نوشته شده توسط : nahal

ﻧﮑﺎﺕ ﻃﻼﯾﯽ ﻭ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺁﺳﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻻﻏﺮﯼ

:: بازدید از این مطلب : 745

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ﻧﮑﺎﺕ ﻃﻼﯾﯽ ﻭ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺁﺳﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻻﻏﺮﯼ

:: بازدید از این مطلب : 695

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
عکس ‏گزيده اخبار علمي‏

باور نمی کنید که این قرص، دشمن سرطان سینه است
_________________________________________
با توجه به یافته های یک مطالعه جدید که در مجله بررسی های آزمایشگاهی منتشر شده، مصرف روزانه آسپیرین می تواند از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری نماید.

مطالعه ای که توسط واحد تحقیقات سرطان در مرکز پزشکی امور کهنه سربازان در کانزاس سیتی انجام شده، نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین (دارویی که به عنوان مسکن درد و جلوگیری از لخته خون استفاده می شود)، توانایی تجدید سلول های سرطانی سینه را از بین می برد.

سرطان سینه، پس از سرطان پوست، شایعترین نوع سرطان در بین زنان ایالات متحده است. در سال جاری، تخمین زده می شود که بیش از ۲۳۰ هزار زن مبتلا به سرطان سینه شده و بیش از ۴۰ هزار تن در اثر این بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

مطالعه جدید، اولین مطالعه ای نیست که خواص ضد سرطانی آسپرین را اثبات می نماید. در ژوئیه سال ۲۰۱۴، مطالعه ای منتشر شد که ارتباط مصرف منظم آسپیرین را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان نشان می داد. این در حالی است که براساس مطالعه دانشگاه تگزاس در آستین در سال ۲۰۱۴، مشخص شد که مصرف منظم آسپیرین ممکن است احتمال عود سرطان سینه در بین زنان دارای اضافه وزن و چاق را به نصف کاهش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آشنایی با خواص انبه
انبه درختي است زيبا كه ارتفاع آن تا 10 متر مي رسد . منشا انبه هند و مالزي و برمه مي باشد ولي هم اكنون در تمام مناق استوايي و حاره كشت مي شود . انبه از 4000 سال پيش وجود داشته است .

 

 

برگهاي اين درخت نيزه اي شكل ، گلهاي آن زرد يا قرمز رنگ و بصورت خوشه اي وجود دارد . ميوه آن كه انبه يا منگو ناميده مي شود بيضوي شكل و داراي طعمي مطبوع وشيرين بوده و داراي هسته اي نسبتا بزرگ است . انبه در اوائل ماه مي مي رسد و تا اوائل سپتامبر موجود است .

 

 

انبه رسيده از نظر طب قديم ايران گرم و خشك و نارس آن سرد و خشك است . انبه نارس توليد كننده بلغم و سودا در بدن مي باشد .

 

 

1)انبه بسيار مقوي بوده و تقويت كننده بدن است .

 

2)انبه تقويت كننده قواي جنسي است .

 

3)رنگ صورت را درخشان مي كند .

 

 

4)دهان را خوشبو مي كند .

 

5)ادرار آور است .

 

6)يبوست را برطرف مي كند .

 

7)انبه داراي مقدر زيادي اسيد گاليك است . بنبراين سيستم هضم را ضد عفوني و تميز مي كند .

 

8)انبه تميز كننده خون مي باشد .

 

9)خوردن انبه بوي بد بدن را از بين مي برد .

 

10)انبه حرارت بدن را كاهش مي دهد و تب را پائين مي آرود .

 

11)براي رفع اسهال مفيد است .

 

12)خوردن انبه ، سردرد ، تنگي نفس و سرفه را از بين مي برد .

 

13)براي درمان بواسير مفيد است .

 

14)عطش را برطرف مي كند.

 

15)انبه چون گرم است براي گرم مزاجان مناسب نيست و اين اشخاص بايد آنرا با سكنجبين بخورند .

خواص مغز هسته انبه

 

انبه داراي هسته بزرگي است كه در وسط آن مغز آن قرار درد كه بجاي مغز بادام مي توان از آن در شيريني جات استفاده كرد .

 

مغز هسته انبه از نظر طب قديم ايران سرد و خشك است .

 

1-خوردن مغز هسته اسهال را برطرف مي كند .

 

2-براي معالجه سرماخوردگي مصرف مي شود .

 

3-سرفه هاي سخت را درمان مي كند .

 

4-درمان كننده بواسير خوني است .

 

5-خانم هائيكه دچار خونريزي از رحم مي باشند و يا بين دو عادت ماهيانه خونريزي دارند براي رفع آن بايد از مغز انبه استفاده كنند .

 

6-مغز هسته انبه كرم كش و ضد اسهال است .

 

7-براي تسكين آسم و تنگي نفس مفيد است .

 

8-ضد استفراغ است .

ديگر خواص درخت انبه

 

1.گل انبه سرد و خشك است و اسهال را رفع مي كند .

 

2.اگر شكوفه درخت انبه را خشك كرده و هر روز حدود 3 گرم آنرا با 10 گرم شكر بخورند سرعت انزال را معالجه مي كند .

 

3.صمغ درخت انبه را با روغن و آبليمو مخلوط كنيد براي ناراحتي هاي پوست مفيد است .

 

4.براي برطرف كردن ريزش مو ، آب برگهاي درخت انبه را روي سر بماليد .

 

5.براي تقويت دندان و لثه دم كرده برگ درخت انبه را مضمضه كنيد .

 

 

مضرات انبه :
هضم انبه براي بعضي از افراد سخت است و ممكن است ايجاد خارش و دمل نمائيد .

 

اگر خون انبه ايجاد نفخ بكند بايد آنرا با زنجبيل خورد .

 

هضم انبه براي بعضي از افراد سخت است و ممكن است ايجاد خارش و دمل نمائيد .

 

اگر خون انبه ايجاد نفخ بكند بايد آنرا با زنجبيل خورد .

عکس ‏‎Behrooz Akbari‎‏


:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خبر پزشکی



:: بازدید از این مطلب : 509

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
عکس ‏‎Doctor's‎‏
 

آب برنج چه فوایدی برای پوست و مو دارد ؟

برنج دم کردید، بهتر است درباره دور ریختن آب آبکشی آن دوباره فکر کنید.

آب برنج چه فوایدی برای پوست و مو دارد ؟
آب برنج سرشار از مواد مغذیه که برای پوست و مو مفیداند، و البته بهترین راز زیبایی آسیاست. شما می توانید از آن به عنوان یک تونر، شستشو دهنده صورت، ماسک مو یا درمانی برای آکنه استفاده کنید.

باور نمی کنید؟ ما شش روش استفاده از آب برنج را توضیح می دهیم که هم صورتتان را بی عیب و نقص می کند و هم موها را براق می کند .

تونر پوست

یه تکه پنبه رو در آب برنج خیس کرده و از اون برای پاک کردن پوست استفاده کنید. آب برنج هرگونه ناخالصی سبوم اضافی را از روی پوست شما پاک میکند و باعث می شود پوست شاداب و نرم شود.

ماسک صورت

روش دیگر برای استفاده از آب برنج این است که ماسک صورت درست کنیم. یک تکه پارچه به اندازه صورتتان برداشته و قسمت چشم، دهان و سوراخ های بینی را روی پارچه ببرید. این پارچه ها رو داخل آب برنج برای ده دقیقه خیس کنید. بعد این ماسک را برداشته تا آب اضافی آن خارج بشود و بعد به دقت آن را روی صورت قرار بدهید. ۱۵ دقیقه صبر کرده و بعد ماسک را بردارید. این ماسک به شما احساس شادابی می دهد .

شستشوی صورت

آب اضافی برنج را در یک بطری ریخته و نگه دارید و وقتی می خواهید صورتتان را بشورید از آن استفاده کنید تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید. با این کار دیگر نیازی به محصولات زیبایی ندارید و پوست سالمی خواهید داشت، آب برنج راه حل نهایی است!

بستن منافذ

یک تکه پنبه را در آب برنج فرو کرده و روی پوست بذارید. آب برنج منافذ پوست را بسته و باعث می شود آنها کوچیکتر به نظر بیایند.

درمان آکنه

مقداری آب برنج روی جوش ها بزنید تا به طور طبیعی و به سرعت درمان بشوند.

ماسک مو

آب برنج را روی پوست سر ریخته و برای ۲۰ دقیقه بماند. بعد آن را با یک شامپوی ملایم و نرم کننده شستشو بدهید. شما بدون اینکه محصولات گرانقیمت بخرید موهای درخشان و براقی خواهید داشت.
Dr.Sediqee



:: بازدید از این مطلب : 647
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
عکس ‏راز سلامتی با گیاهان شفا بخش‏
 

سمی مهلک و کشنده که در بادمجان پنهان است..حتما بخوانید

بادمجان شامل مواد گیاهی مهمی‌ می‌باشند بادمجان دارای ويتامين های A،B،C و مواد معدنی فراوانی از جمله آهن است، مصرف بادمجان به علت وجود آنتی اكسيدان هاي قوي بافتهاي گياهي موجود در در آن موجب پیشگیری از سرطان مي گردد.و نیز بادمجان شامل ترکیباتی فنولیکی مانند اسید کافئیک و کلروجنیک و همچنین فلئونیدهایی نظیر نیاسین و فیبر می‌باشد.و جزو سبزیجاتی به شمار می آید که نقش ویژه ای در بیماریها دارد،از جمله ، گرفتگي رگها را باز مي كند و شخص را ازخطرسكته قلبي محفوظ مي دارد .مقوي معده است .بادمجان داراي يك ماده ضد تشنج است كه در درمان بيماري صرع اثر بسيار خوبي درد ،بادمجان بعلت دارا بودن آهن دررفع كم خوني داروي موثري است. وهمچنین در تقویت روده و معده و بر طرف کردن یبوست و مشکل های گوارشی دارویی بسیار مفید میباشد، برای بیمارانی که قند دارند بسیار مفید است. درمان نقرس یکی دیگر از خواص این میوه میباشد. و درمان فشار خون بالا نیز با خوردن این میوه امکان پذیر است، زیرا بادمجان دارای میزان بالایی از پتاسیم و میزان پایینی از سدیم می باشد و به همین علت موجب كاهش فشار خون می گردد.

* هشدار : بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد بادمجان جزو سبزیجاتی پرمصرف در سبد خانواده ها به شمار می رود که هنگام خرید آنها باید نهایت احتیاط را به کار گیرید. با این همه خواص در بادمجان ،دانشمندان علوم پزشکی تاکید میکنند، سمی مهلک و کشنده که در بادمجان پنهان است.. که برای تشخیص آن می توانید قبل از آنکه بادمجان خریداری کنید اگر قسمتی سبز و یا بسیار سخت در بادمجان دیدید آن ناحیه جزو قسمت هایی است که در صورت مصرف دچار مسمومیت های حاد خواهید شد و زمینه برای رشد سلول و تومورهای سرطانی در بدن شما فراهم میشود،بادمجان جزو سبزیجاتی است که کشاورزان، از چیدن و برداشت آن،قبل از نارس بودن و در زمان رشد ،باید جدا" جلوگیری کنند، در غیر این صورت جان افراد زیادی را به خطر می اندازند،پزشکان توصیه می کنند بهتر است، بادمجان را 5 دقیقه در آب بجوشایند تا مواد سمی زیر پوست آن خارج شود سپس آنها را مصرف کنید و ،در موقع خرید هم از بادمجان های نارس به رنگ بنفش امتنا و از بادمجان های مشکی و كاملا رسيده خریداری کنیم ..

نکته : بادمجان دارای آلکالوئیدی به نام سولانین Solanine می‌باشد که ممکن است در معده‌های ضعیف ایجاد آلرژی و مسمومیت کند. بنابراین برای طبخ بادمجان باید ابتدا این ماده را از بادمجان خارج کرد . یعنی بادمجان ورقه ورقه نمود و لابلای آنرا نمک پاشید تا آب آن که زرد رنگ و محتوی سولانین است خارج شود، سپس آنرا فشار داده و پخت. البته بهترین طریقه پخت بادمجان آب پز کردن و یا پختن در فر است زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده‌های ضعیف مناسب نیست.

نکته درمانی مهم :آب زردرنگي كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج مي شود بهترین مرهم براي عرق کردن دست و پا است و اشخاصي كه دست و پايشان مرتب عرق مي كند بايد دست و پاي خود را با آن چند بار در روز بشويند تا از شر اين مرض آسوده شوند.همچنین همچنین میتوان گوشت بادمجان را برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت .و با قراردادن پوست بادمجان بر روی میخچه از شر این بیماری راحت میشوید ،و اگر بادمجان را بسوزانند و خاکستر آن را با سرکه خمیر کنند و به زگیل بمالید زگیل کنده خواهد شد .و نیز برگها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند ،اب این جوشانده درمان اسهال خونی است ..

نکته مهم : پوست بادمجان یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.که یک منبع آنتی اکسیدان است و پوست بادمجان خاصیت ضد سرطانی داشته و با بیماریهای التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند و از پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب کاهش سطح کلسترول خون می شود
لطفا در زمان طبخ پوست بادمجان را نگیرید..

مضرات: بادمجان با همه خواصی که گفته شد نباید ،مورد استفاده اشخاصی که بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا ممکن است بیماری آنها را تشدید می‌کندو آنهائی‌كه آسم و برونشیت دارند باعث تحریك این بیماری‌ها می‌شود به دلیل اگزالاتی كه در بادمجان وجود دارد، و بالا رفتن اگزالات در بدن برای افراد مبتلا به سنگ صفرا ،سنگ کلیه و سنگ مثانه مصرف زیاد ان مضر است بطور کلی بهتر است در خوردن بادمجان زیاد روی نکنید..

لطفا با اشتراک گذاری به دیگر عزیزان سلامتی هدیه دهید.



:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
به گزارش شفا آنلاین،ما خواهان پوستی زیبا و بی عیب و تقص هستیم اما به نظر می رسداین شرایط برای بسیاری محقق نخواهد نشد و ممکن است روی پوست اثراتی از لک ، خال به طور ناخواسته دیده شود.با برخی از راهکارهای طبیعی می توان مشکلات این چنینی پوست را بهبود بخشید.
 
 
علل مشکلات پوستی با وجود بیماری هایی که وجود دارد پیشگیری بهترین درمان است.مطالعه ای در باره بیماری های پوستی نشان می دهد که این مشکل بین خانم ها و آقایان به طور برابر و در سنین مختلف بروز وجود دارد.جوش های سرسیاه معمولا به دلیل وجود باکتری و یا حساسیت روی پوست ظاهر می شود بنابراین برای جلوگیری از این مشکل پوستی بهترین گزینه تمیز نگهداشتن پوست و استفاده منظم ازماسک های صورت است.
 
 
 
سایر مشکلات پوستی بر اثر افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مسایل ژنتیکی ایجاد می شود.راه های درمان طبیعیهر زمان که مشکلات پوستی ایجاد می شود همه افراد به سرعت خواهان رفع مشکل هستند.برخی از روش های طبیعی به کاهش این مشکلات کمک می کند. روغن درخت چای: به دلیل  خواص ضد باکتریایی آن، شناخته شده است.
 
 
 
روغن درخت چای
 
 یکی از محبوب ترین روغن های برای مسائل پوستی است. یک یا دو قطره از روغن درخت چای در یک قاشق غذاخوری به همراه روغن برای استفاده مناسب است ، در غیر این صورت ممکن است پوست دچا سوختگی و تحریک.شود. با استفاده از پنبه این محلول را روی صورت استفاده می شود.
 
 
 
شنبلیله:
 
خیساندن دانه شنبلیله به مدت یک شب و استفاده از می تواند در کاهش خال، زگیل، پوست موثر باشد.
 
 
 
سیر:
 
 بسیاری از مردم مشکلات پوستی خود را با سیر رفع کرده اند به این ترتیب که سیر را خیلی ریز کرده و این ماده ایجاد شده  مستقیما روی پوست مالیده شود.
 
 
 
زنجبیل: این درمان بسیار ساده را امتحان کنید.سر و ته زنجبیل را بزنید و آن را روی قسمت های مشکل دار مانندخال و زگیل بمالید. به رفع آن کمک خواهد کرد.
 
 
 
سرکه سیب:
 
اسیدیته بالای این ماده به سرعت مشکلات پوستی از بین می برد و پوست را به حالت طبیعی باز می گرداند.برای استفاده با یک پارچه نخی سرکه را روی خال ها و زگیل بمالید.
 
 
 
پوست موز:
 
 اگر چه این درمان ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بسیار موثر است. یک تکه از پوست موز را از تمام پوست برش دهید. به آرامی ماساژ پوست را ماساژ دهید.


:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

غذایی به زمین می‌افتد، آن را برمی‌دارید و می‌خورید. خب، بعدش برای بدن‌تان چه اتفاقی می‌افتد؟

آیا شما هم از «قانون ۵ ثانیه» پیروی می‌کنید؟

سوال این است: غذایی به زمین می‌افتد، آن را برمی‌دارید و می‌خورید. خب، بعدش برای بدن‌تان چه اتفاقی می‌افتد؟

غذایتان بر زمین می‌افتد و شما آن را برمی‌دارید و می‌خورید، تا آنجا که می‌توانید این کار را سریع انجام می‌دهید، اما... آیا قانون پنج ثانیه را انجام می‌دهید و به خوردنش ادامه می‌دهید؟

اگر این کار را می‌کنید، پس آدم شجاعی هستید- متخصصان اخیرا دریافته‌اند که قانون پنج ثانیه یک افسانه است... بسیار خب. البته این مسئله به نوع غذایی که بر زمین می‌افتد بستگی دارد.
شورای اطلاعات غذایی استرالیا معتقد است که این مسئله به نوع باکتری ارتباط دارد- باکتری‌ها عاشق چیزهای خیس و مرطوب و غذاهای آبدار هستند، اما چندان علاقه‌ای به غذاهای خشک ندارند.
بنابراین اگر چیزی مثل گوشت یا پنیر از دستتان بر زمین افتاد -همان‌طور که می‌دانید هر دوی این‌ها چیزهای آبداری هستند- احتمال آلوده شدن آنها بیشتر از افتادن یک چیز خشک بر زمین است (مثل چیپس و کلوچه).
برخی از باکتری‌ها‌یی که به غذا می‌چسبند می‌توانند مفید باشند، اما جالب است بدانید که سالانه ۴۸ میلیون آمریکایی از غذا مسموم می‌شوند، و البته همه‌ی آنها به خاطر خوردن غذایی که بر زمین افتاده نیست، بنابراین بهتر است وقتی غذایی به زمین افتاد، اگر خواستید آن را بخورید به این فکر کنید که آیا ارزش ریسک کردن دارد یا نه.
(منبع: healthcare)



:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


بسیاری از ما خانم ها نمی دانیم نیازهای روحی همسرمان چیست .شاید این مطلب کمک زیادی به شما بکند برای شناخت بهتر همسرتان…

به گزارش شبکه ی مجازی آستان  به نقل از  پارسینه ، بسیاری از ما خانم ها نمی دانیم نیازهای روحی همسرمان چیست .شاید این مطلب کمک زیادی به شما بکند برای شناخت بهتر همسرتان…


 مردان در زندگی شان چند نیاز اساسی دارند :


احترام
یکی از مهم‌ترین مسائلی که ذهن آقایان را درگیر می‌کند، میزان احترامی است که از همسر خود انتظار دارند. آن‌ها شاید این مسئله را هرگز به زبان نیاورند، اما بی‌شک یکی از دلایل پرخاشگری‌ها و ناسازگاری‌های آن‌ها، عدم دست‌یابی به احترامی است که از همسر خود توقع دارند.اگر به آن‌چه می‌گوییم صددرصد ایمان ندارید، از همسرتان بپرسید. احترام گذاشتن به همسر چیز ماورایی و سختی نیست.

همین‌که شما به افکار و عقاید و رفتارها و احساسات مرد زندگی‌تان احترام بگذارید، او را آرام خواهد کرد. اگر همسرتان می‌گوید که خسته است، سکوت و درک متقابل شما در آن لحظه پاسخی در جهت احترام‌گذاشتن به همسرتان خواهد بود. چند بار اتفاق افتاده که همسرتان بگوید که خسته است و شما با پافشاری زیاد به او می‌گویید که باید به خرید بروید؟


تشویق
 مردها عاشق این هستند که همسرشان آن‌ها را تحسین کند. اما فرق بین تشویق واقعی و تعریف و تمجید بی‌خودی را خوب درک می‌کنند. به‌جای تعریف‌های متملقانه در برابر اقوام و آشنایان که ظاهری کاملاً مصنوعی دارد، در خلوت خود به همسرتان بگویید که او بی‌نظیر است و از کارهایی که انجام می‌دهد مثال بزنید و بگویید: فلان کار را عالی به اتمام رساندی یا تو در انجام آن کار بی‌نظیری.


حواستان به خودتان باشد
 بخشی از زندگی مردها، همسرشان است. شاید این اعتراف را از هیچ مردی نشنیده باشید که بگوید: زیبایی و ظاهر تو برایم مهم است چون دوستت دارم! اما واقعیت این است که مردها به دلیل علاقه‌ای که به همسرشان دارند، توقع دارند او را همیشه آراسته و مرتب ببینند. آن‌ها از این‌که همسرشان برای خودش وقت می‌گذارد و تلاش می‌کند تا زیبا به نظر برسد لذت می‌برند. کمی آرایش ساده و مرتب کردن موها شما را تا حد زیادی جذاب می‌کند.


بلند صحبت نکنید
 فریاد زدن خوب نیست. کارهای مذموم مانند فریاد زدن و بلند صحبت کردن نه برای زن‌ها خوشایند است و نه برای مردها. وقتی‌که پیش همسرتان هستید، ملایم صحبت کنید. تن صدایتان را طوری تنظیم کنید که همسرتان از صحبت‌کردن شما آرامش بگیرد. از کلمات وزین و عبارات محبت‌آمیز استفاده کنید. گاهی با صدای کودکانه با همسرتان صحبت کنید.


همسرتان را تحسین کنید
 چه کسی هست که نیاز به تشویق و تحسین نداشته باشد؟ مردها به دلیل حجم کاری و فشارهای زندگی که بر دوش آن‌هاست، شاید بیشتر نیاز به تشویق‌ها و تعریف‌های همسرشان دارند تا انرژی بگیرد و باانگیزه بیشتری برای خانواده‌شان تلاش کنند. تصور مردها این‌گونه است که اگر همسرشان به توانایی‌شان اعتماد داشته باشد می‌توانند از پس هر مشکلی در زندگی بربیایند. هدیه دادن چنین حسی به مرد زندگی‌تان، قطعاً کار سختی نخواهد بود. کافی است هر شب با چند جمله انرژی‌بخش او را تحسین کنید.

 


مردها هم نیاز دارند گاهی اوقات همسرشان حمایت‌شان کند.زمانی که همسرتان می‌خواهد تغییر شغل بدهد، ماشینش را عوض کند یا پای در یک معامله متفاوت بگذارد، به‌شدت نیازمند حمایت‌های شماست حتی اگر به زبان نیاورد.


تشکر و قدردانی
 هرچند که همه مردها می‌دانند کارکردن و برآورده‌کردن مخارج زندگی یکی از وظایف‌شان است، اما دانستن وظیفه، یک مسئله است و نیاز به قدردانی یک مسئله دیگر. شاید کاری وظیفه خاص یک نفر باشد، اما بی‌شک قدردانی و تشکر باعث می‌شود او توان بیشتری برای کارش بگذارد و باکیفیت مطلوب‌تری به انجام کارش بپردازد. همان‌طورکه شما توقع دارید همسرتان کارهای خانه را که از صبح تا شب انجام می‌دهید ببیند و متوجه شود جای گلدان چینی روی میز را تغییر داده‌اید، و به شما خسته نباشید بگوید و تشکر کند که خانه را مرتب کرده‌اید، طبیعی است او هم توقع داشته باشد شما متوجه فعالیت‌های روزمره‌اش شده باشید. نکته مهم و مستتری که در این نوع قدردانی کردن‌ها وجود دارند، عزیزشدن شما در دل‌وجان همسرتان است.


حس استقلال
 حتماً شنیده‌اید که یکی از اهداف زندگی مشترک، استقلال زوج جوان است. این استقلال یک حس همیشگی و مداوم در طول زندگی است که اتفاقاً مردها را به‌شدت مجذوب خود می‌کند. هیچ مردی نیست که علاقه‌مند به استقلال نباشد.


این بدان معنی است که مردها تمایل دارند برخی از کارها را به‌تنهایی و بدون آن‌که مورد نظارت قرار بگیرند، انجام دهند. به‌همین دلیل لازم است برخی اوقات اجازه بدهید همسرتان این حس استقلال را درک کند. اگر می‌خواهد یکی دو ساعت تنها باشد یا به‌تنهایی بعضی از خریدها را انجام بدهد، به حس استقلالش احترام بگذارید. مطمئن باشید این احترام متقابلاً به خود شما بر خواهد گشت.


حمایت
 شاید شما به‌عنوان یک خانم گمان کنید یکی از فواید ازدواج حس حمایت‌گری همسرتان از شماست. این دقیقاً در مورد آقایان هم صادق است. مردها هم نیاز دارند گاهی اوقات همسرشان حمایت‌شان کند.زمانی که همسرتان می‌خواهد تغییر شغل بدهد، ماشینش را عوض کند یا پای در یک معامله متفاوت بگذارد، به‌شدت نیازمند حمایت‌های شماست حتی اگر به زبان نیاورد. در این‌گونه مواقع همسرتان را با گوش‌دادن به صحبت‌هایش و جملات امیدبخش حمایت کنید. بی‌شک حس حمایت‌گرانه شما عامل موفقیت همسرتان خواهد شد و همین حس در طول زندگی شما را هم با دست حمایت‌گر همسرتان از هر آنچه دلتان را بلرزاند مصون نگه می‌دارد.


دوستت دارم
 تمایل به خواسته‌شدن در همه آدم‌ها وجود دارد. همه افراد چه مرد و چه زن تمایل به خواسته‌شدن از سوی همسرشان را دارند. این حس در مردها بیشتر است. هرچند که لایه بیرونی چهره مردانه سرشار از غرور است، اما خوب جمله دوستت دارم را می‌شنوند و این‌گونه جملات انقلابی در وجود آن‌ها پدید می‌آورد. با دیدن چهره اخمو و مردانه همسرتان تصور نکنید که جملات عاطفی را لوس‌بازی می‌پندارد. او را نوازش کنید و در گوشش بگویید که دوستش دارید. حتی اگر پلک‌هایش را روی هم بگذارد و غرق در یک ظاهر مردانه شود، اما بی‌شک در درونش عشق به شما فوران می‌کند.

کلید راز



:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ک راه موثر و طبیعی که می توانید تاثیر آن را در سه روز مشاهده کنید استفاده از مخلوط کمی زعفران با دو قاشق غذاخوری شیر یا خامه است ...
این مخلوط را قبل از خواب به زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بر پوست این ناحیه بماند این مخلوط نه تنها رنگ زیر بغل را روشن تر می کند بلکه باعث از بین رفتن بوی بد عرق نیز می شود ....
این گران ترین ادویه جهان یک لایه بردار عالی است ضمن اینکه خواص ضد باکتری هم دارد و برای درمان آکنه مفید است .
راهکار : چند رشته زعفران را در مقداری شیر بریزید تا زمانی که رنگ شیر تغییر رنگ دهد و خواص زعفران وارد شیر شود مدت زمان نیم ساعت کافیست سپس مقداری چوب صندل سفید ( از عطاری میتونید تهیه کنید ) را بهش اضافه و از این ماسک تهیه شده به صورت و گردن خود بزنید 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید استفاده مکرر از این ماسک به روشن شدن پوست هم کمک می کند ..
اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است از ترکیب زعفران و چند برگ ریحون استفاده کنید خاصیت ضد باکتریایی این ترکیب عفونتهای ناشی از آکنه را از بین می برد .

عکس ‏‎Mostapha Mohammadi‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 3517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
دکتر "مریم صفایی" کارشناس تغذیه ‌درگفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکزاستان تهران افزود: دررژیم‌های چاقی باید مصرف چربی و موادغذایی پرکالری افزایش یابد....
 
مصرف آجیل و دانه‌های روغنی در افزایش وزن موثر است
دکتر "مریم صفایی" کارشناس تغذیه ‌درگفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکزاستان تهران افزود: دررژیم‌های چاقی باید مصرف چربی و موادغذایی پرکالری افزایش یابد.
وی اظهارداشت: بر این اساس، از مصرف غذاهای آب پز و کبابی دررژیم‌های چاقی باید تا حدممکن پرهیز شود.  پخت غذا به‌صورت آب پز سبب انتقال چربی ودیگرمواد موردنیاز بدن، به آب غذا شده و مانع رسیدن آن به بدن می‌شود.
وی تاکیدکرد: افراد لاغر درطول رژیم غذایی باید دیرتر شام خورده‌و نیز زودتر به رختخواب بروند. این کارشناس تغذیه گفت: افرادلاغر در رژیم‌های غذایی چاقی باید مایعات را در آخر وعده‌غذایی استفاده‌کرده و از مصرف آن قبل از غذا و در حین وعده غذایی به دلیل پرشدن حجم معده، پرهیز کنند.
صفایی افزود: مصرف سالاد و سوپ هم بایدپس ازوعده‌اصلی غذایی مصرف شود. وی خاطرنشان کرد: در رژیم‌های چاقی، صبحانه‌نیزباید دیرتر ازوقت معمول و حداقل با رعایت فاصله زمانی دو ساعت پس از بیدار شدن، خورده شود.
وی اظهارداشت: در رژیم‌های چاقی، توصیه نمی‌شود که فرد فقط بخورد زیرا خوردن مهم نیست بلکه داشتن یک برنامه صحیح غذایی، رعایت فواصل غذایی و فواصل خواب و غذا از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی تاکید کرد: قبل از شروع رژیم چاقی انجام آزمایش خون برای اطمینان از سلامت فرد اولین گام محسوب می‌شود چرا که لاغری در برخی موارد می‌تواند ریشه در ابتلای فرد به‌برخی بیماری‌ها همچون پرکاری غده‌تیروئید داشته باشد.
وی افزود: رژیم چاقی نباید به صورت عادات غذایی در فرد باقی بماند بلکه پس از رسیدن به وزن ایده‌آل باید قطع شود، زیرا مصرف غذاهای پرکالری از جمله غذاهای پرچرب در درازمدت ممکن است عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشد.




چاق شدن سریع و راحل حل هایی برای چاق شدن سریع و زود هنگام



:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

همینطور که اضافه وزن و چاقی بیش از حد فرد را دچار مشکلاتی می کند برای لاغری هم همین مسئله صادق است که فرد در اغلب اوقات دچار ضعف و بی حالی ، احساس خستگی و گاهی باعث کم حوصلگی و عصبی شدن فرد می شود که باید با مصرف مواد غذایی طبیعی و با داشتن یک برنامه مناسب غذایی این مسئله را پشت سر گذاشت. قصد داریم که یکی از مهمترین ترکیبات طبیعی برای غلبه بر لاغری را معرفی کنیم که با مصرف این ترکیب به درمان مشکلاتی مانند کم خونی و کم اشتهایی بپردازید و احساس شادابی و سلامت را هر چه بیشتر بدست آورید.به دلیل وجود یکی از مهمترین مواد تاثیر گذار که جین سینگ است تصمیم گرفتیم تا اسم آن را” پودر انررژی زا و چاق کننده جین سینگ”بگذاریم.

خواص درمانی

  • مناسب برای همه گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان
  • چاق کننده
  • چاق و پر کننده صورت
  • رفع کم خونی
  • افزایش وزن
  • رفع ضعف جسمانی و تقویت کننده عمومی بدن
  • حاوی انواع گروه ویتامین ب ، روی ، ‌آهن ، مس

مواد لازم

  • پودر مالت جو                             100 گرم
  • آرد نخودچی                               100 گرم
  • نشاسته ذرت                               2 کیلوگرم
  • پودر کاکائو                                200 گرم
  • پودر جوانه گندم                          100 گرم
  • پودر جوانه جو                           100 گرم
  • مغز فندق                                     50  گرم
  • مغز بادام درختی                         100 گرم
  • مغز پسته                                    50  گرم
  • مغز بادام زمینی                           50  گرم
  • مغز بادام هندی                           100 گرم
  • انجیر خشک شده                        100 گرم
  • کنجد                                           50 گرم
  • جین سینگ  قرمز                          50 گرم
  • نبات                                         2 کیلوگرم

روش تهیه  و روش مصرف

تمام مواد را با هم نرم آسیاب کرده و هر بار  دو قاشق غذاخوری از پودر را به همراه 1 لیوان آب سرد ابتدا مخلوط کرده سپس روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا مانند فرنی قوام آورده و میل کنید به صورت روزانه دو بار یعنی یک نوبت صبح قبل یا همراه صبحانه و یک نوبت عصر میل کنید . تهیه کردن این نوع فرنی روزانه فقط 5 دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

توصیه های مهم به افرادی که این مقاله را برای افزایش اشتها و چاق شدن مطالعه می کنند

برنامه غذایی مهمترین راه حل برای چاق شدن : داشتن برنامه غذایی منظم تحت نظر کارشناس تغذیه و یا اگر ورزشی مانند بدنسازی انجام می دهید تحت نظارت مربی باشگاه در سرعت چاق شدن نتیجه مطلوبی خواهد داشت

خوردن صبحانه : خوردن صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که توصیه می شود حتما استقبال کنید.زیرا معده پس از یک استراحت 8 ساعته آماده دریافت و جذب هر نوع ماده غذایی است. همیشه صبحانه را به طور کامل بخورید

روزانه 5 وعده غذا بخورید : غذای روزانه را به وعده های بیشتر تقسیم کنید البته همینطور که گفته شد طبق دستور کارشناس تغذیه عمل کنید با این عمل سرعت متابولیسم(سوخت و ساز بدن)را کاهش می دهید

در ساعات معین غذا بخورید : داشتن نظم حتی در ساعت خوردن غذا در تثبیت اشتها و همچنین افزایش اشتها نقش مهمی دارد. در نقطه مقابل نداشتن نظم باعث کاهش و از دست دادن اشتها می شود پس در ساعت غذاخوردن خود دقت کافی داشته باشید.

آب بیشتری بنوشید : اگر اهل ورزش نبوده‌اید و به تازگی ورزش را شروع کرده‌اید به آب بیشتری نیاز دارید. زمانی که بدنتان دهیدراته شود یعنی آبش را از دست بدهد دچار بی‌اشتهایی می‌شوید. عادت کنید که روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. قبل و بعد از هر جلسه‌ی ورزشی آب بنوشید. هرگز  قبل ، بین ، بلافاصله بعد از غذا آب ننوشید زیرا باعث ناراحتی معده و کاهش اشتها می شود.

حل مشکلات روحی : مشکلات روحی باعث افسردگی شده و در نتیجه کاهش اشتها را به همراه خواهد داشت پس سعی در حل مشکلات روحی داشته باشید

متابولیسم‌ بدن را افزایش دهید :اگر اشتهایتان را از دست داده‌اید سعی کنید که فعالیت بدنی‌تان را بیشتر کنید. ورزش کردن بهترین روش برای تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن است. زمانی که متابولیسم بدنتان بیشتر شود میل به غذا نیز افزایش می‌یابد.

مصرف داروهای آنتی بیوتیک :اگر داروهای آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید و دچار بی‌اشتهایی شده‌اید از پزشکتان بخواهید تا داروهایتان را بررسی کند. توجه داشته باشید که برخی از داروها باعث بی اشتهایی می‌شوند. در این صورت پزشک می‌تواند داروهای جایگزین تجویز کند و به این ترتیب مشکل بی اشتهایی رفع شده یا کاهش پیدا می‌کند.

نکات مهم

  • مواد را پس از تهیه در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.
  • برای اثر بخشی بیشتر به همراه این ترکیب به صورت روزانه دو فنجان عرق یونجه میل کنید.
  • افرادی پر کاری تیروئید و افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستد باید با مشورت کارشناسان طب سنتی از ترکیب استفاده کنند.


:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

«نوشیدنی های مؤثر برای کاهش وزن»

‫#‏گیاهان_دارویی‬

اولین نوشیدنی:

زنجبیل یک ادویه ضروری در رژیم غذایی است. زنجبیل هضم را آسان و چربی ها را به سرعت می سوزاند. افزایش سوخت و ساز بدن را تا 20 درصد به عهده دارد و سموم بدن را از بین می برد.

همچنین به جوان ماندن پوست در طولانی مدت کمک می کند. می توانید صورت خود را با چای زنجبیل یک بار در هفته بشویید و اثر جوان سازی آن را مشاهده کنید.

طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل:

تکه های نازک ریشه زنجبیل را به آب گرم اضافه کنید و نیم ساعت قبل از غذا بنوشید.

این دستور برای کسانی که می خواهند در کوتاه مدت کاهش وزن داشته باشند، پیشنهاد می شود.

دومین نوشیدنی:

مواد لازم:
1 قاشق چای خوری ریشه زنجبیل رنده شده.
1 خیار.
1 لیمو.
12 برگ نعناع.
آب.

طرز تهیه:

خیار را به قطعات نازک خرد کنید، لیمو را نیز تکه تکه کنید. زنجبیل را برش های نازک دهید و همه مواد را در یک بطری قرار دهید. آب و برگ های نعناع را روی آن بریزید و در یحچال نگهداری کنید و اجازه دهید یک شب در یخچال بماند. سه لیوان در روز نیم ساعت قبل از خوردن غذا میل نمایید.

این نوشیدنی ها در کاهش وزن مؤثرند.

عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
 
عکس ‏گزيده اخبار علمي‏

ام اس و راههای مقابله با آن
______________________
ام‌اس(MS) (Multiple sclerosis) در رده سنی 20 تا 40، بیشترین ابتلا را دارد. ام‌اس یک بیماری خودایمن است که یر مغز و نخاع فرد تاثیر می‌گذارد. در پی این بیماری بدن توانایی کنترل ماهیچه‌ها، بینایی، تعادل و سایر حواس را از دست خواهد داد. افسردگی، تشویش و اضراب نیز از اثرات این بیماری بر روی فرد است.

از نشانه‌های ابتلا به ام‌اس نیز می‌توان به گزگز کردن مداوم کف پاها و کف دست‌ها، خستگی مفرط، بی‌حالی، دوبینی و تارشدن چشم و عدم تعادل بدن اشاره کرد. البته این نشانه‌ها در همه افراد به یک‌صورت بروز پیدا نخواهد کرد.

به این دلیل به این بیماری ام‌اس می‌گویند که زخم‌هایی متعدد(Scar) بر روی مغز و نخاع ایجاد می‌کند. در نتیجه مغز از دریافت و ارسال پیام ناتوان می‌شود و ارتباط میان سلول‌ها قطع می‌گردد.

ام‌اس یک بیماری کاملا غیرقابل پیش‌بینی است، هنوز به درستی کسی نمی‌داند عواملی که منجر به ابتلای به این بیماری می‌شوند چه چیزهایی هستند. اما به طور کلی متخصصان مغز و اعصاب سه عامل عوامل محیطی، عوامل ژنتیکی و ویروس‌ها را در بروز ام‌اس موثر خوانده‌اند. بنابراین تا حدودی می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

راه‌های مقابله
========
پزشکان معتقدند انجام برخی اقدامات می‌تواند در پیشگیری از ام‌اس موثر باشد. این اقدامات بسیار ساده هستند، آنقدر ساده که شاید کمتر کسی به آن‌ها توجه کرده باشد. برخی از اقداماتی که می‌تواند به هر یک از ما برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند را می‌خوانیم.

* کمبود ویتامین D یکی از مواردی است که در ابتلا به بیماری ام‌اس می‌تواند موثر باشد. ویتامین D را در زرده تخم‌مرغ، شیر، ماست، پنیر، کره حیوانی، روغن کبد ماهی و... جستجو کرد.

ا* سترس‌های روحی و هیجانی نیز می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند. درنتیجه بهتر است تا افراد از این حس‌ها تا جای ممکن جلوگیری کنند و استرس را از خود دور نمایند.

* خوردن فیبرها نیز می‌تواند به این پیشگیری کمک کند. فیبرها را در خوراکی‌هایی مانند خربزه و طالبی و سبزیجات می‌توانید پیدا کنید.

* یکی از رژیم‌های غذایی معروف برای جلوگیری از ابتلا به ام‌اس، خوردن ماهی است. ماهی حاوی موادی است که در عدم ابتلا و کنترل این بیماری نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

* روغن زیتون، آووکادو و سایر چربی‌های تک غیراشباعی را جایگزین سایر روغن‌ها کنید.

* مصرف دخانیات، یکی از عوامل موثر در ابتلای به ام‌اس است. افراد سیگاری و یا کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند بیش از دیگران در معرض این بیماری قرار خواهند گرفت.

* فناوری و امواجی که تلفن همراه‌مان می‌تواند از خود ساطع کرده و ما را در بر بگیرد، خطری برای مبتلاشدن به ام‌اس هستند. بنابراین تا می‌توانید خود را از این فناوری‌ها دور کنید.

* شاید به‌نظر نیاید اما محل زندگی در ابتلا به ام‌اس موثر است. مکان‌ هایی که پارازیت بیشتر، آلودگی شدیدتر و فاضلاب‌های وسیع‌تری دارند، خطرات ابتلا به این بیماری را چندین برابر افزایش می‌دهند.

* خوردن روزانه یک لیوان شیر، خطر ابتلا به ام‌اس را تا 4 برابر کاهش خواهد داد، پس از آن غافل نشوید.

* خوردن میوه‌های بنفش و قرمز(تمشک و شاتوت و...) ومیوه‌های زرد و نارنجی را در برنامه‌ خوراک روزانه خود قرار دهید. دسته اول تاثیر رادیکال‌های آزاد را بر بدن شما کاهش خواهد داد و دسته دوم باعث می‌شود که اعصاب شما عملکرد بهتری داشته باشد.

* گوجه بخورید. این ماده خوراکی قرمز رنگ اگر روزی به اندازه یک عدد میل شود، کاهش خطر ابتلا به ام‌اس را شاهد خواهید بود



:: بازدید از این مطلب : 711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فواید عجیب قلم گاو،کوساله و کوسفند
متخصصان تغذیه انگلیس می گویند، عصاره قلم گاو، گوسفند و مرغ مملو از آمینو اسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است.
به نقل از پایگاه خبری هلث، سیان پورتر سخنگوی انجمن رژیم غذایی انگلیس می گوید: این عصاره حاوی مواد مغذی، معدنی و ویتامین ها است و با مصرف آن فوایدی بیش از گوشت این حیوانات نصیب انسان می شود.
همچنین یک فنجان عصاره قلم حاوی 86 کالری است و در نتیجه می تواند یک وعده ناهار لاغر کننده نیز محسوب شود.این عصاره همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سوخت و ساز تامین می کند که بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد.
آب قلم بطور سنتی برای سرماخوردگی، آنفلوانزا و سلامت دستگاه گوارش تجویز می شد؛ اما اکنون بیشتر پزشکان مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می کنند.
ماده مغذی موجود در عصاره استخوان می تواند کیفیت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگیری بهبود دهدپروتیین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می شود.
معجون استخوان گاویاگوسفند:
برای تقویت عمومی جسم ومغز،تامدت10روز،هرروزبه مقداریک کیلواستخوان
گوسفندیاگاویاگوساله درمیان دیگی قرارداده و10استکان اب بریزیدو
روی اتش یک نواخت بجوشانیدتا8استکان ان تبخیرشودو2استکان بماند.
سپس درمیان ظرفی یک شب بماند،
صبح ناشتابه اندازه ی یک استکان ابغوره ریخته وبیاشامید.درهمه
امراض عضوی واستخوانی وحتی برای جلوگیری از مرض سرطان و
سیاتیک وروماتیسم مفیداست

عکس ‏‎Rzieh Lotfi‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آجیل خام موجب افزایش طول عمر میشود
یافته‌های جدید نشان می‌دهند خوردن آجیل خام مخصوصاً بادام‌زمینی و کره‌ی بادام‌زمینی می‌تواند موجب طول عمر شود. محققین با بررسی رژیم‌های غذایی بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در چین و ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که مصرف آجیل رابطه‌ی مستقیمی با کاهش ریسک مرگ زودرس در اثر مشکلات قلبی دارد و این نتایج جدید مؤید یافته‌های پیشین مبنی بر خاصیت آجیل و دیگر مغزها در محافظت از قلب هستند.

اما اثر آجیل‌ها و مخصوصاً بادام‌زمینی بر مشکلات و امراض قلبی چیست؟ ضمن این که باید خطرات و مضرات آجیل شور را در نظر داشته باشید، مغزهای خشکبار سرشار از مواد مغذی هستند از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده، فیبر، ویتامین‌ها و آرژینین که همگی با اثر کاهش تورم به عنوان مواد مفید برای قلب و عروق شناخته می‌شوند. اما باید دقت کنیم که آجیل و خشکباری که مصرف میکنیم بیش از حد شور یا شیرین نباشد و سالم باشد مبادا از مزایا و خواص آن کاسته شود.

عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 676
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دوست دارید در مصرف روغن صرفه جویی کنید؟
برای سرخ کردن کتلت و کوکو، این بار دستتان را به کمی سرکه آغشته کرده، به دو طرف کتلت بزنید و سپس مواد در روغن بریزید. نه تنها کتلت شما طعم سرکه نمی گیرد بلکه نصف روغنی که همیشه مصرف می کردید هم صرفه جویی می شود! امتحان کنید!

عکس ‏‎Negar Rahbar‎‏


:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گلابی

این ماسک شگفت انگیز و بسیار ساده است، گلابی موها را تغذیه و هیدراته میکند. موها را درخشان و مرطوب میکند و برای همیشه با موهای خشک خداخافظی می کنید.
اکنون این ماسک را یاد میگیریم تهیه آن بسیار ساده است

برای اینکار کافی است یک عدد گلابی را در ظرف آب گرم گذاشته و کمی صبر کنید تا کمی نرم شود.
حالا دانه ها را از گلابی جدا کرده و آن را کاملا له کنید.
این پوره را با یک قاشق چایخوری ژلاتین ساده مخلوط کرده و آن را به صورت ماسک بر روی موها بگذارید.
این ماسک را روی موهای تازه شسته شده و تمیز قرار دهید.
حالا با نوک انگشت این مخلوط را به تمام موها رسانده و پوست و موی سر را کاملا با این ماسک ماساژدهید.
بعد از گذشت یک ربع، موها را شامپو و بعد نرم کننده بزنید.
تانن موجود در گلابی، می تواند موها را پر تر و حجیم تر نشان دهد.

عکس ‏‎Dar Ya‎‏
عکس ‏‎Dar Ya‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تمام خوبی های لیمو ترش برای زیبایی؛ﻣﺎ ﻋﺎﺷﻖ ﻟﯿﻤﻮﻧﺎﺩ ﻭ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﺗﺮﺵ ﻫﺴﺘﯿﻢ، ﺍﻣﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ
ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﻃﻼﻉ ﻧﺪﺍﺭﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﻭ ﻣﻮﯼ
ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻋﺎﺷﻖ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺣﺘﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ
ﺳﯿﺴﺘﻢ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻼﻗﻪ ﺩﺍﺭﺩ ! ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵﻫﺎ
ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﺰﺍﯾﺎﯼ ﺣﯿﺮﺕ ﺍﻧﮕﯿﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﻮﺳﺖ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﺎ
ﻫﺴﺘﻨﺪ .
ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﻫﺎﯼ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ
ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﺐ، ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﺭﻓﺘﯿﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ
ﮐﯿﺴﻪ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻫﻢ ﺑﺨﺮﯾﺪ ! ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ
ﺩﻻﯾﻠﺶ ﭼﯿﺴﺖ؟
ﻣﺮﻃﻮﺏ ﮐﻨﻨﺪﻩ / ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﮐﻨﻨﺪﻩ
ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺁﺏ ﻧﺎﺭﮔﯿﻞ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺗﺮﮐﯿﺐ
ﮐﻨﯿﺪ . ﺁﺏ ﻧﺎﺭﮔﯿﻞ، ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ ﻫﯿﺪﺭﺍﺗﻪ ﻭ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺁﻧﺮﺍ
ﺗﻤﯿﺰ ﻭ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ .
ﺳﻔﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩﯼ ﺁﺭﻧﺞ ﻭ ﺯﺍﻧﻮﻫﺎ
ﺍﮔﺮ ﭘﻮﺳﺖ ﺁﺭﻧﺞ ﯾﺎ ﺯﺍﻧﻮﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﺗﯿﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺧﯿﻠﯽ
ﺳﺎﺩﻩ ﯾﮏ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻭﺳﻂ ﺑﺮﺵ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻮﺍﺣﯽ
ﺗﯿﺮﻩﯼ ﭘﻮﺳﺘﺘﺎﻥ ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ، ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺍﺳﺖ !
ﺗﺮﻣﯿﻢ ﺟﻮﺵﻫﺎﯼ ﺳﺮ ﺳﯿﺎﻩ
ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵﻫﺎ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﺎﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﮐﻨﻪ ﺭﺍ
ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ . ﺑﻨﻈﺮ ﻋﺎﻟﯽ ﻣﯽﺁﯾﺪ، ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ؟
ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﺗﺎ ﯾﮏ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺵ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﻭ ﺁﺑﺶ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ
ﺻﻮﺭﺗﺘﺎﻥ ﺑﭽﻼﻧﯿﺪ . ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻔﻬﻤﯿﺪ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ ﺷﺪﻩ
ﺟﻮﺵﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻣﺤﻮ ﺷﺪﻥ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ .
ﺩﺳﺘﻤﺎﻝ ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻨﺪﻩ
ﺑﮏ ﺍﺳﺘﻮﺭﻡ، ﻣﻮﺳﺲ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ
StormSister ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ : ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺩﺍﺭﻡ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ
ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻭ ﺭﻭﻏﻦ ﺩﺭﺧﺖ ﭼﺎﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﯿﺰﯼ ﺣﺪﻭﺩ ۱۷۰
ﮔﺮﻡ ﺁﺏ ﺗﺼﻔﯿﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺗﻮﻧﺮ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﭘﺎﮎ
ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﻮﺳﺖﻫﺎﯼ ﻣﺸﮑﻞ ﺩﺍﺭ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮐﻨﻢ .
ﺳﻔﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩﯼ ﺩﻧﺪﺍﻥ
ﺟﻮﺵ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﻭ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺎﻫﻢ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ، ﻭ
ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﮔﻮﺵ ﭘﺎﮎ ﮐﻦ ﺗﻤﯿﺰ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺪﺍﻥﻫﺎﯾﺘﺎﻥ
ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ . ﺳﭙﺲ ﺩﻧﺪﺍﻥﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺴﻮﺍﮐﺘﺎﻥ ﺗﻤﯿﺰ ﻭ
ﺁﺑﮑﺸﯽ ﮐﻨﯿﺪ . ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﺭﺍﻩ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺭﺯﺍﻥﺗﺮﯼ ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ
ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﻣﻄﺐ ﺩﻧﺪﺍﻧﭙﺰﺷﮏ ﺍﺳﺖ .
ﺁﻓﺖ ﺩﻫﺎﻥ
ﺍﺳﺘﻮﺭﻡ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎ ﭼﮑﺎﻧﺪﻥ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺳﺎﻧﺲ
ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺭﻭﯼ ﺁﻓﺖ ﺩﻫﺎﻥ، ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺯﺧﻢ ﺳﺮﻋﺖ
ﻣﯽﺩﻫﺪ .
ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﮐﻨﻨﺪﻩ
ﻟﯿﻮﺗﺮﺵ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﺳﯽ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﺳﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﺳﺖ،
ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺧﻮﺍﺹ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﮐﻨﻨﺪﮔﯽ ﻭ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻨﻨﺪﮔﯽ
ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﺍﺳﯿﺪ ﺳﯿﺘﺮﯾﮏ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ
ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮐﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﻣﻮﺛﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ .
ﺩﮐﺘﺮ ﻣﺎﺭﯾﻨﺎ ﭘﺮﺩﻭ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ : ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﺳﯽ ﯾﮏ ﺁﻧﺘﯽ
ﺍﮐﺴﯿﺪﺍﻥ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻨﺜﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺭﺍﺩﯾﮑﺎﻝﻫﺎﯼ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻼﮊﻥ ﺍﺳﺖ . ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺑﺮﺍﯼ
ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮﺩﻥ ﻟﮑﻪﻫﺎﯼ ﺗﯿﺮﻩ ﻭ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪ ﺑﺮﻧﺰﻩ ﺷﺪﻩ
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ .
ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺭﺧﺸﻨﺪﮔﯽ
ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﭼﺮﺑﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪﯼ ﭘﻮﺳﺖ
ﻧﯿﺰ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ .
ﻟﺐﻫﺎﯼ ﺧﺸﮏ
ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﻟﺐﻫﺎﯼ
ﺧﺸﮑﺘﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ . ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺨﻮﺍﺑﯿﺪ ﮐﻤﯽ
ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺭﻭﯼ ﻟﺐﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ ﻭ ﺻﺒﺢ ﻟﺒﺘﺎﻥ ﺭﺍ
ﺑﺸﻮﯾﯿﺪ . ﺗﻤﺎﻡ ﭘﻮﺳﺖﻫﺎﯼ ﺧﺸﮏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ
ﭘﻮﺳﺖ ﻣﺮﺩﻩ ﻟﺒﺘﺎﻥ، ﺟﺪﺍ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ .
ﺩﮐﺘﺮ ﮔﺮﯼ ﮔﻠﺪﻓﺎﺩﻥ ﺗﺬﮐﺮ ﻣﯽﺩﻫﺪ : ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ
ﺍﮔﺮ ﻟﺐﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺷﺪﯾﺪﺍ ﺧﺸﮑﯽ ﺯﺩﻩ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﺮﮎ
ﺧﻮﺭﺩﻩﺍﻧﺪ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﭼﻨﯿﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﺪ !
ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻧﺎﺧﻦﻫﺎ
ﺁﯾﺎ ﺗﺎ ﺑﺤﺎﻝ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﯿﮑﻮﺭ ﻧﺎﺧﻦﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺯﯾﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ
ﮐﺮﺩﻩﺍﯾﺪ؟ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﻏﻦ ﭘﺨﺖ ﻭ ﭘﺰ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﻼﻗﻪﺗﺎﻥ
(ﻣﺜﻼ ﺭﻭﻏﻦ ﺯﯾﺘﻮﻥ ) ﺑﺎ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺑﺴﺎﺯﯾﺪ ﻭ ﻧﺎﺧﻦﻫﺎﯾﺘﺎﻥ
ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻏﻮﻃﻪ ﻭﺭ ﮐﻨﯿﺪ . ﺍﮔﺮ ﻧﺎﺧﻦﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺧﺸﮏ ﻭ
ﺷﮑﻨﻨﺪﻩ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﺭﺍﻩ ﺣﻞ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ
ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ، ﺍﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﺎﺧﻦﻫﺎﯼ ﺯﺭﺩ ﻫﻢ
ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ .
ﺗﻮﺟﻪ
ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﭘﻮﺳﺘﺘﺎﻥ
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﯾﺪ، ﺣﺘﻤﺎ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﮐﺮﻡﻫﺎﯼ ﺿﺪ
ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﺷﻌﻪﻫﺎﯼ UV ﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽﮐﻨﺪ .

عکس ‏‎Dar Ya‎‏


:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چله نشینی تا رفع کامل جوش و لکه های صورت . شاید شما هم از آن دسته از افراد هستید که مرتبا در صدد رفع لکه های قهوه ای و جوشهای صورت بر آمده اید و به نتیجه ای که می خواستید نرسیدید این بار راه درمانی ساده ای که تنها با استفاده از سالمترین، موثرترین و طبیعی ترین مواد انجام می شود را نیز امتحان کنید، شرط تاثیر گذاری و به نتیجه رسیدن درست آن مراقبت و انجام این کار تا چهل روز و به طور مرتب است.

مواد لازم:

سیب یک عدد کوچک
عسل یک قاشق چایخوری
آبلیمو سه چهار قطره

به این ترتیب که:

پیشنهاد می کنیم این کار ترجیحا شب و قبل از خواب انجام شود اما اگر برایتان مقدور نیست هر ساعتی از روزکه می توانید و آرامش دارید را انتخاب کنید، یک سیب کوچک را از وسط نصف کرده، آن را رنده کنید و نصف دیگر را همان موقع بخورید. سیبهای رنده شده را از صافی رد کنید، آب آن را به آرامی و به حالت دورانی از پایین به بالا با ماساژ بر روی صورت بمالید و صبر کنید تا خوب جذب پوست شده و خشک شود.

پس از ده تا پانزده دقیقه پوستتان را با آب سرد و خنک بشویید و از مخلوط عسل و آبلیمو استفاده کرده آن را به همان شکل روی صورت بزنید و با نوک انگشتان به آرامی به پوستتان ضربه بزنید .حالت کشدار آن را حس می کنید که طبیعی است . پس از ده دقیقه دوباره صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید .

توصیه می شود این کار را حتما تا چهل شب مرتب انجام دهید ، نیمه ی سیب را نیز حتما بخورید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

سیمرغ

زیبـــا شـــو دات کام

عکس ‏‎Dar Ya‎‏


:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

باخوردن پیاز دیگر نیازی به جراحی زیبایی ندارید
پیاز موجب تقویت کلاژن سازی می شود
پیاز هم مانند سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک پذیری پوست می شود،تاثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروک به ما هدیه دهد.پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و موجب تقویت کلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می کند.
آنتی اکسیدان های پیاز به جنگ چین و چروک می روند
یکی از خواص پیاز،خاصیت آنتی اکسیدانی آن است.همانطور که می دانید،آنتی اکسیدان ها تاثیر بسزایی در مراقبت از پوست دارند.آنتی اکسیدان های موجود در پیاز با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند مقابله کرده و پوست شما را از چین و چروک محافظت می کنند.
پیاز لایه بردار است
عصاره پیاز چون دارای اسیدهای گیاهی است روی پوست می تواند پیلینگ مناسب انجام دهد،یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول های مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت، شادابی پوست را فراهم می آورد که ثمره این عملکرد داشتن پوستی بدون لک،جوش، تمیز و با طراوت بوده که در بررسی ها و تحقیقات به اثبات رسیده است.بعد از شستن پوست اگر لازم باشد بهتر است به مقدار لازم کرم گیاهی روی پوست مالیده شود.البته پوست های چرب معمولا نیاز به کرم ندارند.
پیاز به جنگ آکنه ها می رود
یکی دیگر از ترکیبات پیاز کرومیم(chromium)است. یکی از عوامل مهم در بروز آکنه وجود باکتری است که کرومیم می تواند میزان آلودگی های باکتریایی را کم کرده و به کمتر شدن آکنه کمک کند. بنابراین، با وارد کردن این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه خود می توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید

عکس ‏‎Dar Ya‎‏


:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اگر همراه غذا پیاز میل میکنید حتما بخوانید!

..
پیاز یک عضو از خانواده آلیوم است که سرشار از گوگرد است که باعث بوی تند آن می شود وبرای سلامت بدن بسیار مفید است.
مزایای پیاز برای قلب و عروق
شواهدی وجود دارد که ترکیبات گوگرد در پیاز باعث ضد انعقاد بودن آن می شود و باعث جلوگیری از تجمع ناخواسته سلول های پلاکت خون می شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات گوگرد پیاز می تواند سطوح خونی کلسترول و تری گلیسرید را کاهش دهد وباعث بهبود عملکرد غشای سلولی در سلول های قرمز خون نیز می شود. مزایای پیاز در چارچوب کلی باعث پیشگیری از حمله قلبی می شود.
پیاز برای استحکام استخوان بسیار مفید است
مطالعات نشان داده است که پیاز می تواند به افزایش تراکم استخوان کمک می کند به ویژه در زنانی که در سنین یائسگی و در حال از دست دادن تراکم استخوان هستند. به علاوه، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنانی که به سن یائسگی می رسند و پیاز مصرف می کنند احتمال شکستگی در لگن درآن ها بسیار کم است بنابراین حتما روزانه از پیاز استفاده کنید چون مصرف روزانه پیاز برای افزایش تراکم استخوان بسیار مفید است. علاوه بر این گوگرد موجود در پیاز باعث استحکام و همبندی استخوان ها می شود.
پیازچه فواید زیادی دارد که اغلب آن ها مانند پیاز است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش قند خون
کاهش کلسترول خون بالا
کاهش فشار خون بالا
کاهش ریسک پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها
کاهش التهاب

عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏


:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

3 توصیه مهم برای کاهش روند پیری مغز
..........................................................
همه ما دوست داریم عمری طولانی داشته باشیم البته به شرط اینکه توانایی های جسمی و فکری ما در حد مطلوبی حفظ شود . در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف مطالب بسیاری گفته می شود اما آیا می توان روند پیر شدن مغز را نیز به تعویق انداخت؟
سه عامل زیر از مهمترین عوامل در کاهش روند پیری مغز ما هستند :
1 - انجام منظم تمرینات ورزشی :
لازم نیست تا تصمیم بگیرید ورزشکاری حرفه ای شوید بلکه ورزش با شدت متوسط و تکرار منظم مهم ترین نکته است. 30 دقیقه پیاده روی روزانه بسیار مفید خواهد بود. اما تاثیر ورزش در پیشیگیری از پیر شدن مغز به چه خاطر است؟ در پاسخ باید گفت که فعالیت های ماهیچه ای تولید فاکتورهای مغذی لازم برای عملکرد مطلوب مغز را تحریک می کند. این در حالی است که فعالیت ورزشی نیز روند جریان خون را به همه اندام ها و همچنین به مغز بهبود می بخشد. در این صورت نورون ها بهتر تغذیه می شوند.
2 - تغذیه مناسب مغز :
کیفیت، کمیت و ماهیت ریز مغذی هایی که توسط خون به مغز می رسند به خوراکی هایی که می خوریم بستگی دارد. مغز به چربی ها نیاز دارد اما نه هر نوع چربی، بلکه اساسا باید اسیدهای چرب امگا 3 دریافت شود که مصرف دو بار در هفته مواد غذایی مانند ماهی و روغن کلزا این نیاز را تامین می کند.
مغز همچنین به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. گرچه مغز تنها 2% وزن بدن را تشکیل می دهد اما 20% انرژی مصرف می کند. گلوکز در شکل نان، خمیرها و ... انرژی مغز را تامین می کنند. نیاز مغز به اکسیژن نیز از طریق جریان خون و گلبول های قرمز تامین می شود. گلبول های قرمز برای این وظیفه به آهن نیاز دارند که در گوشت و ماهی ها وجود دارد.
3 - فعالیت مغز :
همان طور که ماهیچه ها باید به طور منظم به فعالیت واداشته شوند، مغز نیز باید به کار انداخته شود تا بازدهی داشته باشد. در این باره هر نوع فعالیتی خوب است و هر چه متنوع تر باشد نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.
برای پیشگیری از پیر شدن مغز باید فعالیت های ذهنی، اجتماعی و حتی کارهای دستی بسیار متنوع، متناوب و منظمی را انجام دهید. بازی های فکری، حل جدول، مطالعه، باغبانی، آموزش کارهای مختلف، ملاقات با دیگران، گفتگو کردن و گردش از جمله اموری است که باید روزانه انجام شود تا توانایی های مغز تحلیل نرود. نگذارید بهانه بالا رفتن سن تان مانع یادگیری شما شود . یادگیری نکات و فعالیت های جدید ، سن خاصی ندارد .
منبع: دکتر علیرضا لطفی

عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص معجزه آسای رازیانه
در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.
ایسنا: رازیانه گیاهی با رایحه‌ای شیرین است که برای بهبود سلامتی فوائد بسیاری دارد.

سایت «هلث لاین» در یک مطلب تازه به برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی اشاره کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

1. افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.

هفت معجزه رازیانه

2. درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان: «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس فزاینده در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.

3. تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

4. تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی که اخیرا در ایران انجام گرفته نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

5. برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

6. خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطرِ مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

7. مقابله با بیماری‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.

عکس ‏‎Minoo Bazargani Golshan‎‏


:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مهمترین ۴۵ دقیقه روز

در پایان روز و قبل از اینکه بخوابید، باید موفقیتهای خود را تایید و تصدیق کنید، هدفهایتان را مرور کنید، به آینده موفقی که در پیش رو دارید چشم بدوزید و برای کارهای فردایتان برنامه ریزی کنید.

چرا من پایان روز را پیشنهاد می کنم؟ زیرا آنچه در ۴۵ دقیقه آخر روز بخوانید، ببینید، به آن گوش بدهید، درباره اش صحبت کنید، تاثیر بسیار زیادی روی خواب شما و روز بعد زندگی شما دارد. در خلال شب ذهن نیمه هشیار شما این برنامه های شبانه را پردازش می کند. میزان این پردازش حدود شش برابر پردازش در ساعات دیگر روز است.

به همین دلیل است که وقتی قبل از خواب یک فیلم ترسناک تماشا می کنید، البته کابوس می بینید. به همین دلیل است ک خواندن یک قصه خوب برای بچه ها قبل از خوابیدنشان تا این حد مهم است. مسئله تنها این نیست که آنها به خواب می روند، بلکه نکات آموزنده و اخلاقی قصه ها در بچه ها تاثیر بسیار خوبی بر جای می گذارد.

وقتی در شرف خوابیدن هستید، وارد حالت موج مغزی آلفا می شوید. در این حالت بسیار تلفیق پذیر هستید، اگر در حالت گوش دادن به اخبار خواب آلوده شوید، خبرها را به ذهن خود راه می دهید- جنگ، جنایت، حوادث رانندگی، قتل، گروههای بزهکاری، تیراندازی، آدم ربایی و رسوایی در هیئتهای مدیره و غیره.



:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
درمان رشک سر با روغن بادام تلخ

 مقدمه :گرچه بهبود وضعیت بهداشتی اقتصادی اجتماعی تاثیر بسزای درکاهش الودگی به این انگل داشته است ومختص طبقه خاصی نبوده تمام افراد در فصول سرد سال وبه دنبال تماس هاینزدیک بین افرادی که بصورت دسته جمعی زندگی می کنند مثل مدارس و کودکستانها از شخصی به شخص دیگر انتقال می یابد .

خصوصیات رشک :رشک در واقع تخم شپش یا pediculus می باشدکه به شکل بیضی وسفیدرنگ وکوچک که به ساقه مو ودرز لباس می چسبد هر کدام از این تخم ها داخل یک کپسول بسیار

چسبناک قرار گرفته وبه فاصله کمی از ریشه مو جای که دما و رطوبت مناسب دارد قرار میگیرند.پس از 7روز شپش ها سر از تخم در می آورند وطی مراحلی به شپش بالغ تبدیل می شوند .

ممکن است رشک سر با شوره سر اشتباه شود که وجه تمایز آن در این است که شوره سر درواقع بافت مرده پوست می باشد که به راحتی از مو جدا میشود در حالی که رشک به سختی از مو

جدا میشود .شپش سر روی پوست سر وموی انسان زندگی و از خون لایه های سطحی پوست تغذیه می کند.

بادام تلخ: بانام علمی prunus  Amygdalus از گیاهان تیره گل سرخ متعلق به دو لپه ایهامی باشد که به دو شکل تلخ وشیرین وجود دارد که نوع تلخ آن حاوی 50درصد روغن نافرار که این روغن

همان اولئات گلیسرول میباشد که بوی ملایمی دارد ودر الکل واتر نامحلول ودر آب وکلرو فرم قابل حل میباشدودر اثر هیدرولیز (آب)اسید سیاندریک و الدئید بنزوئیک که ماده ای سمی است تولید میکند.

روش کار: به مقدار نیاز (50سی سی روغن بادام تلخ و10سی سی آب)را مخلوط و بخوبی تکان می دهیم سپس مخلوط اماده شده را به نواحی سر وساقه مو مالیده وماساژ می دهیم تاتمام سطح

پوست سر را بپوشاند . بهتر است محلول را شب استفاده وصبح ضمن شتشو وشانه کردن رشک ها را از موها جدا کنیم. برای اطمینان بیشتر درمان را میتوان به فاصله 7تا 10 روز بعد تکرار کرد.

مکانیسم احتمالی: اسید سیاندریک موجود در روغن بادام تلخ باعث انحلال پوسته کپسول رشک ونفوذ و مسمومیت آن میگردد.

نتیجه: درمان رشک سر با روغن بادام تلخ به دلایل زیر بر سایر درمان های رایج موجود در بازار از جمله شامپو لیندان 1درصد وپر مترین 1درصد ارجح است .

1-این شامپوها تخم انگل را از بین نمی برند

2-عوارض سمی این شامپوها را ندارد

3-در زنان باردار وشیرده و نوذادان منع مصرف ندارد

4-براحتی در دسترس ومقرون به صرفه تر است .



:: بازدید از این مطلب : 2133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با اصلاح برنامه غذایی، وزن خود را کنترل نمایید !
.
۱- مواد غذایی کم کالری و مغذی تهیه کنید.
۲- مواد غذایی طبیعی و تازه را خریداری نمایید.
۳- غذاهای پرکالری را در دسترس خود نگذارید.
۴- تا حد امکان از شکر یا چربی ها در تهیه غذاها استفاده نکنید.
۵- غذا را در میزان کمی آماده سازید تا بدین شکل، از پرخوری کردن ممانعت به عمل آورید.
۶- مکان غذاخوردن خود را مشخص نمایید تا فقط در آن مکان خاص غذا میل کنید.
۷- غذا را در بشقاب کوچک بریزید.
۸- از رفتن به انواع رستوران ها و فست فودها خودداری کرده و به جای آن در منزل غذا میل نمایید.
۹- در زمان گرسنگی خرید نکنید و همیشه یک لیست تهیه کرده و طبق آن خرید خود را انجام دهید.
۱۰- حتما انواع میان وعده های سبک و کم کالری را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
۱۱- تمامی غذاهای خود را از اول روز تا آخر شب مدنظر بگیرید و همیشه حواستان به غذای خود و میزان مصرف آن باشد.
۱۲- از غذاهای فراوری شده کمتر استفاده نمایید.
۱۳- سعی کنید اطلاعات خود را در مورد انواع غذاهای پرکالری و کم کالری افزایش دهید تا با آگاهی غذا میل کنید.
۱۴- همیشه غذا را به آرامی بجوید و آهسته غذا بخورید.
۱۵- در هنگام غذا خوردن با دیگران صحبت کنید تا بدین ترتیب آهسته تر و کمتر غذا بخورید.
۱۶- غذا را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا بدین طریق آرام آرام آن را میل نمایید.
۱۷- قبل از حس سیری کامل، دست از غذا خوردن بکشید.
۱۸- ساعات غذای خود را مشخص کرده و فقط در ساعات معینی، غذا بخورید.
۱۹- سعی نمایید با آرامش غذا خورده و از شتاب کردن در این امر بپرهیزید.
۲۰- در هنگام غذا خوردن به انجام کارهایی مانند تماشای تلویزیون نپردازید زیرا اینگونه کارها حواس شما را پرت کرده و امکان پرخوری وجود دارد.
۲۱- کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کرده و آن را در تمام غذاهای مصرفی خود به میزان صحیح تقسیم کنید.
۲۲- ‫#‏کاهش_وزن‬ را الویت خود قرار داده و قبل از غذا خوردن، به این امر مهم خوب فکر نمایید.
۲۳- همیشه برای کاهش وزن، انگیزه کافی و مناسب داشته باشید و برای ادامه برنامه، به خود پاداش دهید.
۲۴- یادداشتی را جهت انگیزه و یادآوری برنامه غذایی خود بر روی درب یخچال نصب کنید.

عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
 

نسخه طب سنتی برای زیبایی موی عروس

 

فرقی نمی کند که موهای شما صاف است یا فرفری، برای زیبایی موها از عطار باشی کمک بگیرید

نسخه طب سنتی برای زیبایی موی عروس
 

برای تقویت و زیبایی موها روش های خانگی موثری وجود دارد که بعضی از عروس ها از آنها استفاده می کنند. اگر می خواهید با کمک مواد طبیعی و ارزان قیمت موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید، از این نسخه های متخصصان طب سنتی استفاده کنید.

 

ماسک سیر برای جلوگیری از ریزش موها

سیر خواص فوق‌العاده‌ای دارد؛ باعث کاهش چربی خون (به‌خصوص کلسترول) و کاهش فشار خون بالا می‌شود، سیر همچنین محرک دستگاه ایمنی بدن، ضدباکتری، ضدقارچ، ضدانگل‌های روده‌ای، ضدسرطان، خلط‌آور، ضداسهال، تسکین‌دهنده‌ دردهای قلبی و درمان زگیل و واریس است.

مواد لازم

سیر متوسط هشت یا نه حبه
روغن زیتون یک لیوان کوچک

روش تهیه

سیرها را پوست کنده و له کنید. پوره‌ای را که درست کرده‌اید در یک کاسه بریزید. روغن زیتون را در ماهیتابه گرم کنید؛ سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن زیتون را در یک بطری شیشه‌ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته‌ای دو مرتبه این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. اجازه بدهید ماسک به مدت یک ساعت روی موهای‌تان بماند، سپس با آب ولرم بشویید.

 

ماسکی برای درخشندگی موها
این ماسک برای موهای خشک و شوره‌دار مناسب است. کافیست بعد از شامپو زدن موها‌یتان از این ماسک 100 درصد طبیعی استفاده کنید.

مواد لازم

تخم‌مرغ یک عدد
ماست چهار قاشق غذاخوری

روش تهیه

تخم‌مرغ را با ماست هم بزنید تا یکدست شود. بعد از شامپو زدن موها این ماسک را روی آنها قرار دهید و پوست سر و نوک موها را ماساژ دهید. اجازه بدهید ماسک به مدت پنج دقیقه روی موهایتان بماند، سپس با آب ولرم بشویید

 

ماسکی برای‌ موهای خشک

مواد لازم

زرده تخم‌مرغ یک عدد
سس مایونز 4/1 فنجان

روش تهیه

زرده تخم‌مرغ را با سس مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماسک را به پوست سرتان بمالید و با دستمال یا حوله گرم ببندید. ماسک را 45 دقیقه روی موهای‌تان نگه دارید، سپس با آب ولرم بشویید.

 

جلوگیری از ریزش موها

مواد لازم

تخم‌مرغ یک عدد
عسل یک قاشق سوپخوری

روش تهیه

تخم‌مرغ را با عسل مخلوط کنید و هم بزنید. ماسک را روی موهای خود گذاشته و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

راهکارهای پیشگیری از موخوره

بخور و نخورهای تقویت مو قبل از عروسی

انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس ها

 

 

ماسکی برای تقویت موها

مواد لازم

عسل یک قاشق سوپخوری
سس مایونز یک قاشق سوپخوری
ماست یک قاشق سوپخوری
زوغن زیتون یک قاشق سوپخوری
زرده تخم‌مرغ یک عدد

روش تهیه

همه مواد فوق را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. ماسک آماده شده را به مدت دو ساعت روی موهای‌تان نگه دارید، سپس با آب ولرم بشویید.

 

ماسکی برای نرمی و درخشندگی موها

مواد لازم

عسل یک قاشق چایخوری
ماست یک قاشق چایخوری
سس مایونز یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

مواد را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را روی موهای‌تان قرار دهید و بعد از دو ساعت با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

ماسکی برای موهای فر

مواد لازم

تخم‌مرغ دو عدد
روغن ذرت دو قاشق سوپخوری

روش تهیه

تخم‌مرغ‌ها را با روغن ذرت هم بزنید. ماسک به دست آمده را به پوست سر خود بمالید و کمی ماساژ دهید و پس از یک ساعت موهایتان را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک موز برای موهای حساس و شکننده

می‌توانید با استفاده از مخلوط موز له شده و عسل، تخم‌مرغ و شیر و مقداری روغن زیتون نیز یک ماسک مو تهیه کنید. این ترکیبات را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید و برای کسب نتایج معجزه‌آسا آن را روی سر خود بمالید.



:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 خرداد 1394 | نظرات ()