نوشته شده توسط : nahal

ذرت را نباید در ماکروویو پخت

 

محققان کانادایی می‌گویند ذرتی که در ماکروویو کباب می‌شود ترکیبات شیمیایی مضر برای بدن دارد. به گفته این محققان این ترکیبات برای انسان سمی است و می‌تواند عوارض شدیدی به دنبال داشته باشد.

طبق بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه تورنتو اسیدهای کربوکیسلیک پرفلواره در اثر کباب کردن ذرت در ماکروویو به وجود می‌آیند و پس از خوردن ذرت وارد خون شده و یکی از عوامل ابتلا به سرطان هستند. حتی این ترکیب در اثر پخت ذرت می‌تواند در هوا نیز پخش شود.



:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چرا یک زن خیانت می کند ؟!
برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.




 متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری های فرهنگی شنیده می شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد :



1- عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر

یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.

زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آنها برقرار باشد، احتمال خیانت در آنها بسیار کم است.



2- گذشته بی‌بند و بار زن 

یکی دیگر از عوامل خیانت زن، گذشته اوست که در یک خانواده بی‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ است و تربیت غلط گذشته باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که روابط زیادی داشته اند، به دلیل اینکه روابط صمیمانه و یا دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان بسیار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در همان چارچوب به روابط خود ادامه می‌دهند.



3- احساس تنهایی کردن

مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آنها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.



4- عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.



5- دوران مجردی محدود

برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.



6- مشکلات اقتصادی

مسئله دیگر مشکلات اقتصادی که در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد؛ امکان ندارد با هر تحریک، وضعیت معیشتی کنار بیایند؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فراتر از چارچوب خانواده رو می آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.

در این زمینه تعداد زنانی که به دلیل فقر مادی به ارتباط با جنس مخالف رو می‌آورند بسیار کم است. اما وقتی زن به دلیل اینکه همسرش معتاد بوده و یا بیکار و مریض است خیانت می‌کند در واقع «فحشا» است؛ یعنی زن خودفروشی می‌کند تا نیازهای مالی خود را تامین کند.



7- تنوع طلبی

علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بارها و بارها ازدواج کرده است.

بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روانشناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی دارد و یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.


برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و... باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.



:: بازدید از این مطلب : 846
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دیگر کمتر کسی است که از مواهب تغذیه کودک با شیرمادر بی اطلاع باشد اما گاهی برخی از باورهای غلط باعث می شود مادران در امر شیردهی موفق نشوند…

 

اینجا به ۳ مورد از این موارد می پردازیم: 
۱) شیر مادر کم کم خواصش را از دست می دهد: شاید شما هم شنیده باشید که می گویند بعد از ۲ سالگی شیرمادر خواص اولیه اش را از دست می دهد و مثل آب می شود اما این تصور درست نیست، باید بدانید شیرمادر براساس نیاز شیرخوار مواد مغذی ای دارد و سلامت او را تضمین می کند. البته مطمئنا کیفیت آن مانند روزهای اول، ۶ ماه اول و سال اول نیست، اما همواره براساس نیازهای طبیعی شیرخوار در مقاطع مختلف سنی دارای خواص زیادی است. استاندارد زمان موردنیاز کودک برای تغذیه با شیرمادر تا ۲ سالگی است، ولی گاهی مادران به دلیل وابستگی به کودکشان تا ۴ ۳ سالگی نیز به او شیر می دهند، این کار بد نیست و نشان می دهد که هنوز شیرمادر می تواند در کنار غذای کمکی، نیاز کودک را برآورده کند.

 
۲) بعد از ۶ماهگی، دیگر شیر مادر در اولویت نیست: همان طور که می دانید، غذای کمکی برای شیرخواران بعد از ۶ ماهگی شروع می شود. برخی از مادران اعتقاد دارند زمانی که کودکشان شیرمادر می خورد، دیگر اشتهایی برای خوردن سایر غذاها ندارد و همین باور باعث می شود به کودک خود شیر کمتری بدهند اما باید بدانید که بعد از ۶ ماهگی نیز شیر مادر برای کودک در اولویت است و سایر موادغذایی نقش غذای کمکی دارند. هدف اصلی از دادن غذای کمکی بعد از ۶ ماهگی آن است که کودک با طعم غذاهای مختلف آشنا شود و این قضیه ۳ ۲ ماه بعد از ۶ ماهگی و به خصوص ماه اول بیشتر مصداق دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود غذای کمکی کودک را ابتدا از غلات و زرده تخم مرغ شروع کنید و در شروع ابتدا با یک قاشق چای خوری به کودک غذا دهید و بعد نوع غذاها را تغییر دهید تا کودک طعم غذاهای مختلف را بشناسد. تا یک سالگی، سایر موادغذایی نقش غذای کمکی دارند و اگر این روند برعکس شود، نیازهای اصلی غذایی کودک برآورده نخواهد شد.

 
۳) وزن گیری بچه های شیرمادرخوار کند است: این یکی دیگر از مواردی است که مادران در مورد آن نگران هستند. کودک باید بعد از ۵ ماهگی ۲ برابر، بعد از یک سال ۳ برابر و بعد از ۲سالگی ۴ برابر وزن هنگام تولدش باشد. این شاخص ها، به صورت کلی، متوسط در نظر گرفته می شود و اگر مثلا کودک به جای اینکه در ۵ ماهگی وزنش ۲ برابر شود در ۶ ماهگی به وزن ایده آل رسید، نباید نگران بود، چون این شاخص ها وزن متوسط کودکان را نشان می دهد. طی سال های اخیر، سازمان جهانی بهداشت و یونیسف یک منحنی استاندارد براساس استاندارد پایش رشد کودکان تنظیم کردند. براساس این منحنی که در تمام شبکه های بهداشتی و درمانی موجود است، رشد کودک باید صعودی یا موازی با منحنی استاندارد باشد. اگر کودک مطابق این منحنی افزایش رشد وزن می گیرد نگران نباشید.
دکتر حامد برکاتی
متخصص کودکان
رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مرزه، در تهیه غذاهای اروپایی و آمریکایی به کار برده می شود. ماده معدنی طبیعی، ویتامین و آنتی اکسیدان موجود در برگ و ساقه آن برای سلامت بدن بسیار مفید است.

علاوه بر استفاده از آن در تهیه غذا، مرزه خواص دارویی زیادی نیز دارد که در این مطلب از «ehow» به آن اشاره شده است.
▪ آهن مرزه برای تولید گلبول های قرمز خون مفید است.
▪ برای درمان قولنج، سردرد، سرفه و سل به کار برده می شود.
▪ مصرف مخلوطی از آن با بابونه و چای سیستم دفاعی بدن را در برابر تمامی عفونت ها و آنفلوآنزا ایمن می سازد.
▪ دم کرده مرزه، چای و کشمش سیاه سرفه را درمان می کند.
▪ کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد.
▪ پتاسیم آن نقش مهمی در عملکرد سلول ها، مایعات بدن و کنترل ضربان قلب و فشارخون ایفا می کند.
▪ برای تسکین گلودرد و علایم برونشیت، با دم کرده آن غرغره کنید.
▪ اسهال را برطرف می کند.
▪ دم کرده آن ناراحتی های بدن را برطرف می کند.
▪ برای تسکین درد بیماران روماتوئیدی که از تب بالا رنج می برند، قسمت های دردناک را با دم کرده مرزه کمپرس کنید.



:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معجونی معجزه گر برای لاغری !

معجونی معجزه گر برای لاغری !
اکثر افراد چاق از عارضه مقاومت به انسولین نیز رنج می‌برند. این عارضه مانع سوخت‌وساز درست گلوکز می‌شود. هنگامی که چنین شرایطی رخ می‌دهد کاهش وزن بسیار دشوار می‌شود.



آیا این معجون پرانرژی می‌تواند به کسی در رسیدن به وزن مناسب کمک کند؟
 
بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که نوشیدن ۲ بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچین در کاهش وزن مؤثر است. یک حقیقت علمی برای این ادعا وجود دارد. به‌طور سنتی، از عسل به‌عنوان ماده‌ای خواب‌آور، مسکن گلو‌درد و حتی التیام‌بخش زخم استفاده شده است، اما آیا عسل می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟ 

برخی از دانشمندان معتقدند که عسل می‌تواند این کار را انجام دهد. بدیهی است که اکثر افراد چاق از عارضه مقاومت به انسولین نیز رنج می‌برند. این عارضه مانع سوخت‌وساز درست گلوکز می‌شود. هنگامی که چنین شرایطی رخ می‌دهد کاهش وزن بسیار دشوار می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که به مدت ۳۰ روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کرده‌اند موفق شده‌اند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند. به گزارش‌ ای‌زاین آرتیکل، ۸۰درصد از مواد تشکیل‌دهنده عسل را گلوکز و فروکتوز تشکیل می‌دهد.

گلوکز و فروکتوز عسل مانند دیگر شیرین‌کننده‌ها باعث افزایش قندخون نمی‌شوند. به این ترتیب حساسیت به انسولین کنترل می‌شود. هرچه حساسیت سلول‌ها به انسولین بیشتر باشد کمتر امکان دارد که عارضه مقاومت به انسولین بروز کند. در این صورت بدن از کارایی بیشتری برای سوزاندن چربی برخوردار می‌شود. به‌نظر می‌رسد عسل حتی می‌تواند بعضی از علائم مقاومت به انسولین را معکوس کند.

این در حالی است که دارچین نیز در رابطه با بیماری دیابت تحت تحقیقات گسترده‌ای قرار گرفته است. یک مطالعه پژوهشی آشکار کرده است که خوردن حتی نصف یک قاشق چایخوری دارچین در روز نیز قادر به کاهش قندخون- بیماران دیابتی که به‌طور نامنظم کنترل شده‌اند- می‌شود. مطالعه دیگر روشن کرده است که اجزای تشکیل‌دهنده دارچین می‌توانند باعث کاهش و پیشگیری از مقاومت به انسولین شوند. مرکز اشتها در مغز دارای گیرنده‌های انسولین است. 

هنگامی که فردی به عارضه مقاومت به انسولین دچار می‌شود، بخش عمده انسولین قادر به رسیدن به این گیرنده‌ها نیست، غده لوزالمعده به تولید بیش از پیش انسولین ادامه می‌دهد تا سطح گلوکز خون را پایین نگاه دارد و این شرایط باعث تداوم پراشتهایی می‌شود. به‌نظر می‌رسد که مخلوط عسل و دارچین قادر به تعدیل برخی از اثرات مقاومت به انسولین است. بیمارانی که این چای را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند.

مقاومت به انسولین به‌طور ویژه در میان زنان بیشتر است. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. اگرچه دستورالعمل‌های بسیاری برای تهیه این چای وجود دارد، اما دستور اصلی تهیه آن بسیار ساده است:

یک بخش دارچین به نسبت ۲ بخش عسل

یک فنجان آب داغ روی دارچین بریزید و نیم ساعت آن را در آب داغ بخیسانید.

بعد از سرد شدن مخلوط آب و دارچین، عسل را اضافه کنید.

نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید.
 
 
از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

پیــــاده روی

1.پیاده روی در پارك ها و فضاهای سبز، حافظه را تقویت می كند.

2.پیاده روی منظم در كاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است. محققان انگلیسی پس از 25 سال بررسی دریافتند که
پیاده روی خطر ابتلا به این سرطان را تا 25 درصد كاهش می دهد.

3.برخی خانم های اهل پیاده روی در مورد بزرگ شدن عضلات پا و رانشان نگران اند اما عضلات ران نه تنها در اثر پیاده روی حجیم نمی شود بلکه كشیده و سفت نیز می شود. این اتفاق به آن دلیل رخ می دهد که بیشتر حجم عضلات ران ما را چربی تشکیل می دهد و پیاده روی منظم، چربی سوز است.

4.استروژن خون زنان در دوران یائسگی به کمترین حد ممکن می رسد و این می تواند به بروز مشکلات قلبی عروقی بینجامد اما پیاده روی باعث بالارفتن میزان HDL و پایین آمدن LDL می شود و خطر سکته قلبی را کاهش می دهد.

5.كمبود استروژن كم خوابی می آورد اما پیاده روی خانم ها در دوران یائسگی روی كیفیت و كمیت خواب هم اثر مطلوبی دارد.

6.یکی از عوارض دوران سالمندی، کاهش تراکم استخوان هاست و یکی از موثرترین روش های مقابله با آن، پیاده روی است.

7.پیاده روی به افزایش عزت نفس، اعتمادبه نفس و نگرش مثبت در زندگی کمک می کند.

8.پیاده روی می تواند در ترک سیگار و کنترل اشتها موثر باشد.

9.وقتی پیاده روی می کنید سوخت و ساز بدنتان را نه تنها در طول پیاده روی، بلکه برای تمام روز، بالا نگاه می دارید.

10.پیاده روی موجب بالا بردن انرژی می شود و این مهم از طریق افزایش ظرفیت استفاده از اکسیژن به انجام می رسد.

.کی پیاده روی کنیم؟

پیاده روی هنگام صبح مناسب است؛ به شرطی که بتوانید بعد از پیاده روی به منزل بازگردید و دوش بگیرید. نیم ساعت قبل از شروع پیاده روی صبحانه بخورید تا هم ضعف نکنید، هم زیادی سنگین نشوید.

پیاده روی در ظهر شرایط مناسب تری دارد؛ چون بدنتان طی روز از لحاظ دما و قابلیت تحرک در شرایط مناسبی قرار دارد. با این حال، به هیچ عنوان روزهای گرم تابستانی برای پیاده روی توصیه نمی شود، چراکه خطر از دست دادن آب و عوارض ناشی از آن وجود دارد.

پیاده روی در شب به خاطر پایین آمدن دمای هوا هم مفید است. در ضمن شما بعد از پیاده روی، امکان استراحت و دوش گرفتن را پیدا می کنید. اما پیاده روی قبل از خواب توصیه نمی شود؛ چراکه سبب افزایش ضربان قلب می شود و خواب خوبی را تجربه نخواهید کرد.

برای پیاده روی چه می خواهیم؟

كفشى انتخاب كنید كه در آن، به اندازه عرض یك انگشت شست بین انگشتان پاى شما و جلوى كفش فاصله وجود داشته باشد. از کفش های مقاومی که از قوس کف پایی و پاشنه حمایت می کنند، استفاده کنید.
در روزهای آفتابی برای محافظت از چشمتان عینک آفتابی بزنید و ضدآفتاب هم یادتان نرود.
لباس های راحت بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ و نامناسب اجتناب کنید.
مسیرهای خوش آب وهوا را برای پیاده روی انتخاب کنید.
یک همراه مشتاق، علاقه مند و پرانرژی می تواند موجب فعالیت بیشتر شما شود. از یافتن چنین همراهی غافل نشوید.

چگونه پیاده روی کنیم؟

شانه هایتان را آزاد بگذارید. مستقیم به جلو نگاه كنید و سرتان را تكان ندهید؛ فقط با حركت چشم جلوى خودتان را ببینید.
در هر دقیقه باید چیزی حدود 135 قدم بردارید.
هنگام پیاده روی دست هایتان را تكان دهید. آنها را از آرنج خم کنید به طوری که زاویه 90 درجه تشکیل دهند.
هنگام پیاده روی، پنجه پاهایتان را مستقیم به جلو بگذارید
شکمتان و پشتتان را صاف کنید و سرتان را بالا نگه دارید
با قدم های بلند راه بروید اما در حدی که برایتان ناراحت کننده نباشد.
سعی کنید جز پاها از سایر اعضای بدن نیز به هنگام پیاده روی کار بکشید.
شانه ها، قفسه سینه، بازوها و دست هایتان را متناسب با حرکت بدنتان حرکت دهید و مطمئن باشید هرچه بیشتر حرکت کنید، کالری بیشتری می سوزانید.

بهینه سازی پیاده روی

مسیرتان را طوری انتخاب کنید که شامل سطوح شیب دار و تپه های کوچک باشد. بالا رفتن از شیب باعث می شود ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و چربی بیشتری بسوزانید. سعی کنید با همان سرعت و گام هایی که در سطح صاف پیاده روی می کردید، از شیب ها بالا بروید. با این کار، استقامت شما افزایش خواهد یافت و عضلات تان قوی تر خواهد شد.
برای افزایش مصرف انرژی در پیاده روی می توانید یک جلیقه یا ژاکت سنگین بپوشید یا از یک کوله پشتی حاوی چند کتاب استفاده کنید اما از حمل وزنه یا چیزهایی که با دست حمل می شوند، خودداری کنید.
گوش دادن به موسیقی هایی با ضرب آهنگ تند و ورزشی به افزایش اشتیاق شما برای حرکات سریع تر و طولانی تر منجر می شود؛ به شرطی که صدایش در طولانی مدت گوش تان را آزار ندهد.
پیاده روی ای که با گام های یکنواخت انجام شود، کالری کمتری مصرف می کند. به طور متناوب سرعت تان را تغییر دهید. می توانید 3 دقیقه آرام و 3 دقیقه سریع پیاده روی کنید. سرعت شما در 3 دقیقه با گام های سریع باید به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید.
نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می شود؛ یعنی یک لیوان آب 20 تا30 دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر 5 دقیقه پیش از شروع حرکت.
بهتر است برای پیاده روی به جای سطوح آسفالت و سنگفرش، زمین های نرم وخاکی را انتخاب كنید.



:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بالا بودن چربی‌های خون جزو شایع ترین اختلالات تغذیه‌ای به شمار می آید كه به اشكال مختلف مثل بالا بودن كلسترول خون، بالا بودن تری گلیسرید و بالا بودن ( LDLكلسترول بد) یا پایین بودن ( HDLكلسترول خوب) قابل بررسی است
در واقع كلسترول علاوه بر دریافت، از طریق رژیم در سلول‌های كبدی نیز ساخته می‌شود كه این مسئله اخیر می‌تواند بر اساس سابقه خانوادگی موجب بالا رفتن ساخت و ساز شود و بهتر است تمامی افراد چنین خانواده هایی تحت رژیم كم كلسترول قرار گیرند.

افزایش كلسترول خون مگر در مواردی كه بسیار بیشتر از حد طبیعی باشد (كه معمولا با سرگیجه همراه است) به خودی خود نشانه‌هایی ندارد و شخص نمی‌تواند متوجه آن شود، مگر اینكه از خون او آزمایش به عمل آید..

غذاهایی كه در طول رژیم باید از مصرف آنها خودداری كرد یا مصرف آنها را به حداقل رساند:
۱ - حذف كامل چربی های مرئی (چربی هایی كه با چشم دیده‌می‌شوند)، چربی های اشباع شده و چربی هایی كه در دمای اتاق جامد هستند مثل: گوشت های قرمز كه چربی در لابه لای بافت آنها قرار دارد، كره، روغن های نباتی جامد، پیه و دنبه، پوست مرغ، خامه، مایونز و...

۲ - حذف لبنیات پرچرب و جایگزین كردن آن با انواع كم چرب (زیر 5/1 درصد چربی) یا بدون چربی، شامل خامه ها، پنیر‌های خامه‌ای (گودا، پیتزا و...)، ماست‌های پرچرب، سر شیر و...

۳ - حذف كامل مصرف بعضی از غذاهای دریایی كه حاوی كلسترول بالا هستند، مثل: خرچنگ، میگو، خاویار، صدف.


۴ - مصرف حداكثر 2 عدد زرده تخم‌مرغ در هفته و استفاده از سفیده به شكل آب پز مانعی ندارد.

۵ - حذف كربوهیدرات های ساده مثل مواد قندی (قند، شكر، مربا، كارامل، ژله، نوشابه و...

۶ - حذف بیسكوئیت ها و شیرینی‌هایی كه در بازار وجود دارد و در تهیه آنها از كره و روغن‌های جامد و آرد‌های سفید استفاده شده‌است، همچنین غلات صبحانه‌ای، كیك‌ها، كلوچه و پیراشكی.

۷ - حذف شیر‌های فرآوری شده مثل: شیر‌كاكائو، شیر‌قهوه و شیرموز با ماندگاری بالا كه حاوی افزودنی هستند.

۸ - مصرف امعاء و احشاء مثل: كله پاچه، جگر و مغز كه كلسترول بالا دارند (خوراك دل كه كاملا چربی آن گرفته شده باشد مانعی ندارد.)

۹ - آبگوشت ها و خورشت‌های چربی گرفته‌‌شده مصرف‌شده یا بدون چربی طبخ شود، در حین پخت، روغن های جامد و كره اضافه نشود.

۱۰ - حذف آجیل در افراد با كلسترول بالا لزومی ندارد و افراد با تری گلیسیرید بالا، باید مغزهای گیاهی را هم محدود كنند زیرا تری گلیسرید در برابر كاهش، مقاومت بیشتری نشان می دهد. بادام زمینی در هر دو مورد ممنوع است

۱۱- اعتدال در مصرف كربوهیدرات های كمپلكس شامل: برنج، نان سفید، آرد های بدون سبوس، بیسكوئیت های كم چرب، ماكارونی و سیب زمینی (البته سیب‌زمینی به شكل آب پز همراه مقداری سبزی تازه یا خشك مثل نعناع و آویشن و لیمو سودمند نیز هست.

۱۲ - در افراد با تری‌گلیسیرید بالا توصیه می‌شود میوه های خیلی شیرین (موز، گلابی، خربزه، زرد آلو، خرمالو و...) محدود شده و آب میوه‌های شیرین و صنعتی حذف شود.

۱۳ - محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و كالباس كه در حین فرآیند، مقدار زیادی چربی‌های اشباع و افزودنی‌های ادویه‌ای به آنها اضافه‌شده، بهتر است حذف یا محدود شود.


مواردی كه شایسته است در رژیم غذایی رعایت شود:
۱ - برنج به شكل كته و بدون روغن طبخ شده و سپس در خاتمه پخت به آن روغن اضافه شود كه اگر از انواع مایع باشد بهتر است

۲ - طبخ انواع غذاها به شكل آب پز، بخارپز یا در ماكروویو بدون نیاز به سرخ كردن صورت‌گیرد.

۳ - گنجاندن سبزی‌ها و میوه‌های تازه به مقدار زیاد در برنامه غذایی روزانه (كرفس، لوبیاسبز، هویج، مارچوبه، بروكلی، كدو و...

۴ - مصرف روزانه 2/1 لیوان هویج رنده شده در روز.

۵ - مصرف روزانه یك عدد سیب با پوست، خصوصا در افراد با كلسترول بالا.

۶ - استفاده از ادویه مفید زرد چوبه به میزان متعادل تحقیقات جدید حاكی از این است كه زردچوبه حاوی ماده مفید كوركومین است و در كاهش كلسترول و گرفتگی عروق بسیار كارآمد است

۷ - مصرف مایعات فراوان به میزان 7- 8 لیوان آب سالم و گوارا در روز.

۸ - پیاده روی سه بار در هفته و هر دفعه 20 تا 30 دقیقه.

۹ - مصرف منابع ویتامین c مثل: گوجه فرنگی، لیمو ترش، جعفری، توت فرنگی، فلفل دلمه و مركبات و سبزی های تازه.

۱۰ - استفاده حداقل 2 بار در هفته از ماهی به علت داشتن اسید‌های چرب و امگا 3 و دارا بودن خاصیت آنتی اكسیدانی.

۱۱ - استفاده از كدو و شوید با ماست های كم چرب به عنوان میان وعده.

۱۲ - مصرف لبنیات (شیر، ماست، دوغ زیر 5/2درصد چربی)

۱۳ - استفاده حتی الامكان از گوشت های سفید(مرغ، ماهی، بوقلمون) و...

در واقع محدوده مطلوب برای چربی‌های خون عبارت است از:
كلسترول: كمتر از 200-180 میلی‌گرم در دسی‌لیتر
تری گلیسیرید: كمتر از 200 میلی‌گرم در دسی‌‌لیتر
LDL :كمتر از 160میلی‌گرم در دسی‌لیتر
HDL :برای آقایان بین 40- 50 میلی‌گرم در دسی‌لیتر و برای خانم ها بین 60-50 كه HDL زیر 35 خطرناك است



:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

نعنا، یک سبزی معطری با طبیعتی گرم و خشک است و علاوه بر اینکه به صورت خام، یکی از اجزای مهم سبزی‌خوردن و حتی برخی از سالادهاست؛

به صورت خشک‌شده هم، ازجمله طعم‌دهنده‌های بسیاری از انواع سس‌ها، ماست‌های معمولی، ماست‌های مخلوط مانند برانی و نوشیدنی‌های صنعتی مانند دوغ به شمار می‌آید. در ضمن تفت‌داده آن در روغن نیز یکی از ملزومات غذاهایی مانند انواع آش‌ها، بعضی خورش‌ها و خوراک‌ها مانند خورش کرفس، حلیم بادمجان، کشک بادمجان و مانند اینهاست.
علاوه بر اینها، از عصاره آن به عنوان طعم‌دهنده و خنک‌کننده دهان در دهان شویه‌ها، خمیر دندان‌ها، آدامس‌ها، آب‌نبات‌ها و حتی بعضی شکلات‌ها و بسیاری از مواد خوراکی و غیرخوراکی استفاده می‌شود.

خواص درمانی

- مهم‌ترین خاصیت درمانی نعنا، اثربخشی آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است. برای این منظور کافی است 10 گرم از نعنا خشک‌شده را در یک لیتر آب دم کرده یا از عرق نعنا استفاده کنید.

- نعنا علاوه بر مورد فوق، اشتها‌برانگیز و نشاط‌آور بوده و برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه، ناراحتی‌های روحی و عصبی، بواسیر، تپش قلب و سکسکه نیز مفید است.
- برای رفع سینه درد و سرفه، دم‌کرده نعنا را به صورت گرم بنوشید.
- با توجه به اینکه مصرف نعنا به مقدار زیاد سبب بالارفتن فشار خون می‌شود، خوردن مقدار زیادی از آن به افراد سالمند هرگز توصیه نمی‌شود.
- اگر در اثر سرماخوردگی بینی‌تان گرفته است، چند برگ نعنا را در آب درحال جوش بریزید و بخور دهید.

- علاوه بر خود نعنا، روغن آن نیز برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و به طور کلی جراحات و همچنین به عنوان مرهم و جلوگیری‌کننده از ایجاد عفونت مفید است.



:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا این معجون پرانرژی می‌تواند به کسی در رسیدن به وزن مناسب کمک کند؟ بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که نوشیدن ۲ بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچین در کاهش وزن مؤثر است. یک حقیقت علمی برای این ادعا وجود دارد. به‌طور سنتی، از عسل به‌عنوان ماده‌ای خواب‌آور، مسکن گلو‌درد و حتی التیام‌بخش زخم استفاده شده است، اما آیا عسل می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟

برخی از دانشمندان معتقدند که عسل می‌تواند این کار را انجام دهد. بدیهی است که اکثر افراد چاق از عارضه مقاومت به انسولین نیز رنج می‌برند. این عارضه مانع سوخت‌وساز درست گلوکز می‌شود. هنگامی که چنین شرایطی رخ می‌دهد کاهش وزن بسیار دشوار می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که به مدت ۳۰ روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کرده‌اند موفق شده‌اند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند. به گزارش‌ ای‌زاین آرتیکل، ۸۰درصد از مواد تشکیل‌دهنده عسل را گلوکز و فروکتوز تشکیل می‌دهد.

گلوکز و فروکتوز عسل مانند دیگر شیرین‌کننده‌ها باعث افزایش قندخون نمی‌شوند. به این ترتیب حساسیت به انسولین کنترل می‌شود. هرچه حساسیت سلول‌ها به انسولین بیشتر باشد کمتر امکان دارد که عارضه مقاومت به انسولین بروز کند. در این صورت بدن از کارایی بیشتری برای سوزاندن چربی برخوردار می‌شود. به‌نظر می‌رسد عسل حتی می‌تواند بعضی از علائم مقاومت به انسولین را معکوس کند.

این در حالی است که دارچین نیز در رابطه با بیماری دیابت تحت تحقیقات گسترده‌ای قرار گرفته است. یک مطالعه پژوهشی آشکار کرده است که خوردن حتی نصف یک قاشق چایخوری دارچین در روز نیز قادر به کاهش قندخون- بیماران دیابتی که به‌طور نامنظم کنترل شده‌اند- می‌شود. مطالعه دیگر روشن کرده است که اجزای تشکیل‌دهنده دارچین می‌توانند باعث کاهش و پیشگیری از مقاومت به انسولین شوند. مرکز اشت‌ها در مغز دارای گیرنده‌های انسولین است.

هنگامی که فردی به عارضه مقاومت به انسولین دچار می‌شود، بخش عمده انسولین قادر به رسیدن به این گیرنده‌ها نیست، غده لوزالمعده به تولید بیش از پیش انسولین ادامه می‌دهد تا سطح گلوکز خون را پایین نگاه دارد و این شرایط باعث تداوم پراشتهایی می‌شود. به‌نظر می‌رسد که مخلوط عسل و دارچین قادر به تعدیل برخی از اثرات مقاومت به انسولین است. بیمارانی که این چای را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند.

مقاومت به انسولین به‌طور ویژه در میان زنان بیشتر است. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. اگرچه دستورالعمل‌های بسیاری برای تهیه این چای وجود دارد، اما دستور اصلی تهیه آن بسیار ساده است:

• یک بخش دارچین به نسبت ۲ بخش عسل

• یک فنجان آب داغ روی دارچین بریزید و نیم ساعت آن را در آب داغ بخیسانید.

• بعد از سرد شدن مخلوط آب و دارچین، عسل را اضافه کنید.

• نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند



:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


یک کارشناس تغذیه گفت: خرمالو با دارا بودن رنگدانه های پلی فنولیک، خاصیت ضد سرطانی دارد.

به گزارش وب دا، یوسف نقیایی با بیان این که برخی از میوه ها مانند موز و خرمالو وقتی به صورت کال چیده می شوند بعد از مدتی می رسند، افزود: میوه خرمالو دارای 80 کیلو کالری انرژی است، این میوه جزو میوه های پر انرژی محسوب می شود لذا افرادی که به ویژه که دارای اضافه وزن هستند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

وی افزود: بیماران دیابتی به لحاظ دارا بودن قند فراوان در این میوه باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

این کارشناس تغذیه در خصوص ترکیبات خرمالو عنوان کرد: مقدار سدیم این میوه می تواند برای افرادی که دارای فشار خون هستند مفید باشد بدون این که روی فشار خون این افراد تاثیری بگذارد.

وی با اشاره به مقدار قابل توجه پتاسیم موجود در خرمالو یاد آور شد: این میوه دارای 271 میلی گرم پتاسیم در هر 100 گرم را به خود اختصاص می دهد و پتاسیم بالا برای بیماران قلبی - عروقی حائز اهمیت است.

نقیایی با بیان این که خرمالو دارای مقدار قابل توجه پکتین است،خاطرنشان کرد: پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی های بدن و چربی های محلول در خون می شود.

وی با بیان این که خرمالو را می توان در حالت های نیمه پخته تا کاملا پخته مصرف کرد، افزود: میوه خرمالو هرچه بیشتر برسد پکتین آن کمتر می شود لذا توصیه می شود برای استفاده بیشتر از پکتین نباید خرمالو بیش از اندازه برسد.

وی با اشاره به این که وجود اسیدهایی که در این میوه وجود دارد خاصیت این میوه را به صورت اسیدی در می آورد، افزود: عمده ترین اسیدهایی که در این میوه وجود دارد اسید مالیک، اسید تارتاریک و اسید سیتریک است و این اسیدها باعث هضم بهتر غذا و نیز جذب بهتر بعضی از ترکیبات غذایی مثل آهن و روی شده و افزایش جذب را در پی دارد.

نقیایی با اشاره به مقدار بتاکاروتن به عنوان پیشتاز ویتامین A در این میوه گفت: میزان بتاکاروتن در این میوه بستگی به حالت مصرف خرمالو دارد.

این کارشناس تغذیه در پایان یاد آور شد: وجود رنگدانه های پلی فنولیک در میوه خرمالو خاصیتی ضد سرطانی دارد



:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بعدازظهر جمعه که می‌شود معمولا احساس گنگی پیدا می‌کنیم؛ احساس ناخوشایندی که حتی وقتی بچه هم بودیم آن را تجربه کرده‌ایم. نوعی افسردگی خاص که اجازه نمی‌دهد از ساعات پایانی روز جمعه لذت ببریم. شاید شما هم بار‌ها چنین احساسی پیدا کرده باشید...
افسردگی عصر جمعه تقریبا نوعی احساس شایع است که آمار نشان می‌دهد میزان آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است. افسردگی عصر جمعه دو دلیل اساسی دارد:

۱) شنبه آغاز روز کاری است.

۲) چنان که باید و شاید از روز تعطیل خودمان بهره نبرده‌ایم.
دلیل این افسردگی هر چیز دیگری هم که باشد هیچ فرقی نمی‌کند چون آن را به راحتی می‌توان از بین برد؛ به شرط آنکه این موضوع را باور کنید که عصر جمعه نیز بخشی از یک روز تعطیل است و شما می‌توانید از آن بهره ببرید. توصیه می‌کنیم هر هفته جمعه بعدازظهر یکی از پنج راه پیشنهادی زیر را انجام بدهید:

۱) بروید سینما
سانس ۶ بهترین گزینه است؛ چون شما می‌توانید پس از آن بدون آنکه خیلی دیر شده باشد به خانه بازگردید. شام بخورید و سر ساعت بخوابید تا صبح شنبه خواب نمانید. پس یک فیلم خوب پیدا کنید تا پس از اتمام آن به خاطر پول بلیتی که برای دیدن آن داده‌اید به خودتان ناسزا نگویید، بعد به تنهایی، همراه با همسرتان یا با خانواده‌تان به سینما بروید. کمتر کسی پیدا می‌شود که از سینما رفتن در روز جمعه لذت نبرد.

۲) ‌ بروید رستوران
می‌توانید حوالی ساعت ۵ با یکی از دوستانتان قرار بگذارید و برای صرف شام یا یک نوشیدنی به رستوران یا کافی‌شاپ بروید و اوقات خوشی را بگذرانید. به این ترتیب خستگی از تن شما بیرون می‌رود و شنبه صبح را با خاطره خوشی آغاز می‌کنید البته به این نکته توجه کنید که حتما دوستی را برای بیرون رفتن انتخاب کنید که باب دلتان است. افراد افسرده یا کسانی که مدام دیگران را مسخره می‌کنند تنها سبب آزردگی شما می‌شوند.

۳) اگر اهل آشپزی هستید، مهمانی بدهید
اگر از آشپزی لذت می‌برید، ایده بدی نیست که یک یا چند تن از دوستانتان را به منزلتان دعوت کنید تا شام را با هم صرف کنید. به این ترتیب با گپ و خنده عصر جمعه شما نیز پایان خواهد یافت اما مراقب باشید مهمانیتان تا ساعت دو نیمه شب طول نکشد، در این صورت خسته به رخت‌خواب می‌روید و صبح حال بلند شدن نخواهید داشت.

۴) اگر اهل خانه ماندن‌ هستید، چای و کاکائو و فیلم را فراموش نکنید
اگر حوصله بیرون رفتن ندارید، کنار بخاری یا شومینه لم دهید. چای دم کنید و آن را در حالی که یک فیلم کمدی رمانتیک یا یک فیلم قدیمی نگاه می‌کنید با کاکائوی تلخ ۷۰ درصد بنوشید! تحقیقات فراوانی ثابت کرده است کاکائو، گرما و احساسات خوب سبب از بین رفتن افسردگی می‌شوند.

۵) دوش بگیرید
اگر نه اهل رستورانید، نه سینما و نه چای و کاکائو، بهترین راه‌حل یک حمام گرم با مقدار فراوانی کف و صابون است. توجه داشته باشید که گفتم حمام گرم نه داغ و پر از کف چون کف و صابون آرام‌بخش است. اگر وان دارید بهتر است درون آن بخوابید و موسیقی آرامش‌بخشی روشن کنید و در حالی که سرتان را در محل راحتی گذاشته‌اید، چشمانتان را ببندید و به خوبی‌های زندگیتان فکر کنید!

مطمئن باشید اگر این جمعه یکی از همین راه‌ها را امتحان کنید، صبح شنبه حس خوبی خواهید داشت. از تمام لحظات روز جمعه‌تان تا آخرین دقایق بهره ببرید و اجازه ندهید ساعات خوشبختیتان بی‌دلیل هدر شوند.



:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

هادی گلزاری مكمل گفت: در فصل پاییز انرژی بدن رو به تحلیل رفته همچنین بیماری‌های سودا مانند آرتروز و بیماری‌های

پوستی در این فصل در افراد سوداوی مزاج بروز می‌كند.

بهترین نوشیدنی پاییزی

وی اضافه كرد: توصیه می‌شود در این فصل از مصرف زیاد مواد غذایی مانند بادمجان و برنج كه دارای طبیعت سرد و خشك هستند خودداری شود.

به گفته گلزاری، در مقابل مصرف گوشت گوسفند، خشكبار و تنقلات از جمله گردو و بادام به علت دارا بودن طبیعت گرم و بدست آوردن انرژی و رطوبت از دست رفته بدن مورد تاكید قرار گرفته است.

وی تاكید كرد: مصرف مخلوط آب و عسل با لیمو و همچنین چای نعناع در پاییز علاوه بر تقویت قوای جسمی و سیستم دفاعی بدن در درمان سرما خوردگی نیز موثر است.



:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چهار قانون طلایی برای روابط محبت آمیز میان زن و شوهر

واقعیت‌ها سخت‌تر از رؤیاست. خیلی سخت‌تر. رؤیاها بیش‌تر می‌روند سمت خوشی‌ها و سختی‌ها را فراموش می‌کنند. هنگامی‌که اولین قدم را برمی‌داری، آغاز واقعیت است. دختر و پسری که می‌خواهند با هم بروند زیر یک سقف و ثانیه‌های مانده‌ی زندگی‌شان را با هم باشند...
شفاف: واقعیت‌ها سخت‌تر از رؤیاست. خیلی سخت‌تر. رؤیاها بیش‌تر می‌روند سمت خوشی‌ها و سختی‌ها را 25727_494.jpgفراموش می‌کنند. هنگامی‌که اولین قدم را برمی‌داری، آغاز واقعیت است. دختر و پسری که می‌خواهند با هم بروند زیر یک سقف و ثانیه‌های مانده‌ی زندگی‌شان را با هم باشند، تا وقتی به خانه‌ی خودشان نرفته‌اند، گمان می‌کنند همه چیز خوش است و همه‌چیز خرم. ازدواج در پس رؤیاهاست و طلاق پیش‌روی واقعیت‌ها؛ واقعیت‌های تلخ زندگی.

هر روز بیست و چهار ساعت است و هر ساعت شصت دقیقه و زن و مرد باید پنجاه سال، کم‌تر یا بیشتر با هم باشند. اتفاقات این دقیقه‌های این سال‌ها واقعیت‌های زندگی است. مرد می‌خواهد فوتیال ببیند از شبکه سه و زن می‌خواهد سریال شبکه‌ی دو را ببیند. سر ظهر تابستان زن هوس انگور می‌کند و مرد حوصله ندارد برود بیرون. مرد نشسته است با مهمانانش می‌خندد و زن تنها توی آشپزخانه برای اینان چای می‌ریزد و غذا می‌پزد. مرد دلش می‌خواهد تنها بنشیند و تکیه دهد به متکا و زن دلش می‌خواهد با مرد گپ بزند. این‌ها واقعیت‌های زندگی است. واقعیت‌هایی که در ثانیه‌های یک خانه اتفاق می‌افتد نه در رؤیاها.

باید چیزی باشد که این واقعیت‌ها را که گاهی تلخ است‌ آسان کند. چیزی که نگذارد اندک واقعیت‌های تلخ بر همه زندگی غلبه کند. تا وقتی محبت بین مرد و زن بر ثانیه‌های زندگی حکومت می‌کند، بسیاری از این اختلافات ریز و حتی درشت حل شدنی است. اما یادمان باشند همین اختلافات ریز و درشت پایه‌های استیلا و قدرت محبت و عاطفه را می‌لرزاند، اگر ..

باید چند قانون ساده بگذاریم برای زندگی؛ برای دوام دولت عشق.

قانون اول این باشد بد نیست: از هر چیزی می‌توان برای محبت استفاده کرد؛ از کلمات، کار، آشپزی، ظرف شستن، تلویزیون دیدن، بازی با بچه‌ها، حتی از خود اختلافات و اشتباهات. شما می‌خواهید این شبکه جعبه‌ی جادو را ببینید و همسرتان آن یکی. این یک اختلاف است، می‌توانید آن را تبدیل کنید به یک دعوا؛ کوچک یا بزرگش فرق نمی‌کند و می‌توانید تبدیلش کنید به یک محبت. فقط باید اراده کنید و فکر کنید و انجام دهید. هیچ رازی هم در کار نیست. اگر نظر من را می‌خواهید اصلا تلویزیون نبینید.

قانون دوم هم طلائی است. هر دعوائی فقط دعواست و هر اختلافی فقط اختلاف و هر اشتباه فقط اشتباه. بحث سر  شبکه تلویزیون، فقط سر شبکه تلویزیون است نه درباره نمک شام دیشب و رفتار خواهرزن یا خواهرشوهر. توی دعوا باید حد و مرز دعوا مشخص شود و نرود بالاتر از حد خودش. من گاهی که پسرم کار بدی می‌کند یا کار اشتباهی، و می‌خواهم دعوایش کنم قبل از این‌که دعوا کنم بهش می‌گویم من دوستت دارم و الان که دارم دعوا می‌کنم ربطی به دوست داشتن من ندارد، من به خاطر کار بدت دعوات می‌کنم. من دیده‌ام که هم دعواهایم مؤثر بوده و هم پسر من این دعوا را پذیرفته است.

قانون سوم، نگذارید اختلافات انباشته شود. یک اختلاف، دو اختلاف، ده اختلاف موجب فروپاشی محبت نمی‌شود، اما وقتی این‌ها شد صدتا، تبدیل می‌شوند به معضل. و آن‌وقت است که نمی‌شود حل‌شان کرد. هر اختلافی را همان‌جا حل کنید. و بهترین حل دعوا همان قانون نخست است، اختلاف را تبدیل کنید به محبت. توی خانه‌مان این قانون را داشته‌باشیم، هر اتفاق ناخوش‌آیندی می‌افتد، فکر ‌کنیم که چطور حلش کنیم. همه‌مان. حتی بچه‌ها. مثلا مرد خانه نشسته است سر سفره. پلو بی‌نمک است.

 مرد می‌تواند چند کار کند. ساده‌ترین راه غرولند کردن و حتی دعوا کردن است. راه دوم این است که این است سکوت کند. راه مهربانانه‌تری هم هست. مرد به زن بگوید برایم آب بیار و وقتی خانم می‌رود آب بیاورد، یواش نمک بپاشد. فقط باید مواظب باشد که شورش نکند. این هم می‌تواند یک قانون باشد همیشه راه‌های مهربانانه‌تری هست، فقط باید پیدایش کنیم.

قانون آخر این است که ما همیشه حواسمان باشد که باید محبت‌مان را نگه داریم و نگذاریم افول کند. اگر این اصل را داشته باشیم، خودمان قوانین حکومت دولت محبت را پیدا می‌کنیم. و از هر چیزی محبت درست می‌کنیم حتی از تلخی‌هامان.



:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

افرادی که قربانی اختراعات خود شدند! + عکس

افرادی که قربانی اختراعات خود شدند! + عکس
ابداعات و نوآوری های جدید باعث پیشرفت جوامع بشری میشود،اما گاهی اوقات همین ابداعات جان سازنده خود را میگیرند.
 
"لی سی" اولین نخست وزیر چین،که دستگاهی ویژه اعدام اختراع کرده بود، در یک جشن درحالی که میخواست این دستگاه را در مقابل امپراطور آزمایش کند توسط دستگاه ابداعی خود کشته شد.
 
 
 
هنری وینستنلی
این طراح انگلیسی در جریان طوفان سال 1703 میلادی تصمیم گرفت در فانوس دریایی که ساخته خودش بود بماند اما این برج فروریخت و او و همراهانش کشته شدند.
 
 
ویلیام بولاک
ویلیام بولاک در سال ۱۸۶۳ مخترع ماشین چاپ چرخشی شبکه ای بود. در سال ۱۸۶۷ دستگاه بولاک قصد جان او را کرد. او که در حال تنظیم دستگاه جدیدی برای روزنامه دولتی فیلادلفیا بود و می خواست تسمه ای را در قرقره جا بیاندازد پایش داخل ماشین کشیده شد و  به شدت مچاله شد. او کمتر از یک هفته بعد از این حادثه حین عمل جراحی ای که برای قطع پایش انجام می شد جان خود را از دست داد.
 

 
اتو لینتال
قبل از برادران رایت این اتو لیلنتال (معروف به گلایدر من یا مرد گلایدری) بود که موفق شده بود بیشتر از یک بار پرواز با گلایدر را تجربه کند. نشریات نیز عکس هایی از موفقیت های او منتشر کردند، که منجر به این شد که اختراع یک ماشین پرواز برای عموم باورپذیرتر باشد.
اما بعد از سال ها موفقیت، شکست نیز گریبان لیلنتال را گرفت. در آگوست ۱۸۹۶ او از ارتفاع ۵۶ پایی سقوط کرد و ستون فقراتش شکست.
او یک روز پس از حادثه جان سپرد اما می گفت : قربانی های کوچک باید اتفاق بیافتند! برادران رایت نیز از لیلنتال به عنوان مشوق خود نام برده اند.
ویلبر رایت می گوید : از میان تمام کسانی که در قرن نوزدهم با مسئله پرواز دست و پنجه نرم کرده اند، به راحتی می توان گفت لیلنتال مهمترین بوده است.
 
 
فرانس ریچت

فرانس ریچت خیاطی بود که متقاعد شده بود کت دو کاره ای که به عنوان چتر نجات هم قابل استفاده باشد اختراع بزرگ بعدی خواهد بود. بنابراین او درگیر ساختن آن شد. برای تست کردن اختراعش او تا دسته اول برج ایفل بالا رفت. او به مسئولین گفته بود که برای بار اول قرار است یک شبیه سازی انجام دهد اما در نهایت خودش را بست و به پایین پرید تا جلوی جمعیت وسیعی از ناظرین پرش مرگ خودش را انجام داده باشد.
 
ویلیام نلسون

ویلیام نلسون که در کار موتورهای الکتریکی بود یک موتور الکتریکی برای دوچرخه ها درست کرد اما در اولین آزمایش هنگامی که داشت از کوه بالا میرفت سرنگون شد و در سن 24 سالگی درگذشت.



:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

B39

عکسهای دفاع جانانه مرغ از جوجه اش

B39

عکسهای دفاع جانانه مرغ از جوجه اش

B39

جنگ مرغ و سگ

B39

  •  



:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

mtp19118.gif



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

505057115.jpg

 

موفق‌ترین افراد دنیا یک خصوصیت مشترک دارند: طرز فکرشان با دیگران فرق دارد.

چون ما هم باور داریم که تفکر هوشمندانه زندگی را تغییر می‌دهد، در اینجا به 15 مورد از بهترین طرزفکرهای افراد موفق اشاره می‌کنیم.

 

فکر کردن یک نظم است. اگر می‌خواهید در آن بهتر شوید، باید روی آن کار کنید.

می‌توانید برای برنامه‌ریزی فکر کردنتان وقت بگذارید مثلاً هر دو هفته یکبار یک نصفه روز، هر یک ماه یک روز کامل و هر سال یک تا دو روز کامل.

ببینید انرژیتان را باید کجا متمرکز کنید، و بعد از قانون 20/80 استفاده کنید.

80 درصد از انرژیتان را به 20 درصد از مهمترین فعالیت‌هایتان اختصاص دهید. یادتان باشد که نمی‌توانید در آنِ واحد همه جا باشید، همه را بشناسید و همه کاری انجام دهید. و از انجام همزمان چند کار اجتناب کنید: ممکن است کارایی شما را به 40% برساند.

افراد موفق خود را در معرض ایده ‌ها و آدم‌های مختلف قرار می‌دهند.

آنها سعی می‌کنند بیشتر وقتشان را با کسانی بگذرانند که آنها را به چالش می‌کشند.

ایده داشتن یک چیز است، دنبال کردن آن چیزی دیگر.

ایده‌ها تاریخ مصرف کوتاهی دارند. باید قبل از اینکه تاریخ انقضای آنها فرا برسد، آنها را عملی کنید.

افکار برای ایجاد شدن نیاز به زمان دارند. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد را انجام ندهید.

آخرین باری که ساعت 2 صبح یک فکر عالی به سرتان زد و وقتی صبح از خواب بیدار شدید به نظرتان احمقانه می‌رسید، را به خاطر دارید؟

افکار تازمانیکه ماده دارند باید شکل داده شوند و باید مورد بازجویی و سوال قرار گیرند.

افراد باهوش با افراد باهوش دیگر همفکری می‌کنند.

فکر کردن با دیگران نتایج بهتری در بر خواهد داشت. مثل این می‌ماند که به خودتان یک راه میان‌بر بدهید. به همین خاطر است که جلسات طوفان مغزی تا این اندازه موثر هستند.

تفکر عامه‌‌ پسند را رد کنید (که معمولاً یعنی اصلاً فکر نکرده‌اید).

خیلی از آدم‌ها وارد عمل می‌شوند با امید اینکه به فکر بقیه خوب برسد.

برای اینکه از وضعیت خارج شوید باید اول با احساس ناراحتی کردن کنار بیایید. همچنین به خاطر داشته باشید که همین الان آدم‌های دیگری هستند که سعی دارند برای خودشان فکر کنند و آنها هستند که موفق‌اند.

بهترین متفکران از قبل برنامه‌ می‌ریزند، درحالیکه برای افکار ناگهانی نیز جا می‌گذارند.

وقتی با استراتژی وارد عمل شوید، احتمال خطا پایین می‌آید. داشتن افکار مبهم از اینکه کجا هستید و دوست دارید چه کاری انجام دهید، شما را به هیچ کجا نمی‌رساند.

کلید استراتژیک بودن: 1. موضوع را خرد کنید. 2. بپرسید چرا این مشکل باید حل شود. 3. موارد کلیدی را مشخص کنید. 4. منابعتان را مرور کنید. 5. افراد مناسب را در جای مناسب قرار دهید.

هنری فورد می‌گوید، "هیچ چیز سخت نیست اگر آن را به اجزای کوچکتر تقسیم کنید."

برای متفاوت فکر کردن، باید کارهای مختلفی انجام دهید.

راه ‌های جدیدی برای انجام کارتان پیدا کنید، با آدم‌های جدید آشنا شوید، حتی کتاب‌هایی را بخوانید که فکر می‌کنید خسته‌کننده هستند. رمز کار این است که با ایده‌ها و سبک‌های زندگی جدید آشنا شوید.

برای تقدیر از ایده‌های دیگران، باید به ایده‌های دیگر احترام بگذارید.

نمی‌توانید فکر کنید که همیشه حق با شماست. باید به نظرات دیگر هم فرصت دهید.

برای هر روزتان و زمان‌هایی که افراد دیگر را ملاقات می‌کنید، برنامه و موضوع داشته باشید.

بیشتر آدم‌ها فقط برای روزشان برنامه‌ریزی می‌کنند. متفکران برای برنامه‌ریزی هفته، ماه و اهداف بلندمدتشان وقت می‌گذارند و بعد آن را دنبال می‌کنند.

همچنین بدون موضوعی برای حرف زدن وارد جلسات، مهمانی‌ها و قرارهای ملاقات نمی‌شوند. قبل از اینکه وارد چنین موقعیت‌هایی شوند، تصمیم می‌گیرند که از آدم‌ها یاد بگیرند.

تفکر انعکاسی در مهارت‌های تصمیم‌گیریتان به شما رویکرد و اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

اگر تفکر انعکاسی نداشته باشید، بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید شما را عقب می‌کشد.

بر حرف‌های منفی که با خودتان می‌زنید غلبه کنید. برنده‌ها با عباراتی مثل "من می‌توانم" حرف می‌زنند.

افراد باهوش محدودیت‌ها را نمی‌بینند. آنها امکانات را می‌بینند.

سام ایوینگ قهرمان سابق بیسبال می‌گوید، "هیچ چیز شرم‌آورتر از این نیست که ببینید کسی کاری را انجام می‌دهد که شما می‌گفتید غیرممکن است."

افراد خلاق خود را وقف ایده‌ها می‌کنند.

آنها ابهامات را در آغوش می گیرند و از شکست نمی‌ترسند و با افراد خلاق دیگر نشست و برخاست می‌کنند.

افراد خوشبین نمی‌توانند متفکرانی واقعبین باشند.

داشتن رویکرد واقعبینی به شما این امکان را می‌دهد آنقدر به یک مشکل نزدیک شوید که بتوانید آن را بشکافید. روبه‌رو شدن با عواقب احتمالی هم به شما کمک می‌کند کارامدتر باشید و به شما اعتبار بیشتر می‌دهد.

برای اینکه متفکری واقعبین‌تر باشید، باید: 1. از واقعیت تقدیر کنید. 2. کارتان را انجام دهید و واقعیات را به دست آورید. 3. نقاط مثبت و منفی آن را بسنجید. 4. بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرید. 5. تفکرتان را با منابعتان هم‌تراز کنید.

خیلی مهم است که آخر روز به یاد بیاورید که می‌توانید طرزفکرتان را عوض کنید.

اینکه یاد بگیرید چطور در فکر کردن استاد شوید باعث می‌شود تفکری پربازده داشته باشید. اگر بتوانید این خصوصیت را در خود ایجاد کنید طوریکه به عادت همیشگیتان تبدیل شود، تمام طول زندگی فردی موفق خواهید شد.

افراد باهوش تصمیمات خوب می‌گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 777
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

انرژی تان را در محیط های آبی تمدید كنید
حدوداً، 10% از افراد از محیط های آبی می‌ترسند. چند راه حل به شما می‌دهیم كه به كمك آنها این عنصر را رام كنید، بر این ترس ها غلبه كنید و لذت از آب را بازیابید....

یک پنجم فرانسوی ها از آب می ترسند

شما ترجیح می دهید که یک مارمولک روی حوله تان باشد تا اینکه در یک محیط وسیع و آبی، آب تنی کنید؟ از آب نمی ترسید؟ یک پنجم فرانسوی ها این مشکل را دارند. این ترس ها درجات متفاوتی دارند، از یک ترس ساده از آب گرفته تا آب هراسی.

 

برخی افراد جرأت خطر کردن را ندارند و دوست ندارند به جایی بروند که زیر پای شان خالی باشد یا زیر انگشتان پای شان را نبینند. برخی دیگر شنا کردن بلدند ولی به هیچ وجه سرشان را زیر آب نمی برند. بعضی ها هم از جاهایی که بچه ها گِل پاشی می کنند، فراری اند، عده ای دیگر حتی از حمام یا دوش گرفتن هم هراس دارند.

این ترس ها عموماً دلایل متفاوتی دارد، مانند والدینی پر استرس: «مواظب باش، زیر پایت خالی می شود!»، «از ساحل دور نشو!». برخی دیگر هم تجربه های ناخوشایندی داشته اند که ضربه ای روحی بهشان وارد کرده است. دوستانی که برای سرگرم شدن یکدیگر را در آب هل می دهند، یا یک مربی شنای بد که او را مجبور کرده به آب بپرد، یا شاهد غرق شدن کسی بودن و...، همه و همه ممکن است علت های ترس از آب باشند.

رفتار درستی داشته باشید

اولین چیز این است که از انجام سه رفتار عموماً آگاهانه بپرهیزید: خشونت به خرج دادن، استدلال کردن برای ترس و وارد رقابت شدن با دیگران. این رفتارها محدودیت های خودشان را دارند و ممکن است آثار معکوسی به بار بیاورند، ضمناً باعث باقی ماندن هراس از آب نیز می شوند. کسی که در اعماق وجودش از آب می ترسد، خودش را ملزم می کند و انرژی بسیار زیادی به کار می گیرد که اضطراب هایش را ساکت کند تا بتواند از عرض استخر به موفقیت گذر کند، یا وارد وان حمام شود یا با قایق تا وسط دریا برود.

هدف، انجام این کارها همراه با ترس نیست بلکه فرد باید این عنصر را احساس کند. حال آنکه با استدلال کردن و دلیل آوردن، فرد مجبور به کاری می شود و از آن لذت نمی برد. در مواجهه با چنین شرایطی که فرد آن را بسیار خطرناک تصور می کند، مغز برای پذیرش استدلال و منطق نفوذ ناپذیر است. از آنجایی که واقعیت و احساسات افراد مختلف متفاوتند، مقایسۀ افراد با یکدیگر فایدۀ چندانی نخواهد داشت.

 

اگر این ناخوشی در آب بسیار شدید است، مراحل را با ریتم دلخواه خود انجام دهید، به تدریج و بدون زور. مراحل لذت و آرامش باید در قلب یک جریان حضور داشته باشند.

 

در ابتدا شرایطی که باعث ترسیدن شما و روی آوردن تان به این راه حل ها می شوند را لیست کنید. عمل شنا کردن باعث ترس تان می شود یا اینکه زیر پای تان خالی باشد؟ احتمال رفتن آب داخل چشم، گوش، دهان یا بینی نگران تان می کند؟ یا فرو بردن تمام سر در آب آزارتان می دهد؟ حمل شدن توسط آب ناخوشایند است؟ یا به خاطر نفس کشیدن در اعماق آب می ترسید؟ در مرحلۀ بعد، سعی کنید با این عناصر خو بگیرید.

 

در استخر، سعی کنید از طریق پله ها یا نردبان به حوضچه دسترسی داشته باشید. در دریا، یک گوشۀ آرام و امن را انتخاب کنید. از یک فرد مورد اعتماد یا یک دوست بخواهید که همراهی تان کند. تا جایی که قوزک پاهای تان وارد آب شود، در دریا قدم بزنید و مناظر زیبای اطراف تان را تحسین کنید. خودتان را با دویدن و راه رفتن به پشت، سرگرم کنید. به محض اینکه فهمیدید با مقاومت آب، کمتر و کمتر نیاز به متکی بودن به زمین دارید، خودتان را به شناور شدن در آب مشغول کنید.

به وسایل کمکی فکر کنید

به طور کلی آماده شدن در استخر، تخته ها و توپی ها می توانند به شما کمک زیادی بکنند تا روی آب بمانید.

با استفاده از این توپی ها، که به کمر و پشت گردن تان بسته شده، می توانید روی آب شناور بمانید. در ابتدا در حالی که زیر هر یک از بازوهای تان یکی از این توپی ها را قرار داده اید، تا شانه ها در آب فرو بروید و سپس پاهای تان را از سطح زمین جدا کنید. تصور کنید که روی یک دوچرخه نشسته اید و پا بزنید.

برای یافتن تعادل روی آب، به پشت دراز بکشید، هر کدام از توپی ها را زیر یک بازو قرار دهید. خودتان را بکشید تا بدن تان خوب روی سطح آب شناور بماند. خودتان را رها کنید. به آهستگی و از عمق نفس بگیرید و بیرون دهید. به محض اینکه احساس آرامش کردید، همین کار را با بازوی دیگر هم انجام دهید. برای اینکه بتوانید روی شکم دراز بکشید، همان کار را انجام دهید. یک توپی زیر هر یک از بازوها قرار دهید. صورت تان را روی آب بگذارید و پاهای تان را بالا بیاورید. با پاهایی که کاملاً در سطح آب قرار گرفته اند، حالتی کاملاً افقی داشته باشید. این حرکات را آنقدر تکرار کنید تا کاملاً ثابت شوید و بتوانید این وضعیت را بیش از 5 ثانیه حفظ کنید.

 

اگر می ترسید که سرتان را وارد آب کنید، از یک تخته استفاده کنید. تخته را پشت، زیر سرتان بگذارید. به آهستگی حالت افقی بگیرید، ضربه ها یا حرکات کوچکی انجام دهید تا روی سطح آب بمانید. برای شکم، این تخته ها به عنوان تکیه گاهی در سطح بازوها استفاده می شوند زیرا دست ها روی آنها قرار می گیرند.

 

با استفاده از این وسایل، بهتر به تعادل می رسید. روی شکم یا پشت دراز بکشید، دست ها و پاها را برای بهتر شناور بودن، از هم باز کنید. وقتی که متوجه شدید در هر دو حالت می توانید راحت باشید، خودتان را با جابه جایی از این حرکت به دیگری سرگرم کنید. برای اصلاح وضعیت وقتی به پشت دراز کشیده اید، سرتان را به داخل بیاورید، چانه تان را به سینه بچسبانید و پاها را پایین ببرید. بگذارید به پشت واژگون شوید و سپس از سمت شکم مجدداً تعادل تان را به دست بیاورید؛

این کار را با قرار دادن صورت در آب و بالا آوردن اعضای پایینی به سطح آب انجام دهید. توجه! فراموش نکنید که قبل از فروبردن صورت در آب، خوب نفس بگیرید. برای برگشتن از شکم به سمت پشت، سرتان را به عقب بکشید. به محض اینکه دیگر نیاز نداشتید که زمین را زیر پا حس کنید، وسایل کمکی را کنار بگذارید و بدون آنها تجربیاتی به دست بیاورید. هیچ چیز نمی تواند جای ماندن در دریا برای غلبه بر ترس ها و احساسی مانند ماهی بودن در آب را بگیرد.

 

سرتان را ببرید زیر آب

احساس می کنید که نیمی از دریا را قورت داده اید و از تمام منافذ بدن تان، آب ها را بلعیده اید. همیشه به کمک یک نفر یا یک دوست، سرتان را در آب فرو ببرید، این کار یک مرحلۀ مهم برای علبه بر ترس از آب است. به آرامی به سمت آب به بروید. روش خاص خودتان را بیابید. در خانه، خودتان را برای داخل آب شدن، آماده کنید.

 

یک ظرف سالاد خوری به اندازۀ کافی برای فروبردن کامل صورت در آب مناسب است؛ اگر دو سوم آن را آب کنید، صورت تان را کاملاً می پوشاند. دهان تان را کمی باز کنید، با بیرون دادن هوا از دهان چیزی زمزمه کنید. سرتان را از آب بیرون بیاورید، نفس عمیقی بکشید و دوباره شروع کنید. سپس، همین تمرین را با دهان بسته و نفس گرفتن از بینی انجام دهید.

در پایان، با نگه داشتن طولانی مدت صورت در آب و بیرون دادن هوا از دهان و بینی، سعی کنید تجربۀ آپنه هم داشته باشید. زمان آب تنی ها، می توانید با قرار دادن چانه در آب شروع کنید، سپس دهان، بینی، چشم ها ... و در نهایت سرتان را به طور کامل در آب فرو ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
مهارت‌های کنترل عصبانیت را بیاموزید تا استرس را در خود کاهش دهید. یکی از بزرگترین موانع در راه تحقق موفقیت شخصی و شغلی عصبانیت می‌باشد.
وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل نمائیم از چند جهت دچار آسیب می‌گردیم:
▪ عصبانیت توانائی ما را برای خوشحالی از بین می‌برد، زیرا عصبانیت و خوشحالی در تضاد با یکدیگر هستند.

▪ عصبانیت موجب خارج شدن روابط خانوادگی و دیگر روابط از مسیر صحیح‌شان می‌گردد.

▪ عصبانیت موجب کاهش مهارت‌های اجتماعی، سازش و مصالحه شده و دیگر روابط را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

▪ عصبانیت به معنای از دست دادن کار است، زیرا روابط را نابود می‌کند.

▪ همچنین عصبانیت به معنای شکست در کاری است که در صورت عدم عصبانیت و داشتن خلقی نرم‌تر می‌توان موفقیتی در پی داشت.

‌▪ عصبانیت منجر به افزایش فشار و استرس می‌گردد (و این رابطه دو طرفه است عصبانیت منجر به افزایش استرس و استرس موجب عصبانیت بیشتر است).

▪ در هنگام عصبانی بودن ما دچار اشتباهات بسیار می‌گردیم، زیرا پردازش اطلاعات در آن هنگام برای ما مشکل می‌باشد.

▪ اکنون افراد از خطرات عصبانیت و نیاز برای مدیریت و کنترل آن با سوختن مهارت‌ها و راهکارهای لازم آگاهی یافته‌اند.
برای برخی از افراد مدیریت و کنترل عصبانیت آسان و راحت است.

آنها نیز عصبانی می‌کردند. در واقع همه افراد عصبانی می‌گردند، اما کنترل آن برای برخی آسانتر است. اکثر افراد نیاز به یادگیری و رشد مهارت‌های کنترل عصبانیت دارند.
 
● مهارت‌های کنترل عصبانیت را در خود رشد و توسعه دهید:
افرادی که کنترل عصبانیت در آنها سخت و دشوار است نیاز به برنامه‌ای برای کنترل عصبانیت دارند. نکات زیر، مسائل مهمی می‌باشند که به شما در کنترل عصبانیت کمک می‌کنند. این نکات را به خاطر سپرده و به‌کار بندید.
 
۱) نکته اول در کنترل عصبانیت
این سؤال را از خود بپرسید: ”آیا این موضوع ده سال دیگر هم برایم مهم است؟“ به این وسیله می‌توانید مسئله را از دیدگاهی آرامتر بنگرید.
 
۲) نکته دوم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید: ”بدترین نتیجه مورد عصبانیت من چیست؟“ اگر کسی در پای صندوق فروشگاه از شما سبقت گرفت، سپری کردن سه دقیقه بیشتر، مسئله‌ای آنچنان مهم نمی‌باشد.
 
۳) نکته سوم در کنترل عصبانیت
تصور کنید که خود شما نیز همان کار (کاری که موجب عصبانیتان شده است) را انجام می‌دهید. با خود رو راست باشید. قبول کنید که گاهی اوقات شما نیز جلوی یک راننده دیگر درمی‌آئید... بعضی مواقع این مسئله تصادفی است. آیا نسبت به خود نیز عصبانی می‌شوید؟
 
۴) نکته چهارم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید: ”آیا طرف مقابل این کار را به‌طور عمدی نسبت به من انجام داده است؟“ در بسیاری از مواقع متوجه خواهید شد که این مسئله فقط در اثر بی‌دقتی و تعجیل رخ داده و کسی نمی‌خواسته شما را ناراحت کرده و بیازارد.
 
۵) نکته پنجم در کنترل عصبانیت
سعی کنید قبل از گفتن هر کلامی تا عدد ده بشمارید. انجام این کار رابطه مستقیمی با عصبانیت ندارد ولی می‌تواند صدمات ناشی از عصبانیت را به حداقل برساند.
 
۶) نکته ششم در کنترل عصبانیت
شمارش تا ده را با روش‌های جدید و بهتر انجام دهید مثلاً این کار را با یک تنفس که در عمق بین هر شماره عملی سازید. تنفس عمیق - از دیافراگم - به افراد کمک می‌کند تا احساس راحتی کنند.
 
۷) نکته هفتم در کنترل عصبانیت
می‌توانید سرعت شمارش اعداد را کندتر سازید. مثل شمارش شیوه قدیمی، یک کشتی بخار، دو کشتی بخار و ... شاید شمارش کشتی بخار زیاد خوشایند نباشد، به‌جای آن می‌توانید بشمارید: یک شکلات، دو شکلات و .. و یا هر چیز دیگری که برای شما خوشایند و خنده‌دار باشد.
 
۸) نکته هشتم در کنترل عصبانیت
تجربه‌ای آرامش‌بخش را تجسم نمائید. چشمانتان را ببندید و در ذهن خود سفر کنید. این کار را در مکان‌های امیدبخش و به دور از استرس انجام دهید



:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اضطراب‌ عبارت‌ است‌ از احساس‌ ناراحت‌ کننده‌ و مبهم‌ ترس‌، وحشت یا خطر با علتی‌ ناشناخته‌ که‌ بر فرد مستولی‌ می‌شود. برای‌ برخی‌ از افراد این‌ حالت‌ ممکن‌ است‌ ناگهانی‌ باشد و برطرف‌ شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این‌ حالت‌ به‌ صورت‌ مزمن‌ در می‌آید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، زمانی كه دچار استرس یا اضطراب و دلشوره می‌شوید اقدامات زیر را انجام دهید:

- درخواست كمك از دیگران در صورت نیاز

- مشغول شدن به انجام كاری در خانه ترجیحا كار مورد علاقه مانند تماشای تلویزیون، كتاب خواندن، باغبانی و ...

- صحبت كردن با دوستان و اقوام

- دیدار با دوستان و آشنایان

- خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه و تماشای مغازه‌ها یا قدم زدن در پارك

- ورزش

- انجام تمرینات آرام سازی: در این تمرین عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعكس سفت می‌شود 10 تا 15 ثانیه در این حالت نگه داشته و بعد به آرامی شل می‌شود این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی بر آرامش ذهن می‌گذارد.

روش تمرینات آرام سازی:

- ابتدا به یك مكان خلوت بروید روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید.

- ابروها را تا جایی كه می‌توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی رها كنید.

- چشم‌ها را محكم ببندید و پلك‌ها را روی هم فشار دهید در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی چشم‌ها را باز كنید.

- زبان خود را به سقف دهان فشار دهید آن را چند ثانیه نگه دارید. سپسبه آهستگی رها كنید.

- دندان‌های خود را روی هم به مدت چند ثانیه فشار دهید، سپس به آهستگی رها كنید در صورتی كه دندان مصنوعی دارید این حركت را انجام ندهید.

- شانه‌ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید. سپس به آهستگی رها كنید.

- دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید در این حالت نگه دارید سپس به آهستگی رها كنید این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را از هوا پر كنید و نفس خود را حبس كنید ودر این حالت به شكم خود فشار آورید. سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید و ریه را كاملا خالی كنید.

- كتف‌ها را تا جایی كه می‌توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید.

- پای راست را صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.

- زانوی راست را خم كنید و ران را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید این حركت را با پای چپ تكرار كنید.



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سرفه‌های شدید و همراه با صدای خس خس و سل، بیماری‌های شدید مسری هستند كه می‌توانند منجر به مرگ شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا - منطقه خراسان،‌ سرفه به طور طبیعی در واكنش غیرارادی تنفس صورت می‌گیرد. افراد به دلیل خالی كردن مجاری تنفسی از مواد خارجی تحریك پذیر، سرفه می‌كنند. سرفه همچنین مواد مخاطی را از ریه و راه‌های هوایی بیرون می‌راند.

سه نوع سرفه وجود دارد؛ هنگامی كه سرفه به وجود می‌آید، شخص هوا را فرو برده و بیرون می‌آورد و سپس هوا را با فشار از داخل ریه‌ رها می‌كند. شما می‌توانید سرفه را توسط صدای متمایز آن تشخیص دهید.

دو نوع سرفه نیز سرفه تولیدی و غیر تولیدی است. سرفه تولیدی، مواد مخاطی را از مجاری تنفسی و ریه بیرون می‌راند. این نوع سرفه در هنگامی كه شما دچار بیماری ویروسی شده‌اید و یا بر اثرعفونت‌های باكتریایی، بیماری‌ مزمن و آلرژی رخ می‌دهد.

اما سرفه‌های غیرتولیدی خشك است و هنگامی كه ماده مخاطی در آن وجود ندارد، اتفاق می‌افتد.

شما ممكن است هفته‌ها بعد از اینكه علائم سرماخوردگی در شما متوقف شد، سرفه كنید و یا سرفه‌ شما به دلیل گرفتگی در لوله‌های نایژه‌ای باشد.

سرفه‌های غیرتولیدی همچنین ممكن است هنگامی كه در مجاری تنفسی ذراتی جا گرفته باشند، نیز بوجود آیند و اگر فرد در تماس با موادی از قبیل مواد شیمیایی، زباله، دود و بخار باشد، این سرفه بیشتر رخ می‌دهد.

برخی داروهای فشارخون بالا نیز باعث سرفه‌های غیر تولیدی می‌شوند. اگر شما دایم سرفه‌های خشك و غیر تولیدی می‌كنید، ممكن است در خطر بیماری آسم باشید.

گرفتن مجاری تنفسی نیز موجب سرفه‌های غیرتولیدی می‌شوند. سرفه‌های طولانی نشان دهنده‌ شرایط جدی‌تر است. برای مثال؛ سرفه‌های شدید و همراه با صدای خس خس و سل، بیماری‌های شدید مسری هستند كه می‌توانند منجر به مرگ شوند.

اگر تب طولانی دارید و یا سرفه‌هایتان بعد از چند روز قطع نشد، حتما باید به پزشك برای تشخیص و درمان آن مراجعه كنید. ممكن است شما نیاز به انجام آزمایشاتی داشته باشید.

نوع درمان سرفه براساس تشخیص پزشك متفاوت است. اگر شرایط شما سخت نباشد، ممكن است هیچ نیازی به درمان نداشته باشید و یا داروهای پایه‌ای برای كاهش علائم و نشانه‌های مشكل كافی باشد. ممكن است از داروها و قرص‌های مكیدنی یا از اسپری برای درمان سرفه شما استفاده شود.

اگر سرفه شما شدید است، پزشك ممكن است كدئین تجویزكند. عفونت‌های باكتریایی معمولا نیاز به آنتی بیوتیك دارند.

شرایط وخیم نیازمند درمان گسترده‌تری است. اگر شما به آسم مبتلا هستید، ممكن است نیاز به اسپری تنفسی یا استریو داشته باشید و حتما باید به پزشك متخصص مراجعه كنید.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اكثر مردها و بسیاری از زنان با بالا رفتن سن دچار ریزش مو می‌شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، كارشناسان كتابخانه‌ ملی پزشكی آمریكا می‌گویند: علل ریزش مو می‌تواند به افزایش سن، عوامل وراثتی و یا تغییرات هورمونی مربوط باشد. البته ریزش‌ ناگهانی موها اغلب ناشی از عوامل مختلفی شامل استرس جسمی یا احساسی است.

بر اساس گزارش سایت اینترنتی هلت دی‌نیوز، این كارشناسان فهرستی از فاكتور‌هایی را منتشر كرده‌اند كه عوامل موثر در ریزش مو هستند. این عوامل عبارتند از:

ـ ابتلا به یك عفونت جدی یا تب شدید

ـ زایمان

ـ تجربه یك جراحی مهم و یا ابتلا به بیماری‌های جدی یا ناگهانی كه موجب از دست رفتن خون زیاد می‌شود .

ـ قرار گرفتن در معرض استرس شدید احساسی

ـ یك رژیم غذایی نامناسب بویژه اگر حاوی پروتئین اندك باشد

ـ مصرف داروهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی یا برخی از داروهای قلب و قرص‌های ضد بارداری و یا مسكن‌های گروه NSAIDS

بنابراین گزارش، برخی از مواد غذایی تأثیر مهم و بیشتری در سلامت موها دارند. برای مثال پروتئین، اساس و پایه نیاز بافت‌های بدن مانند مو، ناخن و پوست است و در مواد غذایی مثل مرغ و ماهی و گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات و حبوبات به وفور یافت می‌شود. این ماده حیاتی در مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، ماكارونی و حتی سبزی‌ها نیز به میزان كمی موجود است.

شیر و لبنیات هم منابع غنی از كلسیم، منیزیم و پروتئین هستند. همچنین مصرف ویتامین‌های گروه B یكی از راه‌های درمان ریزش مو است. منابع غذایی غنی از این ویتامین شامل جگر، موز، مغز آفتابگردان، ماهی‌، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشك و غلات سبوس‌دار هستند.

آنتی‌ اكسیدان‌ها نیز در حفظ سلامت‌ موها بسیار موثر هستند كه بیشتر در سیب‌زمینی شیرین، هویج، اسفناج پخته، كدو، روی و سلنیوم یافت می‌شوند. بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها منابع غنی از آنتی‌اكسیدان‌ها هستند. آنتی‌اكسیدان‌ها مولكول‌هایی هستند كه اثر مخرب رادیكال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌كنند و همچنین موجب ساخته شدن تارهای جدید مو و استحكام آن‌ها می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، اسید‌های چرب امگا ـ 3 و امگا ـ 6 نقش مهمی در حفظ سلامت مو و جلوگیری از خشكی، شكستگی، خارش و شوره سر و در نهایت پیشگیری از ریزش مو دارند.



:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یكی از روش‌های بسیار مفید برای حفظ سلامت بدن، مصرف دانه‌های طبیعی است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مصرف این خوردنی‌های پرخاصیت در اوقات فراغت و به میزان متعادل می‌تواند مواد ضروری برای رشد و قدرت اعضای بدن را تامین كند.

سایت اینترنتی مدگورو در مقاله جدیدی در این باره آورده است: مصرف دانه‌های خوراكی یكی از ضروریات در رژیم غذایی انسان است و نباید آنها را از برنامه‌های تغذیه‌ای حذف كرد. دانه‌ها، منبع غنی از آنتی اكسیدان‌ها و ویتامین‌ها هستند كه مصرف تمام انواع آنها برای سلامت بدن و ذهن حیاتی است. تخمه آفتابگردان، دانه كتان، تخمه كدو و كنجد همگی خوراكی‌های طبیعی، خوشمزه و حاوی چربی‌های مفید اشباع نشده هستند.

- تخمه‌های آفتابگردان غنی از ویتامین E هستند. این ویتامین می‌تواند به بهبود فعالیت دستگاه گردش خون كمك كند. همچنین تخمه آفتابگردان تاثیر آرام بخش روی مغز دارد چون منبع غنی از تریپتوفان است كه موجب ایجاد آرامش می‌شود.

- تخمه كدو نیز بسیار خوشمزه و در عین حال تغذیه‌ای سالم و مفید است. این تخمه‌ها خواصی دارند كه بواسطه‌ آن می‌توانند بدون عوارض جانبی التهاب را برطرف كنند. تخمه كدو همچنین در برطرف كردن افسردگی بدون عوارض جانبی داروها، موثر است. برای طعم بهتر می‌توان آن را با كمی نمك و فلفل تست و مصرف كرد.

- تخمه هندوانه نیز كه اغلب به همراه میوه آن خورده نمی‌شود، معمولا پس از خشك كردن در آفتاب به عنوان یك خوردنی جداگانه مصرف می‌شود. تخمه هندوانه منبع غنی از آهن، پتاسیم، ویتامین‌ها، چربی‌ها و كالری‌هایی است كه برای تغذیه روزانه ضروری هستند. برای بهره‌مند شدن از خواص تخمه هندوانه حتما باید آنها را پیش از قورت دادن خوب بجوید.

- كنجد هم بعنوان غنی‌ترین منبع غذایی املاح معدنی در جهان شناخته شده است. دانه كنجد سرشار از كلسیم، منگنز، مس، آهن، منیزیم، روی، ویتامین‌ها و فیبر خوراكی است. همچنین یك ماده قوی ضد سرطانی موسوم به «لیگنین» به وفور در دانه كنجد یافت می‌شود.

مصرف این دانه‌ها همراه با میوه‌ها و سبزی‌ها خواص بیشتری را به بدن شما می‌رساند و برای حفظ سلامت و توان جسمی و ذهنی بدن بسیار موثر است.



:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بررسی‌های جدید در دانشگاه گلاسگو اسکاتلند نشان داده است آب انگور به‌ خصوص از نوع قرمز آن مقدار بسیار زیادتری از یک آنتی اکسیدان موسوم به پلی فنول را به نسبت میوه‌های دیگر داراست.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که در میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شوند و نقش محافظتی را از بدن انسان در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد بازی می‌کنند.

رادیکال‌های آزاد تركیبات سمی در بدن انسان هستند که با بعضی از بیماری‌ها مانند سرطان و دیابت مرتبط هستند.

آب انگور قرمز شامل بیشترین پلی فنول است و به دنبال آن آب سیب و آب قره قاط ( نوعی میوه از خانواده ی توت) قرار دارند. این در حالی است که آب پرتقال در انتهای این لیست قرار می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تنگی نفس دارید روغن کنجد بخورید
تنگی نفس دارید روغن کنجد بخورید


کنجد دارای پروتئین، ویتامین‌های B,D,E,F و لسیتین Lecithin می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود ۵۰% است روغن کنجد مرکب از حدود ۷۰% اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، ‌اولئیک اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیک و آراشیدونیک اسید می‌باشد.

روغن کنجد یکی از روغن‌های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در آمریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد مصرف می‌شود. برای تهیه روغن کنجد معمولا دانه‌ها را می‌شویند تا رنگ روی آن از بین برود سپس دانه‌ها را آسیاب کرده و در آب می‌ریزند تا پوست آن که سبک است روی آب بیاید که آن را می‌گیرند. بعد دانه‌ها را خشک کرده و در آب جوش می‌ریزند و خمیر می‌کنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را روغن سرد فشار اول می‌نامند و از تفاله باقیمانده تحت اثر فشار و گرما روغنی به‌دست می‌آید که به‌نام روغن گرم یا فشار دوم معروف است که البته ارزش غذائی روغن سرد را ندارد.

تفاله باقیمانده از این مرحله را معمولاً برای علوفه دام‌ها به‌کار می‌برند. مخصوصاً این تفاله از نظر داشتن مواد پروتئینی غذای خوبی برای گاوهای شیرده است.
اگر می‌خواهید از روغن کنجد استفاده کنید دقت کنید که روغن سرد فشار اول باشد که به‌نام First cold pressed معروف است زیرا در اثر حرارت دادن روغن کنجد خواص خود را از دست می‌دهند.

خواص داروئی

۱. از نظر طب قدیم ایران کنجد گرم و تر است. کنجد بسیار مغذی است و در اکثر کشورهای فقیر به‌عنوان جانشین گوشت به‌کار می‌رود.

۲. برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است.

۳. برای رفع قولنج کنجد را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید و به مقدار نصف وزن کنجد، مغز بادام پوست کنده را به آن اضافه کنید آنها را پودر کنید و هر روز به مقدار یک قاشق سوپخوری از آن بخورید.



:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

روز اول

با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فكر می كنند نباش. تعریفاتی را كه آنها از تو دارند نپذیر,خودت خودت را تعریف كن

روز دوم

از قدرت خود مایه بگذار و بر قدرت دیگران تكیه نكن.استعدادهای خود را پرورش بده و بر استعدادهای مردم غبطه نخور

روز سوم

حتی گردابی از افكار ناراحت كننده , با شوخی و خنده ای از ته دل.از بین خواهد رفت.

روز چهارم

اگر میخواهی مشكلات خود حل شوند , به دلهای دردمند دیگران تسلی و آرامش بده.

روز پنجم

بزرگترین شفا بخش عشق است

روز ششم

قدرت درك یافته هایی را كه از تجربیات مختلف به دست میاوری, افزایش بده . آن را در سكوت , باور كن. و در اختیار دیگران قرار بده

روز هفتم

بگذار كه لبخند در قلبت باور شود و از دریچه چشم هایت به دنیا بتابد مانند لبخندهای دوستا نه , شفا بخش و سپاسگزار باش.

روز هشتم

نخواه كه دیگران را با زیبایی و جذابیت جذب كنی . زیرا هر چند داشتن اقتدار بر دیگران ارضا كننده است,اما به تدریج وجودت ناقص و ضعیف خواهد شد سعی كن با الهام بخشیدن به دیگران و تحسین اهداف عالی انها , خود را قوی كن

روز نهم

هنكامی كه وسوسه می شوی تا حرفهای كنایه آمیز و نیشدار به دیگران بزنی یادت باشد كه فلفل زیادی, طعم غذا را خراب می كند.

كلمات نسنجیده , دوستیهای با ارزشی را تباه كرده اند.اما مهربانی هیچ چیز را خراب نمی كند اجازه بده دیگران هر طور مایلند پیش بروند

روز دهم

ظرفیت عشق وجودت را با دوست داشتن همه انسان ها و تمامی زندگی , افزایش بده.

روز یازدهم

همواره به دیگران كمك كن و همراهی شان كن تا به تعالی برسند.آنگاه خود نیز از درون به تعالی خواهی رسید

روز دوازدهم

اگر میخواهی مشكلات خود حل شوند , به دلهای دردمند دیگران تسلی و آرامش بده.

روز سیزدهم

با تحقیر دیگران , سستی و تنزل خود را نشان می دهیم , نیكی , نیكی و مهربانی با دیگران, انعكاس پیروزی درونی است

روز چهاردهم

برای غلبه بر این گرایش كه همه چیز را شخصی و خودمانی بدانی , به انچه درباره غیر شخصی برخورد كردن و جدی بودن از دیگران می شنوی , ترتیب اثر بده

روز پانزدهم

باروهای قلبی ات, تعیین كننده شخصیت آتی تو هستند .اگر بر مسائل حقیر تمركز كنی ,

حقیر خواهی شدو اگر بر افكار متعالی تمركز كنی , افتخار نصیبت خواهد شد

روز شانزدهم

افكار تو بر دریافتی كه از دنیای , پیرامون داری رنگ می دهد. افكار منفی حتی سفید راخاكستری نشان می دهد.و افكار مثبت حتی یك روز خاكستری را زیبا می كند

روز هفدهم

آنها معمولا احساسات و الهامات را براحتی جذب می كنند اگر احساسات شان آرام باشد ,

الهامات را به آرامی دریافت می كنند و دریافت آنها را احساس می كنند تسلی و آرامش بده.

روز هجدهم

افكار را بر روند درازمدت زندگی متمركز كن . با فراز و نشیب های گذرا در نیفت و انرژی ات را برای كنار آمدن با واقعیات های همیشگی زندگی حفظ كن

روز نوزدهم

بگذار افكارت را عقل , و عوا طفت را عشق غیر خودخواهانه هدایت كند

روز بیستم

خود را بدون هیچ چشم داشتی وقف دیگران كن

روز بیست و یکم

زیبایی حقیقی نوری است كه از درون ساطع می شود منشآ آن افكار مثبت , محبت و فضیلت های اخلاقی است زیبایی صورتكی نیست كه انسان به چهره بگذارت و به آن مباهات كنداشتیاه است اگر فكر كنیم زیبایی مختص جوانی است هر سنی زیبایی خاص خودش را دارد

روز بیست و دوم

قدر شناس باش و قدر شناسی را ابراز كن از دهنده هدیه بیشتر از خود هدیه قدر دانی كن

روز بیست و سوم

قدرت خیانت و بدی ا بدی نیست . به عیبجویی دیگران , درست و یا نادرست توجه نكن اما قلبآ از آنها سپاسگزار باش.اگر می خواهی بر كسانی كه به تو بدی كرده اند غلبه كنی از آنها نزد دیگران به خوبی یاد كن با تاریكی نمی شود بر تاریكی غلبه كرد سلاح موثر بر تاریكی , نور است

روز بیست و چهارم

حب و بغض را از خودت دور كن قناعت را در وجودت تقویت كن از داشتن دوستان واقعی راضی و شاكر باش

روز بیست و پنجم

بیشتر منشا كنش باش , تا واكنش. واكنش های احساسی مانند ابری واقعیات را می پوشانند.

بگذار محبتت نسبت به دیگران , مثل عقربه قطب نما عمل كند, مهم نیست كه چند بار منحرف شود زیرا نهایتآ مسیر درست را نشان خواهد داد. كاری را كه احساس می كنی درست است انجام بده كاری كه سودش به دیگران برسد

روز بیست و ششم

سعی نكن همواره دیگران را از خود راضی نگه داری,كافی است برای دیگران دوستی صادق باشی

روز بیست و هفتم

اگر بگذاری , زندگی می تواند مثل سوار شدن بر یك چرخ و فلك تفریحی باشد یك روز بالا برود و روز بعد پایین بیاید. از درونت فرمان بگیر خواه زندگی بر وفق مراد باشد, خواه توام با مشكل . همه چیز در حال تغییر است.از هیچ چیز زیاده خوشحال یا ناراحت نشو .

روز بیست و هشتم

هنگام صحبت با دیگران منصف باش و سعی كن نقظه نظرات آنها را بفهمی و محترم بشماری .

زیرا تنها با درك كردن دیگران است كه می توان به تغییر آنها امیدوار بود . تنها حقیقت است كه ارزش نهایی دارد نه عقاید و نظرات مختص به دلهای دردمند دیگران تسلی و آرامش بده.

روز بیست و نهم

برای دیگران مانند یك مادر باش. بی هیچ انتظاری ببخش و توقع پاداش نداشته باش . با این كار از زندگی هزاران برابر پاداش خواهی گرفت .

روز سی ام

هنگامی كه دیگران به تو بدی می كنند , با محبت , مهربانی , درك و بخشش نا هنجاری عدم تعادل آنها را شفا بده



:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal




خطرات پاک کن مداد!!
پژوهشی که به وسیله 140 عضو گروه تحقیقاتی منتشر شده، نشان می‌دهد: این مواد شیمیایی که فتالاتس‌ها(Phthalates) نام دارند در همه وسایل شخصی و غیر شخصی افراد وجود دارد که می‌تواند به روش‌های مختلف به بدن نفوذ کند.
تصور کنید کودکی در کلاس درس مدرسه نشسته است، او مدادش را که دارای پاک کنی در انتهای آن است، بر می‌دارد و ناخودآگاه می‌جود، بنابراین مواد شیمیایی که اصولا به سم تبدیل می‌شوند، در بزاق دهان حل شده و به داخل بدن نفوذ می‌کنند، به این طریق مشکلات زیادی برای کودک به وجود می‌آید.
پژوهشی که به وسیله 140 عضو گروه تحقیقاتی منتشر شده، نشان می‌دهد: این مواد شیمیایی که فتالاتس‌ها(Phthalates) نام دارند در همه وسایل شخصی و غیر شخصی افراد وجود دارد که می‌تواند به روش‌های مختلف به بدن نفوذ کند.
مطالعه انجام شده در آزمایشگاه‌های شیمیایی برلین آلمان نشان داد: پاک‌ کن‌ مدادها سه برابر بیش از سایر وسایل شخصی کودکان، حاوی فتالاتس‌ها هستند.
نگرانی در خصوص فتالاتس‌ها تازگی دارد و محققان یادآور شدند: مواد موجود در پاک کن‌ها که حاوی مقدار زیادی فتالاتس‌ها هستند، تا حدی نگرانی‌ها را افزایش داده‌اند. بنابراین محققان در صدد ممنوع کردن ساخت آن‌ها هستند.
به هر حال پژوهشگران به والدین هشدار دادند تا در این خصوص مراقبت‌های خود را افزایش داده و تا حد امکان جلوی استفاده از این مدادپاك‌کن‌ها توسط كودكان را بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://www.up.vahidweb.com/uploads/1318717360.jpg


 

-small;">۵۰ خاصیت میوه معروف پاییزی

-small;">خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.

-small;">همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به ۵۰ مورد تقسیم کرده‌اند:

 

 

 

-small;">۱. پوست و ریشة انار ضدکرم

-small;">۲. انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

-small;">۳. اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.

-small;">۴ کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آن‌ها مفید است البته نوع شیرین آن

-small;">۵ انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

-small;">۶ انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)

-small;">۷. انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.

۸.  طبع انار ترش سرد است.

۹.  مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

۱۰. کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

۱۱.  جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

۱۲.  جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخم‌ها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آن‌ها بمالید.

۱۳. رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.

۱۴. رب انار یبوست می‌آورد.

۱۵. خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

۱۶. کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.

۱۷. خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آن‌ها از بین می‌رود.

۱۸. برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی ۲ استکان استفاده شود. ۵ گرم گل خشک در ۲۰۰ سی‌سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم کرده، بنوشید.

۱۹. برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

۲۰. کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و ۲ ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

۲۱. کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (۱۰ گرم در ۲۵۰ سی‌سی آب) کنند.

۲۲ دم کردة برگ انار می‌گرن را برطرف می‌نماید. ۵ عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. ۵ گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

۲۳. برای درمان کرم کدو بین ۶۰ تا ۹۰ گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در ۲ لیوان آب به مدت ۲ شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در ۲ یا ۳ نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است.

۲۴. در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.

۲۵. جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.

۲۶. از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.

۲۷. طبع انار سرد و‌ تر است.

۲۸. پوست آن سرد و خشک است.

۲۹. انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی‌تر دارد.

۳۰. انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.

۳۱. برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن‌گاه بخورند بسیار خوب است.

۳۲. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

۳۳. عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

۳۴. گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

۳۵. به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره ۳۴)

۳۶. کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.

۳۷. خوردن انار مستی را رفع می‌کند.

۳۸. انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

۳۹. بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

۴۰. جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می‌باشد.

۴۱. پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

۴۲. کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آن‌ها مفید است.

۴۳. اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.

۴۴. امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.

۴۵. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زود‌تر به سخن آیند.

۴۶ کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

۴۷. اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.

۴۸. انار دفع کنندة مضرات دخانیات می‌باشد.

۴۹. اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.

۵۰. اشخاصی که دارای طبع سرد و‌تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.



:: بازدید از این مطلب : 893
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


باید ها و نباید های خواب
                                                                                                                                
                                                                  
 


زمان‌های نامناسب خواب:

خواب سحر: سحر از حدود یک ساعت و نیم قبل از اذان صبح شروع می‌شود و با اذان صبح به پایان می‌رسد. بیدار ماندن در این زمان، علاوه بر فواید طبی بر جسم انسان، تاثیرات زیادی بر رشد روحی و معنوی او دارد؛ تاجایی‌که تمام عرفا و بزرگان، رشد عقلانی و روحانی خود را حاصل بیداری و مناجات در این زمان می‌دانند.

امام علی علیه‌السلام: خوابیدن قبل از نماز صبح، پریشانی و فقر می‌آورد. به گفته یکی از حکما تمام موجودات زنده(به غیر از سگ که بیدار بوده و تا صبح نگهبانی می‌دهد) در این ساعت از شبانه‌روز بیدارند.

امام باقر علیه‌السلام: "بر حذر باش از خواب بین نماز شب و نماز صبح."

در روایات نیز خواص زیادی برای برخاستن در این ساعات و اقامه نماز شب هم‌چون زیبایی صورت، نورانیت چهره و ... آمده است.

امام رضا علیه‌السلام: خودت را عادت بده که ساعتی از شب را برخیزی.

قرآن کریم می‌فرماید: "ای جامه به خود پیچیده، شب را به جز کمی از آن به پا خیز و ... بیداری در این زمان است که موجب افزایش توان انسان برای فعالیت روزانه می گردد. (سوره مزمل آیات 1 الی 7)

از منظر علم نیز، وقتی پس از نیمه شب می‌خوابید، ظاهر بدن سرد و دمای محیط هم سرد است و سردی خیلی زیاد می‌شود. بنابراین برخواستن از خواب پس از نیمه شب برای رفع این سردی مفید بوده و موجب تعدیل دمای بدن می‌گردد. هم‌چنین آن ساعات، زمان سکوت و آرامش است که در دیگر زمان‌ها نمی‌توان این آرامش را یافت.

خواب عیلوله:  فاصله زمانی بین اذان صبح و طلوع خورشید را بین‌الطلوعین و خواب در این زمان را عیلوله می‌نامند. عیلوله از ماده ((علل)) و به معنای مرض است؛ زیرا خواب در این زمان بیماری زاست.

امام صادق علیه‌السلام: "خواب بامداد، شوم و مانع روزی است. چهره را زشت و رنگ را زرد می‌گرداند، پس مبادا در این زمان بخوابید."

این زمان، زمان نزول فرشتگان است و هر کس در این زمان بخوابد، از دریافت رزق کامل خود و برکات معنوی آن محروم خواهد شد. 

امام سجاد علیه‌السلام به ابو حمزه ثمالی فرمودند: "قبل از طلوع آفتاب نخواب که من این کار را از تو نمی‌پسندم؛ زیرا حق تعالی روزی بندگان خود را در این زمان قسمت می‌كند و هر که این ساعت را خواب باشد، از روزی محروم می‌گردد.

خواب فیلوله: خواب  ضعف و سستی است و به خواب بعد از روز (بعد از طلوع خورشید) گفته می‌شود. 

امام باقر علیه‌السلام: خواب اول روز بی‌عقلی است؛ زیرا موجب سردی بدن می‌شود؛ لذا فرد در طول روز کسل است و شور و نشاط کافی جهت انجام فعالی‌تهای روزانه خود ندارد. همان بحرانی که نسل‌های امروزی در اثر بی‌توجهی  به این دستورات طبی و روان‌شناسی اسلام گرفتار آن شده‌اند.

خواب غیلوله: خوابیدن حدود نیم ساعت قبل از غروب را غیلوله می‌گویند. این خواب موجب هلاکت انسان می‌شود.

 امام باقر علیه‌السلام: خواب بعد از عصر حماقت است.

خواب بین‌العشائین: خواب از اذان مغرب تا زمان عشاء (دو ساعت بعد از اذان مغرب) مناسب نیست.

امام باقر علیه‌السلام: خواب بین نماز مغرب و عشاء انسان را از رزق محروم می‌کند.

امیرالمومنین علیه‌السلام: خوابیدن قبل از نماز عشاء پریشانی و فقرمی‌آورد چون باقی‌مانده رزق هر فرد از بین الطلو عین در این زمان پخش می‌شود.

شب‌های خاص: در احادیث معصومین تاکید زیادی بر بیداری واحیاء شب‌های خاصی مانند شب نیمه شعبان، لیالی قدر و ... شده است.

زمان‌های مناسب خواب:

خواب قیلوله: خواب پیش از ظهر (حدود نیم ساعت قبل از اذان ظهر تا اذان ظهر) را خواب قیلوله گویند که بسیار مفید بوده و موجب نشاط و تقویت قوای مختلف بدن می‌شود.

شخصی نزد پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله رفت و سوال کرد:

من حافظه‌ای قوی داشتم ولی اکنون فراموشی بر من غالب شده است. حضرت پرسیدند: آیا خواب قیلوله می‌کردی و اکنون آن را ترک کردی؟ گفت: بله. حضرت فرمودند:  دوباره خواب قیلوله بکن. چون این کار را کرد، حافظه‌اش برگشت.

امام باقر علیه‌السلام: (خواب قیلوله نعمت است)؛ زیرا گرمی هوای روز ، سردی ظاهر بدن را  تعدیل می‌کند.

امام خمینی قدس سره نیز در انجام خواب قیلوله  استمرار می‌ورزیدند.

خواب اول شب : خواب سر شب یعنی بعد از نماز عشاء تا نیمه شب شرعی است که بسیار مناسب است و هر ساعت آن برابر با دو و نیم تا سه ساعت است و از نیمه شب شرعی تا یک ساعت به اذان صبح که هر یک ساعت برابر یک ساعت می‌باشد؛ به این معنی که کیفیت خواب اول شب بسیار زیاد است و خستگی کار روز را ازبین می‌برد.

خواب حیلوله: خواب بعد از  ظهر را خواب حیلوله گویند. حیلوله یعنی حایل میان انسان و نماز ظهر و عصر که پس از نماز اشکالی ندارد.

برگرفته از جزوات استاد خیراندیش و دکتر خوش‌نژاد


منبع احادیث: كتاب حلیه‌المتقین



:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این 4 قانون ساده این خانم را اینقدر باریک کرده است !

این 4 قانون ساده این خانم را اینقدر باریک کرده است !
خانم میلز نه مربی خصوصی داشته است و نه از رژیم های سخت لاغری استفاده کرده است، تنها به ۴ نکته ای که پزشک خانوادگی اش در کاغذی نوشته بود عمل کرد.



خانم آنیتا میلز از کنتاکی آمریکا در تمام طول زندگی خود دچار اضافه وزن بوده است.

یک روز تصمیم میگیرد که وزن خود را کاهش دهد و در عرض ۲ سال ۲۳۲ پوند وزن کم می کند. خانم میلز نه مربی خصوصی داشته است و نه از رژیم های سخت لاغری استفاده کرده است، تنها به ۴ نکته ای که پزشک خانوادگی اش در کاغذی نوشته بود عمل کرد.


۴ قانونی که دکتر به او توصیه کرده است از این قرار است:

۱- در هر ۳ ساعت ۸ اونس غذا بخورید. 
چیزی در حدود 284 گرم

۲ - از نوشیدن نوشیدنی های دارای شکر خوداری کنید.

۳ - از نخوردن وعده های غذایی اجتناب ورزید.

۴ - به کسی چیزی نگویید که دارید چه کاری انجام می دهید.

وی با انجام این ۴ قانون اندازه دور کمرش را به ۲۶ اینچ رسانیده است. وی می گوید : من زندگی جدیدی را آغاز کرده ام و رسیدن به چنین هدفی محشر است !



:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



فلفل دلمه ای، گیاهی است با رنگ های متفاوت از جمله سبز، قرمز و زرد. این گیاه که بومی کشور آمریکاست، علاوه بر طعم خوبی که دارد از خواص زیادی نیز برخوردار است.

اکنون بعضی از خواص این گیاه را بخوانید:

*فلفل دلمه ای برای بیماران دیابتی مفید است.
*با کاهش تری گلیسرید باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

*منبع مهم ویتامین Aو C است. این ۲ آنتی اکسیدان قوی که با رادیکال های آزاد بدن مقابله می کند، برای درمان بیماری های قلبی، التهاب مفصل و استخوان، آب مروارید و… موثر است.

*کپساسین موجود در فلفل دلمه ای، باعث تسکین درد می شود.

*کپساسین مانع از چسبیدن ماده سرطان زا به دی ان ای می شود و در نتیجه بدن را از سرطان محافظت می کند.
*خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.

*از پوست در مقابل پیری زودهنگام محافظت می کند.
*میزان بالای ویتامین C در این گیاه به طور موثر مانع از لخته شدن خون می شود.

*گیاهی تحریک کننده است و ناراحتی گوارشی مانند سوءهاضمه، زخم معده، قولنج، اسهال و نفخ بیش از حد را برطرف می کند.

*ویتامین C به بهبود، بازسازی و تقویت جداره غشاء مخاطی کمک می کند.
*ویتامین Cو بتاکاروتن موجود در آن از بروز بیماری های چشمی مانند آب مروارید، آستیگماتیسم و پیرچشمی پیشگیری می کند.

*غرغره با آب این گیاه گلودرد را رفع می کند.
*برای شادابی و نرمی پوست مفید است.

*سرشار از خاصیت ضدالتهابی است.
*سرماخوردگی و تب را برطرف می کند.
*خاصیت ملین دارد.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


لحظه ی دیدار کجاست ؟

برای دیدن پنهان

و رسیدن به آسمان آبی عشق

روزها ، ماهها و سال ها دویدم

زمستان را به دست بهار سپردم

و تابستان را در دست رنگین کمان خزان رها کردم

اما لحظه ی دیدار کجاست؟

از نسیم پاییز شنیده ام

آنگاه که هرگز پاییز فرا نرسد

و خورشید هرگز غروب نکند

تو را خواهم دید

از آسمان شنیده ام

که اگر روزی هرگز تاریک نشود

و ماه و مهر دست در دست هم

در دلش جای گرفته باشند

تو را خواهم دید

و از باران شنیده ام

آنگاه که هرگز لبی تشنه نماند

تو می آیی

و تو خواهی آمد

آنگاه که تنها به عشق دیدارت نفسهایم فرو رود

و قلبم با یادت بتپد



:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

الفبای زندگی





الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها

ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم

پ: پویاپی برای پیوستن به خروش حیات

ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها

ث: ثبات برای ایستادن در برابر باز دارند ه ها

ج: جسارت برای ادامه زیستن

چ: چاره اندیشی برای یافتن راهی در گرداب اشتباه

ح: حق شناسی برای تزكیه نفس

خ: خودداری برای تمرین استقامت

د: دور اندیشی برای تحول تاریخ

‌ذ: ذكر گوپی برای اخلاص عمل

ر: رضایت مندی برای احساس شعف

ز: زیركی برای مغتنم شمردن دم ها

ژ: ژرف بینی برای شكافتن عمق درد ها

س: سخاوت برای گشایش كار ها

ش: شایستگی برای لبریز شدن در اوج

ص: صداقت برای بقای دوستی

ض: ضمانت برای پایبندی به عهد

ط: طا قت برای تحمل شكست

ظ: ظرافت برای دیدن حقیقت پوشیده در صدف

ع: عطوفت برای غنچه نشكفته باورها

غ: غیرت برای بقای انسانیت

ف: فداكاری برای قلب های درد مند

ق: قدر شناسی برای گفتن ناگفته های دل

ك: كرامت برای نگاهی از سر عشق

گ: گذشت برای پالایش احساس

ل: لیاقت برای تحقق امید ها

م: محبت برای نگاه معصوم یك كودك

ن: نكته بینی برای دیدن نادیده ها

و: واقع گرایی برای دستیابی به كنه هستی

ه: هدفمندی برای تبلور خواسته ها

ی: یك رنگی برای گریز از تجربه دردهای مشترك



:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


87d19fcb4c9fdeb057d21677d4361d94-30087d19fcb4c9fdeb057d21677d4361d94-300

خدا به فرشته ها شعور داد بدون ش.ه..و.ت 

به حیوان ها ش.ه..و.ت داد بدون شعور 

و به انسان هر دو را 

انسانی که شعورش بر ش.ه..و.ت.ش غلبه کند از
فرشته ها بالاتر است 

و انسانی که ش.ه..و.ت.ش بر شعورش غلبه کند از حیوان پـسـت تر ...!
 
16.gif16.gif16.gif16.gif16.gif



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلامت نیوز: برای اینکه روزها سرحال تر و پر انرژی تر باشید باید شب را با یک خواب راحت و دلچسب گذرانده باشید. اما به وجود آوردن چنین شرایطی چگونه عملی است؟ چه وظایفی را باید انجام دهید تا بهتر بخوابید؟ در ادامه این مطلب راه هایی برای خواب بهتر را به شما پیشنهاد داده ایم که می تواند برای رسیدن به این هدف به شما کمک کند.

پرده ها را باز بگذارید

به هنگام خواب پرده های اتاق را باز کنید. دلیل این کار این است که صبح ها نور روز به اتاق وارد شود. این مورد سبب می شود که پس از گذشت پانزده دقیقه از زمان ورود نور، در بدن هورمونی به نام melatonin ترشح می شود که مغز و بدن را بیدار می کند. مشخص است که بهترین نور برای تحریک و ترشح این هورمون نور خورشید است.

همواره اتاق خوابی مرتب و دلپذیر برای خود محیا کنید

سعی کنید تا حد امکان در طراحی و دکوراسیون اتاق ِ خواب از رنگ های ساکن و سبک استفاده کنید. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که اتاق خواب نباید زیاد شلوغ باشد. تا جایی که می توانید وسایل را طوری بچینید که درهم و برهم نباشند. این مساله به صورت ناخودآگاه بر روی آسودگی و آرامش شما تاثیر مثبت می گذارد. تا حد ممکن تنها از وسایل خاص که افزایش آسایش را برای شما به همراه دارند در دکوراسیون اتاق استفاده کنید.

از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد از نوشیدن قهوه پرهیز کنید

قهوه و چای حاوی کافئین هستند و مصرف کافئین منجر به انجام یک فعالیت شیمیایی به نام Adenosine می گردد که منجر به جلوگیری از خواب آلودگی می شود. و البته هر چه که سن شما بیشتر باشد میزان حساسیت بدن تان به کافئین بیشتر و بی خوابی بیشتر به سراغتان می آید.

زمان برنامه ریزی ها و صحبت درباره اتفاقات روزانه را به ساعات قبل از خواب منتقل کنید

مشخص شده که اغلب زوج ها و افراد خانواده که نزدیک به هم می خوابند، اتفاقاتی که در طول روز افتاده و یا برنامه ریزی امور روزهای آتی را به هنگام خواب انجام می دهند. این مساله علاوه بر اینکه باعث می شود مقداری از زمان ارزشمند خواب را از دست بدهید، به خاطر خوابالودگی، اجازه تمرکز کافی را از شما می گیرد.

بهتر است برای اینگونه صحبت ها و برنامه ها، زمان هایی مانند عصر و یا سر شب را انتخاب کنید تا هم قدرت تحلیل بهتری داشته باشید هم با خیال راحت به رختخواب بروید.

دمای هوای محیط را به هنگام خواب تنظیم کنید

دمای ایده آل برای یک خواب مناسب و راحت 18 درج سانتیگراد است. هر چه که هوا گرم تر از این میزان باشد منجر به بدخوابی و حتی بی خوابی می شود و در مقابل هر چه که در دمایی خنک و نزدیک تر به 18 درجه به رختخواب بروید خواب راحت تری خواهید داشت. دلیل خواب راحت در دمای خنک تر، کاهش دمای مغز -به عنوان پردازشگر و کنترل کننده بدن- است.

در تاریکی مطلق بخوابید

به هنگام خواب، هر چیزی که می تواند از خود نوری ساطع کند خاموش و یا پنهان کنید. خصوصاً ساعت و یا هر چیزی که می تواند شما را از زمان آگاه کند. تصور کنید که در میانه شب بیدار شده اید. در صورتی که بدانید ساعت چند است ممکن است بد خواب شوید و نتوانید دوباره بخوابید. همچنین نور چراغ نیز می تواند باعث شود به صورت ناخودآگاه ساعت بیولوژیک بدن خود را بیدار کنید که این نیز منجر به بدخوابی یا بی خوابی می شود.

نتیجه

خواب در شب از اهمیت بالایی برخوردار است. کلیه فعالیت هایی که شما در طول روز انجام می دهید وابسته به کیفیت و کمیت خوابی است که در شب داشته اید. یک خواب بد و ناخوشایند تمام روزتان را خراب می کند و در مقابل یک خواب دلچسب مطمئناً روزی پر انرژی و شاد را برای شما به همراه خواهد داشت

  •  



:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

متخصصان آمریكایی در یك بررسی جدید تاكید كردند كه قرار گرفتن در معرض استرس شدید و یا استرس خفیف اما مداوم خطر مرگ زودرس را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. كارولین آلدوین از متخصصان علوم پزشكی دانشگاه دولتی «اورگون» و دستیارانش از اطلاعات مربوط به 1000 شركت كننده مرد از طبقه متوسط و كارگر جامعه در آمریكا بین سالهای 1985 تا 2003 میلادی برای انجام این بررسی‌ها استفاده كردند. این 1000 نفر به این دلیل انتخاب شدند كه در آغاز مطالعات یعنی در دهه 1960 میلادی، كاملا سالم بودند. به گزارش یونایتدپرس، این مطالعه كه در مجله «مطالعات پیری» منتشر شده نشان داد: زندگی كردن با عوامل استرس زا احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد و هرچه این عوامل شدیدتر باشند، عمر انسان كوتاه‌تر می‌شود. اما از سوی دیگر حتی استرس خفیف و متوسط هم اگر مدت طولانی مثلا چند سال ادامه پیدا كند، می‌تواند همین تاثیر نامطلوب را داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

4644842 آیا خواص پای کوهی را می شناسید؟

خاصیت گیاه چای کوهی، در درمان افسردگی به اثبات رسیده است و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است و …

خاصیت گیاه چای کوهی، در درمان افسردگی به اثبات رسیده است و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است.

چای کوهی که در زبان ترکی به آن توکلیجه(پشمالو) نیز می گویند، از تیره ی گیاهان معطر است که آرام بخشی مطبوع، نشاط آور و با خاصیت معجزه آسای تقویت کننده ی قوی برای اعصاب و روان به شمار می رود.

گل گیاه چای کوهی به صورت سنبله ای از گل های ریز صورتی مایل به سرخ است، در میان کاسبرگ هایی با رنگ سبز روشن قرار دارد.

از سوی دیگر چای کوهی، دارای خاصیت ضد درد ویژه ی دردهای مفصلی، سردرد، سرگیجه، دردهای عصبی و رماتیسمی می باشد که ویژگی انرژی زایی و نشاط انگیزی را نیز برای افراد افسرده و کم حوصله به همراه خود به ارمغان می آورد.

این گیاه در درمان بیماری های معده و روده با منشاء روانی و بیماری های اسهال توام با تحریکات عصبی، نقش موثر و آرام بخشی دارد و همچنین در تنظیم اعمال گوارشی و تقویت کبد به ویژه کمک به هضم غذا کاربرد دارد.

یک قاشق مربا خوری پر از چای کوهی را در یک لیوان آب جوش ریخته و با قاشق خوب به هم بزنید. آن گاه روی آن را با یک نعلبکی بپوشانید و بگذارید مدت ۲۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با کمی عسل میل کنید.

این چای، یک نوشیدنی خوش رنگ، خوش مزه و دلچسب است که در شب های سرد پاییزی و زمستان، پس از یک روز کار و تلاش، با ایجاد آرامش و رفع خستگی، بی شک انرژی از دست رفته را به شما باز می گرداند



:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

123 « ۱۱ » دلیل برای خوردن روزانه ۱ عدد سیب

برای خوردن روزانه ۱ عدد سیب « ۱۱ » دلیل وجود دارد

سیب به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند.جدا از طعم و مزه‌ی بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله‌باری از خواص درمانی را در خود دارا می‌باشد.سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

در این‌جا، برای شما دلایلی آورده‌ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید. 

 

۱-به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم کمک می‌کند 

محققان انگلیسی اخیراً به این نتایج دست پیدا کرده‌اند که مادرانی که در طی زمان بارداری سیب بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که تا سن ۵ سالگی دچار آسم شوند.

این میوه می‌تواند از ریه‌های افراد بزرگ‌سال نیز محافظت کند.

همچنین می‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ریه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید. 

  

۲- باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید 

سیب حاوی میزان زیادی فیبر می‌باشد و بدون این‌که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نکنید.

شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و این‌که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، کمک می‌کند، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری خواهد کرد، برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند. 

  

۳- به افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می‌کند 

احتمالاً به علت افزایش تولید استیل کولین (یک ماده شیمیایی که وظیفه رساندن پیغام بین سلول‌های عصبی را بر عهده دارد)، سیب به بالا بردن کارایی حافظه ضمن افزایش سن و کاهش بالقوه‌ی شانس ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند. این نتایج، از تحقیقاتی که در دانشگاه منچستر بر روی حیوانات انجام شد، به دست آمد.

اثر آن در درمان و پیشگیری از آلزایمر به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود. 

  

۴- کلسترول خون را کاهش می‌دهد 

باید از دو ترکیب کلیدی و اصلی تشکر کنیم؛ پکتین (نوعی فیبر گیاهی) و پلی فنول‌ها (نوعی آنتی‌اکسیدان قوی). سیب می‌تواند سطح کلسترول بد خون (LDL) را پایین بیاورد و به این ترتیب از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.

برای استفاده‌ی بیشتر از مواد مغذی موجود در سیب، پوست آن را دور نیندازید، زیرا پوست سیب دو تا شش برابر بیشتر از گوشت آن، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی دارد.

با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات

دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را

ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد

سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید.

مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب در هر روز تقریباً به میزان ۱۶ درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب مفید نیست. 

  

۵- با سرطان مبارزه می‌کند 

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند ترکیبات مختلفی که در این میوه‌ی آب‌دار وجود دارد، رشد سلول‌های سرطانی را محدود می‌کنند، اما این ترکیبات زمانی بیشتر تأثیرگذار خواهند بود که به طور کامل از تمام جزئیات سیب استفاده شود (البته به جز ساقه و دانه آن).

افرادی که روزانه بیشتر از یک سیب می‌خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را ۹ تا ۴۲ درصد در خود پایین می‌آورند (سرطان دهان، مری، روده بزرگ، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان‌های دیگر). این نتایج از تحقیقات محققان ایتالیایی به دست آمده است.

از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد و به طور کلی سیب، میوه‌ای کاملاً استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.

 

۶- دستگاه گوارش را تقویت می‌کند

افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند.

مهم‌ترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.

 

۷- موجب افزایش انرژی بدن می‌شود

قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست.

قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می‌دارد و انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کند.

 

۸- به درمان آنمی (کم خونی) کمک می‌کند

از آن‌جایی که سیب دارای آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائماً احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی و اسیدهای موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای که بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.

 

۹- کاهش خطر حملات قلبی را به دنبال دارد

سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند. از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچ‌وقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.

 

۱۰ – به بهبود دیابت کمک می کند

افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه در شرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.

 

۱۱- به افزایش بینایی کمک می‌کند

مشکلات ناشی از بینایی تقریباً غیرقابل پیشگیری است اما اخیراً مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می‌تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آن‌جایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آبان 1390 | نظرات ()