نوشته شده توسط : nahal

اسفرزه به عنوان ملین، سنا به عنوان مسهل، شیرین‌بیان و بابونه به عنوان ضد زخم معده و ضد التهاب و نعنا به عنوان ضد نفخ برای کارکرد و تنظیم دستگاه گوارش مفید هستند.

دستگاه گوارش سالم، تضمین کننده سلامت افراد است. اختلال در این روند نه تنها بدن را از مواد مغذی محروم می‌کند بلکه باعث تجمع مواد زائد در بدن می‌شود که در این میان برخی گیاهان با خواص دارویی برای رفع مشکلات دستگاه گوارش مفید هستند.

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

1- اسفرزه؛ ضد یبوست

دانه‌های اسفرزه به علت وجود لایه موسیلاژی به عنوان ملین و برطرف کننده ناراحتی‌های ناشی از بواسیر مطرح است.

 

مهمترین اثر اسفرزه رفع یبوست است که برای اثربخشی بهتر باید دانه‌ها با مقدار زیادی آب یا مایعات مصرف شود چرا که موسیلاژ سطح دانه‌ها برای حجیم شدن احتیاج به آب زیادی دارد تا عملکرد آن به حداکثر برسد.

مصرف اسفرزه بهتر است همراه با مایعات یا آب زیادتر از حد معمول باشد؛ بزرگسالان یک قاشق غذاخوری پر را در یک استکان ریخته و با مقداری آب مخلوط کرده، سپس آن را مصرف کنند و بلافاصله بعد از آن یک یا دو لیوان آب دیگر میل کنند و برای اثربخشی ایده‌ال آن می‌توان به مدت 3 روز این کار را تکرار کرد تا عملکرد آن به حداکثر برسد.

 

همچنین برای کودکان 6 تا 12 ساله می‌توان نصف این مقدار را در صبح و شب مصرف کرد و برای کودکان زیر 6 سال بهتر است با مشورت پزشک استفاده شود. مقدار مصرف متوسط اسفرزه ، 1 تا 2 بار در روز است. شروع و مصرف ناگهانی و مقدار نسبتا زیاد اسفرزه ممکن است باعث نفخ شدید و بزرگ شدن شکم شود که برای جلوگیری از این مسئله باید از کم شروع و به سه بار در روز رساند و یا دوره درمان را طولانی‌تر کرد.

 

در مورد تداخل اسفرزه با دیگر مواد معدنی (از جمله کلسیم، منیزیم، مس و روی)، ویتامین B12، گلیکوزیدهای قلبی و مشتقات کومارین باید گفت که مصرف خوراکی هم‌زمان اسفرزه باعث کاهش جذب و طول اثر کاربامازپین می‌شود که باید مصرف این گونه داروها را به طور جداگانه و با حداکثر زمان مصرف، بین این داروها و اسفرزه تنظیم کرد.

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

2- سنا؛ بهترین گیاه برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده‌ها

 

سنا بهترین گیاه برای درمان یبوست است. این گیاه اثر مسهلی نسبتا قوی داشته و برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده‌ها استفاده می‌شود. بهتر است سنا از فرآورده‌های صنعتی آن که به شکل قرص است مصرف شود اما نیم تا یک گرم از برگ سنا به صورت دم کرده یا جوشانده با یک لیوان آب در روز نیز می‌تواند استفاده شود که محلول تهیه شده بسیار تلخ است.

دردهای شکمی و تنبلی روده‌ها پیامد مصرف بیش از حد سنا

 

مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند سبب دردهای شکمی، دل پیچه و تنبلی روده‌ها را در پی داشته باشد؛ برای جلوگیری از تنبلی روده‌ها و عوارض طولانی مدت سنا بهتر است پس از یک یا دو هفته مصرف آن قطع شود. سنا در حاملگی و شیردهی منع مصرف دارد چرا که مدارکی مبنی بر اثرات موتاژنیک و ژنوتوکسیک گزارش شده است. همچنین میوه سنا برای کودکان مناسب است و اثری ملایم‌تر از برگ دارد و مقدار مصرف آن همانند برگ است.

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

3- شیرین‌بیان؛ ضدالتهاب راههای تنفسی

 

شیرین‌بیان از قدیم به عنوان بهترین جلوگیری کننده و درمان کننده التهاب و زخم‌های معده مورد مصرف بوده است.

خلط آور، ضد سرفه و ضدالتهاب بودن قسمت‌های فوقانی راه‌های تنفسی از دیگر اثرات مهم این گیاه است.

 

نحوه مصرف شیرین‌بیان بدین ترتیب است که 2 تا 15 گرم پودر ریشه را می‌توان روزانه در یک لیوان آب ریخته و به مدت 5 دقیقه جوشاند سپس آن را صاف و در یک یا چند نوبت مصرف کرد که این مقدار حاوی حدود 200 تا 800 میلی‌گرم گلی‌سریزین بوده که مقدار مجاز مصرف گلی‌سریزین در روز 2 دهم میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

 

مصرف روزانه بیش از 50 گرم به مدت بیش از 6 هفته شیرین‌بیان ممکن است باعث عوارضی از جمله احتباس آب در بدن، کاهش سدیم، افزایش پتاسیم و فشار خون شود؛ بنابراین افرادی که دارای پرفشاری خون بوده و یا زمینه آن را دارند باید فراورده‌های شیرین‌بیان را با احتیاط مصرف کنند.

 

برای افرادی که دارای پرفشاری خون هستند، فرآورده‌هایی از شیرین‌بیان تهیه شده که دارای گلی‌سریزین کمتری است که به نام فرآورده‌های دگلی‌سریزه در بازار موجود است همچنین بی‌خطر بودن آن در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده و بهتر است مصرف نشود.


دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

4- بابونه؛ مرهم زخم‌های سطحی گوارش

 

بابونه گیاهی است علفی و در اکثر نقاط ایران می روید. بابونه شیرازی به عنوان تقویت کننده معده، ضد خونریزی، ترمیم کننده زخم‌های سطحی و ضد اسپاسم گوارشی مصرف سنتی دارد.

 

به منظور تهیه چای بابونه یک لیوان آب جوش را با 1 تا 2 گرم از گل‌های خرد شده مخلوط کنید و پس از 15 دقیقه آن را صاف و مصرف کنید این میزان می‌تواند تا 3 بار در روز تکرار شود و برای کودکان می‌توان از همین روش استفاده کرد فقط میزان گیاه در هر نوبت2 گرم باشد.


بابونه را همزمان با داروهای وارفارین و سیکوسپورین مصرف نکنید

 

مصرف بابونه و فراورده‌های حاوی آن در افرادی که حساسیت به گرده‌های علف هرز دارند، مضر است. مصرف آن در بارداری منع شده اما در دوره شیردهی عوارض جانبی گزارش نشده است.

 

مصرف همزمان بابونه با داروهایی مثل وارفارین و سیکوسپورین تداخل دارویی دارد و افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند باید از بابونه پرهیز کنند.

 

بابونه دشتی نوع دیگر بابونه موجود در بازار دارویی ایران است. این گیاه مجموعه کاپیتول‌های دکمه‌ای شکل زرد رنگ و یا گل‌های کوچک زرد رنگ و لوله‌ای شکل است که به عنوان، ضدخونریزی و تقویت کننده معده و ضد عفونی کننده و ترمیم کننده و نیز شستشو دهنده و ایجاد کننده رنگ طلایی برای مو مصارف سنتی دارد.


دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

5- نعنا، ضد دردهای گوارشی و رفع سردی

 

نعنا، عرق نعنا و اسانس آن به عنوان ضد نفخ، تسهیل کننده هضم غذا، ضد دردهای گوارشی و رفع سردی، مصرف سنتی دارند.

 

نعنا به دوگونه نعنا قمی و نعنا فلفلی یا سوسنمبر است که اکثر خواص آن مربوط به وجود منتول در اسانس آن است و شامل اثرات ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، ضداحتقان و صفرا آور است.

 

مصرف گیاه نعنا و یا عصاره‌های آن حتی در طولانی مدت ایجاد عارضه نمی‌کنند و عوارض احتمالی اکثرا به اسانس و یا منتول در فراورده مربوط می‌شود.

 

تهیه چای از گیاه نعناع: 2 گرم از برگ خرد شده نعنا را با یک استکان آب جوش مخلوط و پس از 10 دقیقه صاف کرده و مصرف شود.

 

استفاده از اسانس خالص نعنا در التهاب و زخم به صورت موضعی یا خوراکی ممنوع!

 

به دلیل ایجاد تحریک، التهاب و زخم، هیچ‌گاه نباید از اسانس خالص نعنا به طور موضعی یا خوراکی استفاده کرد. گزارشی مربوط به تداخلات دارویی، غذایی، مصرف در حامگی و شیردهی یا عوارض دیگر وجود ندارد و به نظر می‌رسد مصرف در حد دارویی آن بی‌عارضه باشد. با این حال ممکن است باعث کاهش شیر مادران شود که باید با احتیاط آن را مصرف کنند.

 

شیرین‌بیان از قدیم به عنوان بهترین جلوگیری کننده و درمان کننده التهاب و زخم‌های معده مورد مصرف بوده است.

 

فرآورده خوراکی نعنا از گونه Spicata توسط صنایع دارویی در حال حاضر تولید می‌شود که به صورت قطره‌ای به نام «کارمینت» در داروخانه‌ها وجود دارد و این قطره برای رفع نفخ، درد واسپاسم بسیار ایده آل بوده و عملکرد آن بین 10 تا 15 دقیقه است.



:: بازدید از این مطلب : 766
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کودک,رفتار با کودک,تربیت کودک

 

«تنبیه بدنی چیزهای اشتباهی را به کودکان می آموزد.» با استفاده از نکات زیر می توانید بهترین نوع برخورد را آموزش ببینید.

 

زمانی که یک فرد بزرگسال، کودکی را کتک می زند، بچه احساس عجز و نا امیدی می کند. این احساسات باعث می شود که کودک افسرده و پرخاشگر شود.

 

به کودکان خود آموزش دهید که شما می خواهید که آنها چگونه عمل کنند. چون کودکان اغلب نمی دانند چه?کاری درست و چه کاری نادرست است. برای آموزش دادن به آنها صبور باشید.

 

 

۲ـ زدن یک کودک حل مشکل را به او نمی آموزد. فقط به او می آموزد که احساس بدی نسبت به خود داشته باشد و عزت نفس او پایین بیاید. عزت نفس پایین می تواند تا آخر عمر همراه کودک باشد. مراقب آنچه که می گویید باشید. معنی کلمات می تواند به اندازه کتک زدن، به آنها آسیب برساند.

 

بنابر این خونسرد باشید.

 

 

۳ـ تنبیه بدنی باعث می شود که بچه ها عصبانی و رنجیده خاطر شوند و احساس دشمنی کنند و بخواهند انتقام بگیرند.

 

پس با گفتگو به بچه هایتان بیاموزید که آنها اشتباه کرده اند. تا زمانی که آنها کوچک هستند، اطمینان حاصل کنید که آنها قوانین خانواده را می فهمند. این قوانین ایمنی، وقت خواب، وقت غذا خوردن و... است.

 

 

۴ـ تنبیه بدنی می تواند کودکان را درباره شناخت درست و غلط به اشتباه بیندازد.

 

به کودکان خود یاد بدهید که روش های غیر مضر برای بیان احساسات خود به کار گیرند. سپس احساسات آنها را بپذیرید و به آنها نشان دهید که می فهمید و مراقب هستید.

 

 

۵ـ وقتی شما کودک را تنبیه می کنید، به این معنا است که کار شما درست است و حق با شما است. این رفتار سبب می شود که کودک از بزرگسالش تقلید کند و در آینده هم به دیگران صدمه بزند.

 

 

۶ـ تنبیه بدنی به احساسات بچه ها آسیب می رساند، نمرات آنها در مدرسه افت پیدا می کند. همچنین یافتن دوستان در مدرسه برای آنها کار دشواری می شود.

 

به آنها توجه کنید، از کارهای خوب او ستایش کنید و اجازه بدهید کودک بداند که شما او را به خاطر وجودش دوست دارید.

 

 

۷ـ تنبیه و بدرفتاری فیزیکی با کودک به آنان آموزش می دهد که من بد هستم و باید حرکات بدم را تا جایی که می توانم ادامه دهم.

 

هنگامی که کودکتان بی ادبی می کند، زود عکس العمل نشان ندهید. به او مهلت دهید. این مسئله کودکتان را مدت کوتاهی از شما جدا می کند. او را روی صندلی، پله یا در اتاقش قرار دهید. سپس به او اجازه دهید هنگامی که توانست خود را کنترل کند، به شما بپیوندد. این به او آموزش می دهد که شما به خاطر رفتار خوب برنده شده اید.

 

 

۸ ـ تنبیه بدنی، هرگز رفتار درست را به کودک آموزش نخواهد داد.

 

او را نزنید. بچه ای که زیاد کتک می خورد، کنترل درونیش توسعه پیدا نمی کند. او به افراد دیگر نگاه می کند تا به او بگویند که راست و غلط چیست. همچنین آنها فکر خواهند کرد که من نباید خودسری کنم چون تنبیه خواهم شد. به جای این که بگوید من نباید بی ادبی کنم چون بی ادبی بد است.

 

 

۹ـ صدمه زدن فیزیکی در هر صورت باعث ترسیدن کودکان می شود.

 

خود را کنترل کنید. هیچ چیز بهتر از این نیست که والدین در مقابل بچه ای که خارج از کنترل است، آرام باشند. به کودکتان آموزش دهید که عصبانیت خود را کنترل کند و به خود اجازه ندهید که به او توهین کنید. چون با این کار، عصبانیت او را دوباره زنده می کنید. به خاطر داشته باشید شما بزرگسالید.

 

 

۱۰ـ بعضی اوقات والدینی که خیلی خسته یا آشفته هستند، همزمان باگریه بچه شان او را بالا و پایین می اندازند. کوری، صدمات مغزی یا حتی مرگ بچه، می تواند نتایج چنین عملی باشد.

 

در تربیت فرزندان تان، از دوستان یا مشاوران خوب کمک بخواهید. پیوستن به گروه های والدین و صحبت کردن با پدر و مادرهای با تجربه را مورد توجه قرار دهید. در مورد بچه ها و چگونگی تربیت یافتن آنها به طرق مختلف آموزش ببینید.



:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

www.taknaz.ir چه بخوریم که خوش به حالمان شود ؟

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید. اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید 60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است. اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید. اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار را آرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد! اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است. اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند. اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید 4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هر طور كه دوست دارید ریحان را بخورید. اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی كه از بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند. اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید 85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس كسالت می‌شود. اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است. اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.



:: بازدید از این مطلب : 882
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ده اشـــــتباه بزرگـ در رژیـــــــمـ گرفــــــتن

 

بسیاری از افراد با وجود این که رژیم های سختی را می گیرند،اما باز هم لاغر نمی شوند،چون اشتباهات بزرگی را در رژیم شان مرتکب می شوند.

اشتباهات رایج:
1-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید بین وعده‌های غذایی هیچ چیزی نخورید.
اتفاقا اگر یک میان‌ وعده سالم و سبک بخورید،خیلی هم خوب است؛چون قند خونتان نمی‌افتد و سوخت و ساز بدنتان افت نمی‌کند،ضمن این‌که بیش از حد گرسنه نمی‌شوید و با ولع به وعده‌های غذایی حمله نمی‌کنید.

 
2-‌
اگر می‌خواهید لاغر شوید، نباید بعد از ساعت 8 شب غذا بخورید.
مهم نیست کی غذا بخورید؛مهم این است که چه غذاهایی را چقدر بخورید و فعالیت بدنی‌تان چقدر باشد.مهم این است که روزی چند کالری مصرف می‌کنید و روزی چند کالری می‌سوزانید.اینهاست که تعیین می‌کند وزنتان کم می‌شود یا زیاد؛اما این عادت که آخر شب ‌ها غذا بخورید،عادت خوبی نیست؛چون احتمالا خوابتان را خراب می‌کند.

مابقی را در ادامه مطلب بخوانید.

3- اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید دور انواع و اقسام چربی را خط بکشید.
همه ما در حد تعادل به چربی احتیاج داریم،ضمن این که چربی‌ هم خوب و بد دارد؛چربی امگا 3 است که در ماهی و سایر غذاهای دریایی یافت می‌شود و کلی خاصیت درمانی دارد.

4-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید غذایتان را نصف کنید تا وزنتان نصف شود.
با بهترین رژیم‌های دنیای هم نباید ماهانه بیشتر از 4 کیلو وزن کم کنید؛و گرنه وزنتان برمی‌گردد.اگر تند بروید،نتیجه معکوس می‌گیرید؛چون دیر یا زود خسته می‌شوید و با ولع بیشتری به غذاهای ممنوعه حمله می‌کنید.برای لاغر شدن باید شیوه زندگی‌تان را تغییر دهید (شماره 5 را بخوانید.(

5-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،فقط باید اراده داشته باشید.
واقعیت این است که بجز اراده،پای عوامل دیگری هم در میان است:ژنتیک،تغذیه،تحرک و... اصل اساسی این است که نمی‌توانید مثل سابق کم ‌تحرک و پرخور باشید و انتظار داشته باشید وزنتان هم کم شود.برای لاغر شدن باید به شیوه‌ جدیدی از زندگی عادت کنید؛شیوه‌ای که در آن هم کمتر و سالم‌تر غذا بخورید،هم بیشتر و مداوم ‌تر فعالیت کنید؛حتی اگر این فعالیت را محدود کنید به یک پیاده‌روی روزانه.
 
6-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید دور لبنیات را خط بکشید.
با وجود لبنیات کم‌چرب،این حرف‌ها شنیدن ندارد؛مخصوصا برای خانم‌ها که نیاز بیشتری به کلسیم دارند و باید لبنیات بیشتری مصرف کنند.تازه برخی تحقیقات نشان داده‌ که دریافت میزان کافی کلسیم نه‌ تنها چاق ‌کننده نیست؛ بلکه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

7-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید زیاد آب بنوشید.
زیاد آب نوشیدن،خوب است؛ولی کافی نیست.اگر کسی فقط با همین کار لاغر شود،احتمالا دلیلش این است که قبلا به جای آب،بیشتر آبمیوه و نوشابه‌های گازدار می‌خورده و حالا آب را جایگزین آنها کرده است.طبیعی است که کالری آب از نوشابه کمتر است و کمکش به کاهش وزن، بیشتر.

8-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید بیشتر نوشابه بخورید تا گرسنگی به سراغتان نیاید.
 
میزان قند خالص موجود در یک بطری نوشابه گاز‌دار بیش از 300 میلی‌گرم است و همین یک بطری می‌تواند 150 کالری انرژی وارد بدنمان ‌کند.قند موجود در یک بطری نوشابه گازدار برابر است با قند 2 بسته شکلات.چاقی از جدی‌ترین تهدیدهای نوشابه‌های گازدار است.

9-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید نوشابه رژیمی بنوشید.
در نوشابه‌های رژیمی به جای شکر از یک شیرین‌کننده مصنوعی (عمدتا آسپارتام) استفاده می‌کنند که هم اشتها آور است،هم می‌تواند باعث سردرد،سرگیجه و ضعف حافظه شود.ضمن این که مصرف بیش از اندازه آسپارتام می‌تواند ‌عوارض دیگری هم داشته باشد:تومور مغزی،نقص عضو جنین و حمله‌های صرع.

10-
اگر می‌خواهید لاغر شوید،باید غذاهای لاغرکننده بخورید.
اگر چنین غذایی پیدا کردید،سلام ما را هم به او برسانید



:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آپلود سنتر نامحدود - www.up2.irannab.com

 

لباس پوشیدن و دنیای مد هم برایخودش قوانینی دارد. برای مثال شما باید لباسی بپوشید کهایرادهای اندام تان را بگیرد و به زیبایی تان بیفزاید. دراین مقاله ما ۷ موردی که باید در مورد نحوه لباس پوشیدنانجام دهید و همچنین آنهایی را که نباید در موردشان فکر همبکنید برای تان توضیح می دهیم:

 

 

بایدها:

۱- قانون طلایی من پیدا کردن لباس هایی است که خوبی اندام شما را در بربگیرد.می توانید از یک خیاط کمک بگیرید. مخصوصا مردان توجه داشته باشند که به هیچ وجه لباس گشاد به تن نکنند و زنان نیز از لباس های خیلی تنگ و سایز کوچک استفاده نکنند.

۲- قبل از اینکه خرید فصل را آغاز کنید قرار را بر این بگذارید که همه چیز را دقیقا سایز اندام تان بخرید.

۳- رنگ هایی را انتخاب کنید که به رنگ موی شما بیاید ، یا به رنگ پوست تان یا حتی به رنگ چشمان تان؛ از آنها به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس بقیه لباس ها را با آن ست کنید.

۴- انتخاب های خود را به حداکثر سه رنگ محدود کنید. مخصوصا ترکیب سفید و مشکی بسیار شیک و زیباست.
۵- روش های قدیمی ست کردن لباس را کنار بگذارید. قوانین مد سال به سال تغییر می کنند.

۶- مجلات مد را به دقت تماشا کنید و از یکی از آنها الهام بگیرید. با استفاده از مجلات ، سایت های مد و شبکه های مد براحتی می توانید سلیقه خود را مطابق روز کنید.

۷- یک آینه قدی در فروشگاه پیدا کنید و ببینید کدام لباس به شما می آید. لباس را از جلو و پشت وارسی کنید. اغلب مردم فراموش میکنند که وقتی در مقابل آینه ایستاده اند پشت و جلوی لباس شان را وارسی کنند.

نباید ها:

۱-حتما مطابق مد نباید لباس بپوشید. به یاد داشته باشید آن لباسی را انتخاب کنید که به شما می آید حتی اگر مد نباشد.آن لباسی که به تن مدل لباس زیباست لازم نیست برای همه زیبا باشد هرکس باید مطابق سلیقه و ظاهر خود لباس انتخاب کند.

۲- ترسی از انتخاب رنگ های قدیمی نداشته باشید . می توانید این قانون مد را نادیده بگیرید. هر رنگی به شما می آید را می توانید انتخاب کنید.

۳- سرتا پا مشکی نپوشید. این مدی است که دیگر بسیار بی روح و افسرده کننده است. رنگ مشکی را از صورت تان دور کنید . مشکی صورت شما را گرفته و ناراحت نشان خواهد داد.

۴- در موقع انتخاب لباس همواره به این فکر نکنید که جنس مخالف در مورد شما چه فکری خواهد کرد. مهم این است که لباس به شما بیاید و خودتان آن را دوست داشته باشید.

۵- لباس های خیلی تنگ نپوشید. مخصوصا شلوارهای خیلی تنگ.شما باید کاملا خودتان را بپوشانید نه اینکه لباس هایی بپوشید که تمام اندام تان را به نمایش بگذارد.

۶-به هیچ وجه لباس های تابستانی را در زمستان استفاده نکنید. هر کدام از آنها را به موقع و در زمان خود استفاده کنید.

۷-به لغت ” راحتی و امنیت” نچسبید. شجاع باشید، فکر خریدهای قبلی را از سرتان بیرون کنید.



:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آپلود سنتر نامحدود - www.up2.irannab.com

 

<

۱- برای حفظ سلامت و به خطر نینداختن بهداشت آب بهتر است از نگهداری آن در ظروف پلاستیکی پرهیز کنید زیرا ظروف پلاستیکی دارای ترکیب‌های پلیمری هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به نام منومر تهیه شده‌اند. پلیمرها در اثر خم شدگی یا ساییدگی ظروف پلاستیکی، جمع شده (چروکیده) و منجر به آزاد شدن منومرها می‌شوند.

۲- فریز کردن آب داخل ظروف پلاستیکی نیز توصیه نمی‌شود. به دلیل اینکه آب بر بدنه این ظروف فشار وارد می‌کند و باعث آزادسازی سریع‌تر منومرها می‌شود. منومرها، موادی سمی و خطرناکند که برای سلامت افراد زیان‌بار هستند.

۳- بر اساس مطالعه‌های صورت‌ گرفته، مصرف آب در ظروف یا بطری‌های پلاستیکی، باعث ابتلا به بیماری‌های گوارشی، بدخلقی و کم‌حوصلگی در طولانی مدت خواهد شد.

۴- برای نگهداری آب در یخچال از ظروف استیل یا شیشه‌ای که رنگ شفافی دارند، استفاده کنید.

۵- بهتر است هر چند وقت یک‌بار، بطری‌های آب را تعویض کنید. همچنین استفاده طولانی مدت از این بطری‌ها برای نگهداری مواد اسیدی مانند آب‌لیمو، آب‌غوره و سرکه مناسب نیست.
اگر یخچالتان مجهز به آب‌سردکن مخزن‌دار است حتماً هر یکی، دو روز آب آن را تعویض کنید زیرا جنس این مخزن‌ها از پلاستیک است و ماندن آب بیش از ۳ روز درون این مخزن‌ها، احتمال انباشته شدن مواد پلاستیکی را درون آب افزایش می‌دهد

۶- در صورتی که از آب لوله‌کشی شده استفاده نمی‌کنید یا در مسافرت هستید و از تصفیه بودن آب اطمینان ندارید بهتر است قبل از مصرف، آن را بجوشانید. اگر آب تصفیه‌شده و لوله‌کشی شده در دسترس باشد که نیازی به جوشاندن آن نیست.

۷- گاهی آب درون یخچال، طعم مواد داخل آن را می‌گیرد. در این صورت بهتر است آب را دور بریزید. اگرچه الزاماً طعم گرفتن آب به معنی غیربهداشتی بودن یا وجود آلودگی، باکتری یا میکروب نیست اما با توجه به سازگار نبودن با ذائقه، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

۸- اگر یخچالتان مجهز به آب‌سردکن مخزن‌دار است حتماً هر یکی، دو روز آب آن را تعویض کنید زیرا جنس این مخزن‌ها از پلاستیک است و ماندن آب بیش از ۳ روز درون این مخزن‌ها، احتمال انباشته شدن مواد پلاستیکی را درون آب افزایش می‌دهد.
بر اساس مطالعه‌های صورت‌ گرفته، مصرف آب در ظروف یا بطری‌های پلاستیکی، باعث ابتلا به بیماری‌های گوارشی، بدخلقی و کم‌حوصلگی در طولانی مدت خواهد شد

۹- هرگز در ظروف یا شیشه‌های شیر پلاستیکی به کودکتان آب ندهید زیرا سیستم ایمنی او نسبت به افراد بزرگ‌سال ضعیف‌تر است. ضخیم بودن دیواره این شیشه‌ها به دلیل وجود ترکیب‌هایی مانند بیس فسفات است. در ضمن این ترکیب در ساخت درپوش قوطی‌های غذا و کنسرو هم کاربرد دارد و دارای خاصیت سرطان‌زایی است و مصرف طولانی مدت آن در دوز بالا باعث آسیب جدی به ارگان‌ها خواهد شد.

۱۰- فراموش نکنید که نوشیدن آب سرد یا گرم در ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف نیز خطرساز است و تجمع قطره‌های آب که مانند یک لایه چربی در دیواره این لیوان‌ها جمع می‌شود، چیزی جز منومرهای یادشده نیست.



:: بازدید از این مطلب : 843
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
ارتباط قد کوتاه بودن و قدرت طلبی!
محققان بر اساس نتایج مطالعه ای جدید اعلام کرده اند که...

محققان بر اساس نتایج مطالعه ای جدید اعلام کرده اند که میان احساس قدرت و درکی که انسان از قد خود در ذهن دارد ارتباطی وجود دارد. محققان دانشگاه کرنل اعلام کردند تجربه ای فیزیکی وجود دارد که با احساس قدرت داشتن افراد در ارتباط است.
به گفته محققان با وجود اینکه مطالعات نشان داده است افراد با ابهت در دستیابی به قدرت توانایی بیشتری دارند، این اولین باری است که مطالعه ای نشان می دهد قدرتمند بودن به افراد احساس قد بلند بودن می دهد و افراد قدرتمند واقعا این احساس را دارند.
از این رو محققان احتمال می دهند که افراد صاحب قدرتی مانند ناپلئون بناپارت به دلیل اینکه خود را برتر از دیگران می دیده اند نمی توانسته اند با افراد معمولی که از نظرشان کوچک بوده اند، همدل بوده و همراهی کنند.
بر اساس گزارش تلگراف، همچنین این احتمال وجود دارد که افراد کوتاه قد برای اینکه بتوانند خود را از نظر فیزیکی برتر از دیگران سازند در طلب کسب قدرت باشند.

 


:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

برای رفتن به سالن ورزش چگونه لباس بپوشید ؟!
شیک پوشیدن و به روز بودن می تواند نقش به سزائی در ایجاد انگیزه برای رفتن به سالنهای ورزشی ایفا کند. اگر از نوع پوشش خود راضی باشید آنگاه در تمرینهای خودتان نیز از اعتماد به نفس کافی برخوردار خواهید بود.


ایجاد انگیزه لازم برای رفتن به سالن ورزش خودش به اندازه کافی مسئله ساز است، نوع پوشش در این موقعیتها نیز می تواند کاملا موثر باشد. شیک پوشیدن و به روز بودن می تواند نقش به سزائی در ایجاد انگیزه برای رفتن به سالنهای ورزشی ایفا کند. اگر از نوع پوشش خود راضی باشید آنگاه در تمرینهای خودتان نیز از اعتماد به نفس کافی برخوردار خواهید بود.

 

 

1- بستن موها

بستن موها با یک باندانا(دستمال بلند طرح دار) اگر چه ظاهر زیباتری به شما می دهد اما تنها برای زیبایی نیست. استفاده از باندانا یا دستمال عرق گیر باعث می شود که به هنگام تمرین قطره های عرق وارد چشم نشده و موهایتان نیز اذیتتان نکند.


2- استفاده از رنگهای متنوع

لازم نیست حتما لباسهای ورزشی ساده بپوشید، بهتر است هنگام تمرین کردن از لباسهایی با رنگهای مورد علاقه تان استفاده کنید. می توانید از یک تاپ ، شورت ورزشی یا حتی کفش اسپرت با رنگبندی های متنوع استفاده کنید.


3- عضلاتتان را به رخ بکشید!

اگر برای داشتن بدنی متناسب و زیبا زحمت می کشید پس در به رخ کشیدن آن به هنگام ورزش تردید نکنید. استفاده از لباسهایی که عضلات را کاملا در معرض دید قرار می دهند علاوه بر راحتی باعث می شود به هنگام تمرین حرارت بدنتان بیش از حد افزایش پیدا نکند. 

 

4- استفاده از لباسهای ورزشی با مدلهای مجلسی

شرکتهای تولید کننده لباس به خوبی می دانند که خانم ها مایلند به هنگام ورزش هم راحت بوده و هم ظاهر مطلوبی داشته باشند. لباسهای اسپرتی طراحی شده که برگرفته از مدلهای مجلسی است اما کاملا راحت بوده و به هنگام ورزش مشکلی ایجاد نمیکند اما بسیار شیک و جذاب هستند. این لباسها با الیاف مخصوص خود عرق بدن را به خود جذب کرده و با حالت استریچی که دارند اندام را کاملا محکم نگاه می دارد.

 

6- استفاده از حوله

وقتی به سالن ورزش می روید حتما حوله خود را همراه داشته باشید. همیشه عرق روی بدنتان را خشک کنید؛ جهت حفظ بهتر بهداشت وسایلی را که با آنها کار کرده اید را خشک و تمیز کنید. این کار نشانه دقت و شخصیت شماست.

 

7- شلوار شل و ول نپوشید

به هنگام ورزش می توانید از شلوار یوگا یا اسپندکس استفاده کنید، بگذارید عضلات قوی پاهایتان دیده شوند. به علاوه، لباسهای اینچنینی کاملا به بدن شما می چسبند و به هنگام تمرین از آزادی عمل بیشتری برخوردار خواهید بود. همچنین وقتی در هوای آزاد قصد تمرین دارید شلوارهای یوگا گزینه مناسبی برای ماههای سرد سال خواهند بود.

 

8- ژاکت اسپورت بپوشید

هنگام رفتن به سالن یا پس از تمرین برای گرم نگاه داشتن بدنتان از یک ژاکت زیبای اسپرت استفاده کنید. وقتی خیس عرق هستید و بیرون هم نسیم خنکی می وزد آنگاه قدر این ژاکت را می فهمید!

 

9- موهایتان را جمع کنید

موهایتان را بالا یا پشت سرتان جمع کنید تا هنگام تمرین راحت باشید. اینکار باعث می شود عرق، موهایتان را خیس نکند تا بعد از تمرین معطل خشک کردن و سشوار کشیدن نباشید. با یک کش مو خیلی ساده موهایتان را پشت سر جمع کنید تا ظاهری زیبا و ساده داشته باشید.
 


:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

ارزانترین ماسک زیبائی چیست ؟

انسان از دوران باستان همواره در پی تحقیق و تلاش برای رسیدن به زیبائی بوده است، این را از بررسی فعالیت های مردم عهد باستان می یابیم به عنوان مثال تاریخچه استفاده از بخار آب به منظور تمیز کردن بدن به زمان روم باستان بر می گردد. در حمام هائی که توسط رومیان اشغال شده بود ترکیبی از بخار، مواد شوینده و ماساژور ها مشاهده شده است. در دنیای مدرن امروز هم از بخار آب (بخور) در سالن های آرایشی و زیبایی پوست صورت استفاده می شود.

بخار آب (بخور دادن پوست صورت) دارای مزایای چند از جمله موارد زیر است:
• منافذ و روزنه های پوست را باز می کند.
• سلولهای پوستی مرده را می زداید.
• امکان پاک کردن کامل و عمیق پوست را مهیا می سازد.
• برای جوش ها ی سر سیاه و همچنین آکنه یا غرورجوانی مفید است.

بخوردادن به عنوان یک نظافت جهت زیبایی صورت هفته ای یک بار انجام می شود و به عنوان یک پیش زمینه عالی جهت استفاده از ماسک های صورت است. برخورداری از مزایای بخورپوست بدون پرداخت هزینه های سنگین سالنهای زیبایی به راحتی در خانه نیز امکان پذیر است. همه آنچه برای اجرای این نظافت نیازمندید شامل مواد پاکننده، کتری آب، حوله بلند و صورت خودتان است. برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا آرایش صورت خود را به کمک آب و صابون یا مواد پاک کننده مورد استفاده خود به طور کامل بزدایید.

کتری را تقریبا با سه لیوان آب پر کنید و بجوشانید. آب کتری را بعد از جوشاندن در یک کاسه با سطح مقطع وسیع بریزید. فاصله صورت خود را تا ظرف آب جوش مقابلتان حداقل به میزان نیم متر حفظ کنید. سپس حوله را روی سر خود انداخته به طوری که دور سر شما و ظرف آب جوش حایلی ایجاد کند. بخار آب باید به صورت گرم و ملایم و آرامش بخش احساس شود نه خیلی داغ و غیر قابل تحمل.

اگر چنانچه بخار آب خیلی داغ و آزاردهنده بود فورا عمل بخور دادن را متوقف کنید. به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در زیر حوله باقی بمانید سپس صورت خود را با آب سرد شست وشو دهید. این امر باعث بسته شدن و جمع شدن منافذ پوست می گردد. سپس از یک ماسک صورت یا مرطوب کننده ساده استفاده کنید.
اگر چنانچه مایل به استفاده از داروهای گیاهی پوست همچون چای سبز، بابونه، اسطوخودوس یا قرص نعناع هستید بسته گیاهی مورد نظر را در فنجان آب فرو کرده و داخل ظرف آب جوش مقابل صورت خود کنید. فقط توجه داشته باشد که قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی برای پوست خود از عدم حساسیت پوست خود نسبت به این گیاهان مطمئن شوید.

یکی دیگر از روشهای بخوردادن صورت شامل مراحل زیر است
 
صورت خود را از مواد آرایشی پاک کنید. لیف حمام یا پارچه تمیزی را به طور کامل در ظرف آب گرم فرو کنید سپس آب آن را گرفته و روی صورت خود قرار دهید.
زمانیکه پارچه یا لیف سرد شد (معمولا در کمتر از یک دقیقه) مجددا آن را در آب گرم فرو برده و دستور شماره دو را مجددا تکرار کنید. برای اینکه نتیجه بهتری از این روش بدست آورید این کار را برای ۵ الی ۱۰ بار تکرار کنید. سپس صورت خود را با آب سرد شست و شو داده و از یک ماسک صورت یا مرطوب کننده ساده استفاده کنید.به خاطر داشته باشید که استفاده از آب با حرارت بسیار بالا در هر دو روش ذکر شده در بالا بیش از آنکه مفید باشد می تواند آسیب رسان نیز باشد.زیرا بخار شدید پوست را می سوزاند. بنابر این بسیار مراقب بوده که در هر دو روش شما در شرایط کاملا راحتی باشید.
چنانچه دارای پوست حساس یا شرایط پوستی خاصی هستید قبل از استفاده از بخور حتما با پزشک خود مشورت کنید. بدلیل اینکه بخار آب باعث خارج شدن ناپاکی ها ی پوست می گردد بنابر این طبیعی است که لکه ها و بعضی نقایص پوست یا لکه ها برجسته تر و نمایان تر از قبل جلوه کند. در هر حال برای پوستهای عادی و نرمال در صورتی که در حین بخور دادن یا بعد از آن دچار التهاب یا لک شود بعد از مدتی این نقصها از بین رفته و در چندین مرتبه استفاده از بخار کمتر می شود. ظاهر پوست شما در صورت اجرای منظم این روش بهبود می یابد.


:: بازدید از این مطلب : 824
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

چگونه اطلاعات موبایل را کاملا از بین ببریم؟

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در گزارشی مطمئن‌ترین روش‌های پاك كردن اطلاعات ذخیره شده برروی تلفن‌های همراه موجود در بازار را اعلام كرد.
معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات درگزارشی اعلام كرد كه همیشه پاک‌کردن امن و صحیح اطلاعات از روی تلفن‌های همراه یکی از مشکلات و دغدغه‌های افراد هنگام فروش یا هدیه‌کردن تلفن‌های همراه دست دوم بوده است كه همه افراد باتوجه به نوع تلفن همراه، زمینه کار و فعالیت تعداد زیادی شماره تلفن، انواع فایل‌های صوتی، تصویری، ویدیویی، متن، صفحه گسترده و مانند آن را در گوشی تلفن همراه ذخیره كرده‌اند.
بر این اساس گاه دیده می‌شود افراد برنامه‌های مختلفی بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند که شناسه کاربری و رمزهای ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی روی آنها ذخیره شده است و حتی شاید كاربران نرم‌افزارهایی نصب کرده باشند که نام کاربری و رمز عبور تمام صورت‌حساب‌های اینترنتی و بانکی را هم روی تلفن همراه داشته باشند.
مهمترین موضوع در تعویض گوشی تلفن همراه، پاک‌کردن امن اطلاعات خصوصی و کاری شما از روی تلفن همراه قدیمی است كه براین اساس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا با اعلام این مطلب که رعایت اصول و تکنیک‌های امنیتی سبب حفظ اطلاعات اشخاص و مانع از انتشار آنها می‌شود درباره نحوه پاک‌کردن اطلاعات با ارزش از روی تلفن‌های همراه مطرح در بازار راهنمای زیر را به شهروندان ارائه می‌دهد تا بتوانند از طریق تنظیمات تلفن‌همراه خود این اطلاعات را بصورت صحیح پاک كنند.

تلفن همراه آی‌فون
- ابتدا با استفاده از آی‌تیونز نسخه پشتیبانی از اطلاعات گوشی تهیه کنید.
- به بخش تنظیمات (settings) بروید.
- از آنجا به General بروید.
- حالا به بخش Reset بروید.
- گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.
- از شما خواسته می‌شود تا رمزعبورتان را برای انجام این کار وارد کنید.
- صبور باشید، این کار کمی وقت می‌برد، پس از آن یک دستگاه پاکیزه و عاری از هرگونه اطلاعات شخصی خواهید داشت.

تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید
- ابتدا از اطلاعات خود پشتیبانی بگیرید به این صورت که تنها موبایل را با کابل USB به کامپیوتر وصل کرده و فایل‌ها و پوشه‌های درون آن را داخل کامپیوتر کپی کنید.
- Menu را باز کرده و به Settings بروید.
- در صفحهPrivacy را بیابید.
- بر روی Factory data reset کلیک کنید.

ویندوز فون ۷ و ۵/۷
- با استفاده از نرم‌افزار Zune از اطلاعات موبایل‌تان نسخه پشتیبان تهیه کنید. فقط توجه داشته باشید که این پشتیبان چندان کامل نخواهد بود، مثلا پیامک‌های‌تان منتقل نخواهند شد.
- به بخش تنظیمات (settings) بروید.
- بر روی Aboutکلیک کنید.
- به پایین صفحه رفته تا به گزینه reset your phone رسیده و بر روی آن کلیک کنید.
- هنگامی که پیغام خطای برنامه ظاهر شد با زدن دکمه yes آن را تایید کنید.
- توجه: موبایل برای انجام این کار تنها به نمایش یک پیغام خطا اکتفا می‌کند، منتظر درخواست رمزعبور نباشید.

بلک بری او اس ۶
- برای تهیه نسخه پشتیبان از برنامه مدیریت دسکتاپ بلک‌بری استفاده کنید.
- به بخش Options بروید.
- گزینه Security را کلیک كنید.
- حال نوبت به گزینه Security Wipe می‌رسد.
- عبارت (all options (Email & Contacts, Applications, Media card را انتخاب کنید.
- در کادری که باز می‌شود کلمه blackberry را تایپ کرده و دکمه confirm را بزنید تا گوشی کار نابودی اطلاعات را شروع کند.

سیمبیان
یکی از راه‌های ساده در اکثر موبایل‌ها استفاده از کدهاست. تقریبا در تمامی موبایل‌های نوکیای مجهز به سیستم عامل برای ریست‌کردن کامل و پاک‌کردن امن اطلاعات می‌توانید از شیوه شماره‌گیری کد ستاره مربع هفت سه هفت صفر مربع (#۷۳۷۰#*) استفاده کنید. به محض زدن این کد گوشی پیغامی را مبنی بر برگشت تمامی تنظیمات به حالت اصلی و ری‌استارت‌شدن گوشی به شما نشان خواهد داد. با زدن دکمه Yes موبایل ریست شده و بعد از لحظاتی تمامی اطلاعات پاک‌شده و تلفن‌تان دوباره روشن می‌شود.


:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معجزه جوش‌شیرین برای پوست و موی شما!!

معجزه جوش‌شیرین برای پوست و موی شما!!

 

 


جوش‌شیرین از آن دسته موادی است كه از روزگارهای‌ گذشته كاربرد‌های فراوانی هم در آشپزی، هم به‌عنوان یك ماده درمانی و حتی به‌عنوان یك ماده تمیز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانید جوش شیرین می‌تواند یك زیبا‌كننده پوست و مو نیز باشد. در واقع جوش شیرین این ماده همه‌كاره و طبیعی كه از كربنات سدیم ساخته شده است و استفاده‌های فراوانی دارد، از پخت نان و كیك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تمیزكردن خانه و حتی زیبایی!
فقط كافی است كمی جوش‌شیرین در منزل داشته باشید تا بتوانید خیلی از محصولات زیبایی را به راحتی در منزل تهیه كنید.
 

 یك حمام آرام‌بخش زیبا كننده

برای داشتن این حمام لطیف و آرام‌بخش، احتیاج به 4 قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین، حدود 6 قاشق غذاخوری عسل روان، 2 لیوان شیر، 16 قاشق سوپ‌خوری نمك و 3 قاشق غذاخوری روغن بچه دارید.در یك ظرف بزرگ جوش شیرین، عسل، شیر و نمك را مخلوط كنید و به‌خوبی هم بزنید. مخلوط را در وان آب گرم بریزید و سپس روغن بچه را اضافه كنید. برای هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هایتان كمك بگیرید و بعد قدم در این حمام تسكین‌دهنده و آرام‌بخش بگذارید. این حمام برای نرم و صاف كردن پوست مفید است.


 پاهایتان را زیبا كنید

اگر روی پاشنه‌پاهایتان پینه بسته یا خیلی زبر و خشن شده است و این وضعیت آزارتان می‌دهد، جوش شیرین را با آب مخلوط كنید و سپس با این مخلوط چسبی شكل زبری‌های پاشنه را نرم و صاف كنید.

اگر هم پاهایتان خارش دارد 4 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یك لیتر آب گرم مخلوط كنید و سپس پاها را حدود 10دقیقه در آن بگذارید،  با این كار خارش پاها آرام می‌گیرد.

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با جوش‌شیرین خستگی ‌پاها را نیز از بین ببرید، كافی‌است 3‌قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یك لگن آب گرم حل كنید و سپس پاهای خسته‌تان را درون آن بگذارید تا حسابی خستگی از پاهایتان بیرون رود.


  خمیر دندان سفیدكننده بسازید

شما می‌توانید با جوش‌شیرین یك خمیردندان خانگی بسازید. اول باید 3 قسمت جوش‌شیرین را با یك قسمت نمك مخلوط كنید بعد به آن 3 قاشق چای‌خوری گلیسیرین اضافه كنید و برای خوشبو شدن نیز 10 تا 20 قطره از یك اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچین یا...) به آن بیفزایید. سپس به مقدار كافی آب به آن اضافه كنید تا كاملا حالت خمیری شكل پیدا كند. شما می‌توانید این خمیر دندان را در بطری كوچك نگهداری كنید. از آن جا كه جوش شیرین یك سفید‌كننده دندان طبیعی است این خمیر دندان حسابی دندان‌ها را سفید می‌كند و از پوسیدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌كند، اگر هم فرصت ندارید می‌توانید برای سفید‌تر شدن دندان‌های‌تان، مسواك‌تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندان‌های‌تان را مسواك بزیند. همچنین می‌توانید روی خمیردندان اندكی جوش شیرین بپاشید و سپس دندان‌ها را مسواك بزنید. برای خوشبو كردن دهان نیز می‌توانید یك قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان جوش‌شیرین حل كنید و در دهان غرغره كنید، راه دیگر نیز این است كه آدامس را مرطوب كرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را بجوید.


 برای نرم كردن آرنج

بعضی اوقات پوست آرنج یا زانو به دلایل مختلف زمخت و زبر می‌شود و این حالت به‌خصوص برای خانم‌ها بسیار آزاردهنده است اما یك راه‌حل آسان و كم خرج برای این حالت وجود دارد. شما باید اول مقداری جوش‌شیرین را با مقدار خیلی كمی آب مخلوط كنید تا مخلوط حالت چسبی شكل پیدا كند، حالا این مخلوط چسب را به زانو یا آرنج بمالید تا پوست زبر و خشن نرم شود.


 برای درمان آكنه

برای درمان بیماری‌های شایع پوستی مثل آكنه، مصرف موضعی جوش‌شیرین می‌تواند موثر باشد. جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اسیدمازاد در بدن را خنثی می‌كند و به‌ویژه برای درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستی به‌وجود می‌آید مفید است.

 كمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آكنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شیرین با خنثی كردن اسید در بدن مانع عفونت‌های باكتریایی در پیاز مو می‌شود و در نتیجه از بروز آكنه پیش‌گیری می كند.


   ژل اصلاح برای آقایان

بعضی از آقایان به دلیل پوست حساسی كه دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌های پوستی می‌شوند اما یك راه‌حل خوب برای این افراد این است، یك قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یك فنجان آب حل كنند و از این محلول برای التیام پوست بعد از اصلاح یا حتی قبل از اصلاح استفاده كنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش می‌شوید، می‌توانید یك پارچه مرطوب نخی را به كمی جوش‌شیرین آغشته كنید و روی محل سوزش بگذارید.


 معجزه جوش‌شیرین برای موها

اگر در تمیزی موهایتان وسواس دارید: یك قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به بطری شامپو‌یتان اضافه كنید و طبق معمول موهای‌تان را شامپو كنید و سپس با آب، این تركیب جوش شیرین و شامپو را بشویید. این كار تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده‌ای را كه روی موهای شما وجود دارد به‌خوبی پاك می‌كند و حالت‌پذیری موها را بهبود می‌بخشد.

اگر خیلی عجله دارید:اگر موهای خیلی چربی دارید و به‌دلیلی فرصت شست‌وشوی آن‌ها را ندارید و خیلی عجله دارید، می‌توانید از جوش شیرین به‌عنوان شامپوی خشك استفاده كنید به این طریق كه مقداری از آن را روی موها بپاشید و سپس موها را شانه كنید و سپس با یك سشوار موها را پف دهید.

اگر عادت دارید مرتب به استخر بروید: كلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را كدر ، مات و بدرنگ می‌كند. برای شست‌وشوی كلر از روی موها، نصف قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در كمتر از نصف لیتر آب حل كنید و موهای‌تان را با آن آبكشی كنید.
 
برای تمیزی شانه و برس‌ها: معمولا اسپری‌ها یا روغن‌های مو روی شانه و برس‌ها می‌نشینند و به مرور آن‌ها را آلوده می‌كنند، برای پاك‌كردن این مواد از روی شانه و برس‌ها در یك لگن آب گرم كه به آن 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 3 قاشق غذاخوری ماده ضدعفونی‌كننده اضافه شده خیس كنید.


:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛  یوسف نقیایی، کارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب گفت: باقلا در دسته سبزی های نشاسته ای قرار می گیرد و همچنین می توان آن را جزء گروه نان و غلات نیز قرار داد.

وی گفت: باقلا حاوی فسفر قابل توجهی است که برای گروه سنی کودکان، تقویت کننده مناسبی از لحاظ بهره هوشی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر پروتئین و فسفر، باقلا حاوی مقدار متوسطی آهن و روی است و در طب سنتی از آن به منظور درمان سرفه های خشک، تمیز کردن دستگاه گوارشی، روماتیسم و حتی میگرن استفاده می شود.

کارشناس تغذیه همچنین گفت: در صورتی که باقلا با پوست مصرف شود مقدار بسیار قابل توجهی فیبر وارد بدن می کند که می تواند در کاهش چربی های خون و درمان یبوست موثر باشد.

وی اضافه کرد: مصرف زیاد باقلا می تواند موجب نفخ یا سنگینی معده می شود و همچنین در بعضی از افراد به علت نقص وراثتی کمبود آنزیمی، مصرف آن می تواند منجر به تشدید کم خونی در این افراد شود.



:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آکنه منافذ بسته شده غدد چربی(دانه‏ های سرسیاه و سرسفید)، جوش‏ ها و ضایعات عمیق ‏تر(کیست‏ ها یا ندول‏ ها) است که در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‎ ها و حتی بازوها بروز می‏ کنند. کم و بیش اکثر نوجوانان به آکنه مبتلا می‏ شوند. با این ‏حال این بیماری به گروه سنی خاصی محدود نمی ‏شود و بزرگسالان حتی تا 40 سالگی نیز می ‏توانند به آن مبتلا شوند.

اگر چه آکنه معمولاً بعد از چند سال خود به خود خوب می ‏شود ولی نمی ‏توان آن را به حال خود رها کرد. زیرا از آکنه ‏ای که درمان نشود، ممکن است تا پایان عمر جوشگاه‏ هایی بدشکل بر روی پوست بماند. البته این جوشگاه ‏ها نیز قابل ترمیم می‏ باشند.

اگر چه آکنه بیماری وخیمی نیست، اما می‏ تواند باعث بدشکل شدن صورت و در نتیجه ناراحتی روحی بیمار گردد. همچنین در موارد حاد و شدید، موجب پیدایش جوشگاه‏ های بسیار بدشکل و دایمی می ‏شود. باید در نظر داشت که حتی موارد ملایم آکنه نیز می ‏توانند موجب پیدایش جوشگاه‏ ها شوند.

چه عواملی در ایجاد یا تشدید آکنه موثرند؟

بهداشت پوست:

آکنه به خاطر آلودگی و کثیفی پوست به وجود نمی ‏آید. ماده موجود در نوک جوش‏ های سرسیاه را چربی خشک شده و سلول ‏های مرده تشکیل می ‏دهند که منفذ خروجی فولیکول مو را مسدود کرده ‏اند. برای مراقبت طبیعی از پوست، روزی دو بار صورت خود را با صابون ملایم و آب ولرم بشویید. شستشوی زیاد ممکن است سبب بدتر شدن آکنه شود. شستشوی مرتب سر با شامپو نیز توصیه می ‏شود. اگر موهای شما چرب هستند، شاید لازم باشد که دفعات شستشو را افزایش دهید. متخصص پوست می ‏تواند در انتخاب شامپو و صابون مناسب به شما کمک کند.

مردانی که مبتلا به آکنه هستند، باید هم ریش ‏تراش برقی و هم تیغ را امتحان کنند و هر کدام را که راحت‏ تر است و جوش کمتری ایجاد می ‏کند، انتخاب نمایند. اگر شما از تیغ استفاده می ‏کنید، قبل از اصلاح، موی صورت تان را کاملاً با آب گرم و صابون شسته و نرم کنید و سپس اصلاح کنید. برای جلوگیری از زخمی شدن جوش ‏ها، ریش تان را خیلی از ته نتراشید. صورت تان را فقط وقتی که واقعاً لازم است اصلاح کنید. همیشه تیغ نو و تیز به کار ببرید.

رژیم غذایی:

غذاهایی که می‏ خورید نقشی در ایجاد آکنه ندارند. متخصصین پوست در مورد اهمیت رژیم غذایی در درمان آکنه عقاید متفاوتی دارند اما مسلم و قطعی است که رعایت یک رژیم غذایی شدید و سخت هیچ تأثیری در بهبود آکنه شما نخواهد داشت. از سوی دیگر، بعضی از مردم دریافته‏ اند که بعضی از غذاها باعث بدتر شدن آکنه در آن ‏ها می ‏شوند. در این صورت، از خوردن این گونه غذاها باید اجتناب کرد. به خاطر داشته باشید که در قضاوت عجله نکنید. آکنه به خودی خود فراز و نشیب ‏های زیادی دارد و گاهی بدتر و گاه بهتر می ‏شود. داشتن یک رژیم غذایی متعادل حاوی کلیه مواد غذایی لازم برای رشد، به خصوص در سنین نوجوانی و جوانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

نور خورشید:

برنزه شدن پوست می‏ تواند آکنه را مخفی کند ولی فواید آن زودگذر است. از سوی دیگر نور خورشید موجب پیری زودرس پوست شده و می ‏تواند به پیدایش سرطان در پوست منتهی شود، لذا باید از تماس زیاد با نور خورشید، استفاده از چراغ ‏های خورشیدی، آفتاب سوختگی و برنزه شدن زیاد برحذر باشید. بهتر است از یک ضدآفتاب مناسب برای پوست ‏های آکنه‏ ای استفاده کنید.

فرآورده‏ های آرایشی:

اگر از کرم‏ پودر یا کرم مرطوب کننده استفاده می ‏کنید به دنبال آن هایی باشید که فاقد چربی(Oil-Free) هستند و تنها به این که پایه آبی (Water- Based) داشته باشند، اکتفا نکنید. فرآورده‏ هایی را انتخاب کنید که غیرآکنه ‏زا (Non- Acnegenic) و غیر کومدون ‏زا (Non-Comedogenic) باشند.

هر شب مواد آرایشی را با آب و صابون(و اگر صابون‏ ها پوست تان را خشک می ‏کنند، با شیر و لوسیون مناسب پوست‏ های آکنه ‏ای) از روی پوست تان پاک کنید.

یک لوسیون پوشاننده با رنگ ملایم(فرآورده‏ هایی که قرمزی، التهاب و جای آکنه را می ‏پوشانند)، می ‏تواند به خوبی و در نهایت سلامت ضایعات پوست تان را از نظرها مخفی نگه دارد. برای این منظور پودرهای مایع با پایه بدون روغن(Oil- Free) مناسب هستند.

در موقع استفاده از فیکساتورها، اسپری‏ ها و ژل ‏های مو، صورت تان را بپوشانید. در صورت پاشیده شدن اسپری یا ژل مو بر روی پوست صورت، ممکن است به دلیل حساسیت به مواد آرایشی آکنه به وجود آید.

درمان

درمان آکنه یک فرآیند مداوم و طولانی است. تمام درمان ‏های آکنه بر پیشگیری از بروز ضایعات جدید متکی هستند. ضایعات موجود باید خودشان بهبود یابند و این بهبودی، زمان می‏ طلبد. تا یک ماه پس از شروع درمان مناسب و موثر، بیشتر از 10 درصد بهبودی در ضایعات، مورد انتظار نمی‏ باشد و کنترل کامل ضایعات تا شش ماه می ‏تواند طول بکشد. اگر جوش‏ ها پس از 6 تا 8 هفته بهتر نشدند، شاید لازم باشد روش درمان شما تغییر کند.

روش درمانی که توسط متخصص پوست و مو پیشنهاد می ‏شود، بسته به نوع آکنه تفاوت خواهد داشت. به ندرت، مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و یا داروهای خوراکی، ضایعات شبیه آکنه ایجاد می ‏کنند.

همچنین آکنه می ‏تواند به دلیل اختلالات هورمونی در بدن نیز به وجود آید. آگاه کردن پزشک از نوع موادی که به پوست تان می‏ مالید و یا نوع داروهایی که مصرف می‏ کنید می ‏تواند در انتخاب روش صحیح درمان آکنه بسیار حائز اهمیت باشد. تغییرات عادت ماهیانه در زنان نیز در آکنه موثرند و باید پزشک را از آن ها آگاه کرد.

بسیاری از کرم‏ ها و لوسیون ‏های ضدآکنه غیر نسخه ‏ای موجود در بازار به درمان موارد خفیف آکنه کمک می ‏کنند. با این وجود بعضی از این فرآورده‏ ها در صورت مصرف مداوم موجب خشکی پوست می ‏شوند. اگر از این گونه محصولات استفاده می ‏کنید، به دقت دستورالعمل آن را مطالعه و بر اساس آن عمل کنید.

ممکن است متخصص پوست برای تان کرم‏ های موضعی و لوسیون ‏هایی از قبیل "اسید ویتامین ‏آ" و " بنزوئیل پراکسید " را تجویز کند تا منافذ بسته شده را باز کنند و تعداد باکتری ‏های روی پوست را کاهش دهند. این داروها ممکن است موجب خشکی و پوسته پوسته شدن پوست تان شوند. متخصص پوست روش صحیح کاربردی این فرآورده ‏ها و نیز چگونگی مقابله با عوارض جانبی آن ها را به شما توضیح خواهد داد.

همچنین آنتی ‏بیوتیک ‏هایی هم موجود هستند که به صورت موضعی بر روی پوست به کار برده می‏ شوند. از این داروها برای درمان مواردی از آکنه که چندان حاد نیستند استفاده می ‏شود. زمانی که آکنه به صورت توده ‏های قرمز و ملتهب خود را نشان می ‏دهد، ممکن است متخصصین پوست با تزریق مستقیم بعضی داروها در داخل ضایعه، به بهبود آن کمک کنند. پزشک شما ممکن است تصمیم به تخلیه جوش ‏ها و یا دانه ‏های سرسیاه و سرسفید بگیرد، ولی هیچ وقت خودتان اقدام به فشردن، کندن یا تخلیه محتویات جوش نکنید؛ زیرا ممکن است به تشدید تورم و التهاب و به جای گذاشتن جوشگاه منجر شود.

آنتی ‏بیوتیک ‏های خوراکی از قبیل داکسی سیکلین، تتراسیکلین یا اریترومایسین اغلب در موارد متوسط یا شدید آکنه و به خصوص وقتی تعداد زیادی جوش بر روی پشت و قفسه سینه وجود دارد، تجویز می ‏شوند. این آنتی‏ بیوتیک ‏ها تعداد باکتری‏ های موجود در فولیکول را کاهش داده و ممکن است مستقیماً موجب کاهش قرمزی جوش نیز بشوند.

بر اساس گزارش مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام، در زمان مصرف آنتی‏ بیوتیک ‏های خوراکی، بعضی زنان ممکن است دچار عفونت ‏های قارچی دستگاه تناسلی شوند. در این صورت ضمن قطع مصرف آنتی‏ بیوتیک، باید به پزشک خود مراجعه کنند تا عفونت قارچی را درمان کند. توجه داشته باشید که آنتی ‏بیوتیک ‏های خوراکی برای درمان آکنه باید مدت طولانی مصرف شوند. مصرف طولانی این داروها اگر با تجویز و تحت نظر متخصص پوست باشد، عوارض جانبی مهمی نخواهد داشت و ترس بی جا از عوارض این داروها باعث اختلال در روند درمان خواهد شد. زنانی که قرص ضد بارداری خوراکی مصرف می‏ کنند ممکن است متوجه بهبودی چشمگیر در آکنه خود بشوند. حتی گاهی قرص ‏های ضدبارداری خوراکی به طور اختصاصی برای درمان آکنه به کار برده می ‏شوند.

یک نکته مهم که باید در نظر گرفته شود این است که آنتی‏ بیوتیک‏ های خوراکی ممکن است موجب کاهش تأثیر و کارآیی قرص‏ های جلوگیری از بارداری بشوند. این عارضه اگرچه شایع نیست ولی احتمال آن وجود دارد و به خصوص اگر تغییر در عادت ماهیانه ایجاد شود، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.

مانند سایر داروها، در صورت حاملگی یا شیردهی حتماً در مورد مصرف و عدم مصرف آنتی ‏بیوتیک ‏ها با پزشک خود مشورت کنید.

در موارد آکنه شدید ممکن است داروهای دیگری هم به صورت خوراکی تجویز شوند. یکی از آن ها هورمون‏ های جنس مونث و یا داروهایی هستند که سبب کاهش اثرات هورمون ‏های مردانه می ‏شوند.

یک داروی خوراکی دیگر که برای آکنه بسیار مقاوم، تجویز می ‏شود، ایزوترتینوئین(با نام تجاری آکوتان) است. بیمارانی که این دارو را مصرف می ‏کنند باید کاملاً به عوارض جانبی آن آگاه باشند. معاینات پزشکی و بررسی‏ های آزمایشگاهی مکرر برای پیگیری سیر درمان و جلوگیری از عوارض ناخواسته در حین مصرف این دارو ضروری است. جلوگیری از حاملگی الزامی است، زیرا مصرف این دارو در زمان بارداری آثار غیر قابل جبرانی بر روی جنین خواهد داشت. نکته مهم در مورد این دارو، کامل کردن دوره درمان است زیرا در غیر این صورت احتمال عود آکنه به دنبال قطع دارو زیاد می ‏باشد.

درمان جوشگاه های آکنه

متخصصین پوست برای درمان جوشگاه‏ های آکنه از روش ‏های مختلفی استفاده می ‏نمایند. به عنوان نمونه می ‏توان از لیزر، تراشیدن پوست و لایه ‏برداری(پیلینگ شیمیایی) برای صاف کردن جوشگاه‏ های فرو رفته نام برد. با تزریق کلاژن یا چربی نیز می ‏توان جوشگاه را صاف نمود. با استفاده ی مناسب از مجموعه این روش ‏ها می ‏توان به طور قابل ملاحظه‏ ای جوشگاه‏ ها را ترمیم نمود.

لزوم مراقبت دقیق و مرتب از پوست

صرف نظر از درمان اختصاصی که پزشک تان برای شما تجویز می ‏کند، به خاطر داشته باشید که شما بایستی مراقبت از پوست تان را مادامی که دوره آکنه خاتمه نیافته، ادامه دهید. هیچ درمان سریع یا دایمی برای آکنه وجود ندارد ولی این بیماری قابل کنترل است و درمان مناسب، مانع از بر جای ماندن جوشگاه‏ های بدشکل بر روی پوست می‏ شود.



:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

توصیه هایی برای شاد بودن

شاد بودن و رضایت از زندگی عنصری است که میتواند شما را در تمام امورتان یاری کند و یک قدم مثبت در پیشرفت شما باشد اما واقعاً چرا برخی از افراد در زندگی خود به حوصله و افسرده هستند و نمی توانند کارها را بدرستی انجام دهند ؟

لبخند شاد - لبخند زیبا

 

گاهی حتی بدون هیچ دلیلی بی‌حوصله و بدخلق هستیم. در این مطلب فهرستی از کارهایی که در این‌ مواقع موثر است، برای شما آورده‌ایم. این بار که احساس بی‌حوصلگی کردید و دست و دلتان به هیچ کاری نرفت، یکی از این روش‌ها را امتحان کنید. آنها می‌توانند فقط ظرف چند دقیقه حال شما را بهتر کنند.

۱٫یک آلبوم قدیمی را ورق بزنید

یک راه سریع برای بهتر شدن خلق شما این است که وقتی احساس افسردگی می‌کنید، عکس‌های قدیمی خودتان، فرزندان یا عکس‌های ازدواجتان را نگاه کنید. پژوهشگران دانشگاه اوپن انگلستان دریافته‌اند با ورق زدن یک آلبوم قدیمی خیلی بیشتر از وقتی که یک تکه شکلات می‌خورید، احساس شادابی خواهید کرد. آنها تاثیرات بهتر شدن خلق افراد را پس از خوردن یک کیک شکلاتی، نوشیدنی، تماشای تلویزیون و گوش دادن موسیقی با ورق زدن آلبوم عکس‌های شخصی مقایسه کردند و دریافتند در بیشتر افراد، گوش دادن به موسیقی و خوردن شکلات هیچ تاثیری در بهتر‌کردن خلق ندارد و اثر نوشیدنی و برنامه‌های تلویزیونی بسیار جزیی است پس عکس‌های خاطره‌انگیز را جلوی چشم قرار دهید.

۲٫یک مشت آجیل بخورید

همیشه در کشوی میز کارتان مقداری آجیل داشته باشید، زیرا آجیل نه تنها یک میان وعده مغذی است بلکه می‌تواند خلق شما را نیز بهتر کند. محققان دانشگاه پیتزبورگ عقیده دارند گنجاندن مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ مانند مغزها در رژیم غذایی می‌تواند باعث بهتر کنار آمدن با مسایل و مشکلات و کاهش عوامل زمینه‌ساز افسردگی ‌شود. این محققان برای اثبات ادعای خود میزان امگا ۳ خون ۱۰۶ نفر از افراد بزرگسال و سالم را اندازه گرفتند و سپس از آنها خواستند به تست‌های روان‌شناسی که دیدگاه آنها به زندگی را ارزیابی می‌کرد، پاسخ دهند. نتایج جالب بود؛ نمره کسانی که سطح امگا۳ خونشان بالا بود،
۴۹ تا ۵۸ درصد بالاتر از دیگران شد.

۳٫با عطر آرام شوید

برای اینکه در پایان یک روز سنگین کاری همچنان آرام و شاداب باشید، در دفتر کارتان از شمع‌های معطر یا خوشبو‌کننده‌های طبیعی هوا استفاده کنید. دانشمندان استرالیایی با انجام یک پژوهش دریافتند افرادی که مدت کوتاهی در معرض عطر گل سنبل یا رایحه پرتقال قرار می‌گیرند، در مقایسه با کسانی که از این بوهای خوش محروم هستند، اضطراب کمتر و احساس آرامش بیشتری دارند.

۴٫پرده‌ها را کنار بزنید

فقط خلق و خوی ما نیست که با نور خورشید بهتر می‌شود، این نور روی ساعت بیولوژیک و خواب و بیداری ما هم اثر می‌گذارد. مطالعه‌ای که روی بیش از ۴۵۰ زن انجام شد، نشان داد افرادی که بیشتر از نورخورشید (به خصوص صبح‌ها) بهره‌مند می‌شوند، اخلاق و خواب بهتری دارند. نتایج مطالعه‌های زیادی نشان داده‌اند کسانی که در طول روز بیشتر در معرض نورخورشید قرار می‌گیرند، کمتر به اختلالات خواب و افسردگی دچار می‌شوند. دکتر دانیل کریپکه، کارشناس نور و خواب از دانشگاه کالیفرنیای سن دیگو می‌گوید: «نورخورشید باعث هوشیاری و نشاط می‌شود. پس بهتر است صبحانه را نزدیک پنجره، یعنی جایی که نورخورشید بیشتر است، صرف کنید. همچنین تجهیزات ورزشی‌ را در جایی که نور کافی دارد قرار دهید تا ضمن ورزش، از نور آفتاب هم استفاده کنید.» دکتر آنتونی لویت، یکی از محققانی که درباره نورخورشید پژوهش انجام می‌دهد، معتقد است: «اگر در نورخورشید نرمش کنید، می‌توانید فواید آن را روی خلق و خو، خواب و هوشیاری‌تان ببینید.

۵٫قدم بزنید

اگر در دفتر کارتان پنجره نیست، حتما برای استفاده از نورخورشید، چند بار از اتاق بیرون بروید. دکتر جک رگلین، روان‌شناس از دانشگاه ایندیانا می‌گوید: «بهتر است زمانی که احساس افسردگی می‌کنید یا اینکه توان ذهنی کافی برای تمرکز روی کار ندارید، نرمش کنید. نتایج مطالعه‌ها نشان می‌دهند حتی نرمش ملایم می‌تواند به میزان چشمگیری باعث بهبود خلق شود. می‌توانید حرکات فیزیکی ملایمی انجام دهید که بیشتر دوست دارید مثلا در پارک قدم بزنید یا به گل‌های باغچه‌تان برسید.» توجه داشته باشید که این فعالیت‌ها فقط یک تفریح و استراحت ذهن محسوب می‌شوند نه جایگزینی برای ورزش و هرگز نمی‌توانید عصبانیت یا ناراحتی خود را یکباره از بین ببرید. به جای اینکه مدام به آن موضوع ناراحت‌کننده فکر و باقی روزتان را خراب کنید، بدمینتون بازی کنید یا به کلاس ایروبیکی بروید که تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید، زیرا وقتی سعی می‌کنید حرکات جدید را یاد بگیرید ذهن دیگر نمی‌تواند به آنچه باعث ناراحتی‌اش شده‌است، فکر کند.

۶٫دور و برتان را مرتب کنید

به هم ریختگی میز کار یا پیشخوان آشپزخانه شما را عصبی و مضطرب می‌کند. اشیای نامرتب و به هم ریخته یادآور کارهایی هستند که باید انجام می‌شدند، ولی نشده‌اند. آشفتگی محیط اطراف باعث کلافگی می‌شود، به همین ‌دلیل برای غلبه بر احساسات ناخوشایند، میز کار یا کتابخانه محل‌کارتان را مرتب کنید یا اگر در خانه هستید، ظرف‌های آشپزخانه یا وسایل اتاق‌ها را نظم و ترتیب دهید. البته لازم نیست خودتان را خیلی خسته کنید. کارهای اساسی را به وقتی موکول کنید که زمان بیشتری دارید. فقط کاغذها، کتاب‌ها یا وسایلی را مرتب کنید که همیشه دوروبرتان ریخته است. مطمئن باشید همین که شروع به مرتب‌کردن وسایل کارتان ‌کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

۷٫سریع فکرتان را عوض کنید

سعی کنید سریع به جنبه‌های مثبت نگاه کنید. دکتر امیلی پرونین، روان‌شناس می‌گوید: «این‌کار باعث می‌شود انتقال دهنده‌های مغزی در ذهن آزاد شود و احساس شادی کنید. مثلا اگر از مادر شوهرتان عصبانی هستید، فقط ۳۰ ثانیه به این فکر کنید که تا به حال او چند بار به شما کمک یا شما را خوشحال کرده است.»

۸٫یک فیلم خنده‌دار ببینید

خنده از ته دل باعث انجام واکنش‌های شیمیایی و بهبود خلق، کاهش درد و استرس و تقویت سیستم ایمنی‌بدن می‌شود. برای مبارزه با افکار منفی، یک فیلم خنده‌دار هرچند کوتاه تماشا کنید یا به سایت‌ها و وبلاگ‌های تفریحی سری بزنید.

۹٫تظاهر کنید شاد هستید

دکتر لیوبومیرسکی، استاد روان‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «ثابت شده حتی اگر فقط وانمود کنید که شاد هستید، کم‌کم احساس بهتری پیدا خواهید کرد.» توجه داشته باشید که وقتی چهره‌ای گشاده داشته باشید، دوستان بیشتری هم پیدا خواهید کرد و رفتار دیگران نیز با شما بهتر خواهد شد.

۱۰٫استراحت کنید

استراحت، آرامش، سکوت و تنهایی نیز گاهی می‌توانند مفرح باشند. بعد از یک روز کاری پر سر و صدا و شلوغ چند دقیقه به خودتان آرامش دهید و بیرون بروید یا موقع کار چند دقیقه صندلی‌تان را از میز کار دور کنید، چشمانتان را ببندید و به موضوعات خوشایند فکر کنید.

۱۱٫بروید کنسرت، تئاتر و سینما

دکتر مریام تاتزل، روان‌شناس معتقد است کسانی که بخشی از درآمدشان را صرف رفتن به کنسرت‌ موسیقی، تئاتر و سینما می‌کنند، شاداب‌تر از کسانی هستند که با پس‌اندازشان جواهرات و لباس‌های گران‌قیمت می‌خرند. فقط به فکر خرید لوازم جدید منزل و لباس‌های شیک و گران‌قیمت نباشید، برای تفریح هم هزینه‌ای در نظر بگیرید.

۱۲٫با یک دوست صحبت کنید

پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند کسانی که خوشحال‌ترند، ۷ برابر بیشتر از افراد غمگین به دیدار دوستان و آشنایان?شان می‌روند. محققان ثابت کرده‌اند افرادی که در فاصله نسبتا نزدیکی از دوستان و خویشاوندانشان زندگی می‌کنند، تا ۴۲ درصد بیشتر احساس شادی دارند. به همین دلیل به جای اینکه در اوقات فراغت روی کاناپه لم بدهید و کانال‌های تلویزیون را عوض کنید، با یک دوست قدیمی گپ بزنید یا به دیدار اقوام بروید.

۱۳٫سبزی و میوه بخورید

وقتی کسل و بی‌حوصله هستید، میوه یا سالاد بخورید. میوه‌ها و سبزی‌های تازه نه تنها سرشار از ویتامین‌ها و مواد آنتی‌اکسیدان هستند، بلکه شما را شاداب و سرحال می‌کنند.

۱۴٫یک کار خیر انجام دهید

محققان معتقدند کمک‌کردن داوطلبانه به دیگران باعث می‌شود انسان احساس شادی کند زیرا با انجام این کار، حس همدلی و صمیمیت با دیگران تقویت می‌شود و قدر توانایی‌ها و امکانات خودتان را بیشتر خواهید دانست. در طول روز موقعیت‌های بسیاری پیش می‌آید که می‌توانید به کمک همنوعانتان بشتابید، اما بهترین کار این است که برنامه منظمی برای کمک به نیازمندان داشته باشید.

منبع: وبلاگ ARMANAMOUR

بازنشر: کلوب آمـــــور



:: بازدید از این مطلب : 752
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سری جدید آیا می دانید ؟ (بهمن ماه90)

آیا می دانید ؟ (بهمن ماه) www.taknaz.ir


آیا می دانید سگ از نژاد اسب است و خود اسب هم از نژاد ماموت یا همین فیلهای امروزی است؟
 
آیا می دانید اگر سر خود را سه بار محکم به دیوار بکوبید اصلاً دردتان نمی گیرد؟
 
آیا می دانید اگر انگشت انداخته چشمتان را از حدقه دربیاورید کار درستی انجام داده اید؟
 
آیا می دانید اگر بیایید من یک تیپا به شما بزنم کلیه سموم بدنتان دفع می شود؟
 
آیا می دانید که همه اینها چرت و پرت بود؟
 
آیا می دانید هرچه الآن در دلتان به من گفتید خودتان هستید؟
 
فقط جهت نشاندن لبخند روی لبهایتان بود ..



:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلامت نیوز: استرس یکی از مشکلاتی است که این روزها بیشتر مردم به آن دچار هستند. بارها در مورد غذاهایی که از استرس جلوگیری می کنند شنیده ایم اما این بار به نقطه مقابل آن اشاره خواهیم کرد.

غذاهای حاوی شکر فرآوری شده:

این روزها این نوع غذاها ما را محاصره کرده اند و همه فست فودها یا غذاهای بسته بندی که مصرف می کنیم حاوی شکر فراوری شده هستند. اگر عجله داشته باشید و با وجود وقت کم مطمئنا به سراغ این غذاها می روید و با خوردن آن ها برای یک مدت کوتاه احساس خوبی دارید و این به دلیل وجود همان شکر است، اما بعد از مدتی این امر برعکس شده و حال خوب شما را به استرس تبدیل می کند و درمواقعی که شما عجله دارید استرس شما را بیشتر نیز می کنند.
در مواقعی که عجله دارید بهتر است از این غذاها پرهیز کنید و به مواد سالمی مانند شیر و یا یک کیک کوچک اکتفا کنید.

غذاهای حاوی نگه دارنده:

این روزها بیشتر غذاهای بسته بندی به مدت زیادی قابلیت استفاده دارند و برای این ماندگاری باید از مواد نگه دارنده استفاده شود. این مواد بسیار مضر هستند. بعد از استفاده از این مواد بسته بندی، مواد نگه دارنده وارد خون شما شده و فشار خون را بالا می برند و همین امر خود سبب ایجاد استرس می شود.

کلسترول بالا:

کلسترول یکی از مواد مغذی بسیار مهم برای بدن است و به سلامتی کمک می کند اما اگر ذره ای از حالت عادی خارج شود بسیار مضر و گاها کشنده است. برای مثال چیپس و یا سیب زمینی سرخ شده مقدار بسیار زیادی کلسترول دارند و باخوردن آن ها تنها فشار خون خود را بالا می برید و اختلالاتی نیز در سیستم هورمون های شما ایجاد می شود. همه این مسائل تنها شما را به سمت یک روز پر از استرس حرکت می دهند.

پروتئین زیاد:

این روزها بیشتر غذاها سرشار از پروتئین هستند و به نوعی جهان پر از غذاهای پرکالری و سرشار از پروتئین شده است. چیزی که مردم به آن آگاه نیستند این است که خوردن غذاهای پروتئین دار بدون اینکه ورزشی بکنیم یا اینکه فعالیتی داشته باشیم برای بدن مفید نیستند.
در بدن ما هورمونی به نام سروتئین وجود دارد که از استرس جلوگیری می کند و این هورمون برای انجام کارش به ویتامین B6 نیاز دارد. شما با خوردن پروتئین زیاد ویتامین های B6 را برای شکستن آن ها مشغول می کنید و این هورمون نمی تواند کار خود را به درستی انجام بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قند مصنوعی آدم را چاق نمی کند، شکلات از سکته ی قلبی جلوگیری می کند و روزانه باید حداقل دو لیتر آب (8 لیوان) نوشید. این حرف ها برای شما هم آشناست؟ اگر این طور است حتما ادامه ی مطلب را بخوانید.

به گزارش سه نسل به نقل از باشگاه خبرنگاران، در زمینه ی سلامتی باورهای غلطی وجود دارد که پایه و اساس علمی ندارد. با این وجود بسیاری از مردم به این باورها اعتقاد دارند.

1- قند مصنوعی آدم را چاق نمی کند
قند مصنوعی این علامت را به مغز میدهد که "همین الان سهمیه قند می رسد". به همین خاطر لوزالمعده فقط در کمتر از 90 ثانیه انسولین آزاد می کند تا میزان قند خون را ثابت نگه دارد.
اما اگر این پیغام «علامت کور» باشد و به جای قند، فقط قند مصنوعی بدون کالری وارد خون شود، انسولین روی قند موجود در خون تاثیر می گذارد و میزان قند خون کاهش می یابد.
این فرآیند برای بدن یک معنی بیشتر ندارد: گرسنگی، سریع چیزی خوردن! بدن همچنین متوجه می شود که فریب خورده است و کالری ذخیره شده در جاهای دیگر را مورد استفاده قرار می دهد.

2- خوردن شکلات به طور مداوم از سکته ی قلبی جلوگیری می کند
در حقیقت به لحاظ تجربی اثبات شده است که شکلات تلخ اثر مثبتی روی رگ ها دارد. البته ما باید هر سه ساعت 100 گرم شکلات تلخ بخوریم تا اثر مداوم آن را از طریق فالونوئیدهای باارزش به دست بیاوریم.

3- روزانه باید حداقل 2 لیتر آب خورد
8 لیوان آب یا حداقل 2 لیتر مایعات در روز. این سفارشی است که دکترها همیشه به مریض هایشان می کنند. دانشمندان اما در مطالعات جدید، دلیل پزشکی ای برای آن پیدا نکردند که بدن به این حجم بالای آب احتیاج داشته باشد.
دراین باور همچنین میزان آبی که مواد خوراکی دارند فراموش شده است. بیش از همه میوه ها و سبزیجات دارای مایعات فراوانی هستند. همچنین چای و قهوه و دیگر نوشیدنی ها را نیز نباید از یاد برد.

4- مرکبات بیشترین ویتامین C را دارا هستند
این مطلب درست است که پرتقال, لیموترش و ... مهمترین ویتامین C را دارا هستند. اما میوه های دیگری نیز هستند که از این جهت از مرکبات بهتر هستند. برای مثال کیوی و توت فرنگی. جالب اینجاست که انگور فرنگی سیاه (blackcurrant) حتی چهار برابر بیشتر ویتامین C دارد.

5- قندِ زیاد بچه ها را بیش فعال می کند
پژوهشگران بر اساس 12 مطالعه ی علمی عنوان می کنند که هیچ رابطه ای میان تغذیه ای با قند زیاد و بیش فعالی وجود ندارد. در عین حال این مطالعات توانست این نظریه را که کودکان بیش فعال مواد قندی بیشتری می خورند، رد کند.

6- در زمستان بدون کلاه نیمی از گرمای بدن از دست می رود
در زمستان باید از کلاه استفاده کرد، در غیر این صورت بدن "40 تا 45 درصد از گرمای خود" را از دست میدهد. در واقع مطالعات جدید نیز تایید می کنند که هرجایی از بدن که پوشیده نباشد باعث از دست رفتن گرما می شود.
اما 40 تا 45 درصد از بدن ما به اندازه ی پاهای ماست. بنابراین برای اینکه بدن این مقدار گرما را از دست ندهد باید گفته می شد در زمستان باید شلوار پوشید نه کلاه به سر گذاشت.

7- مطالعه در نور کم به چشم ضرر می رساند.
فرقی نمی کند که نور شمع باشد یا نور ضعیف چراغ خواب، خیلی ها فکر می کنند که مطالعه کردن در نور کم چشمشان را بسیار خسته می کند و باعث آسیب به آن می شود.
اما تا به حال برای این باور یافته ای علمی به دست نیامده است. در حقیقت مطالعه در نور بسیار کم می تواند باعث خستگی چشم ها بشود که پس از کمی استراحت این خستگی از بین می رود.

8- آوکادو باعث چاقی می شود
آوکادوها بسیار مفید هستند. علیرغم اینکه 80 درصد از آن را چربی تشکیل می دهد اما باعث چاقی نمی شوند و افزون براین 6 برابر بیشتر از قند و پروتئین، انرژی تولید می کنند.
آوکادو این انرژی را بدون سوخت وسازهای مضر و بدون باقی گذاردن اسیدهای سمی، برای بدن تهیه می کند. آوکادوها مخصوصا سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع شده هستند. علاوه بر این آوکادوها پر از پتاسیم، کلسیم و آهن و همچنین ویتامین های B و ویتامین E هستند.



:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
اختلال بلع نشانه چیست ؟
بلع از چیزهایی است که تا دچار اختلال نشود به آن توجه نمی کنید . ولی وقتی گرفتاری ایجاد کند ،‌ زیاد به آن فکر می کنید . خوردن مشکل می شود و در گلو احساس وجود چیزی قلنبه می کنید .
بلع هم مانند تنفس بی خبر کار خود را می کند . ماهیچه های حلق صدها بار در روز برای فرو بردن لقمه غذا یا بزاق و مخاط مدام در حال ترشح به کار می افتند . وقتی چیزی قورت می دهید ، ماهیچه های حلقوی انتهای فوقانی مری شل شده و پایین رفتن آنچه را که در دهان گذاشته اید امکان پذیر می کنند .
چون شل شدن ماهیچه ها این عمل را شدنی می کنند ، اگر در اثر فشار و تنش روانی ، یا ترس ماهیچه ها شل نشوند ،‌ بلع مشکل می گردد .
دلایل بی خطر دیگری هم برای اختلال بلع وجود دارد . التهاب مزمن گلو - مخصوصاً در اثر خشکی هوای اتاق در زمستان - می تواند بلع را مشکل کند ، بخصوص هنگام برخاستن از خواب و اگر مقدار زیادی مایعات نخورده باشید ، گلو خشک شده و بلع مشکل می گردد . اختلال بلع از گلو درد یا آنفلوانزا هم ناشی می شود .
اگر سیگاری هستید ، عامل اصلی اختلال بلع معلوم است . اگر این اشکال در بلع با سرفه و درد همراه باشد ، آن را زنگ خطری بدانید و نزد پزشک بروید .
احساس وجود چیزی در گلو می کنید ؟ این حالت ناشی از برگشت اسید معده است ، زیرا ماهیچه اسفنکتر ورودی مری به معده بسته نمانده است و اسید به مری و گلو نشت کردهاست . اگر سوزش دل هم داشته باشید این علت قطعی است .
در موارد نادر ، اختلال بلع ناشی از ناهنجاری جسمانی ، مثل گرفتگی ماهیچه اسفنکتر است . اگر زخم معده دارید ،‌ برگشت اسید معده عامل اشکال در بلع است . اختلال بلع گاهی از اولین علائم وجود تومور است .

* درمان اختلال بلع
اگر سیگار می کشید و مشکل بلع دارید ، حتماً برای معاینه بیشتر نزد پزشک بروید . هر اختلال بلع که به تنش ، هوا ، یا عادات شخصی مربوط نباشد ، باید به پزشک اطلاع داده شود .
آرامش داشته باشید . تنش و فشار روانی باعث مشکل شدن بلع هم می شود . هر چیزی که آرامش را به شما بازگرداند . مثل ورزش - ماساژ ، یوگا ، نفس عمیق - فشار را از روی گلویتان هم برمی دارد . کمپرس آب گرم بر روی گلو هم تا حدی ماهیچه های آن را شل می کند .
هوا را مرطوب کنید . چون بسیاری از اختلالات بلع ناشی از خشکی هواست ، مرطوب کردن هوا می تواند کمک کننده باشد . بعضی متخصصان خوردن روزانه لااقل هشت لیوان آب را هم توصیه می کنند . هوا باید ۳۵ تا ۴۰ درصد رطوبت داشته باشد . گذاشتن دستگاه در اتاق خواب مؤثر است . گرچه تأثیر هوای مرطوب گرم یا سرد هنوز مورد بحث است ، ولی هوای خنک و مرطوب برای گلو بهتر است .
برگشت اسید را درمان کنید . اگر احساس برگشت اسید معده به گلو دارید ، راه های زیادی برای کنترل آن وجود دارد ، از جمله ترک کافئین ، الکل ، شکلات و سیگار .
وضع بدن را معاینه کنید . گر چه ناهنجاری جسمانی نادر است ، پزشک ممکن است علت احتمالی اختلال بلع را ناشی از آن بداند . پس با روش خوردن نمک باریم و عکس برداری با پرتو ایکس گرفتگی احتمالی ماهیچه اسفنکتر حلق مشخص می شود . تنگی این ماهیچه نخست با دارو و سپس با روشی خاص برای گشاده کردن آن در مطب رفع می شود . این روش بسیار مؤثر است . در موارد شدیدتر ، جراح ماهیچه را پاره می کند تا شل شود .
گرفتاریهای مادرزادی و بیماریی که دیورتیکولوم زنکر نام دارد - که در آن ،‌ پوشش درونی مری کیسه ای تشکیل می دهد که بلع را مشکل می کند - هم با روش جراحی درمان می شوند .


:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
مقدمه
دیابت نوعی بیمارى هست که مشخصه آن بالا رفتن قند خون بیش از حد طبیعى بوده و به علت اختلال عملکرد هورمون انسولین که تنظیم کننده قند خون است به وجود مى‌آید. بیمارى دیابت به دو نوع تقسیم مى‌شود. دیابت نوع اول یا دیابت جوانان و دیابت نوع دوم یا دیابت بالغین. علائم دیابت پرنوشى، پرادرارى و ضعف و تاخیر در ترمیم زخمهاى بدن است.

عوامل مؤثر بر دیابت
بیماران مبتلا به دیابت به علت اختلال در سوخت و ساز چربیها مستعد بیماریهاى قلبى _ عروقى هستند. دیواره عروق خونى افراد مبتلا به دیابت درگیر شده و باعث کاهش خون رسانى به اعضاى مختلف بدن مى‌شود. اختلال در خون رسانى باعث آسیبهاى جدى در پاها، چشم و کلیه‌ها مى شود. بیماران مستعد به عفونت نیز مى‌شوند. رژیم غذایى نامناسب، حساسیت به مواد غذایى، عفونتهاى ویروسى و استرس مى‌تواند وضعیت بیماران مبتلا به دیابت را بدتر کند و بیمارى آنها را تشدید کند. به هنگام وارد شدن استرس سطح هورمون آدرنالین در خون افزایش یافته و افزایش این هورمون سبب افزایش سطح قند خون می‌شود.

شیر مادر و دیابت
تحقیقات نشان داده است که پروتئین موجود در شیر به عنوان آنتى ژن عمل کرده و باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنى و تولید آنتى بادى هایى بر علیه سلولهاى تولیدکننده انسولین در غده پانکراس مى شود. این مسئله باعث شروع دیابت نوع یک در نوزادانى هست که به آنها شیر گاو مى‌دهند بالاخص زمانى که نوزاد تا یک سالگى از شیر گاو استفاده کرده باشد. در نوزادانى که در خانواده‌هایشان سابقه‌اى از دیابت وجود دارد بهتر است فقط شیر مادر داده شود.

نیازهاى غذایى مبتلایان دیابت
- ویتامین ث: باعث کاهش مقاومت به انسولین شده، با عفونتها مقابله کرده و قدرت عروق خونى را افزایش مى‌دهد. در صورت وجود مشکلات کلیوى مصرف دوزهاى بالاى ویتامین ث بایستى تحت نظر پزشک باشد. بیوفلاونوئیدها، مشابه با عملکرد ویتامین ث نقش ایفا مى‌کند.

- ویتامینE : همراه با توکوفرول باعث پیشگیرى از عوارض عروقى مى‌شود و باعث کاهش مقاومت به انسولین شده و به عنوان مکملى هست که باعث جلوگیرى از نیاز افراد مبتلا به دیابت نوع دوم به انسولین مى‌شود.

- ویتامین B1:
باعث کاهش مقاومت به انسولین مى‌شود و در افراد مبتلا به نوروپاتى دیابتى (اختلالات اعصاب در اندامهاى بدن) سطح این ویتامین پایین است. اگر کمبود وجود داشته باشد بایستى مصرف شود.

- ویتامین B12: از آسیب اعصاب محیطى در بیماران دیابتى پیشگیرى مى‌کند.

- بیوتین: باعث کاهش قند خون شده و در پیشگیرى از اختلال اعصاب محیطى ناشى از دیابت بسیار موثر است.

- ویتامینD : باعث افزایش ترشح انسولین شده و سطح قند خون را پایین مى‌آورد.

- اینوزیتون: باعث بهبود حالت نوروپاتى یا اختلال اعصاب محیطى در دیابتی‌ها مى‌شود.

- اسید آلفا لیپوئیک: باعث کاهش نوروپاتى دیابت شده و در کاهش درد اندامهاى افراد مبتلا بسیار موثر است.

- کارنى تین: باعث کاهش دردهاى ناشى از نوروپاتى دیابتى شده و باعث کاهش درد مى‌شود.

- روغن گل پامچال: باعث کاهش آسیبهاى عصبى در بیماران دیابتى مى‌شود.


مواد غذایى مفید در دیابت
حبوبات، جو، برنج قهوه‌اى، شیر سویا، عدس، ماهى، تخم مرغ، میوه‌هاى تازه، آووکادو، ریواس، گندم کوهى، گلابى، سبزیجات تازه، پیاز، قارچ، خربزه، هندوانه، کنگر فرنگى، اسفناج، آجیل، سیر، شنبلیله، دارچین.

لازم به توضیح است دارچین، غنچه خشک شده گل میخک، زردچوبه، گل گاوزبان باعث تحریک ترشح انسولین مى‌شوند.

مکملهای فیبری درمان جدید بیماری دیابتی
تحقیقات جدی نشانگر آن است که مکملهای فیبری ممکن است خطر بیماری قلبی- عروقی را در افراد مبتلا به دیابت نوع دو، کاهش دهد. محققین دریافته‌اند که مصرف مکملهای فیبری در بیماران دیابتی تیپ دو، سطح LDL را پایین و سطح HDL را بالا می‌برد. یکی از علل مرگ بیماران دیابتی، ابتلا به بیماریهای قلبی- عروقی است. میزان کلسترول بالا یکی از عوامل خطرزا در بیماریهای قلبی- عروقی است و مکملهای فیبری می‌توانند در کاهش میزان کلسترول خون مفید باشند.

در یکی از تحقیقات اخیر، که بر روی 78 بیمار مبتلا به دیابت تیپ دو که میانگین سنی آنها 59 سال بود و میزان دریافت مکمل فیبری روزانه 10 تا 15 گرم بود، انجام شد. میزان کلسترول، تری گلیسیریدها، LDL و HDL خون آنها یک بار در آغاز تحقیق و دوباره پس از 90 روز اندازه گیری شد. در پایان تحقیق میزان کل کلسترول از 215mg/dl به 184mg/dl رسیده بود و کاهشی معادل 4/14 درصد را نشان می‌دهد و تری گلیسیرید آنها از 299mg/dl به 257mg/dl رسید (14 درصد کاهش). LDL از میزان 129mg/dl به 92mg/dl رسید (27 درصد کاهش). HDL از 43mg/dl به 55mg/dl رسید (تا 8/21 درصد افزایش).


تحقیقات صورت گرفته حاکی از تاثیر دو جانبه این دارو است به صورت کاهش تحقیقات LDL از یک سو و افزایش HDL از سوی دیگر بود، و این تاثیر پس از مدت قابل توجهی یعنی 90 روز همچنان وجود داشت. محققین
بر این باورند که استفاده از چنین مکملی بدون عوارض جانبی است و می‌تواند به عنوان یک راهکار درمانی مطرح شود. در ضمن داروهای قبلی تنها میزان LDL را کاهش می‌دادند و موجب افزایش سطح HDL نمی‌گردیدند و تنها اثر یک جانبه داشتند.


:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کشمش نوعی خشکبار مقوی است که با خشک کردن انگور حاصل می‌شود. کشاورزان در سراسر ایران از گونه‌های مختلف انگور و با روشهای گوناگون انواع زیادی کشمش تولید می‌کنند که در آشپزی، آجیل و … کاربرد دارد.


[align=CENTER]

متخصصان تغذیه معتقدند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد.همچنین فیبر زیاد در کشمش به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. در کنار آن پتاسیم را می‌توان نام برد که موجب کاهش فشارخون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود و به میزان کافی در کشمش وجود دارد. همچنین سلنیوم در کشمش برای پوست عالی است. همچنین مقادیری از ویتامین‌های A و B در کشمش موجود است که نیاز بدن را به این گروه ویتامینی تامین می‌کند.
چون این ماده غنی از کالری است، برای کسانی که مبتلا به‌افسردگی، دلشوره، تشویش و مشکلات عصبی هستند، بسیار مناسب است.کشمش همچنین تقویت‌کننده بدن است و اگر آن را مانند چای دم کنید و بنوشید، برای نرم کردن سینه و درد گلو مفید است.
  •  


:: بازدید از این مطلب : 814
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
شاید به جرات بتوان گفت یكی از آزاردهندهترین عارضههایی كه حتی در مواردی شكل بیماری به خود میگیرد، بیخوابی است. بویژه آن كه بهرهوری و توان فیزیكی، ذهنی و روانی كسانی كه برای شبها یا حتی ماههای متوالی با بیخوابی دست و پنجه نرم میكنند، در طول روز كاهش پیدا میكند.

هر فرد باید حدود 8 ساعت در شبانهروز بخوابد. با اینحال چه بخواهیم و چه نخواهیم، همه ما در مقطعی از زندگیمان و بخصوص از میانسالی به بعد با اختلالات خواب مواجه میشویم كه البته در بسیاری موارد یك عارضه كوتاه مدت تلقی میشود. براساس آمارها بیخوابی اختلالی شایع است و از هر 10 نفر در دنیا، یك نفر، تحت تاثیر عوامل استرسزا، به بیخوابی مزمن مبتلا میشود.

خواب شما كیفیت ندارد

مسلما نیاز شخص به میزان مشخص خواب در شبانهروز، بسته به سن و جنس و شرایط مختلف افراد، متفاوت است، اما به طور كلی 8 ساعت خواب در شبانهروز، از نظر مقدار، خواب كافی تلقی میشود.

دكتر سید هادی معتمدی ، روانپزشك و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان این مطلب به «جام جم» می گوید: اصولا هر دوره كامل خواب از 2 بخش تشكیل میشود كه بخش نخست با حركات سریع چشم و خواب دیدن همراه است و 10 تا 20 دقیقه به طول میانجامد. در حالی كه در بخش دوم كه 80 تا 90 دقیقه طول میكشد، شخص خواب نمیبیند. این 110 دقیقه یك دوره كامل خواب تلقی میشود و شخص پس از آن بیدار میشود و پس از چند دقیقه دوباره به خواب میرود. حال طی 8 ساعت خواب شبانه 4 تا 6 بار، این دورهها تكرار میشود. با این حال اختلالات خواب به صورت كمخوابی و پرخوابی بروز میكند، یعنی وقتی كه حجم كلی خواب كم یا طولانی میشود یا شخص به دفعات در شبها از خواب بیدار میشود، زیاد كابوس میبیند یا دچار پرش عضلات و لگد زدنهای مكرر است میتوان تشخیص داد كه وی به نوعی به اختلال خواب مبتلاست.

به گفته این روانپزشك نباید صرفا داشتن خوابی طولانی را به عنوان یك خواب خوب تلقی كرد، بلكه بسیاری از اختلالات خلقی، افسردگی وحتی مشكلاتی از قبیل خرخر كردن كه ناشی از عوارض كام و دهان است بر كیفیت خواب اثر میگذارد به طوری كه شخص حتی با وجود 6 یا 7 ساعت خواب شبانه، باز هم احساس خستگی میكند.

چرا بیخواب میشویم؟

بیخوابی یا ایجاد نوعی اختلال در خوابیدن یا استراحت برای همه ما در طول زندگی پیش میآید كه معمولا عارضهای كوتاهمدت است. وقتی صحبت از اختلال خواب میشود، منظورمان، مشكل در به خواب رفتن، باقی ماندن در حالت خواب، بیدار شدن متناوب، بیدار شدن درصبح خیلی زود، یا تركیبی از این حالات است.

دكتر معتمدی با اشاره به اینكه در بسیاری موارد، مشكلات فیزیكی و برخی از بیماریها از جمله دردهای عضلانی، درد مفاصل و ناراحتیهایهای گوارشی منجر به بد خوابی میشوند، ادامه میدهد: دلایل دیگر بیخوابی به بسیاری از عادات خوردن یعنی صرف غذاهای سنگین در وعده شام، خوردن نوشابههای دارای رنگ تیره، خوردن چای یا قهوه پیش از خواب، تماشای فیلمهای هیجانآور، عصبانی شدن و نیز نامنظم شدن زمان خواب باز میگردد. بعلاوه نامناسب بودن جای خواب، خوابیدن در مكانی كه نور بیش از حد دارد یا در معرض باد است، میتواند در ایجاد بدخوابی موثر باشد.

در مجموع، بیخوابی یا در واقع بدخوابی میتواند به دلایلی چون افسردگی، پركاری غده تیروئید، اضطرابهای ناشی از تنشهای روحی و روانی، مشكلات و ناتوانی جنسی، خوابآلودگی و چرت زدن طی روز، محیط پر سروصدا، آلرژیها، بیماریهای قلبی یا ریوی كه باعث تنگی نفس به هنگام دراز كشیدن میشوند، دردهای عضلانی، مشكلات ادراری یا گوارشی، تغییر شرایط محیط یا منزل جدید، ورزش نكردن، نوشیدن الكل و سوءمصرف داروهای خوابآور اتفاق بیفتد.

بیخوابی درمان دارد

شاید این توصیه كه سعی كنید استرس خود را كم كنید در حالت كلی سخت بنظر برسد، ولی برای داشتن خوابی با كیفیت باید تلاش كنید با یادگیری روشهای آرامسازی خود، حداقل در ساعات پیش از خواب، به آن عمل كنید.

دكتر معتمدی با تاكید بر اینكه تا چند ساعت قبل از خواب باید از مصرف نوشابههای گازدار، چای و قهوه و نیز غذاهای سنگین خودداری كرد، میافزاید: فراموش نكنید كه به پهلو خوابیدن، بهترین نوع خوابیدن است، كما اینكه روی شكم خوابیدن كه بسیار شایع است، موجب بیش از حد گسترده شدن و كشیدگی پشت و كمر میشود و در نتیجه روز بعد درد پشت را به ارمغان خواهد آورد. بعلاوه سعی كنید از ملافههای رنگی و پشمی و نیز پتوهای اكرلیك و پلاستیك كه منجر به ایجاد حساسیت میشوند، كمتر استفاده كنید. نباید در مسیر باد یا در محیط خیلی گرم بخوابید. در یك جمله نباید از خاطر برد كه رختخواب، تنها مكانی برای خوابیدن و استراحت است، نه مطالعه كردن یا فیلم تماشا كردن.

یك توصیه بسیار ساده كه برای خیلی از افراد موثر است، نوشیدن یك لیوان شیر گرم قبل از خواب است. اگر به طور منظم ورزش كنید تا به اندازه كافی خسته شوید، شب براحتی به خواب میروید، ولی هیچگاه تا 2 ساعت قبل از خواب ورزش نكنید.

قرصهای خوابآور، اعتیاد نمیآورند!

دكتر معتمدی در ارتباط با داروهای خوابآور به نكته جالب توجهی اشاره كرده و میگوید: اگر این داروها، زیر نظر دكتر روانپزشك مصرف شوند، غالبا اعتیاد آور نیستند.این داروها نه تنها در رفع اختلالات خواب به افراد كمك میكنند بلكه معمولا، بدن به آنها واكنش اعتیادآوری نمیدهد.

البته روانپزشكان هم باید در تجویز این داروها به افراد دقت و توجه نشان دهند. بیخوابی، عارضهای قابل درمان است كه در رفع بیماریها و دردهای فیزیكی، یادگیری تكنیكهایی برای دور شدن از آثار تنشهای روحی و استرسهای روزانه، داشتن یك فعالیت ورزشی سبك و منظم، رعایت اصول مربوط به بهداشت خواب و البته محیطی كه به خواب و استراحت شبانه اختصاص پیدا میكند، ریشه دارد.


:: بازدید از این مطلب : 815
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یک فوق تخصص تغذیه عنوان کرد: مصرف ویتامین «e» نیز بعد از ورزش در بازیابی عضلات نقش دارد زیرا گردش خون را تسریع می‌کند و از بدن در مقابل آنزیم‌های آسیب زا و پاک کردن آن کمک می‌کند.
دکتر کیومرث دانشور اظهار داشت: ورزش‌های سنگین باعث آسیب فیزیکی بافت‌ها می‌شوند و بدن برای بهبودی مجدد به زمان نیاز دارد به این منظور مصرف سه مکمل غذایی برای عضله مفید هستند که باعث بازتوانی سریع عضلات پس از تمرینات ورزشی می‌شود.
وی افزود: یکی از این مکمل‌ها ویتامین c است که در ساخت کلاژن موثر است. با مصرف یک لیوان آب پرتقال در وعده صبحانه می‌توان این ویتامین را دریافت کرد. ویتامین ث در ساخت کلاژن که پروتئینی موثر در ترمیم بافت‌های آسیب دیده است، نقش دارد. البته منابع تامین کننده ویتامین c به وفور در اختیار ورزشکاران قرار دارد و به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت.
دکتر دانشور افزود: مصرف ویتامین «e» نیز بعد از ورزش در بازیابی عضلات نقش دارد زیرا گردش خون را تسریع می‌کند و از بدن در مقابل آنزیم‌های آسیب زا و پاک کردن آن کمک می‌کند.
این فوق تخصص تغذیه خاطرنشان کرد: همچنین منیزیم که از عضلات مراقبت می‌کند باید در رژیم غذایی جایی داشته باشد، زیرا کمبود این ماده معدنی منجر به گرفتگی و اسپاسم می‌شود لذا در ترمیم عضلات نقش دارد. بر این اساس منیزیم برای داشتن عضلات سالم ضروری است و می‌توان با مصرف مواد غذایی نظیر تخم کدو، اسفناج، سویا، تخم افتابگردان و ماهی آن را تامین کرد .


:: بازدید از این مطلب : 922
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تومورهای مغزی از جمله ترسناك ترین تومورها برای تمام افراد محسوب می شوند اما شاید بخش بسیار قابل توجهی از این ترس و وحشت نادانسته های بسیار زیاد ما در مورد این بیماری ها باشد.
شنیدن سخنان آقای دكتر رحمت یكی از برجسته ترین جراحان مغزو اعصاب ایران می تواند اطلا‌عات ارزشمندی در این زمینه در اختیارمان قرار دهد.

مردم از ابتلا به تومورهای مغزی خیلی می‌ترسند. از علت ابتلای بعضی از افراد به این تومورهاشروع كنیم.


تومور به چه معناست؟
‌‌ واژه تومورهای مغزی یك واژه عام است، به‌طوری كه از ضایعات بسیار خوش‌خیم تا بسیار بدخیم به‌عنوان تومورهای مغزی شناخته می‌شوند؛ حتی ضایعاتی كه از جاهای دیگر بدن در مغز جایگزین می‌شوند، تومورهای مغزی نامیده می‌شوند. به‌طور كلی علت به‌وجود آمدن تومور مغزی مانند بسیاری از بیماری‌ها هنوز به خوبی شناخته نشده است. در حال حاضر علت‌هایی مثل تغییر و نقایص ژنی برای ایجاد تومورها بیان شده است ولی هنوز نمی‌دانیم به چه علت این ژن‌ها دچار تغییر و در نتیجه، بروز تومورهای مغزی می‌شوند. تومورها بستگی به نوع و محلشان می‌توانند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشند.


●‌‌ چه قسمت‌هایی از مغز درگیر می‌شوند؟
‌ تومورها به‌طور كلی دو دسته هستند، دسته اول از عروق یا پرده‌های مغزی منشاء می‌گیرند كه معمولا خوش‌خیم‌‌تر هستند. این تومورها اكثرا خارج بافت مغزی تشكیل می‌شوند ولی ممكن است به داخل مغز فرو روند. دسته دوم تومورهایی هستند كه از سلول‌های خود مغز به‌وجود می‌آیند كه اینها از داخل بافت مغز منشاء می‌گیرند و حد مشخصی با بافت مغزی ندارند بنابراین باعث بروز گرفتار‌ی‌های بیشتری می‌شوند.


● ‌‌سن بروز آن چه زمانی است؟
‌ تومورهای مغزی در همه سنین ممكن است ایجاد شوند، حتی تومورهایی هستند كه زمان جنینی در مغز ایجاد می‌شوند. من بیماری سه قلو داشتم. هنگامی كه اینها به دنیا آمدند یكی از آنها كاملا سالم بود، یكی تومور مغزی داشت كه فوت كرد و قل سوم تومور مغزی داشت كه جراحی شد و بهبود پیدا كرد. با اینكه ژنتیك را در ایجاد آن دخیل می دانند اما این سه قلوها ازلحاظ بروز تومور با هم كاملا متفاوت بودند و اینكه چه عاملی باعث این حالت است، مشخص نیست. تومورهای خوش‌خیم در بچه‌ها و جوانان هم دیده می‌شود اما متاسفانه تومورهای جوانان اكثرا بدخیم هستند و بسیار سریع رشد می‌كنند. در زنان و مردان، هر دو ممكن است تومور ایجاد شود و فرق چندانی با هم ندارند.


●‌‌ درمان این تومورها چگونه است؟
‌ هر توموری درمان اختصاصی خود را دارد. غیر از عمل جراحی، گذاشتن برق یا اشعه برای سوزاندن سلول‌های تومور شیمی‌درمانی هم برای درمان به كار می‌رود، هرچند كه شیمی‌درمانی موفقیت چندانی در درمان تومورهای مغزی نداشته است البته ناگفته نماند گاهی از شیمی‌درمانی نتایج خوبی به‌دست آمده است.
كارهای دیگری هم انجام شده است كه چندان رایج نشده است از دیگر روش‌هایی كه گاهی مواقع استفاده می‌شود، كارگذاری مواد رادیواكتیو در محل تومورهاست. همچنین اخیرا اشعه گاما و ایكس هم روی یك ناحیه خاص از تومور می‌تابانند كه نتایجی داشته است. البته این امكانات ممكن است در همه جا در دسترس نباشد اما هرجا كه این امكانات در دسترس باشد می توان در برخی از موارد ازآنها استفاده كرد. به هرحال انتخاب نوع درمان همواره به عهده پزشك استو برحسب شرایط بیمار و نوع تومور تعیین می شود. خوشبختانه پیشرفت‌ها به حدی بوده اند كه در حال حاضر درمان های متععدی وجود دارند و وضعیت از قبل بهتر شده است، اما بیماران باید انتخاب نوع درمان را به پزشك خود واگذار كند.


● ‌ بیماران با چه علائمی بیشتر مراجعه می‌كنند؟ مثلا اكثر مردم سردرد را یكی از علائم مهم تومورهای مغزی می‌دانند .آیا واقعا این علامت همیشه اهمیت دارد؟
‌ سردرد علامتی است كه بسیار فراوان است. سردرد می‌تواند از یك خستگی ساده، گرسنگی، سرماخوردگی، عصبانیت و تغییرات فصل ایجاد شود. حتی مشكلات روانی ممكن است باعث بروز سردرد شود اما تومورهای مغزی و مننژیت هم كه بیماری‌های جدی‌تری هستند سردرد می‌شوند. بنابراین سردرد علامتی اختصاصی نیست. آنچه من می‌توانم برای مردم بگویم این است كه اگر فرد هر روز صبح از خواب بیدار شود و سردرد داشته باشد و این سردرد بعد از مدت كوتاهی از بین برود، این نوع سردرد یك علامت جدی است و باید حتما پیگیری شود. مخصوصا مواقعی كه این سردرد به تدریج شدیدتر و مدت آن بیشتر می‌شود ممكن است این نوع سردرد نشانه‌ای از ضایعات داخل جمجمه باشد.


●‌‌ سایر علائمی كه می‌تواند ایجاد شود، چه چیزهایی هستند؟
‌ تهوع و استفراغ هم ممكن است ایجاد شود، اما این علائم در همراهی با اكثر سردردها ایجاد می‌شود. اگر تهوع صبحگاهی وجود داشته باشد یعنی فرد بلافاصله بعد از بیدارشدن از خواب تهوع داشته باشد و بعد بهبود یابد، حتما چنین تهوعی باید پیگیری شود. از علائم دیگر همراه تومورهای مغزی تشنج است. تومورهای مغزی ممكن است خود را به صورت تشنج نشان دهند اما لازم به ذكر است ۷۵ درصد بیمارانی كه تشنج می‌كنند ممكن است هیچ ضایعه واضحی در مغز نداشته باشند. بنابراین هر تشنجی نشانه تومور نیست اما هر كسی كه دچار تشنج می‌شود باید حتما بررسی شود.


●‌‌ اگر در خانواده‌ای كسی مبتلا به تومور مغزی باشد، سایر افراد خانواده باید بررسی شوند؟
‌ ارثی بودن تومورهای مغزی در یك مورد خاص وجود دارد؛ مثلا در بیماری خاصی به نام نوروفیبروماتوزیس. چنین بیماری خاصی زمینه ژنتیك دارد اما بقیه تومورها ثابت نشده كه زمینه ژنتیك و ارثی داشته باشند، هرچند بیمارانی داشتیم كه چندین نفر از افراد یك خانواده گرفتار تومور مغزی بودند. معمولا وقتی یك نفر از افراد خانواده مبتلا به تومور مغزی می‌شود‌، بقیه افراد نگران می‌شوند كه می‌توان برای رفع این نگرانی یك بررسی انجام داد.


● ‌‌عوامل محیطی هم موثرند؟
گفته شده است كه عوامل محیطی هم موثر است زیرا یك‌سری تومورهای مغزی بودند كه ما در گذشته آنها را بیشتر می‌دیدیم اما در حال حاضر شیوع آنها كمتر شده و احتمال زیاد است كه عوامل محیطی در ایجاد آن نقش داشته باشند؛ حتی گفته شده است كه ویروس‌ها هم در ایجاد بعضی از تومورهای مغزی نقش دارند. مثلا تومورهایی كه از ناحیه بینی و حلق به قاعده جمجمه انتشار می‌یابد، اكثرا ثابت شده است كه منشا ویروسی دارند. شیوع این تومورها قبلا در شرق دور و ایران زیاد ولی در اروپا كم بود اما در حال حاضر به علت پیشرفت وضع بهداشت و كنترل بیماری‌های ویروسی مدت‌هاست كه چنین تومورهایی را در ایران كم می‌بینیم. بنابراین پیشگیری‌ها و تقویت دفاع بدن از بروز چنین تومورهایی جلوگیری كرده است.


بیمارانی كه جراحی روی تومور مغزی آنها انجام می‌شود، آیا محدودیتی برای انجام كارها و فعالیت‌های روزمره یا ورزشی دارند؟
بعد از گذراندن دوره نقاهت همه كاری می‌توانند بكنند و ما هیچ منعی برای بیماران نمی‌گذاریم. بیشتر مسائل روحی بیماران است كه فكر می‌كنند باید فعالیتشان محدود شود، مثلا خانمی بود كه حدود ۳۷ سال داشت و در ۷ سالگی جراحی شده بود و از آن به بعد، یك زندگی كاملا عادی را ادامه داده بود و هیچ مشكلی هم نداشت.

بنابراین صرفا انجام عمل جراحی نقص عضو یا نقص فعالیتی را برای بیمار به‌وجود نمی‌آورد. اگر بیمار به دلایل خاصی دچار نقص عضو باشد، مساله این فرد جداست. بعد از جراحی مغزی بیماران مانند یك فرد عادی می‌توانند هر نوع فعالیتی داشته باشند و این بدترین چیز است كه یك بیمار بعد از جراحی تمام زندگی و فعالیت‌های خود را رها ‌كند و خانه‌نشین ‌شود، مگر اینكه واقعا تومور عودهای مكرر داشته باشد و توانایی فرد را برای انجام فعالیت سلب كند. پس نباید هیچ ترس و نگرانی در این مورد داشت. فعالیت و ورزش لا‌زمه زندگی است و باعث بهبود كیفیت زندگی آنها می‌شود



:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

 

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

● جوانتر به نظر بیایید
بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین e است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.

 

● ناخن هایی محکم داشته باشید
با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.

● موهایی براق داشته باشید
مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین b هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین b در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.

● خشکی پوستتان را از بین ببرید
ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.

● چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین c سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ۱۰۰ درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین c اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

● آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین e می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

● دندانهایتان را سفیدتر کنید
همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟

● گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین c به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین c) استفاده کنید.

● پوستتان را براق تر کنید
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

● از سرطان پوست پیشگیری کنید
گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین c و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید



:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

از بین بردن سیاهی دور چشم

 

 

 

پوست اطراف چشم نازک‌ترین پوستی است که در بدن وجود دارد و به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر است و در مقابل تحریک‌ها به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

 
حلقه‌های سیاهی که گاهی اطراف چشم مشاهده می کنیم، در واقع مویرگ‌های خونی هستند که هاله‌ای سیاه رنگ به وجود می‌آورند.
همچنین با افزایش سن، به تدریج و به آرامی پوست افراد نازک و خشک می‌شود و متوجه چین‌وچروک در صورت و به خصوص دور چشم‌ها می‌شویم، به خصوص افرادی که بدون استفاده از کرم ضدآفتاب، سال‌های طولانی در معرض نور مستقیم خورشید بوده‌اند.

 

 

 

 

 

علل تیرگی و خطوط زیر چشم
وراثت
کمبود خواب
افزایش سن
کمبود کلاژن در پوست (کلاژن خاصیت کشسانی پوست را حفظ می کند)
نور آفتاب
آلرژی و حساسیت های فصلی
در خیلی از افراد هم عواملی مانند کمبود اعتماد به نفس و استرس سبب بروز خطوط و چروک زیر چشم می شود.
راه های بهبود تیرگی و خطوط زیر چشم
۱- هنگامی که می خوابید با قرار دادن دو بالش، سر خود را از بدن بالاتر نگه دارید. این کار سبب خواهد شد تا خون در زیر چشمان شما جمع نشود و خطوط سیاه رنگ ایجاد نگردد.
۲- از کرم های زیر چشم تیره که حاوی کافئین، روغن درخت چای و یا روغن هسته انگور هستند استفاده کنید . این کرم ها را قبل از خواب شب و در اول صبح استفاده کنید و قبل از استفاده آنها ، دور چشم خود را با دقت بشویید و خشک کنید.
۳- کمپرس یخ را مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در ناحیه زیر چشمان خود قرار دهید. کمپرس یخ سبب کاهش خطوط زیرچشم و پف کردگی دور چشم خواهد شد.
۴- به مقدار کافی استراحت کنید و بخوابید. خواب کافی سبب می شود تا خطوط تیره دور چشم کاهش یابند.
۵- اگر حساسیت فصلی دارید، زیر نظر پزشک از آنتی هیستامین استفاده کنید. مصرف آنتی هیستامین در افرادی که آلرژی فصلی دارند، سبب کاهش پف اطراف چشم و کاهش خطوط تیره دور چشم می شود.
۶- دو قاشق غذاخوری  شیر سرد را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. با پنبه ای این مخلوط را به زیر چشم خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا این محلول جذب پوست اطراف چشم شما شود. سپس آن را با آب سرد بشویید.
۷- می توانید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و مشکل تیرگی زیر چشم خود را با او در میان بگذارید.
۸- هرگز چشمان خود را محکم نمالید، زیرا ممکن است رگ های دور چشم آسیب ببینند و تیرگی و خطوط زیر چشم ایجاد شود.
۹- از عینک آفتابی در خارج از منزل استفاده کنید و چشم های خود را در معرض اشعه های مضر نور خورشید قرار ندهید.



:: بازدید از این مطلب : 2114
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
چگونه پوست خود را جوان نگه داریم ؟
باید بدانید که یکی از علائم کاملاً مشهود سن بالا، چهره شماست. این غیر ممکن است که اثرات پیری را بتوانید مخفی کنید.
.
.
.
مردان با گذراندن ساعتهای زیاد در باشگاهها، مکمل های گران قیمت، رژیمهای دیوانه وار، لباسهای مارک دار، مدل موی روز یا انتخاب اتومبیلهای گران قیمت، میزان زیادی از وقت و انرژی و هزینه خود را صرف می کنند تا جوانتر به نظر برسند و احساس بهتری داشته باشند. در حالی که شما بدون انجام چنین کارهای پر هزینه، می توانید جوانتر به نظر برسید.
اول باید بدانید که یکی از علائم کاملاً مشهود سن بالا، چهره شماست. این غیر ممکن است که اثرات پیری را بتوانید مخفی کنید.
همه چیز بر روی پوست شما نمایان می شود، پوست مستقیماً منعکس کننده درون شماست.”
سبک زندگی و ژنتیک بر اینکه پوست شما چگونه به نظر برسد، تاثیر می گذارد.
چهره ای که هر روز نشان می دهید، عیناً پنجره ای است به دنیای درون آن و می تواند نشان دهد شما چگونه از پوستتان مراقبت می کنید.
زیده هریس (Zaida Harris )، زیبایی شناس در مرکز توریستی در سانتا مونیکای کالیفرنیا می گوید ” : همه چیز بر روی پوست شما نمایان می شود. پوست مستقیماً منعکس کننده درون شماست.”
 شما نمی توانید طبیعت را گول بزنید، اما می توانید افراد را به اشتباه بیندازید تا فکر کنند شما جوانتر به نظر می رسید. این یعنی از بین بردن تاثیرات بدی که می توانید از آنها اجتناب کنید و درک بهتری از آن چیزی که قبلاً متوجه آن نمی شدید.
به گفته دکتر دیوید ساوسر (Dr. David Sawcer ) پروفسور پوست شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه جنوب کالیفرنیا “حقیقتی که هست، این است که جنبه های حقیقی سن وجود دارد و شما کاری در باره آنها نمی توانید انجام دهید. از نظر علمی مشاهده شده که قابلیت ارتجاعی زمینه پوست که آن را نگه می دارد یعنی کلاژن، تغییر می کند و هنگامی که پوست نازکتر و همچنین خشک تر می شود، چین و چروک ایجاد می شود. اما این دنیای ظاهری است، در واقع سالخوردگی مرتبط با کارهایی است که ما انجام می دهیم، مساله ای که جزء بزرگی از سریع تر شدن فرایند افزایش سن هستند. “
سایت پاتوق ۹۸ : استعداد ژنتیکی مسلماً در پیر شدن نقش دارد اما برای اکثر مردان، به خاطر سبک زندگی که انتخاب می کنند، آهسته کردن روند سالخوردگی، تحت کنترل خودشان است.
تابش خورشید پوست را تخریب می کند، سیگار کشیدن و استرس چین و چروک و تغییر رنگ در پوست ایجاد می کند.
از جمله موارد زیان آور برای پوست که مردان می توانند آن را کنترل کنند رژیمهای غذایی فقیر، سیگار کشیدن، الکل، استرس و حتی شکل خوابیدن هستند. همه اینها پوست شما را خراب می کنند، همان کاری که ورزشهای صورت با پوست شما انجام می دهد.
-small;">
ساوسر می گوید : چلاندن مکرر صورت نیز مثل ورزشهای صورت سالخوردگی را سرعت می بخشد. مردم فکر می کنند این کارها برایشان خوب است، اما در حقیقت برای صورتشان چین و چروک بیشتری به وجود می آورند. “
برای انتخاب سبک زندگی مناسب برای پوست، به این نکته توجه داشته باشید که الکل پوست را خشک می کند. ساوسر می گوید زمانی که شما می نوشید، همه جوانتر به نظر می رسند. به محض اینکه هوشیار شوید و آبی به صورت بزنید، همه دوباره پیرتر به نظر می رسند.”
استعمال دخانیات مقصر بعدی است. هیچ جای تعجبی نیست، هنگامی که سیگار می کشید، دود آن مانع می شود که اکسیژن به آسانی به پوستتان برسد و چهره شما را بی روح و خسته می سازد.
نصیحتهایی که در مورد پرهیزهای غذایی برای جلوگیری از جوش های جوانی به شما گفته می شد، به نظر می رسد که هنوز هم توصیه می شود، غذاهای مشخصی است که نباید آنها را بخورید به این دلیل که ممکن است بر پوست شما اثر بگذارند. شکست دی ان ای ( DNA ) باعث سریع شدن روند سالخوردگی می شود و این شکست دی ان ای، در یک رژیم غذایی که به میزان زیادی غذاهای چرب و فراوری شده دارد، می تواند اتفاق بیفتد.
دکتر رونالد موی ( Ronald Moy ) پزشک جراح بورلی هیلز و رئیس آکادمی پوست شناسی امریکا می گوید: ” ما می توانیم این مساله را مثلاً در نمونه های ادرار در موسسه سلامت و طول عمر کالیفرنیا مورد بررسی قرار دهیم. رژیم شامل مقدار زیادی میوه و سبزی جات واقعاً فرایند پیری را آهسته می کند، شانس ابتلا به سرطان را کاهش میدهد و کمک می کند تا پوست به بهترین حالت به نظر برسد.”
استرس نیز در سالخوردگی چهره مردان موثر است.
هریس در این بار می گوید : ” استرس نقش اصلی را در چهره ایفا می کند. خطوط عمیق اخم در طول زمان، فشردن فکها در هم دیگر یا ساییدن دندانها بارها و بارها اتفاق می افتد، بدون اینکه متوجه آن باشیم. بزرگترین مزیت ماسک و ماساژ صورت، رسیدن به میزان باورنکردنی آرامش و رهایی از تنش است. ماساژ سر و گردن، ماساژ پیشانی و خط ابرو بسیار تاثیر گذار است. تحریک کردن نواحی صورت از سر تا شانه ها در کاهش استرس و بهبود جریان خون می تواند بسیار مفید باشد. “
از کلاه استفاده کنید 
چه در حال ماهیگیری، چه کار در محیط بیرون و چه برای قدم زدن، از یک کلاه برای حفاظت پوستتان در برابر آفتاب استفاده کنید.
به هرحال همه چیز در مقابل دشمن درجه یک پوست شما یعنی آفتاب تغییر رنگ می دهد. ساوسر می گوید: موردی که بیشتر از هر چیز دیگر، قطعاً منجر به سرعت بخشیدن به پیر شدن پوست شما می شود، قرار گرفتن در معرض آفتاب است. اگر دو قلوی همسان داشته باشید، یکی از آنها را بفرستید در قطب شمال زندگی کند و دیگری در استوا زندگی کند و همه شرایط دیگر برای آنها برابر باشد، در یک زمان مشخص کسی که بیشتر در زیر آفتاب بوده نسبت به شخصی که در نواحی سردسیر تر سکونت داشته است، پوست پیرتری خواهد داشت. “
از آنجا که حق انتخاب برای جا به جایی ممکن است نداشته باشید، باید سعی کنید تاثیرات منفی آفتاب را با چندین حرکت کوچک، تخفیف دهید: ۱ – عینک آفتابی با کیفیت استفاده کنید. ۲ – در معرض آفتاب قرار گرفتن را به ویژه در ساعات اوج تابش محدود کنید. ۳ –  از مرطوب کننده در شب استفاده کنید و بیشتر از هر چیز دیگر، به طور مرتب از کرم های ضد آفتاب خوب استفاده کنید.
موی در این رابطه می گوید : “مردان باید عادت کنند که از کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنند. بعضی از برندهای قدیمی با فناوری های روز خود را پیش نبرده اند و بنابراین شما باید مطمئن شوید که کرم ضد آفتابی که استفاده می کنید، برای طیف گسترده ای از اشعه های مضر ساخته شده باشد که مانع نفوذ UVA و UVB شوند. تعداد زیادی از انواع خوب آنها که توسط FDA تایید شده باشند، وجود ندارد. من Aveda و Neutrogena را به عنوان نمونه هایی که هم موثر ترند و هم به آسانی قابل تهیه بوده و واقعاً گران نیستند، توصیه میکنم.
جستجو برای جوانی ایده جدیدی نیست، اما اگر شما می خواهید چهره تان را حفظ کنید با کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده و تجدید نظر در عاداتتان شروع کنید. واقعیت این است که اخیراً مردان توجه بیشتری به مراقبت از پوست خود می کنند، تولیدکنندگان و متخصصان اذعان کرده اند که رونق شغلیشان در درجه اول از بازار مردانه به دست می آید.
مردها به دلایل گوناگون مراقبتهای بهتر از پوستشان دارند اما ضد پیری در موضوع پوست بیشتر در مورد سلامتی و کمتر در مورد خودشیفتگی است


:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
رژیم یا ورزش کدام یک در لاغری موثرترند ؟
خیلی از افراد چاق عمری را به پرخوری گذرانیده اند و مثلا در طی ۱۰ سال ۲۰ کیلو چربی اضافه کرده اند حال یک دفعه و در عرض سه ماه می خواهند این چربی را از بین ببرند
.
.
.
یکی از موارد ی که در اکثر کسانی که تصمیم به لاغری می گیرند مشاهده می شود میل به کسب نتیجه در کمترین زمان است ( بعد از انتخاب راحت ترین روش ) نکته ای که در اغلب تبلیغات روشهای لاغری دیده می شود .
خیلی از افراد چاق عمری را به پرخوری گذرانیده اند و مثلا در طی ۱۰ سال ۲۰ کیلو چربی اضافه کرده اند حال یک دفعه و در عرض سه ماه می خواهند این چربی را از بین ببرند . بدون اینکه بدانند واقعا با این کار چه بلائی بر سر بدن خود می آورند.
از نظر علم بدنسازی و فیتنس بهترین روش برای رفع چربی های زائد بدن ( دقت کنید نوشته نشده لاغر شدن زیرا شما با این روش حتی وزن هم اضافه می کنید ) تمرینات با وزنه و ورزش هوازی ( دویدن و امثالهم ) است و بدترین روش رژیم گرفتن شدید و روشهای مانند کالری صفر و دکتر اتکینز و مشابه آن است و اما دلیل آن چیست .
به گزارش پاتوق۹۸ : اصل مهم در این روش این است که برای چربی سوزی باید سوخت و ساز بدن (متابولیسم ) را بالا برد و رژیم گرفتن دقیقا برعکس این حالت را به وجود می آورد. به دو دلیل، اول اینکه وقتی که رژیم شدید و کم کالری می گیرید بدن به حالت دفاعی می رود و فرض می کند که شما در شرائط قحطی گیر کرده اید بنابراین متابولیسم را پائین می آورد دوم اینکه زمان رژیم بدن کل کالری را از منابع چربی استفاده نمی کند بلکه شروع به شکستن بافت پروتئینی یعنی عضلات می کند و با توجه به اینکه عضله متابولیت ترین بافت بدن به شمار می رود ( یعنی بیشترین مصرف کالری در آن صورت می گیرد ) و از عضلات به عنوان کوره بدن نام می برند، این مورد و کاهش بافت عضله هم موجب کاهش سوخت وساز بدن می شود. حال تصور کنید کسی را که با این روش وزن کم کرده به محض اینکه رژیم را رها می کند با متابولیسم کمتر شروع به ذخیره چربی بیشتر و دچار برگشت وزن می شود و این یعنی رژیم های یویوئی. بد نیست بدانید یک کیلو چربی در شبانه روز ۵ کالری و یک کیلو عضله ۶۰ کالری می سوزد.
برای چربی سوزی به این روش باید عمل کنیم :
۱ – رژیم اصولی
۲ – ورزش هوازی ( برای چربی سوزی )
۳ – تمرین با وزنه ( برای عضله سازی ) البته دوری از استرس – بی خوابی و بسیاری موارد دیگر هم دراین امر موثر هستند. هنگام استرس کورتیزول ترشح می شود که کورتیزول ضمن سرکوب هورمونهای عضله ساز ( تستسترون ) موجب جمع شدن چربی در اطراف شکم و شکستن بافت عضلانی می شود .
تمرین با وزنه به دو روش موجب چربی سوزی می شود: یک موجب عضله سازی می شود که عضله بیشتر یعنی سوخت و ساز بالاتر و مساوی با چربی سوزی بیشتر یا حداقل ذخیره چربی کمتر. دوم اینکه هنگام تمرین با وزنه متابولیسم بدن تا ۲۴ ساعت حدود ۵ تا ۱۰ کالری در هر ساعت بالاتر است و به عبارت دیگر حتی هنگام خواب هم بعد از تمرین با وزنه چربی سوزی می شود .
و اما ورزش هوازی : به ورزشهائی که در زمان طولانی حجم زیادی از عضلات و با شدت کم به کار گرفته می شود ورزش هوازی می گویند. دو – شنا – دوچرخه سواری مثالهائی از ورزشهای هوازی هستند بر عکس ورزشهای غیر هوازی به سری ورزشهای پرشدت و کوتاه گفته می شود که تمرین با وزنه نمونه بارز آن است. نوع انرژی که در هرکدام از این ورزشها به کار گرفته می شود کاملا متفاوت است در تمرینات هوازی است که بدن به سراغ ذخائر چربی می رود ضمن اینکه بعد از ورزشهای هوازی ( همان آئروبیک ) تا ۵  الی ۶ ساعت متابولیسم بدن بیشتر است و چربی بیشتری می سوزد .
هیچ روش و فرمول جادوئی و دستگاه معجزه گری وجود ندارد. روزی یک سیب و دو تا کرفس خوردن و سایر روشهای اشتباه دیگر مدتها است که منسوخ شده .باید بدنسازی کنید – هله هوله نخورید و تحرک کافی داشته باشید .


:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: غذاهای سرخ شده، لبنیات پر چرب، غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس و پیتزا، چربی های اشباع شده مانند روغن های حیوانی و گیاهی جامد و کره جزو مواد غذایی غیر مجاز برای افراد مبتلا به بیماری قلبی می باشند.

دکتر بهزاد حیدرپور در گفت‌وگو با  ایسنا ، تصریح کرد: همچنین امعاء و احشاء حیوانی مانند دل، جگر، قلوه، سیرابی و مغز، میگو و گوشت های پر چرب (حتی الامکان باید چربی های قابل رویت جدا شوند)، دسرهای چرب، انواع کلوچه، کیک، شیرینی ها مخصوصاً شیرینی تر، روغن نارگیل، سس های سالاد، انواع شکلات، چیپس و پفک، زرده تخم مرغ و غذاهای کنسرو شده نباید توسط بیماران قلبی مصرف شوند.

وی گفت: توصیه می کنم بیماران قلبی در حد توان از ترشیجات پرهیز کنند، این افراد می توانند از لیمو ترش به عنوان چاشنی غذا بهره ببرند.

دکتر حیدرپور در خصوص رژیم غذایی توصیه شده در بیماران قلبی اظهار داشت: در این بیماران همراه با کاهش مصرف چربی های جامد باید غذاهای غنی از نشاسته مانند نان و سیب زمینی آب‌پز یا کبابی، غلات و حبوبات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات کم چرب و همچنین روغن زیتون مصرف شود.

وی گفت: این افراد باید همراه وعده غذایی سالاد ، سبزی همراه با آبلیمو و چاشنی ماست مصرف کنند و از خوردن سس مایونز اجتناب نمایند.

این متخصص تاکید کرد: به بیماران قلبی توصیه می کنم روزانه دو عدد گردو را در وعده صبحانه مصرف کنند. بیماران قلبی می توانند از سویا استفاده کنند این ماده علاوه بر غنی بودن از پروتیین، باعث کاهش میزان کلسترول بدن هم می شود.

وی در خاتمه گفت: بیماران قلبی باید به میزان کافی در روز مایعات مصرف و از کم آبی بدن خود پیشگیری کنند. این افراد داروهای خود را با میزان کافی آب مصرف کرده و از خوردن قرص بدون آب اجتناب نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زیبایی چهره زنان بدون آرایش

 

اگر از آن دسته خانم هایی هستید که از آرایش کردن خسته شده اید ، ولی برایتان مهم است که باز هم زیبا به نظر برسید پس این مقاله را بخوانید تا با روش های طبیعی زیباسازی اعتماد به نفس خود را حفظ کنید:

1- استراحت کافی
هر شب به مقدار کافی بخوابید. دانشمندان این مقدار را 6-8 ساعت هر شب توصیه می کنند.در کنار این ، به اندازه کافی آب بنوشید و از نوشیدنی های الکلی و قندی دوری کنید.این دو عامل در کنار یکدیگر به سلامت پوست کمک فراوانی می کنند و باعث می شوند زیر چشم گود رفتگی یا سیاهی بوجود نیاید.

2- صورت تان را بشوئید
اگر هدف شما از آرایش نکردن اینست که صورت تان زیبا و تمیز به نظر برسد پس آن را مرتب بشوئید. دو بار شست و شو در روز کافی است. اگر از کرم های سفید کننده و مواد آرایشی استفاده می کنید یا پوست تان چرب و روغنی می شود از تمیز کننده ها یا به اصطلاح شیرپاک کن کمک بگیرید.

3- ابروهایتان را زیبا و به تناسب صورت تان بردارید
ابرو یکی از مهم ترین بخش های صورت است و تاثیر زیادی بر زیبایی آن دارد.براحتی و با مراجعه به یک آرایشگاه خوب می توانید اندازه و فرم آن را تغییر دهید. البته فراموش نکنید که موهای صورت تان را هم بردارید. بعد از این کار صورت تان بسیار شفاف و روشن به نظر می رسدو بدون استفاده از مواد آرایشی زیباتر به نظر می رسید.

4-به صورت و بدنتان مرطوب کننده بزنید
هر روز از یک مرطوب کننده خوب برای چرب کردن بدن و صورت تان کمک بگیرید.و هر زمان از خانه بیرون می روید مصرف کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید حتی در روزهای بارانی؛اگر بعد از رسیدن به خانه و شب هنگام از مرطوب کننده استفاده کنید پوست تان بسیار نرم و زیبا خواهد شد.


5-رژیم غذایی
غذایی که م یخورید نقش مهمی در سلامت و زیبایی شما دارد.مصرف میوه و سبزیجات به زیبایی و شفافیت پوست شما کمک فراوانی خواهد کرد. اگر هر روز قبل از هر وعده غذایی یک عدد میوه میل کنید هم سلام تر خواهید بود و هم پوست زیبایی خواهید داشت.


6- مدل مو
قبل از اینکه در مورد مدل مو تصمیم بگیرید ، مطمئن شوید که آن مدل به صورت و اندام شمابرازنده خواهد بود.هر مدلی به هر خانمی نمی آید ، خیلی مهم است که مدلی انتخاب کنید که مناسب سن و متناسب با فرم صورت و اندام شما باشد.


7-موهای سالم
برای شستن موهای تان فقط از شامپو و آن هم از نوع مناسب موهای تان استفاده کنید.اکثر خانم ها هر روز شامپو می زنند و سپس از نرم کننده استفاده می کنند.اما این فقط باعث می شود که موهایتان چرب و روغنی به نظر برسد. همچنین نرم کننده را از میانه مو تا انتهای آن باید بکار ببرید و به ریشه و کف آن نزنید



:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
 
 
مغز مرد در طول زندگی‌اش تغییر وتحول پیدا می‌کند. این‌ها یافته‌های تازه در این زمینه است. 
 
مردان احساساتی‌ترند
گرچه تصور عمومی این است که زنان احساسی‌ترند، اما پژوهش‌ها نشان داده است که نوزادان پسر نسبت نوزادان دختر واکنش‌های عاطفی بیشتری از خود نشان می‌دهند. یک بررسی در سال 2008 نشان داد که مردان در بزرگسالی نیز اندکی واکنش‌های عاطفی را با شدت بیشتری بروز می‌دهند- البته تنها پیش از آنکه از عواطف‌شان در موردی آگاه شوند.

مردان در برابر تنهایی حساس‌ترند
گرچه تنهایی می‌تواند برای سلامت و مغز هر کسی زیانبار باشد، اما مردان سالمند به خصوص نسبت به آن آسیب‌پذیرترند. مردان نسبت به زنان کمتر برای برقرار ارتباط تلاش می‌کنند،‌ در نتیجه تنهایی‌شان تشدید می‌شود و این تنهایی اثر آسیب‌رسانش را بر مدارهای اجتماعی مغزشان باقی می‌گذارد.

مردان بر حل مسائل متمرکزند
با اینکه بسیاری از بررسی‌ها نشان می‌دهند که زنان نسبت به مردان احساس همدلی بیشتری از خود بروز می‌دهند. اما ممکن است قضیه به این سادگی نباشد؛ ممکن است سیستم همدلی مغز مردان هنگامی که شخصی تحت استرس قرار دارد یا مشکلی را ابراز می‌کند، به سرعت بروز نکند، اما بخشی از مغز که مسئول "حل مسائل" است،‌به سرعت غلبه می‌کند و باعث کمک رساندن مردان به دیگران می‌شود.

مردان از قلمروشان دفاع می‌کنند
بخش از غریزه مردانه دفاع از قلمرو‌اش است. گرچه در مورد انسان‌ها باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود، اما در پستانداران مذکر، بخشی از مغز که مسئول "دفاع از قلمرو" است، بزرگتر از بخش مشابه در پستانداران مونث است. با اینکه زنان نیز دارای حس مالکیت هستند، اما مردان با احتمال بیشتری ممکن است هنگامی که زندگی عشقی یا قلمرو‌شان در معرض تهدید قرار می‌گیرد، دست به پرخاشگری می‌زنند.

مردان از سلسله مراتب فرماندهی استقبال می‌کنند
مردان هنگامی سلسله مراتب قدرت حالت ناپایداری دارد، احساس اضطراب می‌کنند. اما وجود سلسله مراتب فرماندهی مستقر مانند نیروهای نظامی یا محیط‌های کاری، تستوسترون آنها را کاهش می‌دهد و پرخاشگری‌شان را مهار می‌کند.

مغز مردان واقعا در طول زمان بالغ می‌شود
اشتغال خاطر با سلسله مراتب قدرت که از سنین بسیار پایین حدود 6 سالگی آغاز می‌شود، برانگیزاننده رقابت میان مردان است و اینکه همیشه به هم در این باره متلک بگویند؛ البته اینکه پرخاشگری به شکل کلامی بروز پیدا کند بسیار بهتر از این است واقعا نمود عملی بیرونی پیدا کند. بررسی‌های روانشناختی نشان داده‌اند که با افزایش سن مردان، علاقه آنها به برتری طلبی کاهش می‌یابد، و در عوض توجه بیشتری به رابطه‌های‌شان و بهبود بخشیدن به اجتماع‌ پیدا می‌کنند.

مغز مردان برای پدر شدن آمادگی پیدا می‌کند
مغز مردان چندین ماه پیش از این که پدر بشوند، برای همکاری با همسرشان آمادگی پیدا می‌کند. یک بررسی در سال 2000 نشان داد که پدران آینده تغییراتی هورمونی را از سر می‌گذرانند، هورمون پرولاکتین‌شان بالا می‌رود و هورمون تستوسترون‌شان کاهش پیدا می‌کند، و به این ترتیب احتمالا رفتار پدرانه در آنها تقویت می‌شود.

شکل بازی مردها با بچه‌ها‌یشان فرق می‌کند
شیوه بازی پدرها با بچه‌ها خاص خودشان است، شیوه آنها در انجام بازی‌های مبارزه‌جویانه، دارای خودانگیختگی بیشتر و برانگیزاننده بچه - ممکن است به یادگیری بهتر کودکان کمک کند، به آنها اعتماد به نفس بیشتری دهد و آنها را برای دنیای واقعی هم آماده کنند.

مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند
زنان می‌خواهند استقرار پیدا کنند، و مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند. یک بررسی در سال 2007 نشان می‌دهد که خطاهای مردان با احتمال بیشتری پیش از 30 سالگی رخ می‌دهد. پس از این سن، مردان به طور عمده بر تامین خانواده‌شان متمرکز می‌شوند.؟



:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پوست‌ کندن‌ پیاز کار بسیار دشواری‌ است‌به‌طوری‌ که‌ اغلب‌ از آن‌ فرار می‌کنند و حاضر به‌پوست‌ کندن‌ پیاز پوست‌ کندن‌ نیستند زیرا بوی‌پیاز چشمها را می‌سوزاند و اشک‌ها به‌ سرعت‌جاری‌ می‌شوند به‌ چند روش‌ ساده‌ برای‌توجه‌کنید.

 
-1 قسمت‌ ریشه‌ پیاز را نگیرید و از سر پیاز آن‌را ریز کنید.
-۲ پیاز را در یخچال‌ قرار دهید و پس‌ از چندساعت‌ آن‌ را ریز کنید.
-۳ به‌ هنگام‌ خردکردن‌ پیاز، دهان‌ خود راببندید.
-۴ پیاز را هنگام‌ پوست‌ کندن‌ زیر شیر آب‌سرد بگیرید.
-۵ پیازهای‌ خیلی‌ تند را یک‌ ساعت‌ در آب‌سرد خیس‌ کنید، پیاز شیرین‌ می‌شود.
-۶ از مصرف‌ پیاز بریده‌ شده‌ خودداری‌ کنید،زیرا جاذب‌ میکروب‌ است‌ مگر اینکه‌ روی‌ نیمه‌باقی‌مانده‌ کمی‌ کره‌ یا روغن‌ بمالید که‌ هم‌ مدت‌بیشتری‌ تازه‌ می‌ماند و هم‌ میکروب‌ موجود در هوارا به‌ خود جذب‌ نخواهد کرد. پس‌ با این‌ روش‌ها،دیگر موقع‌ پوست‌ کندن‌ پیاز احساس‌ سوزش‌ درچشم‌هایتان‌ نمی‌کنید.



:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

اولین گام پذیرش مشكل و مراجعه به روانپزشك است . بنابراین :

۱- از ابتلا به افسردگی نهراسید چرا كه یك بیماری قابل درمان است .

۲- خود یا دیگران را سرزنش نكنید و از این كه عملكرد شغلی یا خانوادگی تان دچار اختلال شده احساس شرمندگی نكنید .

۳- امیدوار باشید و بدانید كه افسردگی درمان های متعددی دارد .

۴- حتما از روانپزشك كمك بخواهید چرا كه برای شما سیر و آینده بیماری را توضیح خواهد داد و نگرانی های شما را برطرف خواهد نمود .

اما اگر یكی از اطرافیان شما دچار افسردگی شد ، برای او توضیح دهید كه افسردگی یك بیماری است و كسی در بروز آن مقصر نیست و همچنین افسردگی بعلت ضعف اراده شخصی و تنبلی ایجاد نمی شود .

- بیمارتان را سرزنش نكنید چرا كه او در بروز بیماری مقصر نیست و هیچ كس دلش نمی خواهد كه افسرده و غمگین باشد و از بابت این احساسش زجر بكشد .

- سعی كنید وقت بیشتری را به بیمارتان اختصاص دهید و بدون پیش داوری و قضاوت به حرف هایش گوش كنید .

- از او انتقاد نكنید چرا كه اعتماد به نفس شكننده او آسیب بیشتری می بیند و افسرده تر می شود .

- به بیمار در انجام مسئولیت هایش كمك كنید .

- در عین حمایت از بیمارتان از مراقبت و توجه افراطی نسبت به او خودداری كنید .

- سعی كنید به بیمارتان پند و اندرز ندهید چرا كه او حوصله شنیدن نصیحت را ندارد .

- با روانپزشك بیمارتان در تماس باشید و از او بخواهید راجع به وضعیت بیمار با شما صحبت كند .

- از مجبور كردن بیمار به فعالیت هایی كه مایل به انجام آنها نیست خودداری كنید . بسیاری از خانواده ها می پرسند « آیا سفر برای بیمار ما خوب است ؟ »

پاسخ به این سوال به نوع افسردگی بستگی دارد . در افسردگی های خفیف كه عوامل محیطی در بروز آنها نقش مهمی دارند ، ممكن است یك سفر كوتاه مدت و تغییر شرایط زندگی بسیار مفید باشد اما در افسردگی های شدید كه بیمار احساس لذت خود را از دست داده است این مسافرت ها می تواند باعث آزار وی گردد .

- سعی كنید برای بیمار افسرده تان برنامه منظمی را در طی روز برقرار كنید به ویژه اگر بیمار شما كودك یا نوجوان باشد .

- به تغییرات تدریجی در سیر بهبودی بیمار خود توجه كنید و آنها را به او خاطر نشان كنید .این یادآوری ها بیمار را نسبت به درمان علاقمند و امیدوار می سازد .

- از درمان انتظار معجزه نداشته باشید ، بهبود افسردگی تدریجی است .

- بدون نظر روانپزشك معالجتان داروی خود را قطع نكنید یا دوز آن را تغییر ندهید



:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

جوراب ساق بلند چیست و چگونه آن را بپوشیم؟
جوراب ساق بلند یک پوشش تنگ معمولا کشباف است که زنانی که ساق ها و ران های خود را می پوشانند می پوشند. و می تواند تا زانو (سه ربع) یا ران پا باشد. برای یک غیر حرفه ای جوراب ساق بلند شبیه یک جوراب است فقط بلندتر و ساخته شده در جنس بهتر.

معمولا جوراب ساق بلند توسط نواری لاستیکی که در بالای آن قرار می گیرد در محل خود ثابت می ماند. نوار بالایی جوراب ساق بلند معمولا از سیلیکون کشسان خیلی نازک است که مانع به پایین لغزیدن جوراب سه ربع یا بلند می شود. نوار بالایی می تواند ساده یا دارای طرحی مشبک باشد که خیلی زنانه به نظر بیاید. در زمان انتخاب جوراب های دارای نگهدارنده، آن ها را امتحان کنید و ببینید زیاد برای شما تنگ نباشد. در حقیقت اگر تنگی آنها ناراحت کننده است، یک خط قرمز بر روی پاهای شما خواهد انداخت.

جوراب های ساق بلند همچنین می توانند توسط بند جوراب در محل خود نگهداشته شوند. بند جوراب یک بند کشسان از پارچه است (معمولا قیطان) که در دور کمر قرار می گیرد و گیرها یا بندهایی که قسمت بالایی جوراب را در محل خود نگه می دارد.

هر دو روش نگهداری جوراب معمول است.
جوراب ساق بلند بعنوان پوشش بیرون از خانه

در مهمانی ها جوراب ساق بلند همیشه با دامن یا پیراهن پوشیده می شود. جوراب ساق بلند برای پوشاندن نقص ها و علامات ناخوشایند روی پاهای شما مناسب هستند. آن ها پاهای شما را صاف، نرم و صیقلی می کنند و برای مدل هایی از لباس که پاهای شما را به نمایش می گذارد به شما احساس اطمینان بیشتر می دهد. ولی برای احتیاط مطمئن شوید که بلندی دامن یا پیراهن آنقدر هست که معلوم نباشد که جوراب ساق بلند چطور در محل خود نگه داشته شده است. نمایش غیر عمدی بند جوراب یا نوار نگهدارنده جوراب برابر یک اشتباه و اجتناب پذیر است
جوراب ساق بلند بعنوان زیر پوش زنانه

بعنوان لباس زیر هرچند جوراب ساق بلند معمولا به تنهایی پوشیده می شوند، هنگام پوشیدن با سایر لباس های زیر مثل سوتین یا ست های ۲ تکه، جوراب ساق بلند توانسته برای هر مردی هوس انگیز باشد.
کاربرد پزشکی جوراب نازک بلند

همچنین می توان از جوراب بلند برای کمک به وضیت طبی پا استفاده کرد که امروزه بسیار مورد علاقه زنان و دختران است. جوراب های ساق بلند ساپورت به کنترل مشکلاتی نظیر واریس کمک می کند و مانع ایجاد آن برای افرادی که زیاد می ایستند و پیشگیری برای سایر افراد می شود.



:: بازدید از این مطلب : 26642
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند راهی که هم برای تقویت حافظه بسیار مفید بوده و هم لذت بخش می‌باشند.
۱-تا می‌توانید پازل و جدول حل کنید. پیشنهاد من جدول سودوکو می‌باشد
۲-اگر راست دست هستید از دست چپ خود بیشتر استفاده کنید. مثلا هنگام مسواک زدن، استفاده از چاقو و یا کار با ماوس کامپیوتر از دست چپ خود کمک بگیرید. 
۳-حواس شش گانه‌ی خود را تقویت کنید. هر از گاهی حین خوردن و یا بوئیدن میوه‌ یا غذایی چشمان خود را ببندید. هنگام گوش دادن به اخبار صدای آن را تا می‌توانید  کم کنید.
۴-همیشه بین موضوع‌های کاملا متفاوت یک ویژگی مشترک پیدا کنید یا آنها را به گونه‌ای به هم ربط دهید
۵-برای یک شی استفاده‌های نامتعارف پیدا کنید! آیا می‌توانید برای یک ناخن ۱۰۰ استفاده‌ی متفاوت نام ببرید؟
۶-خلاقیت را بیاموزید.کارها و بازی‌های خلاقانه زیاد انجام دهید. انجام بازی‌های جمعی مانند پانتومیم حتما پیشنهاد می‌شود.
۷-عمیق نفس بکشید! یادگیری طریقه‌ی درست نفس کشیدن خیلی مهم است زیرا با تنفس نامناسب اکسیژن کافی به مغز نخواهد رسید.
۸-هیچ وقت تا حد اشباع غذا نخورید! سعی کنید خود را همیشه مقداری گرسنه نگه دارید.
۹-وزش کنید! وزرش کردن از عوامل مهم تقویت حافظه می‌باشد.
۱۰-در اینترنت زیاد جستجو کنید! حتی اگر موضوع خاصی در ذهن ندارید بازهم زمانی از روز را به جستجو در اینترنت بپردازید. همین کار ذهن شما را فعال نگه می‌دارد.
۱۱-زیاد بخندید! خندیدن نه تنها روحیه‌ی شما را تقویت می‌کند بلکه باعث افزایش توان جسمی و ذهنی شما خواهد شد.
۱۲-شعبده‌بازی بیاموزید!  آیا می‌توانید با سه یا چهار عدد توپ کوچک شعبده‌بازی کنید؟
۱۳-انواع هنرها از جمله موسیقی و نقاشی را بیاموزید. یادگیری هنرها باعث تقویت هر دو نیم کره‌ی مغز می‌شود.
۱۴-لباس‌های نخی  بپوشید! تا می‌توانید پاهای خود را آزاد نگه دارید. در خانه جوراب نپوشید و کفش‌هایی که منافذ دارند انتخاب کنید.
۱۵-زیاد شوخی کنید! سعی کنید در مکالمه‌های روزمره از جوک‌های ابتکاری و فی‌البداهه زیاد استفاده کنید.
۱۶-تمام ایده‌های خود را ثبت کنید. دفترچه‌ای تهیه کرده و همیشه همراه خود داشته باشید تا هر زمان ایده‌ای به ذهنتان رسید در آن یادداشت کنید. ممکن است ایده‌ای که به ذهنتان رسیده بچگانه به نظر برسد ولی ممکن است در زمان آینده کارساز باشد. در صورت تمایل می‌توانید ایده‌های خود را در موبایل یا کامپیوترتان هم ذخیره کنید.
۱۷-غذای رستوران‌های مختلف را امتحان کنید! با این کار حس لامسه‌ و بویایی خود را تقویت می‌کنید.
۱۸-خاطرات روزانه‌ی خود را بنویسید. سعی کنید زیاد بنویسید. حتی می‌توانید داستانی از زندگی خود تهیه کنید.
۱۹-یک زبان خارجی یاد بگیرید! حتما لازم نیست زبانی را یاد بگیرید که پر کاربرد باشد. زبانی را یاد بگیرید که از شنیدن نوای آن لذت می‌برید. آیا به ایتالیایی و یا سواحیلی و یا حتی چینی علاقه دارید؟ زمان را ازدست نداده و زودتر شروع به یادگیری کنید. لازم نیست زیاد پول خرج کرده و کلاس بروید از طریق اینترنت هم می‌توانید منابع بسیار عالی و رایگان نیز بیابید.
۲۰-مدیتیشن بیاموزید! مدیتیشن در کل یعنی خالی کردن ذهن و ایجاد آرامش در ذهن و بدن.
۲۱-عملیات ساده‌ی ریاضی را ذهنی انجام دهید! لطفا ماشین‌حساب را کنار گذاشته و از ذهنتان استفاده کنید.
۲۲-با طبیعت بیشتر در ارتباط باشید. کوه بروید و در جنگل یا پارک بی‌هدف قدم بزنید. ذهن خود را باز گذاشته و آرامش را تجربه کنید.
۲۳-دوستان متنوعی داشته باشید! فقط با افرادی که با تمام عقاید شما موافقند دوست نباشید، با هر فرد در هر سنی و با هر تفکری ارتباط دوستانه داشته باشید.
۲۴-دایره‌ی لغات خود را افزایش دهید. –> 10 راه تضمینی افزایش دایره لغات شما
۲۵-سعی کنید یک متن را هم از چپ به راست هم از راست به چپ و هم از بالا به پایین بخوانید.
۲۶-تلویزیون را خاموش کنید!  آیا می توانید یک ماه بدون تلویزیون زندگی کنید؟ اگر اراده‌ی این کار را دارید

فوراً دست به کار شده و تلویزیون را به انباری انتقال دهید! تأثیری که این کار بر روی زندگی شما خواهد داشت توصیف نشدنی است! من سه سال و نیم بدون این جعبه سپری کردم و وقتی یاد دورانی که تلویزیون منبع اصلی سرگرمی‌ام بود می‌افتم وحشت زده می‌شوم!



:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

mother-baby.jpg

زمانی که من بچه بودم،مادرم علاقه داشت گهگاهی غذای ساده صبحانه را برای شب هم آماده کند. یک شب را خوب یادم مانده که مادرم پس از گذراندن یک روز سخت و طولانی در سر کار، شام ساده ای مانند صبحانه تهیه کرده بود. آن شب پس از زمان زیادی، مادرم بشقاب شام را با تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت های بسیار سوخته، جلوی پدرم گذاشت. یادم می آید منتظر شدم ببینم آیا او هم متوجه سوختگی بیسکویتها شده است!

در آن وقت، همه ی کاری که پدرم انجام داد این بود که دستش را به طرف بیسکویت دراز کرد، لبخندی به مادرم زد و از من پرسید که روزم در مدرسه چطور بود. خاطرم نیست که آن شب چه جوابی به پدرم  دادم، اما کاملاً یادم هست که او را تماشا میکردم که داشت کره و ژله روی آن بیسکویتهای سوخته می مالید و لقمه لقمه آنها را می خورد.
یادم هست آن شب وقتی از سر میز غذا بلند شدم،شنیدم مادرم بابت سوختگی بیسکویت ها از پدرم عذرخواهی می کردو هرگز جواب پدرم را فراموش نخواهم کرد که گفت: اوه عزیزم، من عاشق بیسکویتهای خیلی برشته هستم.

همان شب، کمی بعد که رفتم بابام را برای شب بخیر ببوسم، از او پرسیدم که آیا واقعاً دوست داشت که بیسکویتهاش سوخته باشد؟
او مرا در آغوش کشید وگفت:مامان تو امروز روز سختی را درسرکار گذرانده و خیلی خسته است. به علاوه، بیسکویت کمی سوخته هرگز کسی را نمی کشد!
زندگی مملو از چیزهای ناقص... و انسان هایی است که پر از کم و کاستی هستند .

خود من در بعضی موارد، بهترین نیستم، مثلاً مانند خیلی از مردم، روزهای تولد و سالگردها را فراموش میکنم.
اما در طول این سالها فهمیده ام که یکی از مهمترین راه حل ها برای ایجاد روابط سالم، مداوم و پایدار:

درک و پذیرش عیب های همدیگر و شاد بودن از داشتن تفاوت با دیگران است و امروز دعای من برای تو این است که یاد بگیری که قسمت های خوب، بد، و ناخوشایند زندگی خود را بپذیری و با انسان ها رابطه ای داشته باشی که در آن، بیسکویت سوخته موجب قهر و دلخوری نخواهد شد.
این موضوع را می توان به هر رابطه ای تعمیمداد. در واقع، تفاهم، اساس هر روابطی است،هر رابطه ای با همسر یا والدین، فرزند یا برادر،خواهر یا دوستی!
کلید دستیابی به شادی خود را در جیب کسی دیگر نگذارید  آن را پیش خودتان نگهدارید.
بنابراین، لطفاً یک بیسکویت به من بدهید، و آری، حتا از نوع سوخته که حتماً خیلی خوب خواهد بود.!.!.!.! این داستان را می توانید برای کسانی بفرستید که برایتان ارزشمندند

کاش همه می دانستند زندگی شادی نیست 

 شاد کردن است

زندگی قهقهه نیست

لبخند است



:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

0.668606001328430092_taknaz_ir

گرفتگی پا زمانی ایجاد می شود که عضلات آن به شدت منقبض می شود بطوریکه از شدت انقباض درد شدیدی تجربه می شود. این اتفاق معمولا در عضلات ساق زیر زانو اتفاق می افتد، با این حال عضلات کف پا نیز ممکن است بطور ناگهانی دچار انقباض و درد شود. این انقباض و درد از چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه می یابد و عضله ممکن است تا ۲۴ ساعت پس از گرفتگی حساس بماند.

گرفتگی عضلانی معمولا زمانیکه شما در حال استراحت هستید رخ می دهد مانند خصوصا شب هنگام خواب بطوریکه ممکن است شما را از خواب بیدار کند.

 

 

چه کسانی دچار گرفتگی عضلات پا می شوند؟

بسیاری از افراد تاکنون گرفتگی عضلانی را تجربه کرده اند. با این حال در برخی افراد این اتفاق مرتب تکرار می شود و معمولا در افراد مسن دیده می شود. تقریبا ۱ نفر از هر ۳ نفر فرد بالای ۶۰ سال دچار گرفتگی ناگهانی عضلات پا می شود و حدود ۴ نفر از هر ۱۰ نفر بیش از سه بار در هفته حمله گرفتگی عضلانی را تجربه می کند. حتی ممکن است این حالت هر روز نیز تجربه گردد.

 

 

علل گرفتگی ناگهانی عضلات پا:

در اغلب موارد علت گرفتگی نامشخص است. فرضیه ای وجود دارد که زمانیکه عضله در حالتی قرار می گیرد که کوتاه می شود مانند زمانیکه دراز کشیده ایم و زانو ها خم است و کف پا روی تخت است، کوچکترین حرکتی که باعث انقباض این عضله کوتاه شده گردد، می تواند تبدیل به انقباض ممتد عضلانی و یا همان گرفتگی شود. این فرضیه علت اینکه چرا این اتفاق بیشتر هنگام خواب می افتد و یا چرا ورزش های کششی عضله از بروز آن جلوگیری می کند، را توجیه می کند.

البته در برخی از افراد، گرفتگی ناگهانی عضلات پا می تواند ثانویه به یک اختلال زمینه ای باشد. به عنوان مثال عارضه جانبی برخی دارو ها، مثل داروهای مدر (زیاد کننده ادرار)، نیفدپین، سایمتدین، سالبوتامول، استاتین، تربوتالین، لیتیوم، کلوفیبرایت، پنی سیلامین و نیکوتینیک اسید، گرفتگی ناگهانی عضلات پا می باشد. از طرف دیگر ورزش بیش از حد، کم آبی بدن، بهم خوردن تعادل سدیم و پتاسیم خون، افراد دیالیزی، حاملگی، کم کاری درمان نشده غده تیروئید، بیماری های عروق محیطی، مصرف زیاد الکل، سیروز کبدی، سارکوئیدوز و مسمومیت با سرب نیز ممکن است منجر به گرفتگی ناگهانی عضلات پا گردد. البته به خاطر داشته باشید که گرفتگی عضلانی ناشی از علل ذکر شده تنها یافته بیمار نمی باشند. لذا چنانچه دچار حملات گرفتگی عضلانی می شوید ولی حال عمومی شما مناسب و خوب است، جز دسته اول یعنی “گرفتگی عضلانی با علت نامشخص” می باشید.

 

 

درمان گرفتگی های ناگهانی عضلات پا؟

ماساژ دادن و کشش عضله مبتلا به رفع گرفتگی آن کمک خواهد کرد. اغلب گرفتگی ها به راحتی برطرف می شوند. مسکن ها در این خصوص بکار نمی آیند چراکه بوجود آمدن و رفع آن آنقدر سریع است که فرصتی برای صرف مسکن نخواهد بود. با این حال در مواردی که پس از گرفتگی عضله حساس می شود می توان از استامینوفن استفاده کرد.

 

 

چگونه می توان جلوی گرفتگی ناگهانی عضله پا را گرفت؟

اگر گرفتگی ها خیلی به ندرت و هر از چند گاهی پیش می آید، نیاز به هیچ اقدامی در این راستا نمی باشد. ولی چنانچه مرتبا دچار حملات گرفتگی عضلانی می شوید، به نکات زیر توجه کنید.

علل ثانویه ای که می تواند منجر به بروز این حالت شود، از جمله داروهای خود را بررسی کنید. می توانید به پزشک برای معاینه کامل و رد علل ثانویه و یا احتمال جایگزین کردن داروی مشابه با دارویی که عامل حملات گرفتگی عضلانی است، مراجعه کنید.

ورزش های کششی انجام دهید: انجام مداوم ورزش های کششی در اغلب افراد توانسته از تعداد حملات و یا شدت گرفتگی عضله بکاهد. ورزش های کششی عضله را به مدت ۵ دقیقه و سه بار در شبانه روز انجام دهید. آخرین تمرین کششی را پیش از رفتن به رختخواب انجام ندهید. به منظور انجام حرکات کششی، مطابق شکل ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر از دیوار فاصله بگیرید. در حالیکه کف پاها کاملا روی زمین قرار دارد، خود را به سمت جلو و روی دیوار تکیه دهید. در این حال بایستی احساس کشش در عضلات پشت ساق پا داشته باشید. این حالت را تا حدی که می توانید تحمل کنید نگه دارید. می توانید به تدریج و با تمرین آن را به ۵ دقیقه برسانید. توجه کنید که این حرکت را ۳ بار در شبانه روز انجام دهید. این تمرین را به مدت ۴ هفته ادامه دهید. برخی افراد با بهبود حملات گرفتگی عضلانی، انجام این تمرین را رها می کنند. این افراد حتی پس از ترک تمرینات اعتقاد دارند که تعداد دفعات و شدت حملات گرفتگی عضلانی، نسبت به گذشته بطور چشمگیری کاهش یافته است.

 

وضعیت پاها هنگاهی که در رختخواب استراحت می کنید:

چنانچه عادت دارید به پشت بخوابید، بالشتی زیر پاهای خود قرار دهید.

چنانچه عادت دارید به شکم بخوابید می توانید پاها را از لبه تخت آویزان کنید. البته ابتدا روی زمین پتو پهن کنید تا برخورد انگشتان پا به زمین در خواب شما اختلال ایجاد نکند.

مصرف داروی کینین، قبل از مصرف عوارض آن را بدانید

برخی از افراد به منظور کاهش شدت و دفعات حملات انقباض عضلانی، شب قبل از خواب یک قرص کینین استفاده می کنند. البته مصرف کینین در زنان باردار ، افرادی که آنمی همولیتیک، نوریت اپتیک و یا فاویسم دارند، ممنوع می باشد.

احتمال عوارض جانبی کینین در دوز یک بار در شبانه روز کم می باشد هرچند که در برخی افراد عوارض جدی از  ایجاد می کند و حتی می تواند کشنده باشد. بهتر است راهنمای عوارض کینین در جعبه دارو را به دقت مطالعه کنید. حداقل زمان مصرف دارو ۴ تا ۶ هفته و حداکثر ۳ ماه می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 806
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه برای بارداری آماده شویم؟
این توصیه ها نه تنها برای درد خانم هایی که بدنبال جایگزین مناسب برای VF, GIFT,ICSIو ... می گردند ، مناسب است بلکه می تواند برای هر خانمی به کار رود که می خواهد باردار شود ...


 

 

 شیوه زندگی و رژیم غذایی
  برای بسیاری از زوج ها یی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند، اغلب بیشترین  امید وقتی پیش می آید که از روشهای پیش رفته و گران قیمت که گاهی مجبور به مصرف داروهای ناخوشایند می شوند، استفاده کنند . اینک یک روش سالم تر طبیعی و تقریبا روشی آزاد برای بهبود باروری وجود دارد، استفاده از 10 تغییر ساده در رژیم غذایی و روش زندگی برای بهبود تخمک گذاری و باروری ، پیشنهاد می شود که با آغاز بارداری  سالم ،برای قلب استخوان ها و سایر اندام های بدن در دوران آبستنی و پس از آن سودمند است .  این «رژیم خوراکی های وابسته با باروری»  بر پایه اطلاعات استوار علمی تهیه شده است که از یک بررسی 8 ساله روی بیش از 18000 خانم انجام شده است .

این 
مطالعه بخشی از نقطه عطف مطالعات سلامت بوده است. این برنامه را می توان تنها و نیز همراه بار روش های کمکی بارداری به کار برد . دکتر« جرج چاوارو» یک بومی بوگوتای کلمبیا نقش اساسی در مطالعات و بررسی های در حال انجام مربوط به فرآورده ها و مواد در پژوهش های سلامتی ایفا کردند .

دکتر« والتر ویله» رییس بخش (دپارتمان) تغذیه دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، یکی از برجسته ترین و متنفذ ترین پژوهش گران تغذیه در سراسر دنیا هستند . کتابش به نام « بخور، بنوش و سلامت بمان »به عنوان راهنمای دانشگاه هاروارد برای خوردن سالم استفاده می شود .کتابی ساده و خلاصه ای از 
آن چه افراد در باره رژیم غذایی سالم باید بدانند .

دکتر چاوارو و دکتر«ویله» به همراه نویسنده برجسته علوم پزشکی دکتر« اسکریت» کوهی از اطلاعات پزشکی را بررسی و برای دستیابی به اطلاعات تغذیه ای و ورزشی در دوران آبستنی پرداختند.این نتایج به خانم های باردار این امکان را می دهد هم زمان با نگهداری و حمل یک 
زندگی دیگر در درون خود در سال های بعدی میان سالی و پیری خود را سلامت نگه دارد .

مادران آینده ! 
بادقت این پیشنهاد ها را مطالعه فرمایید.  خودداری از مصرف چربی: خودداری از مصرف چربی های سفت کننده عروق (شریان ها) که فرد را در معرض ناباروری قرار می دهند و در ضمن به قلب و رگ های خونی   آسیب  می رسانند .به جای آن از چربی های غیراشباع استفاده کنید .روغن های گیاهی اشباع نشده   این چربی ها را بیشتر به کار ببرید چربی های تک ظرفیتی غیر اشباع به بدن برای 
 بهبود حساسیت به انسولین و فروکش کردن التهابات، کمک می کنند که فرآیندهایی سودمند برای باروری هستند .

روغن های گیاهی بیشتر ، مغزها ، دانه ها و ماهی های آب های سرد مانند ماهی سالمون (آزاد) و ساردین بیشتر میل کنید . مصرف روغن اشباع شده (جامد) را قطع کنید .   جایگزینی پروتئین های گیاهی   جایگزینی روزانه یک وعده از گوشت ها (پروتئین های حیوانی ) ی مصرفی با پروتئین های گیاهی مانند نخود سبز ، لوبیا دانه سویا  یا  توفو (خمیر سویا) و یا مغزها توان 
 باروری را افزایش می دهد .

هیدرات کربن هایی آهسته جذب را  که غنی از فیبرها باشند ، انتخاب نمایید مانند غلات کامل ، سبزی ها ، میوه های کامل و لوبیا ها .  انتخاب این ها به جای هیدرات های کربنی که سریع جذب می شوند، می تواند از طریق کنترل و نگهداری سطح قند خون و انسولین خون به باروری کمک کند .    به کاربردن  شیر کامل    از شیر کامل استفاده کنید. ظاهرا گرفتن سرشیر و چربی شیر سبب کاهش  باروری می شود. اگر شیر می نوشید ، در هنگام اقدام به بارداری ( هنگامی که قصد باردار شدن دارید) شیر کامل بنوشید و یا هر روز یک ظرف کوچک بستنی و یا ماست چرب میل نمایید .(البته اگر مشکل سلامتی دیگری ندارید!)      

    مصرف مولتی ویتامین یا مکمل
 از تقریبا سه ماه پیش از بارداری توصیه می کنیم اسید فولیک(روزانه 400 میکروگرم) مصرف کنید. به ویژه با توجه به عدم مصرف آهن و اسید فولیک به صورت منظم توسط خانم های ایرانی روی این مساله تاکید می نمایم . هر خانمی از زمان نخستین عادت ماهانه اش (منارک) باید در روزهای خون ریزی اش ، اسید فولیک و آهن مصرف کند. 

ضمن این که از سه ماه پیش از بارداری نیز مصرف آن اهمیت بسزایی دارد .دریافت آهن فراوان از گیاهان دریافت کردن آهن اضافی از گیاهان شامل دانه های کامل غلات ، لوبیا ها ، اسفناج ، کدوتنبل ،گوجه فرنگی و چغندر به نظر می رسد توان باروری را افزایش دهند.    

  نوشیدن نوشیدنی های سالم   بهترین نوشیدنی که بدن را سیراب نگه می دارد ، همان آب است .قهوه و چای تنها   در حد متوسط قابل قبول هستند. به نظر می رسد سودای سیب افزایش ناباروری 
 می شود . 

به سوی وزن محدوده باروری   وزن بسیار زیاد و یا کم می تواند در سیکل های عادت تداخل ایجاد نماید و بهم ریختگی یا توقف آن را سبب گردد. بهترین میزان وزن برای باروری بهتر ، داشتن BMI نرمال و بویژه بین 20 تا 24 است. به سوی منطقه فعالیت بدنی برای باروری اگر فعالیت بدنی شما زیاد نباشد و شما دارای وزنی بیشتر از وزن مجاز در باروری باشید(گزینه بالا)، فعالیت بدنی روزانه می تواند به افزایش توان بارور شدن شما کمک نماید .

 اما از ورزش زیاد و خسته کردن خود دوری نمایید بویژه اگر زیاد لاغر باشید چون می تواند روی تخمک گذاری اثر بگذارد. 

نکته های کلیدی در رژیم باروری :
خودداری از خوردن چربی های اشباع شده  است که در بسیاری از خوراک های آماده و فست فود ها یافت می شوند. خوردن بیشتر پروتئین های گیاهی مانند لوبیا و مغز ها و کاستن پروتئین حیوانی است . نوشیدن روزانه یک لیوان شیر کامل(با سرشیر) و یا کاسه ای کوچک از بستنی و یا 
 ماست پرچرب .

زن و فعالیت بدنی مناسب ، خود را به منطقه باروری برسانید .    نکته هایی برای پدران آینده    شما باید یک توازن تغذیه ای را رعایت نمایید . گوناگونی مواد دریافتی و توجه به نکات زیر سودمند است.  خوردنی هایی دارای مقادیر فراوان ویتامین c و دیگر آنتی اکسیدان ها   این ها را در برنامه تان بگنجانید . این مغذی ها به پیش گیری از ناهنجاری های    اسپرم و حرکت اسپرم کمک می کنند . برای غیر سیگاری ها تقریبا  124 میلی     گرم در روز ویتامین سی مورد نیاز است. 

مقادیر کافی زینک (روی)   
چندین بررسی نشان داده است حتی نقائص کوتاه مدت روی می تواند حجم    اسپرم و سطوح تستوسترون را کاهش دهد . منابع غنی دریافت 11 میلی گرم   روی مورد نیاز در روز شامل صدف های خوراکی ( شش عدد صدف با اندازه متوسط    دارای 16 میلی گرم روی هستند)، لوبیای سیاه ( یک فنجان دارای 3.5 میلی گرم     روی است) و ....      دریافت اسید فولیک    دریافت فراوان اسید فولیک را فراموش نکنید . بررسی ها نشان داده است در    مردانی که سطح این ویتامین کلیدی از خانواده B پایین است ، همانند خانم ها
نیازمند کاهش میزان خطر ناهنجاری های لوله عصبی هستند .

در آن ها شمارش 
  اسپرم پایین می آید . شاید بتوان نیاز روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک را با   خوردن آب پرتقال و ... دریافت نمود ؛ اما خوردن مکمل اسید فولیک برای محکم     کاری ، بی ضرر است .   دریافتی کلسیم و ویتامین  D   دریافت آن ها را بالا ببرید . دریافت روزانه 1000 میلی گرم کلسیم و 10 میکروگرم ( 400IU ) احتمالا باروری را افزایش می دهد (به گفته پژوهش گران دانشگاه ویسکانسن در مادیسون) . منابع خوب کلسیم شامل شیر بدون سرشیر و ماست هستند و ویتامینD  در شیر و ماهی آزاد یا همان سالمون  یافت می شود .

   قطع مصرف الکل
اگر چه نوشیدن گه گاه آن بی خطر شمرده می شد،بررسی ها نشان داده است که نوشیدن روزانه شراب و آبجو  می تواند سطوح تستوسترون و شمارش تعداد اسپرم را کاهش دهد و هم چنین  تعداد اسپرم های غیر طبیعی را افزایش دهد . هم وطنان غیر مسلمان به این نکته توجه داشته باشند . 
 
تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ -  نرجس شیرآقایی کوتنایی  - کارشناس مامایی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت



:: بازدید از این مطلب : 649
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند پیشنهاد باور نکردنی برای کاهش چربی دور شکم
افراد چاق برای کاهش وزن و چربی دور شکم ضمن رعایت رژیم غذایی متعادل و صحیح زیر نظر متخصص و نیز داشتن فعالیت های روز مره پیشنهاد هایی داده می شود که به تازگی تحقیق و بررسی شده است...

 

مصرف تخم کتان و فرآورده های روغنی حاصل از آن یکی از پیشنهادهایی است که برای کاهش وزن و چربی دور شکم به افراد چاق داده می شود.

دکتر امیر حسین فقیهی، فوق تخصص گوارش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چاقی یکی از عوامل مهم و زمینه ساز بسیاری از بیمار های مختلف از جمله کبد چرب، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و بسیاری دیگر از امراض دیگر در بدن است.

فقیهی تصریح کرد: طبق تحقیق های انجام شده برای کاهش چربی دور شکم، مصرف غلات سبوس دار به این کار کمک می کند و نیز مصرف تخم کتان و فرآورده های روغنی حاصل از آن در کاهش چاقی تاثیر گذار است.

این فوق تخصص بیان کرد: مصرف توت فرنگی و از خانواده های آن و همچنین استفاده از میوه ها و سبزی های قرمز رنگ مثل گوجه فرنگی در کاهش چربی دور شکم کمک می کند.

فقیهی خاطر نشان کرد: افراد برای کاهش چربی دور شکم، روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنند که برای رسیدن به وزن متعادل تاثیر زیادی دارد.

 

وی توصیه کرد: افراد چاق باید این مسئله را جدی گرفته و ورزش های مناسب و منظمی را هم انجام دهند و یک رژیم غذایی درستی را رعایت کنند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
منبع :



:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چطور باجدیدترین سبک بی دردسر موهایتان را فر یا بابلیس کنید؟!+عکس
اگرمی خواهید موهایتان را تنها برای یک مهمانی به طور موقت و البته بدون آسیب رساندن مثل استفاده از مواد شیمیایی یا اتوی داغ فر یا بابلیس کنید بهتر است...
 
اگرمی خواهید موهایتان را تنها برای یک مهمانی به طور موقت و البته بدون آسیب رساندن مثل استفاده از مواد شیمیایی یا اتوی داغ فر یا بابلیس کنید بهتر است از وسایل پیرایشی بی ضررو سردی که در انواع مختلف در بازار یافت می شود استفاده کنید تابرای تغییر مدل وزیباتر کردن موها به آنها آسیبی هم نرسانید.
یکی از این وسایل بیگودیهای از جنس پلاستیک می باشد که شما می توانید به راحتی با آنها موهایتان را هم فرریز یا درشت وهم به شکل بابلیس بازدر بیاورید.
حال برای استفاده از این نوع بیگودیها به نکاتی که شما را در بهترو تمیز تر شدن کار کمک خواهد کرد توجه کنید:
 
1-موها خیلی خیس نباشد تنها کمی نم دار باشند و آب آنها گرفته شده باشد.
 
 
 
2-آنها را با برس خوب شانه کرده و کمی با باد ملایم سشوارصاف کنید.
 
 
 
3- برای براق شدن و گرفته شدن خورده موها قبل از استفاده از بیگودی کمی کرم مویا کریستال مو لابه لا و روی موها بزنید.
 
 
 
4- اگر موهایتان خیلی صاف است قبل از استفاده از بیگودی به آن لایه ی موی جداشده کمی فیکساتور یا تافت بزنید.( خیلی کم)
 
 
 
 
 
5-اگر فر ریز می خواهید لایه ها را نازک و از بیگودیهای ریزتر و اگر درشت تر و بابلیس شده از بیگودیهای درشت تر و لایه ها را ضخیم تر بردارید.
 



:: بازدید از این مطلب : 893
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا با ماساژ می توان پوستی شاداب داشت؟
ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش و لحظه‌ای، مفید است ....

یک متخصص پوست: ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش و لحظه‌ای، مفید است و تاثیری در جوان ماندن و شادابی پوست ندارد.


دكتر حسین طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: انقباض و انبساط عضلات صورت توسط خود شخص تا حدی عضلات صورت را تقویت می‌كند ولی تکرار بیش از حد آن موجب شكستگی عضلات صورت و چین و چروک عمیق عضلانی می‌شود.

وی در ادامه افزود: ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش لحظه‌ای مفید است و تاثیری در جوان ماندن و شادابی پوست ندارد و انجام آن در حد تفریحی منعی ندارد اما از نظر علمی ماساژ و انقباض و انبساط عضلات صورت صحیح نیست.

كرم‌های حاوی رتینوئید موجب جمع شدن منافذ باز پوست می‌شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه پوست‌های چرب دارای منافذ بازتری هستند گفت: شست وشوی مداوم پوست با آب سرد و صابون و استفاده از كرم‌های حاوی رتینوئید كه شب‌ها برای پوست استفاده می‌شود موجب جمع شدن منافذ باز پوست می‌شود.

وی افزود: گرمای مداوم، آفتاب و برخی از غذاها كه موجب افزایش تعریق می‌شوند منافذ پوست را بازتر می‌كنند.

این متخصص پوست یادآور شد: استفاده از ماسك‌های میوه تاثیر موقتی در جمع شدن منافذ پوستی دارند ولی استفاده از كرم‌های آرایشی استاندارد به علت داشتن مواد نگهدارنده مدت زمان بیشتری روی پوست می‌مانند و دارای تاثیر بیشتری هستند.

گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ منبع : salamatnews.com



:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()