می‌گویند روزی ملانصرالدین به همسرش گفت:

برایم شیرینی درست كن كه تعریف آن را فراوان از ثروتمندان شنیده‌ام.

 همسرش می‌گوید آرد گندم نداریم. ملا می‌گوید آرد جو استفاده كن.

همسرش می‌گوید شیر هم نداریم. ملا جواب می‌دهد: به جایش آب بریز.

همسر ملا می‌گوید: شكر هم نداریم. ملا پاسخ می‌دهد: شكر نمی‌خواهد.

همسر ملا دست به كار می‌شود و با آرد جو و آب به اصطلاح شیرینی می‌پزد.

 

ملا بعد از خوردن، قیافه‌اش درهم‌ می‌رود و می‌گوید:

چه ذائقه بدی دارند این ثروتمندها


حالا ببینید حكایت خیلی از ماها را وقتی می‌خواهیم به موفقیت برسیم.

به ما می‌گویند: كینه‌ها را بیرون بریز كه تنها راه خوشبختی رها شدن است.

ما می‌گوییم: یكی از دلایلی كه می‌خواهم موفق باشم كم كردن روی بعضی‌هاست این یكی ‌رو بی خیال

می‌گویند: هر چه دیگر نیاز نداری از زندگیت خارج كن تا روح طراوت و سعادت در زندگیت جریان یابد.

پاسخ می‌دهیم: وقتی به ثروت رسیدم هر آنچه نیاز دارم تهیه می‌كنم، بعد فكری به حال كهنه‌ها خواهم كرد.

می‌گویند: ورزش كن كه برای زندگی سعادتمند به نشاط و سلامتی نیاز داری.

در جواب می‌گوییم: هنگامی‌كه موفق شدم و پول كافی به‌دست آوردم بهترین امكانات ورزشی را تهیه می‌كنم.


آن وقت همانگونه كه ملانصرالدین به نان شیرینی نگاه می‌كند ما به نانی كه برای موفقیت خود ساخته‌ایم نگاه می‌كنیم و می‌گوییم:

چه دل خوشی دارند بعضی‌ها !؟!؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 868
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8

taghalob.gif



:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نوشته شده توسط : nahal


 

تصاویری از پشتکار و موفقیت یک زوج خوشبخت batting eyelashes big hug rose


 




:: بازدید از این مطلب : 962
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چرا نباید به رستوران ۵ ستاره بروید؟






س: چه میل دارید؟ آب میوه؟ شکلات؟ مایلو (شیر شکلات)؟ یا قهوه؟"
ج: لطفا یک چای"

س: "چای سیلان؟ چای گیاهی؟ چای بوش؟ چای بوش و عسل؟ چای سرد یا چای سبز؟"
ج: "سیلان لطفا"

س: "چه جور میل دارید؟ با شیر یا بدون شیر؟"
ج: "با شیر لطفا"

س: "شیر؟ پودر شیر یا شیر غلیظ شده؟"
ج: "شیر لطفا"

س: "شیر بز، شیر شتر یا شیر گاو؟"
ج: "لطفا شیر گاو."

س: "شیر گاوهای مناطق قطبی یا شیر گاوهای آفریقایی؟"
ج: "فکر کنم چای بدون شیر بخورم."

 

http://up.tak-forum.com/images/4e7wdy2e62y2fkrqm74m.jpg 

س: "با شیرین کننده میل دارید یا با شکر یا با عسل؟"
ج: با شکر."

س: "شکر چغندر قند یا شکر نیشکر؟"
ج: "با شکر نیشکر لطفا"

س: "شکر سفید، قهوه ای یا زرد؟"
ج: "لطفا چای را فراموش کنید فقط یک لیوان آب به من بدهید"

س: "آب معدنی یا آب بدون گاز؟"
ج: "آب معدنی"

س:" طعم دار یا بدون طعم؟"
ج:" ترجیح میدم از تشنگی بمیرم



:: بازدید از این مطلب : 1001
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
همسایه ام از گرسنگی مرد ، خویشانش در عزایش گوسفندها سربریدند!

دکتر شریعتی
 


:: بازدید از این مطلب : 894
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
لواشک نخر,خودت درست کن

 

مواد لازم:

 

 آلوهای ریز 2 کیلوگرم

 

آب 1 استکان

 

بایستی آلوهایی که در ته جعبه میوه ها می ماند و با قیمت نازل تر خریداری می شود را انتخاب کنید. و یا آلوهایی که نمی شود در جلوی مهمان گذاشت یا ترش مزه و ریز است را انتخاب کنید که اتفاقا باعث صرفه جویی در تهیه لواشک است.

 

طرز تهیه:

 

 آلوها را تمیز بشویید و همراه یک استکان آب در قابلمه بریزید. شعله زیر قابلمه را روشن کنید و صبر کنید تا بجوشد. آلوها از خود آب پس می دهند. کمی بجوشد تا آلوها نرم و له شود.

 

در این مرحله محتویات قابلمه را از صافی عبور دهید. (می توانید از صافی آب کش کردن برنج هم استفاده کنید.) در روی صافی دانه های آلو باقی می ماند و خود آلو به ظرف زیر صافی منتقل می شود. دوباره این مواد را بگذارید بجوشد تا غلیظ شود.

 

چند سینی انتخاب کنید و روی آنها را پلاستیک اندازید. لواشک را از قابلمه به روی سینی بریزید. لواشک بایستی خشک شود و بهترین و سریعترین راه برای این کار آفتاب است ولی در آفتاب و در فضای باز احتمال نشستن مگس و حشرات وجود دارد که برای جلوگیری از آن، روی لواشک ها را با توری بپوشانید و در آفتاب قرار دهید. بعد از اینکه کمی خشک شد با چاقو به قسمت های مربع یا مستطیل شکل و با اندازه دلخواه برش می دهیم. بعد از خشک شدن می توانید تا مدت طولانی در ظرف دربسته نگهداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 935
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
ارایش پاکستانی



 

دیدن این تصاویر می توانید در هماهنگ کردن رنگهای سایه و نوع آرایش و میکاپ به شما کمک کند تا تطبیق چگونگی رنگها را در آرایش چهره تا حدودی بیابید...

  

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 979
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

دشمنان زندگی زناشویی از دیدگاه روانشناسان


• 
1. تماشای تلویزیون
تلویزیون قاتل عشق است. در این مورد هیچ شکی نداشته باشید! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوی تلویزیون را ممنوع کنید. هر شب غذا خوردن جلوی تلویزیون به همراه گویندگان نمی‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوی تلویزیون به تماشای فیلم مشغول بوده‌اید که وقتی به رختخواب می‌روید‌، حتی دیگر وقت ندارید با هم حرف بزنید و از حال یکدیگر باخبر شوید. تنها چاره کار این است که این دشمن را از زندگی عاشقانه بیرون بیندازید! برای آنکه در این کار زیاد سخت‌گیری نکرده باشید‌، می‌توانید موافقت کنید که در هفته‌، بعضی از شب ها تلویزیون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلویزیون در رابطه ی میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

• 2. خانه‌نشینی
ممکن است به خاطر تلویزیون و یا بنا به دلایلی، دیگر بیرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آنچنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا اینکه اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید. فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید. فراموش نکنید که صله ی رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید دیگر از گردش‌های دونفره و شب‌نشینی‌های رمانتیک خبری نیست! باید دوباره آن حال و هوا را به ‌دست‌آورید و به اتفاق یکدیگر از خانه بیرون بزنید! حالا که به تازگی از شر تلویزیون خلاص شده‌اید، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلویزیون جدید شما باشد!

• 3. هدر دادن ساعات اضافی
دیگر دیر از سر کار به خانه برنگردید! نه تنها برای خودتان وقت ندارید بلکه علاوه بر آن خستگی و عصبانیت‌تان را با خود به خانه می‌آورید‌ که حقیقتا هیچ کار خوشایندی برای فرزندان و همسرتان نیست! تنها کافی ‌است که کار، تمام زندگیتان را به‌ خود مشغول کند، به سرعت تنها موضوعی می‌شود که از آن در خانه حرف می‌زنید. بس کنید! سعی کنید به حد کافی زود به خانه برگردید تا قبل از شام کمی وقت برای خودتان و یا با هم بودن داشته باشید. به شرطی که طبق همان اصل اول، در این مدت جلوی تلویزیون ولو نشوید! و خصوصا برای آنکه توجه بیشتری به یکدیگر داشته باشید، هر ازگاهی کار را از یاد ببرید. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هر گاه به خانه بر می گردید، همانطور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آن ها را درون جوراب هایتان بریزید.

• 4. عدم رسیدگی به وضع ظاهر
فکر نکنید چون دیگر زن و شوهر هستید و چندین سال از زندگی مشترکتان می‌گذرد، باید نسبت به وضع ظاهرتان بی‌خیال شوید! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا‌مرتب بودن بردارید، موهایتان را ژولیده و درهم رها نکنید، از ریخت‌و‌پاش‌کردن در خانه خودداری کنید و به‌خودتان برسید! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه که هستید دوست دارد، با این‌حال چرا سعی نمی‌کنید خود را به بهترین شکل نشان دهید؟ به این ترتیب به او نشان می‌دهید که حضور او و تاثیری که بر او می‌گذارید برایتان مهم است!

• 5. بی‌توجهی
یکی دیگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها‌، بی‌توجهی است. در اینجا منظور از توجه کردن گل خریدن و یا هدیه دادن نیست بلکه تنها نگاه کردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زمانی‌که همسرتان آرایشگاه رفته و یا کت جدیدی خریده است به او توجه نشان دهید؛ به‌خصوص زمانی ‌که او را شیک و زیبا می‌بینید و یا وقتی‌ که او با تعریف‌های بجا و مناسبش شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، از او تعریف کنید. زیرا تعریف و تمجید‌ها همیشه خوشایند هستند‌، اما تنها زمانی‌که درست و بجا به‌کار برده شوند.

• 6. حسادت بیهوده
دست از پاییدن و سین‌جیم کردن همسرتان بردارید زیرا زندگی مشترک بر اساس اعتمادی دو جانبه بنا می‌شود. شک و بدگمانی‌های بیش از حد شما‌، در نهایت او را به ستوه آورده و به سمت فرد دیگری هل می‌دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید.

• 7. عدم توجه به خانواده همسر
نه، مطمئنا تمام خانواده‌های همسر آنگونه که در فیلم‌ها به‌صورت منفی نشان داده می‌شوند، نیستند. پس سعی کنید که از تلقین منفی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بین همسر و خانواده شما اغلب می‌تواند گرم و صمیمانه باشد. اما نکته مهم آن است که بدانید زمانی‌که این تفاهم به حد کافی وجود دارد‌، چیزی را به همسرتان تحمیل نکنید. چنانچه احساس می‌کنید که همسرتان از رفت‌وآمد‌های آخر هفته کم‌کم خسته می‌شود به او اصرار نکنید آخر هر هفته برای ناهار با خانواده شما باشد و البته این قاعده در مورد میهمانی‌های همکاران و دوستان قدیمی نیز صدق می‌کند.

• 8. نبود برنامه ریزی
تشکیل خانواده به معنای گذراندن زندگی بدون در نظر‌گرفتن آینده نیست. شما باید به اتفاق هم آینده‌تان را بسازید. از برنامه‌های کوتاه‌مدت (مکانی که تعطیلات را در آنجا می‌گذرانید، خرید اتومبیل و…) گرفته تا برنامه‌های بزرگ‌تر (بچه‌دار شدن، عازم شهر دیگری شدن و…) بی‌درنگ در مورد آینده‌تان و اینکه چگونه با آن روبه‌رو می‌شوید فکر کنید. این عمل روابط شما را منسجم‌تر و شور و شوق پیش‌روی در زندگی را در شما شعله ور می‌کند!

• 9. سکوت بدون دلیل
مطمئنا عدم‌ گفت‌وگو برای زندگی زناشویی مضر است. این امر بنا به دلایل مختلف اغلب ناشی از کمبود وقت و یا بی‌توجهی زن و مرد نسبت به یکدیگر است که در بالا از آنها نام برده‌ایم. با این‌حال، معمولا گفت‌وگو میان زن و مرد صورت می‌گیرد، اما هیچ‌یک از طرفین به حرف‌های یکدیگر گوش نمی‌دهند… در این حالت، موضوعی را با هم مطرح کنید و سعی کنید حقیقتا حرف طرف مقابل‌تان را بفهمید. درصورت نیاز، بی‌درنگ از یک روان‌درمانگر کمک بگیرید. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.




:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
ده زایمان عجیب در دنیا



مادر بیشترین قل های زنده مانده در یک زایمان ( 8 قلو )


126022099047.jpg
126022102931.jpg

نادی سلیمان که در تلویزیون آمریکا معروف به اکتامام ( مادر هشت تایی) شد، زنی آمریکایی است که در ژانویه 2009 هشت بچه خود را سالم به دنیا آورد.

-large;">جوان ترین مادر دنیا ( 5 سالگی )
 

126022107432.jpg

در شهر کوچک پیسکو در پرو زنی سرخپوست از کوهپایه های آند با دختر کوچک خجالتی ای به بیمارستان مراجعه کرد. شکم کودک به شدت برآمده بود. زن به دکتر جرالدو لوزادو گفت که روح شیطانی در بدن دختر نفوذ کرده ولی دکتر با معاینه لینا دختر کوچک به شدت متعجب شد زیرا دریافت که کودک پنج ساله هشت ماهه حامله است . دکتر کودک را با خود به لیما پایتخت پرو برد و به سایر متخصصین نیز نشان داد و یک ماه در ماه مه 1939 لینا از طریق سزارین کودک پسری با وزن 2.7 کیلوگرم به دنیا آورد. نام کودک را به خاطر دکتری که به دختر کوچولو کمک کرده بود جرالدو گذاشتند. جرالدوی کوچک همیشه فکر می کرد که لینا خواهر اوست، ده سال بعد وی دریافت که لینا خواهرش نیست بلکه مادرش است.

-large;">پیرترین مادر دنیا که برای اولین بار حامله شد (
-large;"> 70 سالگی )


126022110606.jpg
126022113374.jpg

میت راجو لوهان زن 70 ساله ایی که در سال 2008 برای اولین بار کودک خود را به دنیا آورد. او بعد از زایمان گفت که 40 سال برای این کودک صبر کرده و تصمیم دارد که برای سه سال فقط شیر خود را به کودک بدهد.

-large;">مادری با بیشترین تعداد زایمان  ( 69 کودک )
 

126022116386.jp

والنتینا واسیلوا از روسیه صاحب 69 فرزند در طی 27 زایمان شد. وی صاحب 16 دوقلو ، 7 سه قلو و چهار چهار قلو در طی 27 زایمان شد. لیویا ایوانز 44 ساله رومانیایی الاصل کانادایی رکورد بیشترین فرزند به دنیا آمده از یک زن را که دوقلو یا سه قلو نباشند را داراست. وی صاحب 18 فرزند در 18 زایمان است.

-large;">اولین مردی در دنیا که مادر شد !  

126022118478.jpg
12602212098.jpg

توماس بیتی، به عنوان یک مونث به دنیا آمد، ولی ارگان های یک مرد را نیز داشت. بعد از عمل جراحی و درمان های هورمونی، اولین مردی بود که به مادر تبدیل شد. توماس، 34 ساله، قانونا یک مرد است، ولی اندام های تناسلی زنانه اش را نگه داشته است. وقتی 10 سال پیش برای تغییر جنسیت خود عمل کرد، خبر داغ جهان شد و وقتی که 29 جون نوزاد دختری را به دنیا آورد لقب مرد حامله به او داده شد. بعد از زایمان، مانع شد تا هورمون تستسترون مردانه او  را به میزان طبیعی خود برگردانند، چون او مایل بود یک بچه دیگر نیز به دنیا بیاورد. همسر توماس، نانسی 46 ساله به خاطر اینکه قبلا رحم خود را درآورده بود، توانایی باردار شدن نداشت. برای همین توماس خودش خواست که بچه را به دنیا بیاورد.

-large;">پیرترین مادری که صاحب دوقلو شد (
-large;"> 70 سالگی )



126022124184.jpg

امکاری پانوار می خواست که حتما صاحب پسری شود . خود او 70 سال و همسرش که کشاورز است 77 سال دارد. همسر امکاری چاران سینگ بوفولوها، زمین کشاورزی و هر چه که داشت فروخت تا همسرش از طریقIVF بتواند حامله شود. امکاری سرانجام صاحب یک دوقلو شد. یک پسر و یک دختر. البته نوزادان نارس ولی به طور کلی سالم بودند. امکاری زمانی که دوقلوها را به دنیا آورد صاحب دو دختر بزرگ شوهر کرده و 5 نوه بود.

-large;">بیشترین زایمان به عنوان رحم اجاره ایی ( 12 نوزاد )
 

126022126982.jpg
126022130566.jpg

کاترین هورلوک 42 ساله در طی 13 سال 12 طفل را به دنیا آورد از جمله یک سه قلو را. وی به گزارشگر خبر شبکه ABC گفت : فکر می کردم اینکار را برای یکبار انجام می دهم ولی اصلا به گذشته فکر نمیکنم و هر بار که حامله می شوم حتی قبل از زایمان دوست دارم که مجددا اینکار را انجام بدهم و نوزاد دیگری را به دنیا بیاورم. پدر کاترین با او به ندرت صحبت می کند.

-large;">کوچولوترین مادر دنیا ( 71 سانتی متر قد )
 

126022134693.jpg
126022137352.jpg
دومین مادر کوتاه جهان
126022140972.jpg

کوتاه قدترین مادر دنیا با وجود اخطار و هشدار پزشکان مبنی بر خطرناک بودن حاملگی برای زندگی اش، سه بار حامله شد. استیسی هرالد با وجود اخطار پزشکان صاحب دو فرزند شد که هرکدام در زمان به دنیا آمدن نصف قد او را داشتندو حالا برای سومین بار حامله است. او و شوهرش زمانی که در سوپرمارکت شهر خود کار می کردند همدیگر را ملاقات و ازدواج کردند.

-large;">مادر کم وزن ترین نوزاد زنده دنیا ( 567 گرم )
 

126022144649.jpg
126022148268.jpg

ماه جبین شیخ در سال 2004 نوزادی با وزن 567 گرم به نام رومیسا رحمان به دنیا آورد. وی فقط 10 اینچ طول داشت و در بیست و پنجمین هفته حاملگی ماه جبین به دنیا آمد و اکنون در سلامت کامل است.

-large;">مادری با طولانی ترین فاصله بین بچه ها ( 41 سال )
 

12602215225.jpg

الیزابت آن بوتل دو بچه دارد، یک دختر که در سال 1956 زمانی که او 19 سال داشت به دنیا آمد و دیگری ژوزف که در سال 1997 زمانی که 60 سال داشت به دنیا آورد . فاصله سنی خواهر و برادر 41 سال و 185 روز است.


:: بازدید از این مطلب : 12112
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

لعنت به مستراحی که برچسب قرمز و آبی شیرش برعکس خورده باشد 




لعنت به مستراحی که سوسک ها بدون اطلاع و هماهنگی سرشان را از چاه بیرون بیاورند



لعنت به مستراحی که مرکز کانونی تحدّب کاسه اش روی صورت آدم باشد 



لعنت به مستراحی که قبل از نشستن کسی درش را بزند  



لعنت به مستراحی که آبش قطع باشد و آفتابه اش خالی 



لعنت به مستراحی که پشت درش نوشته باشند: لعنت بر پدر و مادر کسی که در این مکان بریند.  



لعنت به مستراحی که صدا را 56 مرتبه اکو کند…که یه ساعت مجبور شی بعدش توضیح بدی بابا به خدا عمق فاجعه این قدر نبود  



لعنت به مستراحی که شیلنگش از هفت جا سوراخ شده باشد  



لعنت به مستراحی که سر شیلنگش همیشه توی چاهش افتاده باشد 


 

لعنت به مستراحی که فاصله کاسه اش از دیوار پشتی فقط یک سانت باشد…


 هر دفعه که میای بشینی با کله میری سمت در ورودی  



لعنت به مستراحی که فشار شیر آبش مثل شیر سماور است 



لعنت به مستراحی که تا دستشویی بزرگه تالاپ میافته توش، آبش به صورت انفجار میزنه بیرون میخوره به باسن مبارک


:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 


نام شوهر در زمانهای مختلف



زمان آشنایی :  مرد رویاهام

زمان نامزدی :  عشقم

زمان ازدواج :  هم نفسم

.

.

.

بعد از یك ماه :  جان دلم

بعد از دو ماه :  سایه سرم

بعد از سه ماه :  شوهرم

.

.

.

بعد از یك سال :  آقا بالاسر

بعد از دو سال :    بخور و بخواب

بعد از سه سال :    نره غول

بعد از چهار سال :  لندهور

.

.

.

.

.

پنج سال بعد :  مرتیكه نفهم بی شعور مفتخور نمك نشناس...

 



:: بازدید از این مطلب : 875
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آدامس : تنها چیزی كه توی دهان خانم ها بند می شود.
احمق:كسی كه دختر همسایه را در تاریكی نبوسد.
ادب : یعنی كمك به یك خانم زیبا در عبور از خیابان حتی اگر به كمك احتیاج نداشته باشد.
ازدواج : قمار زندگی است و در قمار معمولا برد با كسی است كه بیشتر تقلب كند.
الكل : مایه گرانبهایی كه همه چیز را محفوظ نگاه می دارد مگر اسرار را.
اوراقچی : تنها موجودی كه زنها را بهترین رانندگان دنیا میداند.
ایده آل : شوهری كه بتواند با زنش به مان دقت و ملایمتی كه در مورد اتومبیل تازه اش دارد رفتار كند.
بزبیار : فلك زده ای كه زنش زشت و كلفتش بیریخت باشد.
بوسه : تصادفی كه فقط یك سیلی به آدم ضرر می زند.
بیست سالگی : دورانی كه پسر ها دنبال معشوقه می گردند دختر ها دنبال شوهر.
خسیس : كسی كه وقتی خانه اش آتش می گیرد برای اینكه پول تلفن ندهد تا اداره آتش نشانی بدود.
خوش بین : مردی كه تصور كند وقتی زنی پای تلفن خداحافظی كند گوشی را خواهد گذاشت.
دوران تجرد : دورانی كه معمولا برای مردها بعد از ازدواج شروع می شود.
رفیق : كسی كه همیشه به شما مقروض است.
زوج ایده آل : شوهر كر و زن لال.
سوءظن : سعی در دانستن چیزیكه بعدا" انسان آرزو می كند ای كاش آنرا نمی دانست.
سرخ پوست : مرد خوشبختی كه وقتی زنش اورا می بوسد صورتش ماتیكی نمی شود.
سنجاق قفلی : تنها قفلی كه بدون كلید باز می شود.
مرد مجرد : كسی كه هنوز عیوبی دارد كه خود نمی داند.
معجزه : دختر خانمی كه زنگ آخر جیم شود و به سینما نرود.
هالو : شوهری كه دستكش ظرفشویی را بجای اندازه دست خودش اندازه دست خانومش می خرد.



:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱ – افرادی که بیشترین وقت خود را صرف زندگی دیگران می‏کنند (مشاوره، راهنمایی و …)، از رسیدن به زندگی خود باز می‏مانند.

۲ – کسانی که می‏گویند “من نباید این راز را فاش کنم اما فقط به تو می‏گویم” دقیقا راز شما را نیز به همین صورت برای دیگران بازگو می‏نمایند.

۳ – گفتن حقیقت مهم است؛ این مهم نیست که ما راست می‏گوییم و دیگران اشتباه می‏کنند.

۴ – هیچ هدفی بدون طی کردن مسیر و راه آن دست یافتنی نیست.

۵ – کسانی که سر خود را مانند کبک در برف فرو می‏برند در واقع لگد دیگران را به جان می‏خرند.

۶ – آنچه که در ظاهر هر شخص می‏بینیم، به ندرت دقیقا همان چیزی است که آن شخص واقعا هست.

۷ – جرات و شهامت این نیست که روبروی شیر بایستیم بلکه این است که بفهمیم چطور می‏توان از شر او جان سالم بدر برد.

۸ – ما از همان اول پدر و مادر زاده نشده‏ایم، بلکه باید بیاموزیم که چطور می‏توان پدر و مادر بود.

۹ – کلماتی که بر زبان جاری می‏گردند، قدرت خود را از ما گرفته‏اند – از خود هیچ قدرتی ندارند.

۱۰ – افراد خردمند در سکوت به سر می‏برند تا بیش از هر چیز صدای تمنای خود را بشنوند.

۱۱ – فرشته ها به زمین نمی‏آیند تا ببینند ما چه می‏کنیم بلکه می‏آیند تا به ما بگویند چه کار بهتر است انجام دهیم.

۱۲ – هیچ چیز مانند ارتباط و وابستگی با دیگران، با تمام وجود، به درد انسان نمی‏خورد.

۱۳ – در واقع ما هیچچ چیز را کنترل نمی‏کنیم مگر رفتار و کردار و تصمیمات خودمان.

۱۴ – هیچ کس نمی‏تواند ما را شاد کند جز خودمان. (اگر بخواهیم)

۱۵ – این یک اشتباه بزرگ است اگر از تجربیات خود درس نگیریم.

۱۶ – من هیچ چیز نمی‏دانم، به من بیاموزید؛ من هیچ چیز نمی‏شنوم، به من بگویید؛ من هیچ چیز نخواهم دید، به من نشان دهید – ما با هم پیروزیم.

۱۷ – پشیمانی از آن دسته چیزهایی است که ما به اشتباه آن را انتخاب می‏کنیم.

۱۸ – آنچه در قلب خود می‏پرورانیم، همان است که در زندگی ان دنیا در دستان خود داریم.

۱۹ – تنها به این دلیل که بذری را که کاشته ایم نمی‏بینیم، نمی توانیم بگوییم چیزی از اینجا بیرون نمی‏آید.

۲۰ – جنسیت واقعی وجود ندارد. هر کسی قسمتی از روحیات جنس مخالف را در خود دارد.

۲۱ – تجربیات شما، تجربیات شما هستند؛ شخصیت شما نیستند.

۲۲ – فرض کردن‏ها از تنبلی ما در جستجوی حقیقت سرچشمه می‏گیرند.

۲۳ – هیچ کس به طور کامل بی‏طرف نیست.

۲۴ – خانوادۀ ما تنها جایی نیست که ما در ان متولد شده‏ایم؛ گاهی یک دست باز و رویی گشاده نیز ما را متولد می‏کند.

۲۵ – شما همیشه راه درست را نمی‏پیمایید.

۲۶ – فروتنی و تواضع، در واقع توانایی پذیرفتن خطاست.

۲۷ – توانایی یک مرد آن چیزی نیست که در جیبش دارد، بلکه آن است که بر دوشش دارد.

۲۸ – اگر شما یک قدم مثبت بردارید، کائنات ۱۰۰ قدم به سمت شما می‏آیند.

۲۹ – اگر می‏خواهید بدیها سرتان نیاید، نخواهید سر دیگران آید.

۳۰ – اگر می‏خواهید با حقیقت سر و کار نداشته باشید، همیشه در خیالات خود گم هستید.

۳۱ – فخرفروشی لباسی است که فقط تن احمقان می‏شود.

۳۲ – کسی که از همه بیشتر می‏داند، معمولا همان کسی است که کمتر حرف می‏زند.

۳۳ – هر کسی سزاوار ارزشمند شدن و معشوق دیگران بودن است.

۳۴ – هیچ کس جواب نهایی را به شما نخواهد داد، مگر خودتان.

۳۵ – شما تنها با ابزاری که دارید می‏توانید عمل کنید، پس به دنبال ابزار جدید وقت خود را تلف نکنید.

۳۶ – اگر  خطاهای خود را خطا در نظر نگیریم، آنگاه با هر خطا راهی اشتباه را کشف کرده‏ایم.

۳۷ – این انسانها هستند که به زندگی معنا می‏دهند و نه اشیاء.

۳۸ – همیشه سوالاتی هستند که جوابشان ناپیداست و بزودی جوابشان پیدا خواهد شد.

۳۹ – در حال حاضر نه آینده وجود دارد و نه گذشته، زندگی جاریست.

۴۰ – اگر بخواهید، اسکلت همیشه در کنج کمد منتظر شماست تا شما را بخورد.

۴۱ – وقتی صحبت می‏کنیم، صدای هیچ کس را نمی‏شنویم.

۴۲ – والدین نباید کوچکترها را در برابر تصمیمات زندگی مسئول بدانند.

۴۳ – اینکه پدران ما چه کاره بوده‏اند مهم نیست، مهم این است که ما چه خواهیم کرد و چه خواهیم شد.

۴۴ – اگر فکر می‏کنید که باید همین الآن بگویید، پس بگویید و اگر می دانید که باید کاری را الآن انجام دهید، پس انجام دهید.

۴۵ – هر تغییری نیاز به حرکت دارد.

۴۶ – کمک دیگران به معنای انجام تمام و کمال کار ما نیست.

۴۷ – اینطور نیست که هر کسی شما را دوست بدارد ولی شما می‏توانید هر کسی را دوست داشته باشید.

۴۸ – اگر کاری را همیشه برای کسی انجام دادید، او هرگز آن کار را یاد نخواهد گرفت.

۴۹ – هیچ چیز بیشتر از خنده مسری و واگیردار نیست.

۵۰ – بهترین هدیه‏ای که می‏توان به دیگران داد، وقت و صبر خودمان است.

۵۱ -  زیبایی محض با چشم قابل مشاهده نیست، بلکه با فکر و دل دیده می‏شود.

۵۲ – هر کسی بذر کمال را در وجودش دارا می‏باشد، اما کمتر کسی می‏تواند آنرا پرورش دهد.

۵۳ – تنها راه پایان دادن به مشاجره‏ها، پیدا کردن یک راه حل است.

۵۴ – هر عملی که انجام می‏دهیم و هر حرفی که میگوییم به ما باز می‏گردد اما نه به گونه‏ای که انتظارش را داشتیم.

۵۵ – اگر یک پله از نردبان شکست، با کمی زحمت پا را باید بالاتر گذاشت.

۵۶ – هرگز کلمات ناگفته را در اتاق دربسته محبوس نکنید.

۵۷ – هرکس بیش از آنچه خود را می‏شناسد است.

۵۸ – از هر چه بترسیم اسیرش می‏شویم.

۵۹ – نیازمندترین انسانها حریص‏ترین آنهاست.

۶۰ – آنچنان خیال کنید که گویا تا ابد زنده‏اید و انچنان عمل کنید که گویا امروز می‏میرید.

۶۱ – بخندید همچنانکه نفس می‏کشید و دوست داشته باشید همچنانکه زندگی می‏کنید.

۶۲ – هیچ کس نمی‏تواند بازگردد و شروعی جدید را رقم بزند اما هر کسی می‏تواند شروع کند و پایانی خوش را بسازد.

۶۳ – مهمترین چیزها در زندگی چیزی نیستند که قابل لمس باشند.

۶۴ – زیباترین عکسها در اتاقهای تاریک ظاهر می‏شوند؛ پس هر موقع در قسمتی تاریک از زندگی قرار گرفتی بدان که طبیعت می‏خواهد تصویری زیبا از تو بسازد.

۶۵ – برف سنگینی بارید؛ درختی شکست، درختی زیباتر شد.

۶۶ – زندگی مانند بازی حکم است، مهم نیست که دست خوبی نداشته باشیم، مهم این است که یار خوبی داشته باشیم.

۶۷ – از کوتهی ماست که دیوار بلند است.

۶۸ – از شیشۀ جلو به زندگی نگاه کنید نه از آینۀ رو به عقب.

۶۹ – به خاطر ترساندن موش خانه‏ات را آتش نزن.

۷۰ – هنر زندگی کردن، هنر نقاشی کردن بدون پاک کردن است.

۷۱ – بهترین لذت زندگی انجام دادن عملی است که دیگران می‏گویند نمی‏توانیم.

۷۲ – هر روز از زندگی معجزه است. من روزم را هدر نمی‏دهم. من قدر معجزات را می‏دانم.

۷۳ – آرام بنشین. تقلا نکن. بهار می‏آید و سبزه‏ها رشد می‏کنند.

۷۴ – اینکه چه می‏اندیشیم، چه می‏دانیم و به چه اعتقاد داریم مهم نیست. مهم این است که چه می‏کنیم.

۷۵ – از زندگی هر انچه لیاقتش را داریم به ما می‏رسد نه آنچه آرزویش را داریم.

۷۶ – از آنجا که زندگی آینۀ وجود ماست، فقط با تغییر ما تغییر می‏کند.

۷۷ – ساعتی که خراب است، در هر روز دوبار زمان را درست نشان می‏دهد.

۷۸ – هرگاه در زندگی خانه‏ای از یخ ساختی، بر آب شدنش گریه نکن.

۷۹ – برای انسانهای بزرگ چون بر این باورند که : یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.

۸۰ – آرزوهایت را یک جا یادداشت کن و یکی یکی از خدا و کائنات بخواه. خدا و کائنات یادشان نمی‏رود اما تو یادت خواهد رفت آنچه را که امروز داری، آرزوی دیروزت بوده است.

۸۱ – برگ در انتهای زوال می‏افتد و میوه در انتهای کمال. بنگر که چون برگی زردی یا سیبی سرخ؟

۸۲ – اگرنتوانستی کسی را ببخشی از بزرگی گناه او نیست، از کوچکی دل توست.

۸۳ – به کسی که در جستجوی حقیقت است ایمان آور و به کسی که حق را یافته است شک کن.

۸۴ – ما آمده‏ایم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم.

۸۵ – هر کس چرای زندگی را یافت با هر چگونه‏ای خواهد ساخت.

۸۶ – سخن نیک را از گویندۀ آن بگیرید هر چند خود بدان عمل نکند.

۸۷ – ناتوانترین مردم کسی است که نتواند دوستی پیدا کند و ناتوانتر از او کسی است که دوستان خود را از دست بدهد.

۸۸ – چون عقل کامل گردد، سخن گفتن کمتر شود.

۸۹ – صبحگاهان به جستجوی روزی درآیید که برکت و موفقیت در صبح زود نهفته است.

۹۰ – به بار نشستن هر کار نیازمند ۱۰۰۰ روز صبر است.

۹۱ – راز موفقیت در این است که با طبیعت و کائنات هماهنگ باشیم و در مسیر موجهای زندگی لذت ببریم.

۹۲ – موفقیت یک مسیر است و نه هدف.

۹۳ – موفقیت بیشترین و بهترین استفاده از آن چیزی است که هم اکنون داریم.

۹۴ – شکست موفقیت است، اگر از آن درس بگیریم.

۹۵ – موفقیت این نیست که هرگز اشتباه نکنیم بلکه این است که یک اشتباه را دوبار مرتکب نشویم.

۹۶ – موفقیت دستیابی به آن چیزی است که می‏خواهیم و شادمانی خواستن آن چیزی است که بدست می‏آوریم.

۹۷ – موفقیت توانایی پرش از شکستی بر شکستی دیگر است بدون اینکه خسته شویم.

۹۸ – من می‏دانم که تمام هستی برای من خلق شده. پس نگران نیستم و تمام هستی را یار و یاور خود می‏بینم.

۹۹ – بازی زندگی بازی بومرنگهاست. مراقب بومرنگ خود باشیم که به کدام طرف پرتاب می‏شود.

۱۰۰ – تفکر مثبت اساس هر موفقیت است.



:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

میگن یه روز جبرئیل میره پیش خدا گلایه میکنه که: آخه خدا، این چه وضعیه آخه؟ ما یک مشت ایرونی داریم توی بهشت که فکر میکنن اومدن خونه باباشون! به جای لباس و ردای سفید، همه شون لباس های مارک دار و آنچنانی میخوان! هیچ کدومشون از بالهاشون استفاده نمیکنن، میگن بدون 'بنز' و'ب ام و' جایی نمیرن! اون بوق و کرنای من هم گم شده... یکی از همین ها دو ماه پیش قرض گرفت و رفت دیگه ازش خبری نشد! من خسته شدم از بس جلوی دروازه بهشت رو جارو زدم... امروز تمیز میکنم، فردا دوباره پر از پوست تخمه و هسته هندونه و پوست خربزه است! من حتی دیدم بعضیهاشون کاسبی هم میکنن و حلقه های بالای سرشون رو به بقیه میفروشن.

خدا میگه: ای جبرئیل! ایرانیان هم مثل بقیه، فرزندان من هستند و بهشت به همه فرزندان من تعلق داره. اینها هم که گفتی، خیلی بد نسیت! برو یک زنگی به شیطان بزن تا بفهمی درد سر واقعی یعنی چی !!!

جبرئیل میره زنگ میزنه به جناب شیطان... دو سه بار میره روی پیغام گیر تا بالاخره شیطان نفس نفس زنان جواب میده: جهنم، بفرمایید؟
جبرئیل میگه: آقا سرت خیلی شلوغه انگار؟

شیطان آهی میکشه و میگه: نگو که دلم خونه... این ایرونیها اشک منو در آوردن به خدا! شب و روز برام نگذاشتن! تا روم رو میکنم این طرف، اون طرف یه آتیشی به پا میکنن! تا دو ماه پیش که اینجا هر روز چهارشنبه سوری بود و آتیش بازی!... حالا هم که... ای داد!!! آقا نکن! بهت میگم نکن!!! جبرئیل جان، من برم .... اینها دارن آتیش جهنم رو خاموش میکنن که جاش کولر گازی نصب کنن!!!!!!!!!!!



:: بازدید از این مطلب : 860
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
 
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بعد از ازدواج :سحر خیز شدن بیدار شدن زودتر از خورشید
قبل از ازدواج :خوابیدن تا لنگ ظهر


بعد از ازدواج :معتبر شدن رفتن به حیاط با اجازه
قبل از ازدواج :رفتن به سفر بی اجازه


بعد از ازدواج :تقویت معده خوردن غذا های سوخته با منت
قبل از ازدواج :خوردن بهترین غذاها بی منت


بعد از ازدواج :ورزیده شدن كار كردن در شرایط سخت
قبل از ازدواج :استراحت مطلق بی جر بحث


بعد از ازدواج :صله رحم سر زدن به فامیل خانوم
قبل از ازدواج : دیدوبازدید از اماكن تفریحی


بعد از ازدواج :همدردی با مرد ها آموزش بچه داری و شستن ظرف …
قبل از ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و ….


بعد از ازدواج :مستقل شدن دادن كل حقوق به خانوم
قبل از ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از پاپا
حالا شما بگید كی حاضره از این همه مزایا بگذره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


:: بازدید از این مطلب : 835
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

هنگامی كه ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز كرد، با مشكل كوچكی روبرو شد.

 

آنها دریافتند كه خودكارهای موجود در فضای بدون جاذبه كار نمی كنند .

 

(جوهر خودكار به سمت پایین جریان نمی یابد و روی سطح كاغذ نمی ریزد…)

 

برای حل این مشكل آنها شركت مشاورین آندرسون را انتخاب كردند …

 

تحقیقات بیش از یك دهه طول كشید،

 

۱۲میلیون دلار صرف شد و در نهایت :

 

آنها خودكاری طراحی كردند كه در محیط بدون جاذبه می نوشت زیر آب كار می كرد،

 

روی هر سطحی حتی كریستال می نوشت،

 

و از دمای زیر صفر تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد كار می كرد !!!

 

اما روس ها راه حل ساده تری داشتند

 

آنها از مداد استفاده كردند !

 

نتیجه :این داستان مصداقی برای مقایسه دو روش در حل مسئله است :

 

۱. تمركز روی مشكل ( نوشتن در فضا ! )

 

۲. یا تمركز روی راه حل (نوشتن در فضا با خودكار !!!)

 

 


:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

یک بار دختری حین صحبت با پسری که عاشقش بود، ازش پرسید:

چرا دوستم داری؟ واسه چی عاشقمی؟

دلیلشو نمیدونم …اما واقعا”‌دوست دارم

تو هیچ دلیلی رو نمی تونی عنوان کنی… پس چطور دوستم داری؟

چطور میتونی بگی عاشقمی؟

من جدا”دلیلشو نمیدونم، اما میتونم بهت ثابت کنم

ثابت کنی؟ نه! من میخوام دلیلتو بگی

باشه.. باشه!!! میگم… چون تو خوشگلی،

صدات گرم و خواستنیه،

همیشه بهم اهمیت میدی،

دوست داشتنی هستی،

با ملاحظه هستی،

بخاطر لبخندت،

دختر از جوابهای اون خیلی راضی و قانع شد

متاسفانه، چند روز بعد، اون دختر تصادف وحشتناکی کرد و به حالت کما رفت

پسر نامه ای رو کنارش گذاشت با این مضمون

عزیزم، گفتم بخاطر صدای گرمت عاشقتم اما حالا که نمیتونی حرف بزنی، میتونی؟

نه ! پس دیگه نمیتونم عاشقت بمونم

گفتم بخاطر اهمیت دادن ها و مراقبت کردن هات دوست دارم اما حالا که نمیتونی برام اونجوری باشی، پس منم نمیتونم دوست داشته باشم

گفتم واسه لبخندات، برای حرکاتت عاشقتم
اما حالا نه میتونی بخندی نه حرکت کنی پس منم نمیتونم عاشقت باشم

اگه عشق همیشه یه دلیل میخواد مثل همین الان، پس دیگه برای من دلیلی واسه عاشق تو بودن وجود نداره

عشق دلیل میخواد؟

نه!معلومه که نه!!

پس من هنوز هم عاشقتم

عشق واقعی هیچوقت نمی میره

این هوس است که کمتر و کمتر میشه و از بین میره

"عشق خام و ناقص میگه:”من دوست دارم چون بهت نیاز دارم"

"ولی عشق کامل و پخته میگه:”بهت نیاز دارم چون دوست دارم"

"سرنوشت تعیین میکنه که چه شخصی تو زندگیت وارد بشه، اما قلب حکم می کنه که چه شخصی در قلبت بمونه"



:: بازدید از این مطلب : 787
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز : گروهی از پزشکان انجمن قلب امریکا اعلام کردند در صورت رعایت هفت راز سلامتی ، افراد می توانند تا 40 سال بیشتر به زندگی ادامه دهند.

پژوهشگران هفت عامل مهم را به این شرح اعلام کردند:

-         نکشیدن سیگار

-         کم کردن شاخص جرم بدن ( بی ام آی) به زیر 25

-         150 دقیقه ورزش ملایم در هفته.

-         کاهش کلسترول بدن به کمتر از 200 واحد

-         کاهش فشارخون

-         نگاه د اشتن قندخون زیر 100

رعایت کردن چهار تا پنج مورد از رژیم های غذایی مانند مصرف روزانه چهار تا پنج نوبت میوه و سبزیجات تازه ، مصرف سه تا چهار بار گوشت ماهی ؛ هربارصد گرم در هفته ، ننوشیدن بیش از 1020 گرم نوشابه های قندی در هفته ، خوردن سه تا چهار بار غلات دارای فیبر غنی هرباربه میزان 100 گرم در روز و مصرف روزانه کمتر از 1500 میلی گرم نمک طعام .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 1139
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

1 - سیگار كشیدن باعث میشه شما هرچه سریعتر از شر سلامتی و زندگی به امید خدا خلاص بشید و بتونید پا به عرصه های جدیدتری از جمله جهان آخرت بگذارید و تجربه های جدید كسب كنید .

۲ – وقتی سیگار بكشین یه سرفه هایی میكنین به خدا همچین سر جیگرتون حال میاد انگار قولنج ریه تون رو گرفته باشن یعنی ششتون حال میاد .

۳ – اونایی كه سیگاری هستن بعد از یه مدت متوجه میشن كه روابط عاطفی عمیقی با چای و نسكافه پیدا كردن .

۴ – اگه سیگاری بشین برای مواقع بیكاری ، بیعاری ، بیخوابی ، بیداری ،بیزاری ، بیذاتی ، بیماری ، سیرابی ، لیوانی ، خیشاحی (منظور همون خوشحالیه) ، نیراحی (ناراحتی) و سایر مواقع بهترین امكان رو در اختیار دارین .

۵ – اگه سیگاری بشین دارای روابط اجتماعی درخشان میشین و میتونین دوستان جدید زیادی پیدا كنین :

الف – وقتی شما جزء خریداران سیگار باشین دوستانی رو پیدا میكنین كه از بس دوستتون دارن شما رو به شكل شیرینی میبینن .
ب – وقتی شما جزء مصرف كنندگان سیگار باشین دوستان مهربونتون شما رو به شكل مگس میبینن .در نوع ب دوستی از طرف شما بسیار عمیقتر خواهد بود .
۶ – اگه سیگاری بشین توی محیط های سربسته و عمومی از دست سیگاری ها حرص نمیخورین و این خودش باعث میشه آرامش اعصاب داشته باشین .

۷ – وقتی سیگاری بشین ، میتونین توی مسابقه جهانی ترك سیگار شركت كنین و كلی پول به جیب بزنین .

۸ – اگه سیگاری بشین ، وقتی با اقوام و دوستان به پیك نیك میرین موقع روشن كردن آتیش میتونین روش روشن كردن كبریت در میان باد و بوران رو به اونا نشون بدین و خودتون رو به عنوان یك قهرمان ملی معرفی كنید .

۹ – اگه سیگاری بشین با سوپری سر كوچتون بیشتر رفیق میشین طوری كه اگه یه روز نرین سراغش دلش براتون تنگ میشه .

۱۰ – اگه مخفیانه سیگار بكشین میتونید با كوچه پس كوچه های اطراف خونه ، پشت بام ، زیر زمین و دیگر جاهایی كه تا حالا زیاد بهشون توجه نكردین بیشتر آشنا بشین .

۱۱ – وقتی مخفیانه سیگار میكشین با ادوكلن ، عطر و دئودورانت های ارزون قیمت و همچنین انواع آدامسهای p.k ، خروس نشان ، relax و غیره آشناتر میشین و به آدمی خوشبو با دندونای سفید مبدل بشین .

۱۲ – هرچه بیشتر سیگار بكشین راحت تر میتونین از شر پولهایی كه توی جیبتون سنگینی میكنه راحت بشین .

۱۳ – اگه سیگاری بشین توی شهرای بزرگ كه هوای آلوده دارن راحتتر میتونین زندگی كنین



:: بازدید از این مطلب : 757
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

گردن آسیب پذیرترین قسمت بدن نسبت به چین و چروک های پوستی است و بهترین تکنیک های آرایشی نیز نمی تواند چین و چروک آن را پنهان کند. پس باید چه کاری انجام داد؟
    
 
بنابراین پوست گردن هم نیاز به مراقبت روزانه دارد:


 
همیشه سر خود را بالا نگه دارید زیرا برای حالت بدن و نیفتادن پوست گردن مفید است.

 قرار ندادن بالش زیر سر از ایجاد غب غب جلوگیری می کند.

 قبل از حمام کردن به مدت ۲ دقیقه گردن را با حرکت دست به سمت پایین و با روغن  ماساژ دهید.

مطالب مفید و نکات مهم و بهداشتی پوست و مو - دست و صورت خمیری از زردچوبه و لیمو آماده کنید و به گردن بمالید تا تفاوت رنگ بین صورت و گردن از بین برود.

   
هنگام استفاده از کرم و یا ماسک از گردن فراموش نشود.

  
از آن جا که همیشه افراد متوجه پوست صورت خود هستند و انواع و اقسام مواد بهداشتی و آرایشی را به کار می برند اگر از پوست گردن مراقبت کافی نشود خیلی زود شادابی خود را از دست می دهد



:: بازدید از این مطلب : 804
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
‌روزی روزگاری تاجر ثروتمندی بود كه 4 زن داشت.
زن چهارم را از همه بیشتر دوست داشت و او را مدام با خریدن جواهرات گران قیمت و غذاهای خوشمزه خوشحال می‌كرد. بسیار مراقبش بود و بهترین چیزها را به او می‌داد.‌‌
زن سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار می‌كرد. اگرچه واهمه شدیدی داشت كه روزی او تنهایش بگذارد.
واقعیت این است كه او زن دومش را هم بسیار دوست داشت. او زنی بسیار مهربان بود كه دائما نگران و مراقب همسرش بود. مرد در هر مشكلی به او پناه می‌برد و او نیز به تاجر كمك می‌كرد تا گره كارش را بگشاید و از مخمصه بیرون بیاید.
اما زن اول مرد، زنی بسیار وفادار و توانا بود كه در حقیقت عامل اصلی ثروتمند شدن او و موفق بودنش در زندگی بود كه اصلا مورد توجه مرد نبود. با اینكه از صمیم قلب عاشق شوهرش بود

اما مرد تاجر به ندرت وجود او را در خانه ای كه تمام كارهایش با او بود حس می‌كرد و تقریبا هیچ توجهی به او نداشت.

روزی مرد احساس مریضی كرد و قبل از آنكه دیر شود فهمید كه به زودی خواهد مرد. به دارایی زیاد و زندگی مرفه خود اندیشید و با خود گفت: ‌"من اكنون 4 زن دارم، اما اگر بمیرم دیگر هیچ كسی را نخواهم داشت و تنها و بیچاره خواهم شد"! بنابراین تصمیم گرفت با زنانش حرف بزند و برای تنهایی‌اش فكری بكند.

اول از همه سراغ زن چهارم رفت و گفت:"من تورا بیشتر از همه دوست دارم و از همه بیشتر به تو توجه كرده ام و انواع راحتی ها را برایت فراهم آورده ام، حالا در برابر این همه محبت من آیا در مرگ با من همراه می‌شوی تا تنها نمانم؟"زن به سرعت گفت : " هرگز" و مرد را رها كرد.
ناچار با قلبی كه به شدت شكسته بود نزد زن سوم رفت و گفت:‌"من در زندگی تو را بسیار دوست داشتم آیا در این سفر همراه من خواهی آمد؟"زن گفت: " البته كه نه! زندگی در اینجا بسیار خوب است. تازه من بعد از تو می‌خواهم دوباره ازدواج كنم " قلب مرد یخ كرد.
مرد تاجر به زن دوم رو آورد و گفت:"تو همیشه به من كمك كرده ای . این بار هم به كمكت نیاز شدیدی دارم شاید تو از همیشه بیشتر می‌توانی در مرگ همراه من باشی؟ "زن گفت :" این بار با دفعات دیگر فرق دارد . من نهایتا می‌توانم تا گورستان همراه جسم بی جان تو بیایم اما در مرگ،...متاسفم"! گویی صاعقه ای به قلب مرد آتش زد.

در همین حین صدایی او را به خود آورد:"من با تو می‌مانم ، هرجا كه بروی"، تاجر نگاهش كرد، زن اول بود كه پوست و استخوان شده بود ، انگار سوءتغذیه، بیمارش كرده باشد. غم سراسر وجودش را تیره و ناخوش كرده بود و هیچ زیبایی و نشاطی برایش باقی نمانده بود . تاجر سرش را به زیر انداخت و آرام گفت:" باید آن روزهایی كه می‌توانستم به تو توجه می‌كردم و مراقبت بودم ..."

در حقیقت همه ما چهار زن داریم!

الف: زن چهارم بدن ماست كه مهم نیست چقدر زمان و پول صرف زیبا كردن او بكنیم وقت مرگ، اول از همه او ما را ترك می‌كند.

ب: زن سوم دارایی‌های ماست. هر چقدر هم برایمان عزیز باشند وقتی بمیریم به دست دیگران خواهد افتاد.

ج : زن دوم كه خانواده و دوستان ما هستند. هر چقدر هم صمیمی و عزیز باشند ، وقت مردن نهایتا تا سر مزارمان كنارمان خواهند ماند.

د: زن اول كه روح ماست. غالبا به آن بی توجهیم و تمام وقت خود را صرف تن و پول و دوست می‌كنیم.او ضامن توانمندی های ماست اما ما ضعیف و درمانده رهایش كرده ایم تا روزی كه قراراست همراه ما باشد، اما دیگر هیچ قدرت و توانی برایش باقی نمانده است.


:: بازدید از این مطلب : 719
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

1-بهبود حس بویایی: پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاكتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد كنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)
2- كاهش ریسك بیماریهای قلبی: داشتن بیش از 3 نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسك ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف كاهش میدهد. رابطه جنسی كلسترول بد خون را نیز كاهش میدهد.

3-كاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسی یك نوع فعالیت بدنی است. یك رابطه جنسی پرحرارت 200 كالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از 70 بار در دقیقه به 150 بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد. پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریك كننده غدد تیروئید میباشد، كه میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و كاهش وزن آنان گردد.

4-رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود: این هورمون باعث محكمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.

5- كاهش افسردگی: زنانی كه از لحاظ جنسی فعال بوده و شریك جنسی آنان نیز از كاندوم استفاده نمی كنند، كمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد كه هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی كه در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون كاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)

6- تسكین درد:درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اكسی توسین به 5 برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسكین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد كه میتواند دردهای قاعدگی را كاهش دهد.

7-سرماخوردگی كمتر: افرادی كه 1-2 بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها 30 درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.

8-كنترل بهتر مثانه: رابطه جنسی تمرینات كگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.

9-دندانهای سالم تر: پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، كلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد كه از پوسیدگی دندانها جلوگیری میكند. همچنین آداب برفراری رابطه جنسی، دو شریك جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواك زدن دندانها میكند.

10-سلامت پروستات: برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و كیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریك و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا 600 برابر تغلیظ میكنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممكن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مكرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریك جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسك ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی)

11-افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است: رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شكم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینكه از بیماریهای مقاربتی ،حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای كه از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممكن است دچار آتروفی (تحلیل) مهبل و مقاربت دردناك گردند.  تمام هورمونهایی كه زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون كاندوم)

12- اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد: آلت تناسلی مردان ممكن است دچار خراشیدگی و یا تحریك پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر میگردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد. برای جذب مجدد اكسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت كند، با این كار عضلات آلت را از دریافت اكسیژن كافی محروم كرده اید. در بیماری پریاپیسم(PRIAPISM) كه در آن نعوذ دائمی پدید می آید، آلت ممكن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یك اورژانس پزشكی محسوب میگردد.

13-افزایش جریان خون: رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اكسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.

14- افزایش طول عمر: نرخ مرگ و میر درافرادی كه 2 بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است كه در طول ماه تنها یك مرتبه ارگاسم را تجربه میكنند.

15-رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد: این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میكند.

16-رابطه جنسی در كاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است: همچنین رابطه جنسی باعث بهبود كیفیت خواب میگردد.

17-رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه كسی را دارید كه برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یكدیگر صمیمی باشید، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغییر در تركیبات شیمیایی بدن شما میشود.

18-رابطه جنسی سالم در افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد



:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

موی انسان با استفاده کردن از مواد شیمیایی مثل رنگ،دکلره،مواد فرکننده وصاف کننده ی مو و در مواقعی که مو حتی طبیعی بوده و از مواد شیمیایی هم برای تغییر آن استفاده نشده باشد با سشوار و اتو کشیدن زیاد دچار آسیب دیدگی خواهد شد.البته میدانیم که نمی توان از تغییر و تنوع در جهت زیبایی و شادابی چهره صرف نظر کرد که امری طبیعی است وفطری اما گاهی تکرار زود به زود این تغییر و تنوعها و استفاده مکرر از مواد شیمیایی آن هم در فاصله زمانهای کوتاه مدت ،همینطور سشوار و اتوی زود به زود باعث شکنندگی،مو خوره ، ریزش زیاد، بد حالت وبی حالت شدن ودر کل آسیب های جدی مو خواهد شد که جبران این آسیبها کمی کار را برای ما دشوار خواهد ساخت .راهکار هایی برای تقویت و تا حدودی جبران این مشکل وجود دارد که کاربرد آنها در شادابی و بهتر شدن موهای آسیب دیده بی تا ثیر نیست.        


الف- برای انواع موهایی که بوسیله ی مواد شیمیایی مثل رنگ ودکلره وصاف کننده ها وفر کننده ها دچار آسیب وسوختگی شده اند انواع ویتامینهای مو مثل بوناول که در انواع جوانه ی گندم وهلویی و... به شکل کرم های مختلف در فروشگاهها یافت میشوند توصیه می شود که نحوه ی استفاده آن برای تا ثیر گذاری بیشتر آن است که حتما تاشش ماه هفته ای یکبار این نوع ویتامینها را در حمام روی موها که ابتدا توسط شامپوی مخصوص موهای آسیب دیده، شسته وآبکشی شده است هم به ریشه وهم نوک موها مالیده وخیلی آرام پوست سر را با این ویتامین ماساژ دهید وسپس در بخار حمام به مدت 20 الی 30 دقیقه بمانید تا کاملا جذب شود .چون این ویتامینها معمولا چرب هستند با آب گرم خوب بشویید تا بعد از حمام احساس چرب بودن مو را نداشته باشید. البته خیلی هم در شستن وسواس به خرج ندهید زیرا بهتر است مقدار کمی از این ویتامینها بر روی موها باقی بماند.


تذکر1: بعضی از انواع ویتامینهای مو خیلی چرب هستند و ممکن است برای استفاده شما را دچار مشکل سازند ،بهتر است در مورد این دسته، اول مقداری که می خواهید استفاده کنید را با کمی آب گرم مخلوط وحل کنید تا بتوانید راحت تر آن را به ریشه وسر بزنید.

تذکر 2: تا شش ماهی که از این ویتامینها جهت بر طرف کردن آسیب دیدگی وتقویت مو استفاده می کنید بهتر است هیچ عمل شیمیایی روی موها انجام ندهید تا نتیجه ی مطلو بی که می خواهید بگیرید.


ب- برای موهای طبیعی که هیچ عمل شیمیایی روی آنها انجام نشده ولی بوسیله ی سشوار واتو آسیب دیده اند ابتدا توصیه می شود که اگر از نرم کننده ها برای صاف شدن مو قبل از سشوار واتو کشیدن استفاده می کنید،آنها را به هیچ عنوان به ریشه وپوست سر نزنیدو حتما از پنج تا شش سانتیمتری ریشه به پایین استفاده کنید چون زدن نرم کننده ها به ریشه باعث ریزش شدید موها خواهد شد.


فیکساتورها و ژلهای مو و انواع حالت دهنده ها ریزش مو را تشدید می کنند پس بهتر است از این مواد وهر نوع ماده ی دیگری که پس از مدتی شما را متوجه ریزش بیش از حد موهایتان می کند خودداری نمایید وچون این مواد تاثیرشان را در ریزش موهای شما گذاشته اند ممکن است حتی با عدم استفاده از این مواد نیز تا مدتی با ریزش مو همراه باشید که برای تقویت وجلوگیری از ادامه ی ریزش موها چند تقویت کننده ی ویژه را به شما توصیه می کنیم:


1- نخود خام ،جوبا پوست ،گندم ،لوبیا قرمز و ماش را به نسبت مساوی (بطور مثال از هر کدام 200گرم ویا یک کاسه ی کوچک )با هم مخلوط کرده وآسیاب کنید.وقتی به شکل پودر در آمد آن را کمی تفت دهید وکنار بگذاریدو برای هر بار استفاده به اندازه ی دو تا سه قاشق غذا خوری از این پودر را با مقداری شیر سرد مخلوط کرده تا مثل ماست چکیده درآید و شب، هنگام خواب خوب بر روی ریشه ها ی مو بمالید وسر را ابتدا با کلاهی پلاستیکی وسپس با یک پارچه یا روسری نخی بپوشانید وخوب گرم نگه دارید وصبح بشویید.


2- می توانید یک در میان به جای شیر،از زرده ی تخم مرغ رسمی استفاده کنید به این تر تیب که ابتدا یک یا دو زرده ی تخم مرغ را بر روی ریشه های مو وپوست سر مالیده وسپس با دست مقداری از این پودر را روی همان قسمتها بریزید .چون مخلوط کردن زرده واین پودر سریع سفت شده وبه سختی قابل استفاده خواهد بود بهتر است که حتما جدا گانه وبه همین ترتیب عمل کنید تا با پوشاندن سر با کلاه پلاستیکی وپارچه ی نخی سر را گرم نگه داشته وپس از شش الی هفت ساعت کاملا جذب شود.


3- اگر درست کردن این پودر برایتان سخت است می توانید از قاووت که سوغات کرمان است و در تمام عطاری ها وهمه جا یافت می شود به جای این پودر وبه همان ترتیب تقویت کننده های قبلی استفاده نمایید . اگر هم همه ی این مواد را تهیه کردید می توانید هر ماه از یکی از این تقویت کننده ها استفاده کنید که بسیار بهتر ومفید تر است.


تذکر1: حتما سه تا چهار هفته ای یک بار از این تقویت کننده ها استفاده کنید تا ریزش موهایتان پس از شش ماه کاملا برطرف شود.


تذکر2: چون باید حداقل 6 ساعت روی سر بماند بهتر است از این تقویت کننده ها شب تا صبح ودر آرامش کامل استفاده کنید.


تذکر3: پس از آبکشی موها وپاک شدن سر از این مواد می توانید از شامپوهای تقویتی بسته به نوع مویتان استفاده نمایید.


تذکر4: چون این تقویت کننده ها از دیر باز مورد استفاده ی بسیاری از خانواده ها قرار می گرفته وتاثیر مطلوبی هم داشته به مادرانی که در دوران شیر دهی با ریزش مو همراه هستند نیز توصیه می شود که بطور مداوم 3تا 4 هفته ای یکبار وبه مدت شش الی هفت ماه از این تقویت کننده ها استفاده نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 1037
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.

 پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد ازچند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع  خودرو را روشن نمایید.

ایا می دانید دلیل انجام این کار چیست؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی وسیستم تهویه هوای  خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست (حتما" بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها اسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) و نیز باعث ابتلا به انومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون)  و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد. همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان  باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

  جالب است بدانید:

میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای ازاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد،در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200تا 400 میلی گرم می باشد.حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید  در دمای بالای 60 درجه فارنهایت  پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل ان بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود  که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول ان می باشد.

افرادیکه سوار خودرویی با  پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند.

 

 علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازیست که :

کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را  دفع نماید.

((پس دوستان عزیز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرالود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید.))



:: بازدید از این مطلب : 901
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
آیا نوشیدن آب گرم (بعد از غذا) از سکته قلبی پیشگیری میکند ؟
9 فروردین 89 - 18:25

چینی ها و ژاپنی ها با غذایشان چای گرم می نوشند نه نوشیدنی سرد شاید وقت آن باشد که ما هم خود را با این عادت خوب آنها وفق دهیم.

  خوردن یک  لیوان نوشیدنی خنک بنظر خیلی مطبوع میرسد . حال آنکه زمانی که شما آب سرد بعد از غذا میل میکنید آب سرد می تواند توده های چربی را که شما با غذا خورده اید سفت و منجمد کند . این عمل فرآیند هضم غذا را کند کرده و نیز زمانی که با اسید معده ترکیب می شود تجزیه شده و بسرعت توسط روده جذب می شود، حتی سریعتر از غذای جامد .

این ماده سطح روده را می پوشاند و تبدیل به چربی شده و محمل مناسبی برای سرطان می شود .. پس بهترین کار اینست که پس از خوردن غذا سوپ یا نوشیدنی گرم بخوریم .



:: بازدید از این مطلب : 772
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سالها یکی پس از دیگری میگذرند و کلیه های ما خون ما را با دفع نمک ، سم
و هر گونه شیء ناخواسته که وارد بدن ما میشود فیلترمیکنند. با گذشت
زمان ، نمک تجمع می یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی
دارد. چگونه می خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم؟

 

بسیار آسان است ، اول یک دسته جعفری را برداشته و تمیز بشویید.

 

سپس آن را در تکه های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب
تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن
را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با نوشیدن
یک لیوان روزمره شما متوجه خواهید شد که تمام نمک و دیگر سموم انباشته
شده در کلیه شما خارج میشود. هنگام ادرار کردن هم شما متوجه تفاوتی
خواهید شد که شما هرگز قبلا احساس نکرده اید.

 

 جعفری به عنوان بهترین  تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!



:: بازدید از این مطلب : 1002
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
بااینکه من از وضع خودم دلگیرم

بی هدیه برای تو پدر میمیرم!

در شهر به هر مغازه رفتم دیدم

جوراب نداشت،بنده بی تقصیرم!

روز ملی جوراب”

که در ایران به آن روز “پدر” می گویند مبارک !



 


:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
عادات غذایی شما چه هستند؟  
 
 
 

عادات غذایی شما چه هستند؟

  اگر رژیم‌های غذایی گوناگونی را امتحان کرده‌اید و نتوانسته‌اید وزن‌تان را کم کنید، شاید هنگام آن رسیده باشد که عادات غذایی‌تان را دوباره ارزیابی کنید...  

 

این توصیه‌ها در این راه به شما کمک می‌کند:

    * از همه غذاهایی که می‌خورید، زمان خوردن آنها، احساسی که به شما دست می‌دهد، و کاری که هنگام غذا خوردن انجام می‌دهید، یادداشت روزانه بردارید.

    * پس از چند روز این یادداشت‌ها را بازبینی کنید و الگوها در عادات غذایی‌تان را شناسایی کنید.

    * به عواملی مانند سرعت غذاخوردن‌تان، میزان غذایی که می‌خورید، هر وعده غذایی که آن را مصرف نکرده‌اید، زمان‌هایی که دسر خورده‌اید،و مواردی را که علیرغم گرسنه نبودن غذا خورده اید، توجه داشته باشید.

    * درباره علت داشتن این عادات غذایی فکر کنید و آن عاداتی را که می‌خواهید تغییر دهید، انتخاب کنید.

    * از یادداشت‌های روزانه‌تان برای یافتن عللی که باعث می‌شود هنگامی که گرسنه نیستید، غذا بخورید (عواملی مانند استرس، تماشای تلویزیون یا احساس ملال) است، استفاده کنید. راه‌هایی را پیدا کنید که تا در برابر این عوامل محرک غذا خوردن را شروع نکنید.

 

    * عادات غذایی جدیدتان را تداوم بخشید، و توجه داشته باشید که مدتی طول می‌کشد تا این عادات در شما مستقر شود

 



:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
توصیه هایی برای پیشگیری از گرمازدگی  
 
 
 

توصیه هایی برای پیشگیری از گرمازدگی

  برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان نباید منتظر شد تا تشنه بشویم و در مواقع تعریق شدید بدن، نوشیدن آب بیش از حد نیاز توصیه می‌شود  


کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان نباید منتظر شد تا تشنه بشویم و در مواقع تعریق شدید بدن، نوشیدن آب بیش از حد نیاز توصیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرزو دهقانپور با اشاره به اینکه نوع درمان گرمازدگی به شدت علائم بستگی دارد، اظهار داشت: افراد برای پیشگیری از گرمازدگی و هنگامی که برای مدت طولانی در محیط گرم قرار می‌گیرند، بهتر است مایعات کافی بنوشند و قبل، حین و بعد از ورزش مایعات را فراموش نکنند.

وی افزود: در فصل تابستان نباید برای مصرف آب، منتظر تشنه شدن شد و در مواقع تعریق شدید نوشیدن آب، بیش از حد نیاز توصیه می‌شود.

به گفته دهقانپور، استراحت در ساعات گرم روز و محدود کردن ساعات قرارگیری در معرض آفتاب بهترین راهکار برای جلوگیری از گرمازدگی است.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت گفت: افراد زمانی که در بیرون منزل هستند از کلاه های نقاب ‌دار با لبه پهن استفاده کنند و در هوای گرم لباسهای نازک، نرم و روشن بپوشند. همچنین لباسهای پنبه‌ای برای فصل گرما بهترین نوع لباس هستند چون هم هوا از بین منافذ آن می‌گذرد و هم عرق بدن می‌تواند تبخیر شود.

وی ادامه داد: افراد در منزل پنجره‌ها را باز و یا از تهویه هوا استفاده کنند و بهتر است در هوای گرم غذای کم و سبک بخورند.

دهقانپور با اشاره به اینکه در بین روز و در مواقعی که هوا گرم و مرطوب است، نباید ورزش سنگین انجام داد، گفت: در صورت اجبار به ورزش در هوای گرم، این کار باید با نرمش آغاز شده تا بدن با هوای گرم سازگار شود و حتی‌الامکان در صبح یا عصر که هوا خنک‌تر است ورزش انجام شود.

 

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افرادی که دارو مصرف می‌کنند باید با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی مشورت کنند تا مصرف این داروها درتنظیم دمای بدن اختلال ایجاد نکند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
ادویه‌هایی‌ كه جان شما را نجات ‌می‌دهند  
 
 
 

ادویه‌هایی‌ كه جان شما را نجات ‌می‌دهند

  دانش پزشكی مدرن شناسایی و مطالعه روی قدرت بی‌انتهای چاشنی‌ها، ادویه‌ها و گیاهان را آغاز كرده است و قصد دارد از این تركیبات مفید و شفابخش به عنوان سلاح‌هایی برای مقابله با بیماریهای گوناگون استفاده كند.  

 

دكتر بهارات آگاروال، استاد پزشكی مركز سرطان اندرسون در دانشگاه تگزاس و نویسنده اثر «ادویه‌های شفابخش» در این رابطه اظهار داشت: در سالهای اخیر متخصصان تلاش خود را آغاز كرده‌اند تا براساس شواهد پزشكی نشان دهند كه چرا هزاران سال انسان از ادویه‌ها برای مصارف پزشكی و درمانی استفاده می‌كرده است.

در این مقاله فهرست 6 مورد از مفیدترین و شفابخش‌ترین ادویه‌ها كه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارائه شده است. این 6 ادویه عبارتند از:

1-‌ مریم گلی؛
امروزه متخصصان گیاه‌شناسی و گیاهان دارویی، مصرف چای مریم گلی را برای بهبود مشكلات معده و گلودرد توصیه می‌كنند. یك مطالعه جدید نشان داده است كه استفاده از افشانه حاوی محلول مریم گلی به داخل گلو در كاهش درد بسیار موثر است. بررسی‌ها هم همچنین نشان داده است كه مریم گلی برخی از علایم اولیه آلزایمر را بهبود می‌بخشد و روی نوعی ماده شیمیایی تاثیر می‌گذارد كه در حافظه و یادگیری نقش دارد. برای مثال گروهی از دانشجویان كه از كپسول‌های حاوی این گیاه استفاده كرده بودند در تست‌های حافظه امتیازات بهتری را به دست آوردند.

2- رزماری؛
رزماری نیز در تقویت حافظه و سطح هوشیاری موثر است. اسید رزماری و سایر تركیبات آنتی اكسیدانی موجود در این ادویه كه معمولا روی گوشت قرمز و مرغ استفاده می‌شود، برای مقابله با باكتری‌ها موثر است و حتی به طبع سالم‌تر گوشت كمك می‌كند.

3- زردچوبه؛
در هند از این ادویه برای تسریع بهبود و شفای زخم‌ها استفاده می‌شود. همچنین چای زردچوبه در بهبود سرماخوردگی و مشكلات تنفسی موثر است. پزشكی مدرن نیز بسیاری از خواص مفید زردچوبه شامل خواص آنتی اكسیدانی و ضد التهابی را تایید كرده است.

زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام كوركیومین است كه می‌تواند دردهای ناشی از آرتریت،‌ جراحات دندانی را كاهش دهد. هم چنین در برخی از مطالعات كه خاصیت این ادویه در كنترل بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر مشاهده شده است. علاوه براین‌ها دكتر آگاروال در مطالعات خود به خاصیت این ادویه در درمان سرطان به ویژه سرطانهای روده، پرستات و سینه پی برده است.

4- فلفل تند؛
برخی از متخصصان معتقدند كه خوردن فلفل تند در هوای گرم می‌تواند سیستم خنك كننده بدن را به طور طبیعی مورد هدف قرار دهد و در نتیجه بدن را خنك كند. بعلاوه، نوعی تركیب موجود در فلفل تند موسوم به «كاپسایسین» سوخت و ساز بدن را تشدید می‌كند و سوختن چربی را تشدید می‌كند. به این ترتیب می‌تواند در طولانی مدت موجب كاهش وزن شود. این ماده در عین حال با تقویت توان سلولهای معده خطر بروز زخم معده را كاهش می‌دهد و این عضو را در برابر عفونت‌ها و باكتری‌های تولید كننده زخم مقاوم می‌سازد. فلفل تند هم چنین با كاهش كلسترول بد از قلب محافظت می‌كند.

5- زنجبیل؛
این ادویه به داروخانه گیاهی معروف است. زنجبیل از قدیم برای درمان سرماخوردگی و مشكلات معده استفاده می‌شود و غنی از تركیبات ضد التهابی است كه هركدام برای مقابله با سرطان ‌های مختلف و كاهش دردهای آرتریتی مفید هستند. افرادی كه روزانه كپسول زنجبیل مصرف می‌كنند 25 درصد كمتر دچار دردهای عضلانی می‌شوند. همچنین تزریق عصاره این ادویه در بهبود دردهای اوستئوآرتریت زانو موثر است. عصاره زنجبیل حالت تهوع را كاهش می‌دهد و به كاهش تهوع صبحگاهی ناشی از جراحی و شیمی درمانی كمك می‌كند.

6- دارچین؛
این ادویه نیز به نوبه خود تاثیرات و خواص مفید بسیاری دارد. دارچین اشتها را افزایش داده و گوارش را تسهیل می‌كند. این ادویه برای كنترل قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم بسیار موثر است. مصرف دارچین به مقدار محدود تاثیرات بسیار قابل توجهی روی بدن و حفظ سلامتی دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
 

توصیه‌های بهترین پزشک دنیا برای تابستان

  فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند....  


این حکیم ایرانی روغن بنفشه و مالیدن آن روی پیشانی در هر ساعت را برای جلوگیری از گرمازدگی و سردردهای صفراوی مفید دانسته و توصیه کرده است فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند.
شیخ ‌الرییس ابوعلی سینا در جلد اول کتاب قانون چند توصیه برای مسافران در فصل گرما ذکر کرده است که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش برنا، در جلد اول کتاب قانون شیخ ‌الرییس ابوعلی سینا چند توصیه برای مسافران در فصل گرما ذکر شده است. از جمله اینکه مسافر سر و سینه خود را از تابش مستقیم نور خورشید بپوشاند و در راه قاووت جو و عصاره میوه تناول کند و قدری برای حرکت صبر کرده و سپس به راه افتد.

این حکیم ایرانی روغن بنفشه و مالیدن آن روی پیشانی در هر ساعت را برای جلوگیری از گرمازدگی و سردردهای صفراوی مفید دانسته و توصیه کرده است فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند.

همچنین وی توصیه می کند؛ کسانی که از باد سر می‌ترسند بهتر دهان و بینی خود را بپوشانند و در سفر از دوغی که ۲۴ ساعت قبل از سفر در آن پیاز خرد شده باشد، استفاده کنند. همچنین بوییدن روغن گل‌سرخ و روغن دانه کدو و خوردن روغن کدو مفید خواهد بود.

به گفته شیخ الرییس دوغ ترش نیز برای گرمازدگی بعد سفر مناسب است و اگر فرد آفتاب زده شده بهتر است در سایه بنشیند و پای خود را در آب سرد بشوید و اگر تشنه بود اندک اندک از ظرفی با دهانه باریک آب بنوشد. علاوه بر این خوراکش هم باید از غذاهای زود هضم باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 862
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
 

توصیه‌های بهترین پزشک دنیا برای تابستان

  فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند....  


این حکیم ایرانی روغن بنفشه و مالیدن آن روی پیشانی در هر ساعت را برای جلوگیری از گرمازدگی و سردردهای صفراوی مفید دانسته و توصیه کرده است فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند.
شیخ ‌الرییس ابوعلی سینا در جلد اول کتاب قانون چند توصیه برای مسافران در فصل گرما ذکر کرده است که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش برنا، در جلد اول کتاب قانون شیخ ‌الرییس ابوعلی سینا چند توصیه برای مسافران در فصل گرما ذکر شده است. از جمله اینکه مسافر سر و سینه خود را از تابش مستقیم نور خورشید بپوشاند و در راه قاووت جو و عصاره میوه تناول کند و قدری برای حرکت صبر کرده و سپس به راه افتد.

این حکیم ایرانی روغن بنفشه و مالیدن آن روی پیشانی در هر ساعت را برای جلوگیری از گرمازدگی و سردردهای صفراوی مفید دانسته و توصیه کرده است فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند.

همچنین وی توصیه می کند؛ کسانی که از باد سر می‌ترسند بهتر دهان و بینی خود را بپوشانند و در سفر از دوغی که ۲۴ ساعت قبل از سفر در آن پیاز خرد شده باشد، استفاده کنند. همچنین بوییدن روغن گل‌سرخ و روغن دانه کدو و خوردن روغن کدو مفید خواهد بود.

به گفته شیخ الرییس دوغ ترش نیز برای گرمازدگی بعد سفر مناسب است و اگر فرد آفتاب زده شده بهتر است در سایه بنشیند و پای خود را در آب سرد بشوید و اگر تشنه بود اندک اندک از ظرفی با دهانه باریک آب بنوشد. علاوه بر این خوراکش هم باید از غذاهای زود هضم باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست...

 

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه نداشتن کسی است که الفبای دوست داشتن را برایت تکرار کند و تو از او رسم محبت بیاموزی

عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه گذاشتن سدی در برابر رودی است که از چشمانت جاری است


عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه پنهان کردن قلبی است که به اسفناک ترین حالت شکسته شده


عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه نداشتن شانه های محکمی است که بتوانی به آن ها تکیه کنی و از غم زندگی برایش اشک بریزی

عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه ناتمام ماندن قشنگترین داستان زندگی است که مجبوری آخرش را با جدائی به سرانجام رسانی


عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه نداشتن یک همراه واقعی است که در سخت ترین شرایط همدم تو باشد


عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه به دست فراموشی سپردن قشنگ ترین احساس زندگی است


عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه یخ بستن وجود آدم ها و بستن چشمها است



:: بازدید از این مطلب : 649
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

روانشناسی لباس

 


TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان



لباس های تنگ: افرادی که لباس های تنگ میپوشند عموما افرادی مغرور و زود رنج اند. همچنین افرادی بسیار جذاب هستند.افرادی شایسته و معقول اند.

لباس های گشاد: افرادی که لباس های گشاد میپوشند افرادی بخشنده هستند به هیچ وجه حسود نبوده و دوستان زیادی دارند. فداکار و صادق نیز هستند.

لباس های تیره: افرادی که لباس های تیره میپوشند عموما افرادی خودخواه بود و بسیار خونسرد هستند به ندرت عصبانی می شوند و و سلیقه ی خوبی در انتخاب لباس دارند.

لباس های روشن: افرادی که لباس های روشن میپوشند افرادی فداکار و صادق هستند. افرادی مهربان و شوخ طبع هستند عاشق صلح و صفا و ارامش اند

سبز

انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحبان آن ,شخصیتی قوی واراده ای بالا دارند .در تصمیم گیری ها خیلی محکم عمل کرده وتا حدی خود رای ومغرورند .این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند ودر کمک به دیگران پیشقدم می شوند.

آبی

اکثر آبی پوشها دارای نگاهی عمیق بوده وشخصیتی حساس وشفاف دارند .این افراد به راحتی فکر ونظر خود را به دیگران منتقل می کنند وبه همین نسبت شجاعت وجرات ویژه ای هم از خودشان نشان می دهند . آنها زندگی را زیبا دیده وبیشترین تلاش را برای استفاده بهینه از آن می کنند.

مشکی

بیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده آن است که این افراد انسانهایی رویایی هستند که در فضایی شاعرانه ز ندگی می کنندودر عین حال بسیار دست ودلبازند وتلاش میکنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته وگرهی از مشکلات آنها باز کنند.آنها بسیار اجتماعی ظریف وساده پسند هستند.

قهوه ای

این افراد سمبل مهربانی ومحبت هستند.برخی روان شناسان می گویند رنگ قهوه ای هر چه تیره تر باشد مهر ومحبت صاحبش بیشتر است.این افراد بسیار خونسردند وتقریبا هر چه را می خواهند به راحتی تصاحب می کنندآنها دربدترین شرایط می توانند بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنند.

خاکستری

انتخاب رنگ خاکستری نشان دهنده این نکته است که این افراد معمولا شخصییتی آرام وبا اعتماد به نفس دارند .هر چند روان شناسان میگویند افرادی که دل در گرو رنگ خاکستری دارند , دو دسته هستند : یا از شخصیتی عصبی وانقلابی دارند وهمیشه به دنبادل آرامش

می گردند . آنها در مجموع انسانهایی سر سخت وسنگین دل هستند .نفوذ کردی برای همیشه در دلشان جای خواهی داشت.

سفید

افرادی که لباسهای سفید را دوست دارند انسانهای خوش قلبی هستند وهمیشه به دنبال دوست می گرند.این افراد معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده ودوست ندارند به دیگران تکیه کنند . در موقعیت های کاری , همیشه در حال ساختن نردبانی برای بالا رفتن از آن هستند , چرا که معتقدند از هر فرصتی باید استفاده کرد.

رنگهای روشن

انتخاب این نوع رنگها ,نشان دهنده این است که این افراد بشدت سر شار از انرژی مثبت بوده وعشق و بالندگی را به اطراف خود پخش میکنند . دیدار با این افراد ,اگر چه ممکن است همیشه خوشایند نباشد,اما بازگیری انرژی مثبت وسازنده از آنها می تواند بقیه روز را برای شما زیباتر ,دلچسب تر وقابل تحمل تر سازد



:: بازدید از این مطلب : 807
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
روش هایی برای چگونه خوابیدن بهتر
 

 

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان


فکر می کنید درطول شب اصلاً از جایتان تکان نمی خورید؟ اشتباه می کنید. بااینکه بیشتر زمان خواب را در وضعیتی به سر می برید که موقعی که خوابتان می برد هستید، اما حتی آنهایی که وقتی صبح از خواب بیدار می شوند می بینند رختخوابشان همانطور دست نخورده مانده هم حداقل هر ساعت دو تا چهار مرتبه تکان می خورند و این یعنی هر شب تقریباً ۲۰ مرتبه در جایشان جابه جا می شوند. این مسئله کاملاً طبیعی است و با وجود این تکان خوردن ها باز هم وارد خواب عمیق خواهید شد.

مدل خوابیدن مورد علاقه شما ممکن است موجب کمر درد، گردن درد، دل درد و حتی ایجاد چروک زودرس روی پوستتان شود. دوست دارید بدانید که بهترین و سلامت ترین مدل خوابیدن چیست؟ پس مقاله را کامل بخوانید!

بهترین مدل: خوابیدن به پشت

خوب است برای: از گردن درد و کمردرد جلوگیری می کند، رفلاکس اسید معده را کاهش می دهد، ایجاد چروک روی پوست را به حداقل می رساند و باعث سفت و خوش فرم ماندن سینه ها می شود.

بد است برای: خُروپف کردن

توضیحات: خوابیدن به پشت این امکان را برای سر، گردن و ستون فقراتتان فراهم می کند که وضعیتی خنثی داشته باشد. در این حالت خوابیدن هیچ انحنای اضافی روی کمر و پشتتان ایجاد نمی شود. این مدل خوابیدن برای جلوگیری از رفلکس اسید معده هم بسیار مناسب است. وقتی سر بالاتر از بدن قرار می گیرد، معده پایین تر از مری قرار خواهد گرفت و درنتیجه اسیدمعده یا موادغذایی نمی توانند به سمت بالا برگردند.

خوابیدن به پشت همچنین به بروز چروک روی پوست هم کمک می کند زیرا هیچ فشاری به صورتتان وارد نمی شود. و چون وزن سینه هایتان کاملاً روی بدن می افتد از شل شدن سینه ها جلوگیری می شود.

نکته: یادتان باشد که وقتی به پشت می خوابید احتمال خروپف کردن بیشتر از سایر حالات است.

بهترین حالت بالش: یک بالش پفی. هدف این است که سر و گردن بدون اینکه سر را خیلی بالاتر از بدن نگه دارد، تکیه گاه داشته باشد.

مدل دوم: خوابیدن به پهلو

خوب است برای: جلوگیری از درد گردن و پشت، کاهش رفلکس اسید معده، خروپف نکردن، مدل خوابیدن مخصوص دوران بارداری

بد است برای: پوست و سینه

توضیحات: خوابیدن به پهلو برای سلامت عمومی بدن بسیار خوب است، خروپف کردن را کاهش می دهد و ستون فقرات را در حالت کشش نگه می دارد. اگر از رفلکس اسیدمعده رنج می برید، بعد از خوابیدن به پشت این بهترین مدل خوابیدن برای شماست. اما خوابیدن به پهلو موجب چروک آوردن پوستتان می شود. دلیل آن هم مالیده شدن یک طرف صورت به بالش است.

این مدل خوابیدن باعث شل و آویزان شدن سینه ها هم می شود چون سینه ها به سمت پایین آویزان می مانند.

نکته: اگر باردار هستید، بهتر است به پهلوی چپ خود بخوابید. این مدل خوابیدن برای گردش خونتان بهتر است.

بهترین حالت بالش: یک بالش ضخیم. باید بتوانید فضای بالای شانه هایتان را پر کنید تا سرو گردنتان در حالت خنثی تکیه گاه داشته باشند.



مدل خوابیدنی که چندان ایدآل نیست: خوابیدن جنینی

خوب است برای: خروپف کردن کمتر، خوابیدن در دوران بارداری

بد است برای: جلوگیری از درد گردن و پشت، کاهش چین و چروک پوست، سفت نگه داشن سینه ها

توضیحات: وقتی موقع خوابیدن زانوهایتان را به سمت شکمتان بکشید و چانه تان را هم به سینه تان بچسبانید، صبح که از خواب بیدار شوید اصلاً احساس خوبی نخواهید داشت، مخصوصاً اگر آرتروز پشت یا مفصل داشته باشید.

این وضعیت خمیده از تنفس دیافراگمی جلوگیری می کند و اگر بخواهید هر شب در این وضعیت بخوابید، ممکن است دچار چین و چروک پوستی زورس و شل شدگی سینه ها شوید.

نکته: سعی کنید بدنتان را کمی بازتر کنید و کاملاً خمیده نکنید.

بهترین حالت بالش: فقط بالش های سفت و پُر



بدترین حالت خوابیدن: خوابیدن روی شکم

خوب است برای: تسهیل خروپف

بد است برای: جلوگیری از درد کمر و گردن، کاهش چروک افتادن پوست، حفظ سفتی سینه ها

توضیحات: خوابیدن روی شکم حفظ یک وضعیت خنثی برای ستون فقرات را دشوار می کند.این مدل خوابیدن روی مفاصل و عضلاتتان فشار می آورد و این مسئله موجب آسیب زدن به عصب هایتان شده و ایجاد درد و کرختی می کند.

در این حالت مجبور خواهید بد سرتان را چند ساعت یکبار به یکطرف بدهید. شاید فردا که از خواب بیدار شدید حس بدی نداشته باشید اما دیر یا زود در بدنتان ایجاد درد می کند.

نکته: خروپف می کنید؟ شاید خوابیدن روی شکم برای شما خوب باشد. این مدل خوابیدن باعث می شود مجاری هوایی بالاییتان بازتر بمانند. پس اگر خروپف می کنید و کمر یا گردن درد ندارید، بد نیست که روی شکم بخوابید.

بهترین حالت بالش: فقط یک بالش (نازک) یا اصلاً بالش زیر سرتان نگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 820
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چـطـور رژلـب را پاک کنـیـم؟

 


TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

سلامت نیوز :روش اول و رایج همان استفاده از دستمال نرم و کرم های ویژه پاک کردن رژ است که طراوت و سلامت لب ها را هم تضمین می کنند، اما برای این کار می توانید از روغن های معدنی نرم کننده پوست یا وازلین هم استفاده کنید.

برای پاک کردن رژ هم حتما باید از دستمال نرم و نازک استفاده کنید و با حرکات دورانی مچ دست خود به آرامی مواد رنگی رژ را از روی لب ها پاک کنید. سپس دستمال را با آب سرد بشویید و دوباره لب های خود را پاک کنید؛ البته باز هم با حرکات دورانی! در ضمن به یاد داشته باشید بعد از پاک کردن رژ و قبل از خواب حتما از لب ترکن یا مواد طبیعی برای چرب و مرطوب کردن لب هایتان استفاده کنید چون ممکن است آثار مواد موجود در رژ باعث خشکی لب های شما شود. خانم هایی که به طور مستمر از رژ لب استفاده می کنند، می توانند روزانه به کمک وازلین، عسل یا خامه لب های خود را مرطوب و چرب کنند تا سلامت و طراوت این عضو حفظ شود.



:: بازدید از این مطلب : 753
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مناجات با خدا

 


TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

یا رب مکن از لطف پریشان ما را / هر چند که هست جرم و عصیان ما را

ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم / محتاج بغیر خود مگردان ما را . . .

.

.

.

آرزویت را برآورد میکند ، آن خدایی که آسمان را برای خنداندن گلی میگریاند . . .

.

.

.

پروردگارا

ببخش مرا که آنقدر حسرت نداشته هایم را خوردم ، شاکر داشته هایم نبودم . . .

.

.

.

بارالها

تو نادیده میگیری

من هم نادیده میگیرم

تو خطاهایـم را

من عطاهایت را . . .

.

.

.

تا لحظه شکست به خدا ایمان داشته باش

خواهی دید که ان لحظه هرگز نخواهد رسید . . .

.

.

.

گاهی خدا آن قدر صدایت را دوست دارد

که سکوت میکند تا تو بارها بگویی خدای من . . .

.

.

.

گفتم: خدایا از همه دلگیرم گفت: حتی از من؟

گفتم: خدایا دلم را ربودند  گفت: پیش از من؟

گفتم: خدایا چقدر دوری   گفت: تو یا من؟

گفتم: خدایا تنها ترینم    گفت: پس من؟

گفتم: خدایا کمک خواستم  گفت: از غیر من؟

گفتم: خدایا دوستت دارم   گفت: بیش از من؟

گفتم: خدایا اینقدر نگو من گفت: من توام ، تو من . . .

.

.

.

خدایا ، بر من این نعمت را ارزانی دار که :

بیشتر در پی تسلا دادن باشم تا تسلی یافتن

و بیشتر در پی فهمیدن باشم تا فهمیده شدن . . .

.

.

.

بهترین دوست، خداست، او آن قدر خوب است که اگر یک گل به او تقدیم کنید

دسته گلی تقدیم تان می کند و خوب تر از آن است که

اگر دسته گلی به آب دادیم، دسته گل هایش را پس بگیرد . . .

.

.

.

شکسته های دلت را به بازارخدا ببر

خدا خود بهای شکسته دلان است . . .

.

.

.

وقتی از اینکه آنچه را می خواستی بدست نیاوردی افسرده ای

فقط محکم بنشین و شاد باش

خداوند در فکر دادن چیزبهتری به تو می باشد  . . .

.

.

.

اگر ذره بین نگاه قوی باشد

در تمام صفحه های ورق خورده ی زندگی اثر انگشت او دیده می شود

چه بچه گانه است که فکر می کنیم

همه اش را به تنهایی ، رنگ کرده ایم  . . .

.

.

.

برکت پروردگار مثل بارونه ، اگر خیس نمی شم ، جایم را عوض می کنم  . . .

.

.

.

خداوند، گوش ها و چشم ها را در سر قرار داده است

تا تنها سخنان و صحنه های بالا و والا را جست و جو کنیم . . .

.

.

.

خدایا دل مرا آنقدر صاف بگردان

تا قبل از پایین آمدن دستم دعایم مستجاب گردد . . .

.

.

.

خدایا ، کمک کن دیرتر برنجم ، زودتر ببخشم ، کمتر قضاوت کنم و بیشتر فرصت دهم . . .

.

.

.

خود را ارزان نفروشیم

درفروشگاه بزرگ هستی روی قلب انسان نوشته اند

قیمت = خدا

.

.

.

خداوندا

از پاداش، معافم کن

از بخشش، نا امیدم کن

از بهشت، مایوسم کن

تا هرچه می کنم به سودای انعام تو نباشد . . .

.

.

.

امروز از دیروز به مرگ نزدیک تریم به خدا چطور . . . ؟

.

.

.

خداوندا

اگر داشتن، ذلیل داشتنم میکند

ندارم کن

اگر کاشتن، اسیر چیدنم میکند

بیکارم کن

.

.

.

خــــدایا

همه از تو می خواهند ، بدهی

من از تو می خواهم ، بگیری

خـــــدایا

این همه حس دلتنگی را از من بگیر . . .

.

.

.

خدا را دوست بدارید

حداقلش این است که یکی را دوست دارید که روزی به او می رسید . . .

.

.

.

اگر از خدا بپرسید کیستی؟ در جواب «ما» را معرفی خواهد کرد!

ما بهترین معرف خداییم، آیا اگر از ما بپرسند کیستی؟ خدا را معرفی خواهیم کرد؟

.

.

.

خدایا !

خدایاچگونه تورابخوانم درحالی که من، من هستم

(بااین همه گناه ومعصیت)

وچگونه ازرحمت توناامیدشوم درحالی که تو، توهستی

(باآن همه لطف ورحمت)

خدایا توآنچنانی که من می خواهم

مرانیزچنان کن که تومی خواهی

.

.

.

آموخته ام که وقتی ناامید میشوم

خداوند با تمام عظمتش ناراحت میشود

و عاشقانه انتظار میکشد که به رحمتش امیدوار شوم . . .

.

.

.

به خاطر بسپاریم همراهی خدا با انسان مثل نفس کشیدن است

آرام، بی صدا، همیشگی . .



:: بازدید از این مطلب : 821
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

کتلت تن ماهی با طعم جعفری
 


TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

مواد لازم :
- سیب زمینی؛ ۳۰۰ گرم
- دانه ذرت کنسروی؛ ۱۲۰ گرم
- کنسرو تن ماهی؛ یک عدد
- جعفری خرد شده؛ ۲ قاشق سوپ خوری سرپر
- آرد سوخاری؛ یک پیمانه یا ۵۰ گرم
- نمک و فلفل سیاه؛ به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه:
ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کرده، پس از پوست کندن، با چنگال خوب له کنید. حالا کاسه ای آماده کنید و سیب زمینی های له شده، تن ماهی، ذرت و جعفری خرد شده را در آن بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

 

در صورت نیاز، مایه کتلت را با نمک و فلفل سیاه طعم دار کرده، شروع به آماده کردن کتلت ها کنید. با این مقدار مواد، می توانید ۸ عدد کتلت درست کنید. برای این منظور مقداری از مخلوط مایه کتلت را روی کف دست تان به شکل دایره کوچک درآورده، پس از آغشته کردن به آرد سوخاری، در تابه ای حاوی روغن سرخ کنید؛ البته روغن را از پیش داغ کنید. وقتی یک طرف کتلت ها سرخ شد، آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود. در پایان، کتلت ها را با لیموترش و در صورت دلخواه با سبزیجات تازه سرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1008
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 34فایده رابطه زناشویی
 


TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان


اگر برای رابطه زناشویی هر نامی که بگذارند از اهمیت آن کم نمی کند. در این جا فهرستی از فواید انجام عمل زناشویی را برایتان ردیف می کنیم. اگر تردید دارید ، دیگر در انجام آن شک نکنید.

۱- بررسی ها نشان می دهند که مردانی که سه بار در هفته عمل زناشویی را انجام می دهند ، احتمال دچار شدن به حمله قلبی در آنها به نصف کاهش می یابد .

۲- روابط زناشویی مرتب باعث کاهش ۵۰درصدی احتمال سکته ها می گردد .

۳- در هر رابطه زناشویی ، مقدار زیادی انرژی مصرف می شود که خود به خود به تنظیم وزن کمک می کند .

۴- تندخویی و عصبانیت را کاهش داده و اعصاب را تقویت می کند .

۵- داشتن یک یا دوبار رابطه در هفته حداقل ۳۰ درصد سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند .

۶- فرآیند پیری را به تأخیر می اندازد و شما جوانتر می مانید .

۷- کمک می کند که از خواب بهتری برخوردار باشید .

۸- با تنظیم ترشحات هورمونی ، باعث تقویت حس بویایی می گردد .

۹- باعث تقویت عضلات مثانه و رحم شده و سیستم دفع زنان را تقویت می کند در نتیجه قدرت تحمل ادرار را در آنها بالا می برد .

۱۰- هیچ دردی نیست ، همه شیرینی است . بعد از یک عمل موفق زناشویی ، شما در دریایی از اکسی توزین غوطه ور می شوید . در اثر آرامبخشی تولید شده ، بیشتر دردها فروکش می کنند. به خصوص دردهای ایام پریود و حتی دردهای ناشی از آرتروز .

۱۱- مطالعات نشان می دهد که زنان مقداری از تستوسترون مردان را حین عمل جنسی جذب می کنند و این باعث تقویت جسمی و شادابی آنها می شود .

۱۲- رابطه جنسی مرتب ، باعث حفظ تناسب اندام به ویژه در زنان می شود .

۱۳- زنانی که در هفته دستکم یکبار رابطه زناشویی داشته باشند ، دوره منظم تری دارند .

۱۴- گل دادن یا هدیه را فراموش کن ، برقراری رابطه زناشویی ،  بهترین راه برای آشتی با همسرتان است .

۱۵- ارتباط کلامی با همسرتان را بیشتر کنید . صحبت کردن درباره مشکلات خود ، می تواند به تفاهم بهتری بیانجامد .

۱۶- وقتی در آستانه قاعدگی هستید ، رابطه جنسی می تواند باعث شروع آن بشود .

۱۷- رابطه جنسی ، انعطاف پذیری شما را بیشتر می کند .

۱۸- زنانی که رابطه جنسی دارند از پوست بهتری برخوردار هستند .

۱۹- بله ، امشب من سردرد دارم! تحقیقات جدید نشان میدهد که رابطه جنسی ، به طور موقت  سر درد را تسکین می دهد .

۲۰- یک رابطه جنسی گذرا ، دستکم می تواند اسباب خنده و شوخی باشد .

۲۱- داشتن رابطه جنسی مرتب باعث تولید و افزایش هورمون تستوسترون می گردد که خود متعاقباً تقاضا را برای برقراری رابطه جنسی بیشتر می کند و برعکس .

۲۲- داشتن رابطه جنسی مرتب ، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد .

۲۳- داشتن رابطه جنسی مرتب ، مرد را از نظر جسمی قوی نگه می دارد .

۲۴- مدت و شیرینی رابطه جنسی را افزایش دهید . معمولاً بعد از اورگاسم ، لحظه شیرین تری از راه می رسد .

۲۵- رابطه جنسی موفق ، عشق و علاقه بین زوجین را بیشتر می کند .

۲۶- رابطه جنسی بهترین جانشین و عذر و بهانه برای گرانی ، قشنگی و هر تجملات دیگر است .

۲۷- فقط دو کلمه : من شیر می خواهم !

۲۸- احساس قدرت می دهد : وقتی همه چیز در رختخواب رو به راه باشد، در زندگی احساس موفقیت می کنید

۲۹- قدرت چشایی شما تقویت می شود . هر چیزی زیر دندانهایتان مزه می دهد !

۳۰- آدمها وقتی به مدت طولانی با هم باشند ، جذابیت جنسی شاید فروکش کند ، اما ایجاد تغییر در روشها و منش ها می تواند شادابی را تضمین کند .

۳۱- رابطه جنسی باعث کاهش استرس و فشارهای روحی می گردد .

۳۲- با پایان خوب و موفق یک رابطه جنسی ، زوجین احساس کمال و رضایت می کنند .

۳۳- افزایش گردش خون در قسمت لگن خاصره باعث سالم تر شدن واژن و جهاز تناسلی زنان می شود .

۳۴- بس کن! واقعاً باز هم دلیل می خواهی ؟ مشغول شو!



:: بازدید از این مطلب : 863
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
یک متخصص تغذیه گفت: دختران چاق بیشتر به اختلالات هورمونی دچار می شوند که آنها را نگران می کند.
 

حمید فرشچی امروز در نشستی که شبکه 5 سیما برگزار شد، اظهار داشت: چاقی در دوران بلوغ و نوجوانی دارای عوارض زیادی است و مطالعات متعدد نشان داده که متأسفانه بیماری های متابولیک که در سنین جوانی و میانسالی بروز می کند، ریشه آن در سنین کودکی است.

وی گفت: بسیاری از دخترانی که چاق هستند، به اختلالات هورمونی مبتلا می شوند که نگرانی را برای آنها ایجاد می کند. در صورتی که سیر طبیعی افزایش وزن را در دوران بلوغ داشته باشیم، مشکلی ایجاد نمی شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: بسیاری از افرادی که کودک و نوجوانشان از افزایش وزن رنج می برند، در ایام مدرسه می گویند که وقت کودک پر است و نمی تواند فعالیت های ورزشی داشته باشد و تصور می کنند که کودک باید انواع تنقلات را در زمان درس خواندن مصرف کند تا دچار افت قند خون نشود.

فرشچی افزود: والدین تصور می کنند که اگر شیرینی در دسترس فرزندانشان نباشد، یادگیری آنها دچار مشکل می شود. اما باید دانست که ریشه چاقی شکمی قبل از بلوغ و در دوران بلوغ نوجوانان است.

وی بیان داشت: هر وقت صحبت از رژیم غذایی می شود، افراد فکر می کنند که محدودیت غذا باید داشته باشند و اگر رژیم بگیرند، لذت غذا خوردن را کسب نمی کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: در ایام مسافرت می بینیم افرادی که چاق هستند، به مصرف تنقلات بی ارزش رو می آورند و با اینکه علاقه ای به خوردن این مواد ندارند ولی بر حسب عادت که دوست دارند، همیشه دهانشان چیزی را بجود، از این تنقلات استفاده می کنند. این افراد می توانند از آدامس های بی قند استفاده کنند تا ولع آنها را از خوردن مواد غذایی بی ارزش بکاهد.



:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1390 | نظرات ()

متن دلخواه شما