نوشته شده توسط : nahal

 

1- آنهایی که از زندگی بیزارند و با همه دنیا سر جنگ دارند-
به یاد داشته باشید که جامعه مارا اسیر خود نکرده است . مردم و محیطی که در آن زندگی می کنیم روی زندگی ما تاثیری انکار ناپذیر دارند. با افرادی معاشرت کنید که از زندگی شان راضی اند و با دنیا قهر نیستند ؛ انرژی منفی آنها روی شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
اخلاق بد مسری است .این گونه افراد همیشه و نسبت به همه چیز بدبین اند و اغلب اوقات عصبانی اند.مطمئن باشید در اثر معاشرت با آنها عصبانیت آنها به شما هم سرایت خواهد کرد.
2- آنهایی که مدام پشت سر دیگران غیبت می کنند.
گروه دیگری از مردمی که نباید با آنها معاشرت کنید آنهایی اند که همواره در حال غیبت کردن از دیگران اند. "چیزی که من در مورد این افراد فهمیدم اینست که آنهایی که در مورد دیگران با من صحبت می کنند اغلب در مورد من هم با دیگران حرف می زنند." زمانیکه در مورد دیگران دارید صحبت می کنید در واقع دارید شخصیت خودتان را به نمایش می گذارید.
3- کسانی که شکست ها و سرخوردگی های گذشته شما را به شما یادآوری می کنند
دسته دیگری از افراد ناسالم افرادی هستند که تلاش می کنند گذشته شما را به یاد شما بیاورند. زمانیکه این افراد شکست های شما را به یادتان می آورند ، در واقع دارند تلاش می کنند که برتری خود را به شما نشان بدهند.
این شما هستید که نباید به زمزمه های این افراد گوش دهید و به گذشته فکر کنید. از گذشته تان قدر دانی کنید ، فردا هنوز نیامده است ! خدا در حال برنامه ریزی برای گذشته شما نیست ، او در حال خلق آینده شماست . او برای فردای شما هدفی در نظر گرفته است. با افرادی معاشرت کنید که هدف خدا را به شما یادآوری کنند.
4- آنهایی که می خواهند شما را کنترل کنند.
این گونه افراد سعی می کنند به صورت زیرکانه و غیر عادلانه برتری خود را به شما نشان دهند و بر شما مدیریت کنند.اگر تحت نفوذ آنها باشید ، در واقع دارید کاری را انجام می دهید که آنها می خواهند به جای اینکه دنبال علایق و اهداف خودتان باشید.
تحت نفوذ و کنترل بودن احساس وحشتناکی است ،. انسان در این شرایط احساس بی ارزشی و پوچی می کنند. شما انسان خاص و با ارزشی هستید و مطمئن باشید خودتان به تنهایی می توانید در پی علایق تان باشید. نیازی به مدیر و رهبری دیگری در زندگی شخصی تان ندارید




:: بازدید از این مطلب : 1062
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

4 توصیه مهم برای بی نیاز شدن از پزشک!!

http://www.shahrefarsi.com/wp-content/uploads/2012/12/doctor1.jpg


قالَ أمیرُالْمُؤمِنینَ عَلىَّ بنَ أبى طالِبٍ علیه السلام لِلْحَسَنِ إبْنِهِ علیه السلام: یا بُنَّىَ ألا اُعَلِّمُكَ أرْبَعَ خِصالٍ تَسْتَغْنى بِها عَنِ الطَّبِّ. فَقالَ: بَلى یا أمیرَالْمؤمِنینَ، قالَ: لاتَجْلِسْ عَلَى الطَّعامِ إلاّ وَأنْتَ جائعٌ وَ لاتَقُمْ عَنِ الطَّعامِ إلاّ وَأنْتَ تَشْتَهیهِ، وَجـَوِّدِ الْمَضْغَ، وَإذا نُمْتَ فَاعْرِضْ نَفْسَكَ عَلَى الْخَلاءِ، فَإذَا اْستَعْمَلْتَ هذا إسْتَغْنَیْتَ عَنِ الطِّبِّ.


امیرالمؤمنین على بن ابى طالب علیه السلام به امام حسن علیه السلام فرمود: اى فرزندم! آیا چهار نكته به تو بیاموزم تا با مراعات آنها از طب و طبابت بى نیاز شوى؟ عرض كرد: بلى اى امیرمؤمنان. فرمود:

بر غذا ننشین مگر اینكه گرسنه باشى،

و از غذا خوردن برنخیز مگر زمانى كه هنوز میل به غذا دارى،

جویدن غذا را خوب و كامل انجام بده،

و قبل از خواب به دستشویى برو،

اگر اینها را انجام دهى از طب بى نیاز خواهى شد.


خصال صدوق: 228 ح 67



:: بازدید از این مطلب : 967
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 



در قرآن, این میوه ها و سبزیجات نام برده شده اند: خرما, انگور, زیتون, انار, موز, انجیر, خیار, سیر, عدس و پیاز. تعدادی از آیاتی که این لغات در آنها تکرار شده اند, در اینجا آورده شده اند

۱- سوره: ۶ , آیه: ۱۴۱

و اوست كسى كه باغهایى با داربست و بدون داربست و خرمابن و كشتزار با میوه‏هاى گوناگون آن و زیتون و انار شبیه به یكدیگر و غیر شبیه پدید آورد از میوه آن چون ثمر داد بخورید و حق [بینوایان از] آن را روز بهره‏بردارى از آن بدهید و[لى] زیاده‏روى مكنید كه او اسرافكاران را دوست ندارد

۲- سوره: ۱۳ , آیه: ۴

و در زمین قطعاتى است كنار هم و باغهایى از انگور و كشتزارها و درختان خرما چه از یك ریشه و چه از غیر یك ریشه كه با یك آب سیراب مى‏گردند و [با این همه] برخى از آنها را در میوه [از حیث مزه و نوع و كیفیت] بر برخى دیگر برترى مى‏دهیم بى گمان در این [امر نیز] براى مردمى كه تعقل مى‏كنند دلایل [روشنى] است

۳- سوره: ۱۶ , آیه: ۱۱

به وسیله آن كشت و زیتون و درختان خرما و انگور و از هر گونه محصولات [دیگر] براى شما مى‏رویاند قطعا در اینها براى مردمى كه اندیشه مى‏كنند نشانه‏اى است

۴- سوره: ۵۶ , آیه: ۲۹

و درختهاى موز كه میوه‏اش خوشه خوشه روى هم چیده است

۵- سوره: ۹۵ , آیه: ۱

سوگند به انجیر و زیتون

۶- سوره: ۲ , آیه: ۶۱

و چون گفتید اى موسى هرگز بر یك [نوع] خوراك تاب نیاوریم از خداى خود براى ما بخواه تا از آنچه زمین مى‏رویاند از [قبیل] سبزى و خیار و سیر و عدس و پیاز براى ما برویاند [موسى] گفت آیا به جاى چیز بهتر خواهان چیز پست‏ترید پس به شهر فرود آیید كه آنچه را خواسته‏اید براى شما [در آنجا مهیا]ست و [داغ] خوارى و نادارى بر [پیشانى] آنان زده شد و به خشم خدا گرفتار آمدند چرا كه آنان به نشانه‏هاى خدا كفر ورزیده بودند و پیامبران را بناحق مى‏كشتند این از آن روى بود كه سركشى نموده و از حد درگذرانیده بودند

۷- سوره: ۱۹ , آیه: ۲۵

و تنه درخت‏ خرما را به طرف خود [بگیر و] بتكان بر تو خرماى تازه مى‏ریزد



:: بازدید از این مطلب : 1215
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پاپ کورن حاوی پروتئین و فسفر قابل توجهی است و نسبت به میان وعده های ناسالم دیگری است که می‌خورید یک میان وعده‌ی فوق‌العاده محسوب می‌شود.



پاپ کورن

 

پاپ کورن را به نام‌های پف فیل و ذرت بو داده می‌شناسیم. حتماً شما هم از آب شدن این دانه‌های سفید در دهان‌تان لذت می‌برید. پاپ کورن اگر سالم باشد یعنی نمک و چربی آن کمتر باشد یک میان وعده‌ی سالم و خوب است. می‌تواند پای ثابت تماشای فیلم و سریال باشد و در عین حال کمکی به حفظ سلامتی کرده باشد. با ما همراه باشید تا با چند دلیل خوب برای خوردن پاپ کورن یا همان ذرت بو داده آشنا شوید.

 

پاپ کورن بفرمایید پروتئین و فسفر

پاپ کورن حاوی پروتئین و فسفر قابل توجهی است و نسبت به میان وعده های ناسالم دیگری است که می‌خورید یک میان وعده‌ی فوق‌العاده محسوب می‌شود. باید بدانید که میزان آهن موجود در پاپ کورن حتی بیشتر از اسفناج و تخم مرغ است.

 

پاپ کورن دوستدار وزن ایده آل شما

اگر به دنبال وزن ایده آل و لاغری هستید پاپ کورن را دریابید. یک فنجان ذرت بو داده حاوی فقط 31 کالری است. البته باید حواستان باشد که خودتان در منزل پاپ کورن سالم یعنی بدون اضافه کردن روغن و کره و نمک زیاد تهیه کنید. در این صورت پاپ کورن تان بدون قند و بدون چربی و حاوی کالری کمی است. به بدنتان انرژی داده و زود سیرتان می‌کند. برای همین نیازی به پرخوری ندارید.

 

پاپ کورن منبع فیبرهای غذایی فوق‌العاده‌ای است

ذرت بو داده جزو دانه های کامل است. این یعنی این که منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای غذایی محسوب می‌شود. در واقع هر یک فنجان پاپ کورن حاوی 1.3 گرم فیبر است.


پاپ کورن مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان

پاپ کورن همانند میوه‌ها و سبزیجات فیبر و آنتی اکسیدان دارد. باید بدانید که هر 100 گرم پاپ کورن 13 درصد پلی فنول‌های مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می‌کند. پوسته‌ی نازک طلایی رنگ پاپ کورن نیز حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها می‌باشد.

 

پاپ کورن یک میان وعده‌ی فوق‌العاده

حالا که روزها بلند شده نیاز بیشتری به میان وعده احساس می‌شود برای همین هم می‌توانید پاپ کورن را دریابید. این دانه های سفید و خوشمزه علاوه بر این که گرسنگی شما را از بین می‌برد بلکه آسیبی به رژیمتان (اگر رژیم گرفته‌اید) هم نمی‌زند.

 

پاپ کورن گلوتن ندارد

این هم یک خبر خوب برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند و دنبال مواد غذایی بدون گلوتن هستند. می‌توانید پاپ کورن را به جای نان سوخاری و مواد غذایی حاوی گلوتن دیگر روی مرغ و ماهی یا داخل سالادهایتان بریزید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

 


ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

منبع:selection
 



:: بازدید از این مطلب : 1106
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عصاره چه گیاهانی برای مراقبت از موها مناسب است؟
 
موهای خشک، چرب، تیره، شورۀ مو و ریزش موها، مشکلاتی هستند که با استفاده از عصاره های گیاهی می‌توان آنها را برطرف نمود...


چه طور می‌توان دربارۀ این عصاره ها آموزش دید و چه طور باید از آنها استفاده کرد؟

 
عصاره های گیاهی پشنهاد شده برای سلامت مو کدامند؟

عصاره های گیاهی که برای سلامت موها پیشنهاد می‌شوند، بسیار متعدد هستند. انتخاب آنها با خود شماست.


برای موهای خشک:

عصارۀ چوب صندل

عصارۀ مریم گلی

عصارۀ اسطخودوس

عصارۀ شمعدانی

و عصارۀ اکلیل کوهی


برای موهای چرب:

عصارۀ اکلیل کوهی

عصارۀ سرو کوهی

عصارۀ مریم گلی

عصارۀ درخت چای

عصارۀ گریپ فروت

عصارۀ درخت سرو

عصارۀ سدر

عصارۀ لمون گراس (علف لیمو)

عصارۀ شاهی

و عصارۀ اسطوخودوس


برای رفع شوره:

عصارۀ درخت چای

عصارۀ چوب صندل

عصارۀ برگاموت

عصارۀ اسطوخودوس

عصارۀ اکلیل کوهی

عصارۀ سدر

عصارۀ مریم گلی

و عصارۀ نعناع هندی


برای موهای تیره، شکننده و آسیب دیده:

عصارۀ مریم گلی

عصارۀ بابونه

عصارۀ لمون گراس

عصارۀ اسطوخودوس

عصارۀ چوب صندل

عصارۀ شمعدانی

عصارۀ لیمو

و عصارۀ اکلیل کوهی

چگونه باید از عصاره های گیاهی برای برای زیبایی موها استفاده کرد؟

شامپو زدن و شستشو

به طور منظم یک شامپو (ی ملایم و طبیعی) را که چند قطره از عصارۀ انتخاب شده از لیست را به آن اضافه کرده اید (10 تا 20 قطره عصارۀ گیاهی را در 10 سی سی شامپو بریزید)، مورد استفاده قرار دهید.

ماساژ موها

قبل از شامپو زدن موها، به آرامی پوست سرتان را با این ترکیب ماساژ دهید: عصاره ای را که انتخاب کرده اید با یک روغن پایه (روغن هستۀ انگور، روغن بادام شیرین، روغن زیتون و...) رقیق کنید، به نسبت یک قطره عصارۀ گیاهی برای یک قاشق سوپ خوری روغن پایه.

کاربرد


مانند مرحلۀ ماساژ، عصارۀ گیاهی را با یک روغن پایه رقیق کنید (1 قطره عصارۀ گیاهی در یک قاشق سوپ خوری روغن پایه).بهتر است مخلوط را شب قبل رقیق کنید، سپس برای استفاده از آن، ترکیب را درون گودی کف دست تان بریزید و به مدت طولانی روی پوست سر و موهای تان بمالید. بگذارید تمام مدت شب، این ترکیب روی سرتان بماند، سپس صبح روز بعد، موهای تان را بشویید و شامپو بزنید.ضمناً می‌توانید عصارۀ گیاهی را به تنهایی و بدون رقیق کردن روی سرتان بمالید، برای این کار چند قطره عصارۀ رقیق نشده را روی نوک انگشتان تان بریزید و به سر و موهای تان بمالید، البته نباید در این کار زیاده روی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1136
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392 | نظرات ()