نوشته شده توسط : nahal

در اینجا با باورهای نادرستی که بین مردم رایج است آشنا می شوید.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، رایج ترین باورهای غلطی که در بین مردم رشد کرده است در صورتی که بدن ما نیاز به آنها دارد. در این مطلب شما می توانید با این مواد آشنا شوید.

شکر باعث دیابت می‌شود

یکی از رایج‌ترین باورهای نادرست بین مردم این است که فکر می‌کنند خوردن قند و شکر باعث دیابت می‌شود. اگر شما به دیابت مبتلا هستید، باید در مورد دریافت کربوهیدرات و قند و شکر و کنترل قند خون و نوسانات آن دقت کافی داشته باشید و از یک متخصص تغذیه حتماً کمک بگیرید، ولی مسئله این است که خوردن قند و شکر منجر به دیابت نمی‌شود، بلکه زیاده‌روی در مصرف قند و شکر و به طور کلی شیرینی‌ها باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خطر دیابت نوع 2، چاقی می‌باشد. چاقی و دریافت بالای شیرینی‌ها در کنار عدم تحرک، فرد را مستعد ابتلا به دیابت می‌کند.
 
شکر قهوه‌ای بهتر از شکر سفید

شکر قهوه‌ای در واقع همان شکر دانه‌ای سفید است که به آن ملاس اضافه شده است و مواد معدنی بیشتری دارد، اما در مصرف در میزان کم تفاوت چندانی از نظر محتوای مواد معدنی بین شکر قهوه‌ای و سفید نیست. پس این باور که شکر قهوه‌ای بهتر از شکر سفید است، نادرست می‌باشد و در واقع تفاوت چندانی با هم ندارند.

تمام چربی‌ها بد هستند

واقعیت این است که بدن ما به چربی نیاز دارد. چربی‌ها به جذب بسیاری از مواد مغذی مثل ویتامین‌های محلول در چربی کمک می‌کنند، باعث نقل و انتقال عصبی می‌شوند
و ...، اما اگر در میزان زیاد مصرف شوند، باعث اضافه وزن، گرفتگی عروق و مشکلات قلبی- عروقی و بعضی از انواع سرطان‌ها می‌گردند.

نکته دیگر اینکه تمام چربی‌ها یکسان نیستند (ارزش غذایی یکسانی ندارند). بعضی از چربی‌ها مفیدند و باعث ارتقاء سلامت فرد می‌شوند، در حالی که برخی دیگر باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شوند. راه حل این است که چربی‌های بد (چربی‌های اشباع و ترانس) را با چربی‌های خوب (چربی‌های غیر اشباع تک بانده و چند بانده) جایگزین کنیم.

تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای

برخلاف تصور مردم، رنگ پوسته تخم مرغ هیچ ارتباطی با کیفیت، طعم، ارزش غذایی تخم مرغ و نحوه پخت آن ندارد. رنگ پوسته بستگی به نژاد و گونه مرغ دارد. تخم مرغ‌های با پوسته سفید توسط مرغ‌هایی با پر سفید و تخم مرغ‌های با پوسته قهوه‌ای توسط مرغ‌هایی با پر قرمز تولید می‌شوند.

از غذاهای دریایی اجتناب کنید

در حقیقت کلسترول موجود در غذاهای دریایی و گوشت‌ها اثر ناچیزی بر کلسترول خون در بیشتر افراد دارد. اسیدهای چرب اشباع و ترانس بیشترین اثر را در افزایش کلسترول خون دارند.

اسیدهای چرب اشباع معمولاً در غذاهای حیوانی مانند گوشت، محصولات لبنی، کره، خامه، روغن نارگیل و غذاهای آماده (Fast Food) و اسیدهای چرب ترانس در غذاهای سرخ شده، غذاهای آماده، مارگارین و روغن‌های نباتی هیدروژنه وجود دارند.

 مغزها را نخورید

این درست است که مغزها نسبتاً پر کالری هستند، اما این نکته را نیز از یاد نبرید که مغزها و دانه‌های روغنی بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند. مغزها غنی از اسیدهای چرب غیراشباع تک بانده و چند بانده (چربی‌های خوب) هستند که باعث ارتقاء سلامت فرد می‌شوند و مطالعات نشان داده‌اند که باعث کاهش کلسترول بد (LDL) و کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شوند. بهترین راه حل برای مصرف مغزها این است که در رژیم غذایی جایگزین غذاهایی شوند که غنی از اسیدهای چرب اشباع (چربی‌های بد) هستند.

کربوهیدرات نخورید

بسیاری از رژیم‌های کم کربوهیدرات در واقع میزان کربوهیدرات لازم برای نیاز روزانه بدن را تأمین نمی‌کنند. بنابراین بدن شما شروع به سوزاندن ذخایر کربوهیدرات بدن یعنی گلیکوژن برای تولید انرژی می‌کند. زمانی که گلیکوژن سوزانده می‌شود، آب آزاد می‌کند. بنابراین کاهش وزن اولیه چشمگیری که در شروع رژیم کم کربوهیدرات می‌بینیم در واقع آب بدن (که ناشی از سوختن گلیکوژن است) می‌باشد که از دست می‌رود.

واقعیت این است که رژیم‌های کم کربوهیدرات اغلب کم کالری نیز هستند. ممکن است فرد روزانه یک رژیم 1000 کیلوکالری دریافت کند که بسیار کم کالری است.برای کاهش نیم کیلوگرم در هفته فقط کافی است که از دریافت روزانه خود 500 کیلوکالری کم کنید و دریافت متعادلی از تمام گروه‌های غذایی داشته باشید، نه اینکه کربوهیدرات حذف یا خیلی محدود شود، زیرا بدن شما به حداقل دریافت کربوهیدرات در روز نیاز دارد.

غذا خوردن در طول بارداری

این تصور که یک خانم چون حامله است و 2 نفر حساب می‌شود و باید به اندازه 2 نفر غذا بخورد، کاملاً اشتباه است و منجر به اضافه وزن بالا و مشکلات بسیاری در طی حاملگی، زایمان و حتی پس از زایمان می‌شود. در طی 3 ماهه نخست بارداری نیاز انرژی روزانه به اندازه 100 کیلوکالری افزایش می‌یابد و این میزان در 3 ماهه دوم و سوم بارداری به 300 کیلوکالری در روز می‌رسد. اغلب ممکن است نیاز به مصرف مکمل مولتی ویتامین مینرال زیر نظر پزشک باشد.

حذف وعده‌های غذایی باعث کاهش وزن

خیلی از مردم فکر می‌کنند که با حذف وعده‌های غذایی، غذای کمتری خواهند خورد و بنابراین وزن کم می‌کنند، در حالی که این تصور درست نیست. افرادی که چنین فکر می‌کنند، به درستی نمی‌دانند که بدنشان چگونه کار می‌کند.زمانی که شما وعده‌های غذایی مثلاً شام یا صبحانه را حذف می‌کنید بدن فکر می‌کند شما در شرایط روزه‌داری هستید و بنابراین متابولیسم بدن به جبران کم می‌شود.

به این ترتیب، شما تمایل به زیاده‌روی در وعده بعدی پیدا می‌کنید. اغلب اوقات حذف یک وعده غذایی و سپس پرخوری در وعده بعدی منجر به دریافت کالری خیلی بیشتر از حالتی می‌شود که آن وعده را دریافت می‌کردید. راه حل درست، دریافت وعده‌های غذایی سالم در حجم کم و دفعات بیشتر و میان وعده‌ها در طول روز است.

گوشت قرمز برای سلامتی بد است

خیلی از مردم اشاره می‌کنند که اصلاً گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند، چون برای سلامتی مضر است. درست است که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده که مصرف گوشت قرمز به دلیل محتوای اسید چرب اشباع آن باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود و این نیز درست است که مرغ و بوقلمون دارای اسید چرب اشباع کمتری هستند، ولی با این حال دارای اسید چرب اشباع می‌باشند.

زمانی از مصرف ماکیان اسید چرب اشباع کمتری به بدن می‌رسد که قسمت‌هایی که گوشت روشن دارد (قسمت‌های تیره مرغ و بوقلمون دارای اسید چرب اشباع بیشتری هستند)، بدون پوست خورده شود.همچنان که اشاره شد بسیاری از باورهای غذایی رایج بین مردم، پایه و اساس علمی ندارد و حتی اشتباه است. امیدواریم که با افزایش دانش و اطلاعات تغذیه‌ای، بهتر بتوانیم در حفظ سلامتی خود کوشا باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

چگونه می توان بر دیگران نفوذ کرد؟

 

اصول دوستیابی و نفوذ بر دیگران و رهبری مؤثر به قرار زیر است:

 

1) انتقاد، شکایت و محکوم نکنید

 

2) صادق باشید.

 

3) در دیگران انگیزه ایجاد کنید.

 

4) ذاتاً به دیگران علاقه مند باشید.

 

5) همیشه حتی در هنگام مشکلات و سختی ها خنده رو باشید.

 

6) به یاد داشته باشید که نام هر فردی زیباترین و مهمترین کلمه است.

 

7) شنونده خوبی باشید . دیگران را تشویق کنید در مورد خود صحبت کنند.

 

8) براساس علایق دیگران صحبت کنید.

 

9) طوری رفتار کنید که دیگران احساس کنند مهم هستند و هر کاری که از دستتان بر می آید صادقانه برایشان انجام دهید.

 

10) بهترین راه موفقیت در بحث، اجتناب از آن است.

 

11) به «نظر» دیگران احترام بگذارید. هرگز نگویید «اشتباه می کنید»

 

12) اگر اشتباه کردید، سریع و صادقانه آن را بپذیرید.

 

13) دوستانه صحبت کنید.

 

14) طوری صحبت کنید که طرف مقابل همیشه در پاسخ تان «بله» بگوید.

 

15) اجازه دهید طرف مقابل بیشتر صحبت کند.

 

16) اجازه دهید طرف مقابل احساس کند از شما برتر است.

 

17) صادقانه همه چیز را از نگاه طرف مقابل ببینید.

 

18) با عقاید و آرزوهای مثبت و سازنده دیگران همراه شوید.

 

19) با افراد مثبت و انگیزه دهنده دوست باشید.

 

20) عقایدتان را به دیگران تحمیل نکنید.

 

21) خود را با علائم غیرکلامی طرف مقابل هماهنگ کنید.

 

22) صادقانه از دیگران تعریف کنید.

 

23) اشتباهات دیگران را غیر مستقیم تذکر دهید.

 

24) قبل از انتقاد از دیگران در مورد اشتباهاتتان صحبت کنید.

 

25) به جای دستور صریح، سؤال کنید.

 

26) در دیگران احساس امنیت ایجاد کنید.

 

27) هر پیشرفت جزیی و هر نکته مثبتی را تحسین کنید.

 

28) مشوق باشید و بکوشید اشتباه دیگران را آسان و قابل اصلاح نشان دهید.

 

29) بگذارید افراد از انجام پیشنهادات شما خوشحال شوند.

 

30) اگر برای کسی کاری انجام می دهید، انتظار جبران نداشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 788
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پول توجیبی، وسیله اذیت یا تربیت بچه ها

 

پول تو جیبی بچه‌ها، از مواردی است که اغلب در خانواده مشکل‌آفرین می‌شود.ریشه اصلی این مشکلات نگرش اشتباه ما نسبت به آن است. ما گمان می‌کنیم «پول تو جیبی»، پاداشی برای رفتار خوب یا حق‌الزحمه‌ای برای کارهای روزانه بچه‌هاست.

 

به همین خاطر، از آن به عنوان وسیله‌ای برای فشار آوردن بر کودک و واداشتن او به اطاعت استفاده می‌کنیم. آنچه که باید به آن توجه کرد این است که «پول تو جیبی» یک وسیله آموزشی و تربیتی است که هدف و غایتی مشخص دارد: ما می‌خواهیم از طریق «حق انتخاب» و «مسئولیت»، به فرزند خود یاد بدهیم که چگونه از پولش استفاده کند و او را در اندوختن تجربه در این راه یاری کنیم.

 

به همین جهت نظارت و تجسس بیش از اندازه بر «پول تو جیبی» و طریقه خرج کردن آن و نیز استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای تنظیم پاداش و تنبیه کودک، هدف اصلی این وسیله تربیتی را خنثی می‌کند.

 

یکی از نکات مهم در تربیت اقتصادی فرزندان، درست خرج کردن و فراگیری آینده‌نگری اقتصادی فرزندان است. عده زیادی از کودکان و نوجوانان از میزان پولی که به عنوان پول تو جیبی از والدین خود دریافت می‌کنند، ناراضی هستند و معتقدند این مبلغ فقط برای مخارجشان کافی است.

 

در مقابل، والدین نیز معتقدند که میزان پول دریافتی فرزندانشان زیاد است. البته مبلغ و میزان پول تو جیبی بچه‌ها ارتباط مستقیم با شناخت والدین از نیازهای فرزندانشان و شناخت مناسب فرزندان از وضع مالی والدینشان دارد.

 

اینکه پول تو جیبی چه‌قدر باشد، خیلی مهم نیست؛ مهم این است که بچه‌ها استفاده درست را بلد باشند. مطالعات نشان داده که پول هفتگی یا ماهیانه بستگی به سن اطفال دارد.

 

کودکانی که سن کمتری دارند ظرفیت و توانایی نگهداری پول خود را تا آخر ماه نداشته و تمام پول را یکجا خرج می‌کنند. بنابراین بهتر است کودکان 7 تا 9 ساله به‌طور هفتگی و کودکان بالای 10 سال به‌طور ماهیانه پول تو جیبی‌شان را دریافت کنند.

 

 

همچنین روان‌شناسان معتقدند پرداخت پول تو جیبی باید از قاعده منظم و خاصی برخوردار باشد که می‌توان در زمان‌های مختلفی چون روزانه، هفتگی و یا ماهیانه باشد تا کودک یا نوجوان بتواند براساس آن نظم، برای پول ثابتی که به او پرداخته می‌شود، برنامه‌ریزی کند.

 

 

اطلاعات موجود نشان می‌دهد خانواده‌های با درآمد متوسط به مستمری هفتگی یا ماهانه کودکان خود اهمیت بیشتری می‌دهند.

 

 

عامل دیگر، جنسیت فرزندان است. گاهی خانواده‌ها به دلایل فرهنگی نیازهای فرزندان دختر را نادیده می‌گیرند و به فرزندان پسر پول بیشتری می‌دهند. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که پسرها بیشتر از دخترها پول دریافت می‌کنند.

 

 

به‌طور کلی پول دریافتی بچه‌ها نباید آنقدر زیاد باشد که ارزش خود را از دست بدهد و نه آن‌قدر کم که کودک یا نوجوان برای رفع خواسته‌های خود به اعمال نادرست دست بزنند.

 

 

 

آنان پی‌بردند که آموزش والدین درباره پول به فرزندان، با توانایی آتی کودکان در استفاده سودمند از منابع مالی در اوایل بزرگسالی (سال‌های اولیه دبیرستان) ارتباط مثبتی دارد. رفتارهای پولی این نوجوانان در آینده، آشکارا با تجربه‌ای مرتبط بود که از والدین خود در تشویق به کسب درآمد، و گفت‌وگو درباره مسائل مالی خانواده و یا هزینه‌ها به دست می‌آورند.

 

 

در مجموع، رابطه بین تجربه‌های دوران کودکی در نحوه استفاده از پول و توانایی بعدی آنان در مدیریت پول، بر اهمیت برنامه‌ریزی والدین به عنوان تجربه‌هایی بسیار ارزشمند برای کودکان می‌افزاید. آشنا کردن نوجوانان دبیرستانی با تجربه کسب درآمد و در کل با مسائل مالی خانواده، اهمیت بسیاری دارد.

 

 

رفتارهای پولی این نوجوانان در آینده، آشکارا با تجربه‌ای مرتبط بود که از والدین خود در تشویق به کسب درآمد، و گفت‌وگو درباره مسائل مالی خانواده و یا هزینه‌ها به دست می‌آورند.

 

 

 

مؤلفین معتقدند والدین با دو مسئله دشوار روبرو هستند: نخست چگونه وضعیت مالی خانواده را اداره کنند و فرزندان را در امور مربوط به آن شرکت بدهند و به آنان آگاهی دهند تا منطقی و عادلانه بیندیشند ؛ دوم، چگونه تضمین کنند که کودکان نگرش و مهارت‌های اصلی در امور پولی را کسب می‌کنند که برای تبدیل شدن به انسانی مولد و مسئول به آن نیازمندند.

آنان معتقدند همه کودکان نیازمند درک واقعیت‌های اقتصادی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آغاز سن بلوغ,دوران كودكی

 

مشاوره خانواده - بر اساس مطالعه جدید متخصصان هاروارد، خواب عمیق در دوران كودكی، بر آغاز سن بلوغ تاثیرگذار است.

این متخصصان می‌گویند: خواب عمیق در نهایت در روند پیچیده كنترل سن بلوغ و بسیاری از تغییراتی كه در این دوره در دختران و پسران نوجوان بروز می‌كنند، تاثیر دارد. به گفته كارشناسان، تمام این تغییرات دوران بلوغ حاصل تغییراتی هستند كه در این مرحله از زندگی در مغز انسان ایجاد می‌شوند.در مطالعات قبلی نشان داده شد بخش‌هایی از مغز‌ كه مرحله بلوغ را در كنترل دارند،‌ در ابتدا در طول مدت خواب، فعال می‌شوند اما در بررسی اخیر معلوم شد كه فعال شدن این نواحی مغزی فقط در هنگام خواب عمیق صورت می‌گیرد.

دكتر ناتالی شائو از متخصصان دانشكده پزشكی هاروارد در این رابطه یادآور شد: چنانچه فرآیند فعال شدن نواحی مغزی مرتبط با سیستم تولیدمثل به خواب عمیق بستگی داشته باشد، بنابراین می‌توان هشدار داد كه اختلال خواب یا خواب ناكافی در دوران كودكی و نوجوانی در فرآیند طبیعی بلوغ هورمونی، اختلال ایجاد می‌كند.این یافته به ویژه در مورد كودكانی صدق می‌كند كه اختلال خواب به طور مشخص در آنها تشخیص داده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اثرات خنده ,دیدگاه روان شناسی خنده

 

نشاط درونی مدت زندگی خود را می توانیم با تعداد تبسم هایی که بر لب هایمان می نشیند اندازه بگیریم.

خندیدن

 

وقتی می خندیم چه اتفاقی می افتد؟چرا خوشحالی را با همه وجودمان احساس می کنیم؟ وقتی یک شوخی جالب می شنویم، چرا ناگهان تمام عضلاتمان به طور ریتمیک منقبض می شوند؟ و..

از دیدگاه روان شناسی خنده واکنشی است که برای تخلیه هیجانات به کار می رود، در واقع از طریق خندیدن؛ انرژی ذخیره شده ناشی از شرایط مختلف مثل کنترل محیط ، کنترل ذهن فرد و حوادث زندگی از ذهن و بدن تخلیه می شود و به همین دلیل معمولاً پس از مدتی خندیدن احساس آرامش زیادی به فرد دست می دهد.

به طور کلی باید گفت خنده از ته دل تسکین دهنده بیماری هاست و به کمک خنده، سیستم های مهم بدن فعال تر می شوند.

سیستم ایمنی بدن

خنده سیستم ایمنی بدن را فعال می کند، تحقیقات علمی نشان می دهد در حالی که افسردگی به دستگاه ایمنی بدن در برابر بیماری آسیب می رساند؛ خنده با کاهش کورتیزول، افزایش فعالیت سلول های کاهنده در افزایش سیتوکنین، دستگاه ایمنی را تقویت می کند.برررسی ها نشان داده است اثرات خنده بر بدن بسیار متنوع هستند. افزایش تعداد و فعالیت بعضی از انواع لنفوسیت های آ(یکی از انواع سلول های دفاعی بدن)و افزایش ترشح ایمونوگلوبین آ(یکی از پادتن هایی که سلول های دفاعی ترشح می کنند) از جمله این اثرات هستند. وقتی شخص می خندد وجودش از احساساتی مثل آلودگی، گرما، رهایی و سرحالی آکنده می شود و این ها همان احساساتی هستند که در بردارنده مفهوم احساس سلامتی اند.

فشار خون

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد خنده بهترین درمان برای افرادی به شمار می رود که دوران بهبودی پس از سکته قلبی را می گذرانند، زیرا فشار خون آنان را کاهش می دهد. بنابراین خنده در کنترل فشار خون نیز نقش دارد؛ اگر چه هنوز مکانیسم دقیق این قضیه مشخص نشده ولی بررسی ها نشان داده است، خنده باعث جلوگیری از پر فشاری خون می شود. پزشکان دریافته اند خانم ها بیشتر از آقایان از این مزیت خنده سود می برند.

بیماری های قلبی

شادی و خنده از ته دل مثل این است که به یک ورزش و دوندگی صبحگاهی رفته باشید. خنده با کاهش و زدودن احساسات منفی نقش مهمی در پیشگیری از حملات قلبی دارد و نوعی ماساژ قوی برای قلب است. پژوهش ها نشان داده است که خندیدن از بروز انواع سکته ها و لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند. متخصصان قلب و عروق معتقدند خندیدن بخصوص در افرادی که کمتر ورزش می کنند بسیار مفید است، از طرفی خنده و شادی باعث ترشح ماده ای شیمیایی به نام دوپامین می شود که افزایش این ماده شیمیایی در مغز باعث درست کار کردن جریان خون و سرانجام عملکرد مناسب قلب می شود.

صبر

متخصصان اعلام کرده اند کسانی که لبخند بر لب دارند علاوه بر آن که از شکیبایی بیشتری برخوردارند ؛قدرت بسیاری نیز برای حل مشکلات خود می یابند و بدین تربیت روحیه یاس که منجر به بروز انواع بیماری ها می شود از بین خواهد رفت.

خنده، استرس را همچون یخی در برابر آتش ذوب می کند، لبخند و خنده، رشد سرطان را متوقف می کند. همچنین کسانی که بیشتر می خندند ، کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

سیستم عضلانی

خنده یکی از مهم ترین ورزش هاست. هیچ ورزشی نمی تواند مثل خنده بیشتر عضلات بدن را به جنبش در آورد.یک دقیقه خندیدن برابر با چهل مرتبه نفس عمیق کشیدن است.

پس زندگی را سخت نگیرید و در فرصت های مختلف بخندید.



:: بازدید از این مطلب : 864
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عادت های مبتذل

 

در این مطلب ۱۰ عادت جالب اما عجیبی که در بین ما ایرانی ها رواج داره و متاسفانه هر روز در اجتماعی که درش زندگی می کنیم شاهد اون هستیم و میشه گفت پولدار و فقیر بودن هم برای اینجور عادت ها ملاک نیست رو مرور می کنیم که امیدوارم حداقل شما دوست عزیز پرشین استاری که مطالب زیر را از نظر خواهید گذراند یا دارای چنین رفتارهایی نباشید و اگر هم کم و بیش از بعضی از اونها بی بهره نیستید؛ بدون هیچ حساسیتی نکات این مطلب یک یادآور باشه برای تجدید نظر در مورد چنین عادت هایی :

 

1. غیبت و دخالت در امور خصوصی دیگران

 

یکی از سوژه های اصلی محاورات که به شدت بین مردم مرسوم شده است عمل زشت غیبت می باشد. این روزها زمانی که افراد همدیگر را ملاقات می کنند و یا در میهمانی ها حاضر میشوند عملاً حرفی جز غیبت کردن در مورد دیگران ندارند و با هیجان کامل به این کار مبادرت می کنند. برخی هم به خود اجازه میدهند در حریم خصوصی ترین مسائل دیگران وارد شوند و به امر و نهی و دخالتهای بی مورد بپردازند.

 

2. عدم رعایت حق عابرین پیاده

 

در اکثر نقاط دنیا دیدن یک عابر پیاده در خیابان به معنای فرمان ایست و احتیاط برای راننده مقابل است در صورتیکه در ایران برخی رانندگان به محض دیدن عابر پیاده سرعت خود را بیشتر نموده و بدون لحاظ کردن مسائل ایمنی و حق تقدم با بی رحمی تمام و با ایجاد رعب و وحشت برای عابرین پیاده به مسیر خود ادامه میدهند.

 

3. حفظ نشانه های نو بودن کالا

 

همسایه تان اتومبیلی نو خریداری کرده اما بعد از سپری شدن یک هفته هنوز برچسب شماره اولیه که بصورت تکه کاغذی روی شیشه جلو چسبیده است را جدا نکرده و حتی فومهایی که بصورت ضربه گیر در اطراف دربهای ماشین نصب شده است کماکان وجود دارند. دوستتان نیز بعد از گذشت یک هفته هنوز برچسب روی نمایشگر گوشی موبایل جدیدش را جدا نکرده!

 

4. تنبلی و از زیر کار در رفتن

 

متوسط ساعت مفید کار در ایران کمتر از یک ساعت و سی دقیقه میباشد که دلیل آن نبودن فرهنگ کار، فقدان انگیزه، تنبلی و بی مسئولیتی افراد است. این امر باعث نارضایتی ارباب رجوع، پایین آمدن کارایی و بهره وری و در کل کاهش پیشرفت ملی خواهد شد. در اغلب شرکتها، ادارات و سازمانها اینگونه باب شده که کسی زرنگ و باذکاوت است که تا حد امکان از انجام مسئولیتهایش شانه خالی کند و کم کاری را استراتژی اصلیش بداند و در عین حال حقوق و مزایایش را بصورت تمام و کمال دریافت نماید. کارمندان هیچ تلاشی در راستای بالابردن کیفیت و راندمان شرکت انجام نداده و در عین حال انتظار بالا رفتن درآمد خود را دارند. به ارباب رجوع کمتر احترام گذارده میشود و طلبکارانه با وی برخورد میشود.

 

5. تجمل گرایی و مصرفی شدن

 

امروزه شاهد آن هستیم که جامعه با سرعتی باور نکردنی به سوی مصرفی شدن در حال حرکت است. افراد بجای سرمایه گذاری پول خود در مکان مناسب و برای تولید بیشتر و اشتغال زایی ملی، ترجیح میدهند با خرید اتومبیلهای گران و کالاهای لوکس مصرفی ظاهری معقول کسب نموده و اعتبار خود را در بین اطرافیانشان بالا ببرند. چشم و هم چشمی های فراوان، گرفتار وامها و قرضهای سنگین شدن و استرس از جمله پیامدهای این مسئله است. اکثر مردم خوشبختی را در تجملات و برتری مالی می دانند و بین نیازها و خواسته هایشان تمایزی قائل نمی شوند. مسابقات و رالی خرید امری ناپسند ولی متداول در جامعه ایرانی است.

 

6. فقدان فرهنگ تشکر و احترام

 

از کوچه و خیابان گرفته تا دانشگاه و محل کار و اماکن عمومی، کمتر شاهد شنیده شدن جملاتی مانند "از لطف شما ممنونم"، "خواهش میکنم"، "اختیار دارید"، "تمنا می کنم"، "بفرمایید"، "بزرگوارید"، ... هستیم. بجای آن فضای زیرآب زنی، استفاده از الفاظ ناشایست، بی حرمتی به افراد مسن، به سخره گرفتن افراد، بالا بردن تن صدا،... امری متداول شده است. مردم باید بیاموزند احترام به دیگران، احترام به هویت ملی یک کشور محسوب میشود. اگر افراد یک مملکت به یکدیگر احترام نگذارند چگونه میتوانند انتظار کسب احترام از ملتهای دیگر را داشته باشند؟!

 

7. عدم رعایت نظافت شخصی و شهری

 

احتیاج به توضیح ندارد که متاسفانه نظافت شخصی و اجتماعی از طرف برخی افراد جامعه رعایت نمیگردد. از طرز لباس پوشیدن تا بوی بدن و دهان و آرایش موها گرفته تا ریختن زباله در محیطهای شهری و تفریحی اهم موارد عدم رعایت نظافت است.

 

8. درگیری در صف و نوبت

 

صف ها هرکجا و به هر علتی که تشکیل شوند معمولاً تبدیل به جولانگاه بی نظمی، درگیری، فحاشی و هتاکی عده ای از افراد به اصطلاح "زرنگ" خواهند شد. حفظ نظم و ترتیب در صف نشان دهنده بالا بودن رتبه اجتماعی و فرهنگ کسانی است که در صف حضور دارند. متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی امور مذهبی و خیریه مانند سرو غذای نذری نیز چنین بی نظمی ها و زد و خوردهایی بوجود می آیند. احتمالاً باید برخورد کرده باشید در مجالس عروسی گاهی زمان سرو شام جمعیت با چه سرعتی به سمت میز سلف سرویس هجوم می آورند!

 

9. پرورش اندام برای رعب و ترس

 

شاید دیده باشید پسرانی که با اندامهای پرورش یافته و عضلانی درحالی که بازو و سینه های خود را در معرض نمایش گذاشته اند با چهره ای مهاجم و آماده درگیری در همه جا پرسه می زنند! آنها با نگاه خود اطرافیانشان را به مبارزه می طلبند! چه نکوهیده است زمانی که برخی افراد انگیزه های اصلی ورزش و تناسب را فراموش کرده و صرفاً برای عرض اندام، قلدری و جلب توجه در سطح جامعه اقدام به حجیم کردن عضلات خود می کنند.

 

10. اسراف، اسراف، اسراف!

 

اسراف یعنی زیاده روی در مصرف، بیهوده مصرف کردن، بیش از نیاز مصرف کردن، مصرف کنترل نشده، دور ریختن چیزی که میتوان از آن استفاده کرد. کافیست با محاسباتی ابتدایی متوجه شوید که میزان اسرافی که در کشور به عناوین مختلف همه روز در حال انجام است اگر جلوگیری می شد، چه میزان در صرفه جویی خانوادگی و ملی اثر می گذاشت و مشکلات چه تعداد از مردم حل می شد.



:: بازدید از این مطلب : 706
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چطور هنگام انتقاد آرامش خود را حفظ کنیم

 

اغلب اوقات تحمل انتقادهای دیگران برای همه ما سخت است؛ از کوره درمی‌رویم و سعی می‌کنیم فورا جوابی برای قانع کردن آنها بیابیم. ...

 

 

در زیر چند پیشنهاد کاربردی برای افزایش ظرفیت پذیرش انتقاد به شما ارائه می دهیم:

 

همواره به شخصی که در حال انتقاد کردن از شماست نشان دهید که به حرف هایش گوش می دهید(با استفاده از حرکات دست و سر و استفاده از جملات تأییدی) از طرف مقابل بخواهید توضیح بیشتری در این خصوص به شما ارائه دهد.

 

دادن اطلاعات بیشتر شناخت بهتری از شرایط و وضعیت به شما می دهد و در عین حال مدت زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل موضوع در اختیار شما می گذارد و شما با گذشت زمان می توانید کم کم آرامش خود را بازیابید و بر خود مسلط شوید. همواره به انتقادهایی که از شما صورت می گیرد با دید مثبت نگاه کنید و در برابر آن جبهه نگیرید و سعی کنید با نگاه مثبت سعی در پاسخگویی به آن داشته باشید. در تمام طول مدت بحث آرامش خود را حفظ کنید. حتی اگر طرف مقابل شما عصبی شده باشد آرامش شما او را هم آرام می کند(هیچ کس نمی تواند دربرابر کسی که آرام و خونسرد است عصبی رفتار کند).

 

سعی کنید نقاط مشترکی بین دیدگاه خود و انتقادهای طرف مقابل بیابید و بر آن اساس با طرف مقابل وارد بحث شوید. شما هم سعی کنید نظرات خود را به روش های مختلف بیان کنید. به طرف مقابل نشان دهید که سعی دارید به یک وحدت نظر برسید. به جای موضع گرفتن در برابر انتقادهای وارده سعی کنید هدف اصلی این انتقادها را پیدا کنید و راه حل این موضوع را بیابید. حتی می توانید از طرف مقابل بپرسید که آیا پیشنهادی برای حل این موضوع دارد یا نه؟ به یاد داشته باشید که شما همواره نمی توانید همه را راضی کنید. بنابر این از خودتان بپرسید آیا واقعا این انتقادها درست هستند یا تنها خواسته های یک نفر دیگر است که شما نمی توانید به آن دست پیدا کنید.

 

 

چند نکته اساسی برای حفظ آرامش

 

اگر فکر می کنید طرف مقابل در حال دروغ گفتن است سعی کنید چند پرسش زیرکانه مطرح کنید تا واقعیت را از کذب تشخیص دهید.اگر شما در برابر انتقادهای وارده نمی توانید آرامش خود را حفظ کنید شاید به این دلیل باشد که می ترسید چیزی را از دست بدهید. چه چیزی؟ آیا واقعا ترس شما بجاست؟

 

در مدت زمانی که از شما انتقاد می کنند سعی نکنید به دفاع از خود برخیزید و صحبت های طرف مقابل را به منظور دفاع از خویش قطع کنید. وقتی کسی احساس می کند طرف مقابل به حرف هایش گوش نمی دهد جدی تر و سختگیرتر می شود.

 

اغلب اوقات افراد نمی دانند منشأ و علت انتقادهایی که از آنان می شود چیست. اگر شما به راستی دلیل آن را ندانید هرگز نمی توانید آن مشکل را حل کنید، پس در ابتدا سعی کنید ریشه انتقادات را کشف کنید.

 

اگر در محل کار، شخصی به خاطر موردی غیر از مسائل کاری، شما را مورد انتقاد قرار داد به وی بگویید: من می دانم شما با گوشزد کردن این مورد سعی دارید به بهتر بودن من کمک کنید ولی آیا این موضوع بر کار من تأثیر گذاشته است؟وقتی از شما انتقاد می کنند بلافاصله از کوره در نروید، شاید این انتقادات به این دلیل باشند که شما پیشرفت کنید. از این رو به جای بدتلقی کردن آنها و عصبانی شدن سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و دقیقا به حرف های طرف مقابل گوش دهید. سعی کنید این انتقادها را با چشم طرف مقابل ببینید و خود را به جای او بگذارید.

 

در اغلب موارد انتقادهایی که از ما می شوند در واقع لطف بزرگی در حق ما به شمار می روند؛ به ویژه وقتی بدانیم که این انتقادها سعی در بیان حقیقت دارند (و برخی از دوستان ما به خاطر خوشایند ما جرأت ابراز کردن آن را نداشته اند). در این صورت به جای موضع گرفتن و انکار حقیقت از طرف مقابل تشکر کنید و انتقادهایی که از شما می شود را با روی خوش پذیرا باشید.



:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یك مرد خوب,ویژگی های مردان

 

روانشناسی زناشویی - از قدیم الایام همه بر این باور بودند كه یك مرد خوب باید نسبت به زن و فرزندانش غیرتمند باشد. به همین دلیل غیرت یكی از مهمترین ویژگی های مردان برای ازدواج محسوب می شد. امروزه نیز بسیاری از دختران و خانواده هایشان معتقدند كه زندگی با مرد بی غیرت و لاابالی نه تنها سخت بلكه غیرممكن است.

بله غیرتمند بودن یكی از ویژگی های مردان برای ازدواج محسوب می شود اما غیرتی كه در حد تعادل باشد و از آن خارج نگردد. به همان میزان كه زندگی با مرد بی غیرت سخت و گاه غیر ممكن است زندگی با مردی كه به بهانه غیرت در همه چیز افراط كرده و همسر و فرزندانش را تحت شدیدترین فشارها قرار می دهد نیز غیر ممكن است. به همین دلایل است كه توجه به وجود این ویژگی در حد تعادل در فرد مقابل قبل از ازدواج و در جریان مراسم خواستگاری لازم و ضروری می باشد.

در واقع در دین مبین اسلام تأکید بر غیرت در دایره محرمات و واجبات است و نه بیشتر. غیرتِ مرد در جایی که خدای متعال غیرت به خرج نداده است نه تنها حُسنی ندارد بلکه عین زشتی و بی ادبی است. مگر می‌شود انسان از خدای خود غیرت‌مندتر باشد؟! اگر واقعاً این رفتار مشکلی داشت یقیناً خدای غیور آن را حرام می ‌نمودند.

راههای شناخت غیرت بی جا در مردان

- توجه به نحوه سوالات و پاسخ های فرد مقابل: گاه فرد مقابل غیرت بی جای خود را در قالب سوالاتی كه می پرسد یا پاسخ هایی كه برای پرسش های شما دارد، نشان می دهد. مثلاً می پرسد: نحوه برخورد شما با محارم از جمله پدر یا برادرتان به چه گونه است؟،‌ من معتقد به حجاب كامل حتی در مقابل با محارم هستم؟ و ...‌

- توجه به رفتارها در دوران نامزدی‌(قبل از عقد): در این دوران نیز بسیاری از رفتارها و برخوردهای فرد مقابل نشان دهنده میزان غیرت وی می باشد. مثلاً زمانی كه با هم بیرون می روند مدام با نگاه های معنی دار و یا چشم غُره به خانم می فهماند که فلان كارت اشتباه است حواست را جمع كن. در حالیكه بلواقع كار اشتباهی از وی سر نزده است. یا مثلاً بر روی ارتباط خانم با محارمش حساس است. چرا با پدرت یا دایی یا عمویت روبوسی کردی؟ و ...

غیرتِ مرد در جایی که خدای متعال غیرت به خرج نداده است نه تنها حُسنی ندارد بلکه عین زشتی و بی ادبی است. مگر می‌شود انسان از خدای خود غیرت‌مندتر باشد؟!

- استفاده از تحقیقات محلی: پرس و جو از دوستان و آشنایان و همسایگان فرد مقابل و كسب اطلاعات از آنها روش مناسب دیگری برای شناخت ویژگی های فرد می باشد.

- مشورت با بزرگان یا متخصصین: اگر پس از گذراندن مراحل بالا به برخی از رفتارهای فرد مقابل شك كردید حتماً در این رابطه با یكی از بزرگان یا فرد متخصصی چون مشاوران ازدواج صحبت و مشورت نمایید. حتی در صورت لزوم با فرد مقابل به مشاور مراجعه نمایید. گاه متخصصین از برخی از رفتارهای خاص و ریز افراد متوجه برخی از امور می شوند كه دیگران قادر به درك آنها نیستند. به همین دلیل مشاوره با آنها در زمینه ازدواج به نوعی تضمین كننده موفقیت در زندگی آینده می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1047
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

داشتن فرزند باهوش

 

«بچه از سنش بیشتری می فهمد» این جمله را هر از گاهی از این و آن می شنویم تا نشانه ای باشد برای بچه هایی که زیادی باهوشند. خیلی از ما دوست داریم چنین فرزند باهوشی داشته باشیم و ا ذوق و شوق برای این و آن تعریف کنیم که «دخترم شاگرد اول مدرسه است»، «پسرم فوق لیسانس یا دکترا دارد» و کلی از این حرف ها. داشتن چنین فرزندی کار چندان سختی نیست. کافی است چند نکته کلیدی را رعایت کنید: ازخواندن قرآن گرفته تا انتخاب همسر و تغذیه درست.

1- موقع انتخاب همسر دقت کن!

برای داشتن فرزند باهوش لازم است موقع انتخاب همسر دقت کرد چراکه پدر و مادر، هردو در شکل گیری شخصیت و حتی هوش و استعداد جنین نقش دارند. احادیث فراوان و روایات بسیاری از ائمه معصومین (علیهم السلام) وجود دارد که درمورد مسئله انتخاب همسر به قصد داشتن فرزندان و نسلی هوشمند سالم و صحیح تاکید دارند. این نکته نشان می دهد که فرزندان هوش و ذکاوت را از پدر و مادر به ارث می برند. البته باید توجه داشت که عوامل محیطی هم بر هوش موثر خواهند بود.

در جلد سوم کتاب «تفصیل وسایل الشیعه» از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که می فرمایند: «از ازدواج با زنان کم هوش خودداری کنید چرا که مصاحبت با آنان ناگوار و فرزندی که از آنان متولد می شود کم هوش است».

همچنین روایتی از امام صادق (ع) در این زمینه مشخص می کند که ویژگی ها و خصوصیات ذاتی، هوشی و ذهنی انسان از طریق وراثت به فرزندان و نسل او منتقل می شود. نکته قابل توجه این است که از نگاه پیامبر اسلام(ص)، انسان باید همسری انتخاب کند که علاوه بر داشتن هوش و ذکاوت دیندار باشد چرا که به گفته رسول الله (ص) دینداری شیوه عاقلان است. تاثیر دینداری بر هر یک از والدین بر هوش و عقل کودک آنان مشخص است. در حدیثی که در جلد دوم کتاب «محجه البیضاء» آمده، پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «با زن نباید به خاطر زیبایی و مال و ثروتش ازدواج کرد. اگر ایمان نداشته باشد ممکن است همین زیبایی، او را به پستی و ابتذال بکشد. همچنین مال بدون ایمان هم ممکن است او را یاغی و سرکش سازد. با زن فقط به خاطر ایمان و دینش ازدواج کن». این موضوع در تحقیقات و بررسی های علمی نیز تایید شده است. به عنوان مثال در تحقیقاتی که از دانشجویان دانشگاه آکسفورد و پدران آنان که در همان دانشگاه درس می خواندند انجام شده به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و روانی از پدر و مادر به فرزند به ارث می رسد. بنابراین میان پدر و فرزند از نظر ویژگی های اخلاقی و ذهنی و همچنین میزان هوشمندی ارتباط هست.

2- قرآن بخوانید

در روایات بسیاری در کتب معتبر دینی از جمله «بحارالانوار» به مادران باردار سفارش شده حتی الامکان در زمان بیداری و هنگام خوابیدن با وضو باشند. طبیعی است که یاد خداوند باعث آرام قلب و ذهن آنان می شود و بر فرزندی که در شکم دارند نیز اثر مثبت خواهد گذاشت و او را از لحاظ ذهنی و روانی فردی آرام و باطمانینه می کند. همچنین سفارش شده است که مادر در طول دوران بارداری، در خواندن قرآن کریم مداومت داشته باشد. این کار علاوه بر این که بر خلق و خو و ظاهر زیبای فرزندش اثر می گذارد، هوش و ذکاوت او را نیز افزایش خواهد داد. در این مورد، علاوه بر تلاوت کل سوره های قرآن کریم، بر خواندن سوره های مبارکه حشر، حدید و مریم تاکید بسیار شده که برهوش نوزاد اثرگذار است. همچنین در کتاب «بحارالانوار» از امام محمدباقر و امام جعفرصادق (علیهما السلام) روایت است که ذکر و یاد خداوند توسط مادر باردار، بر میزان هوشمندی و رشد عقلی کودک تاثیر می گذارد.

3- سلامت والدین

سلامت پدر و مادر از لحاظ روحی و روانی و همچنین سلامت جسمی آنان بدین معنی که وقتی قصد فرزنددار شدن دارند از نظر جسمی بیمار نباشند، بر سلامت روح و ذهن فرزند تاثیرگذار خواهد بود. همچنین خستگی، ترس و اضطراب برای مادر باردار خطرناک است و بهتر است در موقعیت هایی که او را آزار می دهد قرار نگیرد. از سوی دیگر، ورزش کردن مادر باردار نکته ای است که امام محمدباقر و امام صادق (علیهما السلام) بر آن تاکید داشته اند. این احادیث در کتاب «بحارالانوار» آمده اند.

تحقیقات و بررسی های علمی ثابت کرده خانم های بارداری که در هر هفته سه بار ورزش می کنند، می توانند فرزندانی به دنیا بیاورند که از قدرت هوش و حافظه بهتری برخوردار باشند. در عین حال، قرارگرفتن در موقعیت های آرامش بخش برهوش و ذکاوت جنین اثرگذار خواهد بود. همچنین نگاه کردن مادر در دوران بارداری به سبزه و دریا خوب است و در کتاب های دینی از جمله «بحارالانوار» بر آن تاکید شده.

4- غذای حلال بخورید

تغذیه انسان از نظر دین مقدس اسلام هم از لحاظ مادی مورد توجه است و هم از لحاظ معنوی. تاثیر غذای حلال بر زن و مرد تا اندازه ای است که علاوه بر اینکه در معنویت و خلق و خوی خود آنان نقش دارد، بر فرزندی که در آینده از آنها متولد می شود هم اثرگذار خواهد بود. به همین دلیل توصیه شده که همه افراد به خصوص زنان باردار مراقب تغذیه خود باشند.

در کتاب «بحارالانوار» در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است: «غذایی که مادر در دوران بارداری مصرف می کند، از نظر حلال یا حرام بودن بر هوش و ذکاوت فرزندی که در شکم دارد اثرگذار است». بنابراین کسی که می خواهد فرزندش دارای هوش و استعداد خوی باشد، باید در خوردن غذا دقت کرده و از غذای حرام اجتناب کند. حتی در روایات اسلامی تاکید شده که مادر باردار از خوردن غذایی که به حلال یا حرام بودن آن شک دارد، پرهیز کند. جالب این است که اهمیت تغذیه پدر و مادر درهوش نوزاد آنان بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده است. باید توجه داشت که این دستورات در دوران شیردهی نوزاد و همچنین در تمام دوران رشد او مورد توجه باشد؛ بدین معنا که پدر و مادر در تمام مراحل رشد فرزند خود باید مراقب تغذیه باشند تا هوش و استعداد او با مصرف غذای حرام به خطر نیفتد.

5- غذاهای طبیعی یادتان نرو

خوردن میوه ها و غذاهای ساده و طبیعی توسط مادر باردار یکی دیگر از مواردی است که اسلام و همچنین تحقیقات علمی می گویند اثر بسیاری در هوش و استعداد دارند. بنابراین مادر باردار باید از حبوبات و لبنیات به میزان لازم استفاده و از خوردن غذاهای به اصطلاح فست فود که عمدتاً در مجاورت اشعه پخته می شوند، پرهیز کنند.

در روایات اسلامی در مورد خوردن خرما و عسل در دوران بارداری بسیار تاکید شده که چرا که موجب افزایش هوش جنین می شود. در روایتی به نقل از پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) آمده است: «زن ها در موقع حمل و بعد از آن خرما بخورند زیرا فرزندان شان را باهوش و ذکاوت و با حلم و حوصله می کند».

بر اساس روایات اسلامی، خوردن کندر نیز بر هوش و ذکاوت جنین موثر است. در جلد او کتاب «مکارم الاخلاق» حدیثی به نقل از امام رضا (ع)آمده که فرموده اند: «خوردن کندر توسط زن باردار موجب زیادی عقل بچه، پاکی دل، دانایی و شجاعت پسر و خوشخو و نیکوشدن دختر می شود». در حدیث دیگری در خصوص تاثیر کندر بر جنین آمده است: «به زنان حامله کندر بخورانید چرا که کندر در شکم مادر غذای طفل شده، دلش را محکم و تحملش را زیاد می کند». مادران باردار باید در خصوص میزان استفاده از کندر مشورت کنند. در این خصوص می گویند مصرف کندر را از میزان کم شروع کنید و به مرور زمان مصرف آن را به روزی یک تکه کوچک برسانید. همچنین به مادران باردار توصیه شده در طول بارداری «به» مصرف کنند تا هوش فرزندانشان افزایش یابد. در کتاب «مکارم الاخلاق» به نقل از امام رضا(ع) آمده است: «خوردن «به» عقل و هوش را زیاد می کند». از سوی دیگر، تحقیقات علمی ثابت کرده در صورتی که مادر در دوران بارداری خود ماهی و روغن ماهی مصرف کند، فرزند او باهوش خواهد شد. همچنین عواملی مانند سیگار، مواد مخدر، مصرف داروهای غیرمجاز در دوران بارداری، کم کاری تیروئید، کم خونی و فقر شدید آهن و کمبود ناشی از اسیدفولیک موجب کاهش میزان هوش و حافظه جنین می شود.



:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مهمترین عامل جویدن ناخن

 

یک روانشناس با بیان اینکه اضطراب مهمترین عامل جویدن ناخن است و اگرتبدیل به عادت شود دیگر نباید منتظر توقف خود به خودی آن باشیم، گفت: بسیاری از کودکان تنها هنگامی که فشار روحی عصبی دارند ناخن‌های خود را می‌جوند که این فشارها ناشی از نگرانی، عصبانیت، تماشای فیلم‌های مهیج و یا ترس از امتحان و مهمتراز همه اضطراب است.

دکتر ربابه غفار تبریزی گفت: با بیان اینکه ناخن جویدن یکی از اختلالات عادی "نوروتیک" است، افزود: ناخن جویدن معمولاً از 1 تا 5 سالگی آغاز و بتدریج در 9 تا 15 سالگی شدت می‌یابد به طوری که فرد در سنین نوجوانی متوجه عادت نامطلوب خود می‌شود. این اختلال در دخترها بیشتر از پسرها است و تقریباً در همه گروه‌های اجتماعی وجود دارد.وی ادامه داد: علاوه بر ناخن جویدن مواردی مانند حس کنجکاوی، خستگی، مکیدن انگشتان، انگشت در بینی، پیچیدن موها یا کشیدن آنها، ساییدن دندان‌ها و دندان قروچه از دیگر نشانه‌های عادات عصبی بودن فرد است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه ناخن جویدن در کودکان غالبا راهی برای رهایی از سختی‌ها و فشارهای کوتاه مدت و گذرا است، تصریح کرد: اگر کودک در شرایطی مانند یادگیری مسائل جدید در مدرسه، احساس خجالت در مهمانی و شرکت در زمین بازی قرار گرفت و شروع به ناخن جویدن کرد نگران نباشید به دلیل اینکه کودک سرانجام خودش از این کار دست می‌کشد.

این متخصص روانشناسی با اشاره به اینکه مهمترین عامل موثر در بروز ناخن جویدن اضطراب موضوعی است که فرد را دچار نگرانی ذهنی درباره بروز واقعه‌ای درآینده می‌کند، اظهار داشت: اضطراب موضوع دار وابسته به موقعیت‌هایی مانند اضطراب به علت دیدن فیلم‌های ترسناک، مشاهده مشاجره والدین و شرکت در امتحانات و داغدیدگی ایجاد می‌شود. به همین دلیل مهمترین عامل مؤثر در بروز ناخن جویدن، این نوع اضطراب است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بسیاری از کودکان فقط هنگامی که فشار روحی و عصبی دارند ناخن‌های خود را می‌جوند، گفت: اگر ناخن جویدن تبدیل به عادت شود دیگر نباید منتظر توقف خود به خودی آن باشیم همچنین بسیاری از کودکان تنها در زمان فشار روحی عصبی ناخن‌های خود را می‌جوند که این فشارها شامل نگرانی، اضطراب، عصبانیت، تماشای فیلمهای مهیج و یا ترس از امتحان است.

ناخن جویدن روشی برای تسکین ناراحتی از موقعیت اضطراب زا و فشارآور!

دکتر غفار تبریزی با بیان اینکه برخی افراد ناخن جویدن را روشی برای تسکین ناراحتی از موقعیت اضطراب زا و فشارآور می دانند، بیان کرد: این عادت معمولا راهی برای کاهش فشار دورنی فرد محسوب می‌شود که به احتمال زیاد در بزرگسالی هم ادامه می یابد. همچنین فرد با قرار گرفتن در موقعیت فشار آور برای تسکین خود شروع به ناخن جویدن می‌کند.وی با بیان اینکه ناخن جویدن در افرادی که هیجان پذیرترند و به طور غیرارادی این عمل را انجام می‌دهند بیشتر از دیگران دیده می‌شود، افزود: روانشناسان ناخن جویدن را واکنشی برای تخلیه هیجان‌ها و تمایلات ناخودآگاه فرد برای خودآزاری می‌دانند و این عمل به خاطر احساس گناهی است که در فرد به وجود آمده و به خودآزاری او منجر می‌شود.

تقلید از والدین یکی از علل ناخن جویدن کودکان!

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه تقلید یکی دیگر از علل ناخن جویدن کودکان محسوب می شود، گفت: در صورتی که یکی از والدین، اطرافیان و همسالان، عادت به ناخن جویدن داشته باشند احتمال اینکه کودک مبتلا به چنین اختلالی شود، بیشتر از کودکان دیگر است زیرا آنان برخی از رفتارها را به طور ناخودآگاه از والدین و اطرافیان خود تقلید می‌کنند.دکتر غفار تبریزی ادامه داد: کودک با دیدن الگوهای رفتاری والدین که در مواقع ناراحتی و فشارهای روانی انجام می‌دهند یاد می‌گیرند برای رفع تنش‌های درونی خود به جویدن ناخن بپردازند.

توجه بیش ازحد به کودک، منجر به تشدید ناخن جویدن می‌شود

این متخصص روانشناس درمان اساسی هر اختلال را تنها با شناخت عامل به وجود آورنده آن امکان پذیر دانست و تصریح کرد: توجه بیش ازحد به کودک منجر به تشدید آن می شود و باید به عامل وجود آورنده ناخن جویدن توجه شود زیرا درمان اساسی هر اختلال تنها با شناخت عامل به وجودآورنده و روان درمانی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه بستن ناخن، مالیدن داورهای تلخ و بدمزه برای ترک ناخن جویدن موثر نیست، اظهار داشت: سرزنش، تنبیه و تهدید نه تنها این عمل را کاهش نمی دهد بلکه تاثیر منفی دارد و موجب تشدید این عادت هم می شود و رفتار نامطلوب دیگری از قبیل تیک‌های عصبی، جایگزین آن می‌شود. با ایجاد اضطراب در کودک این رفتار تشدید و موجب کاهش اعتماد به نفس در فرد می‌شود.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: عادات عصبی ناخن جویدن به صورت ناخودآگاه است پس تا زمانی که کودک شما مایل به ترک آن نباشد شما نمی‌توانید از این کار جلوگیری کنید و باید کودک را تنها از عملش آگاه و با آرامش او را همراهی کنید.

دکتر غفار تبریزی با اشاره به اینکه ایجاد بهداشت روانی در زندگی موجب کاهش هیجان پذیری و ناخن جویدن در فرد می‌شود، تصریح کرد: عوامل ایجاد کننده هیجان پذیری در فرد را باید شناسایی کنیم به طوری که با کاهش رفع اضطراب و ناراحتی شخص، رفتار ناخن جویدن هم از بین می رود. به همین دلیل قبل از هر اقدامی باید علت بروز هیجان‌های نامطلوب را مشخص کرد.

این روانشناس در پایان در خصوص این که یکی از روش‌های آسان برای کاهش ناخن جویدن حرف زدن کودک از عواملی که فکرش را درگیر کرده است، خاطرنشان کرد: این عوامل شامل آوردن دلایل مضحک و خنده دار والدین برای عمل کودک خود است که اجازه دهند کودک درباره عواملی که فکرش را درگیر کرده است حرف بزند.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چه کرم دورچشمی بزنیم؟

 

من اهل استفاده از کرم های بهداشتی و آرایشی نیستم و حتی اگر بخواهم کرمی هم بزنم نمیدانم چه نوعی بهتر است؛ کرم های دور چشم قوی یا انواع ضعیفتر که برای زیر 40 سالگی در نظر گرفته شده است؟

 

از دکتر غلامحسین غفارپور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران همین موضوع را پرسیده‌ام.

 

آقای دکتر! کرم‌های ضدچروک دور چشم از چه موادی تشکیل شده‌اند؟

 

کرم‌های دور چشم حاوی مواد مرطوب‌کننده، ویتامین A، C، E و در مواردی لایه‌بردارهای بسیار ضعیفی هستند که نقش بافت‌سازی دارند. از این نوع کرم‌ها می‌توان هم در طول روز و هم شب قبل از خواب استفاده کرد. برخی از کرم‌های دور چشم خواص ضدآفتاب هم دارند که البته مخصوص روز هستند.

 

آیا استفاده از این کرم‌ها الزامی است یا پوشش مناسب در آفتاب مثل داشتن عینک آفتابی می‌تواند از ایجاد چروک دور چشم پیشگیری کند؟

 

با توجه به اینکه آفتاب یکی از عوامل مهم ایجادکننده چروک‌های زودرس در خانم‌ها و آقایان و به‌خصوص افرادی است که در فضاهای باز و زیر آفتاب کار می‌کنند، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و ضدچروک دور چشم لازم است و می‌تواند تا حد زیادی از بروز چروک‌های زودرس پیشگیری کند.

 

البته استفاده از عینک محافظ پوست مقابل اشعه ماورای‌‌بنفش نیاز به استفاده از کرم دور چشم و ضدآفتاب در اطراف چشم را برطرف می‌کند اما باید مطمئن باشید که عینک استاندارد است و از پوست اطراف چشم در برابر اشعه A و B محافظت می‌کند. لازم است یک عینک‌ساز این مساله را تایید کند.

 

آیا غیر از اشعه ماورای‌بنفش خورشید، کرم‌ها و مواد آرایشی هم می‌توانند باعث چروک زودرس پوست شوند؟

 

اگر کرم‌ها با پوست سازگاری نداشته باشند و باعث عکس‌العمل‌های پوستی شوند، زمینه‌ساز چروک و حساسیت‌های پوستی به‌خصوص در اطراف چشم می‌شوند. کرم‌ آرایشی نباید هیچ‌گونه عکس‌العملی روی پوست ایجاد کند اما اگر با استفاده آن پوست دچار قرمزی و التهاب پوست یا جوش شد، باید فورا مصرف آن را قطع کرد.

 

اگر فردی تمایل به استفاده از کرم‌های ضدچروک دور چشم داشته باشد، از چه سنی باید مصرف آنها را آغاز کند؟

 

از همان زمانی که راه رفتن را آغاز و شروع به بازی در آفتاب می‌کند، بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب و ضدچروک دور چشم استفاده کند. هنگام استفاده از این کرم‌ها پوست باید کاملا تمیز باشد و کرم را باید با دست به آرامی زیر پوست چشم مالید.

 

در بازار این نوع کرم‌ها برحسب سن طبقه‌بندی شده‌اند. آیا درست است که مثلا یک خانم 20 ساله از کرم دور چشم مخصوص خانم‌های 40 سال به بالا استفاده کند یا برعکس؟

 

به‌طورکلی می‌توان گفت که مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های دور چشم تقریبا یکسان است و استفاده از انواع آنها تفاوت چندانی ندارد. در واقع باید گفت که این کرم‌ها آنگونه که تبلیغ می‌شود، قوی و ضعیف ندارند.

 

آیا می‌توان از کرم‌های آرایشی صورت، کرم‌های مرطوب‌کننده یا ضدچروک شب و روز به اطراف چشم هم زد یا حتما باید کرم دور چشم استفاده کنیم؟

 

استفاده از کرم آرایشی نباید باعث ایجاد واکنش در پوست شود. اگر کرمی واقعا آرایشی باشد، استفاده از آن روی پوست و اطراف چشم ایرادی ندارد اما اگر این کرم روی پوست عکس‌العمل نشان می‌دهد، نباید آن را اطراف چشم زد. این موضوع در مورد کرم‌های ضدآفتاب هم صدق می‌کند.

 

کرم‌های آرایشی پوست صورت و کرم‌های آرایشی دور چشم از نظر ترکیب تفاوت چندانی با هم ندارند. کرم دور چشم را می‌توان برای تمام صورت استفاده کرد اما اگر کرم‌های آرایشی صورت تحریک‌کننده پوست اطراف چشم باشد، نباید آنها را دور پلک بمالید. ابتدا باید کرم را روی بخشی از پوست امتحان کرد.

 

کرم ضدچروک دور چشم را باید به کدام نواحی از پوست اطراف چشم و چگونه زد؟

 

این نوع کرم‌ها را باید به پوست زیر چشم زد. برای پلک بالا نیازی به استفاده از کرم نیست زیرا آفتاب به هیچ‌وجه به پوست آن نمی‌تابد.

 

اگر فردی به دلیل رعایت نکردن اصول مراقبتی، دچار چروک دور چشم شد، آیا استفاده از کرم دور چشم می‌تواند باعث بهبود و برطرف شدن چروک‌ها شود یا باید به فکر روش دیگری بود؟

 

برای اصلاح نسبی چروک‌ها و تیرگی زیر چشم می‌توان از نوعی لیزر استفاده کرد.

 

توکسین بوتولینیوم A نیز می‌تواند تا حدی چروک‌های قسمت خارجی پلک را برطرف کند. در صورتی که چروک‌ها بیش از حد و باعث افتادگی پلک شده باشند، با کمک جراحی قابل درمان هستند. کرم‌های ضدچروک فقط پیشگیری‌کننده‌اند و خاصیت درمانی ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پوست صورت,منافذ باز پوست

 

منافذ پوست - بسیاری از افراد از منافذ باز پوست صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع‌تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می‌شوند.

منافذ باز پوست صورت

در واقع در اثر بزرگ‌تر شدن غدد چربی پوست که در تماس با تابش آفتاب و اشعه فرابنفش هستند، منافذ غدد «پیلوسباسه» باز می‌شوند. سوالات زیادی در مورد پیشگیری و درمان این مشکل مطرح می‌شود که به شایع‌ترین آنها می‌پردازیم.

1- منافذ باز پوست در کجا بیشتر دیده می‌شود؟

شایع‌ترین مناطقی که منافذ باز در آنها دیده می‌شود، روی بینی و پوست اطراف آن و روی گونه‌هاست.

غدد سباسه (غدد چربی) پوست که در کنار فولیکول‌های مو وجود دارند، از طریق مجرایی، ترشحات چربی خود را به سطح پوست انتقال می‌دهند. این ترشحات علاوه بر چربی، حاوی سلول‌های مرده جدار مجرا نیز هستند.

اگر مسیر خروج ترشحات به هر دلیلی بسته شود، مشکلاتی مانند گشادشدن منافذ خروجی این مجراها در سطح پوست ایجاد می‌شود و جوش‌های سرسیاه و سرسفید و گاه جوش‌های التهابی در سطح پوست بروز خواهند کرد.

رنگ سیاهی که اغلب روی منافذ باز دیده می‌شود، گاه به دلیل رنگ موهای کرکی خارج شده و گاه به دلیل اکسیدشدن چربی محتویات منافذ است.

2- پیشگیری از منافد باز پوست امکان‌پذیر است؟

راه‌های متعددی برای پیشگیری و درمان منافذ باز صورت وجود دارد. یکی از راهکارهای ابتدایی، شستشوی مناسب پوست با شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست است.

برای پوست‌های چرب و مختلط، استفاده از شوینده‌ای که بتواند چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می‌شود. شستشوی دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب برای پوست‌های چرب مناسب است.

افرادی که پوست‌های خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده‌ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

3- مواد قابض، منافذ باز را می‌بندند؟

محلول‌های قابض یا تونر (Toner) در بستن و جمع‌کردن منافذ باز پوست نقش مفیدی دارند. اگر در راه خروج چربی پوست (سبوم) از طریق مجراهای مربوطه به سطح پوست انسدادی ایجاد شود، غدد چربی که به ترشح چربی ادامه می‌دهند، باعث تجمع ترشحات در مجراها و گشادشدن آنها و در نتیجه منافذ خروجی می‌شوند.

استفاده از محلول‌هایی که چربی‌ها و ترشحات را از داخل منافذ خروجی این غدد پاک‌ کند، می‌تواند به خروج آسان‌تر ترشحات و در نتیجه کوچک‌تر شدن تدریجی منافذ کمک کند. محلول‌های پاک‌کننده‌ تونر، انواع مختلف دارند؛ برخی از آنها خیلی ملایم هستند و محتوای الکل آنها بسیار پایین است (0 تا 10 درصد).

این تونرها حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین نیز هستند که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود. به این تونرها شاداب‌کننده پوست هم می‌گویند که در دسترس‌ترین آنها گلاب است.

نوع دوم تونرها، تونیک‌های پوستی هستند که مثال شایع آنها آب پرتقال است. نوع سوم، مواد قابض هستند که 20 تا 60 درصد الکل دارند. مثال شایع آنها هم نارون کوهی است. از آنجا که این مواد خشک‌کننده هستند بهتر است فقط در نواحی مشکل‌دار مانند پوست با منافذ باز استعمال شوند.

4- راهکارهای درمانی غیردارویی کدامند؟

استفاده از مواد لایه‌بردار می‌تواند نقش مهمی ‌در باز کردن راه خروجی چربی پوست و بسته شدن منافذ داشته باشد. یک راهکار عملی برای بسته‌شدن منافذ باز این است که هر روز در پایان استحمام،‌ زمانی که پوست تحت‌تاثیر بخار گرم قرار دارد، از یک شوینده‌ دانه‌دار (گرانولر) برای شستشوی پوست صورت به مدت 10 تا 15 ثانیه استفاده شود. به این شوینده‌ها «اسکراب» گفته می‌شود. در واقع دانه‌های خشنی که داخل این شوینده‌ها وجود دارد، باعث لایه‌برداری سطحی و پاک‌کردن منافذ می‌شود. پس از این شستشو، آبکشی با آب‌سرد و خشک کردن پوست با یک حوله لطیف لازم است. سپس باید از یک کرم لایه‌بردار مانند اسیدگلیکولیک (5 تا 10 درصد) یا اسیدسالیسیلیک (2 درصد) استفاده کرد. مصرف ضدآفتاب ملایم و بدون چربی در طول روز نباید فراموش شود.

5- داروها برای درمان منافذ باز پوست لازم‌اند؟

از راهکارهای همیشگی برای کاهش منافذ باز، استفاده از کرم‌های لایه‌بردار در شب است؛ مثلا با تجویز پزشک، می‌توان از کرم، ژل و لوسیون «ترتینویین» برای افزایش سرعت بازسازی سلول‌های شاخی پوست استفاده کرد.

همچنین ژل «آداپالن» را نیز می‌توان به این منظور مصرف کرد. ژل آداپالن در مقابل نورآفتاب نسبت به ترتینویین کمتر تحریک پوستی ایجاد می‌کند.

غیر از داروها، از روش‌های درمانی دیگری نیز می‌توان برای بهبود و کاهش منافذ باز پوست استفاده کرد؛ مانند میکرودرم ابریشن، لیزرهای لایه‌بردار غیرتهاجمی‌ مانند لیزر افریم یا تهاجمی‌ ملایم مانند لیزر فراکشنال.

سیستم‌های نوری غیرلیزری نیز نقش مهمی‌ در کاهش منافذ باز پوست و جوانسازی دارند و درنهایت با به‌کارگیری ترکیبی از روش‌های دارویی و غیردارویی افراد می‌توانند تا حد قابل‌توجهی منافذ باز پوستشان را کاهش دهند.

6- آیا آفتاب منافذ پوست را بیشتر می‌کند؟

از نکته‌های مهم مراقبت از پوست در افرادی که پوستشان منفذ دارد، این است که در برابر اشعه مضر آفتاب از خود مراقبت کنند. آفتاب می‌تواند به تشدید این علامت یا نمای پوستی منجر شود، بنابراین استفاده از پوشش مناسب پوست و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب به ویژه در ساعت‌های 12 تا 4 بعدازظهر و استفاده از کرم ضدآفتاب توصیه می‌شود.

از آنجا که منافذ باز پوست در افراد با پوست چرب شایع‌تر است، حتما لازم است از ضدآفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنند.



:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

درمان تبخال ,ویروس تبخال

 

عصاره ریشه گیاه جعفری در درمان تبخال سودمند است .گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی اراك ، با بررسی اثر ضد ویروسی عصاره ریشه جعفری مكزیكی بر ضد ویروس تبخال انسانی نوع یك و دو دریافتند : عصاره ریشه این گیاه از تكثیر ویروس تبخال جلوگیری می كند .

این بررسی همچنین نشان می دهد ، این گیاه ، ویروس تبخال نوع 2 را بهتر از نوع 1 از بین می برد .

ویروس تبخال نوع یك ، باعث عفونت لب ها ، دهان و صورت ، و ویروس تبخال نوع دو ، باعث عفونت های تناسلی می شود .

آلودگی با ویروس تبخال ، یكی از عوامل شناخته شده در افزایش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم است



:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

داشتن فرزند باهوش

 

«بچه از سنش بیشتری می فهمد» این جمله را هر از گاهی از این و آن می شنویم تا نشانه ای باشد برای بچه هایی که زیادی باهوشند. خیلی از ما دوست داریم چنین فرزند باهوشی داشته باشیم و ا ذوق و شوق برای این و آن تعریف کنیم که «دخترم شاگرد اول مدرسه است»، «پسرم فوق لیسانس یا دکترا دارد» و کلی از این حرف ها. داشتن چنین فرزندی کار چندان سختی نیست. کافی است چند نکته کلیدی را رعایت کنید: ازخواندن قرآن گرفته تا انتخاب همسر و تغذیه درست.

1- موقع انتخاب همسر دقت کن!

برای داشتن فرزند باهوش لازم است موقع انتخاب همسر دقت کرد چراکه پدر و مادر، هردو در شکل گیری شخصیت و حتی هوش و استعداد جنین نقش دارند. احادیث فراوان و روایات بسیاری از ائمه معصومین (علیهم السلام) وجود دارد که درمورد مسئله انتخاب همسر به قصد داشتن فرزندان و نسلی هوشمند سالم و صحیح تاکید دارند. این نکته نشان می دهد که فرزندان هوش و ذکاوت را از پدر و مادر به ارث می برند. البته باید توجه داشت که عوامل محیطی هم بر هوش موثر خواهند بود.

در جلد سوم کتاب «تفصیل وسایل الشیعه» از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که می فرمایند: «از ازدواج با زنان کم هوش خودداری کنید چرا که مصاحبت با آنان ناگوار و فرزندی که از آنان متولد می شود کم هوش است».

همچنین روایتی از امام صادق (ع) در این زمینه مشخص می کند که ویژگی ها و خصوصیات ذاتی، هوشی و ذهنی انسان از طریق وراثت به فرزندان و نسل او منتقل می شود. نکته قابل توجه این است که از نگاه پیامبر اسلام(ص)، انسان باید همسری انتخاب کند که علاوه بر داشتن هوش و ذکاوت دیندار باشد چرا که به گفته رسول الله (ص) دینداری شیوه عاقلان است. تاثیر دینداری بر هر یک از والدین بر هوش و عقل کودک آنان مشخص است. در حدیثی که در جلد دوم کتاب «محجه البیضاء» آمده، پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «با زن نباید به خاطر زیبایی و مال و ثروتش ازدواج کرد. اگر ایمان نداشته باشد ممکن است همین زیبایی، او را به پستی و ابتذال بکشد. همچنین مال بدون ایمان هم ممکن است او را یاغی و سرکش سازد. با زن فقط به خاطر ایمان و دینش ازدواج کن». این موضوع در تحقیقات و بررسی های علمی نیز تایید شده است. به عنوان مثال در تحقیقاتی که از دانشجویان دانشگاه آکسفورد و پدران آنان که در همان دانشگاه درس می خواندند انجام شده به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و روانی از پدر و مادر به فرزند به ارث می رسد. بنابراین میان پدر و فرزند از نظر ویژگی های اخلاقی و ذهنی و همچنین میزان هوشمندی ارتباط هست.

2- قرآن بخوانید

در روایات بسیاری در کتب معتبر دینی از جمله «بحارالانوار» به مادران باردار سفارش شده حتی الامکان در زمان بیداری و هنگام خوابیدن با وضو باشند. طبیعی است که یاد خداوند باعث آرام قلب و ذهن آنان می شود و بر فرزندی که در شکم دارند نیز اثر مثبت خواهد گذاشت و او را از لحاظ ذهنی و روانی فردی آرام و باطمانینه می کند. همچنین سفارش شده است که مادر در طول دوران بارداری، در خواندن قرآن کریم مداومت داشته باشد. این کار علاوه بر این که بر خلق و خو و ظاهر زیبای فرزندش اثر می گذارد، هوش و ذکاوت او را نیز افزایش خواهد داد. در این مورد، علاوه بر تلاوت کل سوره های قرآن کریم، بر خواندن سوره های مبارکه حشر، حدید و مریم تاکید بسیار شده که برهوش نوزاد اثرگذار است. همچنین در کتاب «بحارالانوار» از امام محمدباقر و امام جعفرصادق (علیهما السلام) روایت است که ذکر و یاد خداوند توسط مادر باردار، بر میزان هوشمندی و رشد عقلی کودک تاثیر می گذارد.

3- سلامت والدین

سلامت پدر و مادر از لحاظ روحی و روانی و همچنین سلامت جسمی آنان بدین معنی که وقتی قصد فرزنددار شدن دارند از نظر جسمی بیمار نباشند، بر سلامت روح و ذهن فرزند تاثیرگذار خواهد بود. همچنین خستگی، ترس و اضطراب برای مادر باردار خطرناک است و بهتر است در موقعیت هایی که او را آزار می دهد قرار نگیرد. از سوی دیگر، ورزش کردن مادر باردار نکته ای است که امام محمدباقر و امام صادق (علیهما السلام) بر آن تاکید داشته اند. این احادیث در کتاب «بحارالانوار» آمده اند.

تحقیقات و بررسی های علمی ثابت کرده خانم های بارداری که در هر هفته سه بار ورزش می کنند، می توانند فرزندانی به دنیا بیاورند که از قدرت هوش و حافظه بهتری برخوردار باشند. در عین حال، قرارگرفتن در موقعیت های آرامش بخش برهوش و ذکاوت جنین اثرگذار خواهد بود. همچنین نگاه کردن مادر در دوران بارداری به سبزه و دریا خوب است و در کتاب های دینی از جمله «بحارالانوار» بر آن تاکید شده.

4- غذای حلال بخورید

تغذیه انسان از نظر دین مقدس اسلام هم از لحاظ مادی مورد توجه است و هم از لحاظ معنوی. تاثیر غذای حلال بر زن و مرد تا اندازه ای است که علاوه بر اینکه در معنویت و خلق و خوی خود آنان نقش دارد، بر فرزندی که در آینده از آنها متولد می شود هم اثرگذار خواهد بود. به همین دلیل توصیه شده که همه افراد به خصوص زنان باردار مراقب تغذیه خود باشند.

در کتاب «بحارالانوار» در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است: «غذایی که مادر در دوران بارداری مصرف می کند، از نظر حلال یا حرام بودن بر هوش و ذکاوت فرزندی که در شکم دارد اثرگذار است». بنابراین کسی که می خواهد فرزندش دارای هوش و استعداد خوی باشد، باید در خوردن غذا دقت کرده و از غذای حرام اجتناب کند. حتی در روایات اسلامی تاکید شده که مادر باردار از خوردن غذایی که به حلال یا حرام بودن آن شک دارد، پرهیز کند. جالب این است که اهمیت تغذیه پدر و مادر درهوش نوزاد آنان بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده است. باید توجه داشت که این دستورات در دوران شیردهی نوزاد و همچنین در تمام دوران رشد او مورد توجه باشد؛ بدین معنا که پدر و مادر در تمام مراحل رشد فرزند خود باید مراقب تغذیه باشند تا هوش و استعداد او با مصرف غذای حرام به خطر نیفتد.

5- غذاهای طبیعی یادتان نرو

خوردن میوه ها و غذاهای ساده و طبیعی توسط مادر باردار یکی دیگر از مواردی است که اسلام و همچنین تحقیقات علمی می گویند اثر بسیاری در هوش و استعداد دارند. بنابراین مادر باردار باید از حبوبات و لبنیات به میزان لازم استفاده و از خوردن غذاهای به اصطلاح فست فود که عمدتاً در مجاورت اشعه پخته می شوند، پرهیز کنند.

در روایات اسلامی در مورد خوردن خرما و عسل در دوران بارداری بسیار تاکید شده که چرا که موجب افزایش هوش جنین می شود. در روایتی به نقل از پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) آمده است: «زن ها در موقع حمل و بعد از آن خرما بخورند زیرا فرزندان شان را باهوش و ذکاوت و با حلم و حوصله می کند».

بر اساس روایات اسلامی، خوردن کندر نیز بر هوش و ذکاوت جنین موثر است. در جلد او کتاب «مکارم الاخلاق» حدیثی به نقل از امام رضا (ع)آمده که فرموده اند: «خوردن کندر توسط زن باردار موجب زیادی عقل بچه، پاکی دل، دانایی و شجاعت پسر و خوشخو و نیکوشدن دختر می شود». در حدیث دیگری در خصوص تاثیر کندر بر جنین آمده است: «به زنان حامله کندر بخورانید چرا که کندر در شکم مادر غذای طفل شده، دلش را محکم و تحملش را زیاد می کند». مادران باردار باید در خصوص میزان استفاده از کندر مشورت کنند. در این خصوص می گویند مصرف کندر را از میزان کم شروع کنید و به مرور زمان مصرف آن را به روزی یک تکه کوچک برسانید. همچنین به مادران باردار توصیه شده در طول بارداری «به» مصرف کنند تا هوش فرزندانشان افزایش یابد. در کتاب «مکارم الاخلاق» به نقل از امام رضا(ع) آمده است: «خوردن «به» عقل و هوش را زیاد می کند». از سوی دیگر، تحقیقات علمی ثابت کرده در صورتی که مادر در دوران بارداری خود ماهی و روغن ماهی مصرف کند، فرزند او باهوش خواهد شد. همچنین عواملی مانند سیگار، مواد مخدر، مصرف داروهای غیرمجاز در دوران بارداری، کم کاری تیروئید، کم خونی و فقر شدید آهن و کمبود ناشی از اسیدفولیک موجب کاهش میزان هوش و حافظه جنین می شود.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

قلب هر فردی به اندازه مشت بسته خود وی می‌باشد. اگر به هر دلیلی بار اضافه‌ای بر قلب تحمیل شود و یا بیماری قلبی ایجاد شده، تحت درمان قرار نگیرد، به تدریج قلب بزرگ و گشاد می‌شود.


قلب بزرگ شده

در دنیای امروز با وجود تبلیغات گسترده‌ای که هر روز در ارتباط با اهمیت عواملی چون تغذیه مناسب، تحرک و فعالیت بدنی، پرهیز از استعمال دخانیات و استرس و ... صورت می‌گیرد، متاسفانه شیوع بیماری‌های تهدیدکننده سلامت و به خصوص بیماری‌های قلبی عروقی که یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر انسان هستند، روز به روز در حال افزایش است.

 

بزرگ شدن قلب یکی از بیماری‌هایی است که به افزایش غیرطبیعی اندازه این عضو حیاتی بدن انسان گفته شده و با مشکلات قلبی‌عروقی دیگری نیز همراه است.

اگر به هر دلیلی بار اضافه‌ای بر قلب وارد شود، این عضو به تدریج بزرگ شده و عوارضی چون نارسایی قلبی، ضربان نامنظم قلب و احتمال افزایش حمله قلبی در فرد مبتلا افزایش می‌یابد.

به استثنای افزایش اندازه قلب در اثر ورزش، بقیه انواع بزرگی قلب، غیرطبیعی بوده و فرد را با مشکلات بعدی مواجه می‌کند.

 

قلب‌های بزرگ انواع دارند

بزرگ شدن اندازه قلب دو نوع است: در نوع اول، ضخامت عضله قلب (هایپرتروفی) در اثر بار اضافی که به قلب وارد می‌شود، افزایش می‌یابد. این حالت معمولا دیواره حفره‌های اصلی قلب به اسم بطن‌ها را درگیر می‌کند.

نوع دوم در نتیجه افزایش اندازه داخلی یکی از حفره‌های قلب روی می‌دهد (دیلاتاسیون). این نوع بزرگی قلب بسته به علت ایجاد آن ممکن است در یک، دو، یا همه حفره‌های قلبی رخ دهد.

دلایلی برای یک تغییر خطرناک

به طور کلی فشار خون، بیماری‌های مادرزادی، دریچه‌ای قلب، عروق کرونر و بیماری‌های خود ماهیچه قلب همگی در درازمدت می‌توانند موجب بزرگی قلب شوند.

به عنوان نمونه اگر دریچه آئورت دچار نارسایی شود، مقداری از خون که باید با هر انقباض، وارد بزرگ‌ترین رگ بدن یعنی آئورت شده واز طریق آن به تمام بدن فرستاده شود، دوباره به داخل قلب برمی‌گردد، لذا میزان برون‌ده قلب (خروج خون از قلب) افزایش می‌یابد و به ناچار قلب گشاد می‌شود.

در مورد تنگی عروق کرونر نیز با بروز سکته قلبی، قسمتی از عضله قلب قدرت انقباض خود را از دست می‌دهد، لذا باید سایر قسمت‌های قلب این انقباض را جبران نمایند. در نتیجه قلب بزرگ و حتی ضعیف می‌شود. 

شایع‌ترین علت ضخیم شدن عضله قلب (هایپرتروفی) فشار خون بالاست، اما بیماری‌هایی همچون آمفیزم (که در آن عروق خونی ریه تخریب شده و باعث افزایش فشار در سایر عروق می‌شود)، تنگی دریچه آئورت، مسائل ژنتیکی و حتی چاقی مفرط نیز می‌توانند در ایجاد این نوع از بزرگی قلب موثر باشند.

افزایش اندازه داخلی حفره‌های قلب بیشتر در افرادی که دچار سکته قلبی و آسیب دیواره قلبی شده و یا کسانی که به دنبال بعضی از بیماری‌های ویروسی، دچار التهاب دیواره‌های قلبی می‌شوند، شایع است.

عواملی نظیر شیمی درمانی، تجمع آهن اضافی در بدن، بیماری‌های تیروئیدی و ژنتیکی، کارکرد نامناسب دریچه‌های قلبی (خوب بسته نشدن دریچه‌های بین حفره‌ای)، مصرف کوکائین، مصرف بعضی از داروهای درمان‌کننده ایدز و تماس با فلزاتی همچون کبالت، سرب و جیوه نیز می‌توانند در ایجاد این بیماری موثر باشند.

 

چطور بفهمیم؟

افزایش اندازه قلب در افراد مختلف متفاوت است، اما نباید فراموش کرد که این افزایش در مواردی نیز بدون علامت است.تنگی نفس، فشار یا درد قفسه سینه، تپش قلب، ورم پا و زانو، سرگیجه یا احساس سبکی در سر و کاهش هوشیاری از علائم بزرگ شدن قلب هستند؛ هرچند که این علائم اختصاصی نبوده و در سایر انواع بیماری‌های قلبی ریوی و... نیز ممکن است بروز کنند.

اکثر بیماری‌های دریچه‌ای و مادرزادی قلب، قبل از بزرگ شدن قلب فاقد علائم هستند. در اشکال خفیف بزرگ شدن قلب، نشانه‌ها ممکن است تنها در صورت انجام فعالیت بدنی زیاد و در اشکال شدیدتر ممکن است این علائم در هر زمان، حتی هنگام استراحت نیز ظاهر شوند.

اگر بزرگی قلب پیشرفت کند، نارسایی قلبی پیش می‌آید که درآن به دلیل عدم توانایی قلب در پمپاژ کافی خون، مقداری از خون در دهلیزها تجمع یافته و به صورت ورم در ریه‌ها (در نارسایی قسمت چپ قلب) و یا ورم دست و پا، شکم و کبد خود را نشان می‌دهد.

از دیگر عوامل بزرگی قلب، وجود سوراخ مادرزادی در قلب نوزاد است. این کودکان حتی بدون بروز هیچ علامتی، باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. بدیهی است اگر درمان بیماری قلب به حدی به تاخیر بیفتد که قلب بزرگ شود، خطر عمل جراحی افزایش یافته و اگر بیمار از عمل جراحی نجات یابد، طول عمر وی کوتاه خواهد بود.  

  

تشخیص و درمان

عکسبرداری از قفسه سینه یکی از راه‌های معمول تشخیص بیماری می‌باشد، اما بهترین راه برای ارزیابی بزرگی قلب،اکوکاردیوگرام است.

با توجه به این‌که اکوکاردیوگرام به طور مستقیم، اندازه و ضخامت عضله قلب را در هر حفره نشان داده و به مشخص کردن عملکرد قلب نیز کمک می‌کند، استفاده از آن در تصمیم‌گیری پزشک برای درمان بزرگی قلب، بسیار حایز اهمیت است.

کنترل و حذف بیماری‌های زمینه‌ای نظیر فشار خون بهترین راه برای درمان این بیماری است، هرچند پزشک علاوه بر این موارد با تجویز داروهایی که موجب خارج شدن مایع اضافی بدن می‌شوند یا در تقویت پمپاژ قلبی موثرند، می‌تواند باعث بهبود علائم این بیماری شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 891
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تاریخ مصرف، فقط برای داروهایی است که درشان باز نشده است و خلوص و اثرگذاری دارو تا پایان تاریخ مصرف به شرطی تضمین می شود که درب دارو باز نشده باشد. به همین خاطر پس از این که درب دارو باز شد نمی توان به مدت طولانی آن را نگه داشت.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، همه می دانند که داروها تاریخ مصرف دارند و نمی توان برای همیشه آنها را نگه داشت اما خیلی افراد در موقع استفاده، وسوسه می شوند و ترجیح می دهند این نکته مهم را فراموش کنند. با گذشت زمان، داروها غیرقابل مصرف می شوند؛ برخی از آن ها تاثیرشان را از دست می دهند در حالی که مصرف برخی دیگر برای سلامتی مضر است. به همین خاطر باید تاریخ مصرف داروها را جدی گرفت. 

شرکت های تولید دارو نیز فقط تا زمان اتمام تاریخ مصرف، تاثیر و سلامت محصولشان را تضمین می کنند و بعد از آن تاریخ، خود دارو ممکن است عامل بیماری شود تا کمک به سلامتی.

واقعیت این است که گاهی ممکن است دارویی پیش از تمام شدن تاریخ مصرفش فاسد یا غیرقابل استفاده شود. این امر وقتی اتفاق می افتد که داروها درست نگهداری نشوند. 

کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است همه داروهایی که بیرون از یخچال هستند را در اتاق خواب نگهداری کرد. چرا که اتاق خواب معمولا خنک و تاریک است. حمام و دستشویی نامناسب ترین جا برای نگهداشتن داروها هستند. چرا که رطوبت بالای آن باعث فاسد شدن داروها می شود.

باید در نظر داشت که تاریخ مصرف، فقط برای داروهایی است که درشان باز نشده است و خلوص و اثرگذاری دارو تا پایان تاریخ مصرف به شرطی تضمین می شود که درب دارو باز نشده باشد. به همین خاطر پس از این که درب دارو باز شد نمی توان به مدت طولانی آن را نگه داشت. 

در ارتباط با قرص ها معمولا کمتر مشکلی ایجاد می شود اما در مورد قطره چشم، اسپری بینی، شربت و پماد مسئله متفاوت می شود. چرا که این داروها مدت زیادی پس از باز شدن درشان قابل استفاده نیستند. به طور خلاصه می توان گفت در هر دارویی که آب وجود داشته باشد، مشکل میکروبی شدن آن نیز وجود دارد.

پس شربت ها و قطره های باز شده دیگر تا زمان تاریخ مصرفشان قابل استفاده نیستند. اما از کجا می توان فهمید که پس از باز کردن این داروها تا چه زمانی می توان از آن ها استفاده کرد؟ 

در پاسخ به این سوال باید یادآور شد که در راهنمای استفاده بسیاری از محصولات این نکته نیز درج شده که پس از باز کردن آن، تا چه زمانی می توان از آن استفاده کرد. همچنین می توانید هنگام خرید دارو چنین اطلاعاتی را از داروخانه بگیرید. بهتر است برای فراموش نکردن تاریخ باز شدن دارو، تاریخ مورد نظر را روی خود آن بنویسید.

بهتر است بدانید مواد ترکیبی را هم که خود داروخانه ها درست می کنند معمولا خیلی کمتر از دیگر داروها ماندگاری دارند. دلیل این امر هم این است که در این داروها عامدانه و آگاهانه مواد نگهدارنده اضافه نمی شود چرا که مثلا بیمار قادر به خوردن آن ها نیست. اما همین داروها هم تاریخ مصرف معینی دارند که باید اطلاعات لازم را از سازنده آن گرفت. 

در ادامه مطلب به مدت زمانی که برخی داروها پس از باز شدن درشان قابل استفاده هستند اشاره خواهد شد.

قطره چشم

قطره های چشم اکثرا حاوی مواد نگهدارنده هستند. با این وجود حد اکثر چهار هفته پس از باز شدن درشان قابل استفاده اند. اما قطره های چشم کوچکی که تنها برای یک بار استفاده درست شده اند مواد نگهدارنده ندارند. اگر پس از باز شدن این قطره ها از آن ها استفاده نشود باید دور ریخته شوند.

قطره ها

قطره ها، حتی قطره هایی که حاوی الکل هستند، باید ظرف یک ماه استفاده شوند. البته اطلاعات دقیق تر در مورد هر محصول را باید در دستورالعمل بسته ی خود قطره یافت.

کرم ها و ژل های حاوی آب

ماندگاری این محصولات پس از باز شدن کمتر از پومادهای بدون آب است. همچنین کرم هایی که حاوی چربی هستند اگر در معرض اکسیژن هوا قرار گیرند فاسد می شوند.

اسپری بینی

این محصول نیز پس از باز شدن نباید بیش از سه ماه مورد استفاده قرار گیرد. اسپری هایی که از طریق مخاط بینی جذب می شوند تنها به مدت یه هفته قابل استفاده هستند و پس از آن در هر صورت تاثیرگذاری شان از بین می رود و باید دور ریخته شوند.



:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: وزن کیف دانش آموزان باید کمتر از 10 تا 15 درصد وزن بدنشان باشد به طوری که اگر کودک 6 تا 7 ساله 23 کیلو وزن دارد باید وزن کیفش با تمام وسایلش بیشتر از 2.5 تا 3 کیلو نشود.

به گزاش مشرق، سید احمد رئیس‌السادات در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توصیه‌هایی برای خانواده‌هایی که کودکان آنان برای سال تحصیلی به مدرسه خواهند رفت، اظهار داشت: مهمترین توصیه تهیه کیف و کفش مناسب برای کودکان است و در این زمینه ترجیح این است که  صندلی و میز کودکان نیز بر اساس قد و قامت آنان برای پیشگیری از اختلالات اسکلتی قابل تنظیم باشد. 

وی افزود: در تهیه و خرید کیف کودکان بهتر است ازکوله‌پشتی‌های دوبنده که بندهای عریضی دارند استفاده شود تا فشار زیاد روی شانه‌های کودک وارد نشود.


رئیس‌السادات با اشاره به تهیه کیف‌هایی با رنگ‌های شاد و جذاب شامل تصاویر کودکانه و کارتونی برای جذب و علاقه مندی کودکان به درس خواندن تصریح کرد: وزن کیف کودکان در این زمینه بسیار اهمیت دارد و باید وزن کیف کودک به همراه محتویات آن از 10 تا 15 درصد وزن کودک تجاوز نکند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر یک کودک 6 تا 7 ساله 23 کیلو وزن دارد باید وزن کیف وی با تمام وسایلی که در آن می‌گذارد بیشتر از 2.5 تا 3 کیلو نشود یا اینکه یک کودک 10 ساله که وزنی بالغ بر 30 کیلو دارد وزن کیفش بیشتر از 3 تا 4 کیلو نشود.

رئیس‌السادات با بیان اینکه ساعات استراحت کودکان و همچنین زنگ ورزش آنان بسیار اهمیت دارد، افزود:‌ کودکان باید در زمان کلاس‌های ورزشی از حرکات کششی مناسب استفاده کنند و در زمان نشستن در کلاس نیز حتمأ اجازه جابه‌جایی یا بلند شدن مقطعی به کودک داده شود زیرا حتی اگر روش نشستن مناسب بر روی صندلی و پشت میز هم رعایت شود در صورتیکه کودک نتواند تغییر وضعیت دهد نشستن طولانی ممکن است منجر به خستگی عضلات و دردهای اسکلتی ‌شود.

این متخصص طب فیزیکی خاطرنشان کرد: استفاده از کفش‌های راحت با اندازه و پاشنه مناسب نکته مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد زیرا کفش‌های با کفی بسیار نرم و نازک به خصوص در مواردی که کودک برای رسیدن به مدرسه باید راه‌های ناهموار را طی کند مناسب نیستند و استفاده از کفش‌های بزرگتر به امید اینکه کودک سال آینده نیز از آنها استفاده کند منطقی نیست و کفش‌های تنگ و نوک تیز نیز سبب ایجاد درد و ناراحتی و حتی ایجاد میخچه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


آلوئه‌ورا یک گیاه ضد التهاب است، برای درمان تب خال و تسکین سوختگی‌های خفیف مفید است، باعث هضم بهتر غذا می‌شود و با یبوست مقابله می‌کند.
 به گزارش مشرق، آلوئه‌ورا خواص متعددی دارد و تأثیر زیادی روی سلامت می‌گذارد. این گیاه ضد التهاب است، برای درمان تب خال و تسکین سوختگی‌های خفیف مفید است، باعث هضم بهتر غذا می‌شود و با یبوست مقابله می‌کند. در ادامه شما را با خواص دیگر این گیاه شگفت انگیز و روش استفاده از آن آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.
 
آلوئه‌ورا دوست دیابتی‌ها
در طب سنتی آیورودا (طب سنتی هندی) این اعتقاد وجود دارد که آلوئه‌ورا خواص هیپوگلیسمی دارد یعنی قند خون را پایین می‌آورد. در سال 1985 نیز پژوهشگران هندی ثابت کردند که مصرف روزانه 100 گرم ژل آلوئه‌ورا به همراه 10 گرم اسفرزه‌ی گیاهی باعث کاهش میزان قند خون افراد دیابتی می‌شود.

روش استفاده
بهتر است افراد دیابتی روزانه دو مرتبه بعد از غذا یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا مصرف کنند. البته توجه داشته باشید که بدون نظر پزشک و سرخود از این گیاه استفاده نکنید. حتماً قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید. مصرف خوراکی این گیاه برای کودکان زیر 6 سال و زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.
 
آلوئه‌ورا و ویتامین‌ها
اگر مدام احساس خستگی می‌کنید و یا دچار کمبود ویتامین هستید آلوئه‌ورا می‌تواند کمکتان کند. این گیاه سرشار از املاح معدنی (مثل کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، روی و غیره)، اسیدهای آمینه، ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، B1، B2، B3، B6، B9، B12، C و E می‌باشد.

روش استفاده
برای مصرف آلوئه‌ورا بهتر است اول با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک تشخیص کمبود بدهد میزان و مدت مصرف آلوئه‌ورا را با توجه به کمبودتان تجویز می‌کند.

خمیردندان‌های حاوی آلوئه‌ورا چقدر موثرند؟
نتایج پژوهش‌های آمریکایی که در سال 1998 انجام شد نشان می‌دهد که خواص ضد باکتریایی آلوئه‌ورا از تشکیل جرم دندان و التهاب لثه پیشگیری می‌کند. البته امروزه خمیر دندان‌هایی تولید می‌شود که حاوی آلوئه‌ورا هستند. در سال 2008 نیز نتایج یک پژوهش برزیلی نشان داد که خمیردندان‌های حاوی آلوئه‌ورا هیچ برتری نسبت به خمیردندان‌های حاوی فلوراید ندارند. در واقع تأثیر این خمیردندان‌ها برای مقابله با جرم دندان و التهاب‌های لثه بیشتر از خمیردندان‌های معمولی حاوی فلوراید نیست. خمیردندان‌های حاوی آلوئه‌ورا در داروخانه‌ها وجود دارند و مانند خمیردندان‌های معمولی استفاده می‌شوند.
 
آیا آلوئه‌ورا ضد سرطان است؟
در ژاپن از آلوئه‌ورا برای درمان قربانیان بمباران‌های هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی استفاده کردند. دلیل این کار کاهش تعداد قربانیان سرطان بعد از این واقعه‌ی تلخ بوده است. همه‌ی ما می‌دانیم که ژاپنی‌ها به سلامت و بهداشت اهمیت زیادی می‌دهند و شهرت تغذیه‌ی سالم و ضدسرطانی آن‌ها  زبانزد است. اما باید بدانید که خواص ضد سرطانی آلوئه‌ورا همچنان جای بحث و تردید دارد. در واقع متخصصان معتقدند که باید در این زمینه پژوهش‌های گسترده‌ای انجام و سپس نظرات قطعی اعلام شود. البته باید بدانید که می‌توان از این گیاه برای درمان آسیب‌های پوستی ناشی از تشعشعات استفاده کرد.
 
آلوئه‌ورا؛ بهترین ضدچروک
آلوئه‌ورا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فلاوونوئیدها، ویتامین C، بتاکاروتن می‌باشد و خواص ضدچروکی دارد. نتایج پژوهشی که در سال 2009 در ترکیه انجام شد نشان می‌دهد این گیاه باعث احیای بافت‌های پوستی می‌شود. علاوه بر این، آلوئه‌ورا پوست را مرطوب و تغذیه می‌کند. اگر از خشکی پوست رنج می‌برید به سراغ آلوئه‌ورا بروید.

روش استفاده
بعد از شستشوی پوست ژل آلوئه‌ورا را روی پوست صورت و بدنتان بمالید، اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه بماند و بعد شستشو دهید. توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی از پوست‌های خیلی حساس استفاده از این گیاه باعث خارش، التهاب و حساسیت شود. در این صورت استفاده از ژل آلوئه‌ورا را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.
 
آلوئه‌ورا: ژل یا صمغ؟
صمغ آلوئه‌ورا زرد رنگ و تلخ است و روی لایه‌ی خارجی برگ‌های آلوئه‌ورا قرار دارد.
ژل این گیاه بخش داخلی برگ‌ها را پر کرده است. این روزها محصولات آرایشی بهداشتی متفاوتی با آلوئه‌ورا تولید می‌شود مثل شامپو، انواع کرم‌ها، خمیر دندان، لوازم آرایشی و غیره. برای مصرف خوراکی کپسول، نوشیدنی و کمپوت‌های این گیاه نیز موجود است.

توجه داشته باشید که صمغ این گیاه می‌تواند باعث حساسیت پوست و مخاط شود. مصرف خوراکی این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان مورد منع مصرف دارد.
آلوئه‌ورا در عطاری‌ها به فروش می‌رسد. 

منبع: تبیان
  •  



:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چرا باید از همسرمان تشکر کنیم؟
تلاش زن و مرد برای جلب محبت همسر خود قابل توجه است، خصوصا در زمانه ای که جلوه های بیرون از خانواده برای زوجین متنوع و زیاد گشته است.

انسان امروزی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت، تلاشهای زیادی را انجام می دهد، که گاها منجر به تحمل هزینه های سنگینی نیز می شود، این در حالی است که دین مبین اسلام  روشهای کم هزینه ای را برای رسیدن به خوشبختی و آرامش توصیه کرده است، و فقط کافیست انسان با استفاده از مطالعه و یا مشاوره با این روشها آشنا گردد.
یکی از مهم ترین و تأثیر گذار ترین روش برای رسیدن به خوشبختی و آرامش ایجاد جو تشکر و قدردانی در خانواده می باشد.
یکی از علل عدم تشکر و قدردانی از همسر در زندگی نداشتن اطلاعات لازم در مورد آثار و برکات انجام این عمل می باشد. سپاسگذاری از افعال و گفتار طرف مقابل در زندگی می تواند رنگ و بوی نشاط و خوشبختی را به زندگی هر زوجی وارد نماید.
در این جا سعی شده به پاره ای از آثار و برکات تشکر و قدردانی در زندگی خانوادگی اشاره شود، تا خانواده ها با آشنا شدن به این موارد، خود را ملزم به این نکته مهم اخلاقی، رفتاری  "تشکر از همسر" در زندگی خود نمایند.
به امید روزی که شاهد اختلاف بین هیچ زوجی نباشیم.

1 - رشد معنوی
یکی از اساتید برجسته اخلاق می فرمودند که، تشکر از همسر حتی در زمانی که کار ناقصی را انجام داده باعث رشد معنوی می شود. این به این معنا است که برای رشد یافتن در زمینه معنویت جدا شدن از خانواده و جامعه کمک چندانی نمی کند، بلکه بودن در کنار افراد دیگر و داشتن یک رابطه صحیح می تواند انسان را در رسیدن به معنویت کمک شایانی نماید.

2 - خوشحال نمودن طرف مقابل
یکی از دغدغه های زوجین انجام دادن کاری برای خوشحال نمودن طرف مقابل است. این کار برخی اوقات منجر به تحمل زمان و هزینه های زیادی نیز می گردد. اما یک راه ساده و کم هزینه به جهت خوشحال نمودن طرف مقابل تشکر و قدردانی نمودن از فعالیت های صورت گرفته در خانواده است. این روش می تواند با یک عمل یا گفتار ساده صورت گیرد.
 
3 - جلب محبت
تلاش زن و مرد برای جلب محبت همسر خود قابل توجه است، خصوصا در زمانه ای که جلوه های بیرون از خانواده برای زوجین متنوع و زیاد گشته است. تشکر از همسر به شیوه های مختلف کمک می کند تا انسان به راحتی بتواند محبت طرف مقابل را به خود جلب نماید.

4 - ارضای نیاز به قدردانی
هر انسانی نیاز به قدر دانی از فعالیتهایش را دارد که اگر این نیاز به خوبی در خانه بر طرف شود رابطه خانواده را مستحکم خواهد نمود. ضمن اینکه برآورده نشدن نیازها عامل بوجود آمدن عقده ها و افسردگی می باشد.

5 - ایجاد گرمی و صمیمیت
تشکر نمودن از همسر میتواند سردی روابط بین زوجین را گرما ببخشد.

6 - دلگرمی در کارهای خانه و بیرون
داشتن این حس که فعالیت های من در خانه و یا بیرون از منزل از چشم همسرم پنهان نبوده و او به خاطر این فعالیتها از من تشکر می کند، این دلگرمی را بوجود می آورد که شخص با تمام وجود به کار خود ادامه دهد.
ضمن اینکه می توند در تکمیل کارهای ناقص نیز مۆثر باشد.
 
7 - ایجاد دلبستگی و علاقه
معمولا توجه به موقع و لازم می تواند یک علاقه خوب را فراهم نماید و این مهم، با تشکر از کار همسر که همان توجه به موقع است حاصل می گردد.

8 - تأثیر در رفتار و اخلاق
انسان بنده کسی است که به کار او اهمیت دهد و احساس کند زحماتش نزد او ارزشمند است، لذا ایجاد حسن خلق و رفتار مطلوب را به دنبال خواهد داشت.

9 - امتیاز دادن به طرف مقابل
مرد زمانی که همسرش از او تشکر کند به همسر خود امتیاز داده و حس می کند که او را دوست دارد. زیرا مردها بیش از اینکه از زنها کار بخواهند، می خواهند آنها را دوست بدارند و قدردان باشند.

10 - احساس ارزشمند بودن
در تشکر در واقع پذیرش فعل انجام شده و قبول فی الجمله ای آن است، به این بیان که فرد خود را ارزشمند تلقی می کند.

11 - احساس مفید بودن
تشکر کردن از افعال دیگران این حس را در شخص ایجاد میکند که او فردی مفید و کارآمد است در مقابل عدم تشکر فرد را دچار توهم بی فایده بودن می کند.
 
12- احساس رضایتمندی
در خانواده کسی بابت انجام کارهای خود مزد و یا حقوقی دریافت نمی کند و تکرار برخی کارها ممکن است ملال آور شود که راهکار عدم ایجاد ملالت، تشکر از فعالیت انجام شده است، و این تشکر احساس رضایتمندی را در افراد تقویت می نماید.

13 - تحمل مشکلات
زندگی مشترک سرشار از مشکلات فراوانی است که باید زوجین این مشکلات را تحمل کرده تا زندگی شیرینی را تجربه کنند.
تشکر از همسر این کمک را می نماید که شخص در رویارویی با مشکلات در راه رفاه خانواده خود بیشتر و بهتر اقدام کند، و این تشکر اعطای دلگرمی به فرد را در برخورد با مشکلات را می دهد.

14 - آرامش
برای آرامش عوامل زیادی برشمردند اما از علل مهم و کارآمد می توان به تشکر اشاره کرد زیرا عدم این کار باعث ایجاد اضطراب و نگرانی از فعالیت انجام شده می شود.
 به این بیان که وقتی از کار انجام شده تشکر نشود، فرد احساس میکند کاری که انجام داده و زمان و پول و ... را که برای این کار صرف کرده بی ارزش تلقی شده و یا نتوانسته کار مناسب را انجام دهد . این خود سلب آرامش را به دنبال دارد.
 اگر از اقدامات صورت گرفته به هر میزان تشکر صورت پذیرد، به فرد این آرامش را می بخشد که کارش بی ارزش نبوده و یا اینکه مورد قبول واقع شده است.

15 - تداوم فعالیت ها
هر انسانی زمانی که بعد از انجام دادن یک کار تشویق شود مطمئنا به دنبال تکرار آن کار برمی آید. اما عدم تشویق و توجه باعث سردی در انجام مجدد کار شده و یا اگر مجبور به تکرار باشد از انجام آن لذت نبرده که هیچ، ممکن است رنج نیز ببرد.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: سپاس گذاری کن از کسی که به تو احسانی نموده، این امر باعث پایداری احسان می شود و اگر سپاسگذاری نکنی احسان دوام نمی یابد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
منبع : tebyan.net



:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راستگویی برای سلامتی شما مفید است!
یک مطالعه ی جدید در دانشگاه نوتردام صورت گرفته است که نشان می دهد دروغ گفتن حتی دروغ مصلحتی تاثیر منفی روی سلامتی شما می گذارد.

 

 

همه ما در طول روز با افرادی مواجه میشویم که دروغ میگویند  و برای این عادت زشت خود هزار دلیل هم می آورند تا آن را موجه به نظر بیاورند شاید برایتان عجیب باشد که بین راستگویی و سلامتی رابطه وجود دارد ، اما واقعیت است. یک مطالعه ی جدید در دانشگاه نوتردام صورت گرفته است که نشان می دهد دروغ گفتن حتی دروغ مصلحتی تاثیر منفی روی سلامتی شما می گذارد.

 محققان آزمایشی انجام دادند که در طی آن از مردم خواسته شد که به مدت ده هفته دروغ نگویند. مثلا برای دیر رسیدن به جایی بهانه تراشی نکنند یا برای عدم موفیقیت در کاری عذری نیاورند .

در طی این ده هفته سلامتی جسمی و روحی آن ها بهتر بود. بنابراین ما چقدر دروغ می گوییم؟ محققان می گویند که امریکایی ها به طور متوسط یازده بار در هفته دروغ می گویند.   
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : Salamatnews.com
 



:: بازدید از این مطلب : 827
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

7 تكنیك برای رهایی از استرس صبحگاهی
اگر صبح‌ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید می‌توانید با بكار بستن چند تكنیك ساده و موثر از استرس خود در ابتدای روز بكاهید و در نتیجه تا پایان روز با آرامش به انجام وظایف و امور روزانه خود بپردازید.

 


- برای زنگ ساعت خود یك آهنگ یا صدای آرام مثل صداهای طبیعت انتخاب كنید كه به جای پریدن ناگهانی از خواب شما را به آرامی بیدار كند. همچنین توصیه می‌شود كه شب زودتر بخوابید تا صبح وقت بیشتری برای آماده شدن داشته باشید و به این ترتیب، كمتر دچار استرس صبحگاهی خواهید شد.

- حتما در طول روز آب به اندازه كافی بنوشید و مراقب باشید بدنتان دچار كمبود آب نشود. كم آبی و خشكی بدن از عوامل موثر در تشدید استرس به ویژه در ابتدای روز است.

- یك ورزش صبحگاهی سبك و كوتاه مدت مثلا تا 15 دقیقه تاثیر بسزایی در كاهش استرس اول روز دارد.

- یكی دیگر از عوامل موثر در كاهش استرس صبحگاهی، خوردن صبحانه سالم و مقوی است. غذاهای خانگی، ماست و میوه تازه از گزینه‌های مناسب برای وعده غذایی صبحانه هستند.

- اگر مایل هستید نتیجه بهتری در این زمینه بگیرید قبل از ترك منزل 5 تا 30 دقیقه می‌توانید مدیتیشن انجام دهید. با این كار ذهن و جسم خود را پیش از شروع كار روزانه صد در صد آماده خواهید كرد.

- یكی دیگر از عوامل بسیار مهم برای كاهش استرس در طول روز این است كه نسبت به پیشامدها، وظایف و اتفاقات، انعطاف‌پذیر باشید و خود را با مسائلی كه پیش می‌آیند، هماهنگ كنید. به خاطر مسائل جزئی به خودتان استرس وارد نكنید و اگر كارها آشفته شده هدفتان را كه حفظ آرامش است به خودتان یادآوری كنید.
 
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : Salamatnews.com
 



:: بازدید از این مطلب : 761
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه وزن ایده‌آل خود را حفظ كنیم؟
آیا می دانید چگونه می توان وزن ایده آل خود را حفظ کرد؟

 

 

تلاش برای مقابله با چاقی تنها به كم كردن وزن ختم نمی‌شود، بلكه چالش اصلی ثابت نگه داشتن وزن ایده‌آل است.

 كارشناسان بهداشتی در شورای آمریكایی ورزش و سلامت در یك مقاله جدید چند توصیه مفید برای كمك به حفظ وزن ایده‌آل و سالم ارائه كرده‌اند كه عبارتند از:

- هر هفته خود را وزن كنید و مراقب باشید كه ترازو، وزن صحیح را نشان دهد. به این ترتیب اجازه نخواهید داد كه اضافه وزن بی سر و صدا به بدنتان رخته كند. هم چنین سایز دور كمر خود را مرتب اندازه بگیرید.

- تا جایی كه برایتان امكان دارد در طول روز فعالیت و تحرك بدنی داشته باشید.

- در منزل غذاهای سالم را در دسترس و جلوی دید بگذارید و خود را با تنقلات، وسوسه نكنید.

- از تكنیك‌های سالم كنترل و كاهش استرس مانند رلكسیشین كمك بگیرید.

- سعی كنید ورزش كردن را به یك فعالیت اجتماعی تبدیل كنید تا بیشتر از مزایای آن بهره مند شوید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : salamatnews.com
 



:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
خارش، علل و درمان
خارش ناراحتی پوستی است که بر اثر تحریک پایانه عصبی در پوست به وجود می آید و علل متعددی دارد از جمله استفاده از عطر، پنی سیلین، یائسگی و ...

 


 

حالتی مانند این که مورچه روی بدن راه می رود

علت احتمالی؛ یائسگی- در زنان تغییر در میزان هورمون ها، ناراحتی پوستی همراه با خارش به وجود می آورد. مبتلایان احساس می کنند حشره روی پوست آن ها راه می رود.درمان؛ افزایش میزان مصرفی اسید چرب امگا ۳ در بهبود وضعیت پوست موثر است. هرچه پوست خشک تر باشد، به خارش مستعدتر است. مصرف میزان مناسب آب که به پوست آب رسانی می کند، باعث کاهش خارش می شود.اجتناب از مصرف دخانیات، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به اندازه کافی و توصیه شده، داشتن خواب کافی، پرهیز از استرس و درمان جایگزین هورمونی نیز در رفع این مشکل موثر است.

خارش همراه با سوزش و قرمزی

علت احتمالی؛ حساسیت و التهاب پوست، این حالت بر اثر تماس پوست با اشیایی مانند بدلیجات از جنس نیکل، دستکش های لاستیکی یا ماده شیمیایی موجود در صابون و عطر به وجود می آید. ماده حساسیت زا یک واکنش ایمنی در پوست ایجاد می کند که با خارش همراه است. در موارد حاد، پوست، پوسته پوسته می شود و ترک های دردناک روی انگشتان ایجاد می شود.افرادی مستعد به آسم، اگزما و تب یونجه نسبت به افراد دیگر سریع تر دچار التهاب پوستی می شوند. علت آن هم در برخی موارد ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن است.
درمان:اولین گام، شناسایی علت است. بنابراین هنگام به وجود آمدن حساسیت به وسایلی که استفاده کرده اید دقت کنید. مرطوب کردن مرتب پوست برای رفع خارش مفید است از شامپو و صابون ضد حساسیت استفاده کنید.

خارش شدید

علت احتمالی: اگزما از هر ۵نفر، یک نفر در طول عمر دچار این بیماری می شود. این حالت به دلیل بیش فعالی عملکرد سیستم دفاعی بدن است و اگزمای آتوپیک نامیده می شود اغلب مبتلایان آن نیز دچار تب یونجه و آسم می شوند. قسمت اصلی مانند پشت زانو، آرنج، کنار گردن، دور چشم و گوش تحت تاثیر قرار می گیرد.

درمان:حمام با بلغور جو که حاوی ترکیبات ضد التهابی است، خارش را کاهش می دهد.

جوش های قرمز- قهوه ای همراه با خارش

علت احتمالی: مصرف برخی از داروها مانند پنی سیلین و آنتی بیوتیک های دیگر در برخی موارد باعث خارش پوست می شود. زیرا داروها به عنوان ماده شیمیایی طی چند ساعت واکنش نشان می دهد.

درمان: با پزشک خود مشورت کنید تا دارو را عوض کند.

جوش های قرمز یا تاول

علت احتمالی: حساسیت داشتن به نور خورشید. قرارگرفتن در معرض نور خورشید به مدت ۱۵دقیقه واکنش ایمنی ایجاد می کند و جوش هایی روی دست و سینه ایجاد می شود. این جوش ها یک روز پس از قرارگرفتن در معرض نور خورشید رخ می دهد و جوش های ریز قرمز یا تاول روی پوست ظاهر می شود. این حالت که اغلب در خانم ها دیده می شود، از هر ۱۰نفر، یک نفر را مبتلا می کند. درمان: لوسیون کالامین (نوعی محلول برای التیام سوختگی های پوستی) یا کرم کورتیکو استروئید یا قرص های آنتی هیستامین مفید است. برای پیشگیری، کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

خارش عمومی، پوست داغ و دردناک

علت احتمالی آن ممکن است کهیر باشد؛ این حالت زمانی رخ می دهد که هیستامین از طریق سلول ها رها شود. هیستامین نوعی ماده شیمیایی است که در واکنش به ماده حساسیت زا تولید می شود.هیستامین بیش از حد، باعث تورم می شود باید یادآوری کرد که ۲نوع کهیر وجود دارد، شدید و مزمن. کهیر شدید پس از سرماخوردگی، آنفلوآنزا، گزش حشره یا پس از دست زدن به برخی از مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، تن ماهی، توت فرنگی و موز رخ می دهد. کهیر مزمن بیش از ۶هفته می ماند و با حمله آنتی بادی ها در سیستم دفاعی بدن به خود بدن رخ می دهد.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : salamatnews.com
 


:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

لک های پوستی تان را با این گیاه درمان کنید
دوز یک گرم در روز برای چهار هفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود.

بی‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین‌ بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف‌ کننده پوست به کار می‌رود و می‌تواند در ترکیبات کرم‌های آرایشی صورت به کار رود.
به علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می‌تواند در کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب کاربرد داشته باشد.ماده فعال شناخته شده در آ‌ن فلاونویید است که می‌تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود.
دوز یک گرم در روز برای چهار هفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می‌شود. ماده اصلی هیدرو فوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین‌ بیان به دست می‌آید، گلابریدین است که روی پوست موثر خواهد بود. خلاصه اینکه آثار درمانی شیرین‌ بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برای درمان انواع سرفه‌ها و به عنوان داروی مسکن در پوست استفاده می‌کردند.
مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌ای ملین از آن بهره می‌ گرفتند. از عصاره ریشه شیرین‌ بیان هم به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس‌ها مثل هرپس و هپاتیت A یا در برابر عفونت کاندیدا استفاده می‌شده است. در آخر باید گفت اگر چه عصاره شیرین‌ بیان که برای درمان مشکلات پوستی است، گران است ولی با غلظت مورد استفاده در محصولات زیبایی قیمت متوسطی دارد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle 
منبع : 3nasl.com

 



:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

7 عادت غذایی غلط که باید آنها را ترک کنید
گاهی از روی تنبلی یا شاید سهل‌انگاری، یادمان می‌رود باقی مانده غذاها را داخل یخچال بگذاریم، ولی احتمال تکثیر میکروب‌ها در غذاهایی که حاوی مواد فاسدشدنی مانند گوشت و چربی هستند، زیاد است.

افراط در مصرف کربوهیدرات‌ها، مصرف نکردن میوه و سبزی، مصرف فست‌فودها، مصرف گوشت خام و نخوردن صبحانه از عادات نامناسب غذایی است.
تغذیه در سالم زیستن انسان نقش مهمی دارد و عادت‌های بد غذایی، می‌توانند بر سلامت تمام ارگان‌های بدن تأثیر منفی بگذارند؛ بنابراین تمام افراد باید برای حفظ سلامت خود، مجموعه‌ای از انواع گروه‌های غذایی را به تناسب در رژیم روزانه‌شان قرر دهند. در غیر این صورت و در اثر مصرف نامناسب این گروه‌ها، بدن با آسیب‌هایی جدی مواجه خواهد شد. در ادامه به بررسی برخی از عادت‌های غذایی اشتباه و تأثیر منفی آن‌ها بر دستگاه گوارش می‌پردازیم.
کربوهیدرات
عادت اول : افراط در مصرف کربوهیدرات و ابتلا به کبد چرب
متأسفانه برخی از افراد، تمایل زیادی به مصرف انواع کربوهیدرات‌ها مانند نان و برنج دارند و در طول روز هم به اندازه کافی میوه یا سبزی نمی‌خورند، در حالی که گنجاندن حجم بالایی از کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی روزانه، باعث بروز چاقی مفرط می‌شود.
از آنجا که افراد چاق و پرخور، در کنار کربوهیدرات‌ها به مصرف غذاهای چرب هم علاقه دارند، ابتلا به بیماری کبد چرب و عوارض ناشی از آن برایشان دور از انتظار نخواهد بود.
پس بد نیست که با اندکی تغییر در سبک خورد و خوراک و کم کردن مصرف کربوهیدرات و چربی‌ها، احتمال ابتلا به کبد چرب را در خود کاهش دهید.
عادت دوم : مصرف نکردن میوه و سبزی و ابتلا به یبوست
در حالت عادی، خوردن ۳ وعده غذای اصلی همراه ۲ میان‌وعده، به تمام افراد سالم توصیه می‌شود. نتایج مطالعه‌های مختلف نشان می‌دهد که مصرف ۵ وعده میوه و سبزی در طول روز، خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان‌های دستگاه گوارش را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد. پس اگر تا امروز اهل خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها نبوده‌اید، بهتر است سبزی‌ها را در کنار وعده‌های اصلی غذایی و میوه‌ها را هم در میان‌وعده‌هایتان جای دهید.
نکته دیگر این است که شما می‌توانید با مصرف به اندازه‌ فیبر غذایی که به وفور در سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارد، تحرک طبیعی دستگاه گوارش را حفظ کنید.
کسانی که علاقه چندانی به خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها نشان نمی‌دهند، با کاهش دریافت فیبر غذایی، دچار کاهش تحرک طبیعی دستگاه گوارش و در نتیجه ابتلا به عوارض ناشی از آن مانند یبوست خواهند شد.
اعتیاد به فست فود
عادت سوم : مصرف فست‌فود و ابتلا به ریفلاکس
متأسفانه گرایش به مصرف فست‌فودها و غذاهای آماده، از بدترین ارمغان‌های زندگی ماشینی است. چربی بیش از اندازه و افزودنی‌هایی مانند انواع سس یا پنیرهای چربی که به فست‌فودها اضافه می‌شوند، از مهم‌ترین دلایل چاق شدن نسل امروز نسبت به نسل‌های گذشته است.
از طرف دیگر، افزودنی‌ها، نگه‌دارنده‌ها و مواد تشکیل‌دهنده فست‌فودها با تأثیر منفی بر دستگاه گوارش، باعث بالا رفتن احتمال ریفلاکس معده به مری می‌شوند.
به عبارت ساده‌تر، کسانی که به اصطلاح دچار ترش کردن یا همان برگشت اسید از معده به مری می‌شوند، باید مصرف فست‌فودها و غذاهای حاضری را کنار بگذارند.

عادت چهارم : مصرف غذاهای سرخ کردنی و ابتلا به سرطان
برخی اوقات روغنی که قرار است غذا در آن سرخ شود، بیش از اندازه حرارت می‌بیند که باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ساختمان روغن خواهد شد.
از طرف دیگر، امکان سوختن بخشی از قسمت‌های سطحی ماده خوراکی در طول فرآیند سرخ کردن وجود دارد. حرارت دیدن بیش از اندازه روغن و مصرف غذاهای سرخ‌کرده‌ای که کمی هم گوشه و کنار آن‌ها سوخته است، باعث آزاد شدن ترکیب‌های سرطان‌زا در بدن خواهد شد و دستگاه گوارش هم از زیان این ترکیب‌ها در امان نخواهد ماند. ضمن اینکه با سرخ کردن و حرارت دادن بیش از حد برخی خوراکی‌ها مانند سبزی‌ها، حجم قابل‌توجهی از ویتامین‌های آن‌ها هم از بین خواهند رفت و دیگر نباید از آن‌ها انتظار عملکرد ضدسرطانی داشت.
عادت پنجم : مصرف گوشت خام و ابتلا به اسهال
حتماً شما هم تا به حال با افرادی که عادت به خوردن گوشت یا جگر نیمه پخته یا به تعبیر خودشان «آبدار» دارند، مواجه شده‌اید. در حالی که اگر گوشت به طور کامل و صحیح پخته نشود، احتمال باقی ماندن و تکثیر برخی از میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در آن بالا می‌رود، بنابراین کسانی که به خوردن گوشت‌های آبدار علاقه دارند، باید در انتظار ابتلا به انواع بیماری‌های گوارشی مانند مسمومیت، اسهال و استفراغ هم باشند.
عادت ششم : خوردن غذای مانده و ابتلا به مسمومیت
گاهی از روی تنبلی یا شاید سهل‌انگاری، یادمان می‌رود باقی مانده غذاها را داخل یخچال بگذاریم، ولی احتمال تکثیر میکروب‌ها در غذاهایی که حاوی مواد فاسدشدنی مانند گوشت و چربی هستند، زیاد است.
اگر دوست ندارید به علت مسمومیت غذایی ناشی از مصرف غذاهایی که بیشتر از ۲-۱ ساعت خارج از یخچال مانده‌اند، راهی بیمارستان شوید، بهتر است از خیر خوردن این غذاها بگذرید.
دستگاه گوارش بچه‌ها، سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، به میکروب‌ها و سموم غذاهای مانده، واکنش شدیدتری نشان می‌دهد.
صبحانه
عادت هفتم : نخوردن صبحانه و ابتلا به چاقی
برخی از افراد عادت دارند بدون خوردن صبحانه، خانه را ترک کنند در حالی که صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و مصرف آن نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. افرادی که صبحشان را با خوردن صبحانه آغاز می‌کنند، انرژی کافی برای انجام تمام فعالیت‌های فکری و جسمیشان در طول روز دارند.
کسانی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، دچار اختلال در کارکرد طبیعی بدن می‌شوند و قدرت کافی برای انجام کارهای فکری و حتی جسمی به خصوص در ساعت‌های اولیه صبح ندارند.
از طرف دیگر، این افراد به علت نرسیدن قند خون کافی به مغزشان در ساعت‌های اولیه روز دچار گرسنگی و اشتهای کاذب می‌شوند. این اشتهای کاذب می‌تواند آن‌ها را به سمت مصرف خوراکی‌های چرب، شیرین و پرکالری بکشاند و همین مسئله باعث چاق شدن، ابتلا به کبد چرب و عوارض ناشی از این ناراحتی‌ها خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

انواع لاك ناخن لاک ناخن ,مواد كشنده در لاک ناخن

 

زیبایی زنانه عوارض مرگ آوری هم دارد!
مواد كشنده در لاک ناخن
میل به زیباتر شدن، بسیاری از بانوان را به استفاده از لوازم آرایشی سوق می‌دهد. یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد رنگ‌آمیزی ناخن با ترکیبی از صمغ عربی، سفیده تخم‌مرغ، ژلاتین و موم زنبور عسل از پنج هزار سال قبل در ایتالیا، ژاپن و چین مرسوم بوده و مصریان باستان نیز برای رنگ‌کردن ناخن‌ها از رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای به دست آمده از گیاه حنا استفاده می‌کردند. بیشتر محصولات امروزی اما از مواد مصنوعی شیمیایی ساخته می‌شوند و شائبه سمی ‌بودن برخی از آنها نیز روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.
به تازگی دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با همكاری وزارت بهداشت ایالات متحده به بررسی 25 لاک ناخن تولید شده در شرکت‌های گوناگون محصولات آرایشی و بهداشتی پرداخته‌اند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد لاک‌های ناخن با رنگ‌های متنوع حاوی سه ماده‌ خطرناک شیمیایی یعنی فرمالدئید، فتالات و تولوئن هستند. از آنجا كه ناخن یك بافت زنده است، مواد شیمیایی موجود در لاک می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامت آن و دیگر اعضای بدن ایجاد کند.
 چرا مواد شیمیایی؟
 لاک‌هایی كه این روزها تولید می‌شوند باید ویژگی‌های خاصی مانند ترک ‌نخوردن، شفافیت در رطوبت بالا، انعطاف و استحکام، کشش مناسب روی ناخن و همچنین مقاومت در برابر آب سرد و شوینده‌ها را دارا باشند. داشتن چنین خصوصیاتی از طریق بهره‌گیری از مواد شیمیایی برای ساخت لاک ‌ناخن‌ها ممكن می‌شود. شرکت‌های تولید‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی برای رسیدن به این ویژگی‌ها در لاک ‌ناخن از ترکیب‌های گوناگونی مانند رنگدانه، اسانس، رزین، نیترو سلولز، نرم‌کننده، مواد پلاستیکی و رنگ‌کننده و حلال‌هایی چون فتالات، تولوئن و فرمالدئید بهره می‌برند.

همین مواد باعث به خطر افتادن سلامت می‌شوند. با وجود این فشار سازمان‌های بهداشت جهانی بر شرکت‌های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی روزبه‌روز آنها را به استانداردهای سختگیرانه‌ای از جمله حذف مواد شیمیایی مجبور می‌كند. این استانداردها كاملا راهگشا هستند اما هنوز هم بسیاری از شرکت‌های معتبر برای تولید لاک از حلال‌هایی که باعث التهاب ریه و مجاری تنفسی می‌شوند، بهره می‌برند و نباید توقع داشته باشید كه لاك‌های بی‌نام و نشان و ارزانی كه در بازار داخلی به وفور یافت می‌شوند سمی‌ نباشند. بررسی‌های دانشمندان، تاثیر سه ماده خطرناک موجود در لاک ناخن بر سلامت انسان را این گونه بیان می‌كند.
فرمالدئید
در مورد فرمالدئید پژوهش‌های دانشمندان نیویورک نكته جالب توجهی را به اثبات رسانده است؛ فرمالدئید آلوده‌کننده‌ترین ماده در هوای داخل خانه است! تنفس این ماده باعث ایجاد سردرد، سوزش گلو، اختلال تنفس و بروز علائم آسم می‌شود. بررسی 120 بیمار مبتلا به سرطان بینی و گلو توسط پژوهشگران انجمن ملی مبارزه با محصولات شیمیایی آمریکا نیز نشان داده این افراد مدتی طولانی در معرض این حلال قرار داشته‌اند.
مصرف مقادیر زیاد این ماده ‌شیمیایی، نمایان شدن آثار سمی آن را در بدن به دنبال دارد و مقادیر اندک آن نیز باعث تحریک، سوزش و خارش چشم و ریزش اشک می‌شود. مسمومیت خون، افزایش اسیدخون و کاهش شدید حرارت بدن هم از عوارض جذب فرمالدئید از طریق دستگاه گوارش است.
فتالات
فتالات و ترکیبات آن اثری دارند كه شبیه به استروژن یعنی هورمون زنانه است. در صورتی كه زنان باردار در معرض این ماده قرار گیرند، فرزند آنها با ناهنجاری‌های مادرزادی در اندام تناسلی‌ متولد می‌شود. محققان در دانشگاه بوردو فرانسه عوارض مصرف فرآورده‌های حاوی فتالات را مرگبار تلقی می‌كنند. تاثیر مخرب فتالات بر کبد، کلیه‌ها، ریه‌ها و غدد جنسی در بسیاری از این‌گونه پژوهش‌ها ثابت شده است. بررسی‌های دانشمندان دانشگاه روچستر نشان می‌دهد محصولات ناشی از سوخت‌وساز فتالات در بدن باعث افزایش اندازه دور کمر آقایان، مقاومت سلول‌ها به انسولین و ابتلا به دیابت می‌شود. این مواد در ادرار تجمع می‌کنند.
تولوئن
تماس طولانی‌ فرد با تولوئن می‌تواند علائم جسمی و روانی متعددی ایجاد ‌کند. از مهم‌ترین عوارض این ماده می‌توان به بروز اختلالات رفتاری اشاره كرد. محققان روان‌پزشکی کالج سلطنتی لندن پس از معاینه بالینی و بررسی نوار مغزی برخی افراد که در معرض تولوئن قرار دارند به این نتیجه رسیدند كه اختلال در بخشی از راه‌های عصبی به نام راه‌های هرمی و همچنین اختلال‌های بینایی، آسیب‌های عصبی و مخچه‌ای در این افراد دیده می‌شود.
البته دانستن این معلومات درباره لاك‌های ناخن به این معنا نیست كه شما دیگر نباید از آنها استفاده كنید. بلكه باید با شناسایی لاك‌هایی كه مواد شیمیایی كمتری در ساخت آنها به كار رفته از بروز خطرات احتمالی بكاهید. علاوه بر آن بسیاری از شركت‌های تولید مواد آرایشی هستند كه مواد اولیه اصلی آنها را گیاهان تشكیل می‌دهند و بنابراین انتخاب بهتری برای شما هستند.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 1172
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه سیگار را در 30 روز ترک کنیم ؟ - www.taknaz.ir

اگر منتظر هستید که یک روز بیدار شده و به خود بگویید "من ترک می کنم" و دیگر هرگز سیگاری را آتش نکنید، باید گفت که زهی خیال باطل ! این طور ترک کردن خیلی خیلی نادر است. موفق ترین ترک کنندگان سیگار کسانی هستند که پیش از کشیدن آخرین سیگار، به خوبی خود را آماده کرده اند. اما چگونه؟

در اینجا چیزهایی را که در برنامه مشهور ترک سیگار کلینیک کلیولند (Cleveland Clinic) به این افراد آموزش داده می شود را برای شما دوستان ارائه می کنیم. این ده گام را بردارید و به فاصله ی 30 روز از امروز، آماده ی پیوستن به جمع سیگاری های سابق بشوید.


1. امروز ترک نکنید.
به جای آن، روزی را در نظر بگیرید که دست کم 30 روز بعد باشد و آن روز را بر روی تقویم خود به عنوان "روز ترک" در نظر بگیرید. سپس، چند هفته ی بعد را صرف آمادگی برای ترک کنید. این گونه است که موفق خواهید شد (زیرا دست کم چند روز طول می کشد تا مغز شما یک عادت جدید را بیاموزد).

2. بنویسید.

بر روی یک کارت کوچک سه دلیل خود را برای ترک سیگار بنویسید. پول؟ رفع بوی بد دهان؟ انگیزه ها متفاوتند اما زندگی طولانی تر را بیشتر افراد به عنوان دلیل ترک سیگار در ذهن دارند. این کارت را همواره با خود داشته باشید و هر وقت که می خواهید سیگاری آتش بزنید، نگاهی به آن بیندازید.

3. پیاده روی کنید.
این یک عادت سالم است که می تواند جای آن عادت بد را بگیرد: هر روز، نیم ساعت پیاده روی کنید. نظمی که در این کار است باعث کمک به شما در برنامه تان و جلوگیری از افزایش وزن (که در برخی ترک کنندگان رخ می دهد و سبب بازگشت آنها به سیگار می شود) می شود.

4. در مورد پوشش بیمه سئوال کنید.

شاید در برنامه شما برای ترک سیگار هزینه هایی باشد، مثلا داروهای تجویز شده، درمان های جایگزینی نیکوتین و مشاوره. به هر حال این راهها ارزانتر از یکسال کشیدن سیگار هستند.

چگونه سیگار را در 30 روز ترک کنیم ؟ - www.taknaz.ir

5. پزشک خود را ببینید.
یک چکاپ انجام بدهید و بخواهید که یکی از داروهایی که ترک سیگار را که ترک را برای شما آسان می سازد تجویز کند. یک داروی ضد تمایل مانند وارنیسلین (با نام تجاری چانتیکس) یا باپروپیون (با نام تجاری زیبان یا ولباترین) برای کار خوب است. اگر باپروپین را در نظر بگیرید، می توانید از جایگزین های نیکوتین، مانند آدامس یا چسب های مخصوص نیز استفده کنید(در صورتی که با مصرف چانتیکس، این کار مجاز نیست).

6. اطلاع از محدودیت ها
از محدودیت ها و اثرات جانبی محتمل برنامه خود، آگاهی پیدا کرده و برای آنها کسب آمادگی کنید.

7. سیگار کشیدن خود را تغییر داده و اصلاح کنید.

شروع به تغییر دادن الگوهای گیراندن سیگار خود کنید. مثلا اگر همیشه به محض نشستن پشت فرمان ماشین سیگاری روشن می کنید، سعی کنید در هنگام رانندگی سیگار نکشید. همچنین مارک سیگار را مرتبا تغییر بدهید. در هنگامی که دچار استرس هستید، به جای روشن کردن سیگار، از تکنیک های مخصوص آزادسازی استرس استفاده کنید.

8. شخص یا اشخاص دیگری را که در حال ترک هستند پیدا کنید.

می توانید از یک فرد حقیقی یا گروه آنلاین که مشغول ترک سیگار هستند کمک بگیرید و متقابلا به آنها کمک کنید.

9. با خود عهد ببندید. سوگند یاد کنید و به ترک سیگار متعهد شوید.

برنامه های خود را با دوستان نزدیک یا اعضای خانواده خود در میان بگذارید، آنها از شما حمایت خواهند نمود.

10. آنها را دور بیندازید.

در سی امین روز، هر دارو یا ماده جایگزینی را که مصرف می کنید قطع کنید. دو روز بعد، سیگار را نیز ترک کنید.


مبارک است که این اراده ی نهفته را بکار گرفتید !

چگونه سیگار را در 30 روز ترک کنیم ؟ - www.taknaz.ir

  •  



:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سالم‌ ترین برندهای آرایشی !؟ www.taknaz.ir

 

این مقاله برای کسانی است که زیبایی را در سلامت کامل می‌خواهند. اگر شما نیز دوست دارید از لوازم آرایشی صد درصد طبیعی و سالم استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا شما را با طرز تهیه محصولات آرایشی از قبیل کرم مرطوب‌کننده، ماسک، شامپو، دئودورانت و … آشنا می‌کند. شما می‌توانید به دلخواه خود و با صرف هزینه کمتر لوازم آرایشی سالم و خانگی تهیه کنید. به همین راحتی و به همین زیبایی!

 

دئودورانت بدون پارابن

بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، برخی از دئودورانت‌های قدیمی مضرند! در واقع پارابن موجود در آنها عملکرد هورمون استروژن را بر هم زده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. اما نگران نباشید! سنگ زاج سفید مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با بوی بدن است. این سنگ با باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع عرق می‌شوند، مبارزه می‌کند و بدون مسدود کردن منافذ پوست از تعریق زیاد جلوگیری به‌عمل می‌آورد. برای این کار سنگ زاج سفید مرطوب را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید و مطمئن باشید که نتیجه‌بخش خواهد بود.

 

لوسیون مرطوب‌کننده

برای تهیه این لوسیون به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. روش تهیه آن به این صورت است که باید یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو‌زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای دربسته و داخل یخچال می‌باشد.

 

پاکسازی پوست صورت

برای خوش آب و رنگ شدن پوست صورتتان کافی است یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم بجوشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بریزید. حالا روی سرتان حوله یا دستمالی بیندازید و به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهید.

 

کرم دور چشم

برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

 

شامپو

برای تهیه شامپو خانگی کافی است یک مشت گیاه «غاسول صابونی» تهیه کرده. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گیاه بریزید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کرده و داخل شیشه دردار بریزید و موقع استحمام از این شامپو استفاده کنید. اگر دوست دارید موهایتان براق و درخشنده باشد، بهتر است از دم‌کرده گل گندم یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. به این ترتیب که ۳ قاشق سوپخوری از این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و موهایتان را آب بکشید.

 

مایع نرم‌کننده بدن

۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم‌کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن‌تان را در این اکسید نرم‌کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت.

 

کرم ضد سلولیت

سلولیت به تجمع بدشکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی‌ها به همراه برخی سموم زیر پوست رسوب می‌کنند که این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. برای رفع این مشکل یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط را در آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و هر روز روی ران‌ها، کپل‌ها، شکم، بازوها و نقاط دیگر بدن بمالید. مدت زمان نگهداری این محلول حداکثر ۲۴ ساعت و داخل یخچال می‌باشد.

 

برای برنزه شدن

برای اینکه بدون دغدغه بدنتان را برنزه کنید، به چند مشت چای احتیاج دارید. وان حمام را با آب ۳۸ درجه سانتی گراد پر کنید. به ازای هر لیتر، ۵ مشت چای سیاه به آب اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه داخل وان دراز بکشید.برای برنزه کردن صورت خود

۵‌مشت چای سیاه را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد، در ظرف را بپوشانید و بگذارید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را خنک کنید و یک بار در هفته برای برنزه کردن صورت خود از این جوشانده استفاده کنید.

 

برای استحکام بخشیدن به ناخن‌ها

برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها یک مشت گیاه دم اسبی تهیه کنید.این گیاه حاوی سیلیس است و برای دفع سنگ کلیه، عفونت‌های دستگاه ادرار و فرسودگی ناخن‌ها موثر می‌باشد.گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بجوشانید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵‌دقیقه بجوشد. محلول را از صافی رد کنید و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. روزانه به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌هایتان را داخل این محلول قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


کم کم فصل تابستان به پایان می رسد و با آمدن پاییز موج جدیدی از آلرژی های فصلی آغاز می شود که می تواند باعث زمین گیر شدن و یا خانه نشین شدن افراد شود.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، همانطور که از قدیم هم گفته اند بهترین کار پیشگیری از وقوع اتفاق های مختلف است و درمان در درجه دوم قرار دارد. آلرژی های فصلی نیز از همین نوع هستند و بهترین راه برای اینکه از آن ها در امان بمانید پیشگیری از وقوع آلرژی است.


پنجره ها را ببندید

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد این آلرژی ها الودگی هوا است، پس بهتر است تا هر چقدر که می توانید از این آلودگی ها دوری کنید. در خانه و یا در داخل خودرو پنجره ها را ببندید و در صورت نیاز از کولر و یا دستگاه های تهویه هوا استفاده کنید. این کار باعث می شود تا هوای آلوده کمتری به شما برسد.

فیلترها را عوض کنید

در خانه هایی که از سیستم های تهویه هوا و همچنین کولرهای گازی استفاده می شود احتمال وقوع آلرژی بیشتر است چرا که آلودگی های فیلترهای این دستگاه ها به مرور وارد هوا می شود. فیلترهای این دستگاه ها را در ابتدای پاییز تعویض کنید تا به میزان زیادی جلوی آلرژی گرفته شود.

 

از عینک آفتابی استفاده کنید

نور خورشید به تنهایی می تواند باعث بروز و یا تشدید آلرزی در این فصل باشد. قبل از فرارسیدن پاییز یک عینک آفتابی با استانداردهای جهانی تهیه کنید تا در طول روز از آن استفاده کنید. عینک آفتابی تا حد بسیار زیادی جلوی تشدید آلرژی را می گیرد.


قبل از خواب دوش بگیرید


پزشکان به دوش گرفتن قبل از خواب زیاد توصیه نمی کنند اما برای افرادی که آلرژی های فصلی دارند این کار واجب است و بهتر است تا هفته ای سه بار قبل از رفتن به تخت دوش بگیرند. این کار باعث می شود تا آلودگی ها و حساسیت های آلرژیک کمتری را با خودتان به تخت خواب ببرید.

روکش های ضد آلرژی

برای تشک خوابتان از روکش هایی استفاده کنید که به آن ها حساسیت کمتری دارید. به تازگی حتی روکش و ملحفه های ضد آلرژی نیز وارد بازار شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که بهتر است هر دو هفته روکش تشک و بالش خودتان را بشویید.



:: بازدید از این مطلب : 745
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دانشمندان متوجه شدند مغز انسان، بدن را به اندازه دو سوم بزرگ تر از اندازه اصلی می‌داند.
حتی لاغرترین زنان هم گاهی در مقابل آینه می‌ایستند و می‌پرسند: آیا این لباس من را چاق نشان می‌دهد. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد علت این موضوع دلیل علمی دارد.
دانشمندان متوجه شدند که تصویری که یک شخص از بدن خود در مغزش می‌سازد معمولا تا دو سوم بزرگ‌تر از آن چیزی است که در واقعیت وجود دارد. به عبارت دیگر مغز تصور می‌کند بدن ما دو سوم از اندازه اصلی خود بزرگ‌تر است.
محققان معتقدند این موضوع می‌تواند دلیل این که چرا حتی زنان لاغر هم خود را چاق تصور می‌کنند توضیح دهد. علاوه بر این دلیل ناهنجاری‌های خوراکی که بعضی از انسان‌ها به آن متبلا هستند نیز توضیح داده می‌شود.
این اثر حتی ممکن است در زنان حتی می‌تواند پر رنگ‌تر از مردان باشد چرا که معمولا ‌آن‌ها نسبت به ظاهر و خصوصا بدن خود حساسیت بیش‌تری دارند.
دکتر مایکل لونگو عصب شناسی که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: این یافته‌ها می‌تواند علت ابتلا به بیماری‌های روانی مانند کم‌اشتهایی و مانند آن را می‌توان به طریق علمی توضیح داد.
به همین دلیل است که بسیاری از زنان که در مقابل آینه می‌ایستند و از دیگران می‌شنوند که چاق نیستند نمی‌توانند حرف آن‌ها را باور کنند.
در این تحقیق از داوطلبان خواسته شد تا دست خود را در زیر یک سطح قرار داده و سپس محل ده نقطه مانند نوک انگشتان و بند انگشتان خود را روی سطح تخمین بزنند.
تخمین‌های آن‌ها سپس برای ساخت یک نقشه مغزی از دست استفاده شده و با اندازه و شکل دست اصلی مقایسه شد.
در این تحقیقات مشخص شد اندازه تخمینی شرکت کنندگان در مورد فاصله بین انگشت اشاره و انگشت شست در این تحقیق معمولا 69 درصد بزرگ‌تر از اندازه‌های اصلی است.
طول انگشتان نیز معمولا 27.9 درصد کوتاه‌تر از اندازه حقیقی تخمین زده می‌شود.
این تحقیقات نشان می‌دهد مغز ما معمولا تصویر بزرگ‌تری از اندازه اصلی بدن ما در خود دارد و به همین دلیل است که ما معمولا خود را چاق‌تر از آن چیزی که هستیم تصور می‌کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دلایل بسیار زیادی برای موهای چرب وجود دارد و پزشكان نیز دلایل متفاوتی را نام می برند، یكی از از این دلایل می تواند خوردن غذاهای چرب باشد یا زدن دست های چرب به موی سر. اما اینها دلایل علمی برای این موضوع نیستند.
بسیاری از پزشكان بر این باورند كه عوامل وراثتی در داشتن موهای چرب بسیار دخیل است و اگر یكی از والدین دارای این مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نیز دچار این مشكل می شوند.
پوست انسان چربی های خاص خودش را تولید می كند و این چربی ها از طریق منفذهای روی پوست به سطح بدن می آیند. اگر این چربی ها به میزان زیادی تولید شوند باعث چرب شدن موها می شوند.

نكات مهم

افرادی كه موهای صاف دارند به میزان بیشتری چرب بودن موهایشان پیدا است و این افراد باید به این نكته توجه كنند كه این چرب بودن موها می تواند باعث آسیب نیز بشود. بهتر است هر روز موهای خود را بشویند.
شاید یك بار شستن در طول روز برای موهای كافی نباشد پس اگر لازم است چندین بار در طول روز این كار را انجام دهید. همچنین در شست و شوها از شامپو استفاده كنید. متخصصان می گویند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نیز می تواند برای بهبودبخشیدن به موها مفید باشند.یكی دیگر از نكاتی كه لازم است رعایت كنید استفاده از شانه ها و برس های نرم است. همیشه سعی كنید تا خیلی آرام موهای خودتان را شانه كنید. این كار باعث می شود تا روغن از روی پوست سر شما به همه جای موها نرسد.
همچنین لازم است در رژیم غذایی تان تجدیدنظر كنید. بسیاری از پزشكان براین اعتقادند كه رژیم غذایی حاوی امگا-3 می تواند برای موها عالی باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند
.



:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


تقریباً 90 درصد خانم‌هایی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند این سوال را می‌پرسند و جواب ساده آن "بله" است! بله آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کنند. اکنون می‌پرسید چگونه؟ خب برای یافتن جواب خود صبور باشید و متن زیر را بخوانید:

آب یک نوشیدنی جادویی است که برای زنده ماندن بشر حیاتی است . آب به شیوه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید. اولاً ، آب ارتباط مستقیمی با میزان سوخت و ساز بدن دارد . در نتیجه وقتی شما میزان بسیار زیادی آب مصرف می‌کنید به بدن خود کمک می‌کنید تا فرایند سوخت و ساز را افزایش دهد.بدین معنی که بدن موقعیت بهتری برای هضم غذایی که می‌خورید و تبدیل آن به انرژی دارد. به این فرایند چربی سوزی می‌گویند. پس اگر مشکل شما چربی اضافه است، آب یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای این مسئله است.

دوم، آب کمک به دفع سموم و مواد بیهوده‌ای می‌کند که برای بدن مضر هستند. به بیان دیگر ، آب کمک به پاک سازی و رفع مسمومیت از سیستم گوارشی شما می‌کند. همچنین رسوبات ناسالم چربی نزدیک ران‌ها، شکم ، باسن و قوزک پا را از بین می‌برد. آب انعطاف پذیری بدن را بیشتر کرده و عضلات را روان می‌کند. در نتیجه شما داخل شدن در فعالیت‌های فیزیکی و تمرین‌های ورزشی که در برنامه کاهش وزن خود دارید را آسان می‌یابید.

سوم، بهترین بخش در ارتباط نوشیدن آب و کاهش وزن مربوط به کسانی است که نمی‌توانند گرسنگی خود را کنترل کنند. تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد آب کمی می‌نوشند نشانه‌های تشنگی را به غلط نشانه گرسنگی دریافت می‌کنند. و به همین دلیل شما بیشتر از معمول غذا می‌خورید. بهترین راه برای دوری از این اشتباه نوشیدن مقدار زیادی آب است. به این صورت شما احساس گرسنگی "غیر ضروری" را قطع می‌کنید.مصرف کم غذا مساوی با رسوب چربی کمتر است و هر دو مساوی با کم کردن وزن هستند.

اکنون ممکن است بپرسید چند لیوان آب من می‌توانم بنوشم؟ جواب این سوال درونی است و نیازمند یک مشاور پزشکی است. اگر نمی‌خواهید این کار را کنید می‌توانید از تست‌های آنلاین کمک بگیرید که BMI (شاخص توده بدن) شما را محاسبه می‌کند و به شما می‌گوید که چه مقدار آب بدن شما نیاز دارد.

هر چقدر که باشد ، باید مطمئن شوید که حداقل 8 الی 10 لیوان را به طور مرتب می‌نوشید. حداقل 2 لیوان آب را 30 دقیقه قبل از غذا بنوشید چرا که آب 20% گرسنگی شما را پر می‌کند و بقیه 80% از غذای مقوی که می‌خورید کامل می‌شود. به این طریق شما تنها تا اندازه‌ای می‌خورید که کامل سیر شوید نه اینکه بیشتر از حد بخورید.



:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: داروی ایبوپروفن با نام تجاری پروفن به صورت دراژه وجود دارد که سه چهار سالی است که به صورت ژله ای و با نام ژلوفن تهیه می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله ای بسیار جا باز کرده است زیرا تولید داروها به صورت ژله ای عوارض قرص را به حداقل می رساند و جذب دارو با سریع تر می کند.وی افزود: از عوارض این دارو عوارض گوارشی است که از آن جمله می توان اثر آن بر روی کبد را ذکر کرد چون این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد.وی ادامه داد: یکی دیگر از عوارض آن تاثیر این دارو بر کلیه است چرا که دفع دارو از طریق کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد.
 
رهنما یادآور شد: این دارو در بالغین استفاده می شود و به صورت کپسول های 200 و 400 میلی گرمی در بازار موجود است.وی اذعان داشت: از این دارو در امراضی چون آرتریت، نقرس، دردهای شدید قاعدگی و درد دندان استفاده می شود.وی ادامه داد: این دارو خاصیت ضد درد، ضد التهاب، ضد تب دارد که کودکان از این دارو به صورت شربت و با نام ایبوپروفن استفاده می کنند.وی در مورد مصرف این دارو در دوران بارداری گفت: به طور کلی توصیه می شود تمامی داروها در سه ماهه اول بارداری استفاده نشود.وی افزود: ژلوفن در دوران بارداری جز گروه B است یعنی برای جنین ضرری ندارد اما باید طبق دستور پزشک مصرف شود.وی ادامه داد: اما در 3 ماهه سوم بارداری این دارو جزء گروه D قرار می گیرد که نباید استفاده شود و مصرف آن باعث بروز اختلالات جنینی می شود.
 
** موارد منع مصرف ژلوفن
 
مصرف داروی ژلوفن در مواردی منع مصرف دارد که نداشتن آگاهی در این خصوص می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.دکتر احمد رهنمای چیت ساز متخصص داروسازی گفت: افراد مبتلا به آسم نباید از ژلوفن استفاده کنند.وی تصریح کرد: مبتلایان به فشار خون نیز نمی توانند از ژلوفن استفاده کنند چرا که حجم خونشان بالا می رود.وی افزود: همچنین افراد مبتلا به ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند نیز باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند.وی گفت: این دارو بر روی معده اثر می گذارد بنابراین اگر افرادی مبتلا به زخم معده باشند و یا کولیت داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است.
 
وی متذکر شد: چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع ژلوفن هستند.وی با اشاره به این نکته که این دارو با برخی داروها تداخل دارد گفت: ژلوفن استامینوفن و همچنین داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارد و نباید همراه این داروها استفاده شود.
 
رهنمای چیت ساز خاطر نشان کرد: افرادی که داروهای آنتی دیابتیك استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد.این متخصص داروسازی گفت: ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرار آور استفاده شود چرا که کاهش اثر داور می شود.وی در پایان توصیه کرد: لازم است که مصرف این داور به حداقل رسانده شود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود و حتماً زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود تا مشکلات ناشی از مصرف خودسرانه این دارو از بین برود.
  •  

 



:: بازدید از این مطلب : 897
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فراموش كردن گذشته چطور امكان پذیر است ؟؟

 

فراموش کردن گذشته می‌تواند کنار آمدن با مرگ، طلاق یا برهم خوردن رابطه‌ها را شامل شود. توصیه‌هایی که برایتان آورده‌ایم کمکتان می‌کند با گذشته خداحافظی کنید و به سمت آینده پیش روید.

فراموش کردن گذشته—چه به معنای ترک یک رابطه عادتی یا سوگواری از مرگ عزیزی باشد—یکی از سخت‌‌ترین کارهاست. حتی بااینکه آن رابطه‌، رابطه‌ای ناسالم بوده اما هنوز هم برای جدا شدن از آن مشکل دارید.

آسان نیست، اما راه‌های عملی وجود دارد که کمکتان کند گذشته‌تان را فراموش کنید. اما قبل از اینکه با گذشته خداجافظی کنید، لازم است با خاطرات و تجربیاتتان روبه‌رو شوید.

شش قدم برای فراموش کردن گذشته

بنویسید، حرف بزنید، طراحی کنید، نقاشی کنید، وگرنه به دام خاطراتتان می‌افتید. فراموش کردن گذشته یعنی احترام گذاشتن به خاطراتتان.

احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناک را با شستن آنها از ذهنتان فراموش کنید – شاید در طول آن احساس وحشتناکی داشته باشید اما بعد از آن آرام و راحت خواهید شد. با زندگی کردن دوباره با آن خاطرات، فراموششان کنید.

در صورت امکان به عقب برگردید و با آدم‌هایی که در آن خاطرات کنارتان بودند صحبت کنید. فراموش کردن گذشته می‌تواند به معنی برگشتن به گذشته باشد.
احساسات واقعی‌تان را تقسیم کنید؛ اگر درست بود اعتراف کنید. فراموش کردن گذشته به معنی ابراز احساساتتان است. اگر لازم است با اشتباهاتتان کنار بیایید، باید گناه و خجالت ناشی از آن را گردن بگیرید.

اگر لازم است عذرخواهی کنید و بخشش بطلبید. فراموش کردن گذشته به معنی آسیب‌پذیر بودن است.

با میل غیرقابل کنترل خود به خوردن غذا یا نوشیدن مشروبات الکلی مقابله کنید، درغیراینصورت به خودتان صدمه خواهید زد. فراموش کردن گذشته یعنی دفن کردن غرورتان.

فراموش کردن یک عزیز – چه همسرتان باشد که از او طلاق گرفته‌اید، چه خواهر یا برادر از دست رفته و چه یک حیوان خانگی، فراموش کردن کار سختی است.
باید بپذیرید که نمی‌توانید برای تغییر گذشته کاری کنید. هر چه در توان داشته‌اید را انجام داده‌اید. وقتی با شکست مواجه می‌شوید، بدانید که تا جاییکه می‌توانسته‌اید خوب، مهربان و موثر بوده‌اید. اگر می‌بایست به عقب برگردید، کار متفاوت‌تری نمی‌توانستید انجام دهید زیرا هر چه در توانتان بوده را همان موقع انجام داده‌اید و همه چیز تمام شده است. گذشته را فراموش کنید.

خودتان را بخاطر اشتباهاتتان ببخشید. فکر کردن به کارهایی که می‌توانستید یا باید انجام می‌دادید، بی‌تاثیر و ناسالم است. اگر می‌خواهید با اشتباهات یا شکست‌هایتان کنار بیایید، باید بتوانید خود را ببخشید.

مراقب افکارتان باشید. وقتی می‌بینید که مشغول فکر کردن به گذشته هستید، به آرامی افکارتان را به زمان حال برگردانید.

به ذات و طبیعت زمان اعتماد کنید. مطمئن باشید به مرور زمان التیام یافته و پیش می‌روید. زخم‌هایتان به تدریج رویه بسته و خیلی زود فقط جای آن باقی می‌ماند—البته به شرطی که بتوانید گذشته را رها کنید.
با افراد جدید وارد رابطه شوید. لازم نیست دایره دوستانتان را به کل عوض کنید؛ می‌توانید یک دوستی تازه با یکی از همکارانتان برقرار کنید یا همسایه‌تان را برای صرف قهوه دعوت کنید. اگر درمورد اینکه مشغول کنار آمدن با شکست‌هایتان هستید برای او حرف بزنید، خیلی بهتر خواهید توانست با گذشته دردناکتان خداحافظی کنید.

در مکالماتتان به دنبال تعادل باشید. خیلی مهم است که درد و ناراحتی خود را تقسیم کنید اما به همان اندازه هم مهم است که علاقه‌تان به زندگی دیگران را نشان دهید. رها کردن گذشته یعنی رها کردن خودتان.

دنیایی تازه را تجربه کنید. در یک رشته جدید ثبت‌نام کرده و برای آموزش بروید. برای فراموش کردن گذشته، باید بتوانید از جهت‌های تازه‌ای به زندگی نگاه کنید.
وقتی می‌خواهید شریک زندگی خود در گذشته را فراموش کنید، باید جدی فکر کنید که آیا عاقلانه است با هم وقت بگذرانید یا باید به کلی او را فراموش کنید. شاید هنوز دوستش داشته باشید و افکار و احساساتتان درمورد او هنوز پیچیده باشد. ایجاد یک وقفه عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید—شاید بتوانید با این وقفه او را به کلی فراموش کنید

  •  



:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

  متخصصان هم انجام برخی از این كارها را بعد از غذا خوردن برای دستگاه گوارش مضر می‌دانند و می‌گویند حتی می‌توانند سرطان‌زا باشند. شاید دانستن این موضوع كه چرا این كارها اشتباه هستند و نباید بلافاصله بعد از صرف غذا به آنها پرداخت، تا حدی باعث شود از انجامشان صرف‌نظر كنیم.

 
1. نوشیدن چای داغ

چای از هر نوعی كه باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. تركیب‌های تانن اگر به فاصله كمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهن موادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند به همین دلیل تا یك ساعت بعد از صرف غذا، چای ننوشید.


2. حمام کردن

یكی از باورهای عموم مردم این است كه بعد از غذا نباید حمام كرد زیرا احتمال بی‌هوش شدن و از حال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد ولی در مورد همه صدق نمی‌كند. افراد مسن و كسانی كه بیماری‌های قلبی پیشرفته دارند یا سرخرگ‌های اصلی خونرسان به مغز و شریان‌های گردن در آنها تنگ است، بهتر است حداقل تا 30 دقیقه بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند زیرا بعد از خوردن غذای نسبتا سنگین، خون به سمت دستگاه گوارش منتقل می‌شود و خونرسانی به مغز كاهش می‌یابد.


3. نوشیدن آب یخ

می‌گویند نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می‌شود ولی این حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشكلی كه با نوشیدن آب یخ بروز می‌كند، دل‌درد یا انقباض عضلات روده است. افراد دچار نشانگان روده‌ تحریك‌پذیر، بیشتر دچار این مشكل می‌شوند و بهتر است آب خیلی سرد ننوشند. نکته دیگر اینکه آب نوشیدن بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و می‌تواند در هضم و شكسته شدن ذرات درشت‌تر غذا به ذرات ریزتر اختلال ایجاد كند بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل از غذا یا نیم ساعت بعد از اتمام غذا، آب ننوشید.


4. سیگار كشیدن

برخی سیگاری‌ها به محض اینكه غذایشان تمام می‌شود، سیگارشان را روشن‌ می‌كنند. در متون پزشكی آمده سیگار چه بعد از غذا و چه قبل از آن خطرناك است و خطر مصرف آن بعد از غذا برخلاف تصور عموم مردم بیشتر نیست. حدود 100 ماده سرطان‌زا در سیگار وجود دارد و كشیدن آن به‌طور كلی زیانبار است. نتایج تحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی كند و این موضوع روی عملكرد معده تاثیر منفی می‌‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سوی دیگر، كشیدن سیگار بعد از غذا، به‌خصوص در افراد مبتلا به نشانگان روده تحریك‌پذیر، درد و علایم شكمی را به دنبال خواهد داشت.


5. دراز كشیدن

دراز کشیدن بعد از خوردن غذا و با معده پر ممكن است باعث شود مقداری غذا از معده به مری بازگردد و ریفلاكس ایجاد شود. در ماه رمضان چون مردم بعد از خوردن سحری می‌خوابند، این موضوع بسیار شایع‌تر است.


6. ورزش

ورزش ممكن است به قلب افراد دچار مشكل‌های قلبی- عروقی، فشار وارد کند. مصرف غذای سنگین و ورزش بلافاصله بعد از آن، این فشار را چند برابر می‌كند. اگر غذای سبكی خورده‌اید، حداقل 3-2 ساعت و در صورت صرف غذای سنگین حداقل 4-3 ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.


7. برقراری روابط زناشویی

بیماران قلبی بیشتر باید در این مورد توجه كنند. ارتباط زناشویی نوعی استرس برای سیستم
قلبی‌–‌عروقی محسوب می‌شود. در مواردی نادر مشاهده شده فرد هنگام این عمل دچار سكته قلبی شده است. افراد دچار بیماری‌های پیشرفته قلبی یا كسانی كه اخیرا دچار سكته قلبی شده‌اند، بهتر است تا ساعاتی پس از صرف غذا، از برقراری رابطه زناشویی خودداری كنند. مصرف غذاهای سنگین نیز استرسی برای قلب است و خوردن چنین غذایی و روابط زناشویی در افراد دچار بیماری پیشرفته قلبی، خطر عوارض قلبی را به دنبال خواهدداشت.


8. بلند کردن جسم سنگین

افرادی كه با معده پر، جسم سنگینی بلند می‌كنند در واقع نوعی فعالیت بدنی انجام داده‌اند كه می‌تواند به قلب فشار بیاورد. از سوی دیگر، این كار باعث افزایش فشار داخل شكم می‌شود و ایجاد ریفلاكس می‌كند. به همین دلیل بهتر است یکی دو ساعت بعد از صرف غذا از انجام این كار خودداری كرد.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 783
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

همه چیز در مورد چشم زخم !!
انرژی فرد می تواند تحت تاثیر این روش ها دچار نقصان و ضعف شده و مانع اثر تخریبی آن بر روی دیگران شود
chashmzakhm
نسیم آرامش: چشمت کردن، چشماش شوره، اسفند دود کن تا چشم بد ازت دور بشه...
این ها جملاتی هستند که هر یک از ما در اطراف مان زیاد شنیده ایم. جالب است بدانید که اعتقاد به چشم زخم، چشم شور و... فقط مختص به فرهنگ ما نیست بلکه این اعتقادات جنبه اپیدمی در سراسر جهان حتی در جوامع پیشرفته دارد. اما ریشه این اعتقادات چیست؟
در این باره با دکتر «منصوره شهریاری» روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه به گفتگو نشستیم. به گفته ایشان «علم امروز ثابت کرده که برخی از امواج به اندازه ای قوی هستند که می توانند حتی از دیوارهای ذخیم بتونی هم عبور کنند و تاثیرات مثبت و منفی از خود به جا بگذارند. شاید فرایند چشم زخم که قرآن کریم نیز بر واقعیت آن صحه گذاشته است به این خاطر باشد که امواج نوری چشم بعضی از افراد دارای چنین خاصیتی است به گونه ای که در افراد و اشیاء دیگر تغییر ایجاد می کند.»
اما از «چشم بد» در نگاه عامه، تعبیرات خرافی بسیاری شده است به طوری که آن را ناشی از نگاه حسادت آمیز دیگران می دانند. جالب تر این که در جوامع گوناگون برای دوری از آسیب های ناشی از چشم زخم، راهکارهای گوناگونی وجود دارد. به گفته این استاد دانشگاه «در کشورهای حوزه مدیترانه پوشیدن نوع خاصی لباس و یا استفاده از نوعی پلاک سینه برای مقابله با چشم زخم رایج است. در ایتالیا و اسپانیا خواندن آیات انجیل و تورات و در ترکیه، یونان و بسیاری از کشورهای شرق میانه با استفاده از داروها یا سنگ ها و مهره های مختلف به مبارزه با چشم زخم می پردازند، به عنوان مثال در ترکیه مردم برای فرار از چشم زخم به گوشه ای از دیوار منزل یا اتومبیل خود مهره ای آبی که شبیه به چشم است آویزان می کنند.»
در ایران نیز مردم با سوزاندن دانه های اسفند برای دوری از چشم زخم استفاده می کنند. بزرگ ترها معتقدند دود اسفند جلوی هرگونه بیماری و چشم بد را می گیرد. فرضیه های زیادی نیز در مورد تاثیر دود اسفند بر چشم زخم وجود دارد که آخرین آنها می گوید:« دود اسفند با برقراری نوعی پیوند شیمیایی با مولکول های امواج ساطع شده اثرات این امواج را ضعیف کرده و از رسیدن آنها به مغز جلوگیری می کند.»
اعتقاد به چشم زخم در شرق و غرب آفریقا، آمریکای مرکزی، آسیای جنوبی و مرکزی، اروپا و خصوصا در منطقه مدیترانه بسیار قوی است.
در جوامع بدوی اعتقاد خرافی نسبت به چشم زخم به اندازه ای بود که چشم کسی را که به دیگران، با چشم زخم دچار آسیب کرده بود کور می کردند و یا کودکان تازه متولد شده خود را تا مدت ها از نگاه دیگران پنهان می کردند.
در قرآن کریم در سوره مبارکه قلم، خداوند به منظور جلوگیری از چشم زخم کافران به پیامبر اکرم(ص) می فرماید:« و آنان که کافر شدند چون قرآن را شنیدند، چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند و می گفتند او واقعا دیوانه است.»
پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده اند:« چشم زخم حق است پس هر کس از سیرت و صورت برادر مسلمانش خشنود شد خدا را یاد کند، زیرا وقتی خداوند را به یاد آورد، به برادر مومنش ضرری نمی رسد.
از امام صادق(ع) نیز نقل است که « هرگاه چیزی به نظر کسی زیبا آمد بگوید« تبارک الله احسن الخالقین» تا اثر چشم خنثی شود.»
شهریاری در ادامه می افزاید:« از ابتدای خلقت، مصادیق بسیاری در ارتباط با نگاه بد، چشم بد، نظر زدن و... وجود داشته که موجب تحکیم روزافزون این اعتقاد شده و نمی توان آن را یک اعتقاد بی ریشه و اساس دانست. زیرا هستند کسانی که از انرژی های روانی فوق العاده برخوردارند و می توانند با استفاده از این انرژی ها کارهای خارق العاده ای انجام دهند و گاه ممکن است که این انرژی در نگاه یا کلام آنان متمرکز شده باشد اما مطمعنا استفاده از راه های متنوع پیشگیری از چشم زخم، می تواند اثر القای روانی ایجاد کند. به این معنا که انرژی فرد می تواند تحت تاثیر این روش ها دچار نقصان و ضعف شده و مانع اثر تخریبی آن بر روی دیگران شود به عنوان مثال وقتی فرد بداند که در فرهنگش کلمه «ماشاءالله» در چه مواردی گفته می شود، هنگام شنیدن این کلمه تحت تاثیر قرار می گیرد و انرژی نگاه یا کلامش تقلیل می یابد.»
بنابراین نمی توان از جنبه خرافی به چشم زخم نگریست و باید آن را به عنوان نوعی انرژی در وجود انسان تلقی کرد که خود نشانه ای از قدرت بی کران پروردگار است.
محسن باقری



:: بازدید از این مطلب : 853
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

انتخاب لباس های متناسب اندام شما کدامند ؟

وقتی که شما می دانید کدام دسته از لباسها متناسب با اندام شما می باشد لباس پوشیدن کاملاً آسان می شود .

 

غالب خانم ها از لحاظ شکل اندامی در یکی از ۴ گروه ذیل قرار می گیرند :

 

۱٫ اندام دایره ای ( در قسمت میانی چاق می باشد )

 

۲٫ اندام مثلثی شکل ( قسمت انتهایی چاقتر است )

 

۳٫اندام ساعت شنی ( کمری باریک، بالاتنه و پایین تنه برجسته )

 

۴٫ اندام مربع شکل ( از بالا تا پایین صاف، بدون برجستگی )

 

 

در اینجا ۳ کارشناس مد با تجربه که عبارتند از :

 

سیمون نین – معاونت اجرایی بخش طراحی شرکت Banana Republic

ایساک میزراهی – مدیر خلاق شرکت Liz Caliborne

بریجت رییس – نویسنده کتاب مد Rx

به شرح ۴ مدلی که متناسب با ۴ نوع اندام ذکر شده در فوق می باشند می پردازند .

 

 

اندامهای گرد

انتخاب لباس های متناسب اندام شما کدامند ؟  www.taknaz.ir

 

اگر به غیر از شکمتان در بقیه قسمتها از اندامی باریک برخوردار هستید و می خواهید در قسمت میان تنه چاقتر به نظر نیایید ( و یا اینکه خیلی آسان چند کیلو وزن اضافه حاصله از بارداری را مخفی کنید ) لباسهایی بپوشید که در قسمت میان تنه کاملا آزاد باشد و یا اینکه در قسمتهای دیگر بدن کاملا راحت باشد ( تا اندامهای تحتانی بدن را که لاغر هستند بزرگتر نشان دهد )

 

مدلهایی که نباید بپوشید : هر مدلی که نظر دیگران را به قسمت میانی /شکم شما جلب کند .مثل شلوارهای بلند ، کمربند بستن و یا تاپهایی که کمر تنگی دارند .

 

شلوار مناسب : شلوار دم پا تنگ

 

اجازه دهید که پاهای بلند و لاغر و خوش تراشتان در مرکز توجه قرار گیرد . این شلوار را با یک تاپ بلوز مانند و یا یک تونیک ست نمایید .

 

پیراهن مناسب : پیراهن راسته

 

به نقل از میزراهی اگر این مدل پیراهن مدل دار را با یک کفش پاشنه بلند بپوشید به پوشاندن قسمت های لاغر شما کمک می کند .

 

 

تونیک مناسب : تونیکی که برشی راحت دارد و بر روی شکم می افتد .به نقل از نین به دنبال مدلهای پیلی دار و آستین گشاد که مدرنتر به نظر می رسند باشید .

مدل تاپ مناسب برای این نوع اندام :Empire Waist (خط کمر بالاتر از حالت معمول است و تا زیر سینه بالا می آید )یک خط کمر که در زیر سینه قرار می گیرد بر نوار روبان نازک دوخته شده تاکید می کند و بزرگی شکم را می پوشاند .

 

 

اندامهای مثلثی

 

انتخاب لباس های متناسب اندام شما کدامند ؟  www.taknaz.ir

 

 

چگونه خوش نماترین نوع لباس را برای این اندام بیابیم ؟

 

این عنوان به آن دسته از اندامها اطلاق می گردد که قسمت بالاتنه شامل سرشانه و کمر لاغرتر از قسمت پایین تنه یعنی باسن می باشد.

 

مدل لباسهایی که نباید بپوشید : پلیور و یا ژاکتهای خیلی بزرگ و بدقواره ،شلوار و یا جین های خیلی تنگ ، دامنهایی که قالب تن بوده و از پارچه های لخت و نازک مثل پارچه های ابریشمی تهیه شده است .

 

شلوار مناسب برای این نوع اندام : شلوارهای دم پا گشاد

 

یک شلوار با رنگ تیره در صورت ساختن یک تصویر بلندتر و لاغرتر همه چیز را باریک تر و لاغرتر می کند.

 

ژاکت و کت مناسب برای این نوع اندام : به دنبال یک کت سفارشی و دست دوز باشید.

 

یک کت مدل دار باعث می شود که قسمت سرشانه چاقتر و پر تر به نظر آید که نسبتهای پایینی بدن را تراز می کند .

 

بلوز یا تاپ مناسب برای این نوع اندام : تاپ یا بلوز یقه قایقی

 

یقه های پهن برای متوازن ساختن پایین تنه چاق با دیگر قسمتهای بدن سرشانه ها را پهن تر می کند.

 

مدل دامن مناسب برای این نوع اندام : دامنهای تک درز

 

طرح غیر چسبان این دامن یک نعمت خدادای نیست . بریجت رییس – نویسنده کتاب مدل Rx: برای لباس پوشیدن اندامی را که می خواهید بسازید – می گوید به دنبال دامنهای تک درز که به تدریج تنگ می گردند باشید تا اندامتان بیش از اندازه مثلثی نشان داده نشود .

 

 

اندام های ساعت شنی

 

انتخاب لباس های متناسب اندام شما کدامند ؟  www.taknaz.ir

 

اندامهایی که شبیه ساعت شنی هستند سرشانه های پهن ، کمر باریک و باسن پر و گوشتالویی دارند اما چاق نیستند . اگر چه این نوع اندام بطور یکدست متناسب می باشد اما انگار بطور سر تاسری زاویه دار و کج به نظر می رسد .

 

رییس می گوید : لباسهایی را انتخاب کنید که با انحناهای طبیعی بدنتان حرکت کند و برروی این انحناها ننشیند .

 

مدلهایی که نباید بپوشید : مدلهای کیسه ای و بدقواره مثل پیراهنهای مدل عروسکی ، تونیک ها و ژاکت های خیلی بزرگ

 

شلوار مناسب این نوع اندام : شلوارهایی کمر دار بلند

 

این نوع شلوار در خط کمر می چسبد و موجب جلب نگاهها به سمت قسمتهای لاغر بدن می شود .

 

پیراهن مناسب این نوع اندام : پیراهن های مدل لنگی Wrap Dress

 

نین می گوید : این مدل پیراهن از این سو به آن سوی بدن یک حرکت ضربدری ایجاد می کند که واقعاً قابل چشم پوشی است .

 

تاپ یا بلوز مناسب این نوع اندام : مدلهای یقه هفت

 

یک بلوز چسب بدن با یقه بازانحناهای بدن را قشنگ ترنشان می دهد اما خیلی آنها را گنده نمی کند .

 

مدل دامن مناسب این نوع اندام : دامنهای که قالب فرمهای بدن دوخته می شوند.

 

این مدل کلاسیک بر روی اندامهای ساعتی بهتر می نشیند زیرا قسمت کمر را برجسته تر می کند و نگاه به سمت باسن نمی رود .

 

 

اندامهای چهار گوش

 

انتخاب لباس های متناسب اندام شما کدامند ؟  www.taknaz.ir

 

این نوع اندام که از بالا تا پایین صاف و یکدست و بدون هیچ انحنایی است اغلب به عنوان اندامهای پسرانه قلمداد می شوند . به دنبال مدل لباسهایی ( خواه شلوار، خواه دامن ) باشید که در قسمت میان تنه کاملا راحت باشد و قسمت پایین تنه را برجسته تر کند تا کمی انحنا و فرم به بدن ببخشد.

 

مدلهایی که نباید بپوشید : لباسهایی که سر تا سری تنگ هستند و یا اینکه به مانند تاپهایی که خط کمرش بالاتر از حد معمول است و در قسمت کمر هیچ مدلی ندارند و یا اینکه پارچه لباس خیلی لخت بوده و خودش را می اندازد .

 

شلوار مناسب این نوع اندام : شلوارهایی که در قسمت پایینی پا گشادتر می شوند.

 

در قسمت باسن اندکی آزاد و به قسمتهای پایینی که می رسد اندکی گشادتر می گردد تا همه قسمتهای بدن خوش ترکیب به نظر آید .

 

کت مناسب این نوع اندام : کتهای قالب تن

 

اسحاق میز راهی مدیر طراح شرکت Liz Claiborne می گوید : یک کت پشمی تنگ قسمت کمر و ظاهر باسن های پر را می سازد.

 

تاپهای زنانه مناسب این نوع اندام : آستینهای حلقه ای و والان دار به قسمت سینه و سرشانه حجم می دهد و باعث می شود کمر باریکتر به نظر آید.

 

دامنهای مناسب این نوع اندام : دامن پر چین

 

حاشیه پر چین دامن در مقایسه با کمر تنگ تصویر یک ساعت شنی را می سازد .



:: بازدید از این مطلب : 916
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://www.taknaz.ir/ax1/632/20.jpg
درصورتی كه شما از جمله افرادی هستید كه لنز می‌زنید توصیه می‌كنیم كمتر از موادآرایشی مربوط به چشم استفاده كنید زیرا مواد ریز كرم‌ها و سایه‌های آرایشی به راحتی به زیر لنز نفوذ می‌كنند و موجب التهاب عدسی می‌شوند. لنزهای تماسی چشم به دو نوع تقسیم می‌شوند: لنزهای نرم و لنزهای سخت. لنزهای نرم را می‌توان یك شبانه‌روز (حداكثر) در چشم گذاشت و نیاز به مراقبت زیادی دارد اما آسیب كمتری به چشم وارد می‌كند. لنز سخت را می‌توان چند روز تا حداكثر یك هفته در چشم گذاشت اما باید بدانیم كه آسیب بیشتری به چشم وارد می‌كند. هنگامی كه از لنز استفاده می‌كنیم بهتر است از مواد آرایشی مخصوص چشم كمتر استفاده شود چون تماس مواد آرایشی، هم باعث آسیب لنز می‌شود و هم چشم را به عفونت‌ها حساس می‌كند.‌
شما از جمله افرادی هستید كه لنز می‌زنید…



:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تاثیر نور و موسیقی ملایم برروی غذا خوردن!
برایان وانسیک استاد بازاریابی و مدیر آزمایشگاه غذا و برند در دانشگاه کورنل گفت...
 
 
برایان وانسیک استاد بازاریابی و مدیر آزمایشگاه غذا و برند در دانشگاه کورنل گفت: در تحقیقات خود روی رستوران‌های فست فود متوجه شدیم افرادی که برای صرف شام به رستوران‌هایی با نور و موسیقی ملایم مراجعه می‌کنند، 175 کالری کمتر غذا مصرف می‌کنند و بیشتر از غذای خود لذت می‌برند.
محققان متوجه شدند: این افراد به دلیل تغییر فضا کمتر غذا می‌خورند - 775 کالری به جای 949 کالری یعنی 18 درصد کمتر.
وانسیک گفت: این نتایج نشان داد که مصرف غذا در یک محیط آرام بخش، میزان رضایت را افزایش و میزان مصرف غذا را کاهش می‌دهد.این اطلاعات، مواردی مهم برای رستوران‌های فست فود به شمار می‌روند چرا که آنها مرتب به این دلیل که موجب چاقی می‌شوند مورد اتهام قرار می‌گیرند.ایجاد تغییرات کوچک مثل کاهش روشنایی و موسیقی آرام می‌تواند مانع از پرخوری شود و رضایت مشتریان را هم به ارمغان آورد.



:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

شروع یک روز پر انرژی می تواند به شما در داشتن روزی بسیار عالی در محل کار بسیار کمک کند اما برای اینکه به این روز بسیار عالی برسید باید نکاتی را نیز رعایت کنید.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، فرض کنید هنگام صبح از خواب بلند شده اید ولی اصلا توان رفتن به محل کار را ندارید و یا اینکه بعد از رسیدن به محل قراری که دارید تماما در حال چرت زدن هستید. این اتفاقات باعث می شود که لطمه هایی از نظر شخصیتی و شغلی به شما وارد شود اما اگر تعدادی نکته ساده را رعایت کنید می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

*خواب تمیز داشته باشید



داشتن یک خواب تمیز و راحت می تواند نوید بخش یک روز بسیار عالی باشد. نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید قبل از خواب رعایت کنید اما متخصصان به دو نکته تاکید بیشتری دارند. قبل از خواب کم غذا خوردن می تواند بسیار مهم باشد و همچنین قبل از اینکه وارد تخت خواب شوید بینی خودتان را خالی کنید. نزدیک به 70 درصد از افرادی که شب ها بینی خودشان را خالی می کنند خواب راحت تری دارند.

*صبحانه عالی داشته باشید

بعد از یک خواب خوب، صبحانه می تواند انرژی لازم برای کل روز را وارد بدن شما کند. اگر هر روز یکسری مواد غذایی تکراری را می خورید از فردا چیز جدیدی را برای صبحانه امتحان کنید شاید انرژی بیشتری برای شما فراهم کند و بتوانید روز بسیار سرحال تری را داشته باشید.

*بدنتان را آب بندی کنید



آب ماده حیات است و هیچکس را پیدا نمی کنید که بخواهد با این جمله مخالفت داشته باشد. این جمله می تواند دلیلی برای استفاده از آب باشد. همیشه یک شیشه یا لیوان آب روی میزتان داشته باشید و هر چه بیشتر از آب استفاده کنید. بدنتان باید اب لازم برای فعالیت های خودش داشته باشد و همچنین آب فواید جانبی بسیار زیادی هم دارد. یکی از کوچکترین آن ها کمتر کردن بوی دهان است که خودش می تواند در روابط اجتماعی شما اثر بخش باشد.

*ناهار را زیاد نخورید



هنگام ناهار به خاطر فشار کاری صبح، بسیاری از کارمندان به دنبال خوردن ناهار هستند و در این موقع نیز میزان بسیار زیادی از مواد را می خورند. این باعث می شود تا بعد از ناهار حس خواب آلودگی بدی به شما وارد شود و شما از انجام کارهای خودتان باز بمانید. سعی کنید غذاهای کم با کالری بالا بخورید تا معدتان سنگین نباشد.



:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1391 | نظرات ()