نوشته شده توسط : nahal

10 مورد که به بدتر شدن جوش صورت می انجامند، کدامند؟

مواردی که منجر به بدتر شدن جوش های صورت می شود.

10 مورد که به بدتر شدن جوش صورت می انجامند، کدامند؟

1.ژنتیک مثبت: اگر این استعداد را داشته باشید حتما مبتلا خواهید شد، پس از والدینتان درباره این مساله سوال کنید. اگر خانمی میگوید حتی پس از بچهدارشدن هم جوش میزده و در میانسالی از دست آنها خلاص شده، دختر خانم هم باید این موضوع را بپذیرد و با صبر و حوصله درمانها ر ا ادامه دهد.

2.اهمال
کاری: بسیاری از جوانها تا وضعیت جوشهایشان بهتر میشود در مصرف داروها اهمالکاری میکنند. در حالی که ما میگوییم مصرف داروهای خوراکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل، باید به صورت دوز ادامهدار و نگهدارنده تداوم داشتهباشد. چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد، پوست آماده جوشزدن است.

3. کم
طاقتی: اثربخشی درمانهای دارویی زمانبر است و 6 ماه تا یک سال زمان میبرد تا نتیجهبخش بودنش را نشان دهد. نباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کند و سردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند.

4. استرس: مدام جلوی آینه ایستادن و حرص خوردن روند درمان را مختل می
کند. استرستان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید.

5. پوست چرب: بروز جوش
ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتر است. به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شستشوی صورت دقت کنند. استفاده از صابونها و محصولات مناسب به این افراد توصیه میشود.

6. مقایسه خود با دیگران: درمان خودتان را به دیگری توصیه نکنید چون این درمان
ها در افراد گوناگون یکسان نیستند. برخی داروها میتواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود و برای دیگری بیاثر باشد.

7. دستکاری: قابلیت
ها و ویژگیهای پوست افراد با هم متفاوت است به همین دلیل جای جوش روی پوست برخی افراد میماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهمترین علت ماندن جای جوش، دستکاری آن است.

8. تغذیه بد: کسی که جوش می
زند باید عادتهای خود را بشناسد مثلا اگر میبیند با خوردن شکلات یا فستفود جوش میزند این پرهیز غذایی را رعایت کند.

9. عادت
های غلط: اگر شما موقع اصلاح یا بند انداختن صورت فشار کمتری وارد کنید و مدت زمان کوتاهی پوست را تحریک کنید، میتوانید به خودتان کمک کنید. مواد آرایشی و بهداشتی چرب به زیادشدن جوشها منجر میشوند.

10. شغل: محیط کار شما می
تواند در تشدید آکنه موثر باشد. اگر شما در یک آشپزخانه گرم کار میکنید، بخار غذاها و بخارهای چربی که از داغ کردن روغن و... ایجاد میشود با جوشهای شما تماس پیدا میکند و باعث تشدید آن میشود. با تهویه مناسب و بازگذاشتن پنجرهبه خودتان کمک کنید. اگر آکنه شما شدید است و تحتدرمان هستید و دوست دارید نتیجه مناسبی بگیرید باید از قرار گرفتن در چنین محیطهایی تا حد امکان بپرهیزید تا آکنهتان تشدید نشود.

 

 (منبع : salamatiran.com)



:: بازدید از این مطلب : 908
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تخلیه حرفه‌ای جوش صورت در خانه

کاسندرا لانینگ، کارشناس زیبایی، معتقد است که منافذ مسدود مزمن به درمان حرفه‌ای نیاز دارند، اما اغلب جوش‌های سرسیاه و سرسفید را در خانه می‌توان از بین برد. روش‌های تخلیه درست جوش‌ها را از زبان او بخوانید.

تخلیه حرفه‌ای جوش صورت در خانه

به یک مهمانی دعوت شده‌اید و درست روز قبل از مهمانی یک جوش مزاحم روی صورتتان پیدا می‌شود. سعی می‌کنید هرطور که شده آن را تخلیه کنید. اما بعد از کمی تلاش متوجه می‌شوید که فقط اوضاع را خراب‌تر کرده‌اید و نه تنها جوش را از بین نبرده‌اید، بلکه آن ناحیه از صورتتان کاملا ملتهب و قرمز شده.  همه ما بارها این شرایط را تجربه کرده‌ایم. برای این که دیگر گرفتار چنین مشکلی نشوید توصیه‌های کاسندرا لانینگ، کارشناس زیبایی را بخوانید. 
کاسندرا لانینگ معتقد است که منافذ مسدود مزمن به درمان حرفه‌ای نیاز دارند، اما اغلب جوش‌های سرسیاه و سرسفید را در خانه می‌توان از بین برد. او می‌گوید: به اعتقاد من همه کسانی که این جوش‌های کوچک را دارند، باید بدانند که نیازی به تخلیه جوش‌ها در مراکز تخصصی نیست. وقتی که یک جوش سرسفید کوچک در کنار بینیتان در شبی که مهمانی دعوتید پیدا شود، هرطور شده باید آن را تخلیه کنید.

با دستکش این کار را انجام دهید
محیط استریل، پخش باکتری‌ها را متوقف می‌کند، در غیر این صورت خطر زیادی برای تخلیه جوش‌ها وجود دارد. مطمئن شوید که صورت و دست‌هایتان قبل از این که شروع به تخلیه می‌کنید تمیز باشند. به‌جای اینکه با دستان خالی شروع کنید، لانینگ پیشنهاد می‌کند از دستمال یا دستکش یکبار مصرف خانگی استفاده کنید تا مانع ورود باکتری‌هایی شوید که ممکن است در زیر ناخن‌ها پنهان شده باشند و در تماس با پوست آسیب دیده، قرار بگیرند.

پاکسازی و مرطوب‌سازی کنید
چه چیزی مهمتر از پاکیزه کردن پوست قبل از تخلیه است؟ تمیز کردن بعد از آن! لانینگ توصیه می‌کند که آن ناحیه را با شیر پاک‌کنی با عصاره‌ی فندق پاکسازی نمایید و سپس مرطوب‌ کننده‌ی ملایمی روی آن بمالید. آن را به شیوه‌ی بهداشتی تمیز کنید و محیط را پاکیزه نگه دارید.

از ابزار مرغوب استفاده کنید
اگر نحوه‌ی استفاده از چیزی را نمی‌دانید از آن استفاده نکنید. بسیاری از تخلیه‌کن‌ها و ابزارهای معیوب در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند. اگر ابزاری را انتخاب می‌کنید، از مرغوب بودن آن مطمئن شوید و در مورد شیوه‌ی استفاده از آن کمی تحقیق کنید تا از خطر خراشیدگی محتمل بر نواحی ملتهب پوست جلوگیری کنید. 

چرک‌های سمج و سرسخت را با بخار خارج کنید
با حفره‌های مزاحم سر و کار دارید؟ لانینگ می‌گوید که اگر تمیز کردن صورتتان کمی سخت است، بخار پارچه خیس را امتحان کنید. لیف را در آب داغ بزنید، سپس آن را روی صورتتان در نزدیکی ناحیه‌ای که قصد دارید ۵ دقیقه دیگر یا بیشتر روی آن عمل تخلیه جوش‌ها را انجام دهید. بمالید و سپس شروع کنید، خواهید دید که بیرون می‌آیند.

مشکل را از ریشه متوقف کنید
روش آسان برای اطمینان از تمیز ماندن منافذ، شستشوی روزانه با یک لیف خیس است. لامینگ توضیح می‌دهد که شستن صورت با دست به تمیز کردن منافذ پوست کمک نمی‌کند زیرا دست‌ها قادر به کشتن سلول‌های مرده‌ی پوست نیستند. هر کاری که شما انجام می‌دهید برای خارج کردن چرک از صورتتان است. اگر  از لیف حمام یا اسفنج استفاده ‌کنید، به صورت دستی، دستگاه گردش خونتان را تحریک می‌کنید و هر چیز اضافی که نیاز است از بین برود را از بین می‌برید. عمل ماساژ، چرک‌هایی را که در منافذ به‌ دام افتاده، خارج می‌کند، بنابراین استفاده روزانه از لیف و آب گرم به خارج کردن همه آن‌ها کمک می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 739
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 


روش‌های ساده برای خلاص شدن از شر آکنه پشت

آکنه می‌تواند از سال‌های نوجوانی آغاز شود، زمانی که سن و هورمون‌ها به بروز جوش‌های وحشتناک منجر می‌شود و یا ممکن است بدون تجربه چنین شرایطی در نوجوانی، به یک باره در بزرگسالی با آن مواجه شویم.

روش‌های ساده برای خلاص شدن از شر آکنه پشت

آکنه شرایط پوستی شایعی است که برای بسیاری از افراد دردناک و خجالت آور است. آکنه می‌تواند از سال‌های نوجوانی آغاز شود، زمانی که سن و هورمون‌ها به بروز جوش‌های وحشتناک منجر می‌شود و یا ممکن است بدون تجربه چنین شرایطی در نوجوانی، به یک باره در بزرگسالی با آن مواجه شویم.
۱.لایه برداری
اسکراب پشت با کیسه حمام به زدودن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. لایه برداری از تعداد برجستگی‌های موجود در پشت بدن نمی‌کاهد، اما از بروز مجدد آنها در آینده جلوگیری می‌کند. منافذ موجود بر پشت بدن بر خلاف صورت، بزرگ‌تر هستند و بیشتر مسدود می‌شوند. بنابراین، باید ۲ تا ۳ بار در هفته لایه برداری کنید تا از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شوید. شما می‌توانید از لایه بردارهای طبیعی مانند آب لیمو استفاده کنید. آب یک لیمو را بگیرید و در کاسه بریزید. سپس، پنبه‌ای را در آب لیمو خیس کرده و به طور مستقیم بر پشت خود بمالید. در آخر، بدن‌تان را با آب گرم بشورید.
۲.کرم بنزوئیل پراکسید
۲ بار در هفته از یک کرم بنزوئیل پراکسید و یا پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید تا از شر چربی‌های اضافی خلاص شوید و باکتری‌های زائد را از سطح پوست خود برانید. بنزوئیل پراکسید یک ترکیب ضد‌عفونی‌کننده است که می‌تواند جوش‌های پشت را خشک کند و از ظهور مجدد آنها جلوگیری به عمل آورد.
۳.روغن درخت چای
روغن درخت چای خواص ضد‌عفونی‌کننده و ضد‌باکتریایی دارد و از بروز جوش جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید عصاره درخت چای را به طور مستقیم روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می‌توانید از این عصاره برای خلاص شدن از شر آکنه‌های باسن نیز استفاده کنید.
۴.دوش گرفتن پس از ورزش
پس از ورزش بلافاصله دوش بگیرید. وقت گذرانی با لباس‌های عرق‌گیر باعث بروز جوش بر سطح پوست خواهد شد. همچنین می‌توانید یک حوله داغ بر پشت خود بگذارید. این ترفند باعث باز شدن منافذ پوست شده و آکنه‌های موجود را خشک می‌کند. سعی کنید لباس‌های پارچه‌ای بپوشید تا عرق روی پوست نماند.
منبع:



:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلام به دوستای گل و مهربون خودم که 6 سال هست مهمون وبلاگ من هستند با اینکه اکثر مطالب گلچین شده از وبلاگ های دیگر هست اما اینجا برای خود من حکم دفترچه یاد داشت داره تا هر موقع مطلبی نیازم شد زود پیدا کنم دوستان من دنبال یک ایده برای کسب و کار می گردم که بازده سریع داشته باشه و سرمایه بیشتر از 5 میلیون نیاز نداشته باشه اگر فکری یا ایده ای در این زمینه دارین متشکر می شم تو قسمت پیام خصوصی مطرح کنید با تشکر از همتون نهال



:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با استفاده از 5 گیاه دارویی می توان حساسیت فصلی ناشی از فصل بهار را درمان كرد.""؟؟؟

@gooool2
1- بادرنجبویه: دم كرده 5 گرم از برگ آن می تواند حسایست را درمان كند.

2- دارچین: پوست ساقه آن را به صورت پودر دراورده ومصرف 5 گرم آن به صورت دم كرده بسیار مناسب است.

3- شاه تره: برای مصرف آن، میزان 5 گرم از برگ را با یک لیوان آب به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید، سپس صاف کنید و قبل از سرد شدن بنوشید.

4- سیاهدانه: روزانه می توان 1 تا 2 گرم از دانه سیاهدانه به صورت له شده یا چای و یا موارد دیگر استفاده نمود.

5- كاسنی: مخلوط كردن 1 لیوان عرق كاسنی با یك چهرم لیوان عرق شاه تره می تواند به كاركرد كبد كمك كرده و در درمان حساسیت مفید باشد...

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رفع دایمی موهای زائد بدن با زردچوبه ، به روش هندی

بازردچوبه از شر موهای زائد بدن خلاص شوید..
رشد مو و وجود موهای زائد در تمامی انسان ها مشترک می باشد و پس از بلوغ رشد موها در سراسر بدن افزایش می یابد. در این مقاله با روشی جدید شما را آشنا میکنیم که کمک به از بین بردن دایمی موهای زائد بدن میکند.

نکته : روش های بسیار برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد مثل : اپیلاسیون ، استفاده از ماسک ها و سایردرمانهای خانگی .. اما شما می توانید با کمک خمیر زرد چوبه از موهای ناخواسته برای همیشه رهایی پیدا کنید.

اثرات مفید خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد :
خمیر زردچوبه دارای یک خاصیت عالی و کاملا گیاهی علاوه بر آنکه مصرف ان باعث تسکین درد می شود پاک کننده مفید برای کبد میباشد. با کمک زردچوبه به راحتی میتوانید موهای زائد خود را ازبین ببرید و به پاکسازی پوست کمک کنداز دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می باشد که باعث نرمی و صافی پوست می شود.

طرز تهیه خمیر زردچوبه :

اول از همه زردچوبه و شیر ، به نسبت ۱:۲ (۱ زردچوبه و ۲ شیر) (مثلا یک قاشق غذاخوری زردچوبه +دو قاشق غذاخوری شیر )باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود برای نتیجه بهتر می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید.سپس مقدار کمی نمک (یک قاشق چایخوری ) و ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده :

ابتدا دوباره مقداری کمی آرد ذرت را به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از۲۰دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف دایمی موهای زائد دارد ،این روش بر خلاف دیگر روش ها می توانید ۱ بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه فوق العاده بهتر باشید…با این روش به تدریج با جندبار استفاده ریشه موها سست میشود و از شر انها راحت میشود.دوستان عزیز معمولا یک لیوان شیر با دو قاشق زردچوبه با یک قاشق ارد ذرت با یک قاشق مربا خوری برای ساق پا کافیست …امتحان کنید تا معجزه ان را ببینید..

نکته : این خمیر بیشتر برای موهای بدن بکار میرود ولی اگر برای صورت میخواهید استفاده کنید ، رنگش تا ۲۴ ساعت می ماند و باید طی این ساعت از خونه بیرون نروید تا رنگش کاملا برطرف بشه …

روش های دیگر برای رفع موهای زائد با زردچوبه :



:: بازدید از این مطلب : 914

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

لاغری با مصرف پروتئین

رژیم غذایی غنی از پروتئین به افرادی که می‌خواهند لاغر شوند کمک شایانی کرده و از سویی دیگر این افراد خواب بهتری را هم تجربه کنند.

لاغری با مصرف پروتئین

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر‌اساس مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه پوردو، رژیم غذایی با پروتئین بالا دارای مزایای بسیاری از جمله کاهش وزن و افزایش عضله است افرادی که در این رژیم غذایی پروتئین بیشتری نسبت به کربوهیدرات مصرف می‌کنند علاوه بر کاهش وزن، خواب بهتر را هم تجربه خواهند کرد.
 
محققان از 14 نفر شرکت کننده در این پژوهش خواستند 4 هفته از رژیم غذایی که 10 تا 30 درصد آن را پروتئین تشکیل می‌دهد استفاده کنند این در حالی است که در یک رژیم غذایی عادی تقریبا 10 تا 35 درصد از کل کالری مصرفی را باید پروتئین تشکیل دهد.
 
بر‌اساس همین گزارش، افرادی که پروتئین بیشتری را مصرف کرده‌اند نه تنها وزن بیشتری را از دست داده‌اند، بلکه خواب با کیفیت بهتری که بر‌اساس عوامل متعددی از جمله مدت زمان، کیفیت و عوامل دیگر، اندازه گیری می‌شود را تجربه کرده‌اند.
 

در مطالعه بعدی، محققان بین 44شرکت کننده که چاقی و اضافه وزن داشتند این تحقیق را انجام دادند که پس از 4 ماه در مقایسه با کسانی که مقدار طبیعی پروتئین مصرف کرده‌ بودند وزن بیشتری را از دست داده و خواب بهتری را هم تجربه کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

علل تاخیر در به حرف آمدن کودک و راه‌های درمان آن

اگر کودک شما پس از ۱۳ ماهگی تمایلی به استفاده از صداهای جدید از خود نشان نمی‌دهد، بهتر است با یک متخصص گفتار درمانی مجرب مشورت کنید.

علل تاخیر در به حرف آمدن کودک و راه‌های درمان آن در وهله اول به علائم مشکل‌ساز توجه کنید: اگر کودک خردسال دارید، باید بیشتر مراقب باشید. اگر متوجه شدید که کودک تا سن ۸ یا ۱۰ ماهگی حرف نمی‌زند، ایما و اشاره ندارد، عکس‌العملی به لمس شدن بدنش نشان نمی‌دهد، دنبال اسباب بازی‌های گم شده‌اش نمی‌گردد یا به تدریج مهارت‌های کسب شده در ماه‌های نخست پس از تولد را از یاد می‌برد، باید از یک متخصص کمک بگیرید. این علائم می‌توانند حاکی از به تاخیر افتادن روند توسعه مهارت‌های کلامی کودک باشند.
با یک متخصص گفتار درمانی مشورت کنید: اگر کودک شما پس از ۱۳ ماهگی تمایلی به استفاده از صداهای جدید از خود نشان نمی‌دهد، بهتر است با یک متخصص گفتار درمانی مجرب مشورت کنید. در این مرحله، سوابق خانوادگی نوزاد و سایر مشکلات فیزیولوژیکی یا رشدی وی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
بیشتر صحبت کنید: اگر کودک نمی‌تواند از طریق کلامی با شما ارتباط برقرار کند، سعی کنید زبان مورد علاقه‌اش را به کمک متخصص گفتار درمانی بیاموزید. سپس با آن زبان خاص با کودک صحبت کنید تا فرآیند رشد و توسعه مهارت‌های گفتاری کودک آغاز شود.
علل تاخیر در زبان باز کردن کودک چیست؟
دلایل بسیاری برای این معضل مطرح می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از:
مشکلات دهان و دندان: گاهی اوقات مشکل داشتن با زبان یا کام دهان مانع از کسب مهارت‌های گفتاری توسط کودک می‌شود.
اختلالات عصبی: کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی یا اوتیسم معمولا در کسب مهارت‌های گفتاری مشکل دارند. چون آن قسمت از مغز که وظیفه توسعه مهارت‌های گفتاری را بر عهده دارد، در این کودکان به درستی عمل نمی‌کند.
مشکلات شنوایی: در اغلب موارد مشکلات شنوایی مسئول به تاخیر افتادن زمان زبان باز کردن کودک هستند. به همین دلیل، از کودکان بالای ۱۳ ماه که قادر به صحبت نیستند، تست شنوایی سنجی گرفته می‌شود. صرف نظر از علل به تاخیر افتادن این روند، در صورتی که متوجه هر از یک علائم فوق شدید بهتر است با یک درمانگر مجرب مشورت کنید.
منبع: thehealthsite



:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تشخیص اوتیسم با تست چشم

تحقیقات نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اوتیسم نسبت به سایر افراد، به جزئیات اشیاء و تصاویر و فیلم‌ها بیشتر توجه می‌کنند.

تشخیص اوتیسم با تست چشم تحقیقات نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اوتیسم نسبت به سایر افراد، به جزئیات اشیاء و تصاویر و فیلم‌ها بیشتر توجه می‌کنند. محققان می‌گویند این تست، گویای نشانه‌ای عینی‌تر از این سندروم است که در حال حاضر با استفاده از روش‌های ذهنی مانند گزارش‌های والدین، مصاحبه‌ها و مشاهدات پزشکان شناخته می‌شود.
هرچه زودتر بیماری اوتیسم کودک تشخیص داده شود، سریع‌تر می‌توان روش‌های درمانی مناسب را روی او پیاده کرد. از مهم‌ترین علائم این بیماری می‌توان به وجود مشکلاتی در تعامل اجتماعی، اختلال در مهارت‌های ارتباطی و الگوهای رفتاری و فکری غیرعادی اشاره کرد که ممکن است خفیف بوده یا شدیدا فرد را از کار بیاندازد.
یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: فقدان روش‌های عینی برای شناسایی کودکانی که اوتیسم دارند می تواند سد مهمی برای تشخیص زودهنگام این بیماری باشد. دنبال کردن حرکت چشم از دور را می‌توان به راحتی روی بچه‌ها اعمال کرد و تحقیقات ما نشان می‌دهد که این کار پتانسیل فوق العاده‌ای برای افزایش شناسایی این بیماری داشته و از آنجایی که روشی عینی محسوب می‌شود، می‌تواند پذیرش این بیماری را از سوی والدین افزایش دهد و در نتیجه بچه‌ها سریع‌تر درمان شوند. از طرفی با از بین رفتن کمک‌های ذهنی مانند مشاهدات پزشکان، والدین راحت‌تر این قضیه را می‌پذیرند.
تحقیقات انجام شده بر روی بچه‌های دو ماهه تا بچه‌هایی که بعدا مشخص می‌شود که اوتیسم دارند نشان می‌دهد که تمایل کمتری برای مشاهده و توجه به نگاه دیگران قائل هستند. از طرفی سایر تحقیقات نشانه‌های آغازین این بیماری را علائمی مانند تماس چشمی کم، کم توجهی به والدین و کم شدن علائم اجتماعی می‌داند.
منبع: thehealthsite



:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مواظب دندانهایتان باشید تا آلزایمر نگیرید!

داشتن دندان‌های سالم می‌تواند سلامت بدن و مغز شما را تامین کند. ملاقات دندانپزشک می‌تواند به شما کمک کند که در دوره‌های میانسالی قدرت تفکر بهتری داشته باشید.

مواظب دندانهایتان باشید تا آلزایمر نگیرید!

مقاله‌ای که از سوی محققان دانشکده پرستاری دانشگاه دوک در دورهام در مجله " American Geriatrics Society " به چاپ رسیده نشان می‌دهد که سلامت دهان و عملکردهای ذهنی می‌توانند با هم مرتبط باشند.

بر اساس این مطالعه، با توجه به افزایش جمعیت سالمند جهان، سلامت دهان و دندان و فعالیت‌های ذهنی- شناختی بخش مهمی از مطالعات علمی را به خود اختصاص داده‌اند. محققان بر این باورند در صورتی که چنین ارتباطی وجود داشته باشد، یک مسیر عفونی متداول می‌تواند کلید این ارتباط باشد.

نویسندگان این مقاله به این نکته اشاره می‌کنند که حدود 36 درصد از افراد در آمریکا در سنین بالای 70 سال با درجاتی از زوال عقل دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس گزارش انجمن آلزایمر، حدود 5.4 میلیون نفر از افراد در آمریکا به بیماری آلزایمر دچارند که شایع‌ترین اختلال عقلی است. میزان و شدت ابتدا به اختلالات ذهنی با افزایش سن افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 شمار افراد مبتلا به این اختلال، دو برابر شود.

در عین حال شواهد نشان می‌دهد که بزرگسالان و سالمندان با نرخ بالاتری از بیماری‌های دهانی مواجه هستند و این میزان با میزان ابتلا به اختلالات ذهنی و آلزایمر همبستگی مثبتی نشان می‌دهد.

محققان نشان دادند که شاخص‌های سلامت دهانی همچون تعداد دندان‌ها، تعداد دندان‌های کرم خورده و وجود بیماری‌های دوره‌ای می‌تواند بازتابی از خطر اختلالات ذهنی یا جنون در افراد میانسال باشد. در نتیجه این بررسی‌ها شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد از دست دادن دندان خطر اختلال شناختی و زوال عقل را افزایش می‌دهد. با این وجود محققان می‌گویند که برای شناسایی مبنای بیولوژیکی این ارتباط به تحقیقات و بررسی‌های بیشتری نیاز دارند.

منبع: ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص ذرت بوداده

ذرت بوداده یا پاپ کورن جزو خوردنی های سالم بوده و منبع طبیعی ترکیبات فنولیک، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که اثرات مثبتی روی بدن دارند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، پاپ کورن یا همان ذرت بوداده ی خودمان جزو خوردنی های مورد علاقه ی بچه ها و صدالبته بزرگترها است.  خیلی ها تصور می کنند که پاپ کورن ارزش غذایی ندارد و سالم نیست. اما با این حال واقعیت این است که پاپ کورن جزو خوردنی های سالم بوده و منبع طبیعی ترکیبات فنولیک، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که اثرات مثبتی روی بدن دارند. متأسفانه اکثر مردم از خواص پاپ کورن بی خبر هستند و ما می خواهیم کمی بیشتر آن را معرفی کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
پاپ کورن مفید برای دستگاه گوارش
پاپ کورن از ذرت تشکیل شده است که یک ماده ی غذایی صد در صد طبیعی و حاوی میزان زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که نقش مهمی در ناحیه ی دستگاه گوارش برعهده دارند. فیبرها برای تنظیم حرکات روده ها لازم و ضروری هستند و از بروز اختلالاتی مانند یبوست پیشگیری می کنند. علاوه بر این فیبرهای موجود در ذرت باعث کاهش التهاب های شکمی می شوند. بنابراین شما با یک ماده ی غذایی دوستدار دستگاه گوارش سر و کار دارید.
پاپ کورن برای کنترل میزان کلسترول خون

این دانه های پف کرده ی سفید جزء مواد غذایی تنظیم کننده ی کلسترول خون محسوب می شوند. فیبرهای غذایی طبیعی موجود در آن باعث تمیزی رگ ها و شریان ها شده و مازاد چربی موجود در آن ها را کاهش می دهد. به این ترتیب نیز جریان خود را بهبود می دهند. پاپ کورن تأثیر مثبتی روی دستگاه قلب و عروق داشته و خطر بروز بیماری های قلبی عروقی، تصلب شرایین و حملات مغزی و قلبی را کاهش می دهند.
پاپ کورن سرشار از آنتی اکسیدان ها
مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها یکی از بهترین روش های مقابله با اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن است. پاپ کورن حاوی میزان زیادی پولیفنول است که مانند عوامل آنتی اکسیدانی عمل کرده و به این ترتیب بیماری های دژنراتیو، پیری و دیگر عوارض مربوط به آن را کاهش می دهند. اگر می خواهید سلول هایتان از پیری زودهنگام در امان بماند می توانید به یک پاپ کورن سالم اعتماد کنید.
یک فنجان ذرت بوداده فقط 30 کالری دارد. بنابراین می توانید بدون نگرانی از اضافه وزن از آن استفاده کنید. اگر چه نمی توان از پاپ کورن به عنوان یک ماده ی غذایی معجزه گر در کاهش وزن یاد کرد اما می توانید آن را به عنوان مکملی برای یک رژیم لاغری سالم در نظر داشته باشید.
پاپ کورن برای تنظیم قند خون
اگر در تهیه ی پاپ کورن به آن قند اضافه نشود می تواند یک ماده ی غذایی سالم برای افرادی باشد که از دیابت رنج می برند و لازم است که قند خونشان را کنترل کنند. در واقع باز هم پای فیبرهای موجود در ذرت در میان است. این فیبرها در روند سوخت و ساز بدن دخالت کرده و به تنظیم میزان قند خون و انسولین کمک می کنند.
پاپ کورن برای کاهش وزن
یک فنجان ذرت بوداده فقط 30 کالری دارد. بنابراین می توانید بدون نگرانی از اضافه وزن از آن استفاده کنید. اگر چه نمی توان از پاپ کورن به عنوان یک ماده ی غذایی معجزه گر در کاهش وزن یاد کرد اما می توانید آن را به عنوان مکملی برای یک رژیم لاغری سالم در نظر داشته باشید. واقعیت این است که رژیم های لاغری نوعی ترس و استرس در فرد ایجاد می کنند. مصرف پاپ کورن در دوره ی رژیم می تواند با این استرس و اختلالات غذایی احتمالی مقابله کند. پاپ کورن باعث تحریک ترشح هورمون معروف گرلین می شود که با گرسنگی مقابله کرده و احساس سیری ایجاد می کند.
پاپ کورن مدر است
ترکیبات موجود در پاپ کورن برای کاهش فشار خون و کاهش احتباس آب در بدن مفید هستند. مصرف منظم این ماده غذایی باعث افزایش حجم ادرار شده و روش فوق العاده ای برای حفاظت از دستگاه ادراری در برابر بروز عفونت ها محسوب می شود.
پاپ کورن برای مقابله با پیری
اینجا هم پای آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن در میان است. ویتامین E موجود در این ماده ی غذایی نقش مهمی در زیبایی پوست دارد. این مولکول های سالم آسیب های اکسیداتیو ناشی از فعالیت آنتی اکسیدان ها را خنثی می کنند. در واقع رادیکال های آزادی که از طریق هوا و مصرف مواد غذایی ناسالم وارد بدن می شوند به سلول های سالم آسیب می زنند و باعث پیری زودهنگام و بروز برخی از بیماری های مزمن می شوند. خوشبختانه آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن می تواند مانع این روند شود.
پاپ کورن برای مقابله با سرطان
ترکیبات مغذی پاپ کورن همیشه مورد بررسی و مطالعه ی دانشمندان قرار گرفته است. ترکیبات فنولیک این ماده ی غذایی که جزو قوی ترین آنتی اکسیدان ها محسوب می شوند برای بدن مفید بوده و تأثیر مستقیمی در پیشگیری از آسیب های رادیکال های آزاد دارند. در نتیجه از بروز بیماری های مزمنی مانند سرطان و تشکیل تومورهای کوچک نیز پیشگیری می کنند.
توجه
توجه داشته باشید که تمام خواص اشاره شده مخصوص پاپ کورن های است که به شیوه ی درست و سالمی تهیه شده اند. برای تهیه ی یک پاپ کورن سالم از روغن زیتون یا آفتابگردان استفاده کنید. چون این روغن ها زودهضم بوده و برای سلامتی بهتر هستند. از استفاده ی کارامل، پنیر، کره، شکر یا نمک زیاد و غیره بپرهیزید.

منبع: سلامت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۷ نشانه پیری دست و نحوه جلوگیری از آنها

گاها پوست ظریف دست و ناخن‌ها به علت فشار کاری بالا آسیب می‌بیند. اگر برنامه مشخصی برای کاهش سرعت بروز لکه‌های تیره و تغییرات بافتی نداشته باشید، دست‌هایتان به سرعت پیر خواهند شد.

۷ نشانه پیری دست و نحوه جلوگیری از آنها بهتر است با صورت خود مثل یک اثر هنری برخورد کنید؛ برای این کار توصیه می‌شود از کرم‌های موضعی، ضد آفتاب و ضد پیری برای حفظ جوانی آن استفاده کنید. اما دست‌ها چطور؟ گاها پوست ظریف دست و ناخن‌ها به علت فشار کاری بالا آسیب می‌بیند. اگر برنامه مشخصی برای کاهش سرعت بروز لکه‌های تیره و تغییرات بافتی نداشته باشید، دست‌هایتان به سرعت پیر خواهند شد. به کمک راهبردهای زیر می‌توانید پوست دست‌های خود را سالم و جوان نگه دارید.
لکه‌های ناشی از نور آفتاب
لکه‌های تیره‌ای که پشت دست‌ها مشاهده می‌شوند، به علت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در طولانی مدت بروز پیدا می‌کنند. در این مورد، پیشگیری بهترین درمان است؛ چون لکه‌های تیره دست معمولا با افزایش سن پر‌رنگ‌تر می‌شوند. برای این کار بهتر است قبل از خروج از منزل از یک کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید و ضد آفتاب خود را به دفعات تجدید نمایید. توصیه می‌شود از کرمی استفاده کنید که پوستتان را از پرتوهای فرابنفش محافظت کند. برای رفع لکه‌های موجود، از محصولی استفاده کنید که حاوی ترکیبات مهارکننده ملانین باشد؛ لکه‌های سرسخت‌تر از طریق لیزردرمانی فرکشنال قابل ترمیم هستند. رفع این لکه‌ها بعضا به انجام سه دوره درمانی نیاز دارد.
پوست چروک خورده
قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش به کلاژن آسیب رسانده، پوست شما را نازک‌تر ساخته و چین و چروک سطحی را افزایش می‌دهد. اولین راهبرد دفاعی شما کرم‌های ضد آفتاب هستند. علاوه بر رتینول که برای رفع چین و چروک صورت استفاده می‌شود، شما می‌توانید قبل از خواب مقداری ضد آفتاب به دستان خود بزنید تا مرطوب بمانند. ضد آفتاب‌ها با تحریک روند تولید کلاژن باعث افزایش ضخامت پوست می‌شوند. برای کسب نتیجه دلخواه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا برایتان یک کرم مناسب تجویز کند.
رگ‌های برجسته
متاسفانه رگ‌های برجسته یک امر اجتناب ناپذیر هستند: از دست رفتن حجم چربی با افزایش سن موجب برجستگی رگ‌های پشت دست می‌شود. هیچ درمان مشخصی برای رفع این عارضه وجود ندارد، اما کرم‌های حاوی هیالورونیک اسید به طور موقت از شدت برجستگی رگ‌ها می‌کاهند. به طور معمول از ترکیبات قابل تزریق مانند اسکالپچر یا رادیسه برای ترمیم حجم و پنهان کردن رگ‌های برجسته استفاده می‌شود.
پوسته‌های خشک
هیدراته نگه داشتن دست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با این حال، پوست دست با افزایش سن کمی تحلیل می‌رود و بیش از پیش در معرض عوامل محرک بیرونی خارجی آب و صابون قرار می‌گیرد. در نتیجه پوست خشک‌تر شده و لایه‌های بیرونی آن ترک می‌خورد. برای حفظ رطوبت پوست، توصیه می‌شود از کرم‌های حاوی نمک‌های آلومینیوم استفاده کنید. نمک‌های آلومینیوم باعث به دام افتادن آب در زیر سطح پوست شده و سطح پوست را از عوامل بیرونی مصون نگه می‌دارند. از آنجایی که شستن بیش از اندازه دست‌ها باعث افزایش خشکی و التهاب می‌شود، بهتر است دفعات شستشوی دست‌ها را به حداقل رسانده و بیشتر از لوسیون‌های مرطوب کننده استفاده کنید.
لایه شاخی زبر
زبر بودن لایه شاخی نه تنها صورت خوشی ندارد، بلکه موجب عفونت و آسیب‌دیدگی پوست نیز می‌شود. کافی است چند شب از این ترفند استفاده کنید تا لایه شاخی دست‌های خود را سالم نگه دارید: از یک پاک کننده شیمیایی برای زدودن سلول‌های مرده استفاده کنید، سپس پوست دست را به آرامی و با ابزار ملایم ماساژ دهید. هرگز لایه شاخی ناخن را نکنید؛ این کار مثل آن است که در را برای ورود انواع باکتری بگشایید.
لکه‌های ناخن
ناخن‌های زرد می‌توانند شما را سال‌ها پیرتر نشان دهند. با اینکه تغییر رنگ ناخن‌ها اغلب به علت استفاده بیش از حد از لاک ناخن پدید می‌آید، اما می‌تواند نشانه‌ای از یک عفونت حاد قارچی باشد. بنابراین بهتر است در وهله اول با یک پزشک مشورت کنید. برای رفع لکه‌های ناشی از لاک، ناخن‌های خود را با یک تکه لیمو مالش دهید؛ اسید سیتریک طبیعی موجود در لیمو از شدت زردی ناخن‌ها می‌کاهد. سپس سطح ناخن را تمیز کرده و از بافر استفاده کنید.
مانیکور قدیمی
ناخن‌های مربعی با نوک سفید و ضخیم دیگر منسوخ شده‌اند. اما این بدان معنی نیست که برای جوان ماندن به مانیکورهای عجیب و غریب نیاز دارید. بهتر است از مانیکورهای مرسوم و مد روز بهره بگیرید. یک مانیکور حرفه‌ای کمک می‌کند که انگشتان کوتاه و لاغر شما زیباتر جلوه کنند. برای شروع، دو طرف ناخن‌هایتان را به طور مورب برش دهید تا یک نوک مسطح در طرفین ایجاد شود. سپس، با استفاده از سوهان لبه‌های ناخن را به سمت داخل بیارایید و در مرحله بعد، از بافر استفاده کنید. برای بهبود فرم ناخن‌ها می‌توانید از لاک سایه روشن استفاده کنید.
منبع: health



:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بعد از چلو کباب مَشتی؛ باشگاه رفتن ممنوع!

فعالیت شدید بعد از غذا خوردن و روی هم خوری به مروز زمان موجب بروز مشکلات مفصلی, کبدی و قلبی در افراد می‌شود چرا که حرکت شدید سیسم هوشمند بدن را دچار اختلال می‌کند و در هضم غذا نقص بروز پیدا می‌کند.

بعد از چلو کباب مَشتی؛ باشگاه رفتن ممنوع!

فرض کنید که غذای مفصلی خوردید. در حالت عادی خون زیادی به سمت دستگاه گوارش شما هجوم می‌آورد تا اسید و آنزیم‌های لازم را برای گوارش و جذب غذا تامین کند.حالا بعد از خوردن غذای مفصل؛ شما مشغول کاری می‌شوید.

یا دسته جمعی "گرگم به هوا" بازی می‌کنید یا اینکه شروع به انجام کارهای روزانه‌تان می‌کنید مثلاً خانم‌ها جارو برقی می‌کشند یا اینکه مردان بعد از خوردن سریع غذا به دنبال انجام کارهای خود به قول معروف می‌دوند بدون توجه به غذایی که خوردند و حتی بدون توجه به معده‌ای که مشغول فعالیت و هضم غذاست، درحالیکه بعد از غذا باید توجه کافی به حالات معده داشت چرا که فعالیت شدید بعد از غذا خود مشکلات زیادی بروز می‌دهد.

با یک مثال بهتر می‌توان این موضوع را برایتان می‌توان روشن کرد: غذای مفصلی خوردید و معده مشغول فعالیت و هضم غذاست و توجه سیستم گردش خون به سمت معده است، در این زمان دوستان از شما دعوت می‌کنند تا یک "گرگم به هوای" دسته جمعی بازی کنید یا هر بازی دیگر!

مغز شما خونی را که باید به طرف معده می‌رفت, به سمت اندام‌های شما هدایت می‌کند.به علاوه از آنجا که حفظ تعادل برای حرکات بسیار مهم است, مغز شما هم خون بیشتری طلب می‌کند تا بتواند تعادل شما را حفظ کند تا به در و دیوار نخورید؛ خوب حالا معده‌ای داریم که هضم آن متوقف شده است و پر از غذاست و بدون آنزیم و اسیدی که غذا را هضم کند و در نهایت غذا در معده فاسد می‌شود.

وقتی که بازی شما تمام می‌شود و سرجایتان می‌نشینید, دوباره توجه خون به سمت معده می‌رود و غذایی که در اثر حرکت و عدم توجه سیستم خونی فاسد شده است را مشغول هضم می‌کند. به علاوه اسیدهای محافظت کننده از معده که همان مخاط معده نامیده می‌شود, در حین بازی به معده ترشح نشده است. بنابراین اولین مسئله‌ای که اتفاق می‌افتد دل درد است.

 البته ناگفته نماند قدم زدن آن هم چند قدم به هضم بهتر کمک می‌کند ولی حرکات شدید بعد از غذا خوردن به معده آسیب وارد می‌کند.یادمان باشد که خوردن غذا با معده پُر بسیار مضر است به عنوان مثال دوست شما ساعت 2 بعد ازظهر به منزل شما می‌آید ولی قبل از آمدن به خانه شما جای دیگری غذای مفصلی خورده است و حالا شما هم یک سفره رنگین پهن کردید و اصرار می‌کنید (بیا یه لقمه بزن). درحالیکه افراد باید بتوانند با این تعارفات مقابله کنند چرا که این تعارفات به بدن آسیب وارد می‌کند.

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قهوه خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد

بر اساس مطالعه محققان،‌قهوه به خاطر آنتی اکسیدان‌هایش از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

قهوه خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان:
 
براساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کالیفرنیامصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد همچنین از بروز سرطان کولوکتال در بیشتر موارد جلوگیری می‌کند.
بر اساس این مطالعه، مصرف دو فنجان قهوه در روز 26 درصد ابتلای افراد به سرطان‌های ژنتیکی و گوارشی را کاهش می‌دهد و این مسئله در مورد قهوه‌های بدون کافئین هم صدق می‌کند.
 
کافئین و پلی‌فنول دو ماده اصلی تشکیل دهنده قهوه است که به خاطر داشتن آنتی اکسیدان مصرف این نوشیدنی از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و سیستم ایمنی و دفاعی بدن را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. 
 

گفتنی است که 5 درصد از مردان و 4 درصد از زنان آمرکایی به بیماری سرطان کولورکتال مبتلا بوده که با مصرف قهوه از بروز این سرطان جلوگیری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قهوه خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد

بر اساس مطالعه محققان،‌قهوه به خاطر آنتی اکسیدان‌هایش از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

قهوه خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان:
 
براساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کالیفرنیامصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد همچنین از بروز سرطان کولوکتال در بیشتر موارد جلوگیری می‌کند.
بر اساس این مطالعه، مصرف دو فنجان قهوه در روز 26 درصد ابتلای افراد به سرطان‌های ژنتیکی و گوارشی را کاهش می‌دهد و این مسئله در مورد قهوه‌های بدون کافئین هم صدق می‌کند.
 
کافئین و پلی‌فنول دو ماده اصلی تشکیل دهنده قهوه است که به خاطر داشتن آنتی اکسیدان مصرف این نوشیدنی از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و سیستم ایمنی و دفاعی بدن را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. 
 

گفتنی است که 5 درصد از مردان و 4 درصد از زنان آمرکایی به بیماری سرطان کولورکتال مبتلا بوده که با مصرف قهوه از بروز این سرطان جلوگیری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این ۴ نقطه از بدن‌تان را فشار دهید و به سرعت وزن کم کنید

طب‌سوزنی و طب‌فشاری صدها سال است که در حل مشکلاتِ گوناگونِ سلامتی به افراد کمک می‌کند. اگر این چهار نقطه را فشار دهید، به سرعت وزن کم خواهیدکرد.

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-830x450.png

طب فشاری نه یک حقه‌بازی است و نه چیزی گنگ و مبهم است، بلکه یک تکنیک پیچیده‌ی پزشکی است.

به طور خلاصه، منطق این تکنیک این است که هر اندامِ بدن‌تان، مستقیما از مجراهای انرژی استفاده می‌کند که با نقاط خاصی از بدن مرتبط است.

بنابراین اگر می‌خواهید عملکرد برخی اندام‌های داخلی‌تان را بهبود ببخشید، لازم است نقاط خاص‌شان را پیدا کنید، و متعاقبا آنها را ماساژ دهید.

اگر این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، سوخت و سازتان تسریع می‌شود، در نتیجه، در طول روز بسیار پرانرژی خواهیدبود، و چربی اضافی کم‌کم شروع به از بین رفتن می‌کند، چرا که انباشت‌اش متوقف می‌شود.

با این تکنیک کنترل اشتهای‌تان را آغاز خواهیدکرد و سبک زندگیِ کاملا نوین و سالمی را به‌وجود خواهیدآورد.

در این‌جا نقاطی از بدن را نام می‌بریم که به شما کمک می‌کنند از شَرِّ اضافه وزن‌تان خلاصی یابید:

۱. گوش

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-1-300x274.png

با ماساژ دادن این نقطه، سوخت و سازتان را تسریع خواهیدکرد، که به از دست دادن سریع‌تر وزن در تمام بخش‌های بدن کمک می‌کند. باید با انگشت شصت برای یک دوره‌ی زمانی ۳ دقیقه‌ای، سه‌بار در روز، با فشاری یک‌نواخت و مداوم گوش ماساژ داده‌شود.

۲. صورت

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-2-262x300.png

این نقطه درست بینِ بینی و لب بالایی واقع شده‌است. لازم است دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه آن را تحریک کنید. این ماساژ در کنترل گرسنگی و اضطراب مفید است. اگر وقتی استرس دارید زیاد غذا می‌خورید، پس این روش برای‌تان عالی است.

۳. بازو

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-830x450.png

این یکی از نقاط کلیدی ‌بدن است زیرا هر جزئی از انرژیِ درونی‌تان از این نقطه عبور می‌کند. با ماساژ دادن این نقطه، گرمایِ‌ اضافیِ بدن را خارج می‌کنید و به بهبود کار روده کمک می‌کنید.

این نقطه را باید ۲-۳ بار در روز برای یک دوره‌ی ۱ دقیقه‌ای ماساژ دهید.

۴. ساق پا

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-4-300x282.png

این نقطه اکثرا در طب فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن زو سان لی می‌گویند. فشار این نقطه نه‌تنها هضم را بهبود می‌بخشد، بلکه برخی فرآیندهای التهابی در بدن را نیز فرو می‌نشاند.

نقطه‌ی منتسب به طول عمر یا نقطه‌ای علیه صدها بیماری است. این نقطه در زیر کلاهک زانو قرار دارد.

به‌منظور پیدا‌کردنِ دقیق‌تر این نقطه، زانوی‌تان را با کف دست‌تان بپوشانید، اگر زانوی چپ‌تان را انتخاب می‌کنید، از دست چپ‌تان استفاده کنید، و بالعکس. این نقطه بینِ انتهای انگشت کوچک و انگشت حلقه‌تان به شکل فرورفتگیِ پایینی بین استخوان‌ها است.

ماساژ روزانه‌ی این نقطه در بعدازظهر، برای کاهش وزنی تا یک پوند (۴۵۴ گرم) در هفته مناسب است.

این نقطه باید ۹ بار در هر پا، موافق عقربه‌های ساعت ماساژ داده‌شود.

۱۰ دقیقه در مجموع (۵ دقیقه برای هر پا). ولی بلافاصله پیش از رفتن به رختخواب این ماساژ را انجام ندهید، چرا که می‌تواند باعث بی‌خوابی شود.

در طول مدتی‌که فشار وارد می‌کنید ناراحتیِ اندکی حتی درد، را تجربه خواهیدکرد، این دقیقا همان چیزی است که انتظار می‌رود، در غیر این صورت نتایج مطلوبی حاصل نخواهدشد



:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این ۴ نقطه از بدن‌تان را فشار دهید و به سرعت وزن کم کنید

طب‌سوزنی و طب‌فشاری صدها سال است که در حل مشکلاتِ گوناگونِ سلامتی به افراد کمک می‌کند. اگر این چهار نقطه را فشار دهید، به سرعت وزن کم خواهیدکرد.

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-830x450.png

طب فشاری نه یک حقه‌بازی است و نه چیزی گنگ و مبهم است، بلکه یک تکنیک پیچیده‌ی پزشکی است.

به طور خلاصه، منطق این تکنیک این است که هر اندامِ بدن‌تان، مستقیما از مجراهای انرژی استفاده می‌کند که با نقاط خاصی از بدن مرتبط است.

بنابراین اگر می‌خواهید عملکرد برخی اندام‌های داخلی‌تان را بهبود ببخشید، لازم است نقاط خاص‌شان را پیدا کنید، و متعاقبا آنها را ماساژ دهید.

اگر این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، سوخت و سازتان تسریع می‌شود، در نتیجه، در طول روز بسیار پرانرژی خواهیدبود، و چربی اضافی کم‌کم شروع به از بین رفتن می‌کند، چرا که انباشت‌اش متوقف می‌شود.

با این تکنیک کنترل اشتهای‌تان را آغاز خواهیدکرد و سبک زندگیِ کاملا نوین و سالمی را به‌وجود خواهیدآورد.

در این‌جا نقاطی از بدن را نام می‌بریم که به شما کمک می‌کنند از شَرِّ اضافه وزن‌تان خلاصی یابید:

۱. گوش

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-1-300x274.png

با ماساژ دادن این نقطه، سوخت و سازتان را تسریع خواهیدکرد، که به از دست دادن سریع‌تر وزن در تمام بخش‌های بدن کمک می‌کند. باید با انگشت شصت برای یک دوره‌ی زمانی ۳ دقیقه‌ای، سه‌بار در روز، با فشاری یک‌نواخت و مداوم گوش ماساژ داده‌شود.

۲. صورت

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-2-262x300.png

این نقطه درست بینِ بینی و لب بالایی واقع شده‌است. لازم است دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه آن را تحریک کنید. این ماساژ در کنترل گرسنگی و اضطراب مفید است. اگر وقتی استرس دارید زیاد غذا می‌خورید، پس این روش برای‌تان عالی است.

۳. بازو

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-830x450.png

این یکی از نقاط کلیدی ‌بدن است زیرا هر جزئی از انرژیِ درونی‌تان از این نقطه عبور می‌کند. با ماساژ دادن این نقطه، گرمایِ‌ اضافیِ بدن را خارج می‌کنید و به بهبود کار روده کمک می‌کنید.

این نقطه را باید ۲-۳ بار در روز برای یک دوره‌ی ۱ دقیقه‌ای ماساژ دهید.

۴. ساق پا

Press-These-4-Points-On-Your-Body-And-Lose-Weight-Fast-4-300x282.png

این نقطه اکثرا در طب فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن زو سان لی می‌گویند. فشار این نقطه نه‌تنها هضم را بهبود می‌بخشد، بلکه برخی فرآیندهای التهابی در بدن را نیز فرو می‌نشاند.

نقطه‌ی منتسب به طول عمر یا نقطه‌ای علیه صدها بیماری است. این نقطه در زیر کلاهک زانو قرار دارد.

به‌منظور پیدا‌کردنِ دقیق‌تر این نقطه، زانوی‌تان را با کف دست‌تان بپوشانید، اگر زانوی چپ‌تان را انتخاب می‌کنید، از دست چپ‌تان استفاده کنید، و بالعکس. این نقطه بینِ انتهای انگشت کوچک و انگشت حلقه‌تان به شکل فرورفتگیِ پایینی بین استخوان‌ها است.

ماساژ روزانه‌ی این نقطه در بعدازظهر، برای کاهش وزنی تا یک پوند (۴۵۴ گرم) در هفته مناسب است.

این نقطه باید ۹ بار در هر پا، موافق عقربه‌های ساعت ماساژ داده‌شود.

۱۰ دقیقه در مجموع (۵ دقیقه برای هر پا). ولی بلافاصله پیش از رفتن به رختخواب این ماساژ را انجام ندهید، چرا که می‌تواند باعث بی‌خوابی شود.

در طول مدتی‌که فشار وارد می‌کنید ناراحتیِ اندکی حتی درد، را تجربه خواهیدکرد، این دقیقا همان چیزی است که انتظار می‌رود، در غیر این صورت نتایج مطلوبی حاصل نخواهدشد



:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 فروردين 1395 | نظرات ()