نشان می دهند؛ دیدن تلویزیون در تاریکی باعث به وجود آمدن امواج نورانی آبی رنگی می شود که بینایی ما را کاهش می دهد و در ساعات استراحت، تداخل های جبران ناپذیری ایجاد می کند.

  گفتنی است: خوابیدن در کنار کنترل تلویزیون به شدت باعث خستگی چشم و آسیب های چشمی می شود و عضلات چشم را ضعیف می کند.

  کنترل های تلویزیون امواجی از خود ساطع می کنند که در دراز مدت باعث آسیب رساندن به قلب و مویرگ های قلبی می شود   دانشمندان امیدوارند با طراحی و ساخت کنترل های هوشمند جدیدی از بیماری هایی که کنترل های تلویزیون به سلامتی وارد می کنند بکاهند.

‏کنار کنترل تلویزیون نخوابید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد کسانی که قبل از خواب تلویزیون تماشا می کند و در روی کاناپه و کنار کنترل خوابشان می برد و انواع بیماری های روحی و روانی گرفتار می شوند.
جام علمی؛ زمانی که تلویزیون روشن است کنترل تلویزون امواجی را ساطع می کند که باعث تداخل در خواب می شود.
بررسی ها نشان می دهند؛ دیدن تلویزیون در تاریکی باعث به وجود آمدن امواج نورانی آبی رنگی می شود که بینایی ما را کاهش می دهد و در ساعات استراحت، تداخل های جبران ناپذیری ایجاد می کند.

 گفتنی است: خوابیدن در کنار کنترل تلویزیون به شدت باعث خستگی چشم و آسیب های چشمی می شود و عضلات چشم را ضعیف می کند.

 
کنترل های تلویزیون امواجی از خود ساطع می کنند که در دراز مدت باعث آسیب رساندن به قلب و مویرگ های قلبی می شود
 دانشمندان امیدوارند با طراحی و ساخت کنترل های هوشمند جدیدی از بیماری هایی که کنترل های تلویزیون به سلامتی وارد می کنند بکاهند.‏
 


:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کنار کنترل تلویزیون نخوابید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد کسانی که قبل از خواب تلویزیون تماشا می کند و در روی کاناپه و کنار کنترل خوابشان می برد و انواع بیماری های روحی و روانی گرفتار می شوند. جام علمی؛ زمانی که تلویزیون روشن است کنترل تلویزون امواجی را ساطع می کند که باعث تداخل در خواب می شود.
بررسی ها نشان می دهند؛ دیدن تلویزیون در تاریکی باعث به وجود آمدن امواج نورانی آبی رنگی می شود که بینایی ما را کاهش می دهد و در ساعات استراحت، تداخل های جبران ناپذیری ایجاد می کند.

  گفتنی است: خوابیدن در کنار کنترل تلویزیون به شدت باعث خستگی چشم و آسیب های چشمی می شود و عضلات چشم را ضعیف می کند.

  کنترل های تلویزیون امواجی از خود ساطع می کنند که در دراز مدت باعث آسیب رساندن به قلب و مویرگ های قلبی می شود   دانشمندان امیدوارند با طراحی و ساخت کنترل های هوشمند جدیدی از بیماری هایی که کنترل های تلویزیون به سلامتی وارد می کنند بکاهند.

‏کنار کنترل تلویزیون نخوابید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد کسانی که قبل از خواب تلویزیون تماشا می کند و در روی کاناپه و کنار کنترل خوابشان می برد و انواع بیماری های روحی و روانی گرفتار می شوند.
جام علمی؛ زمانی که تلویزیون روشن است کنترل تلویزون امواجی را ساطع می کند که باعث تداخل در خواب می شود.
بررسی ها نشان می دهند؛ دیدن تلویزیون در تاریکی باعث به وجود آمدن امواج نورانی آبی رنگی می شود که بینایی ما را کاهش می دهد و در ساعات استراحت، تداخل های جبران ناپذیری ایجاد می کند.

 گفتنی است: خوابیدن در کنار کنترل تلویزیون به شدت باعث خستگی چشم و آسیب های چشمی می شود و عضلات چشم را ضعیف می کند.

 
کنترل های تلویزیون امواجی از خود ساطع می کنند که در دراز مدت باعث آسیب رساندن به قلب و مویرگ های قلبی می شود
 دانشمندان امیدوارند با طراحی و ساخت کنترل های هوشمند جدیدی از بیماری هایی که کنترل های تلویزیون به سلامتی وارد می کنند بکاهند.‏
 


:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
آیا می دانید "مغز" شما از روده فرمان می گیرد؟

هر چیزی که می خورید دقیقا در مغز شما ثبت می شود و هر اختلالی در دستگاه گوارش می تواند بر مغزتان تاثیر بگذارد.پژوهشگران بر این باورند اغلب بیماری های مربوط به روده با افسردگی و اضطراب همراه است و بر عکس این اختلالات روانی بر فعالیت "دستگاه گوارش" در روده هم اثر می گذارند.مغز وظیفه هضم غذاها را نیز بر عهده دارد و اگر به درستی کار نکند روده و معده می توانند به درستی  وظایف خود را انجام دهند.
نتایج مطالعات نشان می دهند که اگر می خواهید "سیستم گوارشی تان" به درستی عمل کند باید حتما مشغولیات ذهنی خود را از بین ببرید.


:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

<<<............................... بهبود روابط .................................>>>>

شما می توانید هر رابطه ای را تغییر دهید، مهم نیست که آن رابطه در حال حاضر به چه شکل است. تک تک رابطه هایی که دارید بازتابی است از اینکه شما در درونتان چگونه در مورد خودتان احساس می کنید. شما با افکار و احساسات تان یک جذب کننده ی مغناطیسی برای هر چیزی هستید. هر رابطه و تعاملی که با هر کسی دارید بازتابی از افکار و احساسات شما در آن لحظه است. برای تغییر تک تک روابطی که در زندگی تان دارید باید:

  عاشق خودتان باشید

لیستی از صدها چیز و ویژگی شگفت انگیز در مورد خوتان تهیه و هر روز موردی به آن اضافه کنید. بدانید که شما کامل و خارق العاده هستید. هیچ فکر منفی در مورد خوتان نکنید. بدانید که شما لایق و شایسته ی همه چیزهایی که ممکن است   شما در زندگی تان بخواهید، هستید. روی چیز ها و ویژگی های شگفت انگیز اشخاص تمرکز کنید. تنها به دنبال آن ویژگی ها باشید. به هیچ وجه کسی را سرزنش یا نقد نکنید، هیچ وقت. درنظر بگیرید که شما قرار است با بهترین حالت هر چیز و هر شخصی مواجه شوید. شادی هایتان را اولویت اول زندگی تان قرار دهید. خوشحالی یک امر درونی است. خوتان را از مسئولیت تلاش برای شاد کردن دیگران رها کنید. به اندازه ای به آنها عشق و احترام دهید که اجازه ی مراقبت از شادی های خودشان را داشته باشند. توجه تان را از ویژگی ها و چیز هایی از دیگران که باعث خوشحالی شما نمی شوند دور نگه دارید. در هر لحظه که می توانید قدر دان و عاشق خودتان باشید. انتظار نداشته باشید که دیگران آن گونه که شما می خواهید رفتار کنند، بدین صورت شما شاد خواهید بود. خودتان را برای همیشه رها و آزاد سازید و بدانید که شما خودتان به تنهایی شادی هایتان را کنترل می کنید و مهم نیست که دیگران چه می کنند. کاملا خودتان را دوست بدارید و به خودتان احترام بگذارید. بدانید که شما همین حالا کامل و خارق العاده هستید.

زندگی زیباست

‏<<<............................... ♥ بهبود روابط ♥ .................................>>>>

شما می توانید هر رابطه ای را تغییر دهید، 
مهم نیست که آن رابطه در حال حاضر به چه شکل است.
تک تک رابطه هایی که دارید بازتابی است از اینکه شما در درونتان 
چگونه در مورد خودتان احساس می کنید. شما با افکار و احساسات تان 
یک جذب کننده ی مغناطیسی برای هر چیزی هستید. هر رابطه و تعاملی که 
با هر کسی دارید بازتابی از افکار و احساسات شما در آن لحظه است.
برای تغییر تک تک روابطی که در زندگی تان دارید باید:

 ♥ عاشق خودتان باشید ♥

لیستی از صدها چیز و ویژگی شگفت انگیز در مورد خوتان 
تهیه و هر روز موردی به آن اضافه کنید.
بدانید که شما کامل و خارق العاده هستید.
هیچ فکر منفی در مورد خوتان نکنید.
بدانید که شما لایق و شایسته ی همه چیزهایی که ممکن است
 شما در زندگی تان بخواهید، هستید.
روی چیز ها و ویژگی های شگفت انگیز اشخاص تمرکز کنید. 
تنها به دنبال آن ویژگی ها باشید.
به هیچ وجه کسی را سرزنش یا نقد نکنید، هیچ وقت.
درنظر بگیرید که شما قرار است با بهترین حالت هر چیز و هر شخصی 
مواجه شوید.
شادی هایتان را اولویت اول زندگی تان قرار دهید. 
خوشحالی یک امر درونی است.
خوتان را از مسئولیت تلاش برای شاد کردن دیگران رها کنید. 
به اندازه ای به آنها عشق و احترام دهید که 
اجازه ی مراقبت از شادی های خودشان را داشته باشند.
توجه تان را از ویژگی ها و چیز هایی از دیگران که باعث 
خوشحالی شما نمی شوند دور نگه دارید.
در هر لحظه که می توانید قدر دان و عاشق خودتان باشید.
انتظار نداشته باشید که دیگران آن گونه که شما می خواهید رفتار کنند، 
بدین صورت شما شاد خواهید بود. خودتان را برای همیشه رها و آزاد سازید 
و بدانید که شما خودتان به تنهایی شادی هایتان را کنترل می کنید 
و مهم نیست که دیگران چه می کنند.
کاملا خودتان را دوست بدارید و به خودتان احترام بگذارید.
بدانید که شما همین حالا کامل و خارق العاده هستید.

♥ ♥ ♥ زندگی زیباست ♥ ♥ ♥‏
 


:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
فیبرها به لاغری کمک می‌کنند.

اضافه‌وزن دارید
فیبرها به لاغری کمک می‌کنند. فیبرهای محلول در آب در لوله‌ی گوارشی ژلی درست کرده و به چربی‌ها می‌چسبند و هضم کربوهیدرات‌ها را کندتر می‌کنند. به همین دلیل هم جذب کالری محدودتر می‌شود. علاوه بر این فیبرها جلوی ترشح زیاد انسولین را می‌گیرند. حتماً می‌دانید که ترشح انسولین زیاد باعث ذخیره‌سازی بیشتر چربی‌ها و چاقی می‌شود.


:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱) رؤياهاي بزرگ در سر بپرورانيد
فقط رؤياهاي بزرگ ميتوانند روح انسان ها را به حركت درآورند.(ماركوس ارليوس)
2) حس هدفمندي را در خود پرورش دهيد

كسي كه هدفي روشن داشته باشد حتي در ناهموارترين راه ها به جلو ميرود و
شخص بدون هدف در هموارترين راه ها نيز پيشرفتي نخواهد داشت.(توماس كارلايل)
3) خود را داراي شغل آزاد بدانيد
من بر روان و سرنوشت خود مسلط هستم.(ويليام هنلي)
4) كاري را كه واقعاً دوست داريد انجام دهيد
وقتـي كاري را انجام دهيد كه واقعاً آن را دوست داريد ديگر حتي يك روز هم به زحمت دچار نخواهید شد.(برايان تريسي)
5) در كار خود هميشه بهترين باشيد

كيفيت زندگي شما ، صرف نظر از اينكه در چه حوزه اي كار ميكنيد ، بسته به
اين است كه تا چه حد خود را متعهد ميدانيد در كار خود بهترين باشيد.(وينس
لومباردي)
6) سخت تر و بيشتر كار كنيد
هر چه سخت تر كار كنم موفق تر ميشوم.(جيمز تربر)
7) خود را وقف يادگيري مادام العمر كنيد
يادگيري مستمر حداقل شرط لازم براي كسب موفقيت در هر زمينه اي است.(دنيس ويتلي
8) ابتدا حق و حقوق خودتان را بپردازيد
بخشي از كل درآمدتان به شما تعلق دارد و اگر نتوانيد آن را پس انداز و سرمايه گذاري كنيد ، بذر بزرگي در شما نيست.(كلمنت استون)
9) همه جزئيات مربوط به كارتان را ياد بگيريد
اگر در شغلتان مهارت بالائي به دست آوريد ، هيچ چيز مانع درآمد بيشتر و پيشرفت سريعتر شما نخواهد شد.(دان كندي)
10) خود را وقف خدمت به ديگران كنيد
اگر به ديگران كمك كنيد تا به آنچه ميخواهند برسند ، شما هم ميتوانيد در زندگي به آنچه ميخواهيد برسيد.(زيگ زيگلار)
11) با خود و ديگران كاملاً صادق باشيد
تفكر منبع اصلي ثروت ، موفقيت ، پيشرفتهاي مادي ، اكتشافات و اختراعات بزرگ و همه كاميابي هاست.(كلود بريستول)
12) بالاترين الويت هايتان را تعيين و سپس با تمام قوا روي انها تمركز كنيد
انسان غيرمتمركز در همه امورش ناپايدار است.(برايان تريسي)
13) سريع العمل و قابل اعتماد باشيد

كار خودتان را انجام دهيد ، اما در فقط در حد وظيفه ، بلكه اندكي بيشتر و
از روي سخاوت. همين مقدار اندك به اندازه تمام كار ارزش دارد.(دين بريگز)
14) براي جهش از قله اي به قله ديگر آماده باشيد
برنده شدن يك چيز گاهگاهي نيست ، بلكه هميشگي است.(وينس لمباردي)
15) انضباط فردي را در همه موارد اعمال كنيد
انضباط فردي يعني توانائي وادار كردن خود ، به انجام به موقع كارهائي كه بايد انجام دهيد. چه خوشتان بيايد و چه نيايد.(آلبرت هبارد)
16) خلاقيت و استعداد ذاتي خود را شكوفا كنيد
قدرت تصور از واقعيات برتر است.(آلبرت انيشتين)
17) با افراد درست در ارتباط باشيد
طي پنج سال آينده شما تغييري نخواهيد كرد مگر به دليل ملاقات با افرادي خاص و كتابهائي كه مطالعه ميكنيد.(چارلز جونز)
18) به بهترين نحو مراقب سلامتي خود باشيد
رمز خوشبختي داشتن ذهني سالم در بدني سالم است.(تئودور روزولت)
19) قاطع و عمل گرا باشيد
به جنگ درياي مشكلات برويد و شجاعانه به آنها پايان دهيد.(ويليام شكسپير)
20) هرگز شكست را يك انتخاب ندانيد
چيزي براي ترسيدن وجود ندارد جز خود ترس.(فرانكلين روزولت)
21) در امتحانات پايداري قبول شويد

هيچ چيز نميتواند جايگزين پايداري شود. استعداد نميتواند : انسان هاي با
استعداد ناموفق فراوانند. نبوغ نميتواند : نابغه هاي ناكام به صورت ضرب
المثل درآمده اند. تحصيلات نميتواند : دنيا پر از تحصيل كرده هاي بيحاصل
است. فقط پايداري و اراده داراي قدرت لايتناهي است.(كالوين كوليج(



:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
 
‏**** روی هر جمله 1 دقیقه فکر کن ****

1. دعا لاستیک یدک نیست که هرگاه مشکل داشتی از ان استفاده کنی بلکه فرمان است که مسير را به راه درست هدایت می کند.

2. می دونی چرا شیشیه جلوی ماشین انقدر بزرگه ولی آینه عقب انقدر کوچیکه؟ چون گذشته به اندازه آینده اهمیت نداره. بنابراین همیشه به جلو نگاه کن و ادامه بده.

3. دوستی مثل یک کتابه. چند ثانیه طول می کشه که آتیش بگیره ولی سالها طول می کشه تا نوشته بشه

4. تمام چیزها در زندگی موقتی هستند. اگر خوب پیش می ره ازش لذت ببر، برای همیشه دوام نخواهند داشت. اگر بد پیش می ره نگران نباش، برای همیشه دوام نخواهند داشت

5. دوستهای قدیمی طلا هستند! دوستان جدید الماس. اگر یک الماس به دست آوردی طلا را فراموش نکن چون برای نگه داشتن الماس همیشه به پایه طلا نیاز داری.

6. اغلب وقتی امیدت رو از دست می دی و فکر می کنی که این اخر خطه ، خدا از بالا بهت لبخند می زنه و میگه: آرام باش عزیزم ، این فقط یک پیچه نه پایان

7. وقتی خدا مشکلات تو رو حل می کنه تو به توانایی های او ایمان داری. وقتی خدا مشکلاتت رو حل نمی کنه او به توانایی های تو ایمان داره...

8. بهترین جمله ای که شنیدید چی بوده؟ بنویس

12Ceo : کارآفرینان جوان
www.12CEO.ir‏

**** روی هر جمله 1 دقیقه فکر کن ****

1. دعا لاستیک یدک نیست که هرگاه مشکل داشتی از ان استفاده کنی بلکه فرمان است که مسير را به راه درست هدایت می کند.

2. می دونی چرا شیشیه جلوی ماشین انقدر بزرگه ولی آینه عقب انقدر کوچیکه؟ چون گذشته به اندازه آینده اهمیت نداره. بنابراین همیشه به جلو نگاه کن و ادامه بده.

3. دوستی مثل یک کتابه. چند ثانیه طول می کشه که آتیش بگیره ولی سالها طول می کشه تا نوشته بشه

4. تمام چیزها در زندگی موقتی هستند. اگر خوب پیش می ره ازش لذت ببر، برای همیشه دوام نخواهند داشت. اگر بد پیش می ره نگران نباش، برای همیشه دوام نخواهند داشت

5. دوستهای قدیمی طلا هستند! دوستان جدید الماس. اگر یک الماس به دست آوردی طلا را فراموش نکن چون برای نگه داشتن الماس همیشه به پایه طلا نیاز داری.

6. اغلب وقتی امیدت رو از دست می دی و فکر می کنی که این اخر خطه ، خدا از بالا بهت لبخند می زنه و میگه: آرام باش عزیزم ، این فقط یک پیچه نه پایان

7. وقتی خدا مشکلات تو رو حل می کنه تو به توانایی های او ایمان داری. وقتی خدا مشکلاتت رو حل نمی کنه او به توانایی های تو ایمان داره...

8. بهترین جمله ای که شنیدید چی بوده؟ بنویس



:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
‏اگر مفصل‌هاي‌تان درد مي‌كند 

...................................
درمانگران طب سنتي براي كاهش دردهاي مفصلي-استخواني به مراجعان خود استفاده موضعي از روغن سياه دانه را توصيه مي‌كنند. مصرف اين روغن به افرادي كه مزاج سرد دارند توصيه مي‌شود. ماساژ اين روغن در موضع درد موجب گرم شدن ناحيه و كاهش دردها و التهاب‌هاي موجود در مفاصل بيمار مي‌شود. علاوه بر اين، ماليدن اين روغن روي قفسه سينه يا بدن موجب درمان سرفه‌هاي ناشي از سرماخوردگي و آنفلوآنزا مي‌شود. در عين حال ماساژ اين روغن در ناحيه قفسه سينه موجب كاهش درد سينه و از بين رفتن تنگي نفس در افراد مبتلا به سرماخوردگي مي‌شود.‏
 

اگر مفصل‌هاي‌تان درد مي‌كند

................................... درمانگران طب سنتي براي كاهش دردهاي مفصلي-استخواني به مراجعان خود استفاده موضعي از روغن سياه دانه را توصيه مي‌كنند. مصرف اين روغن به افرادي كه مزاج سرد دارند توصيه مي‌شود. ماساژ اين روغن در موضع درد موجب گرم شدن ناحيه و كاهش دردها و التهاب‌هاي موجود در مفاصل بيمار مي‌شود. علاوه بر اين، ماليدن اين روغن روي قفسه سينه يا بدن موجب درمان سرفه‌هاي ناشي از سرماخوردگي و آنفلوآنزا مي‌شود. در عين حال ماساژ اين روغن در ناحيه قفسه سينه موجب كاهش درد سينه و از بين رفتن تنگي نفس در افراد مبتلا به سرماخوردگي مي‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند پند با ارزش از باهوش ترین انسان تاریخ که دیوانه شد :

** آواز خواندن، نتیجه ی شادمانی ما نیست، بلكه چون آواز می خوانیم، شادمانیم. ** مردان شجاع فرصت می آفرینند، ترسوها و ضعیف ها منتظر فرصت می نشینند. ** بزرگترین كشف نسل امروز این است كه انسان می تواند با تغییر ذهنیت خود، زندگی خود را تغییر دهد. ** عاقل كسی است كه می داند چه كارهایی را باید كنار بگذارد.
** ما تنها به وسیله گرفتن تصمیم قادر به تغییر احساسات خود نیستیم، بلكه اگر در عین حال كه تصمیم می گیریم قادر به دگرگون كردن اعمال خود باشیم، نتیجه خواهیم گرفت. ** وقتی كه تصمیمی گرفته شد و بدون معطلی به مرحله اجرا درآمد، به طور كلی نگرانی و استرس نسبت به نتیجه و سرانجام كار از بین می رود. با كمی مبارزه قادریم آن چیزهایی را كه شر نامیده می شوند تبدیل به خیر كنیم. ** ناخوشی ها و بیماریهای ما قادرند به گونه ای پیش بینی ناپذیر به ما كمك كنند!
**اعتقاد و باور دینی یكی از نیروهایی است كه بشر به كمك آن زندگی می كند و اگر آن را به طور كامل از دست بدهد نتیجه ای جز سقوط ابناء بشری به همراه نخواهد داشت. ** تا زمانی كه قلب شما نخواهد، به طور یقین مغزتان هرگز به چیزی باور پیدا نمی كند. ** مغز ما یك دینام هزار ولتی است كه متاسفانه بیشتر از یك چراغ موشی از آن استفاده نمی كنیم. ** خوشبختی در جستجوی خوشبختی است نه یافتن آن ** خوشبختی، نشانه ی تندرستی روح است. ** هر كس باید برای تمرین، هر روز دست كم دو كار را كه از آن نفرت دارد انجام دهد.

ویلیام جیمز | پدر روانشناسی آمریک



:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()