نوشته شده توسط : nahal

✅جوانه گندم اکسیر جوانی است

✅جوانه ها غنی از گوگرد و گلوکوزینولات هستند و به عبارتي رفتگرهاي هم كبد محسوب مي شوند.
✅جلو گیری از از افتادگی و چروکی پوست از خواص جوانه است

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معجزه قرار دادن پیاز در گوش
-----------------------------------
قرار دادن یک قطعه پیاز در گوش می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های فصل زمستان و پاییز به شما کمک کند.
فصل زمستان بیمای‌هایی از جمله سرماخورگی، آنفولاآنزا، سرفه‌های مکرر و حساسیت‌های مخصوص این فصل را با خود به همراه دارد و افراد بسیاری را مجبور می‌کند از داروهای متفاوتی استفاده کنند اما در اینجا ما روشی را به شما نشان می‌دهد که به طور طبیعی بدون استفاده از داروها بیماری‌های این فصل را درمان می‌کند.
قرار دادن یک قطعه پیاز در گوش می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های فصل زمستان و پاییز به شما کمک کند. در فصول زمستان و پاییز دمای بدن تغییر می‌کند و به همین دلیل باکتری‌ها و ویروس‌ها و هم‌چنین عفونت‌ها بیشتر از قبل به بدن حمله می‌کنند و سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
این روش درمانی می‌تواند بیش از هر شربت ضد سرفه دیگری در درمان سرفه‌های مکرر شما موثر باشد. علاوه بر این، تنگی نفس و مشکلات تنفسی را به راحتی درمان می‌کند. از طرف دیگر، این روش درد گوش شما را کاهش می‌دهد و تب بدن شما را پایین می‌آورد.
از بین بردن علائم سرماخوردگی و خاصیت ضد التهاب و ضدعفونی‌کنندگی از دیگر خواص قرار دادن پیاز در گوش است. البته گفته می‌شود که اگر پیاز در گوش قرار گیرد خواص خود را بهتر نشان می‌دهند.
*****************************************
 

عکس ‏‎RAzieh Lotfi‎‏


:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

میوه‌ و سبزی‌هایی که وزن را کنترل می‌کنند
.....................

"درست است که خوردن سبزیجات و میوه‌ها به کنترل وزن کمک می‌کند، اما همه سبزی‌ها و میوه‌ها تاثیر یکسانی در کنترل و کم کردن وزن ندارد. به گزارش نیویورک تایمز، نتایج تحقیق تازه‌ای و مفصلی که در طی ۲۴ سال توسط دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می‌دهد که برخی از سبزی‌ها و میوه‌ها کمک بیشتری به کنترل و کم شدن وزن می‌کنند. این تحقیق بر روی بیش از صد هزار زن و مرد در سنین سی و چهل سالگی شروع و به مدت ۲۴ سال آنها را دنبال کرد..."

به طور کلی، افزایش میزان مصرف سبزیجات و میوه‌ها روند چاق شدن را کندتر می‌کند. اما میوه‌هایی خانواده بلوبری (زغال اخته آبی) از میوه‌های خانواده مرکبات برای کند کردن این روند موثرترند. یا مصرف هویچ و فلفل باعث کنترل بهتر وزن می‌شود در حالیکه سیب‌زمینی و نخود تاثیری در این روند ندارند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق که میوه‌‌ها و سبزیجات حاوی نشاسته مانند سیب‌زمینی، ذرت و یا نخود را در دستور غذایی خود داشتند، نشانی از کاهش یا کنترل وزن از خود نشان ندادند در حالیکه میوه و سبزیجات غیر نشاسته‌ای- که فیبر بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارند، مثل لوبیا، کاهو، سیب یا گلابی، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارند.

به گزارش هاروارد نیوز، محقق ارشد این تحقیق، دکتر مونیکا برتویا از دانشکده سلامت عمومی هاروراد می‌گوید، که آب میوه و سیب زمینی سرخ‌کرده میوه و سبزی به حساب نمی‌آیند و نباید مصرف آنها را به منزله مصرف میوه و سبزی روزانه به حساب آورد.



:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تره، کاهنده فشار و کلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم تری دارد. تره ۲ نوع دارد؛ برگ های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می روید، دیگری تره فرنگی است که برگ های پهن، قوی و بلند داشته و پیاز آن مشخص است.

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می بخشد.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ریحان، آرامبخش و خواب آور

این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع کننده سردردهای عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل ترکیبات آرامبخش برای رفع بی خوابی های اضطرابی موثر بوده و مسکن خوبی به شمار می رود.

ریحان، شیر مادران شیرده را زیاد می کند و برای رفع التهاب کلیه مفید است. این سبزی نفاخ نیست و اسپاسم های معده را برطرف می کند.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با این موادغذایی مغز خود را جوان کنید
.................................
در اینجا به مواد غذایی اشاره می‌کنیم که از پیر شدن مغز جلوگیری کرده و حافظه را تقویت می‌کنند
علاوه بر ژنتیک و ورزش که نقش مهمی در سلامتی مغز دارند، تغذیه هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند تاثیرات معجزه‌آسایی در جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر داشته باشند و حافظه و عملکرد شناختی مغز را تقویت ‌کنند.
فلاونول‌های کاکائو
فلاونول‌های موجود در کاکائو می‌تواند برای سلامتی مغز بسیار مفید باشد.البته شکلات سیاه مقادیر بیشتری فلاونول دارد و از این طریق برای مغز مفیدتر است. فلاونول‌های شکلات معمولی به علت وجود شیر و شکر کمتر است. مطالعات متعددی نشان داد که خوردن فلاونول‌های کاکائو در قسمتی از مغز تاثیر می‌گذارد که مستقیم مربوط به پیری می‌شود. محققان معتقدند که این قسمت مغز است که مربوط به از دست دادن حافظه می‌شود.
اسیدهای چرب امگا ۳
انواع مختلف ماهی همچون ماهی قزا‌آلا، ماهی خال مخالی و ماهی تن حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که علاوه بر اینکه به سلامت مغز شما کمک می‌کند، باعث تقویت قدرت مغزی شما نیز می‌شوند. تحقیقات حاکی از آن است که مصرف این ماده غذایی هنگام پیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.
خشکبار
خشکبار هم مانند ماهی حاوی مقادیری از اسید‌های چرب امگا ۳ است. پس اضافه کردن این ماده غذایی به برنامه غذاییتان می‌تواند بسیار مفید باشد. گردو خود حافظه را تقویت کرده و با از دست دادن حافظه مبارزه می‌کند. مطالعات نشان داده است که گردو به علت داشتن مقادیری از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و ملاتونین عملکرد مغز را تقویت می‌کند.
منیزیم
محققان نشان داده‌اند که کمبود منیزیم منجر به زوال شناختی، پیری مغز و در نهایت منجر به زوال عقلی می‌شود. پس مصرف مکمل‌هایی از منیزیم یا خوردن مواد غذایی مانند برگ چغندر، اسفناج، دانه کدو تنبل، ماست، بادام، لوبیا سیاه و سفید، آووکادو، انجیر، شکلات سیاه و موز که دارای مقادیر زیادی منیزیم است می‌تواند از پیری مغز جلوگیری کند.
زغال‌اخته
زغال‌اخته علاوه بر خوش‌مزه بودن به تقویت مغز نیز کمک می‌کند. این ماده غذایی خواص آنی‌اکسیدانی و ضد التهاب دارد. علاوه بر این، زغال‌اخته حاوی آنتوسیانین است و برای تقویت حافظه بسیار مفید است. نوشیدن آب زغال‌اخته به طور روزانه یادگیری و یادآوری کلمات را بهتر کرده و سطح گلوکز خون و علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.
کلم بروکلی و اسفناج
بر اساس گزارش موسسه ملی پیری، خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات میتوانند باعث جلوگیری از زوال شناختی شود. علاوه بر این، این مواد غذایی می‌توانند باعث مهار بیماری‌های مزمنی همچون بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ شوند. برخی از سیزیجات به خصوص کلم بروکلی و اسفناج می‌توانند تاثیرات معجزه‌آسایی در جلوگیری از پیری مغز داشته باشند.
چای سبز
چای سبز خواص فراوانی دارد و از مغز نیز محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که چای سبز سرعت فکر و عملکرد مغز شما را تقویت می‌کند. گفته می‌شود که این چای شکل پذیری سیناپسی کوتاه مدت مغز را نیز تقویت می‌کند.

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معجزه زیبایی با سیب زمینی ..

درمان باورنکردنی پوستی روشن بدون لک و چروک با سیب زمینی

آیا می دانستید سیب زمینی بطور معجزه آسایی می تواند در بسیاری از مشکلات زیبایی به شما کمک کند؟ آب سیب زمینی حاوی ویتامین، پتاسیم، مس و سولفور است و می تواند به طور موثر و باور نکردنی شما را در مشکلات معمول پوست و مو یاری کند.استفاده یک روز درمیان از آب سیب زمینی روی پوست میتواند مشکلاتی از قبیل لک، آفتاب سوختگی، سیاهی دور چشم، چین و چروک و تیرگی پوست را بطور جدی درمان کند.. بنابراین اگر می خواهید پوستی روشن و زیبا داشته باشید و نمی توانید به پوست دلخواه تان برسید، وقت آن است که باید همه کرمهای روشن کننده شیمیایی خود را دور بیندازید.و از روشهای ذیل استفاده کنید تا ظرف مدت کوتاهی بطور شگفت انگیز زیبایی پوستان را با آب سیب زمینی دوباره بدست بیاورید..

*دستورالعمل های شگفت انگیز زیبایی با آب سیب زمینی

1. سیب زمینی برای یک رژیم ضد پیری:
در عین حال که بالا رفتن سن یک فرآیند طبیعی است ولی می تواند مشکلاتی از قبیل خطوط مشخص روی پوست، خشکی و چین و چروک ایجاد کند. آب سیب زمینی می تواند به عنوان یک ناجی برای از بین بردن علائم افزایش سن کمک کند. به این منظور به مقدار مساوی کشک و آب سیب زمینی را با هم مخلوط کنید. یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید. این ماسک صورت روش شگفت انگیزی برای رطوبت رسانی به پوست است و کاهش چشمگیری در آثار پیری به وجود می آورد. و تمام چین و چروک پوست را از بین می برد.

2. سیب زمینی برای روشن سازی طبیعی پوست:
آب سیب زمینی را با آب لیمو به مقادیر مساوی مخلوط کنید. سیب زمینی خصوصیات روشن کنندگی طبیعی دارد و همراه با آب لیمو که خصوصیات مشابهی دارد می تواند به صورت طبیعی پوست تیره را روشن کند.این مخلوط را روی نقاط تیره شده پوست قرار دهید، اگر این روش را به طور مرتب انجام دهید نقاط تیره شده پوست به صورت چشمگیری روشن خواهد شد.

3- سیب زمینی برای رفع چروک های پوستی
مخلوط مقدار کمی عسل و سیب زمینی خام رنده شده برای رفع چروک های پوستی و هرگونه لکه پوستی ناشی از افزایش سن بطور معجزه آسایی مفید است.همچنین برای رفع چین و چروک اطراف چشم کافی است که دو ورقه سیب زمینی خام را روی چشم های بسته قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کرده و بعد صورت خود را بشویید همچنین براي درمان ورم چشم سيبزميني را رنده كرده بهصورت ضماد روي چشم بگذاريد.

نکته مهم : اگر در چند دقیقه اول احساس سوزش کردید، ممکن است به سیب زمینی حساسیت داشته باشید.در این صورت فورا آنها را از روی چشم ها برداشته و محل را با آب سرد بشویید.اینکار تا حد زیادی در رفع چین و چروک های پوست اطراف چشم موثر خواهد بود.

4-سیب زمینی برای از بین بردن جوش ها
آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد. بدین منظور سیب زمینی را رنده کنید با آب لیموترش مخلوط کرده و روی جوش ها قرار دهید. خواهید دید که جوش های صورت، نیم ساعت پس از استفاده از این روش بسیار کوچک تر میشوند. و تکرار روزانه این روش علاوه بر از بین بردن جوشها جای جوش ها را نیز از بین میبرد..

5-ماسک سیب زمینی برای از بین بردن پف زیر چشم
به مقادیر مساوی آب سیب زمینی و آب خیار را مخلوط کنید. این مایع را به دور چشم بزنید و ۱۵ دقیقه روی پوست نگاه دارید. هر دو این مواد خواص آرام کنندگی دارد و چشمان خسته را خنک می کند. و پف چشم را از بین می برد می کند. و چروک های زیر چشم را نیز محو میکند

6-سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی و چین و چروک دور چشم:
برای از بین بردن تیرگی دور چشم نیز به روش بالا عمل کنید.
ترکیب روغن زیتون به همراه آب سیب زمینی برای سیاهی دور چشم و چین و چروک اطراف چشم بسیار موثر است.برای از بین بردن خط های دور چشم از سیب زمینی رنده شده استفاده شود.

7-سیب زمینی برای پاک سازی منافذ پوست:
با ترکیب پنج قاشق آب سیب زمینی و یک قاشق جوش شیرین در یک فنجان آب یک پاک کننده طبیعی و قوی درست کنید. این مخلوط را به طور کامل روی پوست بزنید تا منافذ پوست بطور چشمگیری تمیز شود.

8- سیب زمینی برای یک دست کردن بافت پوست:
آب سیب زمینی ، آب لیمو و گل سرشوی را با هم مخلوط کنید. از این ماسک صورت برای یک دست کردن پوست ، آکنه و لک استفاده کنید.

9-سیب زمینی برای درمان ترک و خشکی پوست :
سیب زمینی رنده شده به صورت ضماد برای ورم و ترک خوردگیهایی که در اثر سرما به وجود آمده است بسیار مفید میباشد.
پودر سیب زمینی رنده و خشک شده در تسکین سوختگی های بدن و رفع خراش های سطحی پوست کاربرد های درمانی فراوانی دارد.

10- سیب زمینی در درمان سوختگی و آفتاب سوختگی:
اگر پوست در اثر آب جوش یا آتش سوخت فوراً سیب زمینی خام رنده کرده روی قسمت سوختگی بگذارید و چندمرتبه عوض کنید.
برای درمان آفتاب سوختگی از مرهم ماسک سیب زمینی استفاده کنید.

11-با سیب زمینی جوان شوید
سیب زمینی وچغندر خام رنده شده را با كمی خامه و آب پیاز مخلوط كرده برای جلوگیری و مبارزه با چروكهای صورت و گردن و كیسه های زیرچشم از آن استفاده كنید این نسخه دردرمان چروک و لک های پوست معجزه میکند.همچنین اگر ميخواهيد پوستي نرم ولطيف داشته باشيد سيبزميني را بهصورت خام رنده كرده در مخلوطكن خوب مخلوط كنيد كمي گلاب به آن اضافه نموده در حمام بخار گرفته ( یا سونا )اين محلول را به پوست بماليد و آهسته 2 دقیقه ماساژ دهيد 10 دقیقه بماند،هفته دوبار این روش را امتحان کنید تا ظرف یکماه پوستی عاری از لک و چروک داشته باشید..

****************************************
فواید سیب زمینی برای درخشان کردن موها:

آیا موهایتان تار، خشک و وز دار است، آب سیب زمینی را با ژله آلوئه ورا مخلوط کرده و به موهایتان بزنید.معجزه میکند

*برای درمان ریزش مو:
آب سیب زمینی را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت دو ساعت روی موها نگاه داشته و سپس مانند معمول با شامپو آبکشی کنید.از ریزش مو شدیدا جلوگیری میکند

*پوست سیب زمینی برای از بین بردن سفیدی مو:
توصیه می شود، پوست ۵ عدد سیب زمینی را تمیز شسته در ۲ لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد تا یک لیتر ؛ سپس پوست آن را دور بیندازید. پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سیب زمینی را روی موها بریزید و پس از ۲۰ دقیقه شست و شو دهید. این کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفید، آن ها را نرم و لخت می کند.

.............................................
چطور آب سیب زمینی بگیریم؟
برای استفاده از آب سیب زمینی، بهتر است که از سیب زمینی های ارگانیک استفاده کنید که فاقد ماده ضد آفت است. آنها را خوب بشویید و سپس به تکه های کوچک خرد کرده و داخل مخلوط کن بریزید. اگر مخلوط کن ندارید می توانید ، سیب زمین را رنده کرده و آب آن را از سیب زمینی های رنده شده بگیرید.آب به دست آمده را باید خوب هم بزنید و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنید. ..

هشدار مصرفی در مورد سیب زمینی :
-از خوردن سطح سبز روی سیب زمینی شدیدا خود داری کنید.
-سیب زمینی خامی که پوست گرفته شده اگر 6 ساعت بماند فاسد شده و نباید آن را بخورید و بیماری زاست..
-بخاطر داشته باشید تا حدامکان روی سیب زمینی سرکه و آبلیمو نریزید.
– سيبزميني پخته را در آب نگهداري نكنيد چون باعث توليد ميكروبي ميشود كه بسیار بیماری زاست.نام آن ميكروب ciluo protuo است.
– سيبزميني كه جوانه زد از خوردن آن خودداري كنيد چون مسموميت ايجاد ميكند. نشانههاي مسموميت: سردرد، تهوع، دلپيچه، سرگيجه، ضعف ضربان قلب...سلامت و موفق باشید.



:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.
عناب از میوه‌های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است.
این میوه که می‌توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا کرد، در هر منطقه‌ای دارای اسامی مختلفی است. در هند و پاکستان آن را «ایناب» و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می‌نامند.
درخت عناب شبیه درخت سنجد است و در نواحی کوهستانی برخی از مناطق ایران مانند خراسان یافت می‌شود.
مصارف خوراکی
در بریتانیا عناب را به صورت خشک‌ شده و یا به صورت آب‌نبات‌های طعم‌دار همراه با چای عصر میل می‌نمایند.
در کره، چین و تایوان، شربت شیرین میوه عناب را مورد استفاده قرار می‌دهند.
در برخی مناطق از عناب برای تهیه سرکه استفاده می‌شود و در آفریقا از آن کیک درست می‌کنند.
عناب کنسرو شده و چای با طعم عناب نیز در جهان استفاده می‌شود، اما در ایران، پاکستان و هندوستان، عناب را بیشتر به صورت خشک شده استفاده می‌نمایند، ولی جالب است بدانید که در بسیاری از نقاط دنیا میوه تازه آن به صورت سبز استفاده می‌شود که البته طعم بسیار خوبی هم دارد.
در شرق آسیا عناب‌های بسیار بزرگی به اندازه خرما و با رنگ‌های مختلف از جمله مشکی و قرمز به عمل می‌آید.
میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.
عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند
خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی عناب
عصاره آن موجب مهار اثر رادیکال‌های آزاد (به عنوان عامل افزایش التهاب) می‌گردد. حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی چون ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاوونوئید است. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.
عناب و قند خون
ترکیبات اتری موجود در آن عامل مهار کننده‌ای در افزایش قند خون است. همچنین مقادیر پارامترهای بیوشیمیایی مانند قند خون، اوره، کراتینین، کلسترول سرم، تری‌گلیسیرید سرم، HDL، LDL، هموگلوبین و هموگلوبین گلیکوزیله را به طور قابل توجهی به سطح نرمال نزدیک می‌کند.
عناب و سرماخوردگی
در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است. چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می‌شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می‌کند. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی است. عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C است. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ضد سرفه است.
جوشانده عناب گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. به علاوه آسم و تنگی نفس را برطرف می‌کند. برای تهیه جوشانده عناب 50 گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم شود.
عناب,خواص عناب,خاصیت عناب,خواص گیاه عناب


ارزش تغذیه‌ای
این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای مواد معدنی است. همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور می‌باشد. در ضمن حاوی پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) به عنوان فیبر محلول موثر در کاهش چربی و قند خون است. محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است. نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است، بنابراین متخصصین تغذیه می‌توانند عناب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه نمایند.
عناب و دستگاه گوارش
عناب در زمان ابتلا به اسهال می‌تواند حرکات مربوط به دستگاه گوارش را کاهش دهد. مخلوط را با نمک و فلفل به عنوان هضم کننده مصرف کنید. میوه خشک رسیده به عنوان ملین می‌باشد. حتی تأثیر آن برای کمک به درمان یبوست با مطالعات بالینی مختلف به اثبات رسیده است و به تمام افرادی که از یبوست رنج می‌برند توصیه می‌شود هر روز صبح یک تکه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یک لیوان آب جوش قرار داده و پس از چند دقیقه این نوشیدنی را میل کنند. عناب تقویت‌کننده دستگاه گوارش است و مطالعات بالینی، تأثیرات آن برای رفع مشکلات مختلف گوارش را نشان داده است. مصرف عناب به هضم غذا کمک کرده و در جلوگیری از نفخ موثر است.
عناب
حفاظت از کبد
مصرف عناب به طور معنی‌داری سطوح آنزیم‌های کبدی را کاهش می‌دهد. این آنزیم‌ها نشانگر آسیب بافتی هستند.
یافته‌های بافت شناسی نشان می‌دهند که این میوه اثرات محافظتی در برابر بیماری‌های کبدی دارد. عناب در درمان کبد چرب نیز مفید است.
خواص دیگر عناب
* در کم فشاری خون و نازایی مفید است.
* عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند.
* خاصیت ضد میکروبی دارد.
* چای عناب دارای ماده ضد سرطانی ساپونینز است. این چای باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می‌شود.
* استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن‌ها می‌شود.
* به دلیل محتوای فلور در استحکام دندان‌ها موثر است

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

.....به......
«به» ميوه‌اي خوش‌طعم و عطر از خانواده سيب است. اين ميوه اگرچه به صورت خام نيز خوردني است ولي اغلب، پخته آن را به صورت مربا و همچنين در غذاهايي همچون خورش و خوراك مصرف مي‌كنند.

نحوه خريد و نگهداري

به را فقط به رنگ زرد روشن تهيه كنيد، زيرا نوع سبز آن مانند بسياري ديگر از ميوه‌ها نرسيده و خيلي سفت است. البته درصورتي كه در ميان به‌هاي خريداري‌شده، تعدادي سبزرنگ وجود دارد، آنها را چند روز در دماي اتاق قرار دهيد تا رسيده شوند.

پوست اين ميوه براق و معطر بوده و با لايه‌اي كرك‌مانند به رنگ قهوه‌اي پوشيده شده است كه آن را با ساييدن از بين مي‌برند.

خواص غذايي

به سرشار از ويتامين‌هاي A و B و C و همچنين قند و پپتين است. به رسيده، داراي طبيعتي معتدل است، در حالي كه دانه آن يا همان به‌دانه طبيعتي سرد و تر دارد.

خواص درماني

به براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله عفونت‌هاي روده‌اي و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خوني، سوزش مجاري ادرار، تنگي نفس، سردردهاي مزمن و التهاب‌هاي مختلف مفيد است.

مي‌گويند با خوردن به، عرق بدن خوشبو مي‌شود.

خانم‌هاي باردار براي جلوگيري از سقط جنين به مصرف مي‌كنند.

علاوه بر گوشت به، دانه آن نيز اثر شفابخشي براي التهاب‌هاي دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌هاي خشك، سينه درد، تب و گرفتگي صدا دارد ولي مراقب باشيد از جويدن و بلعيدن به‌دانه بپرهيزيد زيرا به‌دانه، حاوي يك ماده سمي است كه براي بدن مضر است.

بنابراين چند عدد به‌دانه را مدتي در دهان نگه داشته و مرتب بمكيد تا لعاب آن خارج شود، سپس بيرون بريزيد يا اينكه چند عدد به‌دانه را در آب داغ بخيسانيد و از لعاب آن استفاده كنيد.

فواید خوردن به

- اثرات مثبت بر فکر و ذهن
- احیای روحیه و خوشحال بودن
- از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها
- تقویت کننده قلب، کبد و معده
- مفید برای زخم معده
- تحریک کننده اشتها
- نرم کننده سینه
- ادرارآور و کمک به هضم غذا
- جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته ؛ به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید.
- از بین برنده بوی بد دهان
- مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر. اگر شما قصد افزایش وزن دارید، میوه به را مصرف نکنید.
- ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.
- کمک به پایین آوردن کلسترول خون
- کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم
- کاهش خطرات بیماری های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین ث
- تحقیقات نشان داده است که میوه به ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.

خواص هسته میوه به (به دانه)

- برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است.
- ضد تب
- مفید برای اسهال
- لعاب به دانه برای ترمیم زخم ها و سوختگی پوست در اثر آتش بسیار مفید است.

 
عکس ‏‎Saeid Saeidi‎‏


:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱۵ عادت آسیب ‌رسان به کلیه‌ ها

آیا می‌دانستید فقط با ۲۰٪ کارکرد کلیه‌ هایتان هم می‌توانید زندگی طبیعی داشته باشید؟ به همین دلیل ممکن است برای مدتی طولانی متوجه تخریب تدریجی کلیه‌ هایتان نشوید. گاهی‌ اوقات حتی عادت‌های بسیار متداول می‌تواند موجب آسیب رسیدن به کلیه‌ هایتان شود و ممکن است وقتی مشکل تشخیص داده شود، دیگر خیلی دیر شده باشد.

کلیه‌های ما عضوی فوق‌العاده هستند. آنها هورمون ترشح کرده، خون را تصفیه کرده، موادمعدنی را جذب کرده، تولید ادرار کرده و توازن اسیدی-قلیایی بدن را حفظ می‌کند. زندگی کردن بدون کلیه‌ها ممکن نیست و چینی‌ها آن را خاستگاه انرژی حیاتی بدن می‌دانند. مراقبت از کلیه‌ها هم‌ردیف مراقبت از سلامت عمومی بدنتان است. اگر می‌خواهید در تمام طول عمرُ کلیه‌هایتان به خوبی برایتان کار کنند، در زیر به عادت‌های مضر برای آن اشاره می‌کنیم:

1- عادت مصرف نوشابه ــ طبق تحقیقی که روی کارمندان دانشگاه اوساکا در ژاپن انجام گرفت، مشخص شد که نوشیدن دو یا چند لیوان نوشابه در روز (چه رژیمی و چه عادی) می‌تواند با بالا رفتن احتمال بروز بیماری‌های کلیوی در ارتباط باشد. این تحقیق روی ۱۲۰۰۰ کارمند انجام گرفته و میزان پروتئین یافت‌شده در ادرار آنهایی که میزان بالایی نوشابه در روز مصرف می‌کردند، بالاتر بود. وجود پروتئین در ادرار یکی از نشانه‌های اولیه تخریب کلیه‌هاست اما اگر در این مرحله تشخیص داده شود، می‌تواند از آن پیشگیری کرد.

2- ورزش نکردن ــ ورزش یک راه عالی دیگر برای محافظت از کلیه‌هایتان است. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت مشخص شد که زنانی که بعد از یائسگی ورزش می‌کردند تا ۳۱٪ کمتر به سنگ‌کلیه مبتلا شدند. به طور کل حفظ وزن سالم احتمال سنگ‌کلیه را کاهش می‌دهد.

3- سیگار کشیدن ــ سیگار کشیدن با بیماری آترواسکلروز (تصلب شراین) در ارتباط است. باریک و سخت شدن رگ‌های خونی بر تامین خون برای اندام‌های حیاتی بدن ازجمله کلیه‌ها اثر می‌گذارد. طبق یک تحقیق کشیدن دو سیگار در روز برای دو برابر کردن سلول‌های اندوتلیال موجود در خون کافی است. این یک هشدار برای تخریب رگ‌هاست. تحقیقات بسیار زیادی کشیدن سیگار را با مشکلات کلیوی مرتبط دانسته‌اند.

4- کمبود ویتامین B6 ــ دنبال کردن یک رژیم‌غذایی سالم برای سلامت عملکرد کلیه‌ها خیلی مهم است. براساس تحقیقاتی که در مرکز پزشکی دانشگاه مری‌لند انجام گرفته است، کمبود ویتامین B6 خطر ابتلا به سنگ‌کلیه را بالا می‌برد. برای عملکرد خوب کلیه‌ها باید در روز حداقل 1.3 میلی‌گرم ویتامین B6 مصرف کنید. غنی‌ترین منابع این ویتامین ماهی، نخود، جگر، سیب‌زمینی و سبزیجات نشاسته‌دار و میوه‌ها غیر از مرکبات هستند.

5- ننوشیدن آب کافی ــ کلیه‌ها برای اینکه بتوانند به درستی عمل کنند، باید به آنها آب برسد. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، سموم در خونتان جمع می‌شود زیرا مایعات کافی برای بیرون کشیدن آنها از طریق کلیه‌ها وجود ندارد. توصیه می‌شود که در روز حداقل ۱۲ لیوان آب بنوشید. چک کردن رنگ ادرار روش خوبی برای تشخیص کم‌آب شدن بدن است.

6- کمبود منیزیم ــ اگر به اندازه کافی به بدنتان منیزیم نرسانید، کلسیم به درستی در بدن جذب نشده و در جایی انباشته می‌شود که این می‌تواند منجر به اضافه‌بار کلسیم و ایجاد سنگ کلیه شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، از سبزیجات، حبوبات، دانه‌ها و آجیل استفاده کنید. آوکادو نیز منبعی بسیار عالی از منیزیم است.

7- اختلال خواب ــ همه ما یک خواب خوب در شب را دوست داریم. کلیه‌هایمان هم همینطور. اختلالات خواب مزمن می‌تواند منجر به بیماری‌های کلیوی شود. باید بدانید که بافت کلیه‌ها در طول شب تجدید می‌شوند و به همین دلیل اختلال خواب می‌تواند به طور مستقیم به آنها آسیب برساند.

8- خالی نکردن به‌موقع مثانه ــ وقتی احساس می‌کنید باید به دستشویی بروید، معطل نکنید. نگه داشتن ادرار در مثانه اصلاً کار درستی نیست چون اگر به طور منظم ادامه پیدا کند، می‌تواند فشار وارد بر کلیه‌ها را زیاد کرده و موجب نارسایی کلیه شود.

9- مصرف بالای سدیم ــ نمک برای بدن حیاتی است اما باید مصرف آن را محدود کنید. مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشارخونتان را بالا برده و فشار زیادی به کلیه‌هایتان وارد کند. نباید در روز بیشتر از 5.8 گرم نمک مصرف کنید.

10- مصرف زیاد کافئین ــ معمولاً خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم در روز کافئین مصرف می‌کنیم. در بسیاری از نوشیدنی‌ها کافئین وجود دارد و قبل از اینکه بدانید فشارخونتان بالا رفته و کلیه‌هایتان شروع به شکایت می‌کنند.

11- سوء‌مصرف داروهای مُسکِن ــ معمولاً خیلی زود به سراغ مسکن‌ها می‌رویم، آن هم به میزان بالا و در زمان نامناسب. وقتی درد دارید، ساده‌ترین فکر این است که یک مسکن بخورید اما بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. همه داروها عوارض‌جانبی دارند و خیلی از آنها به کلیه‌ها آسیب می‌رسانند. بااین حال مصرف بعضی داروها برایتان لازم است که بهتر است به مورد بعد رجوع کنید.

12- مصرف نامنظم داروها ــ فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ دو مشکل متداول هستند که معمولاً در اثر سبک‌زندگی و رژیم‌غذایی بد ایجاد می‌شود. اگر به آن مبتلا هستید، مراقب آسیبی که می‌توانند به کلیه‌هایتان برسانند باشید و از اعضای بدنتان با مصرف به‌موقع داروهای تجویزشده برایتان، محافظت کنید.

13- مصرف زیاد پروتئین ــ براساس تحقیق دانشگاه هاروارد، بالا بودن میزان پروتئین در برنامه‌غذایی، می‌تواند به کلیه‌ها ضرر برساند. آمونیا یکی از محصولات فرعی است که در اثر هضم پروتئین در بدن تولید می‌شود - سمی که کلیه‌های پُرکارتان باید آن را خنثی کنند. هرچه مصرف پروتئین شما بیشتر باشد، فشار بیشتری به کلیه‌ها وارد شده و این مسئله به مرور زمان موجب ضعف عملکرد آنها می‌شود.

14- عدم رسیدگی به‌موقع به بیماری‌ها و عفونت‌ها ــ همه ما خیلی اوقات بیماری‌های کوچکی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا را نادیده می‌گیریم اما این می‌تواند به کلیه‌هایمان آسیب برساند. تحقیقات نشان داده است که کسانیکه به خوبی از خود مراقبت نکرده و استراحت کافی برای درمان بیماری‌هایشان ندارند، دچار مشکلات کلیوی می‌شوند.

15- سوء‌مصرف نوشیدنی‌های الکلی ــ سموم موجود در الکل نه‌تنها به کبدتان آسیب می‌رساند، بلکه روی کلیه‌هایتان نیز اثر منفی دارد. یک راه برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی، مصرف نکردن نوشیدنی‌های الکلی است.



:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گیاه بابونه با خواص درمانی معجزه آسا..

این گیاه كه به علت دارا بودن مواد موثر: بیزابولول ـ کامازولن ـ آپی جنین ـ لوتئولین.خواص درمانی و دارویی فوق العاده بیشمار دارد که به داروخانه گیاهی شهرت دارد همچنین گیاه بابونه به عنوان دارویی فوق العاده موثر در فارماکوپه های آلمان ، انگلستان ، فرانسه و سوئیس وارد شده و اثرات بالینی آن ثابت شده است،گل بابونه به علت خواص جادویی و عطر مطبوعی که دارد ،در سراسر اروپا شهرت و رواج یافته و در بیشتر خانه و رستورانها ان را مانند چای دم کرده و می خورند،زیرا در طی چند قرن اخیر بر پزشکان ثابت شده که خواص جادویی این گیاه در سلامتی نقش حیاتی دارد.

مهمترین خواص درمانی گل بابونه ،واقعا حیرت آور است .حتما بخوانید.
1 ـ خواص گوارشی : رفع سوء هاضمه ـ ضد اسپاسم گوارشی و عضلاتی ـ تقویت معده ـ ضد التهاب-تقویت اشتها ـ ضد نفخ و بادشکن ـ رفع اسهال عصبی ، جلوگیری از زخم معده ـ کمک درمان مسمومیت های غذایی ـ کمک درمان زخم معده ـ درمان ورم کبد و طحال
2 ـ خواص مغزی بابونه : تقویت حافظه ـ تقویت اعصاب و مغز ـ آرام بخش ـ ضد میگرن ـ خواب آور ـ ضد اضطراب ـ ضد بیقراری ـ درمان سرگیجه ـ کمک درمان تشنج های عصبی و صرع
3 ـ خواص قلبی و عروقی : گشاد کننده عروق ـ کاهنده فشار خون ـ رقیق کننده خون ــ درمان کم خونی
4 ـ خواص پوستی : ضد التهاب پوستی که همانند کورتون ها عمل می کند ولی عوارض آن ها را ندارد ـ رفع و درمان اگزما ـ کمک درمان جوش غرور و آکنه ـ ضد ورم و قرمزی پوست ـ برطرف کننده زخم های جلدی ـ ترمیم سوختگی ـ تقویت کننده پوست ـ تنگ کننده منافذ پوست ـ ضد عفونی کننده پوست ـ کنترل عفونت های پوستی

خواص عمومی :
افزاینده قدرت سیستم ایمنی بدن ـ ضد سرفه ـ خلط آور ـ درمان گلو درد ـ درمان سرماخوردگی ـ ضد التهاب ریه و حنجره ـ ضد التهاب مفاصل ـ ضددرد ـ شل کننده عضلانی ـ درمان دردهای نقرسی ـ کنترل علائم بیماری های روماتیسمی ـ رفع ورم کلیه و مثانه ـ درمان سخت ادراری ـ قاعده آور ـ تقویت رحم ـ کنترل و درمان اختلالات دوران یائسگی ـ کنترل علائم کولیت روده ای ـ رفع خستگی

عصاره بابونه ضد حساسیت ، التیام دهنده زخم ، باکتریواستاتیک ، باکتریسید(میکروب کش) ، ضد قارچ می باشد. همچنین بیزابولول خود به عنوان یک ماده افزایش دهنده جذب پوستی در فرمولاسیون کرم ها (اشکال ترانس درمال) به کار گرفته می شود. برخی از مواد جدا شده از عصاره تام بابونه اثر مهاری روی آنزیم هایی که در سنتز میانجی های التهابی مسیر آراشیدونیک اسید نقش دارند را دارا می باشند.

عصاره ی بابونه و فرآورده های دارویی های حاوی این گیاه موجب افزایش سرعت ترمیم زخم و کاهش ترشحات و در نتیجه خشکی زخم می گردند . همچنین در درمان زخم بستر ـ سوختگی ناشی از آفتاب و ادرار سوختگی نوزدان کاربرد دارد.و نیز گل بابونه در درمان انتهایی سینوزیت موثر است. بخور بابونه تاثیر زیادی در جمع کردن بیماری و دوران نقاهت و کاهش درد در ناحیه پیشانی دارد.

گل بابونه تاثیر آرام بخش شگرفى بر روى سیستم عصبى و همچنین دستگاه گوارش داشته و نقش قابل ملاحظه آن در درمان بى خوابى و رفع کابوس‌هاى شبانه شهرت دارد.و درمان كننده سردرد و میگرن است.

مقدار مصرف :
یک قاشق مرباخوری (حدود 5 گرم) در یک فنجان آب جوش دم کرده (پس از 10 دقیقه) 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید. میتوانید با عسل و خرما و نبات ،نیز مصرف کنید.اگر روزانه یک تا دو فنجان چای بابونه بنوشید ، بزرگترین هدیه را به بدن خود داده و سلامت خواهید ماند.

عوارض جانبی :
تاکنون عوارضی دیده نشده ،ولی مصرف بیش از اندازه ،ممکن است به طور نادر واکنش های خفیف آلرژیک بروز نماید وممکن است سردردـ زخم در دهان ـورم چشم ـ تعریق زیاد،بروز کند.درضمن به دلیل خاصیت رقیق کنندگی خون ، بیمار حداقل 7 روز قبل و بعداز عمل جراحی مصرف گیاه را قطع کند.و نیز به علت دارا بودن طبیعت گرم مصرف آن به زنان باردار توصیه نمیشود..

نکته مهم : یكی از مهمترین خواص بابونه، درمان زخم و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمان می كند و آنهایی‌كه سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند و از قرص‌های مختلف گران قیمت استفاده می‌كنند، می‌توانند با استفاده از بابونه خرج داروی خود را پس انداز كنند و همچنین سلامت خود را بازیابند.برای درمان زخم معده یك لیوان چای غلیظ بابونه را درست كنید و هنگام صبح ناشتا میل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پیاز و این همه فایده
............................
از پیاز به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده می‌شود. مالیدن آب پیاز به صورت از ایجاد لکه‌ها جلوگیری می‌کند و از مخلوط آب پیاز و عسل می‌توان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد. پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است.

خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس، ترکیبی در پیاز شناسایی کرده‌اند که از کاهش حجم استخوان و پوکی آن جلوگیری می‌کند. این ماده در پیشگیری در کاهش نیافتن مواد مصرفی به ویژه کلیه سلول‌های استخوانی تأثیر زیادی دارد.

نوید میر در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: پیاز یکی از گیاهان بسیار قدیمی است که انسان آن را شناخته و در غذای خود استفاده می‌کرده است. در کتاب‌های پزشکان قدیم از پیاز به سبب داشتن الیاف و ویتامین‌ها و فلزات به عنوان داروخانه‌ای کامل نام برده شده است.

وی افزود: پیاز، قند خون و کلسترول را پایین می‌آورد، بوی آن میکروب‌های مضر را از بین می‌برد، قند خون را کاهش می‌دهد، از ابتلا به سکته جلوگیری می‌کند، قلب را فعال می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، به سبب داشتن آنتی اکسیدان، تنش و نگرانی را از بین می‌برد، الیاف غذایی آن دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند، پیاز از سرطان ریه جلوگیری می‌کند چون مواد شیمیایی موجود در پیاز خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد، مواد فلاونوید از دچار شدن به انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و به وفور در پیاز یافت می‌شود، پیاز برای پوست بسیار مفید است. زیرا خون را تصفیه می‌کند و در نتیجه رنگ چهره زیباتر و جذاب‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین پیاز به دلیل داشتن گوگرد باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود.پیاز به دلیل داشتن آهک، دندان‌ها را محکم می‌کند و باعث استحکام استخوان بندی بدن می‌شود. بنابراین خوردن پیاز در کودکان مبتلا به نرمی استخوان و سالمندان مفید است.

وی تاکید کرد: اگر سرما خورده‌اید، چند پیاز را برش داده و در نقاط مختلف خانه قرار دهید. پیاز مانند یک دستگاه تصفیه هوا از ابتلاء سایر اعضاء خانواده به این بیماری جلوگیری خواهد کرد. همچنین اگر خارج خانه غذا می‌خورید، پیاز را همراه آن مصرف کنید، زیرا ماده‌ای در پیاز وجود دارد که از مسمومیت غذایی حاصل از خوردن گوشت مانده جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شخصی به دلیل مصیبت وارده دچار حملات عصبی شده، پیازی را به دو نیم کرده و جلوی بینی او بگیرید. همچنین پیاز به دلیل داشتن ماده گلوکوزین که مشابه هورمون انسولین است، قند خون را تنظیم می‌کند.

وی در پایان گفت: خوردن نصف پیاز متوسط در روز ۳۰ درصد از مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به جای آن باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود، پیاز منبع غنی نوعی انتی اکسیدان است که از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند. این گیاه خوراکی از بیماری آب مروارید در چشم نیز جلوگیری می‌کند و بنابراین مصرف آن به افراد مسن توصیه می‌شود.

 

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بیماری‌هایی که با موز قابل درمان و بهبود هستند

یکی از مزیت های موز این است که حاوی ترکیبات شیمیایی نیست و عوارض جانبی داروها را نیز ندارد. این میوه حاوی 3 نوع قند (فروکتوز، ساکاروز و گلوکز) است که انرژی را بالا برده و بدن را تقویت می‌کند.

بیماری‌هایی که با موز قابل درمان و بهبود هستند را در اینجا بخوانید:

سندرم پیش از قاعدگی

اگر از مشکلات و دردهای پیش از قاعدگی رنج می‌برید به‌جای خوردن دارو، موز میل کنید. این میوه با رساندن ویتامین B6 به بدن روی وضعیت روحی خانم‌ها نیز تأثیر گذاشته و باعث بهبود خلق‌وخوی آن‌ها می‌شود. در واقع افزایش میزان گلوکز بدن تأثیر مثبتی در کاهش افسردگی و افزایش نشاط خانم‌ها دارد.

تب
اگر احساس می‌کنید بدنتان کمی داغ شده است موز را پوره کرده و میل کنید. البته حواستان باشد که در صورت تب شدید موز موثر نخواهد بود و حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. اما برای تب‌های جزئی می‌توانید به این میوه اعتماد کنید. در کشور تایلند خانم‌ها برای تقویت و کنترل دمای بدنشان هر روز موز می‌خورند.

خستگی
اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می‌کنید و تمرکزتان خدشه‌دار شده است به‌طور مرتب موز میل کنید تا انرژی‌تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات‌ها، آهن و پروتئین‌ها است.

کم‌خونی
اگر آزمایش خون داده‌اید و مشخص شده است کمبود آهن دارید حتماً موز را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید. این میوه برای درمان کم‌خونی بسیار موثر است. در واقع میزان بالای آهن موجود در این میوه باعث تحریک ترشح گلبول‌های قرمز خون شده و به تسکین و بهبود برخی علائم کم‌خونی کمک می‌کند.

سوزش معده
اگر از سوزش و درد معده و روده رنج می‌برید کافی است به موز اعتماد کنید. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد.

بیماری‌های قلبی
شما باید همیشه مراقب قلبتان باشید تا خدای نکرده به مشکل برنخورید. نتایج پژوهشی که در The New England Journal of Medicine به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک عدد موز باعث کاهش 40 درصدی خطر سکته‌ی قلبی می‌شود.

افسردگی
افسردگی تبدیل به یکی از بیماری‌های رایج زمانه‌ی ما شده است که باید با آن مقابله کرد. خوشبختانه موز سرشار از ویتامین B6 است و می‌تواند حدود 25 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین کند.ویتامین B6 نقش موثری در کنترل سیستم عصبی و خلق‌وخوی افراد دارد. به خاطر اینکه در تولید برخی از ناقل‌های عصبی مانند سروتونین نقش دارد. اما حواستان باشد که این میوه‌ی مفید به‌تنهایی در رفع افسردگی معجزه نمی‌کند چون تمام ترکیبات موثر برای این کار را ندارد. اما می‌تواند در بهبود علائم این مشکل موثر عمل کند. برای افزایش اثرگذاری موز در بهبود افسردگی باید آن را به همراه آب‌معدنی‌های سرشار از منیزیم و غلات کامل میل کنید که حاوی تریپتوفان هستند و به بهبود خلق‌وخوی کمک زیادی می‌کنند.

مشکلات روده
موز حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است و اکثر این فیبرها می‌توانند روده را تحریک کنند. اما مزیت موز است که به‌خوبی حتی برای افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود. به خاطر اینکه تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود. تنها مشکلی که امکان دارد موز برای برخی افراد ایجاد کند (نه برای همه) مشکل یبوست است. در این صورت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد و مصرف روزانه یک عدد موز کافی است.

سکته‌ی مغزی و پوکی استخوان
سکته‌ی مغزی و پوکی استخوان دو نمونه از بیماری‌هایی است که می‌توان به‌سادگی از آن‌ها پیشگیری کرد. معمولاً در بدن همه‌ تعادل نامناسبی بینسدیم و پتاسیم است. به خاطر اینکه مواد غذایی شور بیشتری مصرف می‌کنیم. مازاد سدیم (نمک) وارد شده به بدن باعث افزایش فشارخون و همچنیناحتباس آب بدن می‌شود. پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای کنترل فشارخون و پوکی استخوان است و می‌تواند با اسیدی و دمینرالیزه شدن استخوان‌ها مقابله کند.

به عقیده‌ی محققان پتاسیم باعث کاهش خطر سکته‌ی مغزی نیز می‌شود. خوشبختانه موز حدود 500 میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند و حدود یک‌ششم نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی را تأمین می‌کند. توصیه می‌کنیم برای افزایش میزان پتاسیم بدنتان از مصرف سیب‌زمینی، اسفناج، عدس و آووکادو نیز غافل نباشید.

موز برای ورزشکاران
خوردن موز قبل از ورزش باعث افزایش انرژی ورزشکاران می‌شود. این میوه حاوی قند و همچنین فیبرهای غذایی مفید است. اگر از موزهای کاملاً رسیده استفاده کنید انرژی‌تان را به مدت طولانی تأمین می‌کند. بعد از ورزش نیز دریافت پتاسیم موجود در موز برای جبران پتاسیم ازدست‌رفته از طریق تعریقمفید است. البته بهتر است موز را قبل از ورزش انجام دهید به خاطر اینکه بعد از ورزش بدن بیش از غذا به مایعات نیاز دارد. در نتیجه بهتر است بعد از ورزش بیشتر به سمت میوه‌های آبدار بروید.

موز برای ترک سیگار
بدون شک سیگار کشیدن مریضی نیست اما باعث ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. اگر تصمیم دارید سیگار را ترک کنید اما نمی‌دانید چگونه بهتر است به سراغ موز بروید. این میوه سرشار از ویتامین B و بخصوص B6 و B12 است. این ویتامین‌ها در ترکیب با پتاسیم و منیزیم موجود در موز باعث می‌شود که کمبود نیکوتین را کمتر احساس کنید.

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏


:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راه ساده‌ پیشگیری از سرطان
....................

هر فردی باید در طول 24 ساعت، پنج واحد میوه و سبزی و 3 لیوان شیر و لبنیات مصرف کند، اما پژوهش میدانی در شهر ایلام در سال 1392 نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم یا شیر و لبنیات و سبزیجات مصرف نمی‌کنند یا این میزان ناچیز است؛ درحالی‌که از عوامل بسیار مؤثر در امر پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به‌ویژه سرطان استفاده از این مواد غذایی است. میوه‌ و سبزی با رنگ‌دانه‌های بالا در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به‌ویژه سرطان و میزان وابستگی دیابتی‌ها به انسولین مؤثرند، همچنین انگور قرمز و هندوانه یا فلفل دلمه‌ای، هویج، گوجه و... از موادی هستند که رنگ‌دانه‌های بالایی دارند...

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام گفت: یک پژوهش میدانی در شهر ایلام در سال 1392 نشان داد که تعداد زیادی از مردم یا شیر، لبنیات و سبزیجات مصرف نمی‌کنند یا میزان مصرف‌شان ناچیز است؛ درحالی‌که این مواد از عوامل بسیار مؤثر در امر پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه سرطان هستند.

داوود علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه ایلام، اظهار کرد: رابطه‌ غذا و بیماری با همدیگر به‌ گونه‌ای است که نمی‌توان برای آن‌ها جدایی قائل شد و به همین دلیل باید در رده‌های مختلف سنی اصول تغذیه‌ مناسب و همچنین متنوع را رعایت کرد.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام با بیان اینکه گروه غذایی شامل پنج دسته‌ نان و غلات، شیر و لبنیات، میوه و سبزی، حبوبات و مغزها است، افزود: باید دستورالعمل سازمان بهداشت در مورد نوع و میزان گروه‌های غذایی مصرفی را مورد توجه قرار داد؛ چراکه برنامه‌ غذایی برای یک فرد سالم طبیعتا باید با گروه‌های بیمار متفاوت باشد.

وی گفت: هر فردی باید در طول 24 ساعت، پنج واحد میوه و سبزی و 3 لیوان شیر و لبنیات مصرف کند، اما پژوهش میدانی در شهر ایلام در سال 1392 نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم یا شیر و لبنیات و سبزیجات مصرف نمی‌کنند یا این میزان ناچیز است؛ درحالی‌که از عوامل بسیار مؤثر در امر پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به‌ویژه سرطان استفاده از این مواد غذایی است.

علیمردانی با بیان اینکه میوه‌ و سبزی با رنگ‌دانه‌های بالا در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به‌ویژه سرطان و میزان وابستگی دیابتی‌ها به انسولین مؤثرند، ادامه داد: انگور قرمز و هندوانه یا فلفل دلمه‌ای، هویج، گوجه و... از موادی هستند که رنگ‌دانه‌های بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش وزن یا به عبارتی چاقی از موارد زمینه‌ای برای ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر است، افزود: روغن‌های با اسید چرب اشباع یا روغن‌های جامد، نوشیدنی‌های قنددار مانند نوشابه یا موادی دیگر که قند پنهانی دارند باعث تجمع چربی، چاقی و در نتیجه ابتلا به بیماری‌ خواهند شد.

کارشناس مسئول تغذیه‌ مرکز بهداشت استان ایلام با بیان اینکه نباید از مواد غذایی فرآوری شده، کنسروها، سوسیس و کالباس که در ترکیب خود مواد شیمیایی برای نگهداری بیشتر دارند، استفاده کرد، ادامه داد: حتی مصرف نمک در کشور که سه برابر نسبت متوسط مصرف جهانی است در ایجاد سرطان معده، بیماری پوکی استخوان، آسم و به ویژه فشارخون نقش دارد که باید برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه‌ آن فرهنگ‌سازی کرد.

علیمردانی بر "بخارپز" کردن مواد غذایی به‌ عنوان بهترین روش پخت تاکید کرد و گفت: باید برای حفظ سلامتی از غذاهای سرخ‌کردنی، کباب‌ها، غذاهای سوخته و ته‌دیگ‌ها به دلیل تولید کربن‌ که از دلایل بارز سرطان‌ است پرهیز و در مصرف مواد غذایی نمک‌سود که شامل ترشی‌ها و شوری‌ها است زیاده‌روی نکرد.

 

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تخمه آفتابگردان ، یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی است كه سرشار از ويتامين E هست و از بروز سكته قلبى جلوگيرى مى كند.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خوردن میوه با معده‌ی خالی

این متن شما رو آگاه می‌کنه. تا آخر بخونید و تا می‌تونید برای همه بفرستید.

دکتر استفان مک با بسیاری از بیماران سرطانی غیرمعمول رفتار می‌کند.

ایشان قبل از پاک کردن بدن بیماران به وسیله انرژی خورشیدی، به شفای بیماری بیماران در بدن علیه مریضی باور دارند.
متن زیر از ایشان را بخوانید:

این یکی از راهکارهای درمان سرطان است.
احتمال موفقیت من در درمان سرطان حدود %۸۰ است.
بیماران سرطانی نباید بمیرند. علاج سرطان تقریبا پیدا شده است و رمز آن، خوردن میوه است.
چه باور کنید چه نکنید.
من جدا متاسفم برای صدها بیماری که در راه درمان‌های رایج می‌میرند.

خوردن میوه:

همه‌ی ما فکر می‌کنیم خوردن میوه به معنی خریدن، خرد کردن و گذاشتن در دهان است!

این، به این آسانی که شما فکر می‌کنید نیست. خیلی مهم است که بدانید چه وقت و چطور میوه بخورید.

راه درست میوه خوردن چیست؟
میوه را بعد از وعده‌ی غذایی نخورید.

«میوه را باید با معده خالی میل کنید.»

وقتی میوه را با معده خالی می‌خورید نقش بزرگی در سیستم گوارش و تامین انرژی زیاد برای کاهش وزن و بقیه‌ی کارهای روزانه ایفا می‌کند.

میوه، مهمترین بخش مواد غذایی است.

فرض کنید دو تکه نان و تکه‌ای میوه خورده‌اید؛ تکه‌ی میوه آماده است مستقیم از گلو وارد معده شود در حالی که نان خورده‌شده قبل از میوه مانع آن می‌شود.
به عبارتی کل وعده‌ی نان و میوه هدر و فاسد شده و تبدیل به اسید می‌شوند.
درست زمانی که میوه با غذا تداخل پیدا می‌کند بقیه مواد باقی‌مانده فاسد می‌شوند.

درنتیجه لطفا میوه را با معده‌ی خالی یا قبل از وعده‌ی غذایی میل کنید.

شنیده‌اید که مردم می‌گویند:
هر وقت هندوانه می‌خورم آروق می‌زنم، وقتی میوه‌ی استوایی می‌خورم شکمم باد می‌کند، وقتی موز می‌خورم احساس اسهالی می‌گیرم و....
در واقع اگر میوه با معده‌ی خالی خورده شود هیچ یک از این مشکلات پیش نمی‌آید.

میوه با بقیه غذاها فاسد می‌شود و تولید گاز می‌کند، در نتیجه دچار نفخ می‌شوید.

سفیدی مو، کچلی، استرس زیاد و حلقه‌ی قهوه‌ای دور چشم اتفاق نمی‌افتد اگر میوه را با معده‌ی خالی بخورید.

براساس تحقیقات دکتر هربرت، جز لیمو و پرتقال که اسیدی هستند، همه‌ی میوه‌ها در بدن قلیایی می‌شوند.

اگر شما رمز خوردن میوه را دریافتید پس راز زیبایی، طول عمر، سلامتی، انرژی، شادمانی و وزن نرمال را یافته‌اید.

وقتی می‌خواهید آبمیوه میل کنید، فقط آب‌میوه‌ی تازه میل کنید نه آبمیوه‌ی داخل قوطی، بطری یا پاکت.

حتی آبمیوه‌ی گرما دیده ننوشید.
میوه‌های پخته نخورید چون هیچ ماده‌ی مفیدی به بدن نمی‌رساند!!
شما فقط مزه‌ی آن را می‌چشید، پختن همه‌ی ویتامین‌ها را از بین می‌برد.

با این حال خوردن میوه‌ی تازه حتی از نوشیدن آب آن مفیدتر است.

اگر می‌خواهید آبمیوه‌ی تازه میل کنید آن را جرعه‌جرعه و به آرامی بنوشید تا با بزاق دهان مخلوط شود قبل از این که ان را قورت دهید.

شما می‌توانید ۳ روز «روزه»ی میوه بگیرید تا بدن کاملا تصفیه شود.
در طول این ۳ روز فقط میوه بخورید و آبمیوه تازه بنوشید.
شما سورپرایز می‌شوید وقتی دوستانتان از شادابی شما حرف می‌زنند.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اسمش کدوتنبل است! البته به آن کدو حلوایی هم می‌گویند. قد و قواره‌ای ندارد: گرد و قلمبه و بامزه است. اما زیر آن پوست کلفت و نارنجی رنگ دنیایی از خاصیت وجود دارد که سلامتی را تضمین می‌کند

اما اینکه چرا اسمش را تنبل گذاشته‌اند فلسفه‌اش را نمی‌دانم. کدوتنبل منبع فوق‌العاده‌ی بتاکاروتن است که برای سلامت چشم‌ها و پروستات مفید است و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند. با ما باشید تا با دنیای این کدو بیشتر آشنا شوید.

== تخمه‌ی کدو برای پروستات
البته نباید انتظار معجزه داشت اما نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تخمه‌ی کدو تأثیر مثبتی روی سلامت پروستات دارد. در طب سنتی از تخمه‌ی کدوتنبل برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌کنند. ترکیبات موجود در تخمه‌ی کدو روی ادرار کردن تأثیر می‌گذارد اما روی حجم پروستات تأثیری ندارد. البته نتیجه‌ی پژوهش دیگری که در سال 2006 روی موش‌ها انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخمه‌ی کدو روی این ارگان تأثیر مثبت دارد.

== کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
کدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.

علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

== کدوتنبل برای مقابله با پیری چشم‌ها
کدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که برای سلامتی سلول‌های شبکیه مضر هستند. در سال 2001 یک گروه از محققان فلوریدا ثابت کردند افرادی که میزان این دو رنگدانه‌ی بدنشان زیاد است 82 درصد کمتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا می‌برد.

== کدوتنبل و قند خون
سال پیش محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ی کدوتنبل می‌تواند به کاهش قند خون حیوانات و انسان کمک کند. اثرات مثبت کدو به کاروتنوئیدها و برخی از پُلی‌ساکاریدهای آن مربوط می‌شود. البته واقعیت این است که کدوتنبل می‌تواند به طور جزیی قند خون را بالا ببرد که در این مورد هم جای نگرانی نیست.

== کدوتنبل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه‌ها
محققان آمریکایی بررسی‌های گسترده‌ای روی بتاکاروتن انجام داده و به این نتیجه رسیدند علاوه بر این که این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند بلکه می‌توانند به عملکرد برخی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن کمک کنند. برای همین هم باعث تقویت این سیستم می‌شوند.

اگر سیگار می‌کشید نیز می‌توانید به خواص مفید کدوتنبل اعتماد کنید. به خاطر اینکه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن به سلامت ریه‌ها خدمت زیادی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای سیگاری‌ها مصرف بتاکاروتن موجود در مواد غذایی مفید می‌باشد و این افراد باید از مصرف مکمل بتاکاروتن بپرهیزند. به خاطر اینکه این مکمل‌ها خطر ابتلا به سرطان را در این افراد بالا می‌برد.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راز درخشندگي پوست هنرپيشه ها

آب نارگیل تنها یک نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه‌های گرم
تابستان نیست، بلکه یک نوشیدنی عالی برای زیبایی هم هست.

آب نارگیل؛ راز درخشندگی پوست هنرپیشه‌ها
به آن دسته از افرادی که فکر می‌کنند آب نارگیل تنها برای رفع تشنگی استفاده می‌شود، باید بگوییم که پس خیلی چیزها درباره‌ی آن نمی‌دانید. آب نارگیل تنها یک نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه‌های گرم تابستان نیست، بلکه یک نوشیدنی عالی برای زیبایی هم هست.
بهترین نکته درباره‌ی آب نارگیل این است که می‌توانید هم از مزیت‌های درونی ‌و هم از مزیت‌های بیرونی آن بهره‌مند شوید. اگر به دنبال آن هستید تا زیباییتان را بیشتر کنید، هیچ راهی بهتر از استفاده از روش‌های طبیعی در این زمینه نیست. در این یادداشت، به برخی از مزیت‌های آب نارگیل و استفاده از آن در زندگی روزمره اشاره می‌کنیم.
پوستی زیبا
اصلا لازم نیست نگران این مسئله باشید که پوستتان خیلی سریع خشک می‌شود. نوشیدن آب نارگیل هرگز به مرطوب شدن پوست نمی‌انجامد. اگر پوست شل و افتاده‌ای دارید، سعی کنید مقداری پنبه را به آب نارگیل آغشته کرده و به تمام صورتتان بمالید. این آب باعث هیدراته شدن پوستتان شده و ظاهرتان را بشاش‌تر و جوان‌تر می‌کند.
کم کردن لکه‌های آفتاب
اگر می‌خواهید از شر لکه‌های آفتاب خلاص شوید، می‌توانید به راحتی مقداری خاک رس را با آب نارگیل مخلوط کرده و به سرتاسر صورتتان بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی آن بماند. بعد با آب سرد آن را بشویید.
کم کردن جوش‌ها
یکی از بهترین راه‌ها برای رها شدن از دست جوش‌ها آب نارگیل است. می‌توانید حدود ۲۵ گرم از پودر زردچوبه را با چند قاشق آب نارگیل قاطی کنید. آن را خوب هم بزنید و روی کل صورتتان بمالید. وقتی خشک شد می‌توانید با آب سرد صورتتان را بشویید.
موهای ضخیم‌تر و بلندتر
آب نارگیل دارای ترکیباتی است که می‌تواند باعث بهبود موهای آسیب‌دیده‌ی شما شود و از طرفی جریان خون را در پوست سر تشدید کرده، از ریزش مو جلوگیری نموده و در عوض تراکم مو را زیاد کند.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 بهمن 1394 | نظرات ()